Forum biblijne Strona Główna Forum biblijne
Owocem ducha jest: miłość, radość, pokój, cierpliwość, uprzejmość, dobroć, wierność. (List do Galatów 5:21-22)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Quster
2009-06-28, 22:51
Boska natura
Autor Wiadomość
Lucyfer
[Usunięty]

Wysłany: 2007-06-30, 10:48   

tessa napisał/a:
Pytanie jest proste: Czy będzie 144 tysiące Chrystusów?
Odpowiedż znajdziesz w podanych u góry wersetach.
Co wersety mówią to ja wiem. Pytanie dotyczyło ciebie czy wierzysz że będzie 144 tysiące Chrystusów. To nie wersety mają być zbawione tylko ty.
 
 
tessa

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 4111
Wysłany: 2007-07-04, 22:22   

Lucyfer napisał/a:
tessa napisał/a:
Pytanie jest proste: Czy będzie 144 tysiące Chrystusów?
Odpowiedż znajdziesz w podanych u góry wersetach.
Co wersety mówią to ja wiem. Pytanie dotyczyło ciebie czy wierzysz że będzie 144 tysiące Chrystusów. To nie wersety mają być zbawione tylko ty.


Pomazaniec -Zbawiciel jest jeden i jest nim Jezus Chrystus.Natomiast u boku Jezusa jest grono 144000 pomazańców Bożych jako współkrólów w królestwie Bożym.

Objawienie 20:4

I ujrzałem trony, i byli ci, którzy na nich zasiedli, i dano im władzę sądzenia. Tak, ujrzałem dusze tych, których stracono toporem za świadczenie o Jezusie i za mówienie o Bogu, tych, którzy nie oddali czci ani bestii, ani jej wizerunkowi i którzy nie przyjęli znamienia na swe czoło ani na rękę. I ożyli, i królowali z Chrystusem przez tysiąc lat.
 
 
prologic

Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 321
Wysłany: 2008-03-29, 10:00   Re: Boska natura

tessa napisał/a:
Czym jest to pojęcie używane w Biblii?

Słowo "natura' ma swą definicję :

"Natura to podstawowa struktura,charakter czegoś.Natura człowieka to jego wrodzone właściwości ,charakter,usposobienie."

Ludzie mają inną naturę niż zwierzęta.
Jakuba 3:7
Bo wszelki gatunek dzikich zwierząt oraz ptaków i stworzeń pełzających, i stworzeń morskich da się ujarzmić i został ujarzmiony przez rodzaj ludzki.

Rozmaitość natur świadczy o różnorodności dzieła stwórczego Boga.
Jeszcze inną naturę mają stworzenia niebiańskie. żyjące w niebie.
Jak podaje Biblia Bóg uczynił je jako osoby duchowe ,mające taką samą naturę jak sam Bóg.

Jana 4:24
Bóg jest Duchem, a ci, którzy go czczą, muszą oddawać cześć duchem i prawdą".

Psalm 104:4
aniołów swoich czyni duchami, swoich sług - ogniem trawiącym.

Podobnie Jezus Chrystus po zmartwychwstaniu stał się duchem,i w ciele duchowym poszedł do nieba.
I Piotra 3:18
Bo nawet Chrystus raz na zawsze umarł za grzechy, prawy za nieprawych, aby was przywieść do Boga: uśmiercony został w ciele, ale ożywiony w duchu

Apostoł Paweł pisał do chrześcijan będących duchowymi braćmi Chrystusa o "drogocennych i niezrównanych obietnicach " dzięki którym mogą się oni stać "współuczestnikami Boskiej natury".
II Piotra 1:4
Przez nie wspaniałomyślnie dał nam drogocenne i niezrównane obietnice, abyście dzięki nim stali się współuczestnikami Boskiej natury, uniknąwszy skażenia, które jest na świecie wskutek pożądliwości.

Zatem i ludzie mogą mieć "boską naturę" czyli być duchami niewidzialnymi w niebie.
Do tego jest potrzebne przeobrażenie ich natury przez śmierć i zmartwychwstanie co jasno wykazał Paweł w I Koryntian 15: 36,38,44,49,50,51.


Słowo "natura' ma swą definicję :

"Natura to podstawowa struktura,charakter czegoś.Natura człowieka to jego wrodzone właściwości ,charakter,usposobienie."


Natura – w najszerszym znaczeniu to świat, wszechświat. Termin ten obejmuje zjawiska świata fizycznego – zarówno nieożywionego, jak życia – w ogóle, bez szczególnego uwzględniania lub z wyłączeniem produktów działalności ludzkiej i ludzkiego oddziaływania na przyrodę.

Drugie znaczenie tego słowa to zbiór własności pierwotnych i charakterystycznych dla jakiegoś obiektu, procesu czy człowieka.

Skoro natura to podstawowa struktura i CHARAKTER , właściwości pierwotne i CHARAKTERYSTYCZNE to chyba należałoby uzupełnić pojęcie natury-ISTOTY BOSKIEJ (nie istoty boskiej czyli STWORZONEJ przez Boga) o te cechy właśnie, które są kluczowe dla sprawy.
Samo stwierdzenie że Bóg jest DUCHEM, bo taką ma naturę to zdecydowanie za mało. Bóg jest WSZECHMOGĄCY, WSZECHWIEDZĄCY, WSZECHOBECNY, jest STWÓRCĄ, ZBAWICIELEM.... (czy ktoś jeszcze powie że ma tę samą naturę co Bóg?)
To są Jego i tylko JEGO własności pierwotne i charakterystyczne czyli Jego natura i istota.
Twierdzenie, że ludzie mogą mieć Jego NATURĘ jest chyba zbyt daleko posunięte.
Biblia NIGDZIE o tym nie mówi.
Mówi o tym że pod pewnymi względami jesteśmy do Niego PODOBNI.
Być PODOBNYM a mieć tę samą NATURĘ to dwie zupełnie odrębne sprawy.
 
 
nike 

Pomogła: 135 razy
Dołączyła: 05 Sie 2006
Posty: 10677
Wysłany: 2008-03-29, 12:33   

Wiele osób przyzwyczaiło się do myślenia, iż Bóg zaplanował, że wszyscy ostatecznie zbawieni
otrzymają tę samą nagrodę. Już sam fakt, że Bóg zaplanował tak ogromną różnorodność niższego stworzenia
wymownie powinien przekonać wszystkich do podobnej różnorodności w świecie duchowym.
Poza wzmianką o archaniele Michale (Dan. 10:13,21; 12:1; Judy 9) Pismo Święte nadaje istotom duchowym
różne inne nazwy: cherubini, serafini, księstwa, trony, królestwa, moce i aniołowie (1 Moj. 3:24; Iz.
6:2,6; Rzym. 8:38; Efez. 1:21; 3:10; Kol. 1:16), co wydaje się wskazywać na siedem różnic w naturze
wśród tych niebiańskich istot i jest tym samym wyrazem wielorakiej twórczej mądrości Boga. Jeśli te
imiona nie sugerują różnic w naturze, z pewnością wskazują na różnice w randze tych istot. Wynika to już
z samego używania i znaczenia tych terminów. Apostoł Paweł pisze (1 Kor. 15:41,42): .Inna chwała
słońca, a inna chwała księżyca, i inna chwała gwiazd; albowiem gwiazda od gwiazdy różna jest w jasności.
Takie też będzie i powstanie umarłych.. Mamy tutaj bezpośredni biblijny dowód, że nie wszyscy
zbawieni otrzymają tę samą nagrodę. Tak więc nie powinniśmy dziwić się, że w Piśmie Świętym znajdujemy
opis różnych klas wśród zbawionych . odmiennych od siebie, i o różnych nagrodach.
Fakt, że członkowie klasy Królestwa stają się istotami duchowymi oraz dodatkowy fakt, że stają się
istotami duchowymi w najwyższej z duchowych natur (w naturze Boskiej) . dowodzą, iż w czasie panowania
nad ziemią klasa Królestwa będzie niewidzialna. Wiemy, że aniołowie są duchami (Żyd. 1:7) i że
jako tacy są niewidzialni, ponieważ nasi aniołowie stróże znajdują się wokół nas, lecz my naszym cielesnym
wzrokiem nie jesteśmy w stanie dostrzec ich ciał (Żyd. 1:14; Mat. 18: 10; Ps. 34:8; 91:11,12). Jedyny
sposób, w jaki mogą okazać się naszym fizycznym oczom, to stworzenie przez nich naturalnych ciał
i ukazanie się w nich nam, jak czynili to wobec różnych jednostek w czasie objawiania Słowa Bożego (1
Moj. 18:1-8; 19:1-3,10,12,15,16; Żyd. 13:2; Joz. 5:13-15; Sędz. 6:11-22; 13:3-21; Łuk. 1:11-20; 26-38;
2:9-15; Mat. 28: 2-7; Dz.Ap. 12:7-10 itd.). Jednak w każdym takim przypadku ciała, które były widziane,
nie były duchowymi ciałami aniołów, lecz tymi, które oni materializowali. Możemy być pewni, że jeśli
ciała istot duchowych niższego rzędu, jak np. ciała aniołów, są dla nas niewidzialne, to ciała duchowych
istot najwyższego rzędu (istot Boskich) także muszą być niewidzialne. Dlatego żadna ludzka istota nigdy
nie widziała ciała Boga (Jana 1:18; 5:37; 1 Tym. 1:17; Kol. 1:15). Żaden człowiek nie może też zobaczyć
obecnego ciała Chrystusa, które jest ciałem Boskim (1 Tym. 6:16).
_________________
http://biblos.feen.pl/index.php
 
 
Jamsen 
stojący na straży


Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 985
Wysłany: 2008-03-29, 14:54   

W jakimś temacie zamieściłem już ten werset:
2 Piotra 1:4
Cytat:
Przez nie wspaniałomyślnie dał nam drogocenne i niezrównane obietnice, abyście dzięki nim stali się współuczestnikami Boskiej natury, uniknąwszy skażenia, które jest na świecie wskutek pożądliwości.

To pokazuje, że mieć Boską naturę, nie oznacza być Bogiem.

(Na nic zda się szukania pomocy w innych przekładach - oddają myśl tak samo)
 
 
EMET 

Wyznanie: Świadkowie Jehowy w Polsce
Pomógł: 203 razy
Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 11031
Wysłany: 2008-03-29, 15:43   Re: Boska natura

prologic napisał/a:
tessa napisał/a:
Czym jest to pojęcie używane w Biblii?

Słowo "natura' ma swą definicję :

"Natura to podstawowa struktura,charakter czegoś.Natura człowieka to jego wrodzone właściwości ,charakter,usposobienie."

Ludzie mają inną naturę niż zwierzęta.
Jakuba 3:7
Bo wszelki gatunek dzikich zwierząt oraz ptaków i stworzeń pełzających, i stworzeń morskich da się ujarzmić i został ujarzmiony przez rodzaj ludzki.

Rozmaitość natur świadczy o różnorodności dzieła stwórczego Boga.
Jeszcze inną naturę mają stworzenia niebiańskie. żyjące w niebie.
Jak podaje Biblia Bóg uczynił je jako osoby duchowe ,mające taką samą naturę jak sam Bóg.

Jana 4:24
Bóg jest Duchem, a ci, którzy go czczą, muszą oddawać cześć duchem i prawdą".

Psalm 104:4
aniołów swoich czyni duchami, swoich sług - ogniem trawiącym.

Podobnie Jezus Chrystus po zmartwychwstaniu stał się duchem,i w ciele duchowym poszedł do nieba.
I Piotra 3:18
Bo nawet Chrystus raz na zawsze umarł za grzechy, prawy za nieprawych, aby was przywieść do Boga: uśmiercony został w ciele, ale ożywiony w duchu

Apostoł Paweł pisał do chrześcijan będących duchowymi braćmi Chrystusa o "drogocennych i niezrównanych obietnicach " dzięki którym mogą się oni stać "współuczestnikami Boskiej natury".
II Piotra 1:4
Przez nie wspaniałomyślnie dał nam drogocenne i niezrównane obietnice, abyście dzięki nim stali się współuczestnikami Boskiej natury, uniknąwszy skażenia, które jest na świecie wskutek pożądliwości.

Zatem i ludzie mogą mieć "boską naturę" czyli być duchami niewidzialnymi w niebie.
Do tego jest potrzebne przeobrażenie ich natury przez śmierć i zmartwychwstanie co jasno wykazał Paweł w I Koryntian 15: 36,38,44,49,50,51.


Słowo "natura' ma swą definicję :

"Natura to podstawowa struktura,charakter czegoś.Natura człowieka to jego wrodzone właściwości ,charakter,usposobienie."


Natura – w najszerszym znaczeniu to świat, wszechświat. Termin ten obejmuje zjawiska świata fizycznego – zarówno nieożywionego, jak życia – w ogóle, bez szczególnego uwzględniania lub z wyłączeniem produktów działalności ludzkiej i ludzkiego oddziaływania na przyrodę.

Drugie znaczenie tego słowa to zbiór własności pierwotnych i charakterystycznych dla jakiegoś obiektu, procesu czy człowieka.

Skoro natura to podstawowa struktura i CHARAKTER , właściwości pierwotne i CHARAKTERYSTYCZNE to chyba należałoby uzupełnić pojęcie natury-ISTOTY BOSKIEJ (nie istoty boskiej czyli STWORZONEJ przez Boga) o te cechy właśnie, które są kluczowe dla sprawy.
Samo stwierdzenie że Bóg jest DUCHEM, bo taką ma naturę to zdecydowanie za mało. Bóg jest WSZECHMOGĄCY, WSZECHWIEDZĄCY, WSZECHOBECNY, jest STWÓRCĄ, ZBAWICIELEM.... (czy ktoś jeszcze powie że ma tę samą naturę co Bóg?)
To są Jego i tylko JEGO własności pierwotne i charakterystyczne czyli Jego natura i istota.
Twierdzenie, że ludzie mogą mieć Jego NATURĘ jest chyba zbyt daleko posunięte.
Biblia NIGDZIE o tym nie mówi.
Mówi o tym że pod pewnymi względami jesteśmy do Niego PODOBNI.
Być PODOBNYM a mieć tę samą NATURĘ to dwie zupełnie odrębne sprawy.



EMET:
Biorąc pod uwagę wyjściowo do rozważań część tekstu 2 [Listu] Piotra 1:4, gdzie czytamy: "aby poprzez te stalibyście_się Boskiej wspólnikami natury [gr. < fyseos >; rdzenny < fysis >]," [Interlinia Vocatio] -- mamy morfologicznie takie miejsca występowań w Księgach spisanych po grecku [w tym i pozakanonicznych] --
3 [Księga] Machabejska 3:29; 4 [Księga] Machabejska 1:20; 5:8, 9, 25; 13:27; 15:13, 25; 16:3; [Księga] Mądrości 7:20; 13:1; 19:20; [List] do Rzymian 1:26; 2:14, 27; 11:21, 24[3x]; 1 [List] do Koryntian 11:14; [List] do Galacjan 2:15; 4:8; [List] do Efezjan 2:3; [List] Jakuba 3:7[2x]; 2 [List] Piotra 1:4.

Prześledzenie tych tekstów, pozwala zrozumieć biblijne rozumienie terminu.

W 2 [Liście] Piotra 1:4 mamy odniesienie do duchowej natury Boga i takąż naturę - duchową, mianowicie - będą mieć ci, którzy znajdą się w niebie.
Póki co, to ludzie mają inną naturę: cielesną, podlegającą skażeniu, o czym więcej w 1 do Koryntian 15:50 i dalszych...
Nawet w wersecie 2 Piotra 1:4 mamy nawiązanie do tego, gdyż dalej czytamy: "uniknąwszy skażenia".
Oczywiście o Bogu czytamy: "Bóg jest duchem" [wg Jana 4:24].

Mając Przekład 'Apokryfów Biblii Greckiej', Oficyny Vocatio, podam oddania tekstów 3 i 4 Machabejskiej --
3 Machabejska 3:29 - "Każde miejsce, w którym w ogóle by został wykryty chroniący się Żyd, ma być izolowane i ogniem spalone; dla wszystkich z natury śmiertelnych [gr. < thnete fysei >] na wieczny czas niech będzie zupełnie nieużyteczne. [przypis 146].".
4 Machabejska 1:20 - "Namiętności z natury [gr. < fyseis >] są dwie o charakterze ogólnym: przyjemność i ból ,[przypis 47].".
4 Machabejska 5:8 - "Dlaczego jedzeniem przez naturę [gr. < fyseos >] darowanego wybornego mięsa tego zwierzęcia się brzydzisz?".
4 Machabejska 5:9 - "Jest bowiem bezrozumne nie korzystać z przyjemności[przypis 168] bez zarzutu i niesłusznie odrzucać natury[przypis 169] [gr. < fyseos >] dary.[przypis 170]."
4 Machabejska 5:25 - "Dlatego nie jemy skalanego;[przypis 187] wierząc bowiem, że Bóg ustanowił prawo, wiemy, że odpowiedni do natury[przypis 188] [gr. < fysin >] prawa nadając, współczuje nam świata twórca.".
4 Machabejska 13:27 - "Ale choć jednako natura [gr. < fyseos >], wspólne przebywanie i praktykowanie cnoty[przypis 397] braterstwa czar powiększyły, dzięki pobożności braci trzymali się pozostali, dręczonych widząc aż do śmierci na mękach,".
4 Machabejska 15:13 - "O naturo święta [gr. < fysis hiera >], czarze rodzicielstwa, zrodzenie, czuła miłości, niańczenie i matczyne niezwyciężone uczucia![przypis 427].".
4 Machabejska 15:25 - "Gdyż jak gdyby na naradzie w duszy swej zręcznych widząc doradców, naturę [gr. < fysin >], rodzicielstwo, miłość do dzieci i dzieci męki,".
4 Machabejska 16:3 - "A lwy wokół Daniela nie były tak dzikie,[przypis 448] ani Miszaela piec tak rozpłomieniony najżarłoczniejszym ogniem,[przypis 449] jak jej natura[przypis 450] [gr. < fysis >] w postaci miłości do dzieci paliła ją, widzącą jak wielorako męczonych jest jej siedmiu synów.".

Z tzw. 'deuterokanonicznej' Ksiegi - Księgi Mądrości [wg Przekładu 'B. Poznańskiej'] --
7:20 - "naturę [gr. < fyseis >] stworzeń i instynkty dzikich zwierząt, potęgę duchów i myśli ludzkie, różnorodność roślin i niezwykła siłę korzeni.".
13:1 - "Zaiste głupimi [byli] z natury [gr. < fysei >] ludzie, którzy nie poznali Boga i z niewidzialnych dóbr nie potrafili poznać, że On istnieje, ani widok dzieł [Jego] nie odkrył im Mistrza.".
19:20 - "Ogień płonął w wodzie silniej niż w powietrzu, a woda jakby zapomniała, że potrafi gasić.".
"Ogień w wodzie wzmagał swoją siłę, a woda zapominała o swej własności gaszenia." [BT]
W grece mamy < sbestikes fyseos epelanthaneto >] = dosłownie: 'zgasić naturę zapomniała'.

Cytowałem z książki: "APOKRYFY z Biblii Greckiej", Michał Wojciechowski, Oficyna Wydawnicza "Vocatio", Warszawa 2001.

Inne teksty każdy może sam porównać.


Stephanos, ps. EMET
 
 
Lucyfer
[Usunięty]

Wysłany: 2008-03-29, 16:46   

tessa napisał/a:
Lucyfer napisał/a:
tessa napisał/a:
Pytanie jest proste: Czy będzie 144 tysiące Chrystusów?
Odpowiedż znajdziesz w podanych u góry wersetach.
Co wersety mówią to ja wiem. Pytanie dotyczyło ciebie czy wierzysz że będzie 144 tysiące Chrystusów. To nie wersety mają być zbawione tylko ty.


Pomazaniec -Zbawiciel jest jeden i jest nim Jezus Chrystus.
Zach. 4:14
14. A on odrzekł: To są dwaj pomazańcy, którzy stoją przed Panem całej ziemi.
(BW)

W Biblii pomazańców jest więcej niż jeden.
 
 
tessa

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 4111
Wysłany: 2008-03-31, 15:16   

Cytat:
Poza wzmianką o archaniele Michale (Dan. 10:13,21; 12:1; Judy 9) Pismo Święte nadaje istotom duchowym
różne inne nazwy: cherubini, serafini, księstwa, trony, królestwa, moce i aniołowie (1 Moj. 3:24; Iz.
6:2,6; Rzym. 8:38; Efez. 1:21; 3:10; Kol. 1:16), co wydaje się wskazywać na siedem różnic w naturze
wśród tych niebiańskich istot i jest tym samym wyrazem wielorakiej twórczej mądrości Boga. Jeśli te
imiona nie sugerują różnic w naturze, z pewnością wskazują na różnice w randze tych istot



Czy te różne nazwy sugerują ,że mają różne natury?/Tak jak ludzi nazywa się królem,prezydentem ,lekarzem,....dalej oni są ludżmi ,choć spełniają różne role w społeczeństwie i mają inne nazwy i inną pozycję ./
Nie.
Naturą jest ciało duchowe ,a nie pozycja danego stworzenia.
Nazwy te są pozycjami jakie dał Bóg poszczególnym stworzeniom duchowym.
Archanioł stoi na czele wszystkich aniołów.SAm przedrostek arche oznacza naczelnika.
Pozostali też będąc duchami pełnią różne funkcje.Jakie? To osobny temat.

Ale wszystkieone są duchami ,czyli mają naturę Boga ,gdyż Bóg też jest duchem.

Cytat:
Jeśli te
imiona nie sugerują różnic w naturze, z pewnością wskazują na różnice w randze tych istot


Z powyższym się zgadzam.
 
 
nike 

Pomogła: 135 razy
Dołączyła: 05 Sie 2006
Posty: 10677
Wysłany: 2008-03-31, 19:00   

tessa napisał/a:
Cytat:
Poza wzmianką o archaniele Michale (Dan. 10:13,21; 12:1; Judy 9) Pismo Święte nadaje istotom duchowym
różne inne nazwy: cherubini, serafini, księstwa, trony, królestwa, moce i aniołowie (1 Moj. 3:24; Iz.
6:2,6; Rzym. 8:38; Efez. 1:21; 3:10; Kol. 1:16), co wydaje się wskazywać na siedem różnic w naturze
wśród tych niebiańskich istot i jest tym samym wyrazem wielorakiej twórczej mądrości Boga. Jeśli te
imiona nie sugerują różnic w naturze, z pewnością wskazują na różnice w randze tych istot



Czy te różne nazwy sugerują ,że mają różne natury?/Tak jak ludzi nazywa się królem,prezydentem ,lekarzem,....dalej oni są ludżmi ,choć spełniają różne role w społeczeństwie i mają inne nazwy i inną pozycję ./
Nie.
Naturą jest ciało duchowe ,a nie pozycja danego stworzenia.
Nazwy te są pozycjami jakie dał Bóg poszczególnym stworzeniom duchowym.
Archanioł stoi na czele wszystkich aniołów.SAm przedrostek arche oznacza naczelnika.
Pozostali też będąc duchami pełnią różne funkcje.Jakie? To osobny temat.

Ale wszystkieone są duchami ,czyli mają naturę Boga ,gdyż Bóg też jest duchem.

Cytat:
Jeśli te
imiona nie sugerują różnic w naturze, z pewnością wskazują na różnice w randze tych istot


Z powyższym się zgadzam.


Według mnie niestety nie.

Jest siedem rang anielskich i każda z tych rang ma duchową naturę, ale nie boską.
Boska naturę ma Bóg Jezus i M.Stadko. Jezus jak był Logosem to też nie miał boskiej natury, ponieważ jest tekst który mówi wywyższę cię nad wszystko, więc otrzymał Boska naturę po zmartwychwstaniu, to jest najwyższa nagroda niebieska.
_________________
http://biblos.feen.pl/index.php
 
 
tessa

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 4111
Wysłany: 2008-03-31, 21:21   

Cytat:
Jest siedem rang anielskich i każda z tych rang ma duchową naturę, ale nie boską.


Może to potwierdzisz Biblią ?
Ja coś innego znajduję .

Na przykład 1 list Pawła do Koryntian 8:5 wspomina ,że "są tak zwani bogowie w niebie".Jacy to w niebie są bogowie?
 
 
nike 

Pomogła: 135 razy
Dołączyła: 05 Sie 2006
Posty: 10677
Wysłany: 2008-04-01, 01:11   

Aniołowie zostali stworzeni w różnych rangach i naturach. jeśli chodzi o Logosa i inne stworzone istoty duchowe, ponieważ Żyd. 2:16 wyraźnie sugeruje, że
Logos posiadał wyższą naturę od innych; kiedy bowiem wyniszczał Samego Siebie z przedludzkiej natury,
zszedł nie tylko do takiej natury, jaką posiadają oni, lecz jeszcze niżej. Oznacza to, iż był On w wyższej
naturze niż oni. Tak więc między Logosem a tymi stworzonymi duchami była przynajmniej ta różnica
w naturze.
Filip. 2:7-8
7. Ale wyniszczył samego siebie, przyjąwszy kształt niewolnika, stawszy się podobny ludziom;
8. I postawą znaleziony jako człowiek, sam się poniżył, będąc posłusznym aż do śmierci, a to śmierci krzyżowej.
(BG)
Żyd. 2:7-9
7. Na małą chwilę mniejszym uczyniłeś go od Aniołów, chwałą i czcią ukoronowałeś go i postanowiłeś go nad uczynkami rąk twoich,
8. Wszystkoś poddał pod nogi jego. A poddawszy mu wszystko, nic nie zostawił, co by mu poddanego nie było; lecz teraz jeszcze nie widzimy, aby mu wszystko poddane było.
9. Ale tego, który na małą chwilę mniejszym stał się od Aniołów, Jezusa, widzimy przez ucierpienie śmierci chwałą i czcią ukoronowanego, aby z łaski Bożej za wszystkich śmierci skosztował.
(BG)
Żyd. 2:16
16. Bo zaiste nigdzie nie przyjął Aniołów, ale nasienie Abrahamowe przyjął.
(BG)

Różne nazwy . cherubini, serafini, księstwa, trony, zwierzchności,
moce i aniołowie z 1 Moj. 3:24; Iz. 6:2,6; Rzym. 8:38; Efez. 1:21; 3:10; Kol. 1:16 . oznaczają siedem
różnic w naturze między tymi niebiańskimi istotami i jako takie są wyrazem rozległej twórczej mądrości
Boga. Jeśli jednak nazwy te nie oznaczają różnic w naturze, z pewnością oznaczają różnice w randze tych
istot. Wynika to z samego użycia i znaczenia tych terminów. Wyrażenie arch (główny) anioł oznacza
różnicę między rangą Logosa a rangami pozostałych duchowych stworzeń; całkowicie słuszny wydaje się
wniosek, że pozostałe wyżej wymienione nazwy oznaczają różnice zarówno co do natury, jak i rangi.
Ponieważ jednak Pan nie zechciał udzielić nam pewności co do tego, czy duchy niższe od Logosa różnią
się w naturze, nie powinniśmy być w tym dogmatyczni.
Przechodzimy obecnie do omówienia ich działalności, ograniczając się do dobrych aniołów. Upadłymi
tutaj Cheruby pilnują Edenu
1 Moj. 3:24
24. A tak wygnał człowieka; i postawił na wschód słońca sadu Eden Cheruby, i miecz płomienisty i obrotny ku strzeżeniu drogi do drzewa żywota.
(BG)
Serafiny
Izaj. 6:2-6
2. Serafinowie stali nad nim, sześć skrzydeł miał każdy z nich; dwoma zakrywał twarz swoję, a dwoma przykrywał nogi swoje, a dwoma latał.
3. I wołał jeden do drugiego, mówiąc: Święty, święty, święty, Pan zastępów; pełna jest wszystka ziemia chwały jego.
4. I poruszyły się podwoje u drzwi od głosu wołającego, a dom pełny był dymu.
5. I rzekłem: Biada mnie! jużem zginął, przeto, żem człowiek splugawionych warg, a mieszkam w pośrodku ludu, który ma splugawione wargi; a iż króla, Pana zastępów, widziały oczy moje.
6. I przyleciał do mnie jeden z Serafinów, mając w ręce swej węgiel rozpalony, który kleszczykami wziął z ołtarza;
(BG)
tutaj Aniolowie, Księstwa i Mocarstwa
Rzym. 8:38
38. Albowiem pewienem tego, iż ani śmierć, ani żywot, ani Aniołowie, ani księstwa, ani mocarstwa, ani teraźniejsze ani przyszłe rzeczy,
(BG)
tutaj, dosyć dobitnie mówi, że Jezus po swoim zmartwychwstaniu będzie wyżej od innych duchowych stworzeń.
Efez. 1:20-23
20. Której dokazał w Chrystusie, gdy go wzbudził od umarłych i posadził na prawicy swojej na niebiesiech,
21. Wysoko nad wszystkie księstwa i zwierzchności, i mocy, i państwa, i nad wszelkie imię, które się mianuje, nie tylko w tym wieku, ale i w przyszłym;
22. I wszystko poddał pod nogi jego, a onego dał za głowę nad wszystkim kościołowi,
23. Który jest ciałem jego i pełnością tego, który wszystko we wszystkich napełnia.
(BG)
Efez. 3:10
10. Aby teraz przez zbór wiadoma była księstwom i mocom na niebiesiech nader rozliczna mądrość Boża.
(BG)
Skoro Jezus stwarzał wszystkie duchowe istoty, to musiał mieć już wtedy jako Logos wyższą naturę od istot przez siebie stwarzanych.
Kolos. 1:16
16. Albowiem przezeń stworzone są wszystkie rzeczy, które są na niebie i na ziemi, widzialne i niewidzialne, bądź trony, bądź państwa, bądź księstwa, bądź zwierzchności, wszystko przezeń i dla niego stworzone jest.
(BG)

Tym bardziej kiedy zmartwychwstał, skoro nader go wywyższył
Jan. 17:5
5. A teraz uwielbij mię ty, Ojcze! u siebie samego tą chwałą, którąm miał u ciebie, pierwej, niżeli świat był.
(BG)
Jan. 12:28
28. Ojcze! uwielbij imię twoje. Przyszedł tedy głos z nieba: Uwielbiłem i jeszcze uwielbię.
(BG) To tyle
_________________
http://biblos.feen.pl/index.php
 
 
Jamsen 
stojący na straży


Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 985
Wysłany: 2008-04-01, 06:36   

Tylko ty Nike cały czas mówisz o rangach, nie naturach.
 
 
tessa

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 4111
Wysłany: 2008-04-01, 09:06   

Jamsen napisał/a:
Tylko ty Nike cały czas mówisz o rangach, nie naturach.

Tak mylisz te dwa pojęcia.
Bóg stworzył wszystkie istoty duchowe w takiej samej naturze,naturze duchowej.

Tak jak natura aniołów jest taka sama ,tak też natura człowieka jest taka sama.

Czy możesz powiedzieć ,że natura ludzi jest różna ,bo zajmują oni różne stanowiska?

Tak samo różne rangi,różne role ,różne stanowiska Bóg powierza aniołom.

To jednak wcale nie znaczy ,że mają oni różną naturę .Ty za naturę uważasz stanowisko ,ale definicja natury jest inna.Patrz def natury na pierwszej stronie w pierwszym poście.
 
 
nike 

Pomogła: 135 razy
Dołączyła: 05 Sie 2006
Posty: 10677
Wysłany: 2008-04-01, 10:33   

tessa napisał/a:
To jednak wcale nie znaczy ,że mają oni różną naturę .Ty za naturę uważasz stanowisko ,ale definicja natury jest inna.Patrz def natury na pierwszej stronie w pierwszym poście.


To może mi powiesz jaka nagrodę otrzymał Jezus po swoim zmartwychwstaniu od Boga. Bóg obiecał mu, że go bardziej wywyższy niż był w stanie przedludzkim, więc co jeszcze mógł dostać, skoro miał w stanie przedludzkim duchową naturę taka jak wszystkie stworzenia duchowe?

Drugie moje pytanie: co znaczą słowa, stał się niższy od aniołów,? Logicznym jest myśleć,że skoro stał się niższy, to był wyższy prawda?

Trzecie pytanie: Logos stwarzał wszystko stworzenie duchowe też, jak więc myslisz, Logos stworzył identyczne duchowe stworzenia jak sam był?

Mnie sie wydaje,że dokładnie nie przeczytałaś mojego postu, bo nawet nie zacytowałaś, zadnego zdania ani tekstu, a ja się tak napracowałam. :-)
_________________
http://biblos.feen.pl/index.php
 
 
pawelm 
Czytam

Wyznanie: Świadek J.
Wiek: 48
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 965
Wysłany: 2008-04-01, 10:55   

nike,

Eee Ty bardzo dzielna niewiasta jesteś ;-) Dużo pracy ;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 11