|
Forum biblijne
FORUM ZOSTAŁO PRZENIESIONE. ZAPRASZAMY www.biblia.webd.pl
|
Katechizm i inne kwestie |
Autor |
Wiadomość |
dires
Od ucha do ucha.
Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 898 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-05-25, 22:49
|
|
|
Yarpen Zirgin napisał/a: | Aha... No cóż, skoro To twoja wiara, to nie dziwię się, że nie chcesz, aby Ci ją zburzono pokazaniem podstaw w Biblii i twierdzisz, chociaż je pokazałem, że ich "nie ma". |
Teraz to lejesz wodę. Mówię tylko, że dogmatów katolickich może być więcej z Tradycji a nie z Biblii. Ile razy mam to wg. Ciebie powtarzać, abyś nie negował wszystkich moich słów? A jak tak czytam to zdanie to wydaje mi się, że co innego myślisz niż piszesz, bo chyba nie powiedziałem, że Katolicyzm ma dogmaty tylko wzięte z Tradycji. Mogę pisać i pisać a tam gdzie nawet zgadzam się z Tobą, też będziesz negował jak nie zakumasz o co mi chodzi. Potrzebujesz instrukcji do rozumienia inaczej niż po katolicku? Bo większość bystrych ludzi potrafi się wczuć w pogląd innych ludzi, choć mają inne.
Yarpen Zirgin napisał/a: | Obawiam się, że dalej ignorujesz pewien fragment mojej wypowiedzi i nie chcesz dostrzec, że prosiłem się o dokumenty papieskie, w których ogłoszono jakiś dogmat poza tymi o Niepokalanym poczęciu NMP i jej Wniebowzięciu, skoro piszesz o "czwartym dogmacie w ciągu ostatnich dwustu lat". |
Pewnie, że ignoruję, bo starasz się udowodnić Sobie, że co innego napisałeś niż napisałeś na temat dwóch dogmatów, od 200 lat. Brak pokory nie jest cnotą.
Yarpen Zirgin napisał/a: | Dires, zastanawiam się, czy rozumiesz różnicę miedzy "podstawą dogmatu" i "potwierdzeniem dogmatu"... |
Jasne, że rozumiem, podstawa dogmatu jest podstawą nieoderwaną od potwierdzenia a dogmatu (tzw. konstytucji). Uważam, że Ty nie rozumiesz, ale nic nie stoi na przeszkodzie abyś to zrozumiał.
Strasznie usztywniasz się w dyskusji, nie wiem czemu. |
_________________ Dziwny przypadek |
|
|
|
|
Yarpen Zirgin
Katolik
Wyznanie: Kościół katolicki
Pomógł: 16 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Maj 2006 Posty: 15743
|
Wysłany: 2010-05-26, 08:48
|
|
|
dires napisał/a: | Mówię tylko, że dogmatów katolickich może być więcej z Tradycji a nie z Biblii. |
Widzę poprawę. Jeszcze nie dawno wypowiadałeś się w tonie, że na pewno jest więcej takich, które podstaw w Biblii nie mają.
dires napisał/a: | Ile razy mam to wg. Ciebie powtarzać, abyś nie negował wszystkich moich słów? |
Dopóki nie przyznasz się, że chlapnąłeś tę opinię na podstawie własnego widzimisię bez sprawdzenia jak się rzeczywiście sprawy mają.
dires napisał/a: | A jak tak czytam to zdanie to wydaje mi się, że co innego myślisz niż piszesz, bo chyba nie powiedziałem, że Katolicyzm ma dogmaty tylko wzięte z Tradycji. |
Oczywiście, że tak nie powiedziałeś. Napisałeś jedynie, że mamy większość takich dogmatów, czyli ponad 50% ogółu. Jednak, jak się sam potem przyznałeś, nie wiesz nawet tego, ile mamy dogmatów, więc ta opinia jest dość na wyrost, skoro nie jesteś w stanie nawet powiedzieć jaka konkretnie liczba będzie stanowiła tą większość (czyli 50% ogółu + jeden dogmat).
dires napisał/a: | Pewnie, że ignoruję, bo starasz się udowodnić Sobie, że co innego napisałeś niż napisałeś na temat dwóch dogmatów, od 200 lat. Brak pokory nie jest cnotą. |
Co napisałem zacytuję ponownie, a każdy, włącznie z Tobą, może sprawdzić w tym postcie czy niczego nie przekręciłem w cytacie:
Yarpen Zirgin dnia 2010-05-20 o 12:11 w tym postcie napisał/a: | Sprawdzałem. Dla przykładu: Spośród wszystkich bulli, konstytucji itd. wydanych przez papieży w przeciągu ostatnich 200 lat, tylko dwa orzeczenia są dogmatyczne: O Niepokalanym Poczęciu NMP i o Wniebowzięciu NMP. |
To co? Dalej będziesz przekręcał moje słowa i twierdził, wbrew temu, co można przeczytać powyżej, że pisałem o wszystkich oficjalnych dokumentach Kościoła i ogłoszonych w nich dogmatach?
dires napisał/a: | Strasznie usztywniasz się w dyskusji, nie wiem czemu. |
Prosta sprawa:
Przekręcasz moje słowa i upierasz się, że Twoja opinia stanowi dowód dla postawionej przez Ciebie tezy.
Przestań przeinaczać to co napisałem i zacznij prezentować rzeczywiste dowody, które poprą Twoją hipotezę, a rozważę rozluźnienie mojego podejścia. |
_________________ Udowadnia się winę, a nie niewinność.
Aha... Nie licz na moją odpowiedź na złośliwości, szyderstwa i próby zmiany tematu. |
|
|
|
|
dires
Od ucha do ucha.
Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 898 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-05-26, 10:46
|
|
|
Yarpen Zirgin napisał/a: | Sprawdzałem. Dla przykładu: Spośród wszystkich bulli, konstytucji itd. wydanych przez papieży w przeciągu ostatnich 200 lat, tylko dwa orzeczenia są dogmatyczne: O Niepokalanym Poczęciu NMP i o Wniebowzięciu NMP. |
Sprawdzałem. Dla przykładu: Spośród wszystkich bulli, konstytucji itd. wydanych przez papieży w przeciągu ostatnich 200 lat, przynajmniej trzy orzeczenia są dogmatyczne: O Niepokalanym Poczęciu NMP i o Wniebowzięciu NMP i o nieomylności Papieża.
A tak na marginesie, właśnie ten trzeci dogmat, działa wstecz. Czyli wszystkie dogmaty na mocy nieomylności papieskiej, które były wprowadzane wcześniej nie są przez Krk podważane, są co najwyżej aktualizowane.
Nie ma takiego dogmatu jak nieomylność soborowa. Każdy, ale to każdy dogmat katolicki musi być zaakceptowany przez papieża jako "Namiestnika Chrystusowego". Więc nie rozdzielaj kompetencji soborów i papieża, bo to jedno i to samo.
Jedyna różnica polega na tym, że po wprowadzeniu tego dogmatu papież ma możliwości autorytarnego wprowadzania dogmatów bezpośrednio.
Więc nadal uważam, że twierdząc, że są dwa dogmaty papieskie od 200 lat mylisz się.
Ale rozumiem ,że przy swoim zostaniesz. .
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2010-05-26, 11:00 ]
Yarpen Zirgin napisał/a: | Oczywiście, że tak nie powiedziałeś. Napisałeś jedynie, że mamy większość takich dogmatów, czyli ponad 50% ogółu. Jednak, jak się sam potem przyznałeś, nie wiesz nawet tego, ile mamy dogmatów, więc ta opinia jest dość na wyrost, skoro nie jesteś w stanie nawet powiedzieć jaka konkretnie liczba będzie stanowiła tą większość (czyli 50% ogółu + jeden dogmat). |
Jak dobrze pójdzie, niedługo będzie następny dogmat maryjny, który pomoże mi w udowodnieniu tezy.
Więc powoli, zaufaj mi złożę to co sam Krk nie złożył przez ponad 1900 lat. Czyli spis dogmatów.
Nie zaskakuje Ciebie to, że ciężko znaleźć taki zestaw? Podobno jest, ale w formie nie tylko dogmatów lecz i innych praw kanonicznych. A tak na marginesie, to w sumie nie do końca wiadomo co jest dogmatem, a co prawem kanonicznym. Na stronach katolickich jest to często mylone. Zresztą nie tylko katolickich.
[ Dodano: 2010-05-26, 11:21 ]
"I. jedności Boga i Trójcy
Boga, naszego Stwórcy i Pana, można poznać z pewnością, przez naturalne światło rozumu z rzeczy stworzonych.
wiedzy o istnieniu Boga nie jest tylko przedmiotem racjonalne, lecz również przedmiotem nadprzyrodzonej wiary.
Nature Bóg jest niezrozumiały dla ludzi.
Błogosławionych w Niebie posiadają bezpośrednie intuicyjne znajomość Bożego Essence.
Bezpośrednim wizji Boga przekracza Natural Power poznania duszy ludzkiej, a zatem jest nadprzyrodzone.
Duszy, do natychmiastowego wizji Boga, wymaga świetle chwały.
Istota Boga jest również niezrozumiałe dla błogosławionych w Niebie.
Atrybuty boskie są naprawdę identyczne między sobą oraz z Bożego Essence.
Bóg jest absolutnie doskonałe.
Bóg jest rzeczywiście w każdej nieskończonej doskonałości.
Bóg jest całkowicie prosty.
Istnieje tylko jeden Bóg.
Jeden Bóg jest w sensie ontologicznym, prawdziwego Boga.
Bóg posiada nieskończoną moc poznania.
Bóg jest absolutną prawdziwość.
Bóg jest absolutnie wierny.
Bóg jest absolutną dobroć w sobie ontologiczne i w stosunku do innych.
Bóg jest absolutną dobra moralnego lub świętości.
Bóg jest absolutną łagodny przebieg.
Bóg jest absolutnie niezmienne.
Bóg jest wieczny.
Bóg jest ogromne i całkowicie niewymierne.
Bóg jest wszędzie obecny w utworzone miejsca.
wiedzy Boga jest nieskończona.
wiedzy Boga jest po prostu rzeczywisty.
Bóg wiedzy dającej.
Bóg wie wszystko, co jest możliwe jedynie przez znajomości proste wywiadu.
Bóg zna wszystkie rzeczy realne w przeszłości, teraźniejszości i przyszłości.
Z wiedzy widzenia, Bóg przewiduje przyszłości wolnej aktów racjonalne istoty z nieomylną pewnością.
Boże Divine Will jest nieskończona.
Bóg kocha siebie z konieczności, ale kocha i chce utworzenia dodatkowych, co boskie, z drugiej strony, z wolności.
Bóg jest wszechmogący.
Bóg jest Panem nieba i ziemi.
Bóg jest nieskończenie sprawiedliwy.
Bóg jest nieskończenie miłosierny.
W Bogu są trzy osoby, Ojca, Syna i Ducha Świętego. Każda z trzech osób, posiada jeden (liczbowe) Divine Essence.
W Bogu istnieją dwa wewnętrzne procesji Bożego.
Osoby Boskie nie, Boskiej natury, są przedmiotem wewnętrznego procesji Bożego (w aktywnych i pasywnych w sensie).
Druga Osoba Boska wpływy z pierwszej Osoby Boskiej przez pokolenia, a zatem odnosi się do Niego jako Syna do Ojca.
Duch Święty wpływy z Ojca i Syna jako od jednej zasady przez jeden spiration.
Duch Święty nie prowadzi poprzez pokolenia, ale poprzez spiration.
Stosunki w Boga są naprawdę identyczne z Boskiej natury.
Trzy Osoby Boskie są sobie nawzajem.
Wszystkie działania ad extra Boga są wspólne dla trzech osób.
II. Bóg Stwórca
Wszystko, co istnieje poza Bogiem było w całej substancji, wyprodukowanych z niczego przez Boga.
Bóg został przeniesiony przez Jego dobroć stworzenia świata.
Świat został stworzony dla uwielbienia.
Trzy Osoby Boskie są jednym, wspólne zasady tworzenia.
Bóg stworzył świat wolny od zewnątrz przymusu i konieczności wewnętrznej.
Bóg stworzył dobry świat.
Świat miał początek w czasie.
Sam Bóg stworzył świat.
Bóg trzyma wszystkie rzeczy stworzone w istnieniu.
Boga, przez Jego Opatrzności, chroni i prowadzi wszystko, co On stworzył.
Pierwszy człowiek został stworzony przez Boga.
Człowiek składa się z dwóch zasadniczych części - materialnego ciała i duchowej duszy.
Rozumna dusza jest per se zasadnicze formy ciała.
Każdy człowiek posiada indywidualnego duszy.
Bóg wyposażył człowieka nadprzyrodzonego przeznaczenia.
Naszych pierwszych rodziców, przed upadkiem, był wyposażony w łasce uświęcającej.
Oprócz łaski uświęcającej, nasi pierwsi rodzice byli obdarzeni darem naturze cielesnej nieśmiertelności.
Nasi pierwsi rodzice w raju przez grzech ciężko zgrzeszył próbnego Bożego przykazania.
Przez grzech naszych pierwszych rodziców stracił łaski uświęcającej i wywołała gniew i oburzenie Boga.
Naszych pierwszych rodziców stały się przedmiotem śmierć i królestwo diabła.
grzech Adama jest przekazywana do jego potomstwa, a nie przez naśladowanie, ale z pochodzenia.
Grzech pierworodny jest transmitowany przez klęski pokolenia.
W stanie grzechu pierworodnego człowiek jest pozbawiony łaski uświęcającej i to oznacza to, a także niezwykły dar integralności.
Dusze, które odbiegają to życie w stanie grzechu pierworodnego są wyłączone z uszczęśliwiającej wizji Boga.
Na początku Bóg stworzył czas duchowej esencji (anioły) z niczego.
Charakter aniołów jest duchowe.
Złych duchów (demonów), zostały stworzone przez Boga jako dobre; stały się zło własnej winy.
Wtórnego zadaniem dobrych aniołów jest ochrona ludzi i dbać o ich zbawienie.
Diabeł posiada pewną władzę nad ludzkość z powodu grzechu Adama.
III. Bóg Zbawiciel
Jezus Chrystus jest prawdziwym Bogiem i prawdziwym Synem Bożym.
Chrystus przyjął prawdziwe ciało, nie wynika ciała.
Chrystus przyjął nie tylko ciało, ale duszę rozumną.
Chrystus naprawdę generowane i narodził się z córką Adama, Marii Panny.
Boskiej i ludzkiej natury są zjednoczone w Chrystusie hypostatically, czyli połączone ze sobą w jednej osobie.
W unii hipostatycznej każdego z dwóch naturach Chrystusa nadal nienaruszone, untransformed i niezmieszane ze sobą.
Każdy z dwóch naturach w Chrystusie posiada własną wolę i naturalne swojego naturalnego sposobu działania.
Unii hipostatycznej ludzkiej natury Chrystusa z Boskiego Logos miał miejsce w momencie poczęcia.
Unii hipostatycznej zostało dokonane przez trzy Osoby Boskie działających wspólnie.
Tylko druga osoba Bożego stał się człowiekiem.
Nie tylko jako Boga, ale także jako człowiek Jezus Chrystus jest Synem Bożym naturalnym.
Bóg-Człowiek Jezus Chrystus ma być czczony z jednego rodzaju kultu, bezwzględnego kultu latria które ze względu na Boga.
Chrystusa Boskie i ludzkie cechy i działania są uzależnione z jednej Słowa Wcielonego.
Chrystus był wolny od wszelkiego grzechu, od grzechu pierworodnego, jak również z wszystkie grzechy osobiste.
ludzką naturę Chrystusa był zadowalający.
Syn Boży stał się człowiekiem, aby odkupić ludzi.
Upadły człowiek nie może zrealizować siebie.
Bóg-człowiek Jezus Chrystus jest kapłanem.
Chrystus ofiarował się na krzyżu jako ofiara prawdziwe i właściwe.
Chrystusa, przez Jego ofiarę na krzyżu i wykupił nas pojednał nas z Bogiem.
Chrystusa, przez Jego mękę i śmierć, zasługuje na nagrodę od Boga.
Po jego śmierci Chrystusa Dusza, która została oddzielona od ciała, zstąpił do podziemi.
Na trzeci dzień po Jego śmierci, Chrystus powstał z martwych chwalebnie.
Chrystus wstąpił ciałem i duszą do nieba, siedzi po prawicy Ojca.
IV. Matki Odkupiciela
Maryja jest prawdziwie Matką Boga.
Maryja została poczęta bez zmazy grzechu pierworodnego.
Maryja jest Niepokalane Poczęcie.
Maryja poczęła z Ducha Świętego bez współpracy człowieka.
Maryja urodziła Syna bez naruszenia jej integralności dziewiczej.
Po narodzinach Jezusa, Maryja pozostała dziewicą.
Maryja została wzięta z duszą i ciałem do nieba.
V. Bóg sanctifier
Jest nadprzyrodzonej interwencji Boga w wydziałów duszy, która poprzedza wolny akt woli.
Jest nadprzyrodzony wpływ Boga na właściwości duszy, które zbiega się w czasie z człowieka wolnego aktu woli.
Zbawienne dla każdego aktu, wewnętrzne nadprzyrodzone łaski Bożej (elevans gratia) jest absolutnie konieczne.
Wewnętrznego nadprzyrodzonej łaski jest bezwzględnie konieczne do początku wiary i zbawienia.
Bez specjalnej pomocy Boga, nie może uzasadnić do końca wytrwać w uzasadnieniu.
Uzasadnione osoba nie jest w stanie na całe życie, aby uniknąć grzechów, nawet grzechy powszednie, bez specjalnego przywileju łaski Bożej.
Nawet w stanie upadku, człowiek, przez jego naturalne siły intelektualnej, know religijnych i prawd moralnych.
Do wykonywania działań moralnie dobre, łaski uświęcającej nie jest wymagane.
W stanie upadłej natury, to jest moralnie niemożliwe dla człowieka bez nadprzyrodzonego Objawienia, poznać łatwo, z całą pewnością i bez domieszki błędu, religijne i moralne prawdy naturalnego porządku.
Grace nie było uzasadnione prac fizycznych albo de condigno lub de congruo.
Bóg daje wszystkie łaski wystarczy tylko do obserwacji Boże przykazania.
Boga, Jego wieczne rozwiązać Woli, ma z góry określonych ludzi do wiecznej szczęśliwości.
Bóg, przez wieczne rozwiązać swej woli, przeznacza pewnych ludzi, ze względu na ich przewidziane grzechów, wiecznego odrzucenia.
Ludzi będzie nadal mogą się pod wpływem łaski skuteczne, co nie jest nieuniknione.
Jest łaską, która jest naprawdę wystarczająca, a jednocześnie pozostaje nieskuteczny.
Uzasadnienie przyczyn. (Określone przez Sobór Trydencki):
Końcowego przyczyną jest cześć Boga i Chrystusa i życie wieczne ludzi.
Przyczyną sprawczą jest miłosierdzie Boże.
Zasłużony przyczyną jest Jezus Chrystus, który jako pośrednik między Bogiem a ludźmi, dokonał przebłagania za nas i zasługuje na łaskę, przez który są uzasadnione.
Instrumentalne przyczyną pierwszego uzasadnienie jest sakrament chrztu. Dlatego też określa, że wiara jest warunkiem niezbędnym do uzasadnienia (dorosłych).
Formalną przyczyną jest sprawiedliwość Boga nie, za pomocą którego On sam jest sprawiedliwy, ale który czyni nas lepszym, to jest łaska uświęcająca.
Grzesznik może i musi przygotowywać się z pomocą łaski dla rzeczywistego otrzymania łaski, o którą jest on uzasadniony.
Uzasadnienie dla dorosłych nie jest możliwe bez wiary.
Oprócz wiary, dalsze czynności rozporządzania musi być obecny.
Łasce uświęcającej uświęca duszę.
Łasce uświęcającej sprawia, że człowiek po prostu przyjacielem Boga.
Łasce uświęcającej sprawia, że tylko człowiek jest dzieckiem Boga i daje mu roszczenie do spadku po niebie.
Divine lub trzech cnót teologicznych wiary, nadziei i miłości są natchnione łasce uświęcającej.
Bez specjalnego Bożego Objawienia nikt nie może wiedzieć z pewnością wiary, jeżeli jest on w stanie łaski.
Stopień uzasadniające łaski nie jest jednakowa we wszystkich po prostu.
Grace może być zwiększona przez dobre uczynki.
Łaski, poprzez którą jesteśmy usprawiedliwieni mogą zostać utracone, a co traci przez ciężkie grzechy.
Jego dobre uczynki, człowiek naprawdę przejmuje uzasadnione roszczenia do nadprzyrodzonych nagroda od Boga.
Tylko człowiek sam przez zasługi dla każdego dobrego dzieła wzrost łaski uświęcającej, życie wieczne (jeżeli śmierć znajduje go w stanie łaski) oraz wzrost chwały.
VI. Kościół katolicki
Kościół katolicki został założony przez Boga-Człowieka, Jezusa Chrystusa.
Chrystus założył Kościół, aby kontynuować Jego dzieło zbawienia dla wszystkich czas.
Chrystus dał jego hierarchicznej struktury Kościoła.
Uprawnienia nadane apostołowie zstąpił do biskupów.
Chrystus wyznaczył Piotra jako pierwszy ze wszystkich apostołów i być widocznym Głowy całego Kościoła Katolickiego, powołując go od razu i osobiście do prymatu jurysdykcji.
Zgodnie z rozporządzenie Chrystusa, Peter jest, aby jego następcy w prymacie nad całym Kościołem katolickim i po wszystkie czasy.
Następcy Piotra w prymacie są biskupami Rzymu.
Papież posiada pełną i najwyższą władzę jurysdykcji nad całym Kościołem katolickim, nie tylko w sprawach wiary i moralności, ale także dyscypliny w Kościele i rząd Kościoła.
Papież jest nieomylny, gdy przemawia ex cathedra.
Na mocy prawa Bożego, biskupi posiadają władzę zwyczajną władzy nad ich diecezji.
Chrystus założył Kościół katolicki.
Chrystus jest głową Kościoła katolickiego.
W ostatecznej decyzji w sprawie doktryny wiary i moralności, Kościół katolicki jest nieomylny.
Podstawowym przedmiotem nieomylności jest formalnie objawione prawdy chrześcijańskiej doktryny dotyczące wiary i moralności.
Ogół biskupów jest nieomylny, kiedy, czy w ogóle montowane rady lub rozrzucone po ziemi zaproponować nauczania wiary i moralności jako jeden z pełnił przez wszystkich wiernych.
Kościół założony przez Chrystusa jest niepowtarzalny i jedyny.
Kościół założony przez Chrystusa jest święty.
Kościół założony przez Chrystusa jest katolicki.
Kościół założony przez Chrystusa jest apostolski.
Członkostwa w Kościele katolickim jest to konieczne dla wszystkich ludzi do zbawienia.
VII. Świętych obcowanie
Dopuszczalne jest i opłaca się czcić świętych w niebie, oraz wykorzystywanie ich wstawiennictwo.
Dopuszczalne jest i opłaca się czcić relikwie świętych.
Dopuszczalne jest i opłaca się czcić obrazy świętych.
Życia wiernych może przyjść z pomocą duszom w czyśćcu przez ich wstawiennictwo.
VIII. Sakramenty
Sakramenty Nowego Przymierza zawierają łaski, które oznacza, i da to na tych, którzy nie ograniczają go.
Pracy sakramentów ex opere operato, to znaczy, sakramenty działają mocą zakończeniu obrzędu sakramentalnego.
Wszystkie sakramenty Nowego Przymierza przyznają łaski uświęcającej na odbiorców.
Trzech sakramentów: chrztu, bierzmowania i święceń, odcisk znak, że jest nieusuwalny znak duchowego, i z tego powodu, nie mogą się powtarzać.
Charakter sakramentalny znak duchowego jest nadruk na duszy.
Charakter sakramentalny nadal co najmniej do śmierci na okaziciela.
Wszystkie sakramenty Nowego Przymierza zostały ustanowione przez Jezusa Chrystusa.
Jest siedem sakramentów Nowego Prawa.
Sakramenty Nowego Przymierza są konieczne do zbawienia ludzkości.
Ważności i skuteczności sakramentu nie zależy od ortodoksji i ministra stanu łaski.
Do wydawania ważnych sakramentów konieczne jest, aby minister osiągnąć sakramentalny znak w odpowiedni sposób.
Minister musi mieć zamiar przynajmniej robić to, co czyni Kościół.
W przypadku odbiorców dorosłych zdolności moralnych jest niezbędne do godnego i owocnego przyjęcia sakramentów.
IX. Chrzest
Chrzest jest prawdziwym Sakrament ustanowiony przez Jezusa Chrystusa.
Remota materia sakramentu chrztu są prawdziwe i naturalne wody.
Chrzest daje łaskę usprawiedliwienia.
skutków chrztu na odpuszczenie wszystkich kar za grzech, zarówno doczesne i wieczne.
Nawet jeśli się niegodnie otrzymanych ważnych wydawnictw Chrzest w duszy odbiorcy nieusuwalny znak duchowego, z charakterem chrzcielnym, iz tego powodu, sakrament nie może być powtarzane.
Chrzest przez wodę (fluminis Baptismus) od ogłoszenia Ewangelii, niezbędne dla wszystkich ludzi bez wyjątku do zbawienia.
Chrzest może być skutecznie stosowane przez każdego.
Chrzest mogą być odbierane przez osobę w stanie wędrowny, który nie jest już ochrzczonych.
Chrzest małych dzieci jest ważne i legalne.
X. Potwierdzenie
Potwierdzenie to prawdziwy Sakrament właściwie tzw.
Potwierdzenie nadruki na duszy niezatarty znak duchowego, i z tego powodu nie mogą się powtarzać.
Zwykłym szafarzem bierzmowania jest biskup sam.
XI. Najświętszej Eucharystii
Ciało i Krew Jezusa Chrystusa są prawdziwie, rzeczywiście i istotowo obecny w Eucharystii.
Chrystus staje się obecny w Sakramencie Ołtarza w wyniku przekształcenia całej substancji chleba w Jego Ciało i całej substancji wina w Jego Krew.
Wypadków chleba i wina w dalszym ciągu po zmianie substancji.
Ciało i Krew Chrystusa wraz z Jego Duszę i Bóstwo, a zatem cały Chrystus, prawdziwie obecny w Eucharystii.
Cały Chrystus jest obecny w każdej z dwóch gatunków.
Gatunek konsekrowanego albo gdy jest podzielony, cały Chrystus jest obecny w każdej części danego gatunku.
Po konsekracji został zakończony w Ciało i Krew stale obecny w Eucharystii.
Kultem adoracji (latria) muszą być podane do Chrystusa obecnego w Eucharystii.
Eucharystia to prawdziwa Sakrament ustanowiony przez Jezusa Chrystusa.
Kwestii konsumpcja Eucharystii chleb i wino.
Dla dzieci w wieku poniżej powodu przyjmowanie Eucharystii nie jest konieczne do zbawienia.
Komunii w dwóch formach nie jest konieczna dla każdego poszczególnych członków wierny, albo ze względu na przykazanie Boże lub jako środek zbawienia.
Mocy konsekracji znajduje się w ważnie konsekrowanych kapłanem.
Sakrament Eucharystii może być skutecznie otrzymanych przez każdego ochrzczonego w podróżowanie państwa, w tym małych dzieci.
Do godnego przyjęcia Eucharystii, stanu łaski, jak również właściwe i pobożny dyspozycji są konieczne.
Mszy Świętej jest prawdziwy Sacrifice.
Na Mszę świętą, Ofiarę Chrystusa na krzyżu jest obecnie obchodzony w swojej pamięci i jej zbawczej mocy stosowane.
W Ofierze Mszy w Ofierze Krzyża ofierze i podstawowe Sacrificing Priest są identyczne, tylko charakter i rodzaj oferty są różne.
Mszę świętą nie tylko ofiary uwielbienia i podziękowania oddania, ale także w przebłagalnej ofierze i impetration.
XII. Pokuta
Kościół otrzymał od Chrystusa władzę umorzenia grzechów popełnionych po chrzcie.
Przez grzechy Kościoła Absolution są dobrze i natychmiast umorzone.
Kościół moc odpuszczania grzechów rozciąga się na wszystkie grzechy bez wyjątku.
Wykonywania władzy Kościoła do odpuszczania grzechów jest akt sądowych.
Odpuszczenie grzechów, które odbywa się w trybunale pokuty jest prawdziwy sakrament, który różni się od sakramentu chrztu.
Bardzo sakramentalnej uzasadnienie jest dokonywana przez doskonały żal tylko wtedy, gdy jest to związane z dążeniem do sakramentu (Sacramenti votum).
Żal, docierających z motywem lęku jest moralnie dobre i nadprzyrodzone działania.
Sakramentalne wyznanie grzechów jest ordynowany przez Boga i jest konieczne do zbawienia.
Na mocy zarządzenia Bożego, wszystkie ciężkie grzechy w zależności od rodzaju i liczby, jak również okoliczności, które zmieniają ich charakter, podlegają obowiązkowi spowiedzi.
Wyznawanie grzechów powszednich nie jest konieczne, ale nie jest dozwolone i jest użyteczne.
Wszystkich kar doczesnych za grzechy nie zawsze przekazane przez Boga z winy grzechu i kary wieczne.
Kapłan ma prawo i obowiązek, w zależności od rodzaju grzechów i możliwości penitenta, nałożyć zbawienne i odpowiednie prace do zadowolenia.
Bardzo sakramentalnej pokuty utwory, takie jak wykonywanie i dobrowolnych praktyk pokutnych pacjenta mając prób posłany przez Boga, posiada odpowiednią wartość.
Formie sakrament pokuty składa się w słowa rozgrzeszenia.
Rozgrzeszenia, w związku z aktami penitenta, skutki odpuszczenie grzechów.
Głównym skutkiem sakramentu pokuty jest pojednanie grzesznika z Bogiem.
Sakrament pokuty jest konieczny do zbawienia dla tych, którzy po chrzcie, wchodzą do ciężkiego grzechu.
Wyłącznie posiadacze Kościoła Power of Absolution są biskupów i kapłanów.
Rozgrzeszenie udzielone przez diakonów, kapłanów lub niższej rangi, i świeckich Absolution nie jest sakramentalna.
Sakrament pokuty może być odbierany przez każdy ochrzczony, który po chrzcie, dopuścił się ciężkiego lub grzechem powszednim.
Kościół posiada uprawnienia do przyznawania odpustów.
Korzystania z odpustów jest użyteczne i zbawienne dla wiernych.
XIII. Święceń
Order Świętego jest prawdziwy sakrament, który został ustanowiony przez Jezusa Chrystusa.
Konsekracji kapłanów Sakramentu.
Biskupi są lepsze od kapłanów.
Sakrament Zamówienie przyznaje łaski uświęcającej na odbiorcę.
Sakrament Zamówienie wydawnictw o charakterze odbiorcy.
Sakrament Zamówienie przyznaje stały siły duchowej na odbiorcę.
Zwykłym szafarzem wszystkich stopni Zakonu, zarówno sakramentalnej i non-sakramentalnej, jest sam biskup ważnie konsekrowanych.
XIV. Małżeństwo
Małżeństwo jest prawdziwy Sakrament ustanowiony przez Boga.
Z małżeństwa sakramentalnego umowy wynika Bond małżeństwa, które wiąże się obu partnerów do uczenia się przez całe małżeństwo niepodzielną wspólnotę życia.
Sakrament małżeństwa udziela łaski uświęcającej Umawiających się Stron.
XV. Namaszczenie chorych
Ostatniego namaszczenia i namaszczenia chorych jest prawdziwy Sakrament ustanowiony przez Jezusa Chrystusa.
Zdalnego sprawa jest ostatnie namaszczenie olejem.
Formularz składa się w modlitwie kapłan dla chorego, który dokonuje namaszczenia.
Ostatniego namaszczenia daje choremu łaski uświęcającej, aby go pobudzić i wzmocnić.
Ostrych UNKCJA umorzenie ciężkie grzechy nadal pozostaje i grzechy powszednie.
Ostatniego namaszczenia czasami skutki przywrócenia zdrowie ciała, jeśli się duchowej korzyści.
Tylko biskupów i kapłanów można skutecznie zarządza Extreme UNKCJA.
Ostatniego namaszczenia mogą być odbierane tylko przez wiernych, którzy są poważnie chorzy.
XVI. Ostatnie Things
W obecnym porządkiem zbawienia, śmierć jest karą za grzechy.
Wszystkie istoty ludzkie podlega grzechu pierworodnego podlegają prawu śmierci.
Dusze sprawiedliwych, które w chwili śmierci są wolne od winy, grzechu i kary za grzechy, wchodzi w Niebie.
Błogości Heaven trwa całą wieczność.
Stopień doskonałości wizji uszczęśliwiającej przyznane tylko jest proporcjonalna do każdego z nich zasługują.
Dusze tych, którzy umierają w stanie grzechu ciężkiego osobowych wchodzi Hell.
Kary ognia piekielnego trwa całą wieczność.
Dusze sprawiedliwych, które w chwili śmierci, są obciążone grzechy powszednie lub kary doczesnej za grzechy, wpisz czyśćcu.
Na końcu świata Chrystus powróci w chwale do wymówienia wyroku.
Wszystkich zmarłych zmartwychwstanie w ostatnim dniu ich organów.
Umarłych wzrośnie ponownie te same organy miały na Ziemi.
Chrystusa, na Jego powtórne przyjście, będzie sądził wszystkich ludzi."
Czy to są dogmaty czy nie? Zaczerpnięte ze strony.
Zaczerpniete ze strony: http://www.theworkofgod.org/dogmas.htm.
Dogmaty Kościoła katolickiego - katolicki Apologetyka
Służby Bożej Apostolstwa - Index>>
www.theworkofgod.org |
_________________ Dziwny przypadek |
|
|
|
|
Yarpen Zirgin
Katolik
Wyznanie: Kościół katolicki
Pomógł: 16 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Maj 2006 Posty: 15743
|
Wysłany: 2010-05-26, 11:33
|
|
|
dires napisał/a: | A tak na marginesie, właśnie ten trzeci dogmat, działa wstecz. Czyli wszystkie dogmaty na mocy nieomylności papieskiej, które były wprowadzane wcześniej nie są przez Krk podważane, są co najwyżej aktualizowane. |
???
dires napisał/a: | Nie ma takiego dogmatu jak nieomylność soborowa. Każdy, ale to każdy dogmat katolicki musi być zaakceptowany przez papieża jako "Namiestnika Chrystusowego". Więc nie rozdzielaj kompetencji soborów i papieża, bo to jedno i to samo.
Jedyna różnica polega na tym, że po wprowadzeniu tego dogmatu papież ma możliwości autorytarnego wprowadzania dogmatów bezpośrednio.
Więc nadal uważam, że twierdząc, że są dwa dogmaty papieskie od 200 lat mylisz się. |
Dowcip polega na tym, że twoje "nadal uważam" to efekt Twojej interpretacji nauczania katolickiego w kwestii ogłaszania dogmatów, a nie treści tegoż nauczania.
dires napisał/a: | Jak dobrze pójdzie, niedługo będzie następny dogmat maryjny, który pomoże mi w udowodnieniu tezy. |
Jak na razie samo udowadnianie idzie Ci fatalnie.
dires napisał/a: | Więc powoli, zaufaj mi złożę to co sam Krk nie złożył przez ponad 1900 lat. Czyli spis dogmatów. |
Perfekt. To jak już złożysz, to wrzuć go w jakieś miejsce, gdzie będzie można przeczytać Twoją analizę. |
_________________ Udowadnia się winę, a nie niewinność.
Aha... Nie licz na moją odpowiedź na złośliwości, szyderstwa i próby zmiany tematu. |
|
|
|
|
dires
Od ucha do ucha.
Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 898 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-05-26, 21:09
|
|
|
Czy to są dogmaty czy nie? Zaczerpnięte ze strony.
Zaczerpniete ze strony: http://www.theworkofgod.org/dogmas.htm.
Nie odpowiedziałeś na pytanie. Czy to są rzeczywiście dogmaty katolickie? Bo jeżeli tak to, niektóre z nich nie traktowałeś jako dogmaty. Proszę o rzeczową odpowiedź a nie spychologię.
[ Dodano: 2010-05-26, 21:32 ]
Yarpen Zirgin napisał/a: | Jak na razie samo udowadnianie idzie Ci fatalnie. |
Tobie też. To co czasem próbujesz wcisnąć jest tylko Twoim widzimisię. Jak np. z dogmatem o nieomylności papieża. Twoje tłumaczenie polega na tym co zwykle stosujesz: "przeinaczasz", 'źle rozumiesz" itp.
[ Dodano: 2010-05-26, 21:34 ]
Yarpen Zirgin napisał/a: | Perfekt. To jak już złożysz, to wrzuć go w jakieś miejsce, gdzie będzie można przeczytać Twoją analizę. |
A tak na marginesie, nie wiem czy umieszczę tu taki spis dogmatów. Za dużo roboty, a dla Ciebie to gratka . Przeliczę popatrzę i powiem czy mam czy nie mam racji. . Będziesz mógł wtedy, sam zająć się tym tematem jak będziesz chciał mi dowieść nieprawdę . Też uczę się od Ciebie
[ Dodano: 2010-05-29, 00:42 ]
Frapuje mnie Yarpenie, Twój brak reakcji. Czy te dogmaty są dogmatami, czy strona katolicka je autoryzuje? Czy możesz odpowiedzieć co jest nieprawdą na tej stronie (wszak katolickiej). Wiem musiałbyś przyznać się do uzurpacji, że zawsze masz rację. To cienki kruchy grunt dla Ciebie. Być może moimi wątpliwościami bardziej wierzę Bogu niż teoriom ludzkim. Nawet z historią ponad 1900-letnią.
Proszę o merytoryczne określenie. Czy ta strona podaje dogmaty, czy ściemnia. Pokora to wspaniała cecha. Pomyśl młodzieńcze czasem o niej.
Pozdrawiam. |
_________________ Dziwny przypadek |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
•
|