 |
Forum biblijne
Owocem ducha jest: miłość, radość, pokój, cierpliwość, uprzejmość, dobroć, wierność. (List do Galatów 5:21-22)
|
Matka Pana |
Autor |
Wiadomość |
Yarpen Zirgin
Katolik

Wyznanie: Kościół katolicki
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2006 Posty: 15750
|
Wysłany: 2016-02-06, 16:18
|
|
|
daglezja77 napisał/a: | Lukian napisał/a: | J 20:28 pau "Tomasz wyznał Mu w odpowiedzi: „Pan mój i Bóg mój!"." |
Co to ma do rzeczy |
To, że tę wiarę wyznał, Chrystus go nie skorygował, a inni Apostołowie tez nie protestowali. :)
Cytat: | w Wyjścia 7:1 Bogiem nazwano Mojżesza..Czy przestał być człowiekiem? |
Został nazwany bogiem, a nie Bogiem. :) |
_________________ Udowadnia się winę, a nie niewinność.
Aha... Nie licz na moją odpowiedź na złośliwości, szyderstwa i próby zmiany tematu. |
|
|
|
 |
Yarpen Zirgin
Katolik

Wyznanie: Kościół katolicki
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2006 Posty: 15750
|
Wysłany: 2016-02-06, 16:28
|
|
|
David77 napisał/a: | Yarpen Zirgin,
Cytat: | Nie kombinuj. W tej wypowiedzi św. Tomasz o Chrystusie powiedział "Pan mój i Bóg mój" i wyznał w ten sposób swoją wiarę, że Jezus jest jego Bogiem, a nie "uznał Jehowę za jedynego Boga". |
Nie wyrywaj wersetu z kontekstu , najpierw zapoznaj się z całym kontekstem a później wyciągaj wnioski . |
Kontekst niczego nie zmienia w wyznaniu św. Tomasza.
Cytat: | Zwrot Bóg mój apostoł Paweł używa do Boga Ojca , nie ma ani jednego wersetu aby ten zwrot był używany do Syna Bożego Jezusa Chrystusa |
Przecież zacytowałem taki fragment: J 20:28. Św. Tomasz Apostoł tak powiedział o Chrystusie. |
_________________ Udowadnia się winę, a nie niewinność.
Aha... Nie licz na moją odpowiedź na złośliwości, szyderstwa i próby zmiany tematu. |
|
|
|
 |
David77

Pomógł: 68 razy Dołączył: 19 Mar 2011 Posty: 3818 Skąd: MÜNCHEN
|
Wysłany: 2016-02-06, 17:53
|
|
|
Yarpen Zirgin,
Cytat: | Kontekst niczego nie zmienia w wyznaniu św. Tomasza. |
Właśnie kontekst zmienia bardzo dużo
Jezus ukazuje się Marii Magdalenie i mówi do niej pewne słowa które ma przekazać jego uczniom
ew Jan 20;17 Rzekł jej Jezus: Nie dotykaj mnie, bo jeszcze nie wstąpiłem do Ojca; ale idź do braci moich i powiedz im: Wstępuję do Ojca mego i Ojca waszego, do Boga mego i Boga waszego.
Co miała zrobić Maria Magdalena ? Jezus powiedział do niej aby poszła do jego uczniów i im przekazała słowa Pana ,, Wstępuję do Ojca mego i Ojca waszego do Boga mego i Boga waszego
Maria więc z pewnością wszystko przekazała uczniom co jej polecił Jezus
ew Jan 20;18 I przyszła Maria Magdalena, oznajmując uczniom, że widziała Pana i że jej to powiedział
Czy na podstawie tych słów któryś z jego uczniów doszedł do wniosku że Jezus jest zarówno Panem jak i Bogiem ? , nikt z nich podczas pierwszego spotkania się z Jezusem nie doszedł do takiego wniosku . Ze sprawozdania wynika że Tomasza nie było z nimi kiedy Jezus ukazał im się .
ew Jan 20;24 ,25 A Tomasz, jeden z dwunastu, zwany Bliźniakiem, nie był z nimi, gdy przyszedł Jezus.
(25) Powiedzieli mu tedy inni uczniowie: Widzieliśmy Pana. On zaś im rzekł: Jeśli nie ujrzę na rękach jego znaku gwoździ i nie włożę palca mego w miejsce gwoździ, i nie włożę ręki mojej w bok jego, nie uwierzę.
26-27 A po ośmiu dniach znowu byli w domu uczniowie jego i Tomasz z nimi. I przyszedł Jezus, gdy drzwi były zamknięte, i stanął pośród nich, i rzekł: Pokój wam! (27) Potem rzekł do Tomasza: Daj tu palec swój i oglądaj ręce moje, i daj tu rękę swoją, i włóż w bok mój, a nie bądź bez wiary, lecz wierz.
Podstawowe pytanie jakie powinieneś sobie postać to dzięki komu Tomasz mógł oglądać zmartwychwstałego Pana ?
Dz 10;40,41 Ale Bóg wzbudził go trzeciego dnia i dozwolił mu się objawić. (41) Nie całemu ludowi, lecz świadkom uprzednio wybranym przez Boga, nam, którzy z nim jedliśmy i piliśmy po jego zmartwychwstaniu.
Kiedy Tomasz zobaczył swego Pana mówi do Jezusa Pan mój i Bóg mój
mówiąc Pan mój ma na myśli Jezusa , mówiąc Bóg mój ma na myśli Boga i Ojca Jezusa Chrystusa który uznał go za godnego zobaczenia jego Syna .
Tym który całe zdarzenie opisał był apostoł Jan ,był świadkiem słów Tomasza , słyszał jakie słowa Tomasz skierował do Jezusa , wobec tego do jakiego wniosku doszedł Jan ?
ew Jan 20;(30) I wiele innych cudów uczynił Jezus wobec uczniów, które nie są spisane w tej księdze; (31) te zaś są spisane, abyście wierzyli, że Jezus jest Chrystusem, Synem Boga, i abyście wierząc mieli żywot w imieniu jego.
Zatem kontekst fragmentu ew Jana 20 roz..przeczy temu jakoby Tomasz nazwał Jezus swoim Bogiem .
Gdyby Jezus był tym samym Bogiem co Bóg Ojciec to wówczas nie mówił by że wstępuje do Boga swojego gdyż rzeczywistości szedł by do samego siebie |
_________________ יֵּשׁוּעַ הוּא הָאָדוֹן |
|
|
|
 |
Yarpen Zirgin
Katolik

Wyznanie: Kościół katolicki
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2006 Posty: 15750
|
Wysłany: 2016-02-06, 18:27
|
|
|
David77 napisał/a: | Yarpen Zirgin,
Cytat: | Kontekst niczego nie zmienia w wyznaniu św. Tomasza. |
Właśnie kontekst zmienia bardzo dużo |
Przykro mi, ale nie zmienia.
Cytat: | Jezus ukazuje się Marii Magdalenie i mówi do niej pewne słowa które ma przekazać jego uczniom
ew Jan 20;17 Rzekł jej Jezus: Nie dotykaj mnie, bo jeszcze nie wstąpiłem do Ojca; ale idź do braci moich i powiedz im: Wstępuję do Ojca mego i Ojca waszego, do Boga mego i Boga waszego.
Co miała zrobić Maria Magdalena ? Jezus powiedział do niej aby poszła do jego uczniów i im przekazała słowa Pana ,, Wstępuję do Ojca mego i Ojca waszego do Boga mego i Boga waszego |
I mamy tu podkreślenie różnicy pomiędzy Chrystusem i ludźmi, bo gdyby jego relacje z Bogiem Ojcem były identyczne jak nasze, to powiedziałby "Boga naszego". :)
Cytat: | Kiedy Tomasz zobaczył swego Pana mówi do Jezusa Pan mój i Bóg mój
mówiąc Pan mój ma na myśli Jezusa , mówiąc Bóg mój ma na myśli Boga i Ojca Jezusa Chrystusa który uznał go za godnego zobaczenia jego Syna . |
Nie naciągaj tekstu. Tomasz Chrystusowi odpowiedział "Pan mój i Bóg mój", a nie dwóm osobom. Chrystus zaś temu nie zaprzeczył, tylko to pochwalił. |
_________________ Udowadnia się winę, a nie niewinność.
Aha... Nie licz na moją odpowiedź na złośliwości, szyderstwa i próby zmiany tematu. |
|
|
|
 |
kodak27
Pomógł: 23 razy Dołączył: 16 Kwi 2012 Posty: 1248
|
Wysłany: 2016-02-06, 19:41
|
|
|
David77 napisał/a: | Zwrot Bóg mój apostoł Paweł używa do Boga Ojca , nie ma ani jednego wersetu aby ten zwrot był używany do Syna Bożego Jezusa Chrystusa | Dokładnie i prosto wyjaśniłeś owe twierdzenie Tomasza. Ja również wcześniej je podałem Yarpenowi, lecz ten zarzucił mi jakoweś kombinacje. Dlaczego zarzucił? Ponieważ kłócą się z jego wykładnią katechizmu i filozoficznych dogmatów wymyślonych przez Krk na potrzeby swojej niczym nie uzasadnionej uzurpacji do supremacji nad ludźmi. Stąd ich pomysł na chrzczenie niemowląt... między innymi.., potem pomysł na dogmat o czyśćcu, a jak potem śpiewał Cugowski.., "Wszyscy święci balują w niebie," a dla heretyków ogień piekielny, jak możemy się dowiedzieć z historii inkwizycji, a i wielu historycznych filmów, bądź takowych książek. Dlatego ja jestem dla Yarpena "kombinatorem" bo w ogóle nie uznaję żadnego prymatu, supremacji Krk nad swoją osobą, a uznaję wyłącznie Biblię i jej Autora! |
|
|
|
 |
daglezja77
Pomógł: 42 razy Dołączył: 13 Cze 2008 Posty: 2153
|
Wysłany: 2016-02-06, 19:50
|
|
|
Yarpen Zirgin napisał/a: | daglezja77 napisał/a: | Lukian napisał/a: | J 20:28 pau "Tomasz wyznał Mu w odpowiedzi: „Pan mój i Bóg mój!"." |
Co to ma do rzeczy |
To, że tę wiarę wyznał, Chrystus go nie skorygował, a inni Apostołowie tez nie protestowali. :)
Cytat: | w Wyjścia 7:1 Bogiem nazwano Mojżesza..Czy przestał być człowiekiem? |
Został nazwany bogiem, a nie Bogiem. :) |
Wyj.7:1 (BT)
Pan odpowiedział Mojżeszowi: Oto Ja uczynię cię jakby Bogiem faraona, a Aaron, brat twój, będzie twoim prorokiem
BG
I rzekł Pan do Mojżesza: Oto, postanowiłem cię za Boga Faraonowi, a Aaron, brat twój, będzie prorokiem twoim. |
_________________ Nie toleruje idiotów a na tym forum tacy bywają.
Np. adminka zablokowała mi właśnie PW bo skrytykowałem to co pisze w postach. Nie ma po co tu zaglądać. |
|
|
|
 |
kodak27
Pomógł: 23 razy Dołączył: 16 Kwi 2012 Posty: 1248
|
Wysłany: 2016-02-06, 19:54
|
|
|
Yarpen Zirgin napisał/a: | Nie naciągaj tekstu. Tomasz Chrystusowi odpowiedział "Pan mój i Bóg mój", a nie dwóm osobom. Chrystus zaś temu nie zaprzeczył, tylko to pochwalił. | Ależ żonglerka z twojej strony, jak możesz komuś zarzucać naciąganie tekstu, jak sam dokładnie robisz to ty i w żywe oczy? Tomasz zwracając się do Jezusa mówił o nim samym a potem mówił o uznaniu Ojca, Boga Jezusa będącego w niebie. Oj Yarpen, Yarpen..., jak ci nie wstyd takiego zachowania, zabraniasz innym wyciągania prawidłowych wniosków tylko dlatego, że nie pasują do katechizmu i dogmatycznej filozofii Krk! |
|
|
|
 |
kodak27
Pomógł: 23 razy Dołączył: 16 Kwi 2012 Posty: 1248
|
Wysłany: 2016-02-06, 20:01
|
|
|
Yarpen Zirgin napisał/a: | I mamy tu podkreślenie różnicy pomiędzy Chrystusem i ludźmi, bo gdyby jego relacje z Bogiem Ojcem były identyczne jak nasze, to powiedziałby "Boga naszego". :) | Czyli co, że według twojego toku rozumowania, Jezus Chrystus żyjąc na ziemi nie był człowiekiem z krwi i kości? |
|
|
|
 |
David77

Pomógł: 68 razy Dołączył: 19 Mar 2011 Posty: 3818 Skąd: MÜNCHEN
|
Wysłany: 2016-02-06, 20:05
|
|
|
Yarpen Zirgin,
Cytat: | Przykro mi, ale nie zmienia. |
Kontekst mówi o Bogu i Ojcu jak i o Jego Synu Jezusie Chrystusie
Cytat: |
I mamy tu podkreślenie różnicy pomiędzy Chrystusem i ludźmi, bo gdyby jego relacje z Bogiem Ojcem były identyczne jak nasze, to powiedziałby "Boga naszego". :) |
Czy uczniowie Jezusa mieli innego Boga
Nie podlega dyskusji że Bóg i Ojciec Jezusa Chrystusa jest tym samym Bogiem chrześcijan wiec nie rozumiem za bardzo co tutaj zmienia ,, relacja jaką ma syn ze swoim Bogiem czyżbyś uważał że chrześcijanie wierzyli w innego Boga aniżeli Jezus ?
Naoczny świadek słowo Tomasz długo po tym kiedy Jezus już był w niebie napisał
1 Jan 4:12 Boga nikt nigdy nie widział; jeżeli nawzajem się miłujemy, Bóg mieszka w nas i miłość jego doszła w nas do doskonałości
Skoro Jezus powiedział że idzie do Boga i Ojca swojego to czy uważasz że Jezus jest tymże samym Bogiem do którego miał odejść ? proszę o odpowiedź |
_________________ יֵּשׁוּעַ הוּא הָאָדוֹן |
|
|
|
 |
Yarpen Zirgin
Katolik

Wyznanie: Kościół katolicki
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2006 Posty: 15750
|
Wysłany: 2016-02-06, 23:29
|
|
|
kodak27 napisał/a: | Yarpen Zirgin napisał/a: | Nie naciągaj tekstu. Tomasz Chrystusowi odpowiedział "Pan mój i Bóg mój", a nie dwóm osobom. Chrystus zaś temu nie zaprzeczył, tylko to pochwalił. | Ależ żonglerka z twojej strony, jak możesz komuś zarzucać naciąganie tekstu, jak sam dokładnie robisz to ty i w żywe oczy? Tomasz zwracając się do Jezusa mówił o nim samym a potem mówił o uznaniu Ojca, Boga Jezusa będącego w niebie. |
Tia... Zaś jak powiem do przełożonego "mój przyjaciel i mój szef", to oczywiście będę najpierw mówił o nim, a potem o zupełnie innej osobie. |
_________________ Udowadnia się winę, a nie niewinność.
Aha... Nie licz na moją odpowiedź na złośliwości, szyderstwa i próby zmiany tematu. |
|
|
|
 |
kodak27
Pomógł: 23 razy Dołączył: 16 Kwi 2012 Posty: 1248
|
Wysłany: 2016-02-07, 00:12
|
|
|
Yarpen Zirgin napisał/a: | Tia... Zaś jak powiem do przełożonego "mój przyjaciel i mój szef", to oczywiście będę najpierw mówił o nim, a potem o zupełnie innej osobie | Mój przyjaciel i szef mój.... . Kiepsko wypadleś |
|
|
|
 |
David77

Pomógł: 68 razy Dołączył: 19 Mar 2011 Posty: 3818 Skąd: MÜNCHEN
|
Wysłany: 2016-02-07, 11:10
|
|
|
W j greckim kiedy chciano podkreślić że dana wywiedź jest kierowana wyłącznie do jednego podmiotu wówczas pisano :
Ew Jan 1: 49 Odpowiedział mu Natanael: Mistrzu! Ty jesteś Synem Bożym, Ty jesteś królem Izraela.
ῥαββί, σὺ εἶ ὁ υἱὸς τοῦ θεοῦ, σὺ βασιλεὺς εἶ τοῦ Ἰσραήλ.
Ew Mat 16: 16 A odpowiadając Szymon Piotr rzekł: Tyś jest Chrystus, Syn Boga żywego
ἀποκριθεὶς δὲ Σίμων Πέτρος εἶπεν· σὺ εἰ ὁ χριστὸς ὁ υἱὸς τοῦ θεοῦ τοῦ ζῶντος
W Ew Jan 20:20 napisano :
ἀπεκρίθη Θωμᾶς καὶ εἶπεν αὐτῷ· ὁ κύριος μου καὶ ὁ θεός μου.
Odpowiedział Tomasz i rzekł mu: Pan mój i Bóg mój
Gdyby Tomasz powiedział : σὺ εἰ ὁ κύριος μου καὶ ὁ θεός μου. Ty jesteś Panem moim i Bogiem moim wówczas cała wypowiedź była by kierowane bezpośrednio do Jezusa . Jednak w kontekście jest wymiony Bóg i Ojciec Jezus do którego Jezus miał odejść zatem ani kontekst ani też wypowiedź Tomasz nie dowodzi jakoby Tomasz uważał Jezusa za swego Pan i Boga
Ps. Yarpen czekam na odpowiedź do poprzedniego postu |
_________________ יֵּשׁוּעַ הוּא הָאָדוֹן |
|
|
|
 |
EMET
Wyznanie: Świadkowie Jehowy w Polsce
Pomógł: 248 razy Dołączył: 04 Wrz 2006 Posty: 11204
|
Wysłany: 2016-02-07, 11:45
|
|
|
David77 napisał/a: |
W Ew Jan 20:20 napisano :
ἀπεκρίθη Θωμᾶς καὶ εἶπεν αὐτῷ· ὁ κύριος μου καὶ ὁ θεός μου.
Odpowiedział Tomasz i rzekł mu: Pan mój i Bóg mój |
EMET:
Literówka, 'Davidzie77'...
Powinieneś napisać Jana 20:28 [nie 20:20; jak napisałeś]
Stephanos, ps. EMET |
_________________ „Wielu będzie biegać tu i tam [po hebrajsku: < jᵊszōṭᵊṭû >], i nastanie obfitość prawdziwej wiedzy” -- Daniela 12:4b; ‘PNŚ/ZW’, Przypis. |
|
|
|
 |
EMET
Wyznanie: Świadkowie Jehowy w Polsce
Pomógł: 248 razy Dołączył: 04 Wrz 2006 Posty: 11204
|
Wysłany: 2016-02-07, 14:17
|
|
|
EMET:
Tak sobie myślę…
Interpretowanie [bo o to faktycznie chodzi] wersetu wg Jana 20:28, a zwłaszcza pomieszczonej wypowiedzi Tomasza, tak, iż: <<dla Tomasza Jezus był zarówno 'Panem' [sensu stricto], jak też i 'Bogiem' [sensu stricto]>>, rodzi pytanie takie, jak –
Czyżby - tak pojmowana - wypowiedź Tomasza przewyższała rangą inne wypowiedzi: w tym i samego Jezusa? Skoro bowiem jest przywoływany werset 17 tego samego rozdziału wg Jana [20:17 – wypowiedź samego Pana Jezusa], skoro jest przywoływany werset 31 tego samego rozdział wg Jana [20:31 – wypowiedź wręcz podsumowująca ap. Jana], to jest to klasyczne wręcz podejście takie, kiedy uwzględnia się kontekst, kiedy owe wersety przywołujemy!
Jednak, co czytamy /m.in./ w komentarzu do tego wersetu [Jana 20:17] w V wydaniu 'BT': “[…] Mimo zestawienia “mój” i “wasz”, nie w ten sam sposób jest On Bogiem i Ojcem dla Chrystusa i dla nas.” – str. 1421, ed. 2000r.
Chciałoby się zapytać: w jaki to “sposób” 'Ojciec' jest dla Jezusa - tego Jezusa – 'Bogiem'? Skoro, jak piszą komentatorzy/teolodzy, “nie w ten sam sposób...”, to jakie mamy [powinniśmy mieć /?/] zróżnicowanie odnośnie pojmowania...?
Oczywiście – wiadomo, jeżeli chodzi o ścisłość - iż nawet w określeniu “Ojciec” [do Boga Najwyższego] też o tyle różnicujemy w pojmowaniu, że Ojcostwo Boga w stosunku do Jezusa a w stosunku do ludzi… Wystarczy wgląd w wersety typu: Izajasza 63:16; 64:8; Mat 6:9a; wg Jana 8:42; 2Tes 1:1 [i wiele, wiele innych…]; następnie porównanie w licznymi wersetami takimi, gdy sam Jezus zwraca się do 'swego Ojca', tudzież, gdy w ogóle o Nim mówi.
Tym niemniej, wiadomo, czemu taka nadwrażliwość u wielu, gdy podaje się wersety takie, kiedy Bóg Najwyższy bywa określany/nazywany per “Bóg Pana naszego Jezusa Chrystusa” [Efez 1:17]. Kiedy mamy w Apok 1:6 [“dla Boga i Ojca swego”]; 3:2 [“wobec mego Boga”]; 3:12 [trzykrotnie: “Boga mojego”]. Kiedy sam Jezus mówi “Boże mój,...” - Mat 27:46. Ciekawe wypowiedzi z 1Kor 3:23; 11:3.
Jest o wiele więcej wersetów w Ks. Nowego Przymierza takich, gdzie mamy nie tylko określanie Boga per “Ojciec Jezusa”, ale i “Bóg Jezusa” [o czym były już post/y/ na Forum]. Czyli: świadomość ludzi oraz samego Jezusa, iż wiemy/mamy: tak Jezus, jak i my, ludzie, nad sobą Boga [który jest również: 'Bogiem Jezusa', 'Bogiem - dla i wobec Jezusa'] -- Boga wszystkiego, co żyje, a więc i ludzi: 'Boga bogów'.
O ile, zatem, ktoś kieruje się motywacją taką np., iż: z racji swojej wiary w doktrynę Trójcy nie do przyjęcia /dla tak wierzącego [tak wierzących]/ jest uznanie - w sensie pojmowania wprost - wymowy zapodanych powyżej tekstów, iż Bóg jest nie tylko 'Ojcem Jezusa', ale i… 'Bogiem Pana Jezusa', to wówczas… 'rejterada' i 'popłoch', ew. próba objaśnień tego typu, jak to mamy w 'przypisie' do V wyd. 'BT' [niejedyne to tego typu tłumaczenie; chciałoby się napisać: “tłumaczenie”].
Tak, jak pisałem powyżej –
Na zasadzie: “tonący brzytwy się chwyta”, tekst wg Jana 20:28 staje się tym 'aktem rozpaczy'. Chciałoby się rzec: tak - przez owych - pojmowana interpretacyjnie wypowiedź Tomasza – górowała by [?] nad innymi wypowiedziami: samego Jezusa, apostołów etc. Ba, dziwne, iż trzy [3] wersety poniżej [Jana 20:31], w, swojej podsumowującej, konkluzji ap. Jan podtrzymał, a jakże, że: “Te zaś zapisano, abyście wierzyli, że Jezus jest Mesjaszem, Synem Bożym, i abyście wierząc, mieli życie w imię Jego.” [V wyd. BT].
No, chyba, że ktoś powie: „Co za różnica: 'Synem Bożym' czy 'Bogiem' – to jest identycznie to samo!”. Czyżby???
Zapodawane są nieraz wersety takie, kiedy to wg mniemań [tak: jeno mniemań] Żydzi twierdzili, iż… wg Jana 5:18c; 10:33c. Tyle, że co sami powiedzieli wobec Piłata – wg Jana 19:7? Co sam Jezus im odpowiedział w wg Jana 10:36?
Zatem: bycie 'synem Bożym', najwspanialszym nawet 'Synem Bożym' [jak to i w przypadku Jezusa] – nie czyni takowego 'syna Bożego', zwłaszcza 'Syna Bożego' -- Bogiem jako takim. Por. też: Psalm 89:6.
Czyż sam Jezus nie zaliczył siebie do jednego z chwalców tego jednego jedynego Boga [Boga swojego i Boga ludzi; Boga wszelkich bytów w niebiosach /szeroko rozumiane/ i na ziemi]? Wypowiedział, wszak, wobec 'uczonego w piśmie' słynną DEKLARACJĘ [< szema' >] z Ks. Powt. Prawa, a co jest zanotowane w wg Marka 12:29, 30 [por. też kontekst bliski].
W w. 29 - „nasz Bóg” [hebr.: < 'elohenu >]; w w. 30 – „twojego Boga” [hebr.: < 'elohecha >].
W wg Jana 8:54c użył również określenia „Bogiem waszym” [hebr.: < 'elohechem >].
Mamy co nieco owych 'określeń'… Świadomie zapodałem w ujęciu hebrajskim [wg trans. uproszczonej] – dla lepszej wyrazistości.
Stephanos, ps. EMET |
_________________ „Wielu będzie biegać tu i tam [po hebrajsku: < jᵊszōṭᵊṭû >], i nastanie obfitość prawdziwej wiedzy” -- Daniela 12:4b; ‘PNŚ/ZW’, Przypis. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
•
|