Forum biblijne Strona Główna Forum biblijne
Owocem ducha jest: miłość, radość, pokój, cierpliwość, uprzejmość, dobroć, wierność. (List do Galatów 5:21-22)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Równy hołd Ojca i Jezusa dowodzi jedności w Bóstwie
Autor Wiadomość
David77 


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 3630
Skąd: MÜNCHEN
Wysłany: 2017-05-18, 18:31   

Lukian,
Cytat:

ewa powstała z "żebra" [substancji] Adama więc była w pełni człowiekiem
a Syn z "czego" powstał?
i 'czym" go to czyni?


Ewa pomimo posiadania tej samem natury co Adam nie był liczbowo tym samy człowiekiem co Adam :-D Czy to rozumiesz ? Natura jaką posiadają ludzie nie czyni wszystkich ludzi jednym i tym samym bytem .
Cytat:
:-P
nie należny też zaciemniać jasnego Pisma :-P
Melchizedek jest ukazany w Biblii jako "bez początku i końca" co CZYNI GO TYPEM Syna


Melchizedek jak napisano był kapłanem Boga Najwyższego czy nie miał on początku ani końca ? myślę że moje pytane nie jest aż tak trudne abyś na nie odpowiedział :-D

Wskazówkę masz w samym wersecie więc nie powinno ci to sprawić problemu

Cytat:
widzisz to jest tak
człowiek istnieje w czasie więc podlega procesom narodzin i śmierci w czasie,
Bóg istnieje poza czasem, więc mówienie o zrodzeniu Syna W CZASIE jest totalną głupotą


Kiedy Bóg stwarzał ziemię aniołowie już byli , czy wobec tego czyni ich to równym Bogu ?

Cytat:

a czy Ewa nie miała ludzkiej natury mimo że pochodziła od Adasia?


I jeszcze raz Ewa mająca tą samą naturę co Adam nie była tym samym człowiekiem co najwyżej takim sam gatunkowo lecz różnym liczbowo , ty zaś twierdzisz że natura jaką posiada Jezus czyni go liczbowo tym samym Bogiem :-D
Cytat:


na zmartwychwstaniu
ale Syn będąc sprawcą zmartwychwstania swojego i naszego nie jest kimś więcej niż inne nowe stwarzania


Dostrzegam u ciebie poważną amnezję , przyczyną zmartwychwstania Jezusa jest jego Bóg i Ojciec , zacytuj chociaż jeden werset gdzie któryś z apostołów pisze w LISTACH że Jezus sam siebie wzbudził z martwych :-D

Cytat:

a ja ci cytowałem Orygenesa który pisze że Ojciec był ZAWSZE Ojcem Syna


Euzebiusz dość dużo napisał na temat poprawiania pism Orygenesa przez Rufina .

Czytając Wprowadzenie do O Zasadach autorstwa ks. Henryka Pietrasa, możemy dostrzec ciekawe wnioski autora:

“Sam Rufin przyznaje we wprowadzeniu do swego przekładu, że niektóre rzeczy poprawił czy opuścił w trosce o czytelność myśli autora. Jego działanie było zresztą zgodne z ówczesnymi ‘normami’ dokonywania tłumaczeń: nie chodziło o zwykłe przełożenie tekstu, ale o uczynienie z niego własnego tekstu, zgodnego z właściwą tłumaczowi retoryką. Poważniejsze jednak są modyfikacje o charakterze doktrynalnym. Jak wynika z przedmów Rufina, zależało mu na tym, by tekst Orygenenesa przedstawić w formie jak najbardziej zbliżonej do sformułowań wiary z końca IV wieku.

Cytat:

NAPISAŁEŚ FAŁSZ czy tak chcesz przysłużyć się swojej organizacji?
NIGDY NIE PISAŁEM ŻE SYN JEST TĄ SAMĄ OSOBĄ


Powyżej napisałeś że nie oddzielasz osoby od natury więc wierzysz w dwóch takich samym Bogów
:-D

Cytat:

widzę że pojęcia OSOBY i NATURY przekraczają twoje mozliwości :-P
Trójca to JEDNA natura Boska i TRZY Osoby



Według ciebie osoba nie ma swojej natury? :-D


Cytat:
w takim przypadku ŚJ nie są monoteistami bo wierzą w bogów drugorzędnych


Było już cytowane masę wersetów w których tytuł Bóg został odniesiony do aniołów jak i do ludzi , jednak żaden z Żydów nie uważał ich za tego samego Boga jakim jest Najwyższy Bóg i Ojciec Jezusa

Jeśli Ojciec jest w pełni Bogiem, Syn jest w pełni Bogiem i Duch jest w pełni Bogiem, to jest trzech Bogów. Innymi słowy - są trzy desygnaty pojęcia Bóg. Reszta jest słowną magią, zasłoną dymną mającą ukryć rzeczywisty tryteizm kryjący się za trynitaryzmem. Swoją drogą, nie znajduję w Biblii wyrażenia: "Bóg jest jeden w trzech osobach".

Na koniec pytanie :

Jezus pełni w niebie funkcję arcykapłana , wstawia się jako pośrednik do Boga za wierzącymi i tutaj pytanie do ciebie czy wstawia się jako Bóg ? do samego siebie ? czy do kogoś kim sam nie jest :-D

Hebr 9:24 Albowiem Chrystus nie wszedł do świątyni zbudowanej rękami, która jest odbiciem prawdziwej, ale do samego nieba, aby się wstawiać teraz za nami przed obliczem Boga;
_________________
יֵּשׁוּעַ הוּא הָאָדוֹן
  
 
 
Lukian 


Wyznanie: katolickie
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 1721
Wysłany: 2017-05-18, 18:56   

David77 napisał/a:
Natura jaką posiadają ludzie nie czyni wszystkich ludzi jednym i tym samym bytem .

inaczej jest z Bogiem :
trzy Osoby JEDNA Natura, dlatego mamy monoteizm
David77 napisał/a:
Melchizedek jak napisano był kapłanem Boga Najwyższego czy nie miał on początku ani końca ?

ale BRAK wzmianki o początku i końcu czynią go TYPEM Syna
taka jest jasna myśl autora Hbr i nie ma co jej zaciemniać :-P
David77 napisał/a:
Kiedy Bóg stwarzał ziemię aniołowie już byli , czy wobec tego czyni ich to równym Bogu ?

aniołowie zostali stworzeni PRZEZ Syna
czy stawia aniołów na jednej płaszczyźnie z Synem?
David77 napisał/a:
ty zaś twierdzisz że natura jaką posiada Jezus czyni go liczbowo tym samym Bogiem

J 14:10 pau "Czyżbyś nie wierzył, że Ja jestem w Ojcu, a Ojciec jest we Mnie? Słów, które mówię do was, nie wypowiadam od siebie. To Ojciec, który jest we Mnie, dokonuje swoich dzieł."

czy to samo można powiedzieć o Ewie i Adamie? :-P
David77 napisał/a:
Dostrzegam u ciebie poważną amnezję , przyczyną zmartwychwstania Jezusa jest jego Bóg i Ojciec , zacytuj chociaż jeden werset gdzie któryś z apostołów pisze w LISTACH że Jezus sam siebie wzbudził z martwych

a ty masz dziwną przypadłość, która nie pozwala dostrzec w Biblii tekstów przeczących nauką organizacji ŚJ
a co do cytatu z listów to masz:
1Tes 4:14 pau "(14) Jeżeli bowiem wierzymy, że Jezus umarł i zmartwychwstał, to wraz z Nim Bóg przywróci do życia także tych, którzy zasnęli zjednoczeni z Jezusem."
Rz 14:9 pau "(9) Po to przecież Chrystus umarł i zmartwychwstał, aby się stać Panem tak żywych, jak i umarłych."

Słowa pogrubione w cytatach to czasowniki w stronie czynnej .
David77 napisał/a:
Euzebiusz dość dużo napisał na temat poprawiania pism Orygenesa przez Rufina .

a udowodnij że akurat w tym go podrasował :-P :-P :-P
David77 napisał/a:
Powyżej napisałeś że nie oddzielasz osoby od natury więc wierzysz w dwóch takich samym Bogów

nie oddzielam ale ODRÓŻNIAM
z czym masz waść problem :-D
David77 napisał/a:
Według ciebie osoba nie ma swojej natury?

osoba to podmiot działający w naturze
David77 napisał/a:
Było już cytowane masę wersetów w których tytuł Bóg został odniesiony do aniołów jak i do ludzi ,

owszem
ALE
ale TYLKO co do Syna mamy w Biblii nakaz WIARY :
J 14:1 bp "Niech nie trwoży się wasze serce. Wierzycie w Boga - i we Mnie wierzcie!"
było by bardzo dziwne gdyby NT nakazywało nam wiarę w anioła lub człowieka który byłby jedynie "honorowym" bogiem :-D :-P
David77 napisał/a:
Jezus pełni w niebie funkcję arcykapłana , wstawia się jako pośrednik do Boga za wierzącymi i tutaj pytanie do ciebie czy wstawia się jako Bóg ?

to pytanie dowodzi tylko twojej nieznajomości tematu :-P
Hbr 5:1 bp "Każdy przecież arcykapłan brany jest spośród ludzi

Kapłanem i Pośrednikiem to jest Jezus w swojej ludzkiej naturze, którą ma na WIEKI

a uprzedzając niemądre :-P pytanie czy Syn ma Boską i ludzką naturę to czytaj ze zrozumieniem :-P :
Kol 2:9 bt4 "W Nim bowiem mieszka cała Pełnia: Bóstwo, na sposób ciała,"
_________________
Gal 4:6 " A ponieważ jesteście synami, Bóg wysłał do naszych serc Ducha swego Syna, który woła: „Abba, Ojcze!"
http://zrodlaobjawienia.blogspot.com/
 
 
Lukian 


Wyznanie: katolickie
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 1721
Wysłany: 2017-05-18, 18:58   

acha i jeszcze jedno

przypomnij mi gdzie napisałem , że Ojciec i Syn to ta sama OSOBA???

bo inaczej otrzymasz zasłużony tytuł OSZCZERCY
;-) :-D :-P
_________________
Gal 4:6 " A ponieważ jesteście synami, Bóg wysłał do naszych serc Ducha swego Syna, który woła: „Abba, Ojcze!"
http://zrodlaobjawienia.blogspot.com/
 
 
David77 


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 3630
Skąd: MÜNCHEN
Wysłany: 2017-05-18, 21:27   

Lukian,

Natura jaką posiadają ludzie nie czyni wszystkich ludzi jednym i tym samym bytem .

Cytat:
trzy Osoby JEDNA Natura, dlatego mamy monoteizm


W jakim więc celu powołujesz się na przykład z Adamem i Ewą :-D , widzę że szybko zmieniasz zdanie . Podaj CYTAT BIBLIJNY gdzie jest napisze że w Bogu są osoby :-D
Cytat:


ale BRAK wzmianki o początku i końcu czynią go TYPEM Syna
taka jest jasna myśl autora Hbr i nie ma co jej zaciemniać


Nadal jesteś ślepy wiec ci podpowiem BEZ RODOWODU pomyśl teraz jeżeli zaginą rodowód Melchizedeka czy można było stwierdzić kiedy się urodził ?? skoro również nie pozostały żadne zapiski kiedy umarł czy ktoś mógł podać przybliżony rok jego śmierci ?? :-D :-D Podobnie jest dzisiaj takich ludzi określa się symbolem( NN - nie znany )

Hebr 7:3 będący bez Ojca i matki niezdolny do podania rodowodu ani początek dni ani życia koniec mający upodobniony zaś do Syna Boga trwa jako kapłan na ciągłe

(za tekstem interlinearnym wyd Vocatio )
Cytat:

aniołowie zostali stworzeni PRZEZ Syna
czy stawia aniołów na jednej płaszczyźnie z Synem?

Po pierwsze to ty twierdzisz że syn został zrodzony( zaistniał ) przed czasem :-D więc aniołowie również zostali stworzeni przed tym zanim Bóg stworzył ziemię :-D

Hebr 1:2 WYUCZ SIĘ TEGO WERSETU NA PAMIĘĆ

BÓG PRZEZ SYNA WSZECHŚWIAT STWORZYŁ

No i jeszcze kwestia jak ktoś kogo uważasz ze tego samego liczbowo Boga co Bóg Ojciec mógł być zrodzonym :-D

Cytat:

J 14:10 pau "Czyżbyś nie wierzył, że Ja jestem w Ojcu, a Ojciec jest we Mnie? Słów, które mówię do was, nie wypowiadam od siebie. To Ojciec, który jest we Mnie, dokonuje swoich dzieł."

czy to samo można powiedzieć o Ewie i Adamie?



Wyrywanie wersetów z kontekstu świadczy jedynie o tym jak płytko myślisz

Ew Jan 14 :20 Owego dnia poznacie, że jestem w Ojcu moim i wy we mnie, a Ja w was.


No więc jak to jest, są wyznawcy Jezusa Jezusem :-D Jezus jest w Ojcu i w swoich uczniach :-D
Cytat:

a ty masz dziwną przypadłość, która nie pozwala dostrzec w Biblii tekstów przeczących nauką organizacji ŚJ
a co do cytatu z listów to masz:
1Tes 4:14 pau "(14) Jeżeli bowiem wierzymy, że Jezus umarł i zmartwychwstał, to wraz z Nim Bóg przywróci do życia także tych, którzy zasnęli zjednoczeni z Jezusem."
Rz 14:9 pau "(9) Po to przecież Chrystus umarł i zmartwychwstał, aby się stać Panem tak żywych, jak i umarłych."

Słowa pogrubione w cytatach to czasowniki w stronie czynnej
.

Obie wypowiedzi należy porównać z innymi wypowiedziami gdzie jest napisane komu apostołowie przypisywali wzbudzenie Jezusa z martwych

Dz 2: 22-24
Mężowie izraelscy! Posłuchajcie tych słów: Jezusa Nazareńskiego, męża, którego Bóg wśród was uwierzytelnił przez czyny niezwykłe, cuda i znaki, jakie Bóg przez niego między wami uczynił, jak to sami wiecie, (23) gdy według powziętego z góry Bożego postanowienia i planu został wydany, tego wyście rękami bezbożnych ukrzyżowali i zabili; (24) ale Bóg go wzbudził, rozwiązawszy więzy śmierci, gdyż było rzeczą niemożliwą, aby przez nią był pokonany.

Dz 4:10 to niech wam wszystkim i całemu ludowi izraelskiemu wiadome będzie, że stało się to w imieniu Jezusa Chrystusa Nazareńskiego, którego wy ukrzyżowaliście, którego Bóg wzbudził z martwych; dzięki niemu ten oto stoi zdrów przed wami.

Dz 13:30 Lecz Bóg wzbudził go z martwych;

Dz.17:31: dlatego że wyznaczył dzień, w którym sprawiedliwie będzie sądzić świat przez Człowieka, którego na to przeznaczył, po uwierzytelnieniu Go wobec wszystkich przez wskrzeszenie Go z martwych".

Rz. 4:24: ale i ze względu na nas, jako że będzie poczytane i nam, którzy wierzymy w Tego, co wskrzesił z martwych Jezusa, Pana naszego.

Rz 10:9 Bo jeśli ustami swoimi wyznasz, że Jezus jest Panem, i uwierzysz w sercu swoim, że Bóg wzbudził go z martwych, zbawiony będziesz.

1Kor. 6:14: Bóg zaś i Pana wskrzesił, i nas również swa mocą wskrzesi z martwych.

2Kor. 4:14: przekonani, że Ten, który wskrzesił Jezusa, z Jezusem przywróci życie także nam i stawi nas przed sobą razem z wami.

Ef. 1:20: Wykazał On je, gdy wskrzesił Go z martwych i posadził po swojej prawicy na wyżynach niebieskich,

1Tes. 1:10: i oczekiwać z niebios Jego Syna, którego wskrzesił z martwych, Jezusa, naszego wybawce od nadchodzącego gniewu.

1P. 1:21: Wyście przez Niego uwierzyli w Boga, który wskrzesił Go z martwych i udzielił Mu chwały, tak że wiara wasza i nadzieja są skierowane ku Bogu.

Gal 1:1 Paweł, apostoł nie od ludzi ani przez człowieka, lecz przez Jezusa Chrystusa i Boga Ojca, który go wzbudził z martwych,

1 Kor 15: 14 a jeśli Chrystus nie został wzbudzony, tedy i kazanie nasze daremne, daremna też wasza wiara; (15) wówczas też byliśmy fałszywymi świadkami Bożymi, bo świadczyliśmy o Bogu, że Chrystusa wzbudził, którego nie wzbudził, skoro umarli nie bywają wzbudzeni.

Hebr 13:20-21 A Bóg pokoju, który przez krew przymierza wiecznego wywiódł spośród zmarłych Wielkiego Pasterza owiec, Pana naszego Jezusa, (21) niech was umocni we wszystkim, co dobre, byście mogli wypełniać Jego wolę; niech dokonuje w was tego, co miłe w Jego oczach, przez Jezusa Chrystusa, któremu chwała na wieki wieków. Amen.

Zatem żadne z apostołów nie miał wątpliwości kto Jezusa wzbudził z martwych . Jednym z czynników dotyczących zbawienia jest wiara w to że Bóg Ojciec wzbudził Jezusa z martwych - Ty w to nie wierzysz więc zastanów się dokąd mogą cię zaprowadzić kopiowanie płytkich wniosków ? :-D


Rz 10:9 Bo jeśli ustami swoimi wyznasz, że Jezus jest Panem, i uwierzysz w sercu swoim, że Bóg wzbudził go z martwych, zbawiony będziesz.

Euzebiusz dość dużo napisał na temat poprawiania pism Orygenesa przez Rufina .


a udowodnij że akurat w tym go podrasował

Przecież udowodniłem ci jak wierzono przed soborem Nicejskim Klemens Aleksandryjski na podstawie Kol 1:15 uważał Jezusa za pierwostworzonego , dlaczego się do tego nie odniosłeś tylko zrobiłeś unik aby szybko zmienić temat ?

Najpierw odnieś się do wypowiedzi Klemensa a w tedy jak ci przedstawie dowody co w pismach Orygenesa pozmieniał Rufin
Cytat:


nie oddzielam ale ODRÓŻNIAM
z czym masz waść problem


Czy osoba może istnieć bez natury :-D
Cytat:

owszem
ALE
ale TYLKO co do Syna mamy w Biblii nakaz WIARY :
J 14:1 bp "Niech nie trwoży się wasze serce. Wierzycie w Boga - i we Mnie wierzcie!"
było by bardzo dziwne gdyby NT nakazywało nam wiarę w anioła lub człowieka który byłby jedynie "honorowym" bogiem


To w aniołów nie musimy wierzyć bo takiego nakazu nie ma :-D

Nie ma czegoś takiego jak honorowy bóg . Sam Tertulian poznał iż określenie Bóg w Piśmie jest wile znaczne i nie odnosi się ono jedynie do Boga Najwyższego .

Mojżesz , aniołowie jak i sędziowie a zatem ci którzy reprezentowali Boga występując w jego imieniu byli oni nazywani Bogami nie w sensie ontologicznym lecz w znaczeniu tytularnym ..

Kim jest jedyny Bóg ?

JEDYNY PRAWDZIWY Stwórca wszystkich rzeczy, Ojciec całego stworzenia, wiecznie istniejący nie zrodzony , suwerenny, obdarzony pełnią mocy nigdy przez nikogo Mu nie przekazanej - Bóg.
W takim znaczeniu - nie ma żadnego innego Boga. W takim znaczeniu - nigdy się takiego Boga nie stworzy ani nigdy on nie był stworzony. I tak należy rozumieć biblijne ujęcie monoteizmu.

Cytat:

to pytanie dowodzi tylko twojej nieznajomości tematu
Hbr 5:1 bp "Każdy przecież arcykapłan brany jest spośród ludzi

Kapłanem i Pośrednikiem to jest Jezus w swojej ludzkiej naturze, którą ma na WIEKI


Oświeć mnie bo czegoś tutaj nie rozumiem , Jezus jest tym samym liczbowo Bogiem co Bóg Ojciec ale kiedy wstawia się do Boga to przestaje być Bogiem czy tak ? :-D

Jeżeli wstawia się jako jeden jedyny Bóg i jednocześnie człowiek to do KOGO ???

Jezus ma ludzką naturę ?? jako człowiek pewnie też ma potrzeby fizjologiczne :-D masz jakąś wiedzę z tym temacie ??? ;-)

Cytat:
a uprzedzając niemądre :-P pytanie czy Syn ma Boską i ludzką naturę to czytaj ze zrozumieniem :-P :
Kol 2:9 bt4 "W Nim bowiem mieszka cała Pełnia: Bóstwo, na sposób ciała,"


Fil 2:20 Nasza zaś ojczyzna jest w niebie, skąd też Zbawiciela oczekujemy, Pana Jezusa Chrystusa, (21) który przemieni znikome ciało nasze w postać, podobną do uwielbionego ciała swego, tą mocą, którą też wszystko poddać sobie może.

Jezus przemieni ciała fizyczne w ciała fizyczne ? o niemądry i rzekł by apostoł Paweł

1 Kor 15 : 35 Ale powie ktoś: Jak bywają wzbudzeni umarli? I w jakim ciele przychodzą? (36) Niemądry! To, co siejesz, nie ożywa, jeśli nie umrze. (37) A to, co siejesz, nie jest przecież tym ciałem, które ma powstać, lecz gołym ziarnem, może pszenicznym, a może jakimś innym; (38) ale Bóg daje mu ciało, jakie chce, a każdemu z nasion właściwe jemu ciało. (39) Nie każde ciało jest jednakowe, bo inne jest ciało ludzkie, a inne zwierząt, jeszcze inne ciało ptaków, a inne ryb. (40) I są ciała niebieskie i ciała ziemskie, lecz inny jest blask niebieskich, a inny ziemskich.

44 sieje się ciało cielesne, bywa wzbudzone ciało duchowe. Jeżeli jest ciało cielesne, to jest także ciało duchowe.

48 . Jaki był ziemski człowiek, tacy są i ziemscy ludzie; jaki jest niebieski człowiek, tacy są i niebiescy. (49) Przeto jak nosiliśmy obraz ziemskiego człowieka, tak będziemy też nosili obraz niebieskiego człowieka.



Cytat:

acha i jeszcze jedno

przypomnij mi gdzie napisałem , że Ojciec i Syn to ta sama OSOBA???

bo inaczej otrzymasz zasłużony tytuł OSZCZERCY


Już ci pisałem że ty nie myślisz tylko kopiujesz wypociny Bednarskiego który sam sobie zaprzecza .

Zadałem ci pytanie :

A teraz Lukianie dla ciebie obiecana niespodzianka , Ty twierdzisz że Syn jako osoba nie jest tą samą osobą co Ojciec - tutaj razem się zgadzamy ALE czy wobec tego Syn jako OSOBA jest BOGIEM :-D Czy każda z osób rozpatrywana pojedynczo jest takim samym Bogiem ?

Co tutaj napisałem ? : razem się zgadzamy że Syn nie jest tą samą osobą co Ojciec

teraz twoja odpowiedź na moje pytanie :

Cytat:

skoro każda Osoba ma tę samą Boską Naturę to tak,
ja nie mieszam Osoby i Natury - to ty masz z tym problem


A pytanie brzmiało czy każda z osób rozpatrywana pojedynczo jest TAKIM SAMYM BOGIEM

:-D czy wierzysz w trzech Bogów , nie pytałem czy te osoby są tym samym Bogiem lecz pytałem czy są TAKIM SAMYM BOGIEM
_________________
יֵּשׁוּעַ הוּא הָאָדוֹן
  
 
 
Lukian 


Wyznanie: katolickie
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 1721
Wysłany: 2017-05-19, 09:37   

David77 napisał/a:
Nadal jesteś ślepy wiec ci podpowiem BEZ RODOWODU pomyśl teraz jeżeli zaginą rodowód Melchizedeka czy można było stwierdzić kiedy się urodził ??

a ja ci wyjaśniam że Syn jest w tym podobny do Mela że nie ma początku i końca :-P
David77 napisał/a:
Przecież udowodniłem ci jak wierzono przed soborem Nicejskim Klemens Aleksandryjski na podstawie Kol 1:15 uważał Jezusa za pierwostworzonego

gdzie Klemens to napisał? tytuł i lokalizacja do podania :-P
David77 napisał/a:
To w aniołów nie musimy wierzyć bo takiego nakazu nie ma

SUPER
bo to dowodzi że Syn jest Bogiem , a nie tylko aniołem :-P



cdn
_________________
Gal 4:6 " A ponieważ jesteście synami, Bóg wysłał do naszych serc Ducha swego Syna, który woła: „Abba, Ojcze!"
http://zrodlaobjawienia.blogspot.com/
 
 
David77 


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 3630
Skąd: MÜNCHEN
Wysłany: 2017-05-19, 11:41   

Lukian,

Cytat:
a ja ci wyjaśniam że Syn jest w tym podobny do Mela że nie ma początku i końca


Ustalmy : uważasz że Melchizedek który był kapłanem Boga Najwyższego bo o nim to pisze autor nie miał początku ? i tak samo jak Bóg jest wieczny ? PYTAM O MELCHIZEDEKA :-D

Cytat:
gdzie Klemens to napisał? tytuł i lokalizacja do podania


Przecież powyżej podałem ci lokalizację więc nie zgrywaj głupiego jasia

Pasterz Hermas (połowy II wieku ne) przypowieści 9.12.2-


Ὁ μὲν υἱὸς τοῦ θεοῦ πάσης τῆς κτίσεως αὐτοῦ προγενέστερός ἐστιν, ὥστε σύμβουλον αὐτὸν γενέσθαι τῷ πατρὶ τῆς κτίσεως αὐτοῦ ·

wprawdzie Syn Boży z całego stworzenie jego starszym jest, także stał się z Ojca stworzeniem jego
Cytat:

SUPER
bo to dowodzi że Syn jest Bogiem , a nie tylko aniołem


Jezus jest nazwany Bogiem w takim samym znaczeniu jak Mojżesz , sędziowie Izraelscy czy też aniołowie więc ameryki nie odkryłeś :-D Ty masz udowodnić że Jezus jest liczbowo tym samym Bogiem co Bóg Ojciec . :-D

Przednicejscy Ojcowie Kościoła nie wierzyli jakoby Jezus był liczbowo tym samym Bogiem co Bóg Ojciec .

istnieje inny Bóg i Pan, niższy od Stworzyciela wszechświata, nazwany także Aniołem, bo oznajmia ludziom wszystko, co im chce oznajmić Stwórca wszech rzeczy, ponad którego innego Boga nie ma" .(Dialog z Żydem Tryfonem 56:4)

Justyn Męczennik wierzył że Jezus jest innym Bogiem , który to z kolei jest niższy od Stworzyciela wszechświata


Gdyby więc już za czasów Justyna Męczennika (110-165r n.e.) znana była nauka o Trójcy w przyjętej dzisiaj formie, jako o Bogu składającym się z równych pod każdym względem trzech osób i stanowiących tylko jednego Boga, Justyn nie mógłby wyrazić poglądu, iż Jezus jest innym Bogiem i to niższym od Boga Najwyższego.

Tertulian również był podobnego zdania

„Ojciec jest zatem całością substancji, Syn natomiast jakby jej wpływem i częścią, jak sam zaświadcza:
Ponieważ Ojciec jest większy ode mnie [J 14:28]. Również jako mniejszy od niego opiewany jest w psalmie:
Niewiele mniejszy od aniołów [Ps 8:6]. Tak więc Ojciec jest kimś innym niż Syn, skoro jest większy od Syna
skoro kim innym jest ten, kto rodzi, a kim innym ten, kogo się rodzi, skoro kim innym jest ten, kto posyła,
kim innym ten, kogo się posyła, skoro kim innym jest ten, kto tworzy, a kim innym ten, przez którego się
tworzy”
(„Przeciw Prakseaszowi” 9:2)

1. „A zatem – powiesz – jeśli Bog powiedział i Bog uczynił, jeśli inny
Bog powiedział, a inny uczynił, wyznaje sie dwóch bogów”. Jeśli jesteś
tak tępy, spróbuj czasem pomyśleć; abyś zaś lepiej to rozważył, dowiedz
się że i w psalmie mówi się o dwóch bogach: Twój tron, Boże, na wieki;
berło prawości i berło twego królestwa; umiłowałeś sprawiedliwość
a znienawidziłeś nieprawość i dlatego namaścił cię Bóg, Bóg twoj86. 2.
Jeśli mówi się do Boga i do Boga namaszczonego przez Boga, to głosi się
dwóch bogow. . 3. Co więcej,
w Ewangelii znajdziesz tyleż samo: Na początku było Słowo, a Słowo było
u Boga i Bogiem było Słowo, jeden, który był i drugi, u którego był.

( Przeciw Prakseaszowi XIII: 1 )

Skoro więc twierdzisz że Syn Boży jest Bogiem zrodzonym to nie może on być liczbowo tym samym Bogiem który go zrodził . W Biblii mamy takie określenia jak Najwyższy Bóg jak i Syn Boga Najwyższego , wobec tego Syn nie może być tym samym liczbowo Najwyższym Bogiem gdyż byłby dla siebie synem i jednocześnie Ojcem

Bóg Ojciec nie jest Bogiem Synem. Zaś określenie Bóg Ojciec jest tak samo indywidualna i jednostkowa jak nazwa Bóg Syn Wynika to również z relacji Bóg Ojciec rodzi Bóg Syn jest rodzony zatem masz dwóch Bogów z, których Jeden rodzi Drugiego! ..

Samo posiadanie boskiej natury nikogo również nie czyni tymże Najwyższym Bogiem ..

Czekam na cytat z Biblii gdzie jest napisane że w Bogu są osoby
_________________
יֵּשׁוּעַ הוּא הָאָדוֹן
  
 
 
Jachu 
cichy,pokorny

Pomógł: 310 razy
Wiek: 71
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 8942
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-05-19, 14:54   

Cytat:
Na Straży 2006/1/11, str. 20

POMIĘDZY BOSKĄ I LUDZKĄ NATURĄ

Dwa podobieństwa

„Który chociaż był w postaci Bożej, nie upierał się zachłannie przy tym, aby być równym Bogu” – Filip. 2:6.

Biblia mówi o dwóch podobieństwach – o podobieństwie ludzkim i o podobieństwie Bożym. Na podstawie licznych dowodów biblijnych wydaje się jasne, że te podobieństwa nie mogą być takie same, chociaż czasami w ludzkich umysłach te pojęcia mieszają się bezładnie. W znanych nam słowach Psalmu 17:15: „Kiedy się obudzę, nasycę się widokiem twoim”, Dawid jak gdyby chciał powiedzieć: Teraz nie nasycam się widokiem Twoim, ponieważ nie jestem upodobniony do Ciebie. Wiemy, że psalmista posiadał postać i podobieństwo ludzkie – zgodnie z faktem, że człowiek nie ma postaci Bożej. Jeśliby przyjąć, że w powyższym wersecie zawarte jest proroctwo o Panu Jezusie Chrystusie, to taki wniosek nie tylko, że nie może być podważony, ale raczej jest wzmocniony potwierdzającymi go oświadczeniami: „Który chociaż był w postaci Bożej, nie upierał się zachłannie przy tym, aby być równym Bogu, lecz wyparł się samego siebie, przyjął postać sługi i stał się podobny ludziom” – Filip. 2:6,7.

Powyższe wersety wyraźnie pokazują pokorne uniżenie się Pana Jezusa Chrystusa, kiedy On wyzbył się swojego wywyższonego stanu – „chwały, jaką miał u Ojca, zanim świat powstał” i kiedy zniżył się do stanu ludzkiego. Mając naturę i postać boską, On nie przybrał na siebie natury anielskiej (Hebr. 2:16), lecz ujął się za potomstwem Abrahama, za naturą i postacią ludzką. Jeśli człowiek posiada naturę i postać boską, wtedy pokorne uniżenie się Pana Jezusa Chrystusa, nie mające żadnej wartości, istnieje tylko z nazwy. „Chociaż był bogatym, stał się dla was ubogim, abyście ubóstwem jego ubogaceni zostali.” Werset ten podaje nam przyczynę pokornego Jego uniżenia się, jakie okazał dla ubogacenia naszego. Jednak wartość tej ofiary Chrystusa jest zależna od wielkości naszego ubóstwa, od różnicy pomiędzy tym, jakim On był i jakim się stał oraz od różnicy pomiędzy tym, jakimi my jesteśmy i jakimi możemy się stać przez Niego. On zniżył się do naszego poziomu, abyśmy mogli wznieść się do Jego poziomu. On przybrał naszą naturę i postać, abyśmy mogli stać się uczestnikami boskiej natury i we właściwym czasie okazać się takimi, jak On, gdy ujrzymy Go takim, jakim jest.

Jakże wspaniała jest miłość i upokorzenie, które On okazał oraz chwalebne wywyższenie, które otrzymamy! Ale te wszystkie biblijne wersety nie mają żadnego znaczenia, jeśli natura ludzka i natura boska są takie same lub jeśli człowiek ma postać boską.

W zastosowaniu do osób rozróżniamy takie określenia jak: natura i postać, w którym pierwsze jest podstawą drugiego. Natura znajduje się w zarodku, ale wyrażając się ściśle, w zarodku nie ma postaci. Natura jabłka znajdująca się w zarodku wyda drzewo jabłonki, które posiada swoją postać. Ludzka natura wydaje ludzkie postacie, a boska natura wydaje boskie postacie. Ci, którzy w obecnym czasie stają się uczestnikami boskiej natury, mają zapewnienie, że „kiedy on się objawi, podobni mu będziemy”. „Który przemieni znikome ciało nasze w postać podobną do uwielbionego ciała swego” – Filip. 3:21.

Wyrażenia takie jak: postać, podobieństwo i obraz w odniesieniu do osób są używane jednoznacznie i przeważnie mają zastosowanie do cielesnej strony człowieka; można ich również używać w odniesieniu do jego umysłowych warunków, gdyż serce jest wykładnikiem umysłu człowieka. „Synu, daj mi serce twoje.” „Ja stworzę w was nowe serce.”

Użyte w Nowym Testamencie wyrażenie „ciało” jasno wskazuje na całość rodzaju ludzkiego, nie oznaczając tego ciała, którym według języka potocznego pokryte są nasze kości. „Co się narodziło z ciała, ciałem jest, a co się narodziło z Ducha, duchem jest” – Jan 3:6.

Zamiarem powyższego wersetu nie jest nauczać, że człowiek może istnieć pojedynczo, podwójnie lub potrójnie (jeden, dwóch, trzech), ale po prostu zawarta jest w nim nauka, że to, co wydają z siebie ludzkie istoty, jest ludzkie, a to, co jest wydawane przez ducha Bożego, jest Boże. Werset: „A słowo ciałem się stało” jasno oznacza to, co w innym zapisie biblijnym wyrażone jest, że Jezus stał się podobny ludziom, stał się istotą ludzką. Jako istota ludzka, narodzona z ciała, On był Żydem. Ale Pan Jezus narodził się na nowo, nie z ciała, ale z ducha; On był „pierworodny z umarłych” i jako taki „oświadczył, że jest Synem Bożym.”

W 1 Liście do Koryntian 15:47 apostoł święty Paweł podaje wyraźną naukę, że ludzkie istoty, których przedstawicielem był „pierwszy człowiek Adam”, są „z prochu ziemi, ziemskie”. Człowiek uczyniony z prochu ziemi jest przez nią podtrzymywany przy życiu i znowu powraca do ziemi. „Nagi wyszedłem z ziemi i nagi stąd odejdę.” Wszyscy, którzy są narodzeni z ciała, „noszą obraz ziemskiego człowieka” (wersety 48,49). Pan Jezus Chrystus, stając się naszym bratem na płaszczyźnie cielesnej, nosił ten sam obraz ziemskiego człowieka. Teraz zaś, narodzony z ducha, „powróciwszy do chwały, jaką miał u Ojca przed założeniem świata”, „jest odblaskiem chwały i odbiciem jego (Ojca) istoty” (Hebr. 1:3). To oznacza, że miał On postać ludzką, a teraz ma postać Bożą. W tym miejscu mamy pokazane dwa podobieństwa w pełni wykształtowane w tej samej osobie: pierwsze cielesne, a następne po nim duchowe.

Z całkowitym przekonaniem wierzymy, że podstawa tego ciała duchowego została położona podczas ziemskiego życia Pana Jezusa przez udzielenie Mu ducha bez miary. Jednakże jako człowiek (nie mogąc zapomnieć o swojej poprzedniej egzystencji i oczywiście, pod tym względem będąc wyjątkiem, nie jest naszym poprzednikiem) nie był On duchową istotą, rozwiniętą w całej pełni, aż do chwili swego zmartwychwstania, kiedy narodziwszy się po raz drugi, stał się „pierworodnym z umarłych” (Kol. 1:18). Zanim Pan Jezus został uśmiercony, posiadał boską naturę, ale miał ludzką postać.

W sposobie życia, śmierci i zmartwychwstania, czyli w procesie przechodzenia z poziomu niższego do wyższego, z cielesnego do duchowego, On jest poprzednikiem swoich świętych, „Głową”, aby mógł być we wszystkim pierwszy (Kol. 1:18). On otwiera drogę, będąc naszym wodzem. Wszyscy, którzykolwiek wejdą do żywota w niebie, nosząc podobieństwo Boże jako synowie Boży, muszą chodzić tą samą drogą, którą On chodził.

Tymczasem będąc w ciele, które stanowi pierwszy i najniższy etap rozwoju, oni stają się uczestnikami boskiej natury przez udzielonego im ducha Bożego. W ten sposób są poczęci do żywej nadziei, która wypełnia się, kiedy rodzą się z umarłych tak jak ich „Głowa”. W ten sposób, spłodzeni mocą ducha, który jest im dany, nazywają Pana Boga Ojcem, uważając się za synów Bożych. Przez wiarę chwytają się chwalebnych faktów tej błogosławionej nadziei i w ten sposób nie tylko sami siebie uważają za zmartwychwstałych w Chrystusie i już więcej nie umierających, ale też Pan Bóg uważa ich za takich. To jest rzeczywiście chwalebny przywilej, który możemy ogłaszać słowami apostoła świętego Jana: „Teraz dziećmi Bożymi jesteśmy, ale ...” – tu następują słowa przydające nam pokory i pocieszające nas – „jeszcze się nie objawiło, czym będziemy. Lecz wiemy, że gdy się on objawi, będziemy do niego podobni, gdyż ujrzymy go takim, jakim jest.”

Podobnie, jak czyni to nasz Pan, musimy respektować taki porządek rozwoju, w którym: „Pierwszy człowiek jest z prochu ziemi, ziemski”. Pomijając ten porządek i cytując słowa apostoła świętego Pawła: „Jeżeli jest ciało cielesne, to jest także ciało duchowe”, niektórzy pochopnie wnioskują, że obydwa ciała istnieją razem i że przy śmierci ciało duchowe opuszcza ciało ziemskie lub jest z niego usuwane i że tak wygląda zmartwychwstanie. Przez taki pogląd są oni zmuszeni do odrzucenia nauk apostolskich dotyczących zmartwychwstania i przyjścia Pana Jezusa Chrystusa.

Nie ma nic prostszego do zrozumienia niż to, że śmierć i zmartwychwstanie nie zachodzą w tym samym czasie. „Albowiem, jak w Adamie wszyscy umierają, tak też w Chrystusie wszyscy zostaną ożywieni. A każdy w swoim porządku: jako pierwszy Chrystus, potem ci, którzy są Chrystusowi w czasie jego przyjścia.” Nawet Pan Jezus Chrystus nie był zmartwychwzbudzony wcześniej niż w trzecim dniu po swojej śmierci. Ale ci, którzy należą do Chrystusa, bez względu na to, kiedy zmarli, bywają wzbudzani podczas Jego przyjścia, a według apostoła świętego Pawła to wzbudzanie odbywa się podczas brzmienia „ostatniej trąby”. Wszyscy muszą przyznać, że siódma, czyli ostatnia trąba nie brzmiała cały czas, kiedy ludzie umierali.

Mając na uwadze werset: „Jest ciało cielesne, jest też ciało duchowe” (BG), niektórzy ludzie szczególnie podkreślają użyty w nim czas teraźniejszy czasownika „być”, co nie rozwiązuje kwestii spornej oraz niczego nie dowodzi. Wszyscy rozumieją słowa wypowiedziane przez proroka Izajasza setki lat przed narodzeniem się Pana Jezusa Chrystusa: „Albowiem dziecię narodziło się nam”. W potocznym języku wyrażamy się: „Naginaj gałązkę, a drzewo się chyli”. Wszyscy rozumiemy, że najpierw jest gałązka, a potem drzewo. „Jakie jest dziecko, taki jest dorosły człowiek.”

Powołując się na porządek następujących po sobie pór roku, możemy powiedzieć, że po wiośnie przychodzi lato. Stosując tę samą zasadę do rozwoju człowieka ze stanu niższego do wyższego oraz do etapów tego rozwoju, apostoł święty Paweł stwierdza: „Jeśli jest ciało cielesne, to jest także ciało duchowe” – 1 Kor. 15:44.

Pierwsza połowa powyższego wersetu wskazuje, że te dwa ciała nie współistnieją razem, ale że „Sieje się ciało cielesne, bywa wzbudzone ciało duchowe”. Przewidując, że będą pojawiać się drobiazgowe niedorzeczności, apostoł postanowił jasno wyrazić swój pogląd słowami: „Wszakże nie to, co duchowe, jest pierwsze, lecz to, co cielesne, potem dopiero duchowe” (werset 46). Cały powyższy paragraf promienieje chwalebną nadzieją życia wiecznego i chwały podczas przyjścia Pana Jezusa Chrystusa, Życiodawcy, przy rozlegających się dźwiękach ostatniej trąby. „Przeto jak nosiliśmy (w obecnym życiu) obraz ziemskiego człowieka, tak będziemy też (w przyszłym życiu) nosili obraz niebieskiego człowieka.” (werset 49). Co za chwalebna obietnica i nadzieja. Znowu tutaj mamy dowód potwierdzający, że będąc w ciele, ludzie nie osiągnęli podobieństwa, czyli obrazu Pana Boga, ale że to jest czymś, co będzie można osiągnąć, kiedy nadejdzie to, co jest doskonałe.

Dobrze zdajemy sobie sprawę odnośnie powszechnie istniejącego przekonania, nie pozbawionego zresztą oczywistego i słusznego uzasadnienia, że od początku człowiek był stworzony i nadal jest stwarzany na podobieństwo Boże. „Uczyńmy człowieka na obraz nasz.” Jednak tę harmonijność będą mogli dostrzec ci, i tylko ci, którzy przelotnym spojrzeniem uchwycą całość objawionego planu Bożego, pamiętając przy tym, że wszystko dokonane na płaszczyźnie ciała jest przygotowawcze i że cielesne życie jest tylko pierwszym krokiem w zaplanowanym rozwoju.

Można by powiedzieć, że pierwsze jest figurą drugiego lub wyższego, na które wskazuje niższe. Cały plan opiera się na dwóch fazach. „Pierwsze jest cielesne, potem dopiero duchowe.” Są dwa stworzenia, dwóch Adamów, dwie Ewy, dwa wesela, dwa narodzenia i w konsekwencji tego, dwa podobieństwa.

Jak już zobaczyliśmy, Pan Jezus Chrystus był podobny do Adama, pierwsze życie rozpoczęło drugie, czyli wyższe życie.

Z Jego życia, jak gdyby wyjętego z Jego boku na podobieństwo Ewy, Kościół czerpie swoje życie i będąc powoływany podczas Wieku Ewangelii, w pełni rozpoczyna wyższe życie, kiedy On przychodzi, aby zgromadzić swoją Oblubienicę na mające odbyć się wesele.

Wtedy plan Boży dosięga świata. Jak na płaszczyźnie cielesnej nikt nie otrzymał życia oprócz Adama i jego małżonki, dopóki nie stali się małżeństwem, tak nikt nie otrzyma wyższego – wiecznego życia – oprócz Pana Jezusa Chrystusa i Jego małżonki – Kościoła – i to dopóki nie odbędzie się wesele Barankowe. Wtedy następuje restytucja.

Przyszłe życie jest życiem doskonałym i dopóki ono nie zostanie osiągnięte, zawsze musimy mówić, że realizacja planu Bożego jest procesem jeszcze nie zakończonym.

Nowy Testament uzupełnia Stary Testament, jasno pokazując nam, kiedy i w jaki sposób osiągniemy dojrzałość chwałę dnia doskonałego. Proroczy wzrok psalmisty dosięgał przyszłości, w której dostrzegając połączenie cielesnej doskonałości człowieka z jego doskonałym charakterem zawołał: „Ale ja dzięki sprawiedliwości ujrzę oblicze twoje, kiedy się obudzę, nasycę się widokiem twoim”.

tłum. Anna Żurek

Watch Tower, R-89

_________________
Nie zawsze trzeba mówić co się wie,ale zawsze należy wiedzieć co się mówi

(36) Ale powiadam wam, iż z każdego słowa próżnego, które by mówili ludzie, dadzą z niego liczbę w dzień sądny; (37) Albowiem z mów twoich będziesz usprawiedliwiony, i z mów twoich będziesz osądzony. Ew. Mat.12 rozdz.
 
 
Lukian 


Wyznanie: katolickie
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 1721
Wysłany: 2017-05-19, 17:17   

David77 napisał/a:
Obie wypowiedzi należy porównać z innymi wypowiedziami gdzie jest napisane komu apostołowie przypisywali wzbudzenie Jezusa z martwych

ależ ja się tu z tobą zgadzam
Ojciec wskrzesił Jezusa :-)
ALE
Syn też miał w tym czynny udział , podobnie jak i Duch Św.
dostrzegasz Trójcę? ;-)
David77 napisał/a:
Jezus przemieni ciała fizyczne w ciała fizyczne ?

przemieni ciała zmysłowe (psichikon - podległe "duszy") w ciała duchowe (pneumatikon - podległe duchowi)
będą to ciała przemienione ale zachowają ciągłość z ciałami historycznymi
Łk 24:39 bp "Oglądajcie moje ręce i moje nogi, bo to Ja jestem! Dotykajcie Mnie i przekonajcie się, przecież duch nie ma ciała ani kości, a Ja mam - jak widzicie!"
David77 napisał/a:
ALE czy wobec tego Syn jako OSOBA jest BOGIEM Czy każda z osób rozpatrywana pojedynczo jest takim samym Bogiem ?

widzę że lektura ulotek ze skrzynki pocztowej może uszkadzać mózg :-P
Już ci setki razy tłumaczyłem że:
KAŻDA Osoba ma tę SAMĄ naturę Boską
David77 napisał/a:
lecz pytałem czy są TAKIM SAMYM BOGIEM

z uporem maniaka zadajesz wkólo jedno pytanie a ja z równym tobie uporem odpisuje że:
Każda osoba ma TĄ SAMĄ NATURĘ Boską
David77 napisał/a:
Ustalmy : uważasz że Melchizedek który był kapłanem Boga Najwyższego bo o nim to pisze autor nie miał początku ? i tak samo jak Bóg jest wieczny ? PYTAM O MELCHIZEDEKA

a znasz takie pojęcie jak TYPY BIBLIJNE???
jeśli nie to polecam lekturę Homilii Paschalnej Melitona z Sardes z II wieku ;-)
David77 napisał/a:
Jezus jest nazwany Bogiem w takim samym znaczeniu jak Mojżesz

a gdzie pisze że Mojżesz jest Jednorodzonym Synem
poza tym Biblia stwierdza jednoznacznie wyższość Syna nad Mojżeszem:
Hbr 3:6 pau "Ale Chrystus jako Syn jest nad całym Jego domem!
David77 napisał/a:
Cytat:
gdzie Klemens to napisał? tytuł i lokalizacja do podania


Przecież powyżej podałem ci lokalizację więc nie zgrywaj głupiego jasia

Pasterz Hermas (połowy II wieku ne) przypowieści 9.12.2-

ja się pytam o Klemensa a ty mi cytujesz Hermesa :-D :-D :-D
i kto tu jest jak sam napisałeś "głupim jasiem" :-P :-P :-P
David77 napisał/a:
Justyn Męczennik wierzył że Jezus jest innym Bogiem

nie we wszystkim Justyn jest światkiem Tradycji, poza tym w jego czasach brakowało odpowiednich terminów
Jednak Justyn nigdzie nie pisze Że Syn jest stworzony
David77 napisał/a:
Skoro więc twierdzisz że Syn Boży jest Bogiem zrodzonym to nie może on być liczbowo tym samym Bogiem który go zrodził .

Liczbowo to nie jest tą samą OSOBĄ, ale ma TĘ SAMĄ Naturę Boską
David77 napisał/a:
W Biblii mamy takie określenia jak Najwyższy Bóg jak i Syn Boga Najwyższego

jako Syn to ma WSZYSTKO co ma OJCIEC:
J 16:15 bp "Wszystko, co ma Ojciec, jest moje.
David77 napisał/a:
Bóg Ojciec nie jest Bogiem Synem. Zaś określenie Bóg Ojciec jest tak samo indywidualna i jednostkowa jak nazwa Bóg Syn Wynika to również z relacji Bóg Ojciec rodzi Bóg Syn jest rodzony zatem masz dwóch Bogów z, których Jeden rodzi Drugiego! ..

niedaleko jesteś od PRAWDY
brak ci tylko uzmysłowienia relacji Osoby do Natury
więc może nasz dyskusja ma sens ;-)
David77 napisał/a:
Samo posiadanie boskiej natury nikogo również nie czyni tymże Najwyższym Bogiem ..

a czy moje JA które posiada naturę ludzką nie jest bytem ludzkim?
David77 napisał/a:
Czekam na cytat z Biblii gdzie jest napisane że w Bogu są osoby

a imiona Ojciec , Syn i Duch do "czego" się odnoszą
jak nie do OSÓB
_________________
Gal 4:6 " A ponieważ jesteście synami, Bóg wysłał do naszych serc Ducha swego Syna, który woła: „Abba, Ojcze!"
http://zrodlaobjawienia.blogspot.com/
 
 
Jachu 
cichy,pokorny

Pomógł: 310 razy
Wiek: 71
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 8942
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-05-19, 19:59   

Lukian napisał/a:
KAŻDA Osoba ma tę SAMĄ naturę Boską


Lukian napisał/a:
Jednak Justyn nigdzie nie pisze Że Syn jest stworzony


Ap 3:14
14. Aniołowi Kościoła w Laodycei napisz: To mówi Amen, Świadek wierny i prawdomówny, Początek stworzenia Bożego:
(BT)
Czego Was w tych seminariach uczą, nadziwić się nie mogę. :bardzo_smutny:
_________________
Nie zawsze trzeba mówić co się wie,ale zawsze należy wiedzieć co się mówi

(36) Ale powiadam wam, iż z każdego słowa próżnego, które by mówili ludzie, dadzą z niego liczbę w dzień sądny; (37) Albowiem z mów twoich będziesz usprawiedliwiony, i z mów twoich będziesz osądzony. Ew. Mat.12 rozdz.
  
 
 
Lukian 


Wyznanie: katolickie
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 1721
Wysłany: 2017-05-19, 20:02   

Jachu napisał/a:
To mówi Amen

a wiesz że w ST "Amen" to też imię Boga :-D
_________________
Gal 4:6 " A ponieważ jesteście synami, Bóg wysłał do naszych serc Ducha swego Syna, który woła: „Abba, Ojcze!"
http://zrodlaobjawienia.blogspot.com/
 
 
Jachu 
cichy,pokorny

Pomógł: 310 razy
Wiek: 71
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 8942
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-05-19, 20:07   

Lukian napisał/a:
Jachu napisał/a:
To mówi Amen

a wiesz że w ST "Amen" to też imię Boga :-D


A wiesz Ty ile imion Pana Jezusa zawartych jest w Biblii ??? Ja wiem. :xhehe:
_________________
Nie zawsze trzeba mówić co się wie,ale zawsze należy wiedzieć co się mówi

(36) Ale powiadam wam, iż z każdego słowa próżnego, które by mówili ludzie, dadzą z niego liczbę w dzień sądny; (37) Albowiem z mów twoich będziesz usprawiedliwiony, i z mów twoich będziesz osądzony. Ew. Mat.12 rozdz.
 
 
Lukian 


Wyznanie: katolickie
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 1721
Wysłany: 2017-05-19, 20:10   

Jachu napisał/a:
A wiesz Ty ile imion Pana Jezusa zawartych jest w Biblii ??? Ja wiem.


to dowodzi że potrafisz liczyć, a nie interpretować tekst :-P
_________________
Gal 4:6 " A ponieważ jesteście synami, Bóg wysłał do naszych serc Ducha swego Syna, który woła: „Abba, Ojcze!"
http://zrodlaobjawienia.blogspot.com/
 
 
Jachu 
cichy,pokorny

Pomógł: 310 razy
Wiek: 71
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 8942
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-05-19, 20:12   

Lukian napisał/a:
to dowodzi że potrafisz liczyć, a nie interpretować tekst


Wymiękasz. :-D Gdybyś wiedział,to odpowiedź była by: wiem,ale nie liczyłem.
_________________
Nie zawsze trzeba mówić co się wie,ale zawsze należy wiedzieć co się mówi

(36) Ale powiadam wam, iż z każdego słowa próżnego, które by mówili ludzie, dadzą z niego liczbę w dzień sądny; (37) Albowiem z mów twoich będziesz usprawiedliwiony, i z mów twoich będziesz osądzony. Ew. Mat.12 rozdz.
Ostatnio zmieniony przez Jachu 2017-05-19, 20:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Lukian 


Wyznanie: katolickie
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 1721
Wysłany: 2017-05-19, 20:14   

Jachu napisał/a:
Wymiękasz.

no to oświeć mnie:
czemu słów "duch świety" nie można uznać za imię własne?
_________________
Gal 4:6 " A ponieważ jesteście synami, Bóg wysłał do naszych serc Ducha swego Syna, który woła: „Abba, Ojcze!"
http://zrodlaobjawienia.blogspot.com/
 
 
Jachu 
cichy,pokorny

Pomógł: 310 razy
Wiek: 71
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 8942
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-05-19, 20:17   

Lukian napisał/a:
no to oświeć mnie:
czemu słów "duch świety" nie można uznać za imię własne?


Bo duch święty to nie jest osoba,lecz czynna Moc Boża,która czyni wszystko to,co nakazuje jej Bóg.
_________________
Nie zawsze trzeba mówić co się wie,ale zawsze należy wiedzieć co się mówi

(36) Ale powiadam wam, iż z każdego słowa próżnego, które by mówili ludzie, dadzą z niego liczbę w dzień sądny; (37) Albowiem z mów twoich będziesz usprawiedliwiony, i z mów twoich będziesz osądzony. Ew. Mat.12 rozdz.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 11