Forum biblijne Strona Główna Forum biblijne
FORUM ZOSTAŁO PRZENIESIONE. ZAPRASZAMY www.biblia.webd.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy Prawo Boże jest wciąż aktualne ?
Autor Wiadomość
Listek 


Pomógł: 551 razy
Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 7852
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2019-10-16, 20:22   

Święto Namiotów.Piękna pogoda.



Za 14:16 "Wszyscy pozostali ze wszystkich narodów, które wystąpiły przeciw Jerozolimie, będą corocznie pielgrzymować, by złożyć pokłon królowi, PANU Zastępów, i obchodzić Święto Namiotów."
_________________
Twa sprawiedliwość to wieczna sprawiedliwość, a Tora Twoja jest prawdą Ps.119,142
"I będzie ci jako znak na ręce twojej i jako przypomnienie między oczyma twoimi, aby prawo Boga było zawsze w ustach twoich." Wj 13:9
 
 
bonhart 
bonhart

Pomógł: 59 razy
Wiek: 55
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 1752
Skąd: lodz
Wysłany: 2019-10-17, 07:03   

Listku, wybrałeś najdłuższą drogę do ,,piekła" ;-)

bonhart
_________________
ss
 
 
bonhart 
bonhart

Pomógł: 59 razy
Wiek: 55
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 1752
Skąd: lodz
Wysłany: 2019-10-17, 07:28   

Listku preferujesz alkohol? Od kiedy? :-)
Zdumiewające bo wasza prorokini Ellen Gulden White tego nie robiła.
Twierdziliście nawet (albo twierdzicie) nadal,[bo to czas biegnie] - że Jezus w Kanie Galilejskiej wcale nie zamienił wody w wino tylko w wyborny sok. (czy to prawda?).

(byłem na takim adwentowym wykładzie kiedyś i tam to zostało powiedziane.)

A tu na stoliku pod namiotem wino już rozlane w puchary, kusi swoim kolorytem aby później 'kąsać jak wąż...' etc ST.

Biesiadnicy na weselu w Kanie Galilejskiej pili sok czy alkohol? Czy dokonany był tam cud? ;-)

No jak by co, to było jednak wesele. :-/

bonhart
_________________
ss
 
 
Jachu 
cichy,pokorny

Pomógł: 445 razy
Wiek: 93
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 10693
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2019-10-17, 09:40   

Do tematu wątku :

Hebr. 7:1-28
1. Ten to Melchisedek, król Salemu, kapłan Boga Najwyższego, który wyszedł na spotkanie Abrahama, gdy wracał po rozgromieniu królów, pobłogosławił mu,
2. Abraham zaś dał mu dziesięcinę ze wszystkiego. Imię jego znaczy najpierw król sprawiedliwości, następnie zaś król Salemu, to jest król pokoju.
3. Bez ojca, bez matki, bez rodowodu, nie mający ani początku dni, ani końca życia, lecz podobny do Syna Bożego, pozostaje kapłanem na zawsze.
4. Patrzcie tedy, jak wielki jest ten, któremu nawet patriarcha Abraham dał dziesięcinę z najlepszego łupu.
5. Wprawdzie i ci, którzy są z synów Lewiego, a otrzymują urząd kapłański, mają nakaz zgodnie z zakonem pobierać dziesięcinę od ludu, to jest od braci swoich, chociaż i oni wywodzą się z rodu Abrahama;
6. Ale tamten, który nie wywodził od nich swego rodu, otrzymał dziesięcinę od Abrahama i pobłogosławił temu, który miał obietnicę,
7. A rzecz to jest bezsporna, że mniejszy od większego otrzymuje błogosławieństwo.
8. W jednym wypadku biorą dziesięcinę śmiertelni ludzie, w drugim ten, o którym złożono świadectwo, że żyje.
9. I jeśli tak można powiedzieć, w osobie Abrahama i Lewi, który pobiera dziesięcinę, dał dziesięcinę;
10. Był bowiem jeszcze w lędźwiach praojca swego, gdy Melchisedek wyszedł na jego spotkanie.
11. Gdyby zaś doskonałość była osiągalna przez kapłaństwo lewickie, a wszak w oparciu o nie otrzymał lud zakon, to jaka jeszcze była potrzeba ustanawiać innego kapłana według porządku Melchisedeka, zamiast pozostać przy porządku Aarona?
12. Skoro bowiem zmienia się kapłaństwo, musi też nastąpić zmiana zakonu.
13. Bo ten, do którego odnosi się ta mowa, należał do innego plemienia, z którego nikt nie służył ołtarzowi.
14. Wiadomo bowiem, że Pan nasz pochodził z plemienia Judy, o którym Mojżesz nic nie powiedział, co się tyczy kapłanów.
15. A staje się to jeszcze bardziej rzeczą oczywistą, jeśli na podobieństwo Melchisedeka powstaje inny kapłan,
16. Który stał się nim nie według przepisów prawa, dotyczących cielesnego pochodzenia, ale według mocy niezniszczalnego życia.
17. Bo świadectwo opiewa: Tyś kapłanem na wieki Według porządku Melchisedeka.
18. A przeto poprzednie przykazanie zostaje usunięte z powodu jego słabości i nieużyteczności,
19. Gdyż zakon nie przywiódł niczego do doskonałości, z drugiej zaś strony wzbudzona zostaje lepsza nadzieja, przez którą zbliżamy się do Boga.
20. A stało się to nie bez złożenia przysięgi. Tamci bowiem zostali kapłanami bez przysięgi,
21. Natomiast Ten został nim na podstawie przysięgi tego, który do niego mówi: Przysiągł Pan i nie pożałuje, Tyś kapłanem na wieki.
22. O ileż lepszego przymierza stał się Jezus poręczycielem!
23. Tamtych kapłanów było więcej, gdyż śmierć nie pozwalała im pozostawać w urzędzie;
24. Ale Ten sprawuje kapłaństwo nieprzechodnie, ponieważ trwa na wieki.
25. Dlatego też może zbawić na zawsze tych, którzy przez niego przystępują do Boga, bo żyje zawsze, aby się wstawiać za nimi.
26. Takiego to przystało nam mieć arcykapłana, świętego, niewinnego, nieskalanego, odłączonego od grzeszników i wywyższonego nad niebiosa;
27. Który nie musi codziennie, jak inni arcykapłani, składać ofiar najpierw za własne grzechy, następnie za grzechy ludu; uczynił to bowiem raz na zawsze, gdy ofiarował samego siebie.
28. Albowiem zakon ustanawia arcykapłanami ludzi, którzy podlegają słabościom, lecz słowo przysięgi, która przyszła później niż zakon, ustanowiło syna doskonałego na wieki.

(BW)
_________________
(36) Ale powiadam wam, iż z każdego słowa próżnego, które by mówili ludzie, dadzą z niego liczbę w dzień sądny; (37) Albowiem z mów twoich będziesz usprawiedliwiony, i z mów twoich będziesz osądzony. Ew. Mat.12 rozdz.
 
 
EMET 

Wyznanie: Świadkowie Jehowy w Polsce
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 11186
Wysłany: 2019-10-17, 10:53   

Listek napisał/a:
Święto Namiotów.Piękna pogoda.

Obrazek

Za 14:16 "Wszyscy pozostali ze wszystkich narodów, które wystąpiły przeciw Jerozolimie, będą corocznie pielgrzymować, by złożyć pokłon królowi, PANU Zastępów, i obchodzić Święto Namiotów."


EMET:
Hebrajskiego wyrażenia “sukkoth” użyto w ‘Biblii Hebrajskiej’ w zapisie samodzielnym bądź z towarzyszącymi formami gramatycznymi, np. z przyimkiem. Rdzenną formą -- dla dokł. przetrans. “sŭkkôth” -- jest notacja - “sŭqqā(h)”, leksykalnie = ,,namiot; szałas”. Na bazie rdzennego, mamy ‘31’ miejsc występowania w ‘29.wersetach ‘BH’. Wyrażenie w jęz. hebrajskim - jest rodzaju żeńskiego [femininum]. Samo wyrażenie “sukkot” [dokł. “sukkoth”], jak nietrudno dostrzec, jest zapisem w feminine plural, na co wskazuje /gramatycznie/ zwłaszcza końcowa forma “oth”. W formie plural, mamy w ‘29.’ miejscach tekstu ‘BH’; mamy również miejsca w singular [l. pojedyncza]. Są miejsca /geograficznie patrząc/ z nazwą własną – „Sukkot” [dokładniej: „Sukkoth” - ‘miasto’ oraz ‘nizina/dolina’]; jest tekst ze zbliżoną nazwą ‘bożka’ = „Sikkut” [dokładniej: „Sikkuth”; Ks. Amosa 5:26]; jest tekst z nazwą ‘bożka’ w zapisie frazy – „Sukkot Benot” [w 2Król 17:30].
Co się tyczy ‘święta’ - w sensie ^Obchodzone Święto^ - pod nazwą polską „Święto szałasów [ew.: namiotów]”, polecam wersety biblijne: Rodz 33:18; // Kapł 23:34, 42[2x], 43; // Powt Pr 16:13, 16; / 31:10; // 2Kron 8:13; // Ezdr 3:4; // Nehem 8:14 – 17[w. ‘17.’ – 2x]; // Zach 14:16, 18, 19. ///. Zachęcam do zapoznania się z tymi tekstami. Przekład ‘B.Gd’ stosuje nazwę „święta Kuczek”, którą nietrudno skojarzyć... ;-)

Mamy taką frazę po hebrajsku -- חַ֧ג הַסֻּכּ֛וֹת -- “chagh hassukkoth”, gdzie mamy -- poza rodzajnikiemha” oraz podwojeniem /gramatycznym/ litery ‘s[amech]’ -- dwa [2] wyrażenia: (1) “chagh” = „coś cyklicznego; obchód; święto” [‘Słownik podręczny Briksa’, Oficyna Wydawn. VOCATIO; str. 107] oraz -- rozpatrywane, właśnie -- wyrażeniesukkoth”: we frazie z rodzajnikiem - ”ha”.

Stephanos, ps. EMET
_________________
„Wielu będzie biegać tu i tam [po hebrajsku: < jᵊszōṭᵊṭû >], i nastanie obfitość prawdziwej wiedzy” -- Daniela 12:4b; ‘PNŚ/ZW’, Przypis.
Ostatnio zmieniony przez EMET 2019-10-17, 10:59, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
bonhart 
bonhart

Pomógł: 59 razy
Wiek: 55
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 1752
Skąd: lodz
Wysłany: 2019-10-17, 10:53   

Jachu
Cytat:
Do tematu wątku ... (...)


Jachu odpowiedź będzie taka jak zwykle:

...........................................

Ale to o co pytam Listeczka - też należy do tematu wątku, bo święto Namiotów wchodzi w skład Prawa Mojżeszowego. ;-) (Joty) i 'kreski'.

Po co wałkować to, na co już Listek nie chce odpowiadać? (to widać, słychać i czuć).

Sabat w formie nakazu Prawa Mojżeszowego nie obowiązuje chrześcijan. :-/

Ale tu mamy święto Namiotów, wyeksponowane i zaserwowane na (tacy) przez Listka. :-P

A zatem, baczmy uważnie, co to nam dziś ,,kot w zębach przyniósł".

Alkohol czy 'wybredny' sok. (takie wino bezalkoholowe). ;-) Czy na weselu w Kanie Galilejskiej Jezus rzeczywiście zamienił wodę w wino?

- Czy Prawo Boże jest wciąż aktualne ?

bonhart
_________________
ss
 
 
Listek 


Pomógł: 551 razy
Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 7852
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2019-10-17, 11:15   

bonhart napisał/a:
Czy Prawo Boże jest wciąż aktualne ?


Tak, pamiętając ,że Jezus w święcie Paschy wypełnił prawo złożenia krwawej ofiary.

Hbr 9:12 "ani nie przez krew kozłów i cielców, lecz przez własną krew wszedł raz na zawsze do Miejsca Świętego, zdobywszy wieczne odkupienie."

bonhart napisał/a:
święto Namiotów


Święto Namiotów to święto Jehowy.


Cytat:
Czy święta biblijne są aktualne dla wszystkich ?

Poważnie powinno być traktowane przestrzeganie świąt, które ustanowił sam Bóg i których obchodzenie nakazał, mówiąc o nich: „Te są moje święta” (3 Mojż. 23:2), a nigdzie tego nakazu nie odwołał.

Wiele osób uważa, iż te święta miały znaczenie tylko dla starożytnych Izraelitów a zostały unieważnione z chwilą śmierci Pana Jezusa.
Tej powszechnie panującej opinii przeczy jednak wiele istotnych argumentów.
1. Święta te mają proroczą wymowę, a zrozumienie głębi ich przesłania odsłania istotę Bożego planu zbawienia, sięgającego aż do Dnia Sądu Bożego. Jeżeli obrazują coś, co dopiero ma nastąpić, trudno uznać je za nieważne, gdyż są to „cienie rzeczy przyszłych” (Kol. 2:17) Tę głębię mogą zrozumieć tylko osoby, które wiedzą, co obrazują owe święta. Ich nieznajomość bardzo zawęża sposób pojmowania zbawienia.
2. W całej Biblii nie ma żadnej wzmianki o odwołaniu tych świąt przez Boga.
3. Jeszua (Jezus) w dniu biblijnego święta Paschy, stał się Barankiem Paschalnym, a Duch Święty został wylany również podczas jednego z Bożych świąt Szawuot (Dzieje 2:1).
4. Nasz Mistrz, którego powinniśmy naśladować (1 Kor.11:1), obchodził święta biblijne (Łuk. 2:41-42, Jana 2:13, 5:1, 7:37).
5. Pan Jezus powiedział, że nie przyszedł rozwiązać Zakonu / Prawa (Mat. 5:17, 19, 20), a więc co za tym idzie – nie zniósł świąt ustanowionych przez Boga.
6. Gdyby święta Boże zostały unieważnione, Wysłannicy/apostołowie i pierwsi uczniowie nie obchodziliby ich, a jednak w Dniu Pięćdziesiątnicy, czyli swieta Szawuot, byli wszyscy razem (Dzieje 2:1). Apostoł Paweł udał się w podróż dopiero po Święcie Przaśników (Dzieje 20:6) i bardzo mu zależało aby w Święto Pięćdziesiątnicy być w Jerozolimie (Dzieje 20:16). Obchodzili także Szabat (Dzieje 13:14-15).
7. Apostoł /Paweł stwierdził: „Nie zawiniłem w niczym ani przeciwko zakonowi żydowskiemu, ani przeciwko świątyni…” (Dzieje 25:8). Czy mógłby tak powiedzieć, gdyby zaniechał obchodzenia tak ważnych dla Żydów świąt, ktore ustanowił Przedwieczny?

Są osoby, które jako argumentu dowodzącego że już nie należy tych świąt obchodzić, powołują się na słowa Apostoła Pawła:„Niechże was tedy nikt nie sądzi z powodu pokarmu i napoju albo z powodu święta lub nowiu księżyca bądź sabatu. Wszystko to są tylko cienie rzeczy przyszłych; rzeczywistością natomiast jest Chrystus.” (Kol. 2:16-17 BW)

Inny przekład oddaje ten werset tymi słowami: „Niechaj nikt nie odważa się krytykować was czy to z powodu pokarmu i napoju, czy też z powodu święta, nowiu księżyca lub szabatu. To są tylko cienie rzeczy przyszłych, a rzeczywistością jest Ciało Chrystusa.”(Kol. 2:16-17, BP)
Osądzanie, z powodu tych świąt, świadczy o czymś wręcz przeciwnym – ci ludzie je obchodzili, gdyż inaczej nie mogliby stać się obiektem krytyki.
Słowa: „To są” a nie „To były” zgodnie z kontekstem wskazują, iż święta te są nadal aktualne.
Ponadto określenie, że są to „tylko cienie rzeczy przyszłych”, nie umniejsza, ale podkreśla wagę tego, co te święta ‚tylko’ obrazują – zapowiadając ziszczenie się tych obrazów. Wydźwięk tego jest dokładnie taki, jak w sytuacji kiedy ktoś dając Ci np. 100 tys. zł mówi: „to tylko zaliczka”. Ta zaliczka jest ‚tylko’ zapowiedzią mającej się ziścić obietnicy, stanowiąc gwarancję jej spełnienia. Poza tym gdy zajrzymy do Psalmu 91 zobaczymy, iz tylko ten kto nie opuszcza cienia Wiekuistego osiągnie błogosławieństwo !
Dalszy kontekst przytoczonego wersetu wskazuje, iż Apostoł Paweł skupia się na krytyce „obrzędów wymyślonych przez ludzi” (w. 23), a omawiane święta są przecież ustanowione przez Boga, a nie ludzi.

Innym argumentem, który ma być niejako dowodem, iż Boże Święta dla chrześcijan nie mają żadnej wartości, są wyrwane z kontekstu słowa: „Zachowujecie dni i miesiące, i pory roku, i lata! Boję się, że może nadaremnie mozoliłem się nad wami.” (Gal. 4:10-11, BW)
Apostoł Paweł nie krytykuje tu przestrzegania biblijnych świąt, ponieważ sam je obchodził (patrz. pkt 6).
Cytowany fragment nabiera zupełnie innego znaczenia, kiedy czyta się go w kontekście. Trzeba też rozumieć, że Galacjanie, do których kierowany jest ten list, byli poganami a nie Żydami.

„Lecz dawniej, gdy nie znaliście Boga, służyliście tym, którzy z natury bogami nie są; teraz jednak, kiedy poznaliście Boga, a raczej, kiedy zostaliście przez Boga poznani, czemuż znowu zawracacie do słabych i nędznych żywiołów, którym ponownie, jak dawniej służyć chcecie? Zachowujecie dni i miesiące, i pory roku, i lata!” (Gal. 4:8-10, BW)

Zatem jakie dni, miesiące i lata obchodzili Galacjanie przed swoim nawróceniem się do Boga? Na pewno nie żydowskie. Były to z pewnością pogańskie święta i obrzędy.

Biblijne święta były ściśle związane z okresem wegetacyjnym. Obchodzi się je: wczesną i późną wiosną oraz jesienią, kiedy to w Izraelu jest czas żniw i zbiorów. Ukryte są w nich kolejne etapy Bożego planu dla ludzkości. Właśnie do tych obrazów odnosił się w swoim nauczaniu Pan Jezus, często przyrównując koniec świata do żniw (Mat. 9:37-38, 13:30, 39, Obj. 14:15).
Boże święta zawierają klucz do zrozumienia porządku, który Bóg ustanowił w swoim planie zbawienia. Natomiast obchodzenie tych dni odsłania cudowny Boży plan dotyczący przyszłości świata i pozwala świadomie w nim uczestniczyć.


Które ze świąt Boga obchodzisz bonhart?
_________________
Twa sprawiedliwość to wieczna sprawiedliwość, a Tora Twoja jest prawdą Ps.119,142
"I będzie ci jako znak na ręce twojej i jako przypomnienie między oczyma twoimi, aby prawo Boga było zawsze w ustach twoich." Wj 13:9
 
 
bonhart 
bonhart

Pomógł: 59 razy
Wiek: 55
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 1752
Skąd: lodz
Wysłany: 2019-10-17, 12:09   

Nie odbiegaj znowu od moich pytań?

Listku! Ja je zadałem zgodnie z twoją sugestią dotyczącą 'jednego' z nich, mianowicie (św. namiotów).

Cytat:
Listku preferujesz alkohol? Od kiedy? :-)
Zdumiewające bo wasza prorokini Ellen Gulden White tego nie robiła.
Twierdziliście nawet (albo twierdzicie) nadal,[bo to czas biegnie] - że Jezus w Kanie Galilejskiej wcale nie zamienił wody w wino tylko w wyborny sok. (czy to prawda?).

(byłem na takim adwentowym wykładzie kiedyś i tam to zostało powiedziane.)

A tu na stoliku pod namiotem wino już rozlane w puchary, kusi swoim kolorytem aby później 'kąsać jak wąż...' etc ST.

Biesiadnicy na weselu w Kanie Galilejskiej pili sok czy alkohol? Czy dokonany był tam cud? ;-)

No jak by co, to było jednak wesele. :-/


Jak wyczuwam to je obchodzisz. To jak z tym alkoholem? ;-)

bonhart
_________________
ss
 
 
Listek 


Pomógł: 551 razy
Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 7852
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2019-10-17, 12:14   

Cytat:
Przestrzeganie Prawa Boga jest tylko skutkiem narodzenia na nowo. Jestem posłuszny Bogu z miłości, a nie dlatego że swymi uczynkami zarabiam na zbawienie.


“Jeśli wyznajemy grzechy swoje, wierny jest Bóg i sprawiedliwy i odpuści nam grzechy, i oczyści nas od wszelkiej niePRAWOŚCI.” 1 Jana 1.9
_________________
Twa sprawiedliwość to wieczna sprawiedliwość, a Tora Twoja jest prawdą Ps.119,142
"I będzie ci jako znak na ręce twojej i jako przypomnienie między oczyma twoimi, aby prawo Boga było zawsze w ustach twoich." Wj 13:9
 
 
bonhart 
bonhart

Pomógł: 59 razy
Wiek: 55
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 1752
Skąd: lodz
Wysłany: 2019-10-17, 12:49   

Listek
Cytat:
Cytat:
Przestrzeganie Prawa Boga jest tylko skutkiem narodzenia na nowo. Jestem posłuszny Bogu z miłości, a nie dlatego że swymi uczynkami zarabiam na zbawienie.


“Jeśli wyznajemy grzechy swoje, wierny jest Bóg i sprawiedliwy i odpuści nam grzechy, i oczyści nas od wszelkiej niePRAWOŚCI.” 1 Jana 1.9


Listku, nikt tu cię nie popędza - nie zatykaj dziur ,,niewiedzy" zbędną konfabulacją.

Cytat który przytaczasz jest bezimienny - to tak jakbyś sobie, coś nim chciał tu udowodnić.

bonhart
_________________
ss
 
 
EMET 

Wyznanie: Świadkowie Jehowy w Polsce
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 11186
Wysłany: 2019-10-17, 13:13   

bonhart napisał/a:
Jachu
Cytat:
Do tematu wątku ... (...)


Jachu odpowiedź będzie taka jak zwykle:

...........................................

Ale to o co pytam Listeczka - też należy do tematu wątku, bo święto Namiotów wchodzi w skład Prawa Mojżeszowego. ;-) (Joty) i 'kreski'.

Po co wałkować to, na co już Listek nie chce odpowiadać? (to widać, słychać i czuć).

Sabat w formie nakazu Prawa Mojżeszowego nie obowiązuje chrześcijan. :-/

Ale tu mamy święto Namiotów, wyeksponowane i zaserwowane na (tacy) przez Listka. :-P

A zatem, baczmy uważnie, co to nam dziś ,,kot w zębach przyniósł".

Alkohol czy 'wybredny' sok. (takie wino bezalkoholowe). ;-) Czy na weselu w Kanie Galilejskiej Jezus rzeczywiście zamienił wodę w wino?

- Czy Prawo Boże jest wciąż aktualne ?

bonhart


EMET:
W jednym jedynym [*1*] miejscu w Ks. ‘Nowego Przymierza’, mamy wypowiedź: „Było jednak blisko żydowskie święto namiotów.” – [Ewangelia] wg Jana 7:2; w zapisie greckim – Ἦν δὲ ἐγγὺς ἡ ἑορτὴ τῶν Ἰουδαίων ἡ σκηνοπηγία. ‘Interlinia Vocatio’ tłumaczy: „Było zaś blisko — święto — Judejczyków — Namiotów_rozbijania.”. (1) „— święto” - zapis w grece: ἡ ἑορτὴ ; trans.: < hē heortē >, gdzie “hē” - rodzajnik określony dla rodzaju żeńskiego dla rzeczownika w l. pojedynczej [jako, że greckie “heortē” /= „święto”/: w singular]; // (2) „— Judejczyków” - zapis w grece: τῶν Ἰουδαίων ; trans.: < tōn Iudaiōn >, gdzie “tōn” - rodzajnik określony dla rodzaju męskiego funkcji dopełniacza /„kogo, czego?/ w ‘plural’ [Judejczycy <=> Judejczyków]; (3) „— Namiotów_rozbijania.” - zapis w grece: ἡ σκηνοπηγία ; trans.: < hē skēnopēgia >, gdzie odnośnie formy “hē” - por. jak wyżej; / “skēnopēgia” - rzeczownik pospolity w mianowniku ^dla/wobec^ feminine singular. W ‘LXX’ mamy takie miejsca tego rdzennego - “skēnopēgia” - wyrażenia: Powt Pr 16:16; / 31:10; // 1Ezdr 5:50/51/; // 1Mach 10:21; // 2Mach 1:9, 18; // Zach 14:16, 18, 19. ///. UWAGA: 1 ks. Ezdrasza = apokryf; // 1 i 2 ks. Machabejska - apokryf [u katolików np. per - „deuterokanoniczna”], lecz można sprawdzić tłumaczenie/a/ np. w Przekładzie ‘BT’. Zapis grecki z ‘1 ks. Ezdrasza’ jest następujący: καὶ ἠγάγοσαν τὴν τῆς σκηνοπηγίας ἑορτήν ὡς ἐπιτέτακται ἐν τῷ νόμῳ καὶ θυσίας καθ᾽ ἡμέραν ὡς προσῆκον ἦν; gdzie w przekładzie ‘Septuaginty’ -- prof. Popowskiego z ‘Oficyny Wydawn. VOCATIO’ -- można przeczytać takie tłumaczenie: „50 Obchodzili też, zgodnie z nakazem Prawa, Święto Stawiania Namiotów⁴, składając codziennie, jak należy, ofiary pokarmowe.”. Zapodam również -- bo ciekawa treść -- brzmienie wersetu następnego [czyli ‘51.’]: „51 Poza tym składali dary ustawiczne i dary z okazji szabatu, nowiu księżyca i wszystkich świętych uroczystości.”.
{przypis /u dołu/: na tej samej stronie, co translacja:} „Święto Stawiania Namiotów, zwane też Świętem Plonów, przypadało mniej więcej na początku naszego października. W czasie tego święta mieszkano w namiotach lub szałasach stawianych na tarasach domów lub w polu. Przypominało ono Izraelitom ich przebywanie na pustyniach w czasie przejścia z Egiptu do obiecanej im przez Boga krainy Chananejczyków (Kananejczyk).” [tamże]. -- „SEPTUAGINTA”, tłumaczenie prof. dra Remigiusza Popowskiego SDB, Oficyna Wydawn. VOCATIO; ed. z roku 2013; str. 621, dz. cyt.

Stephanos, ps. EMET
_________________
„Wielu będzie biegać tu i tam [po hebrajsku: < jᵊszōṭᵊṭû >], i nastanie obfitość prawdziwej wiedzy” -- Daniela 12:4b; ‘PNŚ/ZW’, Przypis.
 
 
bonhart 
bonhart

Pomógł: 59 razy
Wiek: 55
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 1752
Skąd: lodz
Wysłany: 2019-10-17, 13:49   

EMET
Cytat:
(...) ... „50 Obchodzili też, zgodnie z nakazem Prawa, Święto Stawiania Namiotów⁴, składając codziennie, jak należy, ofiary pokarmowe.”. Zapodam również -- bo ciekawa treść -- brzmienie wersetu następnego [czyli ‘51.’]: „51 Poza tym składali dary ustawiczne i dary z okazji szabatu, nowiu księżyca i wszystkich świętych uroczystości.”. ...


Za prof. Popowskim ,,obchodzili z nakazu Prawa ..." Czyli nie odbiegamy od tematu wątku. ;-)

Ciekawe jakie wino tam serwowano - alkoholowe, czy niesfermentowane - czyli sok?

bonhart
_________________
ss
 
 
Bobo 


Pomógł: 551 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 13647
Wysłany: 2019-10-17, 13:55   

Dwieście dziewięćdziesiąta pierwsza strona przyciskania Listka!
I NIC... nie przyzna się chłopina...
_________________
Oszołomstwu mówię NIE!
 
 
bonhart 
bonhart

Pomógł: 59 razy
Wiek: 55
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 1752
Skąd: lodz
Wysłany: 2019-10-17, 16:59   

Bobo
Cytat:
Dwieście dziewięćdziesiąta pierwsza strona przyciskania Listka!
I NIC... nie przyzna się chłopina...


No, to musi nieco potrwać Bobo! Poukładać na nowo swój świat wiary bez konsultacji? :-/

bonhart
_________________
ss
 
 
Bobo 


Pomógł: 551 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 13647
Wysłany: 2019-10-17, 17:15   

bonhart 2013-09-16, 10:18 to czas w którym Listek założył ten temat.
Ponad 6 lat i NIC.
Naprawdę uważasz, że Listek chce konsultacji?
Oma nas wszystkich w d..ie i te Wasze wpisy. Jego reakcją są galaretowate wnioski, które NIC nie wnoszą.
Myślisz, że nie mam racji? Myślę, że wiesz dobrze o co chodzi... :->
_________________
Oszołomstwu mówię NIE!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Strona wygenerowana w 0,19 sekundy. Zapytań do SQL: 11