Forum biblijne Strona Główna Forum biblijne
Owocem ducha jest: miłość, radość, pokój, cierpliwość, uprzejmość, dobroć, wierność. (List do Galatów 5:21-22)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
EZAW / EDOM / ISA
Autor Wiadomość
George 


Wyznanie: NAZAREJCZYK
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 1464
Wysłany: 2015-06-14, 15:56   EZAW / EDOM / ISA

EZAW

Postać Biblijna i Historyczna - kim tak naprawdę (według FAKTÓW biblijnych i historycznych) był ten człowiek.

Zapraszam do dyskusji.

W Księdze Rodzaju 25 czytamy:

Biblia Tysiąclecia

Cytat:

(19) Oto dzieje potomków Izaaka, syna Abrahama.

Abraham był ojcem Izaaka.

(20) Izaak miał czterdzieści lat, gdy wziął sobie za żonę Rebekę, córkę Betuela, Aramejczyka z Paddan-Aram, siostrę Labana Aramejczyka.

(21) Izaak modlił się do Pana za swą żonę, gdyż była ona niepłodna.
Pan wysłuchał go, i Rebeka, żona Izaaka, stała się brzemienna.


(22) A gdy walczyły z sobą dzieci w jej łonie, pomyślała: Jeśli tak bywa, to czemu mnie się to przytrafia? Poszła więc zapytać o to Pana,

(23) a Pan jej powiedział: Dwa narody są w twym łonie, dwa odrębne ludy wyjdą z twych wnętrzności; jeden będzie silniejszy od drugiego, starszy będzie służył młodszemu.

(24) Kiedy nadszedł czas porodu, okazało się, że w łonie jej były bliźnięta.

(25) I wyszedł pierwszy syn czerwony, cały pokryty owłosieniem, jakby płaszczem; nazwano go więc Ezaw.

(26) Zaraz potem ukazał się brat jego, trzymający Ezawa za piętę; dano mu przeto imię Jakub. - Izaak miał lat sześćdziesiąt, gdy mu się oni urodzili.

(27) A gdy chłopcy urośli, Ezaw stał się zręcznym myśliwym, żyjącym w polu.

Jakub zaś był człowiekiem spokojnym, mieszkającym w namiocie.

(28) Izaak miłował Ezawa, bo ten przyrządzał mu ulubione potrawy z upolowanej zwierzyny; Rebeka natomiast kochała Jakuba. ..."

(Ks. Rodzaju 25, Biblia Tysiąclecia)
Internetowa Biblia 2000 v3.41 ˆ 1994-2001



Biblia Gdańska

Cytat:

(19) Te zaś są rodzaje Izaaka syna Abrahamowego: Abraham spłodził Izaaka.

(20) A Izaak miał czterdzieści lat, gdy sobie pojął Rebekę, córkę Batuela Syryjczyka, z krainy Syryjskiej, siostrę Labana, Syryjczyka, za żonę.

(21) Tedy się modlił Izaak Panu za żonę swą, iż była niepłodna; i wysłuchał go Pan, i poczęła Rebeka, żona jego.

(22) A gdy się dziatki trącały w żywocie jej, rzekła: Jeźliż tak miało być, dlaczegożem poczęła? Szła tedy, aby się pytała Pana.

(23) I rzekł jej Pan:
dwa narody są w żywocie twoim, i dwojaki lud z żywota twego rozdzieli się, a jeden lud nad drugi lud możniejszy będzie, i większy będzie służył mniejszemu.

(24) A gdy się wypełniły dni jej, aby porodziła, oto bliźnięta były w żywocie jej.

(25) I wyszedł pierwszy syn lisowaty, i wszystek jako szata kosmaty;
i nazwali imię jego Ezaw.

(26) A potem wyszedł brat jego, ręką swą trzymając za piętę, Ezawa i nazwano imię jego Jakób;

a Izaakowi było sześćdziesiąt lat, gdy mu się oni narodzili.

(27) A gdy urosły one dzieci, Ezaw był mężem w myślistwie biegłym i rolnikiem,

a Jakób był mąż prosty mieszkający w namieciech.

(28) I miłował Izaak Ezawa, iż jadał z łowu jego;

Rebeka zaś miłowała Jakóba. ..."

(Ks. Rodzaju 25, Biblia Gdańska)
Internetowa Biblia 2000 v3.41 ˆ 1994-2001
_________________
Błąd w Historii prowadzi do błędu w Doktrynie.

Kłamstwo może zmienić historię, ale tylko Prawda może zmienić Świat.

”Łatwiej jest oszukać człowieka, niż przekonać go, ze został oszukany"
Mark Twain
 
 
chryzolit

Pomógł: 166 razy
Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 3865
Wysłany: 2015-06-14, 16:24   

Jerzy Marian.

Jaką wartość ma dla Ciebie przekaz St.Testamentu.?.
Pozdrawiam.
_________________
Zapraszam - www.refleksjebiblijne.wordpress.com
 
 
George 


Wyznanie: NAZAREJCZYK
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 1464
Wysłany: 2015-06-14, 16:45   Ezaw w Starym Testamencie

chryzolit napisał/a:
Jerzy Marian.

Jaką wartość ma dla Ciebie przekaz St.Testamentu.?.
Pozdrawiam.

Taką jak i dla Chrystusa, który wyraźnie powiedział:

"Nie sądźcie, że przyszedłem znieść Torę i Newiim . Nie przyszedłem znieść, ale wypełnić",

czyli:

"Nie sądźcie, że przyszedłem znieść Stary Testament. Nie przyszedłem znieść, ale wypełnić"

Pozdrawiam
Jerzy
_________________
Błąd w Historii prowadzi do błędu w Doktrynie.

Kłamstwo może zmienić historię, ale tylko Prawda może zmienić Świat.

”Łatwiej jest oszukać człowieka, niż przekonać go, ze został oszukany"
Mark Twain
 
 
chryzolit

Pomógł: 166 razy
Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 3865
Wysłany: 2015-06-14, 16:58   

Jerzy Marian.
''Nie przyszedłem znieść ale wypełnić.''
W przypadku Pana Jezusa tą wypowiedz rozumię,ale w Twoim przypadku nie rozumię?>
Pozdrawiam.
_________________
Zapraszam - www.refleksjebiblijne.wordpress.com
 
 
George 


Wyznanie: NAZAREJCZYK
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 1464
Wysłany: 2015-06-14, 19:11   Ezaw - zrodzony z Ducha Świętego

chryzolit napisał/a:
Jerzy Marian.
''Nie przyszedłem znieść ale wypełnić.''
W przypadku Pana Jezusa tą wypowiedz rozumię,ale w Twoim przypadku nie rozumię?>
Pozdrawiam.


Bądź trochę cierpliwy, Chryzolicie, to wkrótce zrozumiesz.

Pamiętasz co Chrystus powiedział?:

"Poznacie prawdę, a prawda was wyzwoli [Jana 8:32]"

Spróbujmy poznać 'PRAWDĘ' o jednej z biblijnych postaci - Ezawie / Edomie. Może Chrystus miał tą 'PRAWDĘ' na myśli, kiedy powiedział:
"Poznacie prawdę, a prawda was wyzwoli [Jana 8:32]"


Sprawdźmy kim według 'FAKTÓW' z Biblii był Ezaw.

W Księdze Rodzaju 25 czytamy:

Biblia Tysiąclecia

Cytat:

(19) Oto dzieje potomków Izaaka, syna Abrahama.

Abraham był ojcem Izaaka.

(20) Izaak miał czterdzieści lat, gdy wziął sobie za żonę Rebekę, córkę Betuela, Aramejczyka z Paddan-Aram, siostrę Labana Aramejczyka.

(21) Izaak modlił się do Pana za swą żonę, gdyż była ona niepłodna.
Pan wysłuchał go, i Rebeka, żona Izaaka, stała się brzemienna.


(22) A gdy walczyły z sobą dzieci w jej łonie, pomyślała: Jeśli tak bywa, to czemu mnie się to przytrafia? Poszła więc zapytać o to Pana,

(23) a Pan jej powiedział: Dwa narody są w twym łonie, dwa odrębne ludy wyjdą z twych wnętrzności; jeden będzie silniejszy od drugiego, starszy będzie służył młodszemu.

(24) Kiedy nadszedł czas porodu, okazało się, że w łonie jej były bliźnięta.

(25) I wyszedł pierwszy syn czerwony, cały pokryty owłosieniem, jakby płaszczem; nazwano go więc Ezaw.

(26) Zaraz potem ukazał się brat jego, trzymający Ezawa za piętę; dano mu przeto imię Jakub. - Izaak miał lat sześćdziesiąt, gdy mu się oni urodzili.

(27) A gdy chłopcy urośli, Ezaw stał się zręcznym myśliwym, żyjącym w polu.

Jakub zaś był człowiekiem spokojnym, mieszkającym w namiocie.

(28) Izaak miłował Ezawa, bo ten przyrządzał mu ulubione potrawy z upolowanej zwierzyny; Rebeka natomiast kochała Jakuba. ..."

(Ks. Rodzaju 25, Biblia Tysiąclecia)
Internetowa Biblia 2000 v3.41 ˆ 1994-2001



Biblia Gdańska

Cytat:

(19) Te zaś są rodzaje Izaaka syna Abrahamowego: Abraham spłodził Izaaka.

(20) A Izaak miał czterdzieści lat, gdy sobie pojął Rebekę, córkę Batuela Syryjczyka, z krainy Syryjskiej, siostrę Labana, Syryjczyka, za żonę.

(21) Tedy się modlił Izaak Panu za żonę swą, iż była niepłodna; i wysłuchał go Pan, i poczęła Rebeka, żona jego.

(22) A gdy się dziatki trącały w żywocie jej, rzekła: Jeźliż tak miało być, dlaczegożem poczęła? Szła tedy, aby się pytała Pana.

(23) I rzekł jej Pan:
dwa narody są w żywocie twoim, i dwojaki lud z żywota twego rozdzieli się, a jeden lud nad drugi lud możniejszy będzie, i większy będzie służył mniejszemu.

(24) A gdy się wypełniły dni jej, aby porodziła, oto bliźnięta były w żywocie jej.

(25) I wyszedł pierwszy syn lisowaty, i wszystek jako szata kosmaty;
i nazwali imię jego Ezaw.

(26) A potem wyszedł brat jego, ręką swą trzymając za piętę, Ezawa i nazwano imię jego Jakób;

a Izaakowi było sześćdziesiąt lat, gdy mu się oni narodzili.

(27) A gdy urosły one dzieci, Ezaw był mężem w myślistwie biegłym i rolnikiem,

a Jakób był mąż prosty mieszkający w namieciech.

(28) I miłował Izaak Ezawa, iż jadał z łowu jego;

Rebeka zaś miłowała Jakóba. ..."

(Ks. Rodzaju 25, Biblia Gdańska)
Internetowa Biblia 2000 v3.41 ˆ 1994-2001



Z tego co przeczytaliśmy możemy z łatwością załważyć że

EZAW Był:

1. PIERWORODNYM i umiłowanym synem IZAAKA.

- (IZAAK to obiecany przez Boga syn ABRAHAMA - syn PRZYMIERZA zawartego pomiędzy Bogiem i Abrahamem. Przez PIERWORODNEGO syna Izaaka (Ezawa) Bóg miał Błogosławić Światu).

2. ARAMEJCZYKIEM / SYRYJCZYKIEM.

- (zrodzony z Rebeki, która była z narodu Aramejczyków / Syryjczyków (Biblia Gdańska), Ezaw był Aramejczykiem / Syryjczykiem, i podobnie jak Chrystus posługiwał się on językiem aramejskim / syryjskim. (20) Izaak miał czterdzieści lat, gdy wziął sobie za żonę Rebekę, córkę Betuela, Aramejczyka z Paddan-Aram, siostrę Labana Aramejczyka. ".)

3. ZRODZONY ZA SPRAWĄ DUCHA ŚWIĘTEGO

- ( "(21) Izaak modlił się do Pana za swą żonę, gdyż była ona niepłodna.
Pan wysłuchał go, i Rebeka, żona Izaaka, stała się brzemienna.


Za wstawiennictwem PANA, EZAW został zrodzony z kobiety która przez wiele lat była bezpłodną - możemy więc powiedzieć że EZAW był zrodzony za sprawą DUCHA ŚWIĘTEGO).

4. PATRYJARCHĄ / ZAŁOŻYCIELEM SŁAWNEGO W DZIEJACH LUDZKOŚCI NARODU - EDOMU - narodu stworzonego aby służyć innym narodom.

- ((23) a Pan jej powiedział: Dwa narody są w twym łonie, dwa odrębne ludy wyjdą z twych wnętrzności; jeden będzie silniejszy od drugiego, starszy będzie służył młodszemu.

5. POSŁUSZNYM OJCU MYŚLIWYM I ROLNIKIEM, ZAOPATRUJĄCYM W ŻYWNOŚĆ DOM IZAAKA.

- ("(27) A gdy urosły one dzieci, Ezaw był mężem w myślistwie biegłym i rolnikiem, ...
(28) I miłował Izaak Ezawa, iż jadał z łowu jego; ..."


To tyle na dziś.

Serdecznie Pozdrawiam
Jerzy
_________________
Błąd w Historii prowadzi do błędu w Doktrynie.

Kłamstwo może zmienić historię, ale tylko Prawda może zmienić Świat.

”Łatwiej jest oszukać człowieka, niż przekonać go, ze został oszukany"
Mark Twain
 
 
chryzolit

Pomógł: 166 razy
Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 3865
Wysłany: 2015-06-14, 20:46   

Ależ Jerzy Marian-
Pan Jezus o czym innym a Ty o czym innym.
Napisałeś.
Cytat:
Taką jak i dla Chrystusa, który wyraźnie powiedział:

"Nie sądźcie, że przyszedłem znieść Torę i Newiim . Nie przyszedłem znieść, ale wypełnić",

Jak się ma wypowiedz Pana Jezusa do Ezawa?.
Pan Jezus nie przyszedł znieść - dlaczego więc znosisz?.

Ponadto czytasz tekst pomijając ważną wypowiedz,którą znasz,ale z zaakceptowaniem trudniej.
(23) a Pan jej powiedział: Dwa narody są w twym łonie, dwa odrębne ludy wyjdą z twych wnętrzności; jeden będzie silniejszy od drugiego, starszy będzie służył młodszemu.
Tak powiedział Pan ''starszy będzie służył młodszemu''.
Historia ten fakt potwierdza,a Ty tą historię chcesz wywrócić,dla swoich celów.
No.Testament,potwierdza zapis z K.Moj.
Heb.12;16-17.
Apostoł znał historie tych wydarzeń lepiej,ponieważ był ich bliżej czasowo,prawie 2000-lat.
Ty natomiast chcesz nadać historii,szczególnie biblijnej inne fakty,dlaczego?.
To jest powód,dla którego ponownie zapytam,jakim autorytetem jest dla Ciebie St.Testament.?.
Pozdrawiam.
_________________
Zapraszam - www.refleksjebiblijne.wordpress.com
 
 
George 


Wyznanie: NAZAREJCZYK
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 1464
Wysłany: 2015-06-15, 15:09   Ezaw / Edom - Prorocznia Abdjasza

chryzolit napisał/a:
Ależ Jerzy Marian-
Pan Jezus o czym innym a Ty o czym innym.
Napisałeś.
Cytat:
Taką jak i dla Chrystusa, który wyraźnie powiedział:

"Nie sądźcie, że przyszedłem znieść Torę i Newiim . Nie przyszedłem znieść, ale wypełnić",


Jak się ma wypowiedz Pana Jezusa do Ezawa?.

Pan Jezus nie przyszedł znieść - dlaczego więc znosisz?.


Niczego nie 'znoszę', Chryzolicie, lecz PRZYWRACAM to co Żydzi 'znieśli', przekręcając wersety z Biblii.
Potrzebujesz przykładu aby to zrozumieć?

Proszę bardzo:

Czytając Księgę 'Państwo Boże', i zawarte w niej fragmenty Biblii z przełomu IV i V wieku, można załważyć że Chrystus nauczał na temat 'Ezawa' na podstawie Staro-testamentowej 'Proroczni Abiasza'. Skąd o tym wiemy?

Zerknijmy razem do Księgi 'Państwo Boże', i komentarza Augustyna na temat Proroczni Abadiasza.

Św. Augustyn (ur. 13 Listopada 354 r. zm. 28 Sierpnia 430 r.), był jednym z czterech największych ojców / doktorów KrK, i współtwórcą jego teologii.
W dziele swojego życia - księdze zatytowanej Państwo Boże - Civitale Deli, Augustyn cytuje fragmenty z Biblii, przechowując w ten sposób dla nas oryginalny - końcowy fragment Proroczni Abdiasza.

Ale ten antyczny fragment, cytowany przez Augustyna w księdze 'Państwo Boże', jest odwrotnością tego co widzimy w zakończeniu 'Proroczni Abdiasza' w dzisiejszych wydaniach Biblii.

Czyżby biblijna Prorocznia Abdiasza, dotycząca Ezawa / Edomu, została 'skażona' od czasów Św. Augustyna? Nie ulega to żadnym wątpliwością.

Ponieważ Prorocznia Abdiasza jest prorocznią wyraźnie mówiącą o "końcu czasów" i początku panowania na ziemi Chrystusa - jest więc ona prorocznią bardzo ważną, i wartą sprawdzenia o co w niej właściwie chodzi.

Jak już wspomniałem, końcowy fragment tej proroczni - Proroczni Abadiasza, zachowany w orginalnej formie, możemy odczytać w księdze Augustyna "Państwo Boże", i fragment ten daleko odbiega od tego co widzimy w obecnych wydaniach Biblii. Ten antyczny tekst Proroczni Abdiasza, mówi nam że Chrystus sam nauczał na podstawie tej 'Proroczni', że ci którzy przeżyją ostatnią z wojnen na ziemi, a raczej agresję Izraela na "Górę Ezawa" (naród Edomu), muszą wyjść z Syjonu (Żydo-Chrześcijańskiej i żydowskiej religii Izraela), aby stanąć w obronie "Góry Ezawa” - narodu Edomu, i dopiero wtedy nastanie Królestwo Pana - Chrystusowe Królestwo - Państwo Boże.

Poniżej załączam link i orginalny fragment proroczni Abadiasza, cytowany w książce Państwo Boże, w Księdze XVIII, Rozdział 31.
http://www.newadvent.org/fathers/120118.htm

Cytat:

"Rozdział 31. — O Przepowiedniach Związanych ze Zbawieniem Świata w Chrystusie, w Księdze Abadiasza, Nahuma, i Habbuka."

"Lecz na górze Syjon będzie ocalenie i będzie ona święta."

A niewiele dalej, na końcu tej samej proroczni, mówi on:

"I ci którzy zostaną znów ocaleni muszą wyjść z Góry Syjonu,
aby mogli obronić Górę Ezawa, i nastanie królestwo Pana."
Abadiasz 21


"Chapter 31.— Of the Predictions Concerning the Salvation of the World in Christ, in Obadiah, Nahum, and Habakkuk.

"But upon Mount Sion shall be safety, and there shall be a Holy One."
And a little after, at the end of the same prophecy, he says:
"And those who are saved again shall come up out of Mount Sion,
that they may defend Mount Esau, and it shall be a kingdom to the Lord.
Obadiah 21.


Jak widzimy w tym nieskażonym fragmencie Proroczni Abdiasza (zachowaniej dla nas w księdze Augustyna z V wieku), Państwo Boże w którym Chrystus sam będzie kierował sprawami tego świata, nastąpi po tym jak Izraelici wymordują wszystkich Edomitów

- "wycięty zostanie [wszelki] człowiek z góry Ezawa".

Wtedy ci którzy ocaleją "muszą wyjść z Góry Syjonu (żydowskiej i Żydo-Chrześcijańskiej religii), aby mogli obronić Górę Ezawa", i nastanie wtedy królestwo Pana."

Wiem że wielu będzie się zastanawiać - dlaczego miałby ktoś brać w obronę Górę Ezawa / Edom / Idumeę?
Kim był Ezaw i czym właściwie jest ten Edom.

Spróbujmy sami odpowiedzieć sobie na to pytanie analizując biblijne i historyczne dzieje Ezawa i jego narodu Edomu / Idumei.

Poznajmy bliżej ten naród i zastanówmy się czy jesteśmy gotowi stanąć w jego obronie. Sprawdźmy czy naprawdę kwalifikujemy się aby być mieszkańcami Nowej Jerozolimy - Państwa Bożego, aby żyć w nim pod wodzą Chrystusa Zbawiciela.

Czy jesteśmy duchowo dojrzali aby poznać Prawdę i wziąść w obronę Górę Ezawa?

Historia tych dwóch narodów, Izraela i Edomu, to walka pomiędzy dwiema miłościami. Jeden naród cechuje miłość własna, charakteryzującą sie obojętnością na potrzeby drugiego człowieka "aż po obojętność na Boga" ( jak pisał o tym Św. Augustyn).
Druga miłość to miłość Chrystusowa, charakteryzującą się służeniem drugiemu człowiekowi, "aż po obojętność na samego siebie" (Państwo Boże XIV, 28).

Mało tego, w Księdze Państwo Boże, Św. Augustyn pisze że sam Chrystus nauczał o obronie "Góry Ezawa" na podstawie Proroczni Abdiasza, ale z dzisiejszych wydań Biblii ta informacja jakoś wyparowała.


Zajrzyjmy może teraz do Biblii aby zobaczyć co o Ezawie - Górze Ezawa, pisał pseudo apostoł, faryzeusz Paweł.

W Biblii czytamy że Ezaw / Edom - pierworodny i umiłowany syn Patryjarchy Izaaka i wnuk Abrahama, był starszym bliźniaczym bratem Jakuba - Patriarchy Izraela.

Paweł, który był faryzeuszem i Izraelitą z rodu Beniamina / Wilków, używa Ezawa jako przykład swojej Szatańskiej Doktryny Elekcji, pisząc o Ezawie w liście do Rzymian:

Cytat:

"(7) Nie wszyscy też potomkowie Abrahama są synami Abrahamowymi. Lecz [jest powiedziane]: w Izaaku wzbudzę ci potomstwo. (8) Oznacza to, że nie są synami Boga potomkowie cieleśni, lecz synowie obietnicy są uważani za potomstwo. (9) Słowo zaś obietnicy jest także: Przyjdę o tym i o tym czasie i Sara będzie miała syna.
(10) Nie tylko zresztą ona, lecz także Rebeka, która z jednego zbliżenia z ojcem Izaakiem stała się matką.

(11) I jeszcze się nawet nie narodzili ani nie uczynili nic złego czy dobrego
– aby nie zmienione zostało postanowienie Boże pochodzące z wolnego wyboru, (12) zależne nie od uczynków [ludzi], lecz jedynie od powołującego [Boga] – kiedy to dowiedziała się [Rebeka], że starszy będzie służył młodszemu,

(13) zgodnie z tym, co jest napisane: Jakuba umiłowałem, Ezawa miałem w nienawiści. ..."

(List do Rzymian 9:1-33, Biblia Warszawsko-Praska)
Internetowa Biblia 2000 v3.41 ˆ 1994-2001


Czyż żydowska Pawłowa nauka, Chryzolicie, która razem Pawłem i jego Doktryną Elekcji wkradła się do KrK, to nie teologia Szatana?

Czy Księga Augustyna - 'Państwo Boże', nie jest dowodem na to że Biblia została przez Żydów sfałszowana?


chryzolit napisał/a:

Ponadto czytasz tekst pomijając ważną wypowiedz.

(23) a Pan jej powiedział: Dwa narody są w twym łonie, dwa odrębne ludy wyjdą z twych wnętrzności; jeden będzie silniejszy od drugiego, starszy będzie służył młodszemu.

Tak powiedział Pan ''starszy będzie służył młodszemu''.
Historia ten fakt potwierdza, a Ty tą historię chcesz wywrócić, dla swoich celów.
No.Testament, potwierdza zapis z K.Moj.
Heb.12;16-17.
Apostoł znał historie tych wydarzeń lepiej, ponieważ był ich bliżej czasowo, prawie 2000-lat.
Ty natomiast chcesz nadać historii,szczególnie biblijnej inne fakty,dlaczego?.
To jest powód,dla którego ponownie zapytam, jakim autorytetem jest dla Ciebie St.Testament.?.
Pozdrawiam.


Jeżeli chodzi o służenie, Chryzolicie, o to że starszy miał służyć młodszemu,
to już Cesarz Marek Aureliusz Antonina - Rzymski władca uważany nawet przez Żydów za sprawiedliwego, uważał stanowisko władcy za rodzaj służby publicznej.

Więc to że starszy Ezaw miał służyć młodszemu Jakubowi nie ma nic wspólnego z Prawem Pierworodzcwa czy Prawem do Błogosławieństwa. Myślę że będąc zafascynowany Chrystusem łatwo Ci będzie to zrozumieć, ponieważ to On nauczał aby służyć innym.

Pozdrawiam
Jerzy
_________________
Błąd w Historii prowadzi do błędu w Doktrynie.

Kłamstwo może zmienić historię, ale tylko Prawda może zmienić Świat.

”Łatwiej jest oszukać człowieka, niż przekonać go, ze został oszukany"
Mark Twain
 
 
Bobo 


Pomógł: 550 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 13729
Wysłany: 2015-06-15, 15:15   

Jerzy Marian napisał/a:
EZAW

Postać Biblijna i Historyczna - kim tak naprawdę (według FAKTÓW biblijnych i historycznych) był ten człowiek.


KLAPA. Jeśli oprócz biblijnych źródeł masz jakieś historyczne to podaj.
_________________
Oszołomstwu mówię NIE!
 
 
George 


Wyznanie: NAZAREJCZYK
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 1464
Wysłany: 2015-06-15, 16:46   Ezaw - Król Isinu Akkad i Sumeru

”W archeologicznych dokumentach z Sumeru, Ezaw jest znany jaki Lipit-Eshtar który odziedziczył tron Isinu po swoim wujku i teściu Ishme-Dagan (Ismaelu).
Datowanie Sumeryjskich dokumentów jest problematyczne z powodu pomieszanych wiekowo archeologicznych obiektów znajdujących się w zakresie jak i poniżej Shuppurak warstwy.
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Lipit-Isztar
Według archeologicznej rekonstrukcji Assyryjskiej Listy Królów Ashur-Nirari I [Ezaw] jest nazwany synem Ismaela syna Abrahama, co świadczy o braku rozróżnienia pomiędzy synem a źięciem."
http://en.rodovid.org/wk?...76&oldid=151303

"In the archaeological record of Sumer, Esau is mentioned as Lipit-Eshtar who inherited the throne of Isin from his Uncle and Father in Law Ishme-Dagan. The dating of the Sumerian records is problematic no doubt as the result of mixed age artifacts appearing in the same strata beneath and within the Shuppurak flood layer. https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Lipit-Isztar
According to Archaeological reconstruction of Assyrian King lists Ashur-Nirari I[Esau] appears as a son of Ishmael ibn Ibrahim, illustrating the lack of differentiation in Haningalbatese culture between actual sons and husband of one's daughter."

Cytat:

" (13) I te są imiona synów Ismaelowych w nazwiskach ich, według rodzajów ich:

pierworodny Ismaelów, Nebajot; po nim Kedar, i Abdeel, i Mabsan. (14) I Masma, i Duma, i Masa. (15) Hadar, i Tema, Jetur, Nafis i Kedma.

(16) Ci są synowie Ismaelowi, i te imiona ich, według miasteczek ich,

i zamków ich, dwanaście książąt w familijach ich."

(Ks. Rodzaju 25:1-34, Biblia Gdańska)
Internetowa Biblia 2000 v3.41 ˆ 1994-2001


Pewnie czytałeś Bobo ten fragment wiele razy, i dobrze wiesz że "książęta" to synowie króla. Ale tobie nawet do głowy by nie przyszło że Ismael, pierworodny syn Abrahama, mógłby być królem Isinu, a jednak ten wers potwierdza że był.

Pewnie wiesz że Ezaw / Edom, aby zadowolić swoich rodziców (Księga Rodzaju 27), poślubił Księżniczkę Basemath, córkę Ismaela, pierworodnego syna Abrahama i ojca dwunastu książąt, jak to czytamy w Biblii.

Z Sumeryjskich archeologicznych wykopalisk dowiadujemy się, że Iszmael to Ishme-Dagan / Icme-Dagan. Zarządzał on królestwem Isinu od roku 1953 pne. do 1933 p.n.e.. Znany on jest z odbudowy Świątyni w Ur. Jego pełny tytuł to: Ishme-Dagan, zarządca Nippur, książe Uru, Uddadu Eridu, Pan Uruku, król Isinu, król Sumeru i Akkadu, ukochany mąż Nauły.

http://www.historyfiles.co.uk/KingListsMiddEast/Me

Po śmierci Iszmaela, królestwem Isinu zarządzał jego źięć, Ezaw - Lipit Eshtar. Był on królem przez 11 lat, od ok. 1933 do 1922 pne., kiedy został zamordowany przez swojego brata, Jakuba / Izraela, o czym czytamy w najbardziej popularnych apokryfach, w Księdze Jubileuszów i w Testamencie Dwunastu Patryjarchów.

Niestety, Żydzi robią dziś wszystko aby zniszczyć zabytki historyczne świadczące o Izmaelu - królu Isinu, Akadu i Sumeru, i o jego następcy Ezawie.
Poniżej fotka z rozgrabiania i niszczenia historii tego wspaniałego królestwa ktore pod władzą Ezawa budowało naszą cywilizację:



http://portal.unesco.org/...ECTION=201.html

Pozdrawiam
Jerzy
_________________
Błąd w Historii prowadzi do błędu w Doktrynie.

Kłamstwo może zmienić historię, ale tylko Prawda może zmienić Świat.

”Łatwiej jest oszukać człowieka, niż przekonać go, ze został oszukany"
Mark Twain
Ostatnio zmieniony przez George 2015-06-15, 17:11, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
George 


Wyznanie: NAZAREJCZYK
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 1464
Wysłany: 2015-06-15, 16:52   Ezaw - Lipit-Eshtar

Lipit-Isztar lub Lipit-Esztar – piąty król z I dynastii z Isin, syn i następca Iszme-Dagana. Według Sumeryjskiej listy królów (kopie L1+N1, P2 i P5) oraz Listy królów Ur i Isin panować miał przez 11 lat. Jego rządy datowane są na lata ok. 1934–1924 p.n.e. (chronologia średnia).

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Lipit-Isztar



Imię

Imię króla, znaczące „Ten, którego stworzyła bogini Isztar”, odczytywać można zarówno Lipit-Ištar (w języku akadyjskim), jak i Lipit-Eštar (w języku amoryckim), jako że władca ten pochodził z dynastii amoryckiej. W Kodeksie Lipit-Isztara, jego „nazwach rocznych”, a także innych tekstach (np. kopiach WB 444 i P5 Sumeryjskiej listy królów) imię Lipit-Isztara poprzedzone jest determinatywem dingir (w transliteracji dLi-pí-it-Eš4/Iš4-tár), który stawiano tylko przed imionami bogów, co świadczy o panującej za jego panowania idei „boskości” władcy. Z tego też względu w niektórych tłumaczeniach występuje on jako „boski Lipit-Isztar”.

PanowanieEdytuj

Niewiele wiadomo o politycznych wydarzeniach za czasów jego panowania. Prowadził prace budowlane w Ur („nazwa roczna” 'b'), głównie przy Gipar, świątyni boga Ningublagi, gdzie jako najwyższą kapłankę osadził swą córkę Enninsunzi („nazwa roczna” 'g').

Dbał o sprawiedliwość w swym królestwie, wydając edykty umarzające długi i uwalniające ludność od pracy przymusowej („nazwa roczna” 'e'). Najlepiej znny jest jednak ze swych reform, zawartych w tzw. Kodeksie Lipit-Isztara, które m.in. regulowały udział pewnych grup ludności w pracach publicznych i ograniczały niewolnictwo za długi.
Pod koniec swego panowania Lipit-Isztar popadł w konflikt z Gungunumem (1932-1906 p.n.e.), królem Larsy, który podbił należące do Isin miasto Ur. W niejasnych okolicznościach po śmierci Lipit-Isztara władzę w państwie przejąŀ uzurpator Ur-Ninurta.

Kodeks Lipit-IsztaraEdytuj

Ta sekcja jest niekompletna. Jeśli możesz, rozbuduj ją.
Tekst Kodeksu Lipit-Isztara złożony został z siedmiu, fragmentarycznie zachowanych glinianych tabliczek, zawierających część prologu, 37 przepisów prawnych i epilogu.

Przykłady prawEdytuj

§ 9. „Jeśli ktoś wszedł do czyjegoś sadu i został ujęty za kradzież, zapłaci dziesięć szekli srebra”
§ 10. „Jeśli ktoś ściął drzewo w ogrodzie kogoś innego, zapłaci połowę miny srebra”
§ 14. „Jeśli czyjś niewolnik dał wykup swojemu panu i zostało to udowodnione jego panu dwa razy, niewolnik ten otrzyma wolność”
§ 25. „Jeśli mężczyzna poślubił kobietę i urodziła mu ona dzieci, a te dzieci żyją, i niewolnica również urodziła dzieci dla swego pana, lecz ten ojciec dał wolność niewolnicy i jej dzieciom, to dzieci niewolnicy nie będą dzielić się majątkiem z dziećmi ich dawnego pana”
§ 27. „Jeśli żona mężczyzny nie urodziła mu dzieci, lecz nierządnica z publicznego placu urodziła mu dzieci, mężczyzna ten zapewni zboże, olej i ubrania dla tej nierządnicy. Dzieci, które urodziła mężczyźnie nierządnica, będą jego spadkobiercami i dopóki żyje jego żona, dopóty nierządnica nie będzie mieszkała w jednym domu z żoną mężczyzny”
§ 35. „Jeśli ktoś wynajął wołu i okaleczył jego oko, zapłaci połowę jego ceny”
§ 36. „Jeśli ktoś wynajął wołu i złamał jego róg, zapłaci jedną czwartą jego ceny”

Przypisy

Francis R. Steele, The Code ..., Philadelphia 1948, s. 10-24.
„The Sumerian king list (transliteration)” na stronie Electronic Text Corpus of Sumerian Literature (ETCSL) (wiersze 363-364)
A.K. Grayson, Königslisten und Chroniken. B. Akkadisch, w: Reallexikon der Assyriologie, tom VI (Klagesang-Libanon), Walter de Gruyter, Berlin - New York 1980-83, s. 90.
Marc Van De Mieroop, A History..., s. 282.
hasło liptu, The Assyrian Dictionary, tom 9 (L), The Oriental Institute, Chicago 1973, s. 201.
Francis R. Steele, The Code ..., s. 10-13 (kol. I 21, 35, 39; kol. II 29).
lista „nazw rocznych” Lipit-Isztara na stronie Cuneiform Digital Library Initiative (CDLI) („nazwy roczne” '1' oraz 'i')
Thorkild Jacobsen, The Sumerian ..., s. 124-125, przypis 352.
Jean-Jacques Glassner, Mesopotamian Chronicles, Society of Biblical Literature, Atlanta 2004, s. 125.
Thorkild Jacobsen, The Sumerian..., s. 125.
hasło Lipit-Eshtar, w: Gwendolyn Leick, Who's Who..., s. 97.
Joachim Śliwa (red.), Wielka Historia Świata, tom 2 (Stary i Nowy Świat od „rewolucji” neolitycznej do podbojów Aleksandra Wielkiego), Oficyna Wydawnicza FOGRA, 2005, s. 214-215
Francis R. Steele, The Code ..., Philadelphia 1948, s. 10-24.
BibliografiaEdytuj

Cezary Kunderewicz, Najstarsze prawa świata Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1990 ISBN 8370164560
Marc Van De Mieroop, A History of the Ancient Near East ca. 3000-323 BC, Blackwell Publishing, 2004.
Thorkild Jacobsen, The Sumerian King List, Assyriological Studies 11, The University of Chicago Press, Chicago - London 1939.
Francis R. Steele, The Code of Lipit-Ishtar, University of Pennsylvania Museum Monographs, Philadelphia 1948.
hasło Lipit-Eshtar, w: Gwendolyn Leick, Who's Who in the Ancient Near East, London and New York 2002, s. 97.
_________________
Błąd w Historii prowadzi do błędu w Doktrynie.

Kłamstwo może zmienić historię, ale tylko Prawda może zmienić Świat.

”Łatwiej jest oszukać człowieka, niż przekonać go, ze został oszukany"
Mark Twain
Ostatnio zmieniony przez George 2015-06-15, 16:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Bobo 


Pomógł: 550 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 13729
Wysłany: 2015-06-15, 16:53   

Bełkot.
_________________
Oszołomstwu mówię NIE!
 
 
George 


Wyznanie: NAZAREJCZYK
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 1464
Wysłany: 2015-06-15, 17:08   

Bobo napisał/a:
Bełkot.


To zatykaj uszy i nawiewaj, tak jak to przystało na typowego Żyda kiedy mówi mu się PRAWDĘ.
_________________
Błąd w Historii prowadzi do błędu w Doktrynie.

Kłamstwo może zmienić historię, ale tylko Prawda może zmienić Świat.

”Łatwiej jest oszukać człowieka, niż przekonać go, ze został oszukany"
Mark Twain
Ostatnio zmieniony przez George 2015-06-15, 17:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bobo 


Pomógł: 550 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 13729
Wysłany: 2015-06-15, 17:19   

Jerzy Marian napisał/a:
To zatykaj uszy i nawiewaj, jak przystało na typowego Żyda


No nie Żyda, ale racja! Nawiewam i wrzucam cię do IGNORA. Czytać cię szkoda, fantastyka mnie nie interesuje.
_________________
Oszołomstwu mówię NIE!
 
 
nike 

Pomogła: 135 razy
Dołączyła: 05 Sie 2006
Posty: 10689
Wysłany: 2015-06-15, 23:40   

Jerzy Marian, Widzę, ze z całego serca nienawidzisz Żydów, a czy uważasz Jezusa za Żyda i w niego wierzysz?
_________________
http://biblos.feen.pl/index.php
 
 
George 


Wyznanie: NAZAREJCZYK
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 1464
Wysłany: 2015-06-16, 15:05   EZAW I NIMROD

nike napisał/a:
Jerzy Marian, Widzę, ze z całego serca nienawidzisz Żydów, a czy uważasz Jezusa za Żyda i w niego wierzysz?


Czy ty chociaż rozumiesz Niki znaczenie słowa 'nienawiść'?

Powiedz proszę, co byś powiedziała o człowieku który odmawia umierającemu z wycieńczenia bratu miski potrawy, o takim człowieku jakim był Jakub - Patryjarcha Izraela i szczepu Żydów, tych którzy mają duchowe zwierzchnictwo nad całym Izraelem?
Czy postawa Jakuba / Izraela nie jest to najlepszym przykład NIENAWIŚCI NAWET DO BLIŹNIEGO ???

Spójrzmy na tą Biblijną historię, ale wcześniej przypomnijmy sobie co wiemy już o Ezawie:

Z poprzedniego fragmentu Biblii - Księga Rodzaju 25: 19-28, wiemy że Ezaw był:

1. PIERWORODNYM i umiłowanym synem IZAAKA.

2. ARAMEJCZYKIEM / SYRYJCZYKIEM.

3. ZRODZONY ZA SPRAWĄ DUCHA ŚWIĘTEGO

4. PATRYJARCHĄ / ZAŁOŻYCIELEM SŁAWNEGO W DZIEJACH LUDZKOŚCI NARODU - EDOMU - narodu stworzonego aby służyć innym narodom.

5. POSŁUSZNYM OJCU MYŚLIWYM I ROLNIKIEM, ZAOPATRUJĄCYM W ŻYWNOŚĆ DOM IZAAKA.

Zobaczmy teraz czego dowiadujemy się o EZAWIE kontynuując czytanie Księgi Rodzaju 25.

Cytat:

Księga Rodzaju (Genesis) 25

(29) Gdy pewnego razu Jakub gotował jakąś potrawę, nadszedł z pola Ezaw bardzo znużony (30) i rzekł do Jakuba:

Daj mi choć trochę tej czerwonej potrawy, jestem bowiem znużony. - Dlatego nazwano go Edom.

(31) Jakub odpowiedział: Odstąp mi najprzód twój przywilej pierworodztwa!.

(32) Rzekł Ezaw: Skoro niemal umieram [z głodu], cóż mi po pierworodztwie?

(33) Na to Jakub: Zaraz mi przysięgnij! Ezaw mu przysiągł i tak odstąpił swe pierworodztwo Jakubowi.

(34) Wtedy Jakub podał Ezawowi chleb i gotowaną soczewicę. Ezaw najadł się i napił, a potem wstał i oddalił się. Tak to Ezaw zlekceważył przywilej pierworodztwa.

(Ks. Rodzaju 25:1-34, Biblia Tysiąclecia)
Internetowa Biblia 2000 v3.41 ˆ 1994-2001



Cytat:

(29) I uwarzył sobie Jakób potrawę, a na ten czas przyszedł Ezaw z pola spracowany.

(30) Tedy rzekł Ezaw do Jakóba: Daj mi jeść, proszę cię z tej czerwonej potrawy, bom się spracował: a przetoż nazwano imię jego Edom.

(31) Któremu rzekł Jakób: Przedajże mi dziś pierworodztwo twoje.

(32) I rzekł Ezaw: Otom ja bliski śmierci, cóż mi po pierworodztwie?.

(33) I rzekł Jakób: Przysiążże mi dziś, i przysiągł mu. I sprzedał pierworodztwo swoje Jakóbowi.

(34) Tedy Jakób dał Ezawowi chleba, i potrawę z soczewicy, a on jadł i pił, a potem powstawszy odszedł; i pogardził Ezaw pierworodztwem swojem.

(Ks. Rodzaju 25:1-34, Biblia Gdańska)
Internetowa Biblia 2000 v3.41 ˆ 1994-2001


Zanim rozpoczniemy analizę wydarzeń z tego fragmentu, należy zwrócić uwagę na przekręty w polskich tłumaczeniach Biblii. Słowo "znużony", określające w polskich Bibliach Ezawa, to typowy żydowsko-polski przekręt w tłumaczeniu, słowo które wogóle tu nie pasuje. Czytając taki 'przekręt' czytelnikowi odrazu nasunie się pytanie -

”jeśli był 'znużony' i głodny, to czemu Ezaw sam nie zrobił sobie czegoś do jedzenia? - Czyżby by aż tak leniwy że wolał umrzeć niż sobie ugotować?”

Jak dalszy tekst wykazuje - Ezaw umierał z WYCIEŃCZENIA a nie ze ZNUŻENIA, bo przecież nikt nie umiera ze ZNUŻENIA. Użycie wyrau 'ZNUŻENIE' zamiast 'WYCIEŃCZENIE' znalazłem tylko w polskim tłumaczeniu Biblii. Jest to jeszcze jeden dowód skażenia polskich Biblii.

W popularnej wśród Żydów Księdze Jaszera czytamy że Ezaw padł przed Jakubem nie 'znużony' lecz WYCIEŃCZONY i bliski śmierci, po właśnie przebytej walce z okrótnym królem Nimrodem i jego ludźmi, a nie 'znużony' pracą w polu czy polowaniem.

Zerknijmy na to co o EZAWIE i Nimrodzie pisze Księga Jaszera.

Historia Abrahama rozpoczyna się ponad cztery tysiące lat temu w Mezpoptanii, gdzie panowała Dynastia Nimrodów. Nimrod, założyciel tej dynastii, był synem Kusza i wnukiem Chama syna Noego, tego Noego którego Bóg uratował przed potopem - największym kataklizmemem w historii ludzkości.

O początku historii Nimroda czytamy w Księdze Rodzaju 10 : 8-12.

Cytat:
"(1) Oto potomstwo synów Noego: Sema, Chama i Jafeta. Po potopie urodzili się im następujący synowie: ...

(6) Synowie Chama: Kusz, Misraim, Put i Kanaan. ...

(8) Kusz zaś zrodził Nimroda, który był pierwszym mocarzem na ziemi.
(9) Był on też najsławniejszym na ziemi myśliwym. Stąd powstało przysłowie: Dzielny jak Nimrod, najsławniejszy na ziemi myśliwy.

(10) On to pierwszy panował w Babelu, w Erek, w Akkad i w Kalne, w kraju Szinear. (11) Wyszedłszy z tego kraju do Aszszuru, zbudował Niniwę, Rechobot-Ir, Kalach (12) i Resan, wielkie miasto pomiędzy Niniwą a Kalach. ... "

(Ks. Rodzaju 10:1-32, Biblia Tysiąclecia)
Internetowa Biblia 2000 v3.41 ˆ 1994-2001


Nimrod był pierwszym mocarzem ziemskim który odwrócił się od Boga. Budował on wielkie miasta i wymagał od swych poddanych czczenia własnej osoby.


http://www.thetruthishere.com/nimrod.html

Czcząc Nimroda, ludzie z jego królestwa odwrócili się od Boga i zaczęli czcić bożki.
Poza Biblią mówi nam też o tym Księga Jaszera:

Księga Jaszera, Rozdział 7

Cytat:
“46 I cała ziemia mówiła jednym językiem i słowami jedności, lecz Nimrod nie szedł drogami Pana i był bardziej grzeszny niż wszyscy ludzie przed nim, od czasów powodzi do teraz.

47 I rzeźbił bożki z drewna i kamienia i kłaniał się im, buntował się przeciw Panu i uczył swych poddanych i ludzi na ziemi swych grzesznych czynów. A Mardon, jego syn, był jeszcze bardziej nikczemny, niż jego ojciec.

48 I każdy, kto słyszał o czynach Mardona, syna Nimroda, mówił o nim:

„Nikczemni rodzą nikczemność”

i stało się to powszechnym powiedzeniem pośród ludzi od tamtych czasów po dzisiejsze.

49 A Terach, syn Nachora, książę ludu Nimroda, był w tamtych czasach wielki w oczach króla i jego poddanych i kochali go król i książęta i wznieśli go bardzo wysoko.

50 I Terach wziął żonę, a jej imię brzmiało Amtelo, córka Kornebo. I żona Teracha poczęła i urodziła mu w tamtych dniach syna.

51 Terach miał siedemdziesiąt lat, kiedy go począł i nazwał go Abram, ponieważ w tych dniach wychowywał go król i uczcił go ponad wszystkie swoje książęta, które z nim były.”



W takiej bałwochwalczej rodzinie, czczącej wielu bożków, w królestwie Nimrodów, urodził się Abram. Z nim właśnie Bóg zawarł Kowenant, zmieniając też jego imię z Abrama na Abrahama - imię mające znaczenie - "ojciec wielu narodów".


Ten to Abraham miał synów - pierworodnego Ismaela, i 'obiecanego' przez Boga Izaaka.

Ezaw był pierworodnym i umiłowanym synem Izaaka.

O walce Ezawa z Nimrodem czytamy w 27 Rozdziale Księgi Jaszera.

KSIĘGA JASZERA
Cytat:



Rozdział 27

1 A w tym czasie Ezaw, po śmierci Abrahama, często chodził na polowania.

2 A Nimrod, król Babelu, tak, jak Amrafel, również często chodził polować ze swymi mocarzami oraz na spacery ze swymi ludźmi w chłodniejsze dni.

3 I Nimrod całe dnie obserwował Ezawa, ponieważ w sercu Nimroda w tych dniach zrodziła się zazdrość przeciw Ezawowi.

4 I pewnego dnia Ezaw poszedł na polowanie i spotkał w dziczy Nimroda spacerującego z dwojgiem swoich ludzi.

5 I wszyscy jego mocarze byli z nim w dziczy, lecz trzymali się od niego w pewnej odległości i poszli na polowanie w różne strony, a Ezaw ukrył się przed Nimrodem i czaił się na niego w dziczy.

6 A Nimrod i jego ludzie, którzy z nim byli, nie znali go i Nimrod i jego ludzie często chodzili po polu w chłodniejsze dni i po to, by dowiedzieć się, gdzie polowali jego ludzie.

7 I Nimrod i dwoje jego ludzi, którzy z nim byli, doszli do miejsca, gdzie polowali, kiedy Ezaw nagle wyskoczył z miejsca, w którym się czaił, wyciągnął miecz, podbiegł do Nimroda i odciął mu głowę.

8 I Ezaw stoczył desperacką walkę z dwoma mężczyznami, którzy byli z Nimrodem i kiedy zawołali oni do niego, Ezaw zwrócił się do nich i zabił ich swym mieczem.

9 I wszyscy mocarze Nimroda, którzy zostawili go, by iść w dzicz, usłyszeli z oddali krzyki i poznali głosy tych dwóch mężczyzn i pobiegli by dowiedzieć się, jaka była tego przyczyna, kiedy znaleźli swojego króla i ludzi, którzy byli z nim, martwych w dziczy.

10 A kiedy Ezaw zobaczył z oddali zbliżających się mocarzy Nimroda, uciekł. I Ezaw zabrał wartościowe szaty Nimroda, które zostawił mu w spadku ojciec i dzięki którym Nimrod dominował w całym kraju i uciekł i ukrył je w swoim domu.

11 I Ezaw zabrał szaty i uciekł do miasta z powodu ludzi Nimroda i zmęczony po walce dotarł do domu swego ojca i gotów był umrzeć
z rozpaczy kiedy podszedł do swojego brata Jakuba i usiadł przed nim.

12 I powiedział do swojego brata Jakuba: „Oto dzisiaj umrę, po co mi więc prawo pierworództwa?” I Jakub postąpił w tej sprawie mądrze i Ezaw sprzedał Jakubowi swoje prawo pierworództwa, ponieważ wyszło to od Pana.

13 I część jaskini na polu Makpela, które Abraham kupił od Hetytów w posiadanie na miejsce pochówku, Ezaw również sprzedał Jakubowi, a Jakub kupił to wszystko od swojego brata Ezawa za przedstawioną wartość.

14 I Jakub zapisał to wszystko w księdze i poświadczył to samo świadkami i zapieczętował ją i księga pozostała w rękach Jakuba.

15 A kiedy Nimrod, syn Kusza, zginął, jego ludzie zabrali go w wielkim zdziwieniu i pochowali go w jego mieście, a Nimrod przeżyłdwieście piętnaście lat, kiedy zmarł.

16 A wszystkie dni, w których Nimrod rządził ponad ludźmi tego kraju, wyniosły sto osiemdziesiąt pięć lat. I Nimrod zginął od miecza Ezawa we wstydzie i pogardzie i nasienie Abrahama spowodowało jego śmierć, tak, jak to widział w swoim śnie.

17 I po śmierci Nimroda jego królestwo podzieliło się na wiele części, a wszystkie te części, nad którymi panował Nimrod zostały oddane odpowiednim królom ziem, którzy odzyskali je po śmierci Nimroda i ludzie z domu Nimroda byli przez długi czas zniewoleni przez wszystkich innych królów tych ziem."

____________________________________________________
Jak nam mówi Księga Jaszera w narracji żydowskiej, Ezaw był WCIEŃCZONY walką z bezbożnym Nimrodem i jego obstawą, a nie pracą w polu czy polowaniem.

Ezaw uwolnił świat od skorumpowanych rządów dynastii Nimrodów, i mógł być faktycznie bliski śmierci gdy prosił Jakuba o posiłek.

Czy w tym przypadku, Niki, odmowa miski soczewicy umierającemu z wycieńczenia bratu to nie dowód NIENAWIŚCI jaką Jakub / Patryjarcha Izraela pałał do swojego brata Ezawa?

Pozdrawiam
Jerzy

Ps. Czytając ten fragment żydowskiej wersji Księgi Jaszera, i patrząc na FAKTY z tego wydarzenia (walki Ezawa z Nimrodem ), nasówa się pytanie, czy to nie zazdrosny Nimrod zorganizował 'polowanie' na Ezawa?
_________________
Błąd w Historii prowadzi do błędu w Doktrynie.

Kłamstwo może zmienić historię, ale tylko Prawda może zmienić Świat.

”Łatwiej jest oszukać człowieka, niż przekonać go, ze został oszukany"
Mark Twain
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 14