To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum biblijne
FORUM ZOSTAŁO PRZENIESIONE. ZAPRASZAMY biblia.webd.pl

Duch Święty - Pochodzenie Ducha Świętego

Anonymous - 2009-12-09, 08:07

Kansyhenek
Tak właśnie uważam ,jak piszesz wszędzie tam gdzie pisze ,ze Duch Sw coś czyni możesz wstawić Jezusa a sens zdania nie zmieni się
bo sam Jezus powiedział nie zostawię was -będę z wami- o jakiej obecności mówił
a o Duchu Sw powiedział z mego wezmie i wam i wam oznajmi.
Więc Duch Sw wskazuje na Jezusa i oznajmia przypomina co Jezus uczył
Jest Jego wykonawcą Jest wykonawcą Słowa Jezusowego
pozdrawiam

kansyheniek - 2009-12-09, 09:32

Płaskowicki Rys napisał/a:
Tak właśnie uważam ,jak piszesz wszędzie tam gdzie pisze ,ze Duch Sw coś czyni możesz wstawić Jezusa a sens zdania nie zmieni się


jeszcze raz ten fragment:

Cytat:
(4) Kiedy przechodzili przez miasta, nakazywali im przestrzegać postanowień powziętych w Jerozolimie przez Apostołów i starszych. (5) Tak więc utwierdzały się Kościoły w wierze i z dnia na dzień rosły w liczbę. (6) Przeszli Frygię i krainę galacką, ponieważ Duch Święty zabronił im głosić słowo w Azji. (7) Przybywszy do Myzji, próbowali przejść do Bitynii, ale Duch Jezusa nie pozwolił im, (8) przeszli więc Myzję i zeszli do Troady. (9) W nocy miał Paweł widzenie: jakiś Macedończyk stanął [przed nim] i błagał go: Przepraw się do Macedonii i pomóż nam! (10)


Czyli dalej uparcie twierdzisz,że niepotrzebnie i bez powodu Bóg (jako autor) rozgraniczył Ducha Świętego i Ducha Jezusa,tak?

Anonymous - 2009-12-09, 09:37

Kansyhenek
nie niepotrzebnie ale w celu lepszej identyfikacji autor Dziejów nazywa tego samego Ducha robiącego to samo/kierowanie głoszeniem ewangelii/ tyle ,ze w dwóch miejscach w dwojaki sposób.
Myślę ,ze właśnie dlatego to czyni by pokazać ,że to ten sam Duch/ "kierownik ewangelizacji"/
pozdrawiam

kansyheniek - 2009-12-09, 10:12

Płaskowicki Rys napisał/a:
Myślę ,ze właśnie dlatego to czyni by pokazać ,że to ten sam Duch/ "kierownik ewangelizacji"/


rzeczywiście na to by wyglądało gdyby nie np. ten fragment:
Cytat:

(15) Jeżeli Mnie miłujecie, będziecie zachowywać moje przykazania. (16) Ja zaś będę prosił Ojca, a innego Pocieszyciela da wam, aby z wami był na zawsze - (17) Ducha Prawdy, którego świat przyjąć nie może, ponieważ Go nie widzi ani nie zna. Ale wy Go znacie, ponieważ u was przebywa i w was będzie. (18) Nie zostawię was sierotami: Przyjdę do was.

BT J 14

Jezus mówi tu o innym pocieszycielu,czyżby znów podaremnie?

Anonymous - 2009-12-09, 10:27

Ten inny oznacza inną formę a nie inna treść
Bo przecież mówi oto będę z wami przez wszystkie dni aż do skończenia świata
albo gdzie dwóch albo trzech w moim imieniu
A o samym Duchu Sw mówi z mego wezmie i wam przypomni .sam zacytowałeś -nie zostawię was samych:Przyjdę do was -kto przyjdzie ? to mówi Jezus
Jezus Jest obecny pośród nas w Duchu Sw
my mamy wszystko robić w Jednym Duchu
i Bóg działa też w Jednym Duchu
i tak jak u nas ludzi wiele jest posług ale Duch ma być ten sam
tak samo i w Bogu
wiele jest działań ale Duch ten sam
tak to widzę

kansyheniek - 2009-12-09, 10:56

Płaskowicki Rys napisał/a:
Ten inny oznacza inną formę a nie inna treść
Bo przecież mówi oto będę z wami przez wszystkie dni aż do skończenia świata
albo gdzie dwóch albo trzech w moim imieniu
A o samym Duchu Sw mówi z mego wezmie i wam przypomni .sam zacytowałeś -nie zostawię was samych:


Cytat:
Ale wy Go znacie, ponieważ u was przebywa i w was będzie.


ten fragment na to wyraźnie wskazuje.Tak samo jak wtedy gdy Jezus mówił:
Cytat:

Kto mnie widział,widział i Ojca.


Niektórzy uważają jednak,że Boga Ojca nikt nigdy nie widział.A jak ty uważasz?

nike - 2009-12-09, 11:05

kansyheniek napisał/a:
nike napisał/a:
http://epifania.pl/Archiw01/e15/e15.pdf


Nike ten link to pusta biała strona.... :-|


Jak pusta strona, to moze nie masz jakiegoś programu.

To wejdź przez e-bok na stronce epifanii kliknij Tom 15-ty Pastora Johnsona i tam poszukaj .

Anonymous - 2009-12-09, 11:06

Oczywiście ,ze Jezus mówiąc kto mnie widzi widzi i ojca mówi prawdę
w Jezusie widzimy Boga wykonującego to co zapowiedział u Izajasza
Bóg w Jezusie Jest Zbawicielem
kto widzi Jezusa widzi Boga dokonującego w Nim zbawienia ludzi
Kolosan 1 wers 19-22
pozdrawiam

kansyheniek - 2009-12-09, 11:13

nike napisał/a:
To wejdź przez e-bok na stronce epifanii kliknij Tom 15-ty Pastora Johnsona i tam poszukaj .


Znam wasze zdanie na temat Ducha Świętego (ew ducha świętego) i cytaty które są podawane na poparcie tej teorii.
Czytałem je na tym forum...

Fanar - 2016-06-07, 22:49

Odniesienia w Biblii do Trójcy jako boskiego bytu, w najlepszym przypadku można określić jako niejasne.

W Ewangelii wg Mateusza (28:19), znajdujemy Jezusa (sal allahu alejhi ła sallam) mówiącego swoim uczniom o wyjściu na zewnątrz i wygłaszaniu kazań do wszystkich narodów. Natomiast "Wysoka Komisja" wspomina trzy osoby, które później staną się częścią Trójcy, zwrot"...chrzcijcie ich w imię Ojca, i Syna, i Ducha Świętego" jest z pewnością dodanym do Biblii zwrotem, - nie jest natomiast właściwymi słowami Jezusa (sal allahu alejhi ła sallam) – co mogą pokazać dwa przykłady:


1. Chrzest we wczesnym Kościele, omawiany przez Pawła w jego listach, odbywał się tylko w imię Jezusa (sal allahu alejhi ła sallam).

2. "Wysoka Komisja" znaleziona w pierwszej spisanej ewangelii, Ewangelii wg Marka, z pewnością nie wspomina Ojca, Syna i / lub Świętego Ducha (zobacz Ewangelia wg Marka 16:15)

Jedyny inny odnośnik do Trójcy w Biblii znajdujemy w Pierwszym Liście Jana (5:7).

Współcześni teoretycy biblijni przyznają, że zwrot "są trzy postaci w niebie, Ojciec, Słowo, i Duch Święty: i tych troje jest jednością" jest definitywnie "późniejszym dodatkiem" do tekstu biblijnego, i nie ma go w żadnej z obecnych wersji Biblii.

Paweł z Tarsu, człowiek którego z całą pewnością można uznać za założyciela Chrześcijaństwa, sformułował wiele doktryn, pośród których nie ma doktryny o Trójcy. Podłożył jednak pod nią podwaliny, kiedy sformułował ideę o Jezusie jako "boskim synu". Przecież Syn potrzebuje Ojca, a poza tym co w takim razie z "przekazicielem" Boskiego posłannictwa dla ludzi? W istocie, Paweł nazwał każdą z głównych postaci, ale dopiero w późniejszym okresie Kościół połączył je w jedność.

Tertullian, prawnik i duchowny Kościoła, po raz pierwszy użył słowa "Trójca" w trzecim wieku, w Kartaginie. W swojej teorii przedstawił Syna i Ducha Świętego jako dzielących byt Boga. Syn, Duch Święty i Ojciec są w istocie jednością.

RN - 2016-06-08, 12:22

Fanar napisał/a:
Odniesienia w Biblii do Trójcy jako boskiego bytu, w najlepszym przypadku można określić jako niejasne.

W Ewangelii wg Mateusza (28:19), znajdujemy Jezusa (sal allahu alejhi ła sallam) mówiącego swoim uczniom o wyjściu na zewnątrz i wygłaszaniu kazań do wszystkich narodów. Natomiast "Wysoka Komisja" wspomina trzy osoby, które później staną się częścią Trójcy, zwrot"...chrzcijcie ich w imię Ojca, i Syna, i Ducha Świętego" jest z pewnością dodanym do Biblii zwrotem, - nie jest natomiast właściwymi słowami Jezusa (sal allahu alejhi ła sallam) – co mogą pokazać dwa przykłady:


1. Chrzest we wczesnym Kościele, omawiany przez Pawła w jego listach, odbywał się tylko w imię Jezusa (sal allahu alejhi ła sallam).

2. "Wysoka Komisja" znaleziona w pierwszej spisanej ewangelii, Ewangelii wg Marka, z pewnością nie wspomina Ojca, Syna i / lub Świętego Ducha (zobacz Ewangelia wg Marka 16:15)

Jedyny inny odnośnik do Trójcy w Biblii znajdujemy w Pierwszym Liście Jana (5:7).

Współcześni teoretycy biblijni przyznają, że zwrot "są trzy postaci w niebie, Ojciec, Słowo, i Duch Święty: i tych troje jest jednością" jest definitywnie "późniejszym dodatkiem" do tekstu biblijnego, i nie ma go w żadnej z obecnych wersji Biblii.

Paweł z Tarsu, człowiek którego z całą pewnością można uznać za założyciela Chrześcijaństwa, sformułował wiele doktryn, pośród których nie ma doktryny o Trójcy. Podłożył jednak pod nią podwaliny, kiedy sformułował ideę o Jezusie jako "boskim synu". Przecież Syn potrzebuje Ojca, a poza tym co w takim razie z "przekazicielem" Boskiego posłannictwa dla ludzi? W istocie, Paweł nazwał każdą z głównych postaci, ale dopiero w późniejszym okresie Kościół połączył je w jedność.

Tertullian, prawnik i duchowny Kościoła, po raz pierwszy użył słowa "Trójca" w trzecim wieku, w Kartaginie. W swojej teorii przedstawił Syna i Ducha Świętego jako dzielących byt Boga. Syn, Duch Święty i Ojciec są w istocie jednością.


Jeśli chodzi o cytaty popierające, czy wskazujące na Trójcę, to przede wszystkim mamy końcówkę ewangelii Mateusza, która nakazuje chrzest w imię :
1. Ojca
2. Syna
3. Ducha Świętego

Jednak w dość powszechnej opinii krytyki biblijnej cytata ten uważa się za dopisek z racji braku swej koherentności z pozostałymi wskazaniami odnośnie chrztu w innych miejscach Biblii.

Natomiast w listach Pawła wyznawcy Trójcy widzą wskazanie na nią w następującym ujęciu;

'' Miłość Boga Ojca, łaska naszego Pana Jezusa Chrystusa i dar jedności w Duchu Świętym niech będą z wami wszystkimi."

daglezja77 - 2016-06-08, 12:32

RN napisał/a:
Fanar napisał/a:
Odniesienia w Biblii do Trójcy jako boskiego bytu, w najlepszym przypadku można określić jako niejasne.

W Ewangelii wg Mateusza (28:19), znajdujemy Jezusa (sal allahu alejhi ła sallam) mówiącego swoim uczniom o wyjściu na zewnątrz i wygłaszaniu kazań do wszystkich narodów. Natomiast "Wysoka Komisja" wspomina trzy osoby, które później staną się częścią Trójcy, zwrot"...chrzcijcie ich w imię Ojca, i Syna, i Ducha Świętego" jest z pewnością dodanym do Biblii zwrotem, - nie jest natomiast właściwymi słowami Jezusa (sal allahu alejhi ła sallam) – co mogą pokazać dwa przykłady:


1. Chrzest we wczesnym Kościele, omawiany przez Pawła w jego listach, odbywał się tylko w imię Jezusa (sal allahu alejhi ła sallam).

2. "Wysoka Komisja" znaleziona w pierwszej spisanej ewangelii, Ewangelii wg Marka, z pewnością nie wspomina Ojca, Syna i / lub Świętego Ducha (zobacz Ewangelia wg Marka 16:15)

Jedyny inny odnośnik do Trójcy w Biblii znajdujemy w Pierwszym Liście Jana (5:7).

Współcześni teoretycy biblijni przyznają, że zwrot "są trzy postaci w niebie, Ojciec, Słowo, i Duch Święty: i tych troje jest jednością" jest definitywnie "późniejszym dodatkiem" do tekstu biblijnego, i nie ma go w żadnej z obecnych wersji Biblii.

Paweł z Tarsu, człowiek którego z całą pewnością można uznać za założyciela Chrześcijaństwa, sformułował wiele doktryn, pośród których nie ma doktryny o Trójcy. Podłożył jednak pod nią podwaliny, kiedy sformułował ideę o Jezusie jako "boskim synu". Przecież Syn potrzebuje Ojca, a poza tym co w takim razie z "przekazicielem" Boskiego posłannictwa dla ludzi? W istocie, Paweł nazwał każdą z głównych postaci, ale dopiero w późniejszym okresie Kościół połączył je w jedność.

Tertullian, prawnik i duchowny Kościoła, po raz pierwszy użył słowa "Trójca" w trzecim wieku, w Kartaginie. W swojej teorii przedstawił Syna i Ducha Świętego jako dzielących byt Boga. Syn, Duch Święty i Ojciec są w istocie jednością.


Jeśli chodzi o cytaty popierające, czy wskazujące na Trójcę, to przede wszystkim mamy końcówkę ewangelii Mateusza, która nakazuje chrzest w imię :
1. Ojca
2. Syna
3. Ducha Świętego

Jednak w dość powszechnej opinii krytyki biblijnej cytata ten uważa się za dopisek z racji braku swej koherentności z pozostałymi wskazaniami odnośnie chrztu w innych miejscach Biblii.

Natomiast w listach Pawła wyznawcy Trójcy widzą wskazanie na nią w następującym ujęciu;

'' Miłość Boga Ojca, łaska naszego Pana Jezusa Chrystusa i dar jedności w Duchu Świętym niech będą z wami wszystkimi."


Od kiedy Ojciec, Syn, Duch to są imiona?


Dlaczego w kilku innych miejscach biblii pisze o chrzcie w imieniu Jezusa? Czy Jezus to imię?

EMET - 2016-06-08, 12:50

daglezja77 napisał/a:


Od kiedy Ojciec, Syn, Duch to są imiona?


Dlaczego w kilku innych miejscach biblii pisze o chrzcie w imieniu Jezusa? Czy Jezus to imię?


EMET:
Taka niby kardynalna doktryna o Trójcy, a tylko dwa [2] [ :aaa: ] wersety "na jej rzecz": Mat 28:19b oraz 2Kor 13:13/14/. Ilość "powalająca"; ponadto, czy owe wersety -- poza tym, iż są nazywane przez zwolenników doktryny Trójcy: "Zestawienia trynitarne" -- faktycznie dowodzą tego, że "Bóg jest Jeden, ale w Trzech Osobach"???

Pozostaje, jak zawsze, nieodłączne pytanie o imię Ducha Św.: skoro to Osoba, jakoby?

Stephanos, ps. EMET

daglezja77 - 2016-06-08, 12:53

EMET napisał/a:
daglezja77 napisał/a:


Od kiedy Ojciec, Syn, Duch to są imiona?


Dlaczego w kilku innych miejscach biblii pisze o chrzcie w imieniu Jezusa? Czy Jezus to imię?


EMET:
Taka niby kardynalna doktryna o Trójcy, a tylko dwa [2] [ :aaa: ] wersety "na jej rzecz": Mat 28:19b oraz 2Kor 13:13/14/. Ilość "powalająca"; ponadto, czy owe wersety -- poza tym, iż są nazywane przez zwolenników doktryny Trójcy: "Zestawienia trynitarne" -- faktycznie dowodzą tego, że "Bóg jest Jeden, ale w Trzech Osobach"???

Pozostaje, jak zawsze, nieodłączne pytanie o imię Ducha Św.: skoro to Osoba, jakoby?

Stephanos, ps. EMET



Z tego co wiem to Mat 28:19 to jedna z trynitarnych przeróbek, bardzo nieudolna..

W Łuk 1:35 pisze jaka to osoba ten Duch Sw.

EMET - 2016-06-08, 13:22

daglezja77 napisał/a:



Z tego co wiem to Mat 28:19 to jedna z trynitarnych przeróbek, bardzo nieudolna..

W Łuk 1:35 pisze jaka to osoba ten Duch Sw.


EMET:
Z tego, co gdzieś / kiedyś czytałem, to… „aparat pojęciowy dotyczący tematyki teologicznej doktryny Trójcy był dopracowywany aż do czasów Tomasza z Akwinu [który zmarł w 1274r.]”. :aaa:

A przecież, sam Jezus jakże prosto nauczał o swoim Ojcu - 'jedynym prawdziwym Bogu' [wg Jana 17:3]; vide też: Mar 12:29, 30, 32, 33. Również nauka apostolska: 1Kor 8:4c, 6; Gal 3:20b; Efez 4:6; 1Tym 2:5a; Jak 2:19a i wiele, wiele innych.

Mamy takie znamienne słowa Jezusa pomieszczone w: Mat 11:25; Łuk 10:21; por. też 1Kor 1:19.

Stephanos, ps. EMET



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group