Forum biblijne Strona Główna Forum biblijne
Owocem ducha jest: miłość, radość, pokój, cierpliwość, uprzejmość, dobroć, wierność. (List do Galatów 5:21-22)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Yarpen Zirgin
2007-05-13, 21:37
Gdzie pisze w Biblii ,że Bóg jest w trzech osobach?
Autor Wiadomość
rykiw
[Usunięty]

Wysłany: 2009-09-08, 09:25   

[quote="Arius"]
rykiw napisał/a:
Arius napisał/a:
rykiw napisał/a:
Arius napisał/a:
rykiw napisał/a:
Cytat:
tessa napisał/a:


On stworzył swego Pierworodnego na początku.....

A jak się nazywał ten "stworzony Pierworodny na początku"?
pozdrawiam


Po co to pytanie i udawanie niewiedzy?


Sprawdzam czy moje konkluzje są zgodne z zamierzeniami autora tekst.

To Bóg stworzył Słowo???

pozdrawiam


Zależy co masz na myśli pisząc SŁOWO.


Rad bym się dowiedzieć jakie słowo [Słowo] masz na myśli sugerując że wiedza o jego stworzeniu powinna być powszechna.
pozdrawiam


Tak to ty się możesz bawić z innymi, powodzenia.


Bawić? Chyba sobie żartujesz przyjacielu.
Ja się zapytałem autora słów "On stworzył swego Pierworodnego na początku....." jakie jest imię tego Pierworodnego stworzonego na początku, gdyż uważam że odpowiedź na to być może trywialne pytanie, będzie w stanie rzucić światło na prawdziwość lub też niezgodność z przesłaniem Biblii takiego podejścia do rzeczy.
Nb, sam rozróżniam akt stworzenia od aktu zrodzenia tak zasadniczo iż uważam że jedno wyklucza drugie. Dlatego też z mojego punktu widzenia, już na pierwszy rzut oka powyższe stwierdzenie jest błędne. Ale żeby nie wkładać w usta Tessa'y ani słów których ona/on nie powiedzia/ła/ł, ani znaczeń tychże słów, których być może ona/on nie mia/ła/ł na myśli zadałem moje pytanie.
Jeśli uznałeś że masz coś do powiedzenie w sprawie mojego pytania to należało to uczynić zamiast taksować je jako formę udawania czegokolwiek.
Ja tu niczego nie udaję, Pierworodny wszelkiego stworzenia nie został stworzony lecz jak samo słowo pierwoRODNY na to wskazuje URODZONY.
On (ten Pierworodny) narodził się w Betlejem.
Co zatem znaczyć mogą słowa "On stworzył swego Pierworodnego na początku.....".
Czy ja nie wiem czegoś co jest wszystkim powszechnie wiadome?
Co to jest takiego?
Czekam na odpowiedź.
Jak nazywał się ten "stworzony Pierorodny na początku"?

pozdrawiam
[/list]
 
 
Arius 
badacz Biblii


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 4947
Skąd: kosmopolita
Wysłany: 2009-09-08, 09:57   

rykiw napisał/a:
Nb, sam rozróżniam akt stworzenia od aktu zrodzenia tak zasadniczo iż uważam że jedno wyklucza drugie.


Wiesz, możesz sobie rozróżniać stwarzanie, od zradzania, ale czy tak samo czyni BIBLIA? Jeśli uczciwie to zbadamy, to będziemy w stanie rzucić światło na prawdziwość lub też niezgodność twojego 'rozróżniania', z przesłaniem Biblii.

Cytat:
Proverbs 8:22-25 22 Pan[JHWH] stworzył mnie jako pierwociny swojego stworzenia, na początku swych dzieł, z dawna. 23 Przed wiekami byłam ustanowiona, od początków, przed powstaniem świata, 24 gdy jeszcze nie było morza, zostałam zrodzona, gdy jeszcze nie było źródeł obfitujących w wody. 25 Zanim góry były założone i powstały wzgórza, zostałam zrodzona
 
 
EMET 

Wyznanie: Świadkowie Jehowy w Polsce
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 11203
Wysłany: 2009-09-08, 12:20   

Arius napisał/a:
rykiw napisał/a:
Nb, sam rozróżniam akt stworzenia od aktu zrodzenia tak zasadniczo iż uważam że jedno wyklucza drugie.


Wiesz, możesz sobie rozróżniać stwarzanie, od zradzania, ale czy tak samo czyni BIBLIA? Jeśli uczciwie to zbadamy, to będziemy w stanie rzucić światło na prawdziwość lub też niezgodność twojego 'rozróżniania', z przesłaniem Biblii.

Cytat:
Proverbs 8:22-25 22 Pan[JHWH] stworzył mnie jako pierwociny swojego stworzenia, na początku swych dzieł, z dawna. 23 Przed wiekami byłam ustanowiona, od początków, przed powstaniem świata, 24 gdy jeszcze nie było morza, zostałam zrodzona, gdy jeszcze nie było źródeł obfitujących w wody. 25 Zanim góry były założone i powstały wzgórza, zostałam zrodzona



EMET:
w. 22 w BH --
יְהוָה קָנָנִי רֵאשִׁית דַּרְכּוֹ קֶדֶם מִפְעָלָיו מֵאָז׃
zwracam uwagę na termin קָנָנִי < qanani >, morfologicznie w kategorii "stwarzać" [jak i u A. E. Shoshena].

W w. 24 i 25 mamy frazę dosłownie: "zostałam wydana jakby w bólach porodowych" [NŚ]
po hebrajsku: חוֹלָלְתִּי < cholalti >.

w. 30 w BH --
וָאֶהְיֶה אֶצְלוֹ אָמוֹן וָאֶהְיֶה שַׁעֲשֻׁעִים יוֹם יוֹם מְשַׂחֶקֶת לְפָנָיו בְּכָל־עֵת׃
zwracam uwagę na termin: אָמוֹן < 'amon > = "mistrzowski wykonawca".


Stephanos, ps. EMET
_________________
„Wielu będzie biegać tu i tam [po hebrajsku: < jᵊszōṭᵊṭû >], i nastanie obfitość prawdziwej wiedzy” -- Daniela 12:4b; ‘PNŚ/ZW’, Przypis.
 
 
rykiw
[Usunięty]

Wysłany: 2009-09-08, 14:16   

Arius napisał/a:
rykiw napisał/a:
Nb, sam rozróżniam akt stworzenia od aktu zrodzenia tak zasadniczo iż uważam że jedno wyklucza drugie.


Wiesz, możesz sobie rozróżniać stwarzanie, od zradzania, ale czy tak samo czyni BIBLIA? Jeśli uczciwie to zbadamy, to będziemy w stanie rzucić światło na prawdziwość lub też niezgodność twojego 'rozróżniania', z przesłaniem Biblii.

Cytat:
Proverbs 8:22-25 22 Pan[JHWH] stworzył mnie jako pierwociny swojego stworzenia, na początku swych dzieł, z dawna. 23 Przed wiekami byłam ustanowiona, od początków, przed powstaniem świata, 24 gdy jeszcze nie było morza, zostałam zrodzona, gdy jeszcze nie było źródeł obfitujących w wody. 25 Zanim góry były założone i powstały wzgórza, zostałam zrodzona


I Twoim zdaniem ta uczciwość ma polegać na tym że On [Jezus, chyba o nim tu mowa], to jest to "ono" [Słowo, czy może słowo], które jest tą "oną" [mądrością]?

Ty naprawdę nazywasz to uczciwym rozpatrzeniem biblijnego przesłania?

Jeśli tak, to ja serdecznie dziękuję za objawienie mi tej oczywistej "biblijnej prawdy".

A co z imieniem tego stworzonego Pierworodnego na początku?
Nie ma odpowiedzi czy jest zbyt oczywista aby ją wyartykułować?

pozdrawiam
 
 
rykiw
[Usunięty]

Wysłany: 2009-09-08, 14:41   

EMET napisał/a:
Arius napisał/a:
rykiw napisał/a:
Nb, sam rozróżniam akt stworzenia od aktu zrodzenia tak zasadniczo iż uważam że jedno wyklucza drugie.


Wiesz, możesz sobie rozróżniać stwarzanie, od zradzania, ale czy tak samo czyni BIBLIA? Jeśli uczciwie to zbadamy, to będziemy w stanie rzucić światło na prawdziwość lub też niezgodność twojego 'rozróżniania', z przesłaniem Biblii.

Cytat:
Proverbs 8:22-25 22 Pan[JHWH] stworzył mnie jako pierwociny swojego stworzenia, na początku swych dzieł, z dawna. 23 Przed wiekami byłam ustanowiona, od początków, przed powstaniem świata, 24 gdy jeszcze nie było morza, zostałam zrodzona, gdy jeszcze nie było źródeł obfitujących w wody. 25 Zanim góry były założone i powstały wzgórza, zostałam zrodzona



EMET:
w. 22 w BH --
יְהוָה קָנָנִי רֵאשִׁית דַּרְכּוֹ קֶדֶם מִפְעָלָיו מֵאָז׃
zwracam uwagę na termin קָנָנִי < qanani >, morfologicznie w kategorii "stwarzać" [jak i u A. E. Shoshena].

W w. 24 i 25 mamy frazę dosłownie: "zostałam wydana jakby w bólach porodowych" [NŚ]
po hebrajsku: חוֹלָלְתִּי < cholalti >.

w. 30 w BH --
וָאֶהְיֶה אֶצְלוֹ אָמוֹן וָאֶהְיֶה שַׁעֲשֻׁעִים יוֹם יוֹם מְשַׂחֶקֶת לְפָנָיו בְּכָל־עֵת׃
zwracam uwagę na termin: אָמוֹן < 'amon > = "mistrzowski wykonawca".


Stephanos, ps. EMET


EMET,
Czy jest jakiś problem z poniższym [BG] przekładem tych weretów?

Proverbs 8:22-25
22 Pan mię miał przy początku drogi swej, przed sprawami swemi, przed wszystkiemi czasy.  23 Przed wieki jestem zrządzona, przed początkiem; pierwej niż była ziemia;  
24 Gdy jeszcze nie było przepaści, spłodzonam jest, gdy jeszcze nie było źródeł opływających wodami.  
25 Pierwej niż góry założone były, niż były pagórki, spłodzonam jest.

Różnią się one moim zdaniem (są zdecydowanie lepszym przekładem) w dosyć znaczący sposób od cytowanych przez Ariusa wersetów.

pozdrawiam
 
 
EMET 

Wyznanie: Świadkowie Jehowy w Polsce
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 11203
Wysłany: 2009-09-08, 15:21   

rykiw napisał/a:
EMET napisał/a:
Arius napisał/a:
rykiw napisał/a:
Nb, sam rozróżniam akt stworzenia od aktu zrodzenia tak zasadniczo iż uważam że jedno wyklucza drugie.


Wiesz, możesz sobie rozróżniać stwarzanie, od zradzania, ale czy tak samo czyni BIBLIA? Jeśli uczciwie to zbadamy, to będziemy w stanie rzucić światło na prawdziwość lub też niezgodność twojego 'rozróżniania', z przesłaniem Biblii.

Cytat:
Proverbs 8:22-25 22 Pan[JHWH] stworzył mnie jako pierwociny swojego stworzenia, na początku swych dzieł, z dawna. 23 Przed wiekami byłam ustanowiona, od początków, przed powstaniem świata, 24 gdy jeszcze nie było morza, zostałam zrodzona, gdy jeszcze nie było źródeł obfitujących w wody. 25 Zanim góry były założone i powstały wzgórza, zostałam zrodzona



EMET:
w. 22 w BH --
יְהוָה קָנָנִי רֵאשִׁית דַּרְכּוֹ קֶדֶם מִפְעָלָיו מֵאָז׃
zwracam uwagę na termin קָנָנִי < qanani >, morfologicznie w kategorii "stwarzać" [jak i u A. E. Shoshena].

W w. 24 i 25 mamy frazę dosłownie: "zostałam wydana jakby w bólach porodowych" [NŚ]
po hebrajsku: חוֹלָלְתִּי < cholalti >.

w. 30 w BH --
וָאֶהְיֶה אֶצְלוֹ אָמוֹן וָאֶהְיֶה שַׁעֲשֻׁעִים יוֹם יוֹם מְשַׂחֶקֶת לְפָנָיו בְּכָל־עֵת׃
zwracam uwagę na termin: אָמוֹן < 'amon > = "mistrzowski wykonawca".


Stephanos, ps. EMET


EMET,
Czy jest jakiś problem z poniższym [BG] przekładem tych weretów?

Proverbs 8:22-25
22 Pan mię miał przy początku drogi swej, przed sprawami swemi, przed wszystkiemi czasy.  23 Przed wieki jestem zrządzona, przed początkiem; pierwej niż była ziemia;  
24 Gdy jeszcze nie było przepaści, spłodzonam jest, gdy jeszcze nie było źródeł opływających wodami.  
25 Pierwej niż góry założone były, niż były pagórki, spłodzonam jest.

Różnią się one moim zdaniem (są zdecydowanie lepszym przekładem) w dosyć znaczący sposób od cytowanych przez Ariusa wersetów.

pozdrawiam



EMET:
Oto jak oddał Przekład NŚ --
" "Jehowa [hebr.: < jehva(h) >] mnie utworzył [hebr.: < qanani >; termin z kategorii "stwarzać"] jako początek [hebr.: < re'szith >] swej drogi [hebr.: < darko >], najwcześniejsze ze swych dawnych dzieł [hebr.: < qedhem mif'alajv me'az >; literalnie: "przed czynami Jego od dawna"].
Od czasu niezmierzonego [hebr.: < me'olam >] zostałam ustanowiona [hebr.: < nissachti >],' od początku [hebr.: < mero'sz >], od czasów wcześniejszych niż ziemia.
Gdy nie było głębin wodnych, zostałam wydana na świat jakby w bólach porodowych [hebr.: < cholalti >], gdy nie było źródeł obfitujących w wodę.
Zanim zostały osadzone góry, jeszcze przed wzgórzami, zostałam wydana na świat jakby w bólach porodowych [hebr.: < cholalti >; termin występuje też w Psalmie 51:5/7/],
wtedy ja byłam [hebr.: < va'ehje(h) >] obok niego [hebr.: < 'eclo >] mistrzowskim wykonawcą [hebr.: < 'amon >] i byłam kimś, kogo dzień w dzień szczególnie miłował, ja zaś wciąż się przed nim weseliłam,
weseląc się żyzną krainą jego ziemi, a rzeczy, które miłowałam, były u synów ludzkich." -- Przysłów [hebr. Miszle, czyli: Sentencje] 8:22 - 26, 31, 32.

O terminie < 'amon > były już post/y/ na Forum. Termin rozumiany jako: 'rzemieślnik, mistrzowski wykonawca, mistrz w swoim fachu' itp.


Stephanos, ps. EMET
_________________
„Wielu będzie biegać tu i tam [po hebrajsku: < jᵊszōṭᵊṭû >], i nastanie obfitość prawdziwej wiedzy” -- Daniela 12:4b; ‘PNŚ/ZW’, Przypis.
 
 
Arius 
badacz Biblii


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 4947
Skąd: kosmopolita
Wysłany: 2009-09-08, 23:07   

rykiw napisał/a:
Arius napisał/a:
rykiw napisał/a:
Nb, sam rozróżniam akt stworzenia od aktu zrodzenia tak zasadniczo iż uważam że jedno wyklucza drugie.


Wiesz, możesz sobie rozróżniać stwarzanie, od zradzania, ale czy tak samo czyni BIBLIA? Jeśli uczciwie to zbadamy, to będziemy w stanie rzucić światło na prawdziwość lub też niezgodność twojego 'rozróżniania', z przesłaniem Biblii.

Cytat:
Proverbs 8:22-25 22 Pan[JHWH] stworzył mnie jako pierwociny swojego stworzenia, na początku swych dzieł, z dawna. 23 Przed wiekami byłam ustanowiona, od początków, przed powstaniem świata, 24 gdy jeszcze nie było morza, zostałam zrodzona, gdy jeszcze nie było źródeł obfitujących w wody. 25 Zanim góry były założone i powstały wzgórza, zostałam zrodzona


I Twoim zdaniem ta uczciwość ma polegać na tym że On [Jezus, chyba o nim tu mowa], to jest to "ono" [Słowo, czy może słowo], które jest tą "oną" [mądrością]?

Ty naprawdę nazywasz to uczciwym rozpatrzeniem biblijnego przesłania?

Jeśli tak, to ja serdecznie dziękuję za objawienie mi tej oczywistej "biblijnej prawdy".

pozdrawiam


Widzisz tylko to, co chcesz widzieć :-) , ja nie pisałem teraz o słowie, ani o SŁOWIE, o mądrości nie wspominając, a tym bardziej o MĄDROŚCI, pokazałem za to zamienne używanie słów zrodzić i stworzyć, gdyż w czasach spisywania ST, nie było takich podziałów jak dziś, ale ty tego pewnie nie zauważysz.

Powodzenia w 'badaniu' Biblii, bo BADAĆ BIBLIĘ, to ty się jeszcze nie nauczyłeś.
 
 
Arius 
badacz Biblii


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 4947
Skąd: kosmopolita
Wysłany: 2009-09-08, 23:15   

rykiw napisał/a:

EMET,
Czy jest jakiś problem z poniższym [BG] przekładem tych weretów?

Proverbs 8:22-25
22 Pan mię miał przy początku drogi swej, przed sprawami swemi, przed wszystkiemi czasy.  23 Przed wieki jestem zrządzona, przed początkiem; pierwej niż była ziemia;  
24 Gdy jeszcze nie było przepaści, spłodzonam jest, gdy jeszcze nie było źródeł opływających wodami.  
25 Pierwej niż góry założone były, niż były pagórki, spłodzonam jest.

Różnią się one moim zdaniem (są zdecydowanie lepszym przekładem) w dosyć znaczący sposób od cytowanych przez Ariusa wersetów.

pozdrawiam


Wiesz, mówić to każdy sobie może, 'co mu ślina na język przyniesie', może uzasadnisz, DLACZEGO przekład BG jest 'zdecydowanie lepszy', co zdecydowało o tej lepszości?
 
 
rykiw
[Usunięty]

Wysłany: 2009-09-09, 03:32   

Cytat:
EMET,
Czy jest jakiś problem z poniższym [BG] przekładem tych weretów?

Proverbs 8:22-25
22 Pan mię miał przy początku drogi swej, przed sprawami swemi, przed wszystkiemi czasy.  23 Przed wieki jestem zrządzona, przed początkiem; pierwej niż była ziemia;  
24 Gdy jeszcze nie było przepaści, spłodzonam jest, gdy jeszcze nie było źródeł opływających wodami.  
25 Pierwej niż góry założone były, niż były pagórki, spłodzonam jest.

Różnią się one moim zdaniem (są zdecydowanie lepszym przekładem) w dosyć znaczący sposób od cytowanych przez Ariusa wersetów.

pozdrawiam



EMET:
Oto jak oddał Przekład NŚ --
" "Jehowa [hebr.: < jehva(h) >] mnie utworzył [hebr.: < qanani >; termin z kategorii "stwarzać"] jako początek [hebr.: < re'szith >] swej drogi [hebr.: < darko >], najwcześniejsze ze swych dawnych dzieł [hebr.: < qedhem mif'alajv me'az >; literalnie: "przed czynami Jego od dawna"].
Od czasu niezmierzonego [hebr.: < me'olam >] zostałam ustanowiona [hebr.: < nissachti >],' od początku [hebr.: < mero'sz >], od czasów wcześniejszych niż ziemia.
Gdy nie było głębin wodnych, zostałam wydana na świat jakby w bólach porodowych [hebr.: < cholalti >], gdy nie było źródeł obfitujących w wodę.
Zanim zostały osadzone góry, jeszcze przed wzgórzami, zostałam wydana na świat jakby w bólach porodowych [hebr.: < cholalti >; termin występuje też w Psalmie 51:5/7/],
wtedy ja byłam [hebr.: < va'ehje(h) >] obok niego [hebr.: < 'eclo >] mistrzowskim wykonawcą [hebr.: < 'amon >] i byłam kimś, kogo dzień w dzień szczególnie miłował, ja zaś wciąż się przed nim weseliłam,
weseląc się żyzną krainą jego ziemi, a rzeczy, które miłowałam, były u synów ludzkich." -- Przysłów [hebr. Miszle, czyli: Sentencje] 8:22 - 26, 31, 32.

O terminie < 'amon > były już post/y/ na Forum. Termin rozumiany jako: 'rzemieślnik, mistrzowski wykonawca, mistrz w swoim fachu' itp.


Stephanos, ps. EMET[/quote]


EMET,
Pytanie brzmiało „czy jest jakiś problem z tłumaczeniem BG”?

Pytam dlatego, że jeśli nie ma (a ja zakładam że nie ma), to jest ono znacznie lepszym tłumaczeniem od tego cytowanego przez Ariusa. Swoją drogę jaki to przekład Arius nie podaje, ale mniejsza o to.
Osobiście znajduję w nim wewnętrzną sprzeczność zawartą w wersetach 22 i 23, a także sprzeczność z treścią Gen1:1.
Wewnętrzna sprzeczność wynika z zestawienie treści wersetu 22 gdzie dowiadujemy się że została ona [mądrość] stworzona „na początku ….dzieł” i wersetu 23 gdzie z kolei dostajemy informację że była ona ustanowiona „przed powstaniem świata”.
Jest oczywistym że terminy „przed powstaniem świata” i „na początku ….dzieł” oznaczają różne przedziały czasowe.
Wystarczy zajrzeć do Gen 1:1 właśnie, aby upewnić się, że „Na początku stworzył Bóg niebo i ziemię.”
Zatem początki stworzenia dzieł pańskich to niebo i ziemia, a nie mądrość jak mylnie sugeruje ten przekład.
Jest również oczywistym, że Bóg który na początku stworzył niebo i ziemię musiał istnieć „przed” tym wydarzeniem, które Biblia nazywa początkiem.
Wniosek jest taki, że jeśli coś istniało przed powstaniem świata, to to coś nie może jednocześnie być czymś co jest pierwszą rzeczą stworzoną.
Mamy więc wewnętrzną sprzeczność zawartą w tym przekładzie.
Ale najważniejszą jest tu oczywiście sprawa Gen 1:1.
Bowiem jeśli dopuścimy możliwość tworzenia czy powstawania w jakikolwiek inny sposób czegokolwiek w okresie przed stworzeniem nieba i ziemi, wówczas nieprawdą jest to co mówi Gen 1:1.
Na początku oznacza bowiem, że nic przed stworzeniem nieba i ziemi stworzone lub powołane do istnienia poza obrębem istności samego Twórcy rzeczy o których tu mowa, być nie mogło.
Bóg byłby zwyczajnym kłamcą, lub musiałby nie wiedzieć co mówi, gdyby raz zapewnił nas że na początku stworzył niebo i ziemię, a w innym miejscu sugerował, że tak naprawdę na początku zrobił (stworzył, zrodził, spłodził) coś innego, np. mądrość.
I tu jaśnieje wyższość przekładu BG nad tym cytowanym przez Ariusza.
Jest bowiem całkowicie zgodne z naturą rzeczy i doskonale logicznym zdarzenie, że coś co istnieje w samym Bogu, jest czymś czego istnienie „datuje” się przed powstaniem tj stworzeniem, zrodzeniem, spłodzeniem czy jakiejkolwiek innej formie powołania do bytu czegokolwiek, a zatem że nie może ono należeć do zbioru „dzieł stworzonych”.
Musiało ono zatem być „z” Bogiem, „w” Bogu” czy też jak mówi BG, Bóg miał ją przy początku drogi swej.
To się zgadza, Bóg bez wątpienia miał mądrość tworząc wszystko co uczynił, miał ją już zanim uczynił cokolwiek czyli przed początkiem. Gdyby była pierwszą rzeczą stworzoną to by oznaczało że Bogu brakowało mądrości w tworzeniu „mądrości', nie mógł jej przecież mieć przed tem zanim ją stworzył.
pozdrawiam
 
 
rykiw
[Usunięty]

Wysłany: 2009-09-09, 07:10   

Cytat:
["Arius"]

Wiesz, mówić to każdy sobie może, 'co mu ślina na język przyniesie',

Zgadzam się bez zastrzeżeń, KAŻDY.

A może odpowiesz na pytanie które zainicjowało Twój udział w tej dyskusji ze mną?
pozdrawiam
 
 
Płaskowicki Rys
[Usunięty]

Wysłany: 2009-09-09, 08:23   

A ja nie zgadzam się
pisze z każdego bezużytecznego słowa będziesz rozliczony
ja staram się pisać tylko to w co wierzę ,że może być przydatne i pożyteczne -modlę się by kogoś nie pogorszyć pomimo tego
pozdrawiam
 
 
rykiw
[Usunięty]

Wysłany: 2009-09-09, 11:46   

Płaskowicki Rys napisał/a:
A ja nie zgadzam się
pisze z każdego bezużytecznego słowa będziesz rozliczony
ja staram się pisać tylko to w co wierzę ,że może być przydatne i pożyteczne -modlę się by kogoś nie pogorszyć pomimo tego
pozdrawiam


Z czym się nie zgadzasz?
Z tym żeby nie pisać co ślina komu na język przyniesie?
Ja się z tym nie zgadzam również.
Lecz czy to znaczy że tak się nie dzieje i że nie jest prawdą, że każdy może (teoretycznie choćby) mówić co mu ślina na język przyniesie, czyli gadać niedorzecznie?
Poczytaj posty na tym tutaj forum i powiedz czy nie ma tu wypowiedzi które swobodnie mieszczą się w takiej definicji?

pozdrawiam
 
 
Płaskowicki Rys
[Usunięty]

Wysłany: 2009-09-09, 12:22   

Słusznie
piszesz właściwie
pozdrawiam i przepraszam nie chciałem Cię atakować
 
 
eksplorator
[Usunięty]

Wysłany: 2010-01-20, 14:31   

mirek napisał/a:
tessa, w Piśmie Świętym aż roi się od dowodów na naukę o Trójcy, tylko trzeba niestety zdjąć okulary Strażnicy. :-P

Ja aby nie być gołosłowny przytoczę parę mocnych argumentów. W poście tym chcę jak zwykle dowodzić Trójcy, oczywiście na podstawie Pisma Świętego. Otóż na kartach Bibli, jak już to wiele razy mówiono, możemy stwierdzić, iż praktycznie w każdym dziele i czynie Bożym uczestniczy cała Trójca Święta. Ja posłużę się tylko paroma przykładami (spośród setek) wersetów, w których zawarte jest działanie Boga w Trójcy Świętej. Mój wybór padł na wydarzenia biblijne:

Cała Trójca Święta stwarzała świat:

Bóg Ojciec
Rdz 1:26 Bw „Potem rzekł Bóg: Uczyńmy człowieka na obraz nasz, podobnego do nas i niech panuje nad rybami morskimi i nad ptactwem niebios, i nad bydłem, i nad całą ziemią, i nad wszelkim płazem pełzającym po ziemi.”

Iz 44:24 Bw „Tak mówi Pan, twój Odkupiciel i twój Stwórca jeszcze w łonie matki: Ja jestem Pan, Stwórca wszystkiego, Ja sam rozciągnąłem niebiosa, sam ugruntowałem ziemię - kto był ze mną?”

Iz 45:12 Bw „Ja uczyniłem ziemię i stworzyłem na niej ludzi, moje ręce rozciągnęły niebiosa i Ja daję rozkazy wszystkiemu ich wojsku.”

Iz 64:8 Bw „Lecz teraz, Panie, Ty jesteś naszym Ojcem, my jesteśmy gliną, a Ty naszym Stwórcą i wszyscyśmy dziełem twoich rąk!”


Syn Boży
J 1:3 Bw „Wszystko przez nie powstało, a bez niego nic nie powstało, co powstało.”

Kol 1:15-17 Bw „On jest obrazem Boga niewidzialnego, pierworodnym wszelkiego stworzenia,(16) ponieważ w nim zostało stworzone wszystko, co jest na niebie i na ziemi, rzeczy widzialne i niewidzialne, czy to trony, czy panowania, czy nadziemskie władze, czy zwierzchności; wszystko przez niego i dla niego zostało stworzone.(17) On też jest przed wszystkimi rzeczami i wszystko na nim jest ugruntowane,”

Hbr 1:10 Bw „Oraz: Tyś, Panie, na początku ugruntował ziemię, i niebiosa są dziełem rąk twoich;”


Duch Święty
Rdz 1:2 Bw „A ziemia była pustkowiem i chaosem; ciemność była nad otchłanią, a Duch Boży unosił się nad powierzchnią wód.”

Hi 33:4 Bw „Duch Boży stworzył mnie, a tchnienie Wszechmocnego ożywiło mnie.”

Hi 26:13 Bg „Duchem swym niebiosa przyozdobił, a ręka jego stworzyła węża skrętnego.”



Żydzi na pustynii kusili każdą z osób Trójcy Świętej

Bóg Ojciec
Lb 21:6 BT „Zesłał więc Jahwe na lud węże o jadzie palącym, które kąsały ludzi, tak że wielka liczba Izraelitów zmarła.”

Pwt 6:16 Bw „Nie będziesz kusił Pana, Boga swego, jak kusiliście go w Massa.”


Syn Boży
1Kor 10:9 Bg „Ani kuśmy Chrystusa, jako niektórzy z nich kusili i od wężów poginęli.”

1Kor 10:9 BT „I nie wystawiajmy Pana na próbę, jak wystawiali Go niektórzy z nich i poginęli od wężów.”


Duch Święty
Hbr 3:7-9 Bw „Dlatego, jak mówi Duch Święty: Dziś, jeśli głos jego usłyszycie,(8) nie zatwardzajcie serc waszych, jak podczas buntu, w dniu kuszenia na pustyni,(9) gdzie kusili mnie ojcowie wasi i wystawiali na próbę, chociaż oglądali dzieła moje przez czterdzieści lat.”


Cała Trójca Święta występuje w słowach zwiastujących narodziny Mesjasza:

Łk 1:35 Bw „I odpowiadając anioł, rzekł jej: Duch Święty zstąpi na ciebie i moc Najwyższego zacieni cię. Dlatego też to, co się narodzi, będzie święte i będzie nazwane Synem Bożym.”


Podczas chrztu Jezusa ukazała się cała Trójca Święta:

Mt 3:16-17 Bw „A gdy Jezus został ochrzczony, wnet wystąpił z wody, i oto otworzyły się niebiosa, i ujrzał Ducha Bożego, który zstąpił w postaci gołębicy i spoczął na nim.(17) I oto rozległ się głos z nieba: Ten jest Syn mój umiłowany, którego sobie upodobałem.”

Jest to bardzo ciekawy werset również z tego względu, że Duch Święty zamanifestował tam swą obecność w "postaci gołębicy". A gołębica jak wiemy jest istotą a nie mocą czy siłą. A zatem i również Duch Święty nie jest nieosobową mocą ale przynajmniej istotą żywą.


Wszystkie osoby Trójcy Świętej wystąpiły w scenie przemienienia Jezusa na górze Tabor:

Mt 17:5 Bw „Gdy on jeszcze mówił, oto obłok jasny okrył ich i oto rozległ się głos z obłoku: Ten jest Syn mój umiłowany, którego sobie upodobałem, jego słuchajcie!”

Tutaj Duch Święty jest pod postacią obłoku, który w Biblii jest znakiem Bożej obecności (Wyj 13:21-22; 19:16)


W zmartwychwstanie Chrystusa zaangażowana była cała Trójca Święta:

Bóg Ojciec
Ga 1:1 Bw „Paweł, apostoł nie od ludzi ani przez człowieka, lecz przez Jezusa Chrystusa i Boga Ojca, który go wzbudził z martwych,”

Ef 1:20 Bw „jaką okazał w Chrystusie, gdy wzbudził go z martwych i posadził po prawicy swojej w niebie”


Syn Boży
J 2:19 Bw „Jezus, odpowiadając, rzekł im: Zburzcie tę świątynię, a Ja w trzy dni ją odbuduję.”

J 10:17-18 Bw „Dlatego Ojciec miłuje mnie, iż Ja kładę życie swoje, aby je znowu wziąć.(18) Nikt mi go nie odbiera, ale Ja kładę je z własnej woli. Mam moc dać je i mam moc znowu je odzyskać; taki rozkaz wziąłem od Ojca mego.”


Duch Święty
Rz 8:11 Bw „A jeśli Duch tego, który Jezusa wzbudził z martwych, mieszka w was, tedy Ten, który Jezusa Chrystusa z martwych wzbudził, ożywi i wasze śmiertelne ciała przez Ducha swego, który mieszka w was.”

1P 3:18 Bp „Bo i Chrystus raz jeden cierpiał za grzechy, Sprawiedliwy za niesprawiedliwych, aby was doprowadzić do Boga; poniósłszy śmierć jako człowiek, został wskrzeszony do życia przez Ducha,”



Biblijny opis wniebowstąpienia Jezusa równiez zwraca uwagę na trzy osoby Boskie:

Dz 1:1-4 Bw „Pierwszą księgę, Teofilu, napisałem o tym wszystkim, co Jezus czynił i czego nauczał od początku(2) aż do dnia, gdy udzieliwszy przez Ducha Świętego poleceń apostołom, których wybrał, wzięty został w górę;(3) im też po swojej męce objawił się jako żyjący i dał liczne tego dowody, ukazując się im przez czterdzieści dni i mówiąc o Królestwie Bożym.(4) A spożywając z nimi posiłek, nakazał im: Nie oddalajcie się z Jerozolimy, lecz oczekujcie obietnicy Ojca, o której słyszeliście ode mnie;”

Zwróćmy więc uwagę, iż w przytaczanych wersetach biblijnych występują wszystkie trzy osoby Boskie. Pomimo ciągłego studiowania biblii Świadkowie Jehowy nie zauważają jednak zawartej w niej nauki o Trójcy. Nie mogą też zrozumieć, że nauka o niej wynika już chociażby z wyżej wymienionych tekstów Pisma Świętego!

Często antytrynitarianie podają werset z J 17:3 twierdząc, że nie ma tam mowy o Duchu Świętym. Tymczasem nie zauważają głębi Słowa Bożego, bo we fragmencie tym również mowa jest o Trójcy Świętej:

J 17:3 Bw „A to jest żywot wieczny, aby poznali ciebie, jedynego prawdziwego Boga i Jezusa Chrystusa, którego posłałeś.”

W wersecie tym pada określenie: aby poznali Ciebie. A dzieki komu poznajemy Ojca i Syna? Właśnie dzięki Duchowi Świętemu:

J 16:13 Bw „lecz gdy przyjdzie On, Duch Prawdy, wprowadzi was we wszelką prawdę, bo nie sam od siebie mówić będzie, lecz cokolwiek usłyszy, mówić będzie, i to, co ma przyjść, wam oznajmi.”

1Kor 12:3 Bw „Dlatego oznajmiam wam, że nikt, przemawiając w Duchu Bożym, nie powie: Niech Jezus będzie przeklęty! I nikt nie może rzec: Jezus jest Panem, chyba tylko w Duchu Świętym.”

Ga 4:6 Bw „A ponieważ jesteście synami, przeto Bóg zesłał Ducha Syna swego do serc waszych, wołającego: Abba, Ojcze!”


Mówi więc domyślnie wyżej wymieniony werset również o Duchu Świętym. Nie w każdym przecież wersecie musi byc wymieniona jawnie cała Trójca Święta, podobnie jak nie w każdym tekście mówiącym o Bogu pada określenie Jahwe.

W ogóle z poznawaniem Trójcy Świętej jest tak:

Boga Ojca poznajemy tylko przez Syna i Ducha Świętego

Mt 11:27 Bw "Wszystko zostało mi przekazane przez Ojca mego i nikt nie zna Syna tylko Ojciec, i nikt nie zna Ojca, tylko Syn i ten, komu Syn zechce objawić."

J 16:13 Bw „lecz gdy przyjdzie On, Duch Prawdy, wprowadzi was we wszelką prawdę, bo nie sam od siebie mówić będzie, lecz cokolwiek usłyszy, mówić będzie, i to, co ma przyjść, wam oznajmi.”


Syna Bożego poznajemy tylko przez Ojca i Ducha Świętego

J 6:44 Bw „Nikt nie może przyjść do mnie, jeżeli go nie pociągnie Ojciec, który mnie posłał, a Ja go wskrzeszę w dniu ostatecznym.”

1Kor 12:3 Bw „Dlatego oznajmiam wam, że nikt, przemawiając w Duchu Bożym, nie powie: Niech Jezus będzie przeklęty! I nikt nie może rzec: Jezus jest Panem, chyba tylko w Duchu Świętym.”


Ducha Świętego poznajemy tylko dzięki Ojcu i Synowi

Dz 2:17 Bw „I stanie się w ostateczne dni, mówi Pan, Że wyleję Ducha mego na wszelkie ciało I prorokować będą synowie wasi i córki wasze, I młodzieńcy wasi widzenia mieć będą, A starcy wasi śnić będą sny;”

J 16:14 Bw „On mnie uwielbi, gdyż z mego weźmie i wam oznajmi.”


Widać więc wyraźnie w jaki sposób Pismo Święte informuje o współpracy, roli i jedności działania w stosunku do człowieka wszystkich trzech osób boskich w Trójcy Świętej.


Oto dalsze dowody na istnienie Trójcy Świętej:

Cała Trójca Święta ma społeczność (wspólnotę):

Bóg Ojciec
1J 1:3 Bw „co widzieliśmy i słyszeliśmy, to i wam zwiastujemy, abyście i wy społeczność z nami mieli. A społeczność nasza jest społecznością z Ojcem i z Synem jego, Jezusem Chrystusem.”

Syn Bozy
1Kor 1:9 Bw „Wierny jest Bóg, który was powołał do społeczności Syna swego Jezusa Chrystusa, Pana naszego.”

1J 1:3 Bw „co widzieliśmy i słyszeliśmy, to i wam zwiastujemy, abyście i wy społeczność z nami mieli. A społeczność nasza jest społecznością z Ojcem i z Synem jego, Jezusem Chrystusem.”


Duch Święty
2Kor 13:13 Bw „Łaska Pana Jezusa Chrystusa i miłość Boga, i społeczność Ducha Świętego niech będzie z wami wszystkimi.”

Flp 2:1 Bw „Jeśli więc w Chrystusie jest jakaś zachęta, jakaś pociecha miłości, jakaś wspólnota Ducha, jakieś współczucie i zmiłowanie,”



Cała Trójca Święta bada nas:

Ps 7:10 Bw "Niechże skończy się zło bezbożnych! Utwierdź sprawiedliwego, Który badasz serca i nerki, Boże sprawiedliwy."

Ps 26:2 Bw "Zbadaj mnie, Panie, i doświadcz, Poddaj próbie nerki i serce moje!"

Jr 11:20 Bw "Lecz, Panie Zastępów, który sprawiedliwie sądzisz, który badasz nerki i serca, niech ujrzę twoją odpłatę na nich, gdyż tobie poruczyłem moją sprawę."

Jr 20:12 Bw "Lecz Ty, o Panie Zastępów, który badasz sprawiedliwego, przenikasz nerki i serce, spraw, bym ujrzał twoją pomstę nad nimi, gdyż tobie powierzyłem moją sprawę."


Bóg Ojciec
Jr 17:10 Bw „Ja, Pan, zgłębiam serce, wystawiam na próbę nerki, aby oddać każdemu według jego postępowania, według owocu jego uczynków.”

Syn Bozy
Ap 2:23 Bw „A dzieci jej zabiję; i poznają wszystkie zbory, że Ja jestem Ten, który bada nerki i serca, i oddam każdemu z was według uczynków waszych.”

Duch Święty
1Kor 2:10 Bw „Albowiem nam objawił to Bóg przez Ducha; gdyż Duch bada wszystko, nawet głębokości Boże.”


Cała Trójca Święta jest też w naszych sercach:

Bóg Ojciec
Rz 5:5 Bw „a nadzieja nie zawodzi, bo miłość Boża rozlana jest w sercach naszych przez Ducha Świętego, który nam jest dany.”

Syn Boży
Ef 3:17 Bw „żeby Chrystus przez wiarę zamieszkał w sercach waszych, a wy, wkorzenieni i ugruntowani w miłości,”

Duch Święty
2Kor 1:22 Bw „który też wycisnął na nas pieczęć i dał zadatek Ducha do serc naszych.”


Pociesza nas cała Trójca Święta:

Bóg Ojciec
Iz 51:12 Bw „Ja, Ja jestem tym, który was pociesza. Kim jesteś ty, że się boisz człowieka śmiertelnego, syna człowieczego, który ginie jak trawa?”

2Kor 7:6 Bw „Lecz Ten, który pociesza uniżonych, Bóg, pocieszył nas przez przybycie Tytusa;”


Syn Boży
J 14:16 Bw „Ja prosić będę Ojca i da wam innego Pocieszyciela, aby był z wami na wieki -”

1J 2:1 Bw „Dzieci moje, to wam piszę, abyście nie grzeszyli. A jeśliby kto zgrzeszył, mamy orędownika u Ojca, Jezusa Chrystusa, który jest sprawiedliwy.”


Duch Święty
J 14:26 Bw „Lecz Pocieszyciel, Duch Święty, którego Ojciec pośle w imieniu moim, nauczy was wszystkiego i przypomni wam wszystko, co wam powiedziałem.”

J 15:26 Bw „Gdy przyjdzie Pocieszyciel, którego Ja wam poślę od Ojca, Duch Prawdy, który od Ojca wychodzi, złoży świadectwo o mnie;”

J 16:7 Bw „Lecz ja wam mówię prawdę: Lepiej dla was, żebym ja odszedł. Bo jeśli nie odejdę, Pocieszyciel do was nie przyjdzie, jeśli zaś odejdę, poślę go do was.”



Cała Trójca Święta mieszka w nas:

2Kor 6:16 Bw „Jakiż układ między świątynią Bożą a bałwanami? Myśmy bowiem świątynią Boga żywego, jak powiedział Bóg: Zamieszkam w nich i będę się przechadzał pośród nich, I będę Bogiem ich, a oni będą ludem moim.”

Kol 1:27 Bw „Im to chciał Bóg dać poznać, jak wielkie jest między poganami bogactwo chwały tej tajemnicy, którą jest Chrystus w was, nadzieja chwały.”

J 14:17 Bw „Ducha prawdy, którego świat przyjąć nie może, bo go nie widzi i nie zna; wy go znacie, bo przebywa wśród was i w was będzie.”



Cała Trójca Święta uświęca nas:

1Tes 5:23 Bw „A sam Bóg pokoju niechaj was w zupełności poświęci, a cały duch wasz i dusza, i ciało niech będą zachowane bez nagany na przyjście Pana naszego, Jezusa Chrystusa.”

Hbr 2:11 Bw „Bo zarówno ten, który uświęca, jak i ci, którzy bywają uświęceni, z jednego są wszyscy; z tego powodu nie wstydzi się nazywać ich braćmi,”

1P 1:2 Bw „według powziętego z góry postanowienia Boga, Ojca, poświęconych przez Ducha ku posłuszeństwu i pokropieniu krwią Jezusa Chrystusa: Łaska i pokój niech się wam rozmnożą.”



Cała Trójca Święta daje życie

Rdz 2:7 Bw „ukształtował Pan Bóg człowieka z prochu ziemi i tchnął w nozdrza jego dech życia. Wtedy stał się człowiek istotą żywą.”

J 5:21 Bw „Albowiem jak Ojciec wzbudza z martwych i ożywia, tak i Syn ożywia tych, których chce.”

2Kor 3:6 Bw „który też uzdolnił nas, abyśmy byli sługami nowego przymierza, nie litery, lecz ducha, bo litera zabija, duch zaś ożywia.”



Cała Trójca Święta nas kocha

J 3:16 Bw „Albowiem tak Bóg umiłował świat, że Syna swego jednorodzonego dał, aby każdy, kto weń wierzy, nie zginął, ale miał żywot wieczny.”:

Ef 5:25 Bw „Mężowie, miłujcie żony swoje, jak i Chrystus umiłował Kościół i wydał zań samego siebie,”

Rz 15:30 Bw „Proszę was tedy, bracia, przez Pana naszego, Jezusa Chrystusa, i przez miłość Ducha, abyście wespół ze mną walczyli w modlitwach, zanoszonych za mnie do Boga,”



Cała Trójca Święta będzie nas wskrzeszać

W Piśmie Świętym czytamy bowiem:

1Kor 6:14 Bw "A Bóg i Pana wskrzesił, i nas wskrzesi przez moc swoją."

Ale tym Bogiem jest Ojciec, Syn i Duch Święty. I te osoby będą nas wskrzeszać, bo to one są właśnie tym Bogiem:

Bóg Ojciec
J 5:21 Bw „Albowiem jak Ojciec wzbudza z martwych i ożywia, tak i Syn ożywia tych, których chce.”

Syn Boży
J 6:54 Bw "Kto spożywa ciało moje i pije krew moją, ten ma żywot wieczny, a Ja go wskrzeszę w dniu ostatecznym."

Duch Święty
Rz 8:11 Bw „A jeśli Duch tego, który Jezusa wzbudził z martwych, mieszka w was, tedy Ten, który Jezusa Chrystusa z martwych wzbudził, ożywi i wasze śmiertelne ciała przez Ducha swego, który mieszka w was.”

A więc tak jak cała Trójca Święta wskrzesiła ciało Jezusa tak również i cała Trójca Święta wskrzesi nasze ciała.

Takich wersetów na temat biblijnej prawdy o Trójjedynym znajdziemy w Biblii na pęczki. Niemniej są pewne widoczne różnice w pewnych funkcjach wśród członków Trójcy. Na przykład, Ojciec decyduje, kto będzie zbawiony (Ef 1:4), Syn ich zbawia (Ef 1:7), a Duch Święty pieczętuje (Ef 1:13).

Chyba jednak najciekawszym wersetem o Trójcy Świętej jest

Chwała wszystkich osób boskich:

Dz 7:2 Bw „On zaś odrzekł: Mężowie bracia i ojcowie, słuchajcie! Bóg chwały ukazał się ojcu naszemu Abrahamowi, gdy był w Mezopotamii, zanim zamieszkał w Haranie,”

Kim jest ten Bóg chwały? To oczywiście Ojciec, Syn i Duch chwały:

Ef 1:17 Bw „aby Bóg Pana naszego Jezusa Chrystusa, Ojciec chwały, dał wam Ducha mądrości i objawienia ku poznaniu jego,”

1Kor 2:8 Bw „której żaden z władców tego świata nie poznał, bo gdyby poznali, nie byliby Pana chwały ukrzyżowali.”

Jk 2:1 Bw „Bracia moi, nie czyńcie różnicy między osobami przy wyznawaniu wiary w Jezusa Chrystusa, naszego Pana chwały.”

1P 4:14 Bw „Błogosławieni jesteście, jeśli was znieważają dla imienia Chrystusowego, gdyż Duch chwały, Duch Boży, spoczywa na was.”


Jest to tak mocny argument na istnienie Trójcy Świętej, że nawet Straznica musiała dopuścić się zmian w treści przekazu biblijnego. Aby niedopuścić, że Jezus jest Panem chwały zmieniła werset 1 Kor 2:8 i wstawia wyrażenie "chwalebny Pan" chociaż w tekście greckim jest wyrażenie HO KYRIOS TES DOXES - Pan chwały. Widać jak fałszywie wobec Jezusa postępuje, bo te same wyrazenia greckie HO THEOS TES DOXES - Bóg chwały, HO PATER TES DOXES - Ojciec chwały, TO PNEUMA TES DOXES - Duch chwały, oddaje poprawnie.

tessa, najwyższa pora więc przejrzeć na oczy i nie bluźnić Duchowi Swiętemu, jak to czyni Strażnica pisząc go z małej litery a oddaje cześć diabłu pisząc go z dużej litery. :-P


A co na to sami zainteresowani? Czy wyrazili się jasno kto jest kim? A może o czymś jednak zapominacie! Bóg Wszechmogący Jahwe, wyłącznie w swoim imieniu, powiedział dziesiątki razy:

„Patrzcie teraz, że Ja jestem, Ja jeden, i nie ma ze Mną żadnego boga. Ja zabijam i Ja sam ożywiam, Ja ranię i Ja sam uzdrawiam, że nikt z mojej ręki nie uwalnia”. 5 Moj 32;39

Jak to nie ma z Tobą żadnego innego boga!!! Mówi katolik! A może Ty, wielki Jahwe o czymś nie wiesz?! Przecież jest jeszcze bóg Jezus i bóg Duch Święty!? ...... konsternacja ........., ale po chwili Bóg Jahwe mówi ponownie:

"Z kimże byście mogli Mnie porównać, tak, żeby Mi dorównał? - mówi Święty". Iz 40;25

Z Jezusem! - wykrzykuje stanowczo katolik! ........ Jezus zakłopotany mówi jednak ... NIE!;

"Ojciec większy jest ode Mnie" Jan 14;28b

Jak to "większy"!!! Nie jesteś Mu równy? Przecież jesteś również 'elohim' - bogiem!?

Jezus odpowiada mu stanowczo; nie czytałeś, że "chociaż byłem w postaci bożej, nie upierałem się zachłannie przy tym, aby być równym Bogu" Fil 2;6 ..... jak mi to ciągle wmawiacie?! Jako "Syn Człowieczy nie przyszedłem, aby mi służono, lecz abym służył" Mat 20;28 "Ojcu memu i Ojcu waszemu oraz Bogu mego i Boga waszemu"!!! Jan 20;17

To może poproś Ojca aby abdykował i oddał Ci chwałę Wszechmocnego, bo inaczej nie pasuje to do naszej katolickiej doktryny, w której jesteś na równi z Ojcem?!

Na to Stwórca mówi do niego! GŁUPCZE!; "Ja, któremu na imię jest Jahwe, chwały mojej nie odstąpię innemu ani czci mojej bożkom" Iz 42;8 ponieważ "zbezczeszczone było by moje imię; a przecież mojej chwały nie oddam innemu" Iz 48;11

Mówi Jezus do katolika; służ Bogu Wszechmocnemu jako i Ja to czynię "ponieważ z nieba zstąpiłem nie po to, aby pełnić swoją wolę, ale wolę Tego, który Mnie posłał" Jan 6;38 .

Jestem takim samym sługą jako i wy, i "gdyby Jahwe był waszym Ojcem, miłowalibyście mnie, Ja bowiem wyszedłem od Boga i oto jestem. Albowiem nie sam od siebie przyszedłem, lecz On mnie posłał" Jan 8;42,43

Nic z tego nie rozumiem! Mój kościół naucza zupełnie inaczej!

Jezus mówi do niego "Dlaczego mowy mojej nie pojmujecie? Dlatego, że nie potraficie słuchać słowa mojego" Jan 8;43
 
 
rose 


Wiek: 35
Dołączyła: 29 Wrz 2009
Posty: 64
Wysłany: 2010-01-20, 16:54   

eksplorator napisał/a:
Bóg Ojciec
Rdz 1:26 Bw „Potem rzekł Bóg: Uczyńmy człowieka na obraz nasz, podobnego do nas i niech panuje nad rybami morskimi i nad ptactwem niebios, i nad bydłem, i nad całą ziemią, i nad wszelkim płazem pełzającym po ziemi.”

tu raczej zwracał się do aniołów
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 11