To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum biblijne
Owocem ducha jest: miłość, radość, pokój, cierpliwość, uprzejmość, dobroć, wierność. (List do Galatów 5:21-22)

Sprzeczności w Biblii - SPRZECZNOŚCI W KSIĘGACH EZDRASZA I NEHEMIASZA

bbc-poland - 2015-01-22, 18:10

Wnikliwy napisał/a:
Twoja prawda jest oparta na czym?
Ty chcesz prawdy bez wiary - to masz problem.


Ja też mam problem, bo nie wiem komu mam uwierzyć, Mojżeszowi czy autorowi 1 Ks. Kronik.
Mojżesz twierdzi że Us jest synem Arama , autor 1 Ks. Kronik podaje, że Aram i Us to bracia.
Ja bym na twoim miejscu nie szafował tak wiarą bo będzie problem z prawdą.

RN - 2015-01-22, 18:55

Wnikliwy napisał/a:
Anna01 napisał/a:
Wnikliwy napisał/a:
RN ty dalej swoje - nie znudzi ci się. :-D


Wnikusiu, masz możliwość wyjaśnić sporne kwestie.
W jednym z tematów w tym dziale, chyba się udało :-)
RN pobudza do badania pism :-) i do wyjaśniania.


Ja już wyjaśniłem i to nie raz sporne kwestie już na samym początku tego wątku, choć to wcale nie jest dla RN wyjaśnieniem.
RN nie pobudza - do badania pism pobudza miłość do Boga - a nie RN.
RN chce wykazać to, że Biblia jest legendą i to jeszcze zawierającą nieścisłości.


Ja dojdę do tego podliczenia i wtedy zacytuje Twoją wypowiedż, a nastepnie policzymy.
Do tego jeszcze daleka droga. Nie szybciej jak za miesiąc, albo dalej.

nesto - 2015-01-22, 18:59

Wnikliwy napisał/a:
Twoja prawda jest oparta na czym?
Tych chcesz prawdy bez wiary - to masz problem.


Prawda oparta na wierze nie jest prawdą, tylko budowaniem teorii pod potrzeby wiary.

Wnikliwy - 2015-01-22, 19:00

WKodeksie aleksandryjskim oraz hebrajskim manuskrypcie Kennicotta nr175 część tego wersetu brzmi tak samo jak Rodzaju 10:23, tzn. przed imionami Uc, Chul, Geter iMasz występuje wyrażenie „asynami Arama”. Niewykluczone więc, że wtekście masoreckim słowa te pominięto wskutek pomyłki kopisty. Ale wcale nie musiało tak być, gdyż wPiśmie Świętym określenie „synowie” odnosi się nieraz także do wnuków, anawet do dalszych potomków. (Nieco podobnej konstrukcji użyto w1Kn 1:4, gdzie Sema, Chama iJafeta nie przedstawiono jako synów Noego — być może dlatego, iż zdaniem pisarza wspominanie otak oczywistym pokrewieństwie nie miałoby sensu).
RN - 2015-01-28, 19:29

ILU POWRÓCIŁO SYNÓW JESZUY - MOABA :?:

KSIĘGA EZDRASZA 2. 5. BIZTB.

''Z synów Pachat - Moaba, mianowicie synów Jeszuy i Moaba dwa tysiące ośmiuset dwunastu - 2812


KSIEGA NEHEMIASZA 7. 11.BIZTB.

''Synów Pachat - Moaba, mianowicie synów Jeszuy i Joaba, dwa tysiące ośmiuset osiemnastu - 2818.

Anowi - 2015-01-30, 17:10

tych sześciu może w drodze zmarło - ale zostali odnotowani jako wychodzący z Babilonu
RN - 2015-01-30, 22:35

Anowi napisał/a:
tych sześciu może w drodze zmarło - ale zostali odnotowani jako wychodzący z Babilonu


To jest spis ludzi, którzy wyszli i powrócili .
Nie ma takiej opcji, że któryś zmarł w drodze.
To jest opis dokładnie tego samego wydarzenia, ale w dwóch wersjach i przez to się różni.
Prawdopodobnie były, albo dwie listy, albo nastąpiły pomyłki kopistów. Obstawiałbym to pierwsze.
Jednak to nie jest usprawiedliwieniem, bo opisane jest to samo wydarzenie w dwóch wersjach, które się różnią.
W związku z tym przynajmniej jedna wersja musi być nieprawdziwa.

Anonymous - 2015-01-30, 22:45

RN napisał/a:
ILU POWRÓCIŁO SYNÓW JESZUY - MOABA :?:

KSIĘGA EZDRASZA 2. 5. BIZTB.

''Z synów Pachat - Moaba, mianowicie synów Jeszuy i Moaba dwa tysiące ośmiuset dwunastu - 2812


KSIEGA NEHEMIASZA 7. 11.BIZTB.

''Synów Pachat - Moaba, mianowicie synów Jeszuy i Joaba, dwa tysiące ośmiuset osiemnastu - 2818.


Gdybyś się uczciwie pochylił nad tekstami, tobyś zauważył, że w jednym jest jedenastu a w drugim dwunastu repatriatorów. Ci brakujący u Ezdrasza mogli wrócić właśnie z tym dwunastym repartiatorem ze spisu Nehemiasza - Nahamanim. Ale ciebie to przecież guzik obchodzi. Jedyne po co tu jesteś i co dla ciebie ważne to to żeby niszczyć wiarę chrześcijan, wyśmiewać pisarzy biblijnych oraz obrażać Boga Biblii mieszając przy tym Biblię z błotem.

RN - 2015-01-30, 23:55

Ignac napisał/a:
RN napisał/a:
ILU POWRÓCIŁO SYNÓW JESZUY - MOABA :?:

KSIĘGA EZDRASZA 2. 5. BIZTB.

''Z synów Pachat - Moaba, mianowicie synów Jeszuy i Moaba dwa tysiące ośmiuset dwunastu - 2812


KSIEGA NEHEMIASZA 7. 11.BIZTB.

''Synów Pachat - Moaba, mianowicie synów Jeszuy i Joaba, dwa tysiące ośmiuset osiemnastu - 2818.


Gdybyś się uczciwie pochylił nad tekstami, tobyś zauważył, że w jednym jest jedenastu a w drugim dwunastu repatriatorów. Ci brakujący u Ezdrasza mogli wrócić właśnie z tym dwunastym repartiatorem ze spisu Nehemiasza - Nahamanim. Ale ciebie to przecież guzik obchodzi. Jedyne po co tu jesteś i co dla ciebie ważne to to żeby niszczyć wiarę chrześcijan, wyśmiewać pisarzy biblijnych oraz obrażać Boga Biblii mieszając przy tym Biblię z błotem.


W niektórych przekładach jest różnica, a w niektórych nie ma. W Biblii Tysiąclecia jest po 12.
Tylko, że co to ma zmienić. Co najwyżej będzie jeszcze jedna sprzeczność.

Anonymous - 2015-01-31, 08:56

RN napisał/a:
Tylko, że co to ma zmienić. Co najwyżej będzie jeszcze jedna sprzeczność.


To, że są to dwa różne spisy, a nie jeden i ten sam, zestawione w innym celu przez dwóch różnych ludzi żyjących na przestrzeni lat.

Zorobabel w 537 roku.
Mardocheusz działał w latach siedemdziesiątych V wieku.
Ezdrasz przyjechał do Jerozolimy ok. 467 roku.
A Nehemiasz pisał dopiero gdzieś po 440 roku.

Między grup Zorobabela a grupą Ezdrasza minęło 70 lat! To pokazuje, ze różne fale różnych grup wygnańców powracały w różnym czasie. Pomiędzy pismami Ezdrasza a Nehemiasza istnieje co najmniej 20 letnia luka, w czasie której mogli dojechać kolejni wygnańcy. Ale ciebie to nie interesuje, bo wolisz być wyszukiwaczem rzekomych sprzeczności opornym na jakiekolwiek wyjaśnienia i możliwy przebieg akcji. To pokazuje kim jesteś i w jakim celu działasz.

Wnikliwy - 2015-01-31, 13:15

Zdecydowanie łatwiej znaleźć " sprzeczności " niż usiąść i szukać.
Dużo łatwiej być na forum - aby wykazać jakim to fałszem jest Biblia, niż szukać jej obrony.
RN stosuje ten pierwszy wariant.
Osoby wierzące bronią słowa, osoby niewierzące tego nie robią.

Anna01 - 2015-01-31, 13:48

Wnikliwy napisał/a:
Zdecydowanie łatwiej znaleźć " sprzeczności " niż usiąść i szukać.
Dużo łatwiej być na forum - aby wykazać jakim to fałszem jest Biblia, niż szukać jej obrony.
RN stosuje ten pierwszy wariant.
Osoby wierzące bronią słowa, osoby niewierzące tego nie robią.


Wnikusiu, nikt nie pisze, że Biblia jest fałszem, jedynie dla niektórych nie jest natchnionym Słowem Bożym opisującym czyny Boga Najwyższego, a jedynie czyny ludzi wykorzystujących samego Boga do realizacji swoich zamierzeń.

RN właśnie pobudza do szukania :-) i tłumaczenia :-)

Np. mnie RN pobudził do przeanalizowania jednego wątku :-) i udowodniłam, że RN nie ma racji :-)
Czy RN z tego powodu się na mnie obraził ? Absolutnie ! :-)
A Biblia jest cały czas "żywa" i .....wertowana. :-)
To chyba Wnikusiu dobrze ???

RN - 2015-02-01, 01:30

Ignac napisał/a:
RN napisał/a:
Tylko, że co to ma zmienić. Co najwyżej będzie jeszcze jedna sprzeczność.


To, że są to dwa różne spisy, a nie jeden i ten sam, zestawione w innym celu przez dwóch różnych ludzi żyjących na przestrzeni lat.

Zorobabel w 537 roku.
Mardocheusz działał w latach siedemdziesiątych V wieku.
Ezdrasz przyjechał do Jerozolimy ok. 467 roku.
A Nehemiasz pisał dopiero gdzieś po 440 roku.

Między grup Zorobabela a grupą Ezdrasza minęło 70 lat! To pokazuje, ze różne fale różnych grup wygnańców powracały w różnym czasie. Pomiędzy pismami Ezdrasza a Nehemiasza istnieje co najmniej 20 letnia luka, w czasie której mogli dojechać kolejni wygnańcy. Ale ciebie to nie interesuje, bo wolisz być wyszukiwaczem rzekomych sprzeczności opornym na jakiekolwiek wyjaśnienia i możliwy przebieg akcji. To pokazuje kim jesteś i w jakim celu działasz.


Aha 20 lat było różnicy pomiędzy Ezdraszem i Nehemiaszem i przez ten czas mogli następni dojechać :-)
Zobaczyłeś, że w ostatnim przypadku Nehemiasz podaje 6 osób więcej, w takim razie można rzucić wytłumaczenie, że stopniowo dojechali, a Nehemiasz jako rzekomo pózniej piszący to skrupulatnie odnotował :->
Tylko, że w przypadku synów Aracha jest odwrotnie, bo aż 123 osoby więcej podaje Ezdrasz :-D
Poza tym Nehemiasz wcale tej listy nie pisał, lecz ją znalazł.

ShadowLady86 - 2015-02-02, 19:55

Offtopic Manny i Bobo został przeniesiony TUTAJ
RN - 2015-02-03, 23:00

Anna01 napisał/a:


Np. mnie RN pobudził do przeanalizowania jednego wątku :-) i udowodniłam, że RN nie ma racji :-)
Czy RN z tego powodu się na mnie obraził ? Absolutnie ! :-)
A Biblia jest cały czas "żywa" i .....wertowana. :-)
To chyba Wnikusiu dobrze ???


Zgadza się.
Wcześniej myślałem, że kobieta wielokrotnie zgwałcona ( księga Sędziów ) została dodatkowo dobita i pokrojona na części przez swojego męża, ale Ania podsunęła mi cytat, według którego wynika, ze ta kobieta przed pokrojeniem już wcześniej sama zmarła.
Oczywiście przyznałem racje.

Ja chciałbym więcej razy tak przyznawać rację userom, no, ale jak mam to robić, jak np. taki Wnikliwy nie daje mi ku temu okazji. :->



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group