Postacie - Czy Dawid i Abiszaj to ta sama osoba?
Lukian - 2016-07-13, 16:21 Temat postu: Czy Dawid i Abiszaj to ta sama osoba? 2Sm 8:13 nwt-pl "I Dawid uczynił sobie imię, gdy wrócił po pobiciu Edomitów w Dolinie Soli – osiemnastu tysięcy."
1Krn 18:12 nwt-pl "Abiszaj zaś, syn Cerui, pobił Edomitów w Dolinie Soli – osiemnaście tysięcy."
Skoro "obaj" w tym samym czasie i miejscu dokonali tego samego to logiczny wniosek że chodzi o tę samą osobę: Dawida vel Abiszaja
Albertus - 2016-07-13, 16:34 Temat postu: Re: Czy Dawid i Abiszaj to ta sama osoba?
Lukian napisał/a: | 2Sm 8:13 nwt-pl "I Dawid uczynił sobie imię, gdy wrócił po pobiciu Edomitów w Dolinie Soli – osiemnastu tysięcy."
1Krn 18:12 nwt-pl "Abiszaj zaś, syn Cerui, pobił Edomitów w Dolinie Soli – osiemnaście tysięcy."
Skoro "obaj" w tym samym czasie i miejscu dokonali tego samego to logiczny wniosek że chodzi o tę samą osobę: Dawida vel Abiszaja |
Pobił Dawid jako najwyższy wódz a konkretnie oddział jego wojska pod dowództwem Abiszaja syna Serui
Andżelika_FS - 2016-07-13, 16:35 Temat postu: Re: Czy Dawid i Abiszaj to ta sama osoba?
Lukian napisał/a: | 2Sm 8:13 nwt-pl "I Dawid uczynił sobie imię, gdy wrócił po pobiciu Edomitów w Dolinie Soli – osiemnastu tysięcy."
1Krn 18:12 nwt-pl "Abiszaj zaś, syn Cerui, pobił Edomitów w Dolinie Soli – osiemnaście tysięcy."
Skoro "obaj" w tym samym czasie i miejscu dokonali tego samego to logiczny wniosek że chodzi o tę samą osobę: Dawida vel Abiszaja |
Chyba, żeby przez przypadek Dawid był królem, a Abiszaj dowódcą jego armii. Wtedy w dwóch różnych miejscach można byłoby wskazać ich jako zwycięzców - raz w sensie politycznym, a raz po prostu militarnym. No ale co ja się tam znam.
EMET - 2016-07-13, 17:49 Temat postu: Re: Czy Dawid i Abiszaj to ta sama osoba?
Andżelika_FS napisał/a: | Lukian napisał/a: | 2Sm 8:13 nwt-pl "I Dawid uczynił sobie imię, gdy wrócił po pobiciu Edomitów w Dolinie Soli – osiemnastu tysięcy."
1Krn 18:12 nwt-pl "Abiszaj zaś, syn Cerui, pobił Edomitów w Dolinie Soli – osiemnaście tysięcy."
Skoro "obaj" w tym samym czasie i miejscu dokonali tego samego to logiczny wniosek że chodzi o tę samą osobę: Dawida vel Abiszaja |
Chyba, żeby przez przypadek Dawid był królem, a Abiszaj dowódcą jego armii. Wtedy w dwóch różnych miejscach można byłoby wskazać ich jako zwycięzców - raz w sensie politycznym, a raz po prostu militarnym. No ale co ja się tam znam. |
EMET:
Czy to istotnie fizycznie – tylko swoimi własnym rękami i nogami - król Salomon zbudował świątynię, jak wnioskowałby ktoś w oparciu o teksty --
„Zbudował tedy Salomon świątynię i wykończył ją.” - 1Król 6:14, 'BW';
„A gdy Salomon dokończył świątynię Pańską i pałac królewski, i gdy pomyślnie wykonał wszystko, co umyślił w swoim sercu, aby uczynić w świątyni Pańskiej i w swoim pałacu,” - 2Kron 7:11, 'BW';
„A po upływie dwudziestu lat, w ciągu których Salomon zbudował świątynię Pana i swój własny pałac,” - 2Kron 8:1, 'BW' ???
„SOLI, DOLINA Dolina, w której Izraelici dwukrotnie pokonali Edomitów (2Sm 8:13; 2Kl 14:7).
[…] W pierwszej bitwie Dawid i Joab (najwyraźniej z Abiszajem, dowodzącym przynajmniej częścią oddziałów) zabili w Dolinie Soli 18 000 Edomitów (2Sm 8:13; 1Kl 11:15; 1Kn 18:12; Ps 60, nagł.). [...]” - 'Leksykon ŚJ', Tom II, str. 772.
Pod hasłem „JOAB”, czytamy m.in. –
„Wódz armii izraelskiej. Kiedy Dawid został namaszczony na króla nad całym Izraelem, wyruszył przeciw Jerozolimie (Jebus). Jebusyci szydzili z niego, uznając się za niezwyciężonych. Ale Dawid zauważył, iż do miasta można by się wedrzeć przez tunel wodny. Zapowiedział więc, że kto podejdzie tym tunelem i pierwszy pobije Jebusytów, zostanie „naczelnikiem i księciem”. Dokonał tego właśnie Joab. Miasto wpadło w ręce Dawida, a Joab w nagrodę otrzymał wysokie stanowisko naczelnego wodza wojsk izraelskich (2Sm 5:6-8; 8:16; 20:23; 1Kn 11:4-8). Jako wódz, Joab miał do dyspozycji dziesięciu przybocznych, którzy nosili jego broń. [...]” - 'Leksykon ŚJ', Tom I, str. 999.
Stephanos, ps. EMET
Lukian - 2016-07-13, 19:01
EMET napisał/a: | Czy to istotnie fizycznie – tylko swoimi własnym rękami i nogami - król Salomon zbudował świątynię, jak wnioskowałby ktoś w oparciu o teksty --
„Zbudował tedy Salomon świątynię i wykończył ją.” - 1Król 6:14, 'BW'; |
EMET napisał/a: | Zapowiedział więc, że kto podejdzie tym tunelem i pierwszy pobije Jebusytów, zostanie „naczelnikiem i księciem”. Dokonał tego właśnie Joab. Miasto wpadło w ręce Dawida, a Joab w nagrodę otrzymał wysokie stanowisko naczelnego wodza wojsk izraelskich (2Sm 5:6-8; 8:16; 20:23; 1Kn 11:4-8). Jako wódz, Joab miał do dyspozycji dziesięciu przybocznych, którzy nosili jego broń. |
A czy Król Królów - Jezus nie może mieć swojego generała: Michała?
co prościej i logiczniej tłumaczyłoby zwroty :"Jezus i jego aniołowie" oraz "Michał i jego aniołowie"
dobrej nocy Emecie
David77 - 2016-07-13, 19:23
Lukian,
Cytat: |
A czy Król Królów - Jezus nie może mieć swojego generała: Michała?
co prościej i logiczniej tłumaczyłoby zwroty :"Jezus i jego aniołowie" oraz "Michał i jego aniołowie" |
Jest kilka wersetów które mówią o tym że aniołowie podlegają władzy Jezusa , nie ma ani jednego wersetu który to potwierdzałby wersję ,że jakaś tam ilość aniołów podlega władzy kogoś innego niż Jezus ...
Albertus - 2016-07-13, 19:28
David77 napisał/a: | Lukian,
Cytat: |
A czy Król Królów - Jezus nie może mieć swojego generała: Michała?
co prościej i logiczniej tłumaczyłoby zwroty :"Jezus i jego aniołowie" oraz "Michał i jego aniołowie" |
Jest kilka wersetów które mówią o tym że aniołowie podlegają władzy Jezusa , nie ma ani jednego wersetu który to potwierdzałby wersję ,że jakaś tam ilość aniołów podlega władzy kogoś innego niż Jezus ... |
Jest:
Ap12:7 I nastąpiła walka na niebie:
Michał i jego aniołowie mieli walczyć ze Smokiem.
I wystąpił do walki Smok i jego aniołowie,
Lukian - 2016-07-13, 19:47
David77 napisał/a: | Lukian,
Cytat: |
A czy Król Królów - Jezus nie może mieć swojego generała: Michała?
co prościej i logiczniej tłumaczyłoby zwroty :"Jezus i jego aniołowie" oraz "Michał i jego aniołowie" |
Jest kilka wersetów które mówią o tym że aniołowie podlegają władzy Jezusa , nie ma ani jednego wersetu który to potwierdzałby wersję ,że jakaś tam ilość aniołów podlega władzy kogoś innego niż Jezus ... |
Kto dowodzi armią? Król czy generał?
David77 - 2016-07-13, 21:46
Lukian,
Cytat: | Kto dowodzi armią? Król czy generał? |
Zanim zadasz pytanie odszukaj tekst gdzie jest napisane że Jezus zlecił władzę naczelnemu Archaniołowi . Pismo św jasno oświadcza że aniołowie podlegają Jezusowi i to nikt inny jak sam Jezus ma doprowadzić do uwięzienia Szatana . Doszukiwanie się analogi Król- generał nie znajdzie swego odzwierciedlenia w Piśmie św jeżeli chodzi o władzę Jezusa
Zastanów się nad absurdalnym twierdzeniem : Władca aniołów posłusznie wykonuje polecenie poddanego mu anioła
Lukian - 2016-07-14, 04:29
David77 napisał/a: | gdzie jest napisane że Jezus zlecił władzę naczelnemu Archaniołow |
a gdzie jest napisane że "Michał to Jezus/Słowo/Syn Jednorodzony"?
David77 napisał/a: | Pismo św jasno oświadcza że aniołowie podlegają Jezusowi i to nikt inny jak sam Jezus ma doprowadzić do uwięzienia Szatana . |
a co z Bogiem Ojcem? Jemu aniołowie nie podlegają:
Łk 12:9 bt5 "a kto się Mnie wyprze wobec ludzi, tego wyprę się i Ja wobec aniołów Bożych."
David77 napisał/a: | Zastanów się nad absurdalnym twierdzeniem : Władca aniołów posłusznie wykonuje polecenie poddanego mu anioła |
już o tym była mowa przetłumaczych ev jako na zamiast z i
i archanioł będzie heroldem obwieszczającym paruzję?
David77 napisał/a: | Doszukiwanie się analogi Król- generał nie znajdzie swego odzwierciedlenia w Piśmie św jeżeli chodzi o władzę Jezusa |
tyle że w Dn Michał określany jest jako jeden z książąt, a w Ap Jezus jest królem
aha i na koniec czy Michał posiada tytuł Pana?
David77 - 2016-07-14, 08:38
Lukian,
Cytat: |
a gdzie jest napisane że "Michał to Jezus/Słowo/Syn Jednorodzony"? |
Tym Słowem który był u Boga to nikt inny jak Jezus
Ew Jan 1:14 A Słowo ciałem się stało i zamieszkało wśród nas, i ujrzeliśmy chwałę jego, chwałę, jaką ma jedyny Syn od Ojca, pełne łaski i prawdy.
Jezus jest nazwanym również jednorodzonym synem Boga
Ew Jan 3:16 Albowiem tak Bóg umiłował świat, że Syna swego jednorodzonego dał, aby każdy, kto weń wierzy, nie zginął, ale miał żywot wieczny.
Biblia utożsamia Jezusa z Michałem gdyż to nikt inny jak Jezus ma doprowadzić do unicestwienia Szatana .
W Ks Dan 12:1 czytamy
(1) W owym czasie powstanie Michał, wielki książę, który jest orędownikiem synów twojego ludu, a nastanie czas takiego ucisku, jakiego nigdy nie było, odkąd istnieją narody, aż do owego czasu. W owym to czasie wybawiony będzie twój lud, każdy, kto jest wpisany do księgi żywota. (2) A wielu z tych, którzy śpią w prochu ziemi, obudzą się, jedni do żywota wiecznego, a drudzy na hańbę i wieczne potępienie.
Dan 12:1 וּבָעֵת הַהִיא יַעֲמֹד מִיכָאֵל הַשַׂר הַגָּדוֹל הָעֹמֵד עַל-בְּנֵי עַמֶּךָ
a w czasie tym powstanie Michał książę wielki stojący przy synach twojego ludu
הָעֹמֵד- עָמַד
Fraza
Μιχαηλ ὁ ἄρχων ὁ μέγας ὁ ἑστηκὼς ἐπὶ τοὺς υἱοὺς τοῦ λαοῦ σου ·
Całe zdanie występuje w IV przypadku tj w Acc , zgodnie z tym co podają słowniki czasownik ἑστηκὼς pochodzi od rdzennego czasownika ιστημι który w bierniku oznacza :Utwierdzać umacniać ,ustanawiać ,zatem rolą Michała jest umacnianie Bożego Ludu ,jest to niejako pełnienie rolę orędownika .
Teksty nowego testamentu jednoznacznie wskazują że tym który wspiera swoich wyznawców jest Jezus Chrystus to On wstawia się jako orędownik do Boga za wrzącymi
1 Jan 2:1,2 Dzieci moje, to wam piszę, abyście nie grzeszyli. A jeśliby kto zgrzeszył, mamy orędownika u Ojca, Jezusa Chrystusa, który jest sprawiedliwy. (2) On ci jest ubłaganiem za grzechy nasze, a nie tylko za nasze, lecz i za grzechy całego świata.
Czy uważasz żLukian,
Cytat: |
a gdzie jest napisane że "Michał to Jezus/Słowo/Syn Jednorodzony"? |
Tym Słowem który był u Boga to nikt inny jak Jezus
Ew Jan 1:14 A Słowo ciałem się stało i zamieszkało wśród nas, i ujrzeliśmy chwałę jego, chwałę, jaką ma jedyny Syn od Ojca, pełne łaski i prawdy.
Jezus jest nazwanym również jednorodzonym synem Boga
Ew Jan 3:16 Albowiem tak Bóg umiłował świat, że Syna swego jednorodzonego dał, aby każdy, kto weń wierzy, nie zginął, ale miał żywot wieczny.
biblia utożsamia Jezusa z Michałem gdyż to nikt inny jak Jezus ma doprowadzić do unicestwienia Szatana .
W Ks Dan 12:1 czytamy
(1) W owym czasie powstanie Michał, wielki książę, który jest orędownikiem synów twojego ludu, a nastanie czas takiego ucisku, jakiego nigdy nie było, odkąd istnieją narody, aż do owego czasu. W owym to czasie wybawiony będzie twój lud, każdy, kto jest wpisany do księgi żywota. (2) A wielu z tych, którzy śpią w prochu ziemi, obudzą się, jedni do żywota wiecznego, a drudzy na hańbę i wieczne potępienie.
Dan 12:1 וּבָעֵת הַהִיא יַעֲמֹד מִיכָאֵל הַשַׂר הַגָּדוֹל הָעֹמֵד עַל-בְּנֵי עַמֶּךָ
a w czasie tym powstanie Michał książę wielki stojący przy synach twojego ludu
הָעֹמֵד- עָמַד
Fraza
Μιχαηλ ὁ ἄρχων ὁ μέγας ὁ ἑστηκὼς ἐπὶ τοὺς υἱοὺς τοῦ λαοῦ σου ·
Całe zdanie występuje w IV przypadku tj w Acc , zgodnie z tym co podają słowniki czasownik ἑστηκὼς pochodzi od rdzennego czasownika ιστημι który w bierniku oznacza :Utwierdzać umacniać ,ustanawiać ,zatem rolą Michała jest umacnianie Bożego Ludu ,jest to niejako pełnienie rolę orędownika .
Teksty nowego testamentu jednoznacznie wskazują że tym wspiera swoich wyznawców jest Jezus Chrystus to On wstawia się jako orędownik do Boga za wrzącymi
1 Jan 2:1,2 Dzieci moje, to wam piszę, abyście nie grzeszyli. A jeśliby kto zgrzeszył, mamy orędownika u Ojca, Jezusa Chrystusa, który jest sprawiedliwy. (2) On ci jest ubłaganiem za grzechy nasze, a nie tylko za nasze, lecz i za grzechy całego świata.
Czy uważasz że Izrael będzie miał swojego wspomożyciel a wyznawcy Chrystusa swojego ?
Cytat: | a co z Bogiem Ojcem? Jemu aniołowie nie podlegają:
Łk 12:9 bt5 "a kto się Mnie wyprze wobec ludzi, tego wyprę się i Ja wobec aniołów Bożych." |
Bóg przekazał władzę w ręce swego Syna a w tym również i aniołów , to Bóg jest ich stwórcą pochodzą od niego dlatego są oni nazywani aniołami Bożymi
1 Piotr 1:22
który wstąpiwszy do nieba, siedzi po prawicy Boga, a poddani Mu są Aniołowie, Moce i Potęgi.
2 Tes 1:7
a wam, uciśnionym, da odpoczynek razem z nami w dniu objawienia, gdy Pan Jezus zstąpi z nieba w płomieniach ognia, z aniołami, zwiastunami swej mocy.
Ew Mat 13:41
Syn Człowieczy pośle swoich aniołów i zbiorą z Królestwa jego wszystkie zgorszenia, i tych, którzy popełniają nieprawość,
Ew Mat 16:27
Albowiem Syn Człowieczy przyjdzie w chwale Ojca swego z aniołami swymi, i wtedy odda każdemu według uczynków jego.
Ew Mat 24:31
i pośle aniołów swoich z wielką trąbą, i zgromadzą wybranych jego z czterech stron świata z jednego krańca nieba aż po drugi.
Cytat: |
już o tym była mowa przetłumaczych ev jako na zamiast z i
i archanioł będzie heroldem obwieszczającym paruzję? |
Tekst grecki podaje że Michał wystąpił na polecenie , zlecenie zatem jeżeli Michał to nie Jezus dochodzimy do absurdu : Władca aniołów posłusznie wykonuje polecenie poddanego mu anioła.
Cytat: | tyle że w Dn Michał określany jest jako jeden z książąt, a w Ap Jezus jest królem |
W ST dla Izraela Bóg JHWH był Królem zaś jego Syn co najwyżej księciem który w przyszłości miał otrzymać władzę od swego Ojca i stać się Królem
Cytat: | aha i na koniec czy Michał posiada tytuł Pana? |
Sprecyzuj dokładnie o co ci chodzi czy o tytuł אָדוֹן czy może אֲדֹנָי
Albertus - 2016-07-14, 08:56
Tak jak Abiszaj miał swoich żołnierzy którymi pokonał Edomitów tak Michał ma swoich aniołów z którymi pokonuje w pewnym sensie szatana. Nie zmienia to faktu że zarówno Abiszaj jak i jego żołnierze podlegali Dawidowi i ich zwycięstwo było zwycięstwem Dawida i tak samo Michał i jego aniołowie podlegają Chrystusowi i zwycięstwo Michała jest zwycięstwem Chrystusa.
Ap12:7 I nastąpiła walka na niebie:
Michał i jego aniołowie mieli walczyć ze Smokiem.
I wystąpił do walki Smok i jego aniołowie,
8 ale nie przemógł,
i już się miejsce dla nich w niebie nie znalazło.
9 I został strącony wielki Smok,
Wąż starodawny,
który się zwie diabeł i szatan,
zwodzący całą zamieszkałą ziemię,
został strącony na ziemię,
a z nim strąceni zostali jego aniołowie.
10 I usłyszałem donośny głos mówiący w niebie: "Teraz nastało zbawienie, potęga i królowanie Boga naszego
i władza Jego Pomazańca,
bo oskarżyciel braci naszych został strącony,
ten, co dniem i nocą oskarża ich przed Bogiem naszym.
11 A oni zwyciężyli dzięki krwi Baranka
i dzięki słowu swojego świadectwa
i nie umiłowali dusz swych - aż do śmierci.
Czy to że ci nasi bracia o ,których tutaj mowa, zwyciężyli szatana oznacza że nie zwyciężył go Chrystus?
daglezja77 - 2016-07-14, 09:08
David77 napisał/a: | Lukian,
Cytat: |
a gdzie jest napisane że "Michał to Jezus/Słowo/Syn Jednorodzony"? |
Tym Słowem który był u Boga to nikt inny jak Jezus
Ew Jan 1:14 A Słowo ciałem się stało i zamieszkało wśród nas, i ujrzeliśmy chwałę jego, chwałę, jaką ma jedyny Syn od Ojca, pełne łaski i prawdy.
Jezus jest nazwanym również jednorodzonym synem Boga
Ew Jan 3:16 Albowiem tak Bóg umiłował świat, że Syna swego jednorodzonego dał, aby każdy, kto weń wierzy, nie zginął, ale miał żywot wieczny.
Biblia utożsamia Jezusa z Michałem gdyż to nikt inny jak Jezus ma doprowadzić do unicestwienia Szatana .
W Ks Dan 12:1 czytamy
(1) W owym czasie powstanie Michał, wielki książę, który jest orędownikiem synów twojego ludu, a nastanie czas takiego ucisku, jakiego nigdy nie było, odkąd istnieją narody, aż do owego czasu. W owym to czasie wybawiony będzie twój lud, każdy, kto jest wpisany do księgi żywota. (2) A wielu z tych, którzy śpią w prochu ziemi, obudzą się, jedni do żywota wiecznego, a drudzy na hańbę i wieczne potępienie.
Dan 12:1 וּבָעֵת הַהִיא יַעֲמֹד מִיכָאֵל הַשַׂר הַגָּדוֹל הָעֹמֵד עַל-בְּנֵי עַמֶּךָ
a w czasie tym powstanie Michał książę wielki stojący przy synach twojego ludu
הָעֹמֵד- עָמַד
Fraza
Μιχαηλ ὁ ἄρχων ὁ μέγας ὁ ἑστηκὼς ἐπὶ τοὺς υἱοὺς τοῦ λαοῦ σου ·
Całe zdanie występuje w IV przypadku tj w Acc , zgodnie z tym co podają słowniki czasownik ἑστηκὼς pochodzi od rdzennego czasownika ιστημι który w bierniku oznacza :Utwierdzać umacniać ,ustanawiać ,zatem rolą Michała jest umacnianie Bożego Ludu ,jest to niejako pełnienie rolę orędownika .
Teksty nowego testamentu jednoznacznie wskazują że tym który wspiera swoich wyznawców jest Jezus Chrystus to On wstawia się jako orędownik do Boga za wrzącymi
1 Jan 2:1,2 Dzieci moje, to wam piszę, abyście nie grzeszyli. A jeśliby kto zgrzeszył, mamy orędownika u Ojca, Jezusa Chrystusa, który jest sprawiedliwy. (2) On ci jest ubłaganiem za grzechy nasze, a nie tylko za nasze, lecz i za grzechy całego świata.
Czy uważasz żLukian,
Cytat: |
a gdzie jest napisane że "Michał to Jezus/Słowo/Syn Jednorodzony"? |
Tym Słowem który był u Boga to nikt inny jak Jezus
Ew Jan 1:14 A Słowo ciałem się stało i zamieszkało wśród nas, i ujrzeliśmy chwałę jego, chwałę, jaką ma jedyny Syn od Ojca, pełne łaski i prawdy.
Jezus jest nazwanym również jednorodzonym synem Boga
Ew Jan 3:16 Albowiem tak Bóg umiłował świat, że Syna swego jednorodzonego dał, aby każdy, kto weń wierzy, nie zginął, ale miał żywot wieczny.
biblia utożsamia Jezusa z Michałem gdyż to nikt inny jak Jezus ma doprowadzić do unicestwienia Szatana .
W Ks Dan 12:1 czytamy
(1) W owym czasie powstanie Michał, wielki książę, który jest orędownikiem synów twojego ludu, a nastanie czas takiego ucisku, jakiego nigdy nie było, odkąd istnieją narody, aż do owego czasu. W owym to czasie wybawiony będzie twój lud, każdy, kto jest wpisany do księgi żywota. (2) A wielu z tych, którzy śpią w prochu ziemi, obudzą się, jedni do żywota wiecznego, a drudzy na hańbę i wieczne potępienie.
Dan 12:1 וּבָעֵת הַהִיא יַעֲמֹד מִיכָאֵל הַשַׂר הַגָּדוֹל הָעֹמֵד עַל-בְּנֵי עַמֶּךָ
a w czasie tym powstanie Michał książę wielki stojący przy synach twojego ludu
הָעֹמֵד- עָמַד
Fraza
Μιχαηλ ὁ ἄρχων ὁ μέγας ὁ ἑστηκὼς ἐπὶ τοὺς υἱοὺς τοῦ λαοῦ σου ·
Całe zdanie występuje w IV przypadku tj w Acc , zgodnie z tym co podają słowniki czasownik ἑστηκὼς pochodzi od rdzennego czasownika ιστημι który w bierniku oznacza :Utwierdzać umacniać ,ustanawiać ,zatem rolą Michała jest umacnianie Bożego Ludu ,jest to niejako pełnienie rolę orędownika .
Teksty nowego testamentu jednoznacznie wskazują że tym wspiera swoich wyznawców jest Jezus Chrystus to On wstawia się jako orędownik do Boga za wrzącymi
1 Jan 2:1,2 Dzieci moje, to wam piszę, abyście nie grzeszyli. A jeśliby kto zgrzeszył, mamy orędownika u Ojca, Jezusa Chrystusa, który jest sprawiedliwy. (2) On ci jest ubłaganiem za grzechy nasze, a nie tylko za nasze, lecz i za grzechy całego świata.
Czy uważasz że Izrael będzie miał swojego wspomożyciel a wyznawcy Chrystusa swojego ?
Cytat: | a co z Bogiem Ojcem? Jemu aniołowie nie podlegają:
Łk 12:9 bt5 "a kto się Mnie wyprze wobec ludzi, tego wyprę się i Ja wobec aniołów Bożych." |
Bóg przekazał władzę w ręce swego Syna a w tym również i aniołów , to Bóg jest ich stwórcą pochodzą od niego dlatego są oni nazywani aniołami Bożymi
1 Piotr 1:22
który wstąpiwszy do nieba, siedzi po prawicy Boga, a poddani Mu są Aniołowie, Moce i Potęgi.
2 Tes 1:7
a wam, uciśnionym, da odpoczynek razem z nami w dniu objawienia, gdy Pan Jezus zstąpi z nieba w płomieniach ognia, z aniołami, zwiastunami swej mocy.
Ew Mat 13:41
Syn Człowieczy pośle swoich aniołów i zbiorą z Królestwa jego wszystkie zgorszenia, i tych, którzy popełniają nieprawość,
Ew Mat 16:27
Albowiem Syn Człowieczy przyjdzie w chwale Ojca swego z aniołami swymi, i wtedy odda każdemu według uczynków jego.
Ew Mat 24:31
i pośle aniołów swoich z wielką trąbą, i zgromadzą wybranych jego z czterech stron świata z jednego krańca nieba aż po drugi.
Cytat: |
już o tym była mowa przetłumaczych ev jako na zamiast z i
i archanioł będzie heroldem obwieszczającym paruzję? |
Tekst grecki podaje że Michał wystąpił na polecenie , zlecenie zatem jeżeli Michał to nie Jezus dochodzimy do absurdu : Władca aniołów posłusznie wykonuje polecenie poddanego mu anioła.
Cytat: | tyle że w Dn Michał określany jest jako jeden z książąt, a w Ap Jezus jest królem |
W ST dla Izraela Bóg JHWH był Królem zaś jego Syn co najwyżej księciem który w przyszłości miał otrzymać władzę od swego Ojca i stać się Królem
Cytat: | aha i na koniec czy Michał posiada tytuł Pana? |
Sprecyzuj dokładnie o co ci chodzi czy o tytuł אָדוֹן czy może אֲדֹנָי |
Jezus jest ucieleśnieniem słowa Boga J 1:14. Początek Jana mówi o literalnym słowie Boga, podobnie jak Rodzaju, Hebr.11:3 i wiele innych wersetów.
Michał to archanioł jeden z przednich książąt, Jezus jest człowiekiem. Człowieczeństwo wyklucza możliwość bycia archaniołem..Preegzystencja to bajka.
EMET - 2016-07-14, 12:26
EMET:
Zwykle, kiedy jest przywoływany werset z Ks. Daniela 10:13b:: „a oto przybył mi z pomocą Michał, jeden z najprzedniejszych książąt;” ['PNŚ'] --- pada argment, że: „napisano, że: „jeden z najprzedniejszych książąt”, lecz nie pisze, że „najprzedniejszy z książąt”, a zatem...”.
Co do 'Michała', mamy też inne noty w Dan 10:21; 12:1.
Jednak owe 'noty' są znaczące: Dan 10:21 -- „Michała, waszego księcia” ['PNŚ'], wg 'Interlinii Vocatio' [tłum. Karol Madaj]: „*_Michałem, księciem_waszym” [hebr.: < `ĭm-mîkhā`ēl ŝărkhĕm[/b] > /= < `ĭm-mîchā`ēl ŝărchĕm[/b] >/; gdzie mamy dwa [2] wyraż. rdzenne: (1) < mîkhā`ēl > /= < mîchā`ēl >/ = imię własne „Michael” [czyli, spolszczone: „Michał”]; (2) < ŝăr > = m.in. „książę”, ale również, jak u 'Briksa': „przełożony; dowódca; komendant; wódz; nadzorca; urzędnik; zarządca; dostojnik.” [str. 344, ed. 1999r.]. Poza 'księciem anielskim' - 'Michałem' - imię własne - w takowym zapisie po hebrajsku - mamy użyte jeszcze '10-krotnie' w tekście 'BH'. Etymologia jest klarowna i prosta wg '3.' członów: < mî > = „kto” ['Briks', str. 191]; < khā > /= < chā >/ = „jak” ['Briks', str. 159]; < `ēl > = np. „Bóg; bóg”. Łącznie, byłoby: „Kto/Któż/ [jest] jak Bóg/?/”. Ciekawe, ale w zapisie < ŝărkhĕm > /= < ŝărchĕm >/ [jest to tzw. konstrukcja suffixu] - mamy tylko w Dan 10:21.
O zapisie w Dan 12:1 - pisał więcej 'David77'...
Wracając teraz do wersetu Dan 10:13, należy sobie uświadomić, że: o ile pada termin „książę” [i odmiany gramatyczne], tylekroć kojarzymy /chcąc nie chcąc/ zaraz z 'królem', co ma miejsce również w realiach nawet XXI wieku n.e.!
Jakby niekiedy zapominamy [napiszę tak] o samym 'Bogu Najwyższym', o Którym czytamy np. w tych wersetach --
„8 „Któż jest tym chwalebnym Królem?” „Jehowa, silny i potężny, Jehowa, potężny w boju” 10 „Któż to jest – ten chwalebny Król?” „Jehowa Zastępów – on jest tym chwalebnym Królem”.” -- Ps 24:8, 10; 'PNŚ'.
„Jehowa został królem! Odziany jest dostojeństwem; Jehowa jest odziany – przepasał się siłą.” -- Ps 93:1, 'PNŚ'.
„Bo Jehowa jest naszym Sędzią, Jehowa naszym Ustawodawcą, Jehowa naszym Królem; on nas wybawi.” -- Izajasza 33:22, 'PNŚ'.
„Lecz Jehowa naprawdę jest Bogiem. Jest Bogiem żywym i Królem po czas niezmierzony.” -- Jeremiasza 10:10a, 'PNŚ'.
Tenże Bóg Najwyższy -- JHVH, Król -- jest w Ks. Daniela określony per: 'Książę zastępu' [Dan 8:11]; 'Książę książąt' [Dan 8:25]. Zatem to sam Bóg JHVH jest owym >najdostojniejszym Księciem<.
W Dan 8:11, mamy we frazie: < ŝăr-hăccābhā` > /= < ŝăr-hăccāwā` >/, gdzie -- poza /omawianym już/ < ŝăr > oraz rodzajnikiem < hă > -- mamy od rdzennej formy < cābhā` > /= < cāwā` >/ = „armia; wojsko; hufiec; oddział; załoga; zastęp; walka; wojna; służba.” -- 'Briks', str. 293, tamże.
W Dan 8:25, mamy w łącznej frazie: < vᵊ´ăl-ŝăr-ŝārîm >, gdzie -- poza spójnikiem < vᵊ > oraz przyimkiem < ´ăl > -- mamy zapis < ŝăr-ŝārîm > = „Książę książąt” [tylko w Dan 8:25].
Tak praktycznie, to w tekście 'BH' wszystkie podmioty bez względu na rangę - czy to 'w niebiosach', czy to 'na ziemi' - pozostają i tak “w cieniu” Boga JHVH; jak to np. w wypowiedzi: „Któż wśród bogów jest podobny do ciebie, Jehowo? Któż jest jak ty, potężny w świętości? Ty, przed którym należy wyrażać bojaźń w pieśniach pochwalnych, który dokonujesz rzeczy zadziwiających.” - Wyjścia 15:11, 'PNŚ'.
„Kogóż bowiem na niebiosach można porównać z Jehową? Któż pośród synów Bożych może przypominać Jehowę?” - Ps 89:6, 'PNŚ'.
Stąd też w tekście 'BH', mamy tylko dwa [2] imiona stworzeń duchowych: 'Daniel' oraz 'Gabriel'; co - w porównaniu z pozakanoniczną 'ks. Henocha' - jest znamienne i symptomatyczne. Nie dziwi to wobec wypowiedzi typu: Apok 19:10; 22:8, 9. Ciekawie też w Joz 5:14, 15.
O 'Szatanie' -- też raczej zdawkowo w tekście 'BH'.
Stephanos, ps. EMET
Lukian - 2016-07-14, 13:10
David77,
Zauważ że wystąpienie Jezusa i Michała z aniołami wypada w różnych okolicznościach:
Jezus przybywa z aniołami na Sąd Ost.:
David77 napisał/a: | Ew Mat 16:27
Albowiem Syn Człowieczy przyjdzie w chwale Ojca swego z aniołami swymi, i wtedy odda każdemu według uczynków jego. |
a Michał stracą smoka na ziemię gdzie prześladuje wiernych na długo przed Paruzją:
Albertus napisał/a: | Ap12:7 I nastąpiła walka na niebie:
Michał i jego aniołowie mieli walczyć ze Smokiem.
I wystąpił do walki Smok i jego aniołowie,
8 ale nie przemógł,
i już się miejsce dla nich w niebie nie znalazło.
9 I został strącony wielki Smok, |
|
|
|