Forum biblijne Strona Główna Forum biblijne
Owocem ducha jest: miłość, radość, pokój, cierpliwość, uprzejmość, dobroć, wierność. (List do Galatów 5:21-22)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Katechizm kościoła katolickiego - zamiast Biblii
Autor Wiadomość
keres1372 


Wyznanie: Katolik - Wierz?cy i Praktykuj?cy
Pomógł: 4 razy
Wiek: 23
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 278
Wysłany: 2015-05-16, 13:55   

Cytat:
Awatar keres1372
oznacza że jest krzyżowcem ,wyznawcą krzyża czyli przeznaczonym na zabicie !!!!


Jeżeli Bóg mówi Wyjścia 22:2, „Jeżeli przy włamaniu złodziej zostanie złapany i pobity tak, że umrze, to nie ponosi się winy za przelanie jego krwi”. To gdzie krzyżowcy łamali prawo ? Muzułmanie niczym złodzieje zaatakowali i podbili Jerozolimę. Ich krew nie jest na sumieniu, bo byli złodziejami.

A to do ciebie
11 Bracia, nie oczerniajcie jeden drugiego! Kto oczernia brata swego lub sądzi go, uwłacza Prawu10 i osądza Prawo. Skoro zaś sądzisz Prawo, jesteś nie wykonawcą Prawa, lecz sędzią. 12 Jeden jest Prawodawca i Sędzia, w którego mocy jest zbawić lub potępić. A ty kimże jesteś, byś sądził bliźniego?
_________________
18 Otó? i Ja tobie powiadam: Ty jeste? Piotr [czyli Ska?a], i na tej Skale zbuduj? Ko?ció? mój, a bramy piekielne go nie przemog?. 19 I tobie dam klucze królestwa niebieskiego; cokolwiek zwi??esz na ziemi, b?dzie zwi?zane w niebie, a co rozwi??esz na ziemi, b?dzie rozwi?zane w niebie".
 
 
keres1372 


Wyznanie: Katolik - Wierz?cy i Praktykuj?cy
Pomógł: 4 razy
Wiek: 23
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 278
Wysłany: 2015-05-16, 13:56   

Nie masz żadnego Avatara, z niczym się nie identyfikujesz. Umiesz tylko krzyczeć i na tym się kończy
_________________
18 Otó? i Ja tobie powiadam: Ty jeste? Piotr [czyli Ska?a], i na tej Skale zbuduj? Ko?ció? mój, a bramy piekielne go nie przemog?. 19 I tobie dam klucze królestwa niebieskiego; cokolwiek zwi??esz na ziemi, b?dzie zwi?zane w niebie, a co rozwi??esz na ziemi, b?dzie rozwi?zane w niebie".
 
 
keres1372 


Wyznanie: Katolik - Wierz?cy i Praktykuj?cy
Pomógł: 4 razy
Wiek: 23
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 278
Wysłany: 2015-05-16, 14:01   

janwisniewski68 napisał/a:
Przymierze to umowa między Bogiem a ludźmi .
Skro Bóg zrywa przymierze to znaczy się że zrywa umowę z ludźmi a jak tak to zapisy tej umowy stają się nieważne i wraca stara umowa stare przymierze . Mówiąc językiem katolickich heretyków wraca Bóg starego przymierza . Wynikiem tego jest powstanie państwa Islamskiego które robi dokładnie to co robili Izraelici wchodząc na ziemie pogańskie .oczywiście zaczynają od swojego podwórka .
I tak jak Bóg powiedział że zerwie przymierze zawarte ze wszystkim narodami czyli przymierze krwi Jezusa bo tylko to przymierze obejmowało wszystkich ludzi na ziemi , A przepowiedział to ustami proroka Zachariasza .Tak samo powiedział że odnowi zawarte przymierze z Praojcami Izraelitów czyli przymierze z Abrahamem i Izaakiem . A przymierze z Abrahamem obejmuje wszystkich którzy pochodzą od Abrahama czyli wszystkich dzisiejszych Islamistów Amen !! Straciliście świadomość w jakim czasie się znajdujecie .Zostało wam niewiele dni !!!


Ewangelia Łukasza 21, 8-9

8 Jezus odpowiedział: «Strzeżcie się, żeby was nie zwiedziono. Wielu bowiem przyjdzie pod moim imieniem i będą mówić: "Ja jestem" oraz: "Nadszedł czas". Nie chodźcie za nimi!

9 I nie trwóżcie się, gdy posłyszycie o wojnach i przewrotach. To najpierw musi się stać, ale nie zaraz nastąpi koniec».
_________________
18 Otó? i Ja tobie powiadam: Ty jeste? Piotr [czyli Ska?a], i na tej Skale zbuduj? Ko?ció? mój, a bramy piekielne go nie przemog?. 19 I tobie dam klucze królestwa niebieskiego; cokolwiek zwi??esz na ziemi, b?dzie zwi?zane w niebie, a co rozwi??esz na ziemi, b?dzie rozwi?zane w niebie".
 
 
janwisniewski68 
Droga prawdy


Pomógł: 25 razy
Wiek: 64
Dołączył: 21 Mar 2009
Posty: 2045
Skąd: w - wa
Wysłany: 2015-05-16, 16:07   

keres1372 napisał/a:
janwisniewski68 napisał/a:
Przymierze to umowa między Bogiem a ludźmi .
Skro Bóg zrywa przymierze to znaczy się że zrywa umowę z ludźmi a jak tak to zapisy tej umowy stają się nieważne i wraca stara umowa stare przymierze . Mówiąc językiem katolickich heretyków wraca Bóg starego przymierza . Wynikiem tego jest powstanie państwa Islamskiego które robi dokładnie to co robili Izraelici wchodząc na ziemie pogańskie .oczywiście zaczynają od swojego podwórka .
I tak jak Bóg powiedział że zerwie przymierze zawarte ze wszystkim narodami czyli przymierze krwi Jezusa bo tylko to przymierze obejmowało wszystkich ludzi na ziemi , A przepowiedział to ustami proroka Zachariasza .Tak samo powiedział że odnowi zawarte przymierze z Praojcami Izraelitów czyli przymierze z Abrahamem i Izaakiem . A przymierze z Abrahamem obejmuje wszystkich którzy pochodzą od Abrahama czyli wszystkich dzisiejszych Islamistów Amen !! Straciliście świadomość w jakim czasie się znajdujecie .Zostało wam niewiele dni !!!


Ewangelia Łukasza 21, 8-9

8 Jezus odpowiedział: «Strzeżcie się, żeby was nie zwiedziono. Wielu bowiem przyjdzie pod moim imieniem i będą mówić: "Ja jestem" oraz: "Nadszedł czas". Nie chodźcie za nimi!

9 I nie trwóżcie się, gdy posłyszycie o wojnach i przewrotach. To najpierw musi się stać, ale nie zaraz nastąpi koniec».

Ja się nie trwożę ani nie lęk się moje serce !!
Katolicy mówią i ja mówię a naród słucha i patrzy co dzieje się na świecie
I wiedzą kto kłamie !!!
_________________

 
 
janwisniewski68 
Droga prawdy


Pomógł: 25 razy
Wiek: 64
Dołączył: 21 Mar 2009
Posty: 2045
Skąd: w - wa
Wysłany: 2015-05-16, 16:08   

keres1372 napisał/a:
Nie masz żadnego Avatara, z niczym się nie identyfikujesz. Umiesz tylko krzyczeć i na tym się kończy

http://biblia.webd.pl/for...ewprofile&u=877
_________________

 
 
Listek 


Pomógł: 551 razy
Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 7852
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-05-17, 09:03   

2 Koryntian 6:16 - 18

(16) Co wreszcie łączy świątynię Boga z bożkami?
Bo my jesteśmy świątynią Boga żywego - według tego, co mówi Bóg:
Zamieszkam z nimi i będę chodził wśród nich, i będę ich Bogiem, a oni będą moim ludem.
17) Przeto wyjdźcie spośród nich i odłączcie się od nich, mówi Pan, i nie tykajcie tego, co nieczyste, a Ja was przyjmę (18) i będę wam Ojcem, a wy będziecie moimi synami i córkami - mówi Pan wszechmogący.


KŁAMSTWO POTRZEBUJE WIELU POMOCNIKÓW, A PRAWDA STOI SAMODZIELNIE.

Pozdrawiam
_________________
Twa sprawiedliwość to wieczna sprawiedliwość, a Tora Twoja jest prawdą Ps.119,142
"I będzie ci jako znak na ręce twojej i jako przypomnienie między oczyma twoimi, aby prawo Boga było zawsze w ustach twoich." Wj 13:9
 
 
tropiciel 


Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 4962
Wysłany: 2015-05-17, 11:11   

keres 1372

nie wiem użytkowniku czy dotarło do ciebie, że dyskusja z tobą z mojej strony jest zakończona. Do ciebie niestety NIC nie dociera i z uporem maniakalnym wbrew wszelkiej logice i temu co mówi Biblia obstajesz przy chorej teologii, która wypaczyła proste nauki Biblijne ! Dyskusja więc z tobą nie ma żadnego sensu !


np. piszesz :
Cytat:
Nie ściemnił, chyba że używane Biblii to ściema. A jeśli chodzi o ,,większość" to mam na myśli fakt że Katolicy i Prawosławni to większość Chrześcijan. A jeśli chodzi ,, po co obra" to pytanie po co były cherubiny ? Jednym to pomaga innym nie. To tak jak z modlitwą o wstawiennictwo świętego. Możesz, ale nie musisz.


Argument oparty na większości - to ŻADEN ARGUMENT ! A w przypadku cherubinów będących w świątyni jeruzalemskiej, to było takie wyraźne polecenie od Boga. Była to jedyna świątynia tego typu. Nikt z ludzi nie miał prawa budować drugiej takiej świątyni i samowolnie tworzyć jakiekolwiek przedmioty związane z taką świątynią. Poza tym w tej świątyni nikt nie klękał przed tymi podobiznami cherubinów i nie bił przed nimi pokłonów ! Natomiast w bałwochwalczych kościołach i cerkwiach gołym okiem widać co się dzieje. ŚCIEMY WIĘC LUDZIOM NIE WCISKAJ !

Wersety jaki cytujesz są WYRWANE Z KONTEKSTU i podane w wersji ZNIEKSZTAŁCONEJ ! Tym bardziej nie ma więc jakiegokolwiek sensu dyskutować z tobą. Jeśli ci faktycznie zależy na dojściu do prawdy, to zacznij czytać Biblię a nie komentarze teologiczne, które zniekształcają proste nauki Biblijne. Najlepiej sprawdzać z wersją interlinearną, gdzie jest dokładne tłumaczenie z hebrajskiego i greckiego. Bo niestety na jałowe dyskusje to nie mam ani ochoty, ani czasu tym bardziej, że przed tym przestrzega Biblia - 2 Tym. 2 : 16; Tyt. 3 : 10.

______________________________________

http://biblia-odchwaszczona.webnode.com
 
 
David77 


Pomógł: 68 razy
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 3818
Skąd: MÜNCHEN
Wysłany: 2015-05-17, 11:22   

keres1372



Nauka KK

,Kościół wyznaje (...) że Jezus jest niepodzielnie prawdziwym Bogiem i prawdziwym człowiekiem. Jest On prawdziwie Synem Bożym, który stał się człowiekiem, naszym bratem, nie przestając przez to być Bogiem, naszym Panem” (KKK 469).

A to twoja opinia

Wysłany: Wczoraj 23:02
Cytat:

Jezus na ziemi nie był równy Bogu, gdyż się uniżył, On był nim przed przyjściem na zimie i po śmierci.

Cytat:
Nic nie pomyliłem, tak samo mówi Kościół Katolicki


Twój kościół twierdzi że Jezus będąc na ziemi był w pełni Bogiem i człowiekiem , Ty zaś twierdzisz że Jezus się uniżył dlatego też nie był równy Bogu . To był Jezus na ziemi Bogiem czy nie był ? a jeżeli był to nie był on równy sobie :mrgreen:

Cytat:
16 bo w Nim zostało wszystko stworzone:
i to, co w niebiosach, i to, co na ziemi,
byty widzialne i niewidzialne,
czy Trony, czy Panowania, czy Zwierzchności, czy Władze5.
Wszystko przez Niego i dla Niego5 zostało stworzone.

W Księdze Rodzaju czytamy że świat powstał przez Boga, a nie Jezusa.



Co to za wykrętne tłumaczenie że w Jezusie jest stworzone wszystko ? już ci udowodniłem na podstawie analizy tekstu greckiego że werset ten mówi o pośredniczej roli Jezusa w stwarzaniu . Podobną myśl wyraża autor listu do Hebrajczyków

Hebr 1:1.2

Wielokrotnie i wieloma sposobami przemawiał Bóg dawnymi czasy do ojców przez proroków; (2) ostatnio, u kresu tych dni, przemówił do nas przez Syna, którego ustanowił dziedzicem wszechrzeczy, przez którego także wszechświat stworzył


J 1

1 Na początku było Słowo
a Słowo było u Boga,
i Bogiem było Słowo.

2 Ono było na początku u Boga.

3 Wszystko przez Nie się stało,
a bez Niego nic się nie stało,
co się stało.[/quote]

Czy ty uważasz ze :

Na początku był Bóg i Bóg był u Boga i Bogiem był Bóg ? ;-)

Logos będąc u Boga nie był tym Bogiem u którego był tą myśl podkreśla apostoł Jan w wersecie 2 Ono było na początku u Boga

W tekście nie jest powiedziane że Logos był tym samym Bogiem u którego był


Ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ λόγος, καὶ ὁ λόγος ἦν πρὸς τὸν θεόν, καὶ θεὸς ἦν ὁ λόγος. 2 οὗτος ἦν ἐν ἀρχῇ πρὸς τὸν θεόν


W grece biblijnej rodzajnik określony pełnił pierwotnie rolę zaimka wskazującego dokładnie precyzował że chodzi o coś znanego autorowi , zaś brak takowego rodzajnika sygnalizował że autor nie ma na myśli tego kogoś konkretnego sprecyzowanego .

Zatem jeszcze raz :

Na początku był Ten Logos a ten Logos był u Tego Boga i Bogiem ( bogiem ) był ten Logos

Co prawda istnieją tzw samozwańcze błędne opinie co do kwestii rodzajnika określonego na stronach Trynitarnych lecz nie są one oparte na fachowej literaturze ale wynikają one z tego że ci którzy takie bzdury piszą nie znają j greckiego ani tego w jakich przypadkach brak rodzajnika jest podyktowany regułą . Abyś nie wklejał mi tych bzdur zaoszczędzę ci czasu i podaje odnośniki odnośnie do fachowej literatury .

Elementy Składniowe Biblijnego Języka Greckiego M. Zerwik .Str 60 ,61
Rodzajnik

Hellenika Glotta Podręcznik do nauki języka greckiego Str. 27 .

Ks .Krzysztof Bardzki Język grecki Nowego Testamentu .Str 8

Grzegorz Szamocki .Greka Nowego Testamentu str 107,108




odnoście Ew Jan 1:1 Rozstrzygającym autorytetem w kwestii zrozumienie jest

Orygenes gdzie stwierdza :

"Następnie zwróćmy uwagę na użycie przez Jana rodzajnika w tych zdaniach. Nie pisze on w nich nieuważnie, ani nie jest też nieobeznany z subtelnościami języka greckiego. W niektórych przypadkach używa rodzajnika a w niektórych pomija go. Umieszcza rodzajnik przed 'Logos' lecz do imienia Boga dodaje go tylko czasami. Używa rodzajnika w przypadku gdy tytuł Boga odnosi się do niestworzonej przyczyny wszystkich rzeczy, jednakże pomija go gdy Bogiem nazwany jest Logos"
Jan, jako człowiek doskonale znający ścisłość wysłowienia języka greckiego, z wielką starannością w jednym miejscu używał rodzajników, w innym je opuszczał: przy wyrazie «Słowo» (Logos) stawiał rodzajnik ho, natomiast przy nazwie «Bóg» (theos) albo używał rodzajnika, albo go pomijał. Otóż stawia rodzajnik wtedy, gdy nazwanie «Bóg» odnosi się do niezrodzonej przyczyny wszechrzeczy, opuszcza rodzajnik natomiast wówczas, kiedy Słowo nazywa Bogiem. A jak w tych ustępach «Bóg» (z rodzajnikiem: ho theos) różni się od «Bóstwa» (bez rodzajnika: theos), tak samo chyba «Słowo» (z rodzajnikiem: ho logos) może różnić się od «Słowa» (bez rodzajnika: logos). Jak bowiem Bóg najwyższy jest Bogiem (ho theos), a nie po prostu Bóstwem (theos), tak też źródło rozumu w każdej istocie rozumniej jest «Słowem» (ho logos), podczas gdy rozum znajdujący się w każdym bycie nie może zgodnie ze słusznością nosić nazwy podobnej do pierwszego rozumu i zwać się Słowem” (Komentarz do Ewangelii św. Jana, II, 2,13-15).

Cytat:
Wszystko przez Nie się stało,
a bez Niego nic się nie stało,
co się stało.


πάντα δι αὐτοῦ ἐγένετο, καὶ χωρὶς αὐτοῦ ἐγένετο οὐδὲ ἓν ὃ γέγονεν

dosłowne tłumaczenie :

Wszystko za jego pośrednictwem powstało .....

δι᾽ αὐτοῦ(+Genitv)-przez niego ,przy jego pomocy , za jego pośrednictwem - Przyimek Di + dopełniacz wskazuje na pośrednika czynności .

Gdyby Jan chciał napisać że to Jezus jest Stwórcą wszystkiego to wówczas myśleli byśmy

w tym przypadku użyty inny przyimek a mianowicie przyimek υπο którym to określany jest sprawca czynności

Przykładowo :

Mat 1:22 το ρηθεν υπο του κυριου διὰ τοῦ προφήτου λέγοντος -powiedziane przez Pana za pośrednictwem proroka mówiącego

Zauważ że w tekście mamy dwa przyimki tj υπο i διὰ oba te przyimki mają różne znaczenie .

Cytat:

18 Boga nikt nigdy nie widział, Ten Jednorodzony Bóg, który jest w łonie Ojca, [o Nim] pouczył.


Na temat tego wersetu już ci pisałem , na moje pytanie nie odpowiedziałeś tylko uciekłeś od odpowiedzi więc pytam jeszcze raz Skro Bóg Ojciec nie jest jednorodzonym Bogiem zaś syn rzekomo takim jest to jak to jest możliwe aby Syn Boga był i nie był tym jednorodzonym Bogiem :-D

Druga sprawa :

Co do frazy ,,jednorodzony Bóg '' to jest ona nie pewna , a oto same dowody :

Ew Jan 1:18 Boga nikt nigdy nie widział: on jednorodzony syn, który jest w łonie ojcowskiem, ten nam opowiedział. BG

Żadenci nigdy Boga nie widział, lecz on jedynorodny syn, który jest w łonie Ojcowym, ten nam opowiedział. BB

God no one hath ever seen; the only begotten Son, who is on the bosom of the Father -- he did declare

Takie stare kodeksy jak A i W (V wiek) mają lekcję monogenes hyios (jednorodzony Syn) w J 1,18. To samo dotyczy innych starych świadków NT: Wulgata (V wiek), syryjska wersja kuretoniańska (III wiek), palestyńska, harklejska (VII wiek) oraz pewien odpis kodeksu C, zwanego też palimpsestem Efrema (który pochodzi z V wieku). Ponadto wersję monogenes hyios wspierają armeńskie (V-VIII wiek) i etiopskie przekłady NT, w tym starołacińskie, z których najważniejsze (ze względu na wiek) dla niniejszych rozważań to: a (IV wiek), e (V wiek), ff2 (V wiek).

Są również Manuskrypty które zawierają frazę ,, jednorodzony Bóg'' wobec tego jaki wariant powinniśmy wybrać czy : jednorodzony Bóg czy też jednorodzony Syn

Zastanów się ile razy występuje fraza ,, jednorodzony Bóg '' a ile jednorodzony Syn ?

Cytat:
Jak widzimy Jezus istniał od początku.


Jak najbardziej jest pierwszym ze stworzeń jakie powołał do istnienia Bóg , wszystko co posiada Jezus w tym również życie otrzymał od swego Boga i Ojce a to przeczy jakoby istniał wiecznie ...


Cytat:
Ponieważ dalej nie umiem tego języka, użyje 4 przekładów Biblii - Nie tylko katolickiej

Biblia Tysiąclecia

6) On, istniejąc w postaci Bożej, nie skorzystał ze sposobności, aby na równi być z Bogiem, (7) lecz ogołocił samego siebie, przyjąwszy postać sługi, stawszy się podobnym do ludzi. A w zewnętrznym przejawie, uznany za człowieka, (8) uniżył samego siebie, stawszy się posłusznym aż do śmierci - i to śmierci krzyżowej.


Zacznijmy od ustalenie czym jest postać Boga ?

Tekst grecki ma tutaj frazę : μορφῇ θεοῦ

Greckie słowo μορφῇ (Morfe) oznacza zewnętrzny wygląd, podobieństwo .

Mark 16:12 A potem ukazał się ἐν ἑτέρᾳ μορφῇ w innej postaci dwom z nich, gdy szli do wsi.

Izaj 44: 13 Rzeźbiarz robi pomiary na drzewie, kreśli rylcem kształt, obrabia je dłutami i stawia znaki cyrklem; wydobywa z niego kształty ludzkie na podobieństwo pięknej postaci człowieka (μορφὴν ἀνδρὸς) , aby postawić go w domu.

To że Pan Jezus posiadał Morfe Boga znaczy że Pan Jezus wyrażał podobieństwo Boga a nie że tym Bogiem był . Podobnie jak pierwszy człowiek Adam został stworzony na obraz i podobieństwo Boga

Jeżeli chodzi o postać która to wiąże się jednocześnie z naturą to jest nim słowo Eidos

Ew Jan 5:37 J 5:37 „A sam Ojciec, który mnie posłał, wydał o mnie świadectwo. Ani głosu jego nigdy nie słyszeliście, ani (ειδος ) postaci jego nie widzieliście,”

Zatem gdyby Paweł chciał napisać że Jezus przed narodzeniem był tym Najwyższym Bogiem to użył by właśnie sformułowania ,, ὃς ἐν ειδος θεοῦ ὑπάρχων ''

Zauważ że Paweł nie napisał ,, Który chociaż był Bogiem '' lecz który istniał w postaci Bożej a to kolosalna różnica

Główną myślą Pawła jest drugi Adam tj Jezus . Pierwszy Adam będąc w obrazem Boga sięgną po równość z Bogiem , tą równość obiecał mu Szatan ,, będziecie jak Bóg '' 1 M 3:5

Drugi Adam tj Jezus - tez będąc w "postaci Bożej" będąc na ziemi Bożym reprezentantem, prawdziwie go reprezentując "kto mnie widzi, widział Ojca" nie dal się skusić takiej propozycji i wręcz przeciwnie uniżył się aż do śmierci, stal się sługa i za to został wywyższony przez Boga.

Cytat:
Chodzi o śmierć Jezusa na krzyżu, tak jak napisał święty Paweł

List do Kolosan 2, 14

14 skreślił zapis dłużny7 obciążający nas nakazami. To właśnie, co było naszym przeciwnikiem7, usunął z drogi, przygwoździwszy do krzyża. 15 Po rozbrojeniu Zwierzchności i Władz, jawnie wystawił [je] na widowisko, powiódłszy je dzięki Niemu w triumfie8.

Wstawiennicywo, to jego of


DO KOGO JEZUS WSTAWIA SIĘ ZA WIERZĄCYMI !!!

A) do Boga Ojca

b) do siebie samego ??? :-/

Proszę o odpowiedź na powyższe pytanie

W jaki sposób możemy zdefiniować Najwyższego Boga ?

Wszędzie tam gdzie w Piśmie mowa jest o “jednym Bogu”, “jedynym Bogu”, bądź “jedynym

prawdziwym Bogu”, należy rozumieć to w kontekście całej Biblii, mianowicie, iż jest JEDEN,

JEDYNY PRAWDZIWY Stwórca wszystkich rzeczy, Ojciec całego stworzenia, wiecznie istniejący, suwerenny, obdarzony pełnią mocy nigdy przez nikogo Mu nie przekazanej - Bóg.
W takim znaczeniu - nie ma żadnego innego Boga. W takim znaczeniu - nigdy się takiego Boga nie stworzy ani nigdy on nie był stworzony. I tak należy rozumieć biblijne ujęcie monoteizmu.

Czy to samo możemy powiedzieć o Synu Bożym ?


Tytuł Bóg , w odniesieniu do Jedynego Boga występuje w ponad 2000 miejscach Biblii. Jednakże co tutaj jest ciekawe to , Żydzi stosowali go nie tylko do Najwyższej Istoty. Określani nim byli również aniołowie, jak i ludzie .

Psal 82;1 (1) Psalm Asafowy. Bóg wstaje w zgromadzeniu Bożym, Pośród Bogów sprawuje sąd. 6. Rzekłem: Wyście Bogami I wy wszyscy jesteście synami Najwyższego.

Postawmy sobie tutaj dwa pytania :

1. Czy opisane w tym wersecie osoby oni Bogami w sensie ontycznym tzn są tego rodzaju bytem jak Ten który ich tym imieniem nazywa, dzielą Jego naturę, a zatem wszystkie Jego cechy, Jego przymioty. ?

Czy też :

2. Są Bogami, w przeciwieństwie do pierwszego rodzaju, „z nazwy tylko '' . Są bytami o zupełnie innej niż Bóg JHWH naturze, w ich przypadku tytularne znaczenie Bóg nie czyni ich automatycznie tym że Najwyższym Bogiem ?

Sędziowie Izraelscy traktowani byli jako słudzy Boga najwyższego, a tytuł elohim odnosił się raczej do ich władzy i autorytetu otrzymanego od Najwyższego a nie do identycznej natury i identycznych atrybutów jakie posiada Bóg Najwyższy. W takim też znaczeniu występuje orzecznik Bóg używany do Jezusa .

Nie chodzi o to czy Jezus jest nazwany Bogiem ale udowodnienie że jest tym samym Bogiem co Bóg Ojciec czyli Bogiem Ojcem ;-)
_________________
יֵּשׁוּעַ הוּא הָאָדוֹן
 
 
Listek 


Pomógł: 551 razy
Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 7852
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-05-17, 11:27   

[quote="keres 1372]To tak jak z modlitwą o wstawiennictwo świętego. [/quote]

Ze zmarłymi Bóg zabronił rozmawiać .To jest spirytyzm.

keres1372 , dobrze Ci radzi tropiciel byś przeczytał sam całą Biblię. Poznasz wtedy wolę Bożą, co dobre a co złe według Boga a nie według teologii ludzkich..

Pozdrawiam
_________________
Twa sprawiedliwość to wieczna sprawiedliwość, a Tora Twoja jest prawdą Ps.119,142
"I będzie ci jako znak na ręce twojej i jako przypomnienie między oczyma twoimi, aby prawo Boga było zawsze w ustach twoich." Wj 13:9
Ostatnio zmieniony przez Listek 2015-05-17, 11:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
keres1372 


Wyznanie: Katolik - Wierz?cy i Praktykuj?cy
Pomógł: 4 razy
Wiek: 23
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 278
Wysłany: 2015-05-17, 11:31   

Cytat:
David77 napisał/a:
keres1372



Nauka KK

,Kościół wyznaje (...) że Jezus jest niepodzielnie prawdziwym Bogiem i prawdziwym człowiekiem. Jest On prawdziwie Synem Bożym, który stał się człowiekiem, naszym bratem, nie przestając przez to być Bogiem, naszym Panem” (KKK 469).

A to twoja opinia

Wysłany: Wczoraj 23:02
Cytat:

Jezus na ziemi nie był równy Bogu, gdyż się uniżył, On był nim przed przyjściem na zimie i po śmierci.

Cytat:
Nic nie pomyliłem, tak samo mówi Kościół Katolicki


Twój kościół twierdzi że Jezus będąc na ziemi był w pełni Bogiem i człowiekiem , Ty zaś twierdzisz że Jezus się uniżył dlatego też nie był równy Bogu . To był Jezus na ziemi Bogiem czy nie był ? a jeżeli był to nie był on równy sobie :mrgreen:

Cytat:
16 bo w Nim zostało wszystko stworzone:
i to, co w niebiosach, i to, co na ziemi,
byty widzialne i niewidzialne,
czy Trony, czy Panowania, czy Zwierzchności, czy Władze5.
Wszystko przez Niego i dla Niego5 zostało stworzone.

W Księdze Rodzaju czytamy że świat powstał przez Boga, a nie Jezusa.



Co to za wykrętne tłumaczenie że w Jezusie jest stworzone wszystko ? już ci udowodniłem na podstawie analizy tekstu greckiego że werset ten mówi o pośredniczej roli Jezusa w stwarzaniu . Podobną myśl wyraża autor listu do Hebrajczyków

Hebr 1:1.2

Wielokrotnie i wieloma sposobami przemawiał Bóg dawnymi czasy do ojców przez proroków; (2) ostatnio, u kresu tych dni, przemówił do nas przez Syna, którego ustanowił dziedzicem wszechrzeczy, przez którego także wszechświat stworzył


J 1

1 Na początku było Słowo
a Słowo było u Boga,
i Bogiem było Słowo.

2 Ono było na początku u Boga.

3 Wszystko przez Nie się stało,
a bez Niego nic się nie stało,
co się stało.


Czy ty uważasz ze :

Na początku był Bóg i Bóg był u Boga i Bogiem był Bóg ? ;-)

Logos będąc u Boga nie był tym Bogiem u którego był tą myśl podkreśla apostoł Jan w wersecie 2 Ono było na początku u Boga

W tekście nie jest powiedziane że Logos był tym samym Bogiem u którego był


Ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ λόγος, καὶ ὁ λόγος ἦν πρὸς τὸν θεόν, καὶ θεὸς ἦν ὁ λόγος. 2 οὗτος ἦν ἐν ἀρχῇ πρὸς τὸν θεόν


W grece biblijnej rodzajnik określony pełnił pierwotnie rolę zaimka wskazującego dokładnie precyzował że chodzi o coś znanego autorowi , zaś brak takowego rodzajnika sygnalizował że autor nie ma na myśli tego kogoś konkretnego sprecyzowanego .

Zatem jeszcze raz :

Na początku był Ten Logos a ten Logos był u Tego Boga i Bogiem ( bogiem ) był ten Logos

Co prawda istnieją tzw samozwańcze błędne opinie co do kwestii rodzajnika określonego na stronach Trynitarnych lecz nie są one oparte na fachowej literaturze ale wynikają one z tego że ci którzy takie bzdury piszą nie znają j greckiego ani tego w jakich przypadkach brak rodzajnika jest podyktowany regułą . Abyś nie wklejał mi tych bzdur zaoszczędzę ci czasu i podaje odnośniki odnośnie do fachowej literatury .

Elementy Składniowe Biblijnego Języka Greckiego M. Zerwik .Str 60 ,61
Rodzajnik

Hellenika Glotta Podręcznik do nauki języka greckiego Str. 27 .

Ks .Krzysztof Bardzki Język grecki Nowego Testamentu .Str 8

Grzegorz Szamocki .Greka Nowego Testamentu str 107,108




odnoście Ew Jan 1:1 Rozstrzygającym autorytetem w kwestii zrozumienie jest

Orygenes gdzie stwierdza :

"Następnie zwróćmy uwagę na użycie przez Jana rodzajnika w tych zdaniach. Nie pisze on w nich nieuważnie, ani nie jest też nieobeznany z subtelnościami języka greckiego. W niektórych przypadkach używa rodzajnika a w niektórych pomija go. Umieszcza rodzajnik przed 'Logos' lecz do imienia Boga dodaje go tylko czasami. Używa rodzajnika w przypadku gdy tytuł Boga odnosi się do niestworzonej przyczyny wszystkich rzeczy, jednakże pomija go gdy Bogiem nazwany jest Logos"
Jan, jako człowiek doskonale znający ścisłość wysłowienia języka greckiego, z wielką starannością w jednym miejscu używał rodzajników, w innym je opuszczał: przy wyrazie «Słowo» (Logos) stawiał rodzajnik ho, natomiast przy nazwie «Bóg» (theos) albo używał rodzajnika, albo go pomijał. Otóż stawia rodzajnik wtedy, gdy nazwanie «Bóg» odnosi się do niezrodzonej przyczyny wszechrzeczy, opuszcza rodzajnik natomiast wówczas, kiedy Słowo nazywa Bogiem. A jak w tych ustępach «Bóg» (z rodzajnikiem: ho theos) różni się od «Bóstwa» (bez rodzajnika: theos), tak samo chyba «Słowo» (z rodzajnikiem: ho logos) może różnić się od «Słowa» (bez rodzajnika: logos). Jak bowiem Bóg najwyższy jest Bogiem (ho theos), a nie po prostu Bóstwem (theos), tak też źródło rozumu w każdej istocie rozumniej jest «Słowem» (ho logos), podczas gdy rozum znajdujący się w każdym bycie nie może zgodnie ze słusznością nosić nazwy podobnej do pierwszego rozumu i zwać się Słowem” (Komentarz do Ewangelii św. Jana, II, 2,13-15).

Cytat:
Wszystko przez Nie się stało,
a bez Niego nic się nie stało,
co się stało.


πάντα δι αὐτοῦ ἐγένετο, καὶ χωρὶς αὐτοῦ ἐγένετο οὐδὲ ἓν ὃ γέγονεν

dosłowne tłumaczenie :

Wszystko za jego pośrednictwem powstało .....

δι᾽ αὐτοῦ(+Genitv)-przez niego ,przy jego pomocy , za jego pośrednictwem - Przyimek Di + dopełniacz wskazuje na pośrednika czynności .

Gdyby Jan chciał napisać że to Jezus jest Stwórcą wszystkiego to wówczas myśleli byśmy

w tym przypadku użyty inny przyimek a mianowicie przyimek υπο którym to określany jest sprawca czynności

Przykładowo :

Mat 1:22 το ρηθεν υπο του κυριου διὰ τοῦ προφήτου λέγοντος -powiedziane przez Pana za pośrednictwem proroka mówiącego

Zauważ że w tekście mamy dwa przyimki tj υπο i διὰ oba te przyimki mają różne znaczenie .

Cytat:

18 Boga nikt nigdy nie widział, Ten Jednorodzony Bóg, który jest w łonie Ojca, [o Nim] pouczył.


Na temat tego wersetu już ci pisałem , na moje pytanie nie odpowiedziałeś tylko uciekłeś od odpowiedzi więc pytam jeszcze raz Skro Bóg Ojciec nie jest jednorodzonym Bogiem zaś syn rzekomo takim jest to jak to jest możliwe aby Syn Boga był i nie był tym jednorodzonym Bogiem :-D

Druga sprawa :

Co do frazy ,,jednorodzony Bóg '' to jest ona nie pewna , a oto same dowody :

Ew Jan 1:18 Boga nikt nigdy nie widział: on jednorodzony syn, który jest w łonie ojcowskiem, ten nam opowiedział. BG

Żadenci nigdy Boga nie widział, lecz on jedynorodny syn, który jest w łonie Ojcowym, ten nam opowiedział. BB

God no one hath ever seen; the only begotten Son, who is on the bosom of the Father -- he did declare

Takie stare kodeksy jak A i W (V wiek) mają lekcję monogenes hyios (jednorodzony Syn) w J 1,18. To samo dotyczy innych starych świadków NT: Wulgata (V wiek), syryjska wersja kuretoniańska (III wiek), palestyńska, harklejska (VII wiek) oraz pewien odpis kodeksu C, zwanego też palimpsestem Efrema (który pochodzi z V wieku). Ponadto wersję monogenes hyios wspierają armeńskie (V-VIII wiek) i etiopskie przekłady NT, w tym starołacińskie, z których najważniejsze (ze względu na wiek) dla niniejszych rozważań to: a (IV wiek), e (V wiek), ff2 (V wiek).

Są również Manuskrypty które zawierają frazę ,, jednorodzony Bóg'' wobec tego jaki wariant powinniśmy wybrać czy : jednorodzony Bóg czy też jednorodzony Syn

Zastanów się ile razy występuje fraza ,, jednorodzony Bóg '' a ile jednorodzony Syn ?

Cytat:
Jak widzimy Jezus istniał od początku.


Jak najbardziej jest pierwszym ze stworzeń jakie powołał do istnienia Bóg , wszystko co posiada Jezus w tym również życie otrzymał od swego Boga i Ojce a to przeczy jakoby istniał wiecznie ...


Cytat:
Ponieważ dalej nie umiem tego języka, użyje 4 przekładów Biblii - Nie tylko katolickiej

Biblia Tysiąclecia

6) On, istniejąc w postaci Bożej, nie skorzystał ze sposobności, aby na równi być z Bogiem, (7) lecz ogołocił samego siebie, przyjąwszy postać sługi, stawszy się podobnym do ludzi. A w zewnętrznym przejawie, uznany za człowieka, (8) uniżył samego siebie, stawszy się posłusznym aż do śmierci - i to śmierci krzyżowej.


Zacznijmy od ustalenie czym jest postać Boga ?

Tekst grecki ma tutaj frazę : μορφῇ θεοῦ

Greckie słowo μορφῇ (Morfe) oznacza zewnętrzny wygląd, podobieństwo .

Mark 16:12 A potem ukazał się ἐν ἑτέρᾳ μορφῇ w innej postaci dwom z nich, gdy szli do wsi.

Izaj 44: 13 Rzeźbiarz robi pomiary na drzewie, kreśli rylcem kształt, obrabia je dłutami i stawia znaki cyrklem; wydobywa z niego kształty ludzkie na podobieństwo pięknej postaci człowieka (μορφὴν ἀνδρὸς) , aby postawić go w domu.

To że Pan Jezus posiadał Morfe Boga znaczy że Pan Jezus wyrażał podobieństwo Boga a nie że tym Bogiem był . Podobnie jak pierwszy człowiek Adam został stworzony na obraz i podobieństwo Boga

Jeżeli chodzi o postać która to wiąże się jednocześnie z naturą to jest nim słowo Eidos

Ew Jan 5:37 J 5:37 „A sam Ojciec, który mnie posłał, wydał o mnie świadectwo. Ani głosu jego nigdy nie słyszeliście, ani (ειδος ) postaci jego nie widzieliście,”

Zatem gdyby Paweł chciał napisać że Jezus przed narodzeniem był tym Najwyższym Bogiem to użył by właśnie sformułowania ,, ὃς ἐν ειδος θεοῦ ὑπάρχων ''

Zauważ że Paweł nie napisał ,, Który chociaż był Bogiem '' lecz który istniał w postaci Bożej a to kolosalna różnica

Główną myślą Pawła jest drugi Adam tj Jezus . Pierwszy Adam będąc w obrazem Boga sięgną po równość z Bogiem , tą równość obiecał mu Szatan ,, będziecie jak Bóg '' 1 M 3:5

Drugi Adam tj Jezus - tez będąc w "postaci Bożej" będąc na ziemi Bożym reprezentantem, prawdziwie go reprezentując "kto mnie widzi, widział Ojca" nie dal się skusić takiej propozycji i wręcz przeciwnie uniżył się aż do śmierci, stal się sługa i za to został wywyższony przez Boga.

Cytat:
Chodzi o śmierć Jezusa na krzyżu, tak jak napisał święty Paweł

List do Kolosan 2, 14

14 skreślił zapis dłużny7 obciążający nas nakazami. To właśnie, co było naszym przeciwnikiem7, usunął z drogi, przygwoździwszy do krzyża. 15 Po rozbrojeniu Zwierzchności i Władz, jawnie wystawił [je] na widowisko, powiódłszy je dzięki Niemu w triumfie8.

Wstawiennicywo, to jego of


DO KOGO JEZUS WSTAWIA SIĘ ZA WIERZĄCYMI !!!

A) do Boga Ojca

b) do siebie samego ??? :-/

Proszę o odpowiedź na powyższe pytanie

W jaki sposób możemy zdefiniować Najwyższego Boga ?

Wszędzie tam gdzie w Piśmie mowa jest o “jednym Bogu”, “jedynym Bogu”, bądź “jedynym

prawdziwym Bogu”, należy rozumieć to w kontekście całej Biblii, mianowicie, iż jest JEDEN,

JEDYNY PRAWDZIWY Stwórca wszystkich rzeczy, Ojciec całego stworzenia, wiecznie istniejący, suwerenny, obdarzony pełnią mocy nigdy przez nikogo Mu nie przekazanej - Bóg.
W takim znaczeniu - nie ma żadnego innego Boga. W takim znaczeniu - nigdy się takiego Boga nie stworzy ani nigdy on nie był stworzony. I tak należy rozumieć biblijne ujęcie monoteizmu.

Czy to samo możemy powiedzieć o Synu Bożym ?


Tytuł Bóg , w odniesieniu do Jedynego Boga występuje w ponad 2000 miejscach Biblii. Jednakże co tutaj jest ciekawe to , Żydzi stosowali go nie tylko do Najwyższej Istoty. Określani nim byli również aniołowie, jak i ludzie .

Psal 82;1 (1) Psalm Asafowy. Bóg wstaje w zgromadzeniu Bożym, Pośród Bogów sprawuje sąd. 6. Rzekłem: Wyście Bogami I wy wszyscy jesteście synami Najwyższego.

Postawmy sobie tutaj dwa pytania :

1. Czy opisane w tym wersecie osoby oni Bogami w sensie ontycznym tzn są tego rodzaju bytem jak Ten który ich tym imieniem nazywa, dzielą Jego naturę, a zatem wszystkie Jego cechy, Jego przymioty. ?

Czy też :

2. Są Bogami, w przeciwieństwie do pierwszego rodzaju, „z nazwy tylko '' . Są bytami o zupełnie innej niż Bóg JHWH naturze, w ich przypadku tytularne znaczenie Bóg nie czyni ich automatycznie tym że Najwyższym Bogiem ?

Sędziowie Izraelscy traktowani byli jako słudzy Boga najwyższego, a tytuł elohim odnosił się raczej do ich władzy i autorytetu otrzymanego od Najwyższego a nie do identycznej natury i identycznych atrybutów jakie posiada Bóg Najwyższy. W takim też znaczeniu występuje orzecznik Bóg używany do Jezusa .

Nie chodzi o to czy Jezus jest nazwany Bogiem ale udowodnienie że jest tym samym Bogiem co Bóg Ojciec czyli Bogiem Ojcem ;-)



Jak już pisałem nie mam wiedzy o języku greckim, mogę dać najwyżej protestanckie wywody [/quote]

Cytat:
Είναι ο Ιησούς Θεός; Δήλωσε ποτέ ο Ιησούς ότι είναι Θεός;



Ερώτηση: Είναι ο Ιησούς Θεός; Δήλωσε ποτέ ο Ιησούς ότι είναι Θεός;

Απάντηση: Πουθενά στη Βίβλο δεν γράφει ότι ο Ιησούς είπε ακριβώς, “Εγώ είμαι Θεός.” Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν φανέρωσε ότι είναι Θεός . Ας πάρουμε ως παράδειγμα τα λόγια του Ιησού στο Κατά Ιωάννην 10:30, “Εγώ κι ο Πατέρας είμαστε ένα.” Εκ πρώτης όψεως , αυτό ίσως δεν φαίνεται ως δήλωση ότι είναι Θεός. Όμως, ας δούμε την αντίδραση των Εβραίων στην δήλωσή Του, “Oι Iουδαίοι του αποκρίθηκαν: Για καλό έργο δε σε πετροβολούμε, αλλά για ασέβεια κι επειδή εσύ, ενώ είσαι άνθρωπος, παρουσιάζεις τον εαυτό σου για Θεό!” (Ιωάννην 10:33). Οι Εβραίοι εξέλαβαν την δήλωση του Ιησού ως δήλωση ότι είναι Θεός. Στους στοίχους οι οποίοι ακολουθούν ο Ιησούς ποτέ δεν διόρθωσε τους Εβραίους λέγοντας “Εγώ δεν δήλωσα ότι είμαι Θεός.” Αυτό δείχνει ότι ο Ιησούς πράγματι μίλησε ότι είναι Θεός όταν είπε, “ Εγώ κι ο Πατέρας είμαστε ένα ” (Ιωάννην 10:30). Στο κατά Ιωάννην 8:58 υπάρχει άλλο παράδειγμα. Ο Ιησούς κήρυσσε, “ Σας πληροφορώ και μάθετέ το, πως πριν καν υπάρξει ο Aβραάμ Eγώ Eίμαι!” Ξανά, ως απόκριση, οι Εβραίοι πήραν πέτρες για να Τον λιθοβολήσουν. (Ιωάννην 8:59). Ποιος ήταν ο λόγος που οι Εβραίοι ήθελαν να λιθοβολήσουν τον Ιησού, αν δεν είπε κάτι που εκείνοι πίστευαν ότι είναι βλασφημία, δηλαδή ότι είναι Θεός;

Το κατά Ιωάννην 1:1 λέει ότι “ και Θεός ήταν ο Λόγος..” Το κάτα Ιωάννην 1:14 λέει ότι “ο Λόγος ενσαρκώθηκε.” Αυτό σαφές δείχνει ότι ο Ιησούς είναι Θεός εν σώματι. Οι Πράξεις 20:28 μας λένε, "... να ποιμαίνετε την εκκλησία του Θεού, που την απέκτησε με το ίδιο του το αίμα.." Ποιος εξαγόρασε την Εκκλησιά με το δικό αίμα; Ο Ιησούς Χριστός. Οι πράξεις 20:28 δηλώνουν ότι ο Θεός εξαγόρασε την εκκλησία με το δικό Του αίμα. Επομένως, Ο Ιησούς είναι Θεός!

Ο Θωμάς, ένας από τους μαθητές δήλωσε σχετικά με τον Ιησού, “Ο Κύριός μου, και ο Θεός μου” (Κατά Ιωάννην 20:28). Ο Ιησούς δεν τον διορθώνει. Η Προς Τίτου επιστολή 2:13 , μας ενθαρρύνει να αναμένουμε την έλευση του Θεού μας και Σωτήρα – Ιησού Χριστού ( δες επίσης Β Πέτρου 1:1) Στην επιστολή προς Εβραίους 1:8, ο Πατήρ αναγγέλλει περί του Ιησού, " για το Γιο λέει: O θρόνος σου Θεέ μένει στους αιώνες των αιώνων. Σκήπτρο δικαιοσύνης είναι το βασιλικό σου σκήπτρο."

Στην Αποκάλυψη , ένας άγγελος δίνει εντολή στον Απόστολο Ιωάννη να δοξάζει έναν Θεό (Αποκάλυψη 19:10). Μερικές φορές στην Αγία Γραφή , ο Ιησούς αποδέχεται την δοξασία. (Ματθέου 2:11; 14:33; 28:9,17; Λουκά 24:52; Ιωάννην 9:38). Εκείνος ποτέ δεν επιπλήττει τους ανθρώπους όταν Τον δοξάζουν. Αν ο Ιησούς δεν ήταν Θεός, θα έλεγε στους ανθρώπους να μην τον δοξάζουν, όπως ακριβώς έκανε ο άγγελος στην Αποκάλυψη. Υπάρχουν ακόμη πολλοί στοίχοι και χωρία στην Αγία Γράφή που επιβεβαιώνουν την θεότητα του Ιησού.

Ο σημαντικότερος λόγος εξαιτίας του οποίου ο Ιησούς πρέπει να είναι Θεός, είναι αυτός: αν σε περίπτωση δεν είναι Θεός, ο θάνατός Του δεν θα ήταν αρκετός να πληρώσει την ποινή για τις αμαρτίες ολόκληρου του κόσμου. ( Α’ Ιωάννου 2:2). Μόνο ο Θεός μπόρεσε να πληρώσει τόσο μεγάλη ποινή. Μόνο ο Θεός μπόρεσε να πάρει τις αμαρτίες όλου του κόσμου ( Β’ Κορινθίους 5:21), να πεθάνει και να αναστηθεί αποδείχνοντας την νίκη Του επί της αμαρτίας και επί του θανάτου.
_________________
18 Otó? i Ja tobie powiadam: Ty jeste? Piotr [czyli Ska?a], i na tej Skale zbuduj? Ko?ció? mój, a bramy piekielne go nie przemog?. 19 I tobie dam klucze królestwa niebieskiego; cokolwiek zwi??esz na ziemi, b?dzie zwi?zane w niebie, a co rozwi??esz na ziemi, b?dzie rozwi?zane w niebie".
 
 
keres1372 


Wyznanie: Katolik - Wierz?cy i Praktykuj?cy
Pomógł: 4 razy
Wiek: 23
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 278
Wysłany: 2015-05-17, 11:34   

Cytat:
[quote="tropiciel"]keres 1372

nie wiem użytkowniku czy dotarło do ciebie, że dyskusja z tobą z mojej strony jest zakończona. Do ciebie niestety NIC nie dociera i z uporem maniakalnym wbrew wszelkiej logice i temu co mówi Biblia obstajesz przy chorej teologii, która wypaczyła proste nauki Biblijne ! Dyskusja więc z tobą nie ma żadnego sensu !


I mówi to ten co tłumaczy Biblię na własną rękę choć pismo tego zabrania.



Cytat:
Argument oparty na większości - to ŻADEN ARGUMENT ! A w przypadku cherubinów będących w świątyni jeruzalemskiej, to było takie wyraźne polecenie od Boga. Była to jedyna świątynia tego typu. Nikt z ludzi nie miał prawa budować drugiej takiej świątyni i samowolnie tworzyć jakiekolwiek przedmioty związane z taką świątynią. Poza tym w tej świątyni nikt nie klękał przed tymi podobiznami cherubinów i nie bił przed nimi pokłonów ! Natomiast w bałwochwalczych kościołach i cerkwiach gołym okiem widać co się dzieje. ŚCIEMY WIĘC LUDZIOM NIE WCISKAJ !


Zapytałeś mnie ,,jaka większość, odpowiedziałem jaka. Podobnie jak żydzi nie modlili się do cherubinów, tak my Katolicy nie modlimy się do obrazów.
_________________
18 Otó? i Ja tobie powiadam: Ty jeste? Piotr [czyli Ska?a], i na tej Skale zbuduj? Ko?ció? mój, a bramy piekielne go nie przemog?. 19 I tobie dam klucze królestwa niebieskiego; cokolwiek zwi??esz na ziemi, b?dzie zwi?zane w niebie, a co rozwi??esz na ziemi, b?dzie rozwi?zane w niebie".
 
 
Listek 


Pomógł: 551 razy
Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 7852
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-05-17, 11:39   

.


Lb 23:19 bw "Bóg nie jest człowiekiem, aby nie dotrzymał słowa
Ani synem człowieczym, aby żałował. Czy On powiada, a nie czyni, I mówi, a nie spełnia?"





Pozdrawiam
_________________
Twa sprawiedliwość to wieczna sprawiedliwość, a Tora Twoja jest prawdą Ps.119,142
"I będzie ci jako znak na ręce twojej i jako przypomnienie między oczyma twoimi, aby prawo Boga było zawsze w ustach twoich." Wj 13:9
 
 
David77 


Pomógł: 68 razy
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 3818
Skąd: MÜNCHEN
Wysłany: 2015-05-17, 11:39   

keres1372,

Przy względności i wieloznaczności słowa Bóg określanie nim Syna Bożego nie musiało jeszcze oznaczać zrównania Go z Ojcem, ani zakładać współwieczności Ojca i Syna.” - Henryk Pietras SJ, “Trójca Święta, Tertulian - Przeciw Prakseaszowi, Hipolit - Przeciw Noetosowi”, Wydawnictwo WAM Księża Jezuici, Kraków 1997, str. 8.

Zatem mamy tytuł Bóg który odnosił się do aniołów jak i do ludzi lecz owy tytuł w tym przypadku nie miał dokładnie takiego samego znaczenie w jakim jest odnoszony do Najwyższego Boga .

W Trynitaryzmie głosi się dwie sprzeczne teorie

a) Jezus jest tym samym Bogiem co Ojciec
b) Jezus otrzymał władzę od swego Ojca

Gdyby Jezus był tym samym Bogiem co Ojciec to nie było by jakiejkolwiek mowy o tym że Jezus otrzymał władze swego od Ojca bo w rzeczywistości sam siebie by obdarzył władzą i sam sobie by tą władze w wyznaczonym czasie zwrócił co jest absurdem ..

Ojcowie Apostolscy jak i większość Apologetów nazywała Jezusa Bogiem lecz w całkiem innych znaczeniu niż dzisiejsi Trynitarianie
.

Co do jednego chrześcijanie tamtych czasów byli subordynacjonistami tzn. uznającymi nadrzędność Ojca w stosunku do Syna.

“Zarzucamy więc Żydom, że nie uznali Jezusa za Boga, chociaż prorocy w wielu miejscach złożyli świadectwo, iż jest On wielką mocą i Bogiem, oraz że zajmuje DRUGIE MIEJSCE po Bogu, Ojcu wszystkich rzeczy. Twierdzimy, że w Mojżeszowym opisie stworzenia świata do Niego Ojciec zwrócił się z poleceniem: “Niech się stanie światłość”, “Niech się stanie sklepienie” oraz wszystko, co Bóg powołał do istnienia; do Niego też rzekł Ojciec: “Uczyńmy człowieka na obraz i podobieństwo nasze”. Słowo zaś otrzymawszyh rozkazy wykonało wszystko, co Ojciec Mu nakazał.” - Przeciw Celsusowi, Księga II rozdział 9, str 94

“Owszem, wśród rzeszy wiernych są ludzie, którzy przyjmując fałszywą opinię lekkomyślnie głoszą, że Zbawicielem jest najwyższy Bóg. My jednak nie popieramy ich sądu, lecz wierzymy słowom Jezusa: “Ojciec, który mnie posłał, większy jest niźli ja”. Nie możemy więc istoty, którą nazywamy Ojcem, niżej cenić niż Syna Bożego; Celsus twierdząc tak po prostu nas oczernia.[…] W tym miejscu Celsus ponownie przypisuje wszystkim chrześcijanom pogląd wydobyty z twierdzeń mało znanej sekty heretyckiej. Nazywam ją mało znaną, ponieważ mimo wielu sporów, jakie toczyłem z heretykami, nie spotkałem się z poglądem przytoczonym przez Celsusa. Zresztą może wcale nie zaczrpnął tej opinii od nikogo, lecz sam ją wymyślił albo dodał jako wniosek wynikający z poglądów heretyckich. Twierdząc przecież, że również świat zmysłowy należy do Stworzyciela wszystkich rzeczy, nie głosimy bynajmniej, iż Syn jest potężniejszy od Ojca; PRZECIWNIE, twierdzimy, że jest od Niego NIŻSZY, albowiem wierzymy Jezusowi, który rzekł: “Ojciec, który mnie posłał, większy jest niźli ja”. Nikt z nas nie jest takim głupcem, by sądzić, iż “syn człowieczy jest Panem Boga”. Uznając jednak, że Zbawiciel jest Bogiem-Słowem, Mądrością, Sprawiedliwością i Prawdą, twierdzimy, że jest On panem wszystkich rzeczy, które Mu w tej sytuacji podlegają; nie ma jednak władzy nad Ojcem i Bogiem, który sam Nim rządzi.” - Przeciw Celsusowi, księga VIII rozdział 14,15 str. 390


Identycznie pisał Justyn Męczennik w Dialogu mówiąc o Chrystusie: Spróbuję cię przekonać,skoro zrozumiałeś Pisma, że to, co mówię jest prawdą, że jest inny Bóg i Pan,poddany Stwórcy wszystkich rzeczy który bywa też nazywany Aniołem.

Dla Justyna Pan Jezus był Bogiem w takim samym znaczeniu jak Siedzowie Izraelscy ze względu pełnionej funkcji a nie ontologicznego pochodzenia .

Justyn nazwa Pana Jezusa INNYM BOGIEM PODDANYM Stwórcy wszystkiego .


Podsumowując jeżeli chodzi o tytularne znaczenie słowo Bóg to możemy Pana Jezusa nazwać Bogiem w takim samym znaczeniu jak był nazwany Mojżesz , Sędziowie Izraelscy . Aniołowie , Samo określenie Jezusa Bogiem nie jest równoznaczne z tym że jest on tym Najwyższym Bogiem który istnieje wiecznie nie jest przez nikogo zrodzony jak i od nikogo nie otrzymał władzy gdyż posiada ją odwiecznie .


Z Pisma św jednoznacznie wynika że jest tylko jeden Najwyższy Bóg też że Bóg jest nazwany jedynym prawdziwym Bogiem


Ew Jan 17:3 A to jest żywot wieczny, aby poznali ciebie, jedynego prawdziwego Boga i Jezusa Chrystusa, którego posłałeś.

Jedynym prawdziwym Bogiem jest tylko Bóg Ojciec


1 Kor 8:6 wszakże dla nas istnieje tylko jeden Bóg Ojciec, z którego pochodzi wszystko i dla którego istniejemy, i jeden Pan, Jezus Chrystus, za pośrednictwem którego wszystko istnieje i przez którego my także istniejemy.

Efz 4: 6 jeden Bóg i Ojciec wszystkich, który jest ponad wszystkimi, przez wszystkich i we wszystkich.

Dla Jezusa jak i apostoła Pawła tym jednym jedynym Bogiem jest tylko Bóg Ojciec, wobec tego możemy powiedzieć : kto za tym nie jest tym Bogiem Ojcem ten nie jest Bogiem w takim sensie jak Bóg Ojciec .
_________________
יֵּשׁוּעַ הוּא הָאָדוֹן
 
 
Listek 


Pomógł: 551 razy
Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 7852
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-05-17, 11:44   

Cytat:
nie modlimy się do obrazów.






To dopiero heca

Ha ,ha ,ha

To po co klękasz i kłaniasz się wizerunkowi jeśli modlisz się do Boga , który jest w niebie?
_________________
Twa sprawiedliwość to wieczna sprawiedliwość, a Tora Twoja jest prawdą Ps.119,142
"I będzie ci jako znak na ręce twojej i jako przypomnienie między oczyma twoimi, aby prawo Boga było zawsze w ustach twoich." Wj 13:9
 
 
Listek 


Pomógł: 551 razy
Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 7852
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-05-17, 22:22   

..


https://www.youtube.com/watch?v=oodnCVy4MH4



:!: :?: :?:
_________________
Twa sprawiedliwość to wieczna sprawiedliwość, a Tora Twoja jest prawdą Ps.119,142
"I będzie ci jako znak na ręce twojej i jako przypomnienie między oczyma twoimi, aby prawo Boga było zawsze w ustach twoich." Wj 13:9
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 11