Duch Święty - Pochodzenie Ducha Świętego
Anonymous - 2009-12-09, 08:07
Kansyhenek
Tak właśnie uważam ,jak piszesz wszędzie tam gdzie pisze ,ze Duch Sw coś czyni możesz wstawić Jezusa a sens zdania nie zmieni się
bo sam Jezus powiedział nie zostawię was -będę z wami- o jakiej obecności mówił
a o Duchu Sw powiedział z mego wezmie i wam i wam oznajmi.
Więc Duch Sw wskazuje na Jezusa i oznajmia przypomina co Jezus uczył
Jest Jego wykonawcą Jest wykonawcą Słowa Jezusowego
pozdrawiam
kansyheniek - 2009-12-09, 09:32
Płaskowicki Rys napisał/a: | Tak właśnie uważam ,jak piszesz wszędzie tam gdzie pisze ,ze Duch Sw coś czyni możesz wstawić Jezusa a sens zdania nie zmieni się |
jeszcze raz ten fragment:
Cytat: | (4) Kiedy przechodzili przez miasta, nakazywali im przestrzegać postanowień powziętych w Jerozolimie przez Apostołów i starszych. (5) Tak więc utwierdzały się Kościoły w wierze i z dnia na dzień rosły w liczbę. (6) Przeszli Frygię i krainę galacką, ponieważ Duch Święty zabronił im głosić słowo w Azji. (7) Przybywszy do Myzji, próbowali przejść do Bitynii, ale Duch Jezusa nie pozwolił im, (8) przeszli więc Myzję i zeszli do Troady. (9) W nocy miał Paweł widzenie: jakiś Macedończyk stanął [przed nim] i błagał go: Przepraw się do Macedonii i pomóż nam! (10) |
Czyli dalej uparcie twierdzisz,że niepotrzebnie i bez powodu Bóg (jako autor) rozgraniczył Ducha Świętego i Ducha Jezusa,tak?
Anonymous - 2009-12-09, 09:37
Kansyhenek
nie niepotrzebnie ale w celu lepszej identyfikacji autor Dziejów nazywa tego samego Ducha robiącego to samo/kierowanie głoszeniem ewangelii/ tyle ,ze w dwóch miejscach w dwojaki sposób.
Myślę ,ze właśnie dlatego to czyni by pokazać ,że to ten sam Duch/ "kierownik ewangelizacji"/
pozdrawiam
kansyheniek - 2009-12-09, 10:12
Płaskowicki Rys napisał/a: | Myślę ,ze właśnie dlatego to czyni by pokazać ,że to ten sam Duch/ "kierownik ewangelizacji"/ |
rzeczywiście na to by wyglądało gdyby nie np. ten fragment:
Cytat: |
(15) Jeżeli Mnie miłujecie, będziecie zachowywać moje przykazania. (16) Ja zaś będę prosił Ojca, a innego Pocieszyciela da wam, aby z wami był na zawsze - (17) Ducha Prawdy, którego świat przyjąć nie może, ponieważ Go nie widzi ani nie zna. Ale wy Go znacie, ponieważ u was przebywa i w was będzie. (18) Nie zostawię was sierotami: Przyjdę do was. |
BT J 14
Jezus mówi tu o innym pocieszycielu,czyżby znów podaremnie?
Anonymous - 2009-12-09, 10:27
Ten inny oznacza inną formę a nie inna treść
Bo przecież mówi oto będę z wami przez wszystkie dni aż do skończenia świata
albo gdzie dwóch albo trzech w moim imieniu
A o samym Duchu Sw mówi z mego wezmie i wam przypomni .sam zacytowałeś -nie zostawię was samych:Przyjdę do was -kto przyjdzie ? to mówi Jezus
Jezus Jest obecny pośród nas w Duchu Sw
my mamy wszystko robić w Jednym Duchu
i Bóg działa też w Jednym Duchu
i tak jak u nas ludzi wiele jest posług ale Duch ma być ten sam
tak samo i w Bogu
wiele jest działań ale Duch ten sam
tak to widzę
kansyheniek - 2009-12-09, 10:56
Płaskowicki Rys napisał/a: | Ten inny oznacza inną formę a nie inna treść
Bo przecież mówi oto będę z wami przez wszystkie dni aż do skończenia świata
albo gdzie dwóch albo trzech w moim imieniu
A o samym Duchu Sw mówi z mego wezmie i wam przypomni .sam zacytowałeś -nie zostawię was samych: |
Cytat: | Ale wy Go znacie, ponieważ u was przebywa i w was będzie. |
ten fragment na to wyraźnie wskazuje.Tak samo jak wtedy gdy Jezus mówił:
Cytat: |
Kto mnie widział,widział i Ojca. |
Niektórzy uważają jednak,że Boga Ojca nikt nigdy nie widział.A jak ty uważasz?
nike - 2009-12-09, 11:05
kansyheniek napisał/a: | nike napisał/a: | http://epifania.pl/Archiw01/e15/e15.pdf |
Nike ten link to pusta biała strona.... |
Jak pusta strona, to moze nie masz jakiegoś programu.
To wejdź przez e-bok na stronce epifanii kliknij Tom 15-ty Pastora Johnsona i tam poszukaj .
Anonymous - 2009-12-09, 11:06
Oczywiście ,ze Jezus mówiąc kto mnie widzi widzi i ojca mówi prawdę
w Jezusie widzimy Boga wykonującego to co zapowiedział u Izajasza
Bóg w Jezusie Jest Zbawicielem
kto widzi Jezusa widzi Boga dokonującego w Nim zbawienia ludzi
Kolosan 1 wers 19-22
pozdrawiam
kansyheniek - 2009-12-09, 11:13
nike napisał/a: | To wejdź przez e-bok na stronce epifanii kliknij Tom 15-ty Pastora Johnsona i tam poszukaj . |
Znam wasze zdanie na temat Ducha Świętego (ew ducha świętego) i cytaty które są podawane na poparcie tej teorii.
Czytałem je na tym forum...
Fanar - 2016-06-07, 22:49
Odniesienia w Biblii do Trójcy jako boskiego bytu, w najlepszym przypadku można określić jako niejasne.
W Ewangelii wg Mateusza (28:19), znajdujemy Jezusa (sal allahu alejhi ła sallam) mówiącego swoim uczniom o wyjściu na zewnątrz i wygłaszaniu kazań do wszystkich narodów. Natomiast "Wysoka Komisja" wspomina trzy osoby, które później staną się częścią Trójcy, zwrot"...chrzcijcie ich w imię Ojca, i Syna, i Ducha Świętego" jest z pewnością dodanym do Biblii zwrotem, - nie jest natomiast właściwymi słowami Jezusa (sal allahu alejhi ła sallam) – co mogą pokazać dwa przykłady:
1. Chrzest we wczesnym Kościele, omawiany przez Pawła w jego listach, odbywał się tylko w imię Jezusa (sal allahu alejhi ła sallam).
2. "Wysoka Komisja" znaleziona w pierwszej spisanej ewangelii, Ewangelii wg Marka, z pewnością nie wspomina Ojca, Syna i / lub Świętego Ducha (zobacz Ewangelia wg Marka 16:15)
Jedyny inny odnośnik do Trójcy w Biblii znajdujemy w Pierwszym Liście Jana (5:7).
Współcześni teoretycy biblijni przyznają, że zwrot "są trzy postaci w niebie, Ojciec, Słowo, i Duch Święty: i tych troje jest jednością" jest definitywnie "późniejszym dodatkiem" do tekstu biblijnego, i nie ma go w żadnej z obecnych wersji Biblii.
Paweł z Tarsu, człowiek którego z całą pewnością można uznać za założyciela Chrześcijaństwa, sformułował wiele doktryn, pośród których nie ma doktryny o Trójcy. Podłożył jednak pod nią podwaliny, kiedy sformułował ideę o Jezusie jako "boskim synu". Przecież Syn potrzebuje Ojca, a poza tym co w takim razie z "przekazicielem" Boskiego posłannictwa dla ludzi? W istocie, Paweł nazwał każdą z głównych postaci, ale dopiero w późniejszym okresie Kościół połączył je w jedność.
Tertullian, prawnik i duchowny Kościoła, po raz pierwszy użył słowa "Trójca" w trzecim wieku, w Kartaginie. W swojej teorii przedstawił Syna i Ducha Świętego jako dzielących byt Boga. Syn, Duch Święty i Ojciec są w istocie jednością.
RN - 2016-06-08, 12:22
Fanar napisał/a: | Odniesienia w Biblii do Trójcy jako boskiego bytu, w najlepszym przypadku można określić jako niejasne.
W Ewangelii wg Mateusza (28:19), znajdujemy Jezusa (sal allahu alejhi ła sallam) mówiącego swoim uczniom o wyjściu na zewnątrz i wygłaszaniu kazań do wszystkich narodów. Natomiast "Wysoka Komisja" wspomina trzy osoby, które później staną się częścią Trójcy, zwrot"...chrzcijcie ich w imię Ojca, i Syna, i Ducha Świętego" jest z pewnością dodanym do Biblii zwrotem, - nie jest natomiast właściwymi słowami Jezusa (sal allahu alejhi ła sallam) – co mogą pokazać dwa przykłady:
1. Chrzest we wczesnym Kościele, omawiany przez Pawła w jego listach, odbywał się tylko w imię Jezusa (sal allahu alejhi ła sallam).
2. "Wysoka Komisja" znaleziona w pierwszej spisanej ewangelii, Ewangelii wg Marka, z pewnością nie wspomina Ojca, Syna i / lub Świętego Ducha (zobacz Ewangelia wg Marka 16:15)
Jedyny inny odnośnik do Trójcy w Biblii znajdujemy w Pierwszym Liście Jana (5:7).
Współcześni teoretycy biblijni przyznają, że zwrot "są trzy postaci w niebie, Ojciec, Słowo, i Duch Święty: i tych troje jest jednością" jest definitywnie "późniejszym dodatkiem" do tekstu biblijnego, i nie ma go w żadnej z obecnych wersji Biblii.
Paweł z Tarsu, człowiek którego z całą pewnością można uznać za założyciela Chrześcijaństwa, sformułował wiele doktryn, pośród których nie ma doktryny o Trójcy. Podłożył jednak pod nią podwaliny, kiedy sformułował ideę o Jezusie jako "boskim synu". Przecież Syn potrzebuje Ojca, a poza tym co w takim razie z "przekazicielem" Boskiego posłannictwa dla ludzi? W istocie, Paweł nazwał każdą z głównych postaci, ale dopiero w późniejszym okresie Kościół połączył je w jedność.
Tertullian, prawnik i duchowny Kościoła, po raz pierwszy użył słowa "Trójca" w trzecim wieku, w Kartaginie. W swojej teorii przedstawił Syna i Ducha Świętego jako dzielących byt Boga. Syn, Duch Święty i Ojciec są w istocie jednością. |
Jeśli chodzi o cytaty popierające, czy wskazujące na Trójcę, to przede wszystkim mamy końcówkę ewangelii Mateusza, która nakazuje chrzest w imię :
1. Ojca
2. Syna
3. Ducha Świętego
Jednak w dość powszechnej opinii krytyki biblijnej cytata ten uważa się za dopisek z racji braku swej koherentności z pozostałymi wskazaniami odnośnie chrztu w innych miejscach Biblii.
Natomiast w listach Pawła wyznawcy Trójcy widzą wskazanie na nią w następującym ujęciu;
'' Miłość Boga Ojca, łaska naszego Pana Jezusa Chrystusa i dar jedności w Duchu Świętym niech będą z wami wszystkimi."
daglezja77 - 2016-06-08, 12:32
RN napisał/a: | Fanar napisał/a: | Odniesienia w Biblii do Trójcy jako boskiego bytu, w najlepszym przypadku można określić jako niejasne.
W Ewangelii wg Mateusza (28:19), znajdujemy Jezusa (sal allahu alejhi ła sallam) mówiącego swoim uczniom o wyjściu na zewnątrz i wygłaszaniu kazań do wszystkich narodów. Natomiast "Wysoka Komisja" wspomina trzy osoby, które później staną się częścią Trójcy, zwrot"...chrzcijcie ich w imię Ojca, i Syna, i Ducha Świętego" jest z pewnością dodanym do Biblii zwrotem, - nie jest natomiast właściwymi słowami Jezusa (sal allahu alejhi ła sallam) – co mogą pokazać dwa przykłady:
1. Chrzest we wczesnym Kościele, omawiany przez Pawła w jego listach, odbywał się tylko w imię Jezusa (sal allahu alejhi ła sallam).
2. "Wysoka Komisja" znaleziona w pierwszej spisanej ewangelii, Ewangelii wg Marka, z pewnością nie wspomina Ojca, Syna i / lub Świętego Ducha (zobacz Ewangelia wg Marka 16:15)
Jedyny inny odnośnik do Trójcy w Biblii znajdujemy w Pierwszym Liście Jana (5:7).
Współcześni teoretycy biblijni przyznają, że zwrot "są trzy postaci w niebie, Ojciec, Słowo, i Duch Święty: i tych troje jest jednością" jest definitywnie "późniejszym dodatkiem" do tekstu biblijnego, i nie ma go w żadnej z obecnych wersji Biblii.
Paweł z Tarsu, człowiek którego z całą pewnością można uznać za założyciela Chrześcijaństwa, sformułował wiele doktryn, pośród których nie ma doktryny o Trójcy. Podłożył jednak pod nią podwaliny, kiedy sformułował ideę o Jezusie jako "boskim synu". Przecież Syn potrzebuje Ojca, a poza tym co w takim razie z "przekazicielem" Boskiego posłannictwa dla ludzi? W istocie, Paweł nazwał każdą z głównych postaci, ale dopiero w późniejszym okresie Kościół połączył je w jedność.
Tertullian, prawnik i duchowny Kościoła, po raz pierwszy użył słowa "Trójca" w trzecim wieku, w Kartaginie. W swojej teorii przedstawił Syna i Ducha Świętego jako dzielących byt Boga. Syn, Duch Święty i Ojciec są w istocie jednością. |
Jeśli chodzi o cytaty popierające, czy wskazujące na Trójcę, to przede wszystkim mamy końcówkę ewangelii Mateusza, która nakazuje chrzest w imię :
1. Ojca
2. Syna
3. Ducha Świętego
Jednak w dość powszechnej opinii krytyki biblijnej cytata ten uważa się za dopisek z racji braku swej koherentności z pozostałymi wskazaniami odnośnie chrztu w innych miejscach Biblii.
Natomiast w listach Pawła wyznawcy Trójcy widzą wskazanie na nią w następującym ujęciu;
'' Miłość Boga Ojca, łaska naszego Pana Jezusa Chrystusa i dar jedności w Duchu Świętym niech będą z wami wszystkimi." |
Od kiedy Ojciec, Syn, Duch to są imiona?
Dlaczego w kilku innych miejscach biblii pisze o chrzcie w imieniu Jezusa? Czy Jezus to imię?
EMET - 2016-06-08, 12:50
daglezja77 napisał/a: |
Od kiedy Ojciec, Syn, Duch to są imiona?
Dlaczego w kilku innych miejscach biblii pisze o chrzcie w imieniu Jezusa? Czy Jezus to imię? |
EMET:
Taka niby kardynalna doktryna o Trójcy, a tylko dwa [2] [ ] wersety "na jej rzecz": Mat 28:19b oraz 2Kor 13:13/14/. Ilość "powalająca"; ponadto, czy owe wersety -- poza tym, iż są nazywane przez zwolenników doktryny Trójcy: "Zestawienia trynitarne" -- faktycznie dowodzą tego, że "Bóg jest Jeden, ale w Trzech Osobach"???
Pozostaje, jak zawsze, nieodłączne pytanie o imię Ducha Św.: skoro to Osoba, jakoby?
Stephanos, ps. EMET
daglezja77 - 2016-06-08, 12:53
EMET napisał/a: | daglezja77 napisał/a: |
Od kiedy Ojciec, Syn, Duch to są imiona?
Dlaczego w kilku innych miejscach biblii pisze o chrzcie w imieniu Jezusa? Czy Jezus to imię? |
EMET:
Taka niby kardynalna doktryna o Trójcy, a tylko dwa [2] [ ] wersety "na jej rzecz": Mat 28:19b oraz 2Kor 13:13/14/. Ilość "powalająca"; ponadto, czy owe wersety -- poza tym, iż są nazywane przez zwolenników doktryny Trójcy: "Zestawienia trynitarne" -- faktycznie dowodzą tego, że "Bóg jest Jeden, ale w Trzech Osobach"???
Pozostaje, jak zawsze, nieodłączne pytanie o imię Ducha Św.: skoro to Osoba, jakoby?
Stephanos, ps. EMET |
Z tego co wiem to Mat 28:19 to jedna z trynitarnych przeróbek, bardzo nieudolna..
W Łuk 1:35 pisze jaka to osoba ten Duch Sw.
EMET - 2016-06-08, 13:22
daglezja77 napisał/a: |
Z tego co wiem to Mat 28:19 to jedna z trynitarnych przeróbek, bardzo nieudolna..
W Łuk 1:35 pisze jaka to osoba ten Duch Sw. |
EMET:
Z tego, co gdzieś / kiedyś czytałem, to… „aparat pojęciowy dotyczący tematyki teologicznej doktryny Trójcy był dopracowywany aż do czasów Tomasza z Akwinu [który zmarł w 1274r.]”.
A przecież, sam Jezus jakże prosto nauczał o swoim Ojcu - 'jedynym prawdziwym Bogu' [wg Jana 17:3]; vide też: Mar 12:29, 30, 32, 33. Również nauka apostolska: 1Kor 8:4c, 6; Gal 3:20b; Efez 4:6; 1Tym 2:5a; Jak 2:19a i wiele, wiele innych.
Mamy takie znamienne słowa Jezusa pomieszczone w: Mat 11:25; Łuk 10:21; por. też 1Kor 1:19.
Stephanos, ps. EMET
|
|
|