Forum biblijne Strona Główna Forum biblijne
Owocem ducha jest: miłość, radość, pokój, cierpliwość, uprzejmość, dobroć, wierność. (List do Galatów 5:21-22)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy Dawid i Abiszaj to ta sama osoba?
Autor Wiadomość
David77 


Pomógł: 68 razy
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 3818
Skąd: MÜNCHEN
Wysłany: 2016-07-14, 13:51   

Lukian, Nie są to różne okoliczności lecz te same przedstawione w kilku wydarzeniach jakie będą towarzyszyć podczas powrotu Jezusa . Justyn Męczennik równiez wierzyl że Jezus to Archanioł Michał naczelny wódz aniołów ....,
_________________
יֵּשׁוּעַ הוּא הָאָדוֹן
 
 
Lukian 


Wyznanie: katolickie
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 1741
Wysłany: 2016-07-14, 16:46   

David77 napisał/a:
Nie są to różne okoliczności lecz te same przedstawione w kilku wydarzeniach jakie będą towarzyszyć podczas powrotu Jezusa .

nie?
to przeczytaj Ap 12, która na taką kompozycje:
Cytat:
I stanął Smok przed mającą rodzić Niewiastą,
ażeby skoro porodzi, pożreć jej dziecię.
5 I porodziła Syna - Mężczyznę,
który wszystkie narody będzie pasł rózgą żelazną.
I zostało porwane jej Dziecię do Boga
i do Jego tronu4.
6 A Niewiasta zbiegła na pustynię,
gdzie miejsce ma przygotowane przez Boga,
aby ją tam żywiono przez tysiąc dwieście sześćdziesiąt dni


dalej mamy :
Cytat:
7 I nastąpiła walka6 na niebie:
Michał6 i jego aniołowie mieli walczyć ze Smokiem.
I wystąpił do walki Smok i jego aniołowie,
8 ale nie przemógł,
i już się miejsce dla nich w niebie nie znalazło.
9 I został strącony wielki Smok,
Wąż starodawny,
który się zwie diabeł i szatan,
zwodzący całą zamieszkałą ziemię,
został strącony na ziemię,


nastepnie smok prześladuje Niewiastę:
Cytat:
13 A kiedy ujrzał Smok, że został strącony na ziemię,
począł ścigać Niewiastę, która porodziła Mężczyznę9.
14 I dano Niewieście dwa skrzydła orła wielkiego,
by na pustynię leciała na swoje miejsce,
gdzie jest żywiona przez czas i czasy, i połowę czasu,
z dala od Węża


dla przypomnienia
tysiąc dwieście sześćdziesiąt dni = czas i czasy, i połowę czasu

Natomiast Jezus na czele aniołów pojawia się w Ap 19
Cytat:
11 Potem ujrzałem niebo otwarte:
a oto - biały koń,
a Ten, co na nim siedzi, zwany Wiernym i Prawdziwym,
oto sprawiedliwie sądzi i walczy5.
12 Oczy Jego jak płomień ognia,
a wiele diademów na Jego głowie.
Ma wypisane imię, którego nikt nie zna prócz Niego6.
13 Odziany jest w szatę we krwi skąpaną,
a imię Jego nazwano: Słowo Boga7.
14 A wojska, które są w niebie, towarzyszyły Mu na białych koniach -
wszyscy odziani w biały, czysty bisior.
15 A z Jego ust wychodzi ostry miecz,
by nim uderzyć narody:
On paść je będzie rózgą żelazną
i On wyciska tłocznię wina zapalczywego gniewu Wszechmogącego Boga8.
16 A na szacie i na biodrze swym ma wypisane imię:
KRÓL KRÓLÓW I PAN PANÓW.


tak więc miedzy zwycięstwem Michała, a Jezusa mamy różnice czasu i miejsca:
1. Michał strąca smoka z nieba
2 Jezus pokonuje go na ziemi 1260 dni później


David77 napisał/a:
Justyn Męczennik równiez wierzyl że Jezus to Archanioł Michał naczelny wódz aniołów ....,

podaj cytat z pism Justyna, ale nie o tym że Syn to Anioł Jahwe tylko konkretnie że Michał
:-P
_________________
Gal 4:6 " A ponieważ jesteście synami, Bóg wysłał do naszych serc Ducha swego Syna, który woła: „Abba, Ojcze!"
http://zrodlaobjawienia.blogspot.com/
 
 
Jachu 
cichy,pokorny

Pomógł: 445 razy
Wiek: 90
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 10727
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-07-14, 20:57   

Lukian napisał/a:
2 Jezus pokonuje go na ziemi 1260 dni później


A może jednak w 1260 lat później,- idąc za kluczem z Ezechiela :

Ez 4:6
6. A kiedy je wypełnisz, położysz się znów na prawym boku i będziesz znosił przewinienia pokolenia Judy przez czterdzieści dni. Liczę ci jeden dzień za każdy poszczególny rok.
(BT)
_________________
(36) Ale powiadam wam, iż z każdego słowa próżnego, które by mówili ludzie, dadzą z niego liczbę w dzień sądny; (37) Albowiem z mów twoich będziesz usprawiedliwiony, i z mów twoich będziesz osądzony. Ew. Mat.12 rozdz.
 
 
Andżelika_FS 
Ostra Siostra


Wyznanie: teizm
Pomogła: 28 razy
Wiek: 42
Dołączyła: 02 Lip 2016
Posty: 549
Skąd: Dornach/Kruszewnia
Wysłany: 2016-07-14, 21:16   

Jachu napisał/a:
A może jednak w 1260 lat później,- idąc za kluczem z Ezechiela

A może, idąc za kluczem Piotra, 1 260 000 lat?
[2 P 3,8] Niech zaś dla was, umiłowani, nie będzie tajne to jedno, że jeden dzień u Pana jest jak tysiąc lat, a tysiąc lat jak jeden dzień.
Piotrowa rachuba powtarzana za [Ps 90,4].
A może ten rok, to tak naprawdę rok platoński? Czyli prawie trzy razy dłużej niż współcześni poganie szacują wiek Wszechświata? Dokąd w ogóle prowadzą takie dyskusje?
 
 
Lukian 


Wyznanie: katolickie
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 1741
Wysłany: 2016-07-15, 06:56   

Chodziło mi o czas akcji fabuły Ap😝
_________________
Gal 4:6 " A ponieważ jesteście synami, Bóg wysłał do naszych serc Ducha swego Syna, który woła: „Abba, Ojcze!"
http://zrodlaobjawienia.blogspot.com/
 
 
David77 


Pomógł: 68 razy
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 3818
Skąd: MÜNCHEN
Wysłany: 2016-07-15, 10:09   

Lukian,

Księga Obj nie przedstawia wydarzeń w sposób chronologiczny , po drugie w tejże księdze możemy przeczytać że Jezus jest tym który ma doprowadzić ludzkość do doskonałości , jest On tym który ma symboliczny klucze do grobu

Obj 1: 17,18

Toteż gdy go ujrzałem, padłem do nóg jego jakby umarły. On zaś położył na mnie swoją prawicę i rzekł: Nie lękaj się, Jam jest pierwszy i ostatni, (18) i żyjący. Byłem umarły, lecz oto żyję na wieki wieków i mam klucze śmierci i piekła.

Zatem nikt inny jak tylko Jezus będzie odpowiedzialny za wzbudzenie wyprowadzenie umarłych ze stanu śmierci

To Jezus ma ograniczyć działanie Szatana na okres 1000 lat

Obj 20: (1) I widziałem anioła zstępującego z nieba, który miał klucz od otchłani i wielki łańcuch w swojej ręce. (2) I pochwycił smoka, węża starodawnego, którym jest diabeł i szatan, i związał go na tysiąc lat.

Nie widzę odpowiedzi ma moje pytanie więc jeszcze raz : Czy istnieją dwie armie ? na czele pierwszej stoi Jezus a drugą dowodzi Michał ? :-D


Obj 20 : (1) I widziałem anioła zstępującego z nieba, który miał klucz od otchłani i wielki łańcuch w swojej ręce. (2) I pochwycił smoka, węża starodawnego, którym jest diabeł i szatan, i związał go na tysiąc lat.


Cytat:
podaj cytat z pism Justyna, ale nie o tym że Syn to Anioł Jahwe tylko konkretnie że Michał


Justyn określa Jezusa aniołem jak i wodzem aniołów

“Chrystusa bowiem nam obwieszczono jako Króla, Kapłana, Boga, Pana, Anioła, Człowieka, Wodza Naczelnego, Kamień, Dziecię nowonarodzone, jako Tego, który najpierw cierpiał, a potem do nieba wstąpił, a wreszcie przychodzi w chwale i dzierży królowanie wiekuiste, co zresztą stwierdzam na podstawie wszelkich Pism” (“Dialog z Żydem Tryfonem” 34:2)

Wódz aniołów jest tylko jeden

'Początki Teologii Kościoła' wydana przez WAM Kraków 2007 autor ks Henryk Pietras.

Str 160-161 " Wiara z Jezusa Ch. nie mogła się sprzeciwiać się wierze w jednego Boga. Chrześcijanie żydowskiego pochodzenia próbowali zatem połączyć ją z wierzeniami o aniołach, zwłaszcza z ideą Anioła Pańskiego. W Pasterzu Hermasa...Czasem Chrystus- Anioł utożsamia się z Michałem. ...
_________________
יֵּשׁוּעַ הוּא הָאָדוֹן
 
 
Lukian 


Wyznanie: katolickie
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 1741
Wysłany: 2016-07-15, 11:28   

David77 napisał/a:
Księga Obj nie przedstawia wydarzeń w sposób chronologiczny

nie chronologie historyczną mi chodzi tylko o logiczną Michał i Jezus pojawiają sie w różnych epizodach
David77 napisał/a:
(18) i żyjący. Byłem umarły, lecz oto żyję na wieki wieków i mam klucze śmierci i piekła.

Rev 1:18 gnt-tis "(18) και ο ζων και εγενομην νεκρος και ιδου ζων ειμι εις τους αιωνας των αιωνων και εχω τας κλεις του θανατου και του αδου"
David77 napisał/a:
Obj 20: (1) I widziałem anioła zstępującego z nieba, który miał klucz od otchłani

Rev 20:1 gnt-tis "(1) και ιδον αγγελον καταβαινοντα εκ του ουρανου εχοντα την κλειν της αβυσσου και αλυσιν μεγαλην επι την χειρα αυτου"
różne miejsca - różne klucze - różni klucznicy :-P
David77 napisał/a:
nikt inny jak tylko Jezus będzie odpowiedzialny za wzbudzenie wyprowadzenie umarłych ze stanu śmierci

Rz 8:10-17 pau " (10) Lecz jeśli Chrystus jest w was, to chociaż ciało jest śmiertelne z powodu grzechu, Duch daje życie dzięki usprawiedliwieniu. (11) Jeśli więc mieszka w was Duch Tego, który wskrzesił Jezusa z martwych, to Ten, który wskrzesił Chrystusa z martwych, ożywi wasze śmiertelne ciała dzięki mieszkającemu w was Jego Duchowi.

jakoś brak wzmianki o (arch)aniele zmartwychwstania :-P
David77 napisał/a:
Justyn określa Jezusa aniołem jak i wodzem aniołów

chrystologia oparta na idei Anioła Jahwe nie sprzeciwia się Trójcy jak to zam wykazałeś w poniższym cytacie:
David77 napisał/a:
Str 160-161 " Wiara z Jezusa Ch. nie mogła się sprzeciwiać się wierze w jednego Boga. Chrześcijanie żydowskiego pochodzenia próbowali zatem połączyć ją z wierzeniami o aniołach, zwłaszcza z ideą Anioła Pańskiego.


ciekawsze jest to:
David77 napisał/a:
W Pasterzu Hermasa...Czasem Chrystus- Anioł utożsamia się z Michałem. ...

polecam żeby zapoznać sie z całym rozdziałem 67 -69 Pasterza , a zacytuje tylko trzy urywki:
pełny tekst: http://zbawienieiwiara.co...sa/Czesc_3.html
Cytat:
Hermas 67:2

I przy tej wierzbie stał anioł Pański, chwalebny i bardzo wysoki mający wielki sierp, i obcinał on gałęzie z tej wierzby i dawał je ludziom którzy chronili się w cieniu wierzby i dawał im rózgi około jednej stopy długości.



Cytat:
Hermas 69:2

"Słuchaj," - powiedział - "to wielkie drzewo, które daje cień na polany i góry i na całą ziemię to prawo Boże, które było dane całemu światu; i to prawo to Syn Boży głoszony po krańce ziemi. A ci ludzie co są pod cieniem tego drzewa to ci, którzy usłyszeli i uwierzyli w Niego.

Hermas 69:3

a ten wielki i chwalebny anioł to Michał, który ma moc nad tymi ludźmi i jest ich przewodnikiem. To właśnie on jest tym który wkłada prawo w serca ludzi, którzy uwierzyli; dlatego on sam sprawdza tych którym dał prawo, aby wiedzieć, czy je zachowują.

komentarz chyba jest zbędny :->
_________________
Gal 4:6 " A ponieważ jesteście synami, Bóg wysłał do naszych serc Ducha swego Syna, który woła: „Abba, Ojcze!"
http://zrodlaobjawienia.blogspot.com/
 
 
David77 


Pomógł: 68 razy
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 3818
Skąd: MÜNCHEN
Wysłany: 2016-07-15, 15:06   

Lukian,

Cytat:
nie chronologie historyczną mi chodzi tylko o logiczną Michał i Jezus pojawiają sie w różnych epizodach


Czy to ma zaprzeczać faktowi iż Michał jest utożsamiany z osobą Jezusa :-D

Na głos Michała powstaną ci którzy śpią w prochu ziemi , Jezus mówi że na jego głos powstaną zmarli , jaki z tego wypływa wniosek :-D

Ks Dan 12:1 mówi o orędowniku ludu Bożego którym jest Michał , apostoł Jan pisze że orędownikiem pomiędzy Bogiem a wierzącymi jest Jezus :-D czy wobec tego jest dwóch różnych orędowników ??

Cytat:
Rev 20:1 gnt-tis "(1) και ιδον αγγελον καταβαινοντα εκ του ουρανου εχοντα την κλειν της[ αβυσσου και αλυσιν μεγαλην επι την χειρα αυτου"
różne miejsca - różne klucze - różni klucznicy


Kim jest ten który mówi że otrzymał klucze :-D o aniele w 20 rozd czytamy że miał on klucz a nie że również otrzymał , zatem ks Objawiania mówi tylko o jednej osobie która otrzymała klucze jest Jezus Chrystus

Cytat:
chrystologia oparta na idei Anioła Jahwe nie sprzeciwia się Trójcy jak to zam wykazałeś w poniższym cytacie:


Anioł to byt tworzony który przed stworzeniem nie istniał . :-D


Cytat:
polecam żeby zapoznać sie z całym rozdziałem 67 -69 Pasterza , a zacytuje tylko trzy urywki:
pełny tekst: http://zbawienieiwiara.co...sa/Czesc_3.html


Dałem ci namiary na książkę ,, 'Początki Teologii Kościoła' wydana przez WAM Kraków 2007 autor ks Henryk Pietras. '' jest ona ogólnie dostępna wydana przez Ks Katolickiego bardzo dobrze przedstawia jak wierzono po śmierci apostołów , publikacja ta to młot na pogańską naukę o tzw Trójcy :-D



Powtarzam pytanie

Czy Jezus ma swoją armię aniołów a Michał swoją :mrgreen: czekam na odpowiedź


Kto jest orędownikiem ludu Bożego Jezus czy Michał ? a może jest dwóch orędowników :-D
_________________
יֵּשׁוּעַ הוּא הָאָדוֹן
 
 
Jachu 
cichy,pokorny

Pomógł: 445 razy
Wiek: 90
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 10727
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-07-15, 18:09   

Andżelika_FS napisał/a:
Jachu napisał/a:
A może jednak w 1260 lat później,- idąc za kluczem z Ezechiela

A może, idąc za kluczem Piotra, 1 260 000 lat?
[2 P 3,8] Niech zaś dla was, umiłowani, nie będzie tajne to jedno, że jeden dzień u Pana jest jak tysiąc lat, a tysiąc lat jak jeden dzień.
Piotrowa rachuba powtarzana za [Ps 90,4].
A może ten rok, to tak naprawdę rok platoński? Czyli prawie trzy razy dłużej niż współcześni poganie szacują wiek Wszechświata? Dokąd w ogóle prowadzą takie dyskusje?


A może i tak być:

Cytat:

SYMBOLICZNE LICZBY - Względem królowania Chrystusowego.

Rozumiemy, że w języku symbolicznym dzień oznacza rok, miesiąc trzydzieści lat, a rok 360 lat? Ponieważ ten sam sposób obliczania czasu używany jest w Księdze Objawienia, to czemu okres Chrystusowego panowania i błogosławienia wszystkich rodzajów ziemi, uważanym jest jako tysiąc lat, gdy według tego samego sposobu liczenia byłoby to 360000 lat?

Ktokolwiek ten czas oblicza na 360000 lat, ma ku temu moje zupełne zezwolenie. Nie wiem jak mógłbym być bardziej liberalnym niż to. Powiem jednak, drodzy przyjaciele, że w moim pojęciu, niektóre liczby w Objawieniu są symboliczne, lecz nie wszystkie. Na przykład, ja wolę rozumieć że liczba 144000 popieczętowanych, jest literalna; podobnie liczba 1000 często powtarzana w Objawieniu, mówi o Tysiącleciu literalnie. Rozumie, że to jest ten sam dzień Chrystusowy, o którym mówił apostoł Paweł. Jaki to dzień? Nie dzień za rok - dzień roczny, ale dzień tysiącletni, siódmy wielki dzień, następujący po sześciu dniach złych, każdy po tysiąc lat; sześć tysięcy lat panowania grzechu i śmierci, poczym następuje siódmy dzień Sabatu. Niektórzy z Żydów mają zwyczaj obliczać w podobny sposób. Słyszałem raz jak jeden zapytywał drugiego coś o czasie kiedy Mesjasza należy się spodziewać. Zapytany odrzekł: Czy myślisz że to wnet nastąpi? Ów pierwszy zawahał się chwilę, rozejrzał się ostrożnie i szepnął: "Obecnie znajdujemy się w piątkowym wieczorze". Piątek wieczór u Żydów oznaczałby zakończenie szóstego dnia, ponieważ sobota u nich jest dniem siódmym. Zatem myślą jego było że obecnie zbliżamy się do siódmego tysiącletniego dnia, w którym Mesjasz ma panować.

Te tysiąc lat panowania Chrystusowego pasują z dniem Adamowym tysiąc lat długim, w którym proces jego umierania zakończył się po 930 latach; a w dniu Chrystusowym także 1000 lat długim, świat zostanie podniesiony z grzechu i śmierci i w moim umyśle zdaje się to być właściwym i dostatecznym czasem. Dla moich władz umysłowych zdawałoby się to bardzo dziwnym, gdyby Chrystusowi miało zająć aż 360000 lat podnieść ludzkość z grzechu i śmierci w których znajdowała się 6000 lat, a osobiście żaden, oprócz Enocha, nie przeżył ani tysiąca. Większość z ludzi nie przeżyła ani jednego stulecia i jak w tym okresie moglibyśmy być przeładowani grzechem do takiego stopnia, że zajęłoby Panu aż 360000 lat aby nas z tego podnieść, nie może pomieścić się w mojej głowie.

KPiO 1911; ang: 686
_________________
(36) Ale powiadam wam, iż z każdego słowa próżnego, które by mówili ludzie, dadzą z niego liczbę w dzień sądny; (37) Albowiem z mów twoich będziesz usprawiedliwiony, i z mów twoich będziesz osądzony. Ew. Mat.12 rozdz.
 
 
Lukian 


Wyznanie: katolickie
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 1741
Wysłany: 2016-07-15, 18:27   

David77 napisał/a:
Czy to ma zaprzeczać faktowi iż Michał jest utożsamiany z osobą Jezusa

gdzie? bo nie w Biblii :-P

David77 napisał/a:
Na głos Michała powstaną ci którzy śpią w prochu ziemi

nie ma takiego twierdzenia w Biblii, nawet osławiony werset z 1 Tes mówi o głosie archanioła jako herolda Paruzji
przy czym nie wspomina że to Michał :-P

David77 napisał/a:
Ks Dan 12:1 mówi o orędowniku ludu Bożego którym jest Michał , apostoł Jan pisze że orędownikiem pomiędzy Bogiem a wierzącymi jest Jezus czy wobec tego jest dwóch różnych orędowników ??

nawet w PNŚ nie ma mowy o orędowniku:
Przekład Nowego Świata (1997)
Dan 12:1 nwt-pl "(1) "A w owym czasie powstanie Michał, wielki książę, który stoi dla dobra synów twego ludu. I nadejdzie czas takiej udręki, jakiej nie sprowadzono, odkąd się pojawił którykolwiek naród, aż do owego czasu. A lud twój w owym czasie ujdzie cało – każdy, kto się znajdzie zapisany w księdze."
a co do Parakletów to jest ich dwóch Jezus i Duch Św.

David77 napisał/a:
Kim jest ten który mówi że otrzymał klucze o aniele w 20 rozd czytamy że miał on klucz a nie że również otrzymał , zatem ks Objawiania mówi tylko o jednej osobie która otrzymała klucze jest Jezus Chrystus

Jezus ma klucze do του θανατου και του αδου
anioł zaś jest klucznikiem do αβυσσου

David77 napisał/a:
Anioł to byt tworzony który przed stworzeniem nie istniał .

a ja konkretnie pisałem o Aniele Jahwe:
Cytat:
Wj 3,1 Gdy Mojżesz pasał owce swego teścia, Jetry, kapłana Madianitów, zaprowadził [pewnego razu] owce w głąb pustyni i przyszedł do góry Bożej Horeb1. 2 Wtedy ukazał mu się Anioł Pański2 w płomieniu ognia, ze środka krzewu. [Mojżesz] widział, jak krzew płonął ogniem, a nie spłonął od niego. 3 Wtedy Mojżesz powiedział do siebie: «Podejdę, żeby się przyjrzeć temu niezwykłemu zjawisku. Dlaczego krzew się nie spala?» 4 Gdy zaś Pan ujrzał, że [Mojżesz] podchodził, żeby się przyjrzeć, zawołał <Bóg do> niego ze środka krzewu: «Mojżeszu, Mojżeszu!» On zaś odpowiedział: «Oto jestem». 5 Rzekł mu [Bóg]: «Nie zbliżaj się tu! Zdejm sandały z nóg, gdyż miejsce, na którym stoisz, jest ziemią świętą3». 6 Powiedział jeszcze Pan: «Jestem Bogiem ojca twego, Bogiem Abrahama, Bogiem Izaaka i Bogiem Jakuba». Mojżesz zasłonił twarz, bał się bowiem zwrócić oczy na Boga.

komentarz z BT:
Cytat:
Wj 3, 2 - "Anioł Jahwe" czy "anioł Boży" zdaje się być samym Jahwe ukazującym się człowiekowi.


David77 napisał/a:
Dałem ci namiary na książkę ,, 'Początki Teologii Kościoła' wydana przez WAM Kraków 2007 autor ks Henryk Pietras. '' jest ona ogólnie dostępna wydana przez Ks Katolickiego bardzo dobrze przedstawia jak wierzono po śmierci apostołów , publikacja ta to młot na pogańską naukę o tzw Trójcy

akurat tej pozycji nie czytałem, ale historia teologii nie jest mi obca ;-)
HISTORIA DOGMATÓW pod redakcją Bernarda Sesboüé SJ tom 1 " Bóg zbawienia" str.:24 tak opisuje "chrystologię anielską" u judeochrześcijan
Cytat:
To na podstawie kategorii z dziedziny angeologii doktryna judeochrześcijańska określa Słowo i Ducha. Chrystus jest zazwyczaj nazywany Aniołem. Jest to być może reminiscencja „anioła Jahwe”, wysłannika teofanii Starego Testamentu, w którym chrześcijanie odczytują ukazanie się Słowa. Jednak apokalipsy również odegrały swą rolę: nie jest im obca niebieska, czy wręcz anielska przemiana wielkich postaci królewskich i kultowych. I tak, Hermas w swej apokalipsie zatytułowanej Pasterz mówi o Słowie jako o „chwalebnym aniele” lub „aniele czcigodnym”. To on rozpoznaje sprawiedliwych i grzeszników, nagradza sprawiedliwych i wprowadza ich do wieży, którą jest Kościół. „Oto są czynności Boże, sądzenie dusz, nagradzanie sprawiedliwych, uczta łaski, włączanie do Kościoła świętych”8. Ów chwalebny anioł jest także ogromny, nieskończenie większy od innych aniołów. „Przedstawienie to zostało przekazane w pierwotnej ikonografii, w której Chrystus jest często ukazywany jako większy od pozostałych postaci, które Go otaczają”9. Hermas modyfikuje jednak także temat siedmiu archaniołów późnego judaizmu, by wyróżnić Słowo od pozostałych sześciu: „Człowiek chwalebny to Syn Boży, a sześciu pozostałych to chwalebne anioły, które towarzyszą Mu po prawej i po lewej stronie”10. W tym samym znaczeniu Słowo jest niekiedy utożsamiane z Michałem. Anioł ten nie jest tym, który po prostu wstawia się za Izraelem: jest także pośrednikiem pomiędzy Bogiem a ludźmi (wyrażenie, które odnajdujemy w 1 Tm 2,5). Transcendencja Słowa w stosunku do pozostałych aniołów jest zatem bardzo wyraźnie zaznaczona. Ta anielska chrystologia, szeroko rozpowszechniona, przetrwa do III wieku. Jednakże kontekst jej używania pokazuje, że nie można jej rozumieć w znaczeniu, w którym Słowo byłoby po prostu upodobnione do stworzenia. Niektórzy autorzy widzą tu początek „subordyna- cjonizmu” sprzed Soboru Nicejskiego, to znaczy doktryny, która podporządkowuje Syna Ojcu jako byt niższy
Analogiczna identyfikacja dokonuje się między aniołem Gabrielem a Duchem Świętym, ponieważ anioł Gabriel jest wysłannikiem wcielenia. Odnajdujemy jednak również asymilację Słowa i Gabriela, podobnie zresztą jak innych tytułów anielskich zastosowanych do Słowa. Często Słowo i Duch są ze sobą łączone; jednakże podkreślana jest ich transcendencja w stosunku do „pozostałych” aniołów. Temat dwóch Serafinów z Iz 6,2 potwierdza taką interpretację. Oczywiście w literaturze tej nie należy szukać formalizacji tematu trynitarnego. Wszakże używane słownictwo angeologiczne, z jego uściśleniami i poprawkami, wskazuje na umieszczanie Słowa i Ducha „wraz z” Bogiem, w absolutnej transcendencji w stosunku do innych aniołów.
_________________
Gal 4:6 " A ponieważ jesteście synami, Bóg wysłał do naszych serc Ducha swego Syna, który woła: „Abba, Ojcze!"
http://zrodlaobjawienia.blogspot.com/
 
 
David77 


Pomógł: 68 razy
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 3818
Skąd: MÜNCHEN
Wysłany: 2016-07-16, 07:31   

Lukian,


Na głos Michała powstaną ci którzy śpią w prochu ziemi

Cytat:
nie ma takiego twierdzenia w Biblii, nawet osławiony werset z 1 Tes mówi o głosie archanioła jako herolda Paruzji
przy czym nie wspomina że to Michał


Ew Jan 5: 28

Nie dziwcie się temu, gdyż nadchodzi godzina, kiedy wszyscy w grobach usłyszą głos jego; (29) i wyjdą ci, co dobrze czynili, by powstać do życia; a inni, którzy źle czynili, by powstać na sąd.

Czyj głos mają usłyszeć umarli ?

1 Tes 4 ;13 A nie chcemy, bracia, abyście byli w niepewności co do tych, którzy zasnęli, abyście się nie smucili, jak drudzy, którzy nie mają nadziei.

16. Gdyż sam Pan na dany rozkaz, z głosem archanioła i trąby Bożej zstąpi z nieba; wtedy najpierw powstaną ci, którzy umarli w Chrystusie,
Jezus stwierdza że umarli usłyszą głos jego i zostaną wzbudzeniu z martwych tak np było w przypadku łazarza.

Apostoł Paweł pisząc o nadziei zmartwychwstanie również nawiązuje to faktu związanego z głosem zatem ten głos usłyszą umarli i zmartwychwstaną ... ponadto nie ma mowy w tym fragmencie że to Archanioł wydaje polecenie Jezusowi a Ten przychodzi i woła na umarłych - taka interpretacja kłuci się z tym co zapisane jest w tekście ..

Ks Dan 12:1 mówi o orędowniku ludu Bożego którym jest Michał , apostoł Jan pisze że orędownikiem pomiędzy Bogiem a wierzącymi jest Jezus czy wobec tego jest dwóch różnych orędowników ??

Cytat:
nawet w PNŚ nie ma mowy o orędowniku:
Przekład Nowego Świata (1997)
Dan 12:1 nwt-pl "(1) "A w owym czasie powstanie Michał, wielki książę, który stoi dla dobra synów twego ludu. I nadejdzie czas takiej udręki, jakiej nie sprowadzono, odkąd się pojawił którykolwiek naród, aż do owego czasu. A lud twój w owym czasie ujdzie cało – każdy, kto się znajdzie zapisany w księdze."
a co do Parakletów to jest ich dwóch Jezus i Duch Św.


Dziwię się bardzo , przecież podałem ci wyjaśnienie z formami gramatycznymi do tego wersetu


Mój post Wysłany: 2016-07-14, 09:38

W Ks Dan 12:1 czytamy

(1) W owym czasie powstanie Michał, wielki książę, który jest orędownikiem synów twojego ludu, a nastanie czas takiego ucisku, jakiego nigdy nie było, odkąd istnieją narody, aż do owego czasu. W owym to czasie wybawiony będzie twój lud, każdy, kto jest wpisany do księgi żywota. (2) A wielu z tych, którzy śpią w prochu ziemi, obudzą się, jedni do żywota wiecznego, a drudzy na hańbę i wieczne potępienie.

Dan 12:1 וּבָעֵת הַהִיא יַעֲמֹד מִיכָאֵל הַשַׂר הַגָּדוֹל הָעֹמֵד עַל-בְּנֵי עַמֶּךָ
a w czasie tym powstanie Michał książę wielki stojący przy synach twojego ludu

הָעֹמֵד- עָמַד

Fraza
Μιχαηλ ὁ ἄρχων ὁ μέγας ὁ ἑστηκὼς ἐπὶ τοὺς υἱοὺς τοῦ λαοῦ σου ·

Całe zdanie występuje w IV przypadku tj w Acc , zgodnie z tym co podają słowniki czasownik ἑστηκὼς pochodzi od rdzennego czasownika ιστημι który w bierniku oznacza :Utwierdzać umacniać ,ustanawiać ,zatem rolą Michała jest umacnianie Bożego Ludu ,jest to niejako pełnienie rolę orędownika .


Wielki Słownik Grecko- Polski prof. R Popowski wyd Vocatio Str 646
3478
παράκλητος ὁ zdolny do udzielania zachęty ,odwagi ,pomocy:zdolny do pokrzepienia ORĘDOWNIK rzecznik , pocieszyciel .

funkcje są identyczny

Jeszcze jakieś pytania :)

Kim jest ten który mówi że otrzymał klucze o aniele w 20 rozd czytamy że miał on klucz a nie że również otrzymał , zatem ks Objawiania mówi tylko o jednej osobie która otrzymała klucze jest Jezus Chrystus
Cytat:

Jezus ma klucze do του θανατου και του αδου
anioł zaś jest klucznikiem do αβυσσου


W księdze objawienia gdzie jest mowa o ,, kluczach '' wskazuje się na ich posiadacza tj Jezusa

Obj 3:7 A do anioła zboru w Filadelfii napisz: To mówi Święty, prawdziwy, Ten, który ma klucz Dawida, Ten, który otwiera, a nikt nie zamknie, i Ten, który zamyka, a nikt nie otworzy.




Cytat:
a ja konkretnie pisałem o Aniele Jahwe:
Cytat:
Wj 3,1 Gdy Mojżesz pasał owce swego teścia, Jetry, kapłana Madianitów, zaprowadził [pewnego razu] owce w głąb pustyni i przyszedł do góry Bożej Horeb1. 2 Wtedy ukazał mu się Anioł Pański2 w płomieniu ognia, ze środka krzewu. [Mojżesz] widział, jak krzew płonął ogniem, a nie spłonął od niego. 3 Wtedy Mojżesz powiedział do siebie: «Podejdę, żeby się przyjrzeć temu niezwykłemu zjawisku. Dlaczego krzew się nie spala?» 4 Gdy zaś Pan ujrzał, że [Mojżesz] podchodził, żeby się przyjrzeć, zawołał <Bóg do> niego ze środka krzewu: «Mojżeszu, Mojżeszu!» On zaś odpowiedział: «Oto jestem». 5 Rzekł mu [Bóg]: «Nie zbliżaj się tu! Zdejm sandały z nóg, gdyż miejsce, na którym stoisz, jest ziemią świętą3». 6 Powiedział jeszcze Pan: «Jestem Bogiem ojca twego, Bogiem Abrahama, Bogiem Izaaka i Bogiem Jakuba». Mojżesz zasłonił twarz, bał się bowiem zwrócić oczy na Boga.

komentarz z BT:
Cytat:
Wj 3, 2 - "Anioł Jahwe" czy "anioł Boży" zdaje się być samym Jahwe ukazującym się człowiekowi.






Gdybyś znał na tyle Pismo św to wiedział byś o tym jak fragment mówiący o Bogu którego głos był słyszany z płonącego krzewy rozumieli uczniowie Jezusa :-D

Dz.Ap. 7:35

Tego Mojżesza, którego się zaparli, mówiąc: Kto cię ustanowił przełożonym i sędzią? - tego posłał Bóg jako wodza i wybawiciela za pośrednictwem anioła, który mu się ukazał w krzaku.

anioł który rozmawiał z Mojżeszem to sam przedstawiciel Boga który go reprezentował

The Encyclopedia of the Jewish Religion,

Głównym punktem żydowskiego prawa przedstawicielstwa jest powiedzenie, „ Przedstawiciel danej osoby jest
uznawany za nią samą”.
Dlatego, każdy czyn dokonany przez należycie mianowanego przedstawiciela jest uznawany
jako dokonany przez pryncypała”.


Zatem Mojżesz rozmawiał z Bogiem który w tym przypadku jak stwierdza Szczepan ,był reprezentowany przez anioła .

Jak ci się wydaje kto ma racje ? ludzi którzy zamieścili komentarz w BT

Cytat:
Wj 3, 2 - "Anioł Jahwe" czy "anioł Boży" zdaje się być samym Jahwe ukazującym się człowiekowi.


czy może Szczepan

Dz.Ap. 7:35

Tego Mojżesza, którego się zaparli, mówiąc: Kto cię ustanowił przełożonym i sędzią? - tego posłał Bóg jako wodza i wybawiciela za pośrednictwem anioła, który mu się ukazał w krzaku.
:-D
_________________
יֵּשׁוּעַ הוּא הָאָדוֹן
 
 
Lukian 


Wyznanie: katolickie
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 1741
Wysłany: 2016-07-16, 08:41   

David77 napisał/a:
Czyj głos mają usłyszeć umarli ?

1 Tes 4 ;13 A nie chcemy, bracia, abyście byli w niepewności co do tych, którzy zasnęli, abyście się nie smucili, jak drudzy, którzy nie mają nadziei.

16. Gdyż sam Pan na dany rozkaz, z głosem archanioła i trąby Bożej zstąpi z nieba; wtedy najpierw powstaną ci, którzy umarli w Chrystusie,
Jezus stwierdza że umarli usłyszą głos jego i zostaną wzbudzeniu z martwych tak np było w przypadku łazarza.

Apostoł Paweł pisząc o nadziei zmartwychwstanie również nawiązuje to faktu związanego z głosem zatem ten głos usłyszą umarli i zmartwychwstaną ... ponadto nie ma mowy w tym fragmencie że to Archanioł wydaje polecenie Jezusowi a Ten przychodzi i woła na umarłych - taka interpretacja kłuci się z tym co zapisane jest w tekście ..

chcąc udowodnić istnienie białego kruka pokazujesz same czarne :-P
kwestie tłumaczenia 1Tes 4,13 juz wałkowaliśmy więc zacytuje sam siebie:

Cytat:
http://www.psnt.pl/K1Tes4w16.html

Cytat:
Przekład NŚ jest dopuszczalny o tyle, że dopełniacz: ἀρχαγγέλου – "archanioła" możemy oddać przymiotnikiem: archanielskiego/-skim/-ski, zaś sformułowanie: ἐν φωνῇ można przełożyć na: wśród głosu, z głosem, na głos, głosem (dat. instrumenti), analogicznie jak to jest czynione w podobnym wyrażeniu: ἐν φωνῇ μεγάλῃ, które pada kilka razy w księdze Objawienia Jana, np.: 5:2; 14:7.9.15; 19:17, a zdecydowana większość przekładów oddaje podobnie, mianowcie: "potężnym, donośnym, silnym głosem" (także dat. instrumenti). Tekst wyglądałby wtedy następująco:

Ponieważ sam Pan na znak, wśród głosu archanielskiego i przy wtórze trąby Bożej zstąpi z nieba...

Wydaje się, że fraza zaproponowana przez NŚ: "(z) głosem archanielskim" domaga się dopełnienia pewnej czynności, np. obwieszczenia, ogłoszenia itp., bowiem działanie podmiotu w tak przetłumaczonym zdaniu może być niejasne i niekomunikatywne.


Cytat:
Patrząc dodatkowo na kontekst, widzimy, że dotyczy raczej pewnej sekwencji wydarzeń (stowarzyszonych), pewnych następujących po sobie elementów: tj. na znak, na głos archanioła i dźwięk trąby zacznie się interewencja Jezusa, stąd większość tłumaczy widzi w przyimku ἐν formę wyrażającą sposób działania (dativus modi) lub osobę (rzecz) towarzyszącą224 (komuś, czemuś) – "wraz z archaniołami" (dativus sociativus).


David77 napisał/a:
Ks Dan 12:1 mówi o orędowniku ludu Bożego którym jest Michał , apostoł Jan pisze że orędownikiem pomiędzy Bogiem a wierzącymi jest Jezus czy wobec tego jest dwóch różnych orędowników ??

Michał:ἑστηκὼς pochodzi od rdzennego czasownika ιστημι,
Jezus i Duch Św: παράκλητος
2Mch 15:14 bp "Oniasz zabrał głos mówiąc: Oto serdeczny przyjaciel, Jeremiasz, prorok Boży, który usilnie modli się za lud i za Święte Miasto."
może Jeremiasz i Michał to też ta sama osoba? :-P
David77 napisał/a:
W księdze objawienia gdzie jest mowa o ,, kluczach '' wskazuje się na ich posiadacza tj Jezusa

Obj 3:7 A do anioła zboru w Filadelfii napisz: To mówi Święty, prawdziwy, Ten, który ma klucz Dawida, Ten, który otwiera, a nikt nie zamknie, i Ten, który zamyka, a nikt nie otworzy.

Isa 22:20-22 pau "(20) W tym dniu powołam sługę mego, Eliakima, syna Chilkiasza. (21) Ubiorę go w twój strój urzędowy i twoją szarfą go przepaszę. W jego ręce oddam twoją władzę. On stanie się ojcem dla mieszkańców Jeruzalem i dla domu Judy. (22) Klucz domu Dawida położę na jego ramieniu. Gdy on otworzy - nikt nie zamknie, gdy on zamknie - nikt nie otworzy!"
BRAWO !!!
właśnie udowodniłeś że Jezus w ST pojawia się jako Eliakim
:-P


David77 napisał/a:
„Głównym punktem żydowskiego prawa przedstawicielstwa jest powiedzenie, „ Przedstawiciel danej osoby jest
uznawany za nią samą”
. Dlatego, każdy czyn dokonany przez należycie mianowanego przedstawiciela jest uznawany
jako dokonany przez pryncypała”.

słusznie!!!
więc dowodzenie aniołami mozna przypisać Michałowi jako generałowi i również Jezusowi jako Królowi
_________________
Gal 4:6 " A ponieważ jesteście synami, Bóg wysłał do naszych serc Ducha swego Syna, który woła: „Abba, Ojcze!"
http://zrodlaobjawienia.blogspot.com/
 
 
David77 


Pomógł: 68 razy
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 3818
Skąd: MÜNCHEN
Wysłany: 2016-07-16, 11:04   

Lukian,
Cytat:

Michał:ἑστηκὼς pochodzi od rdzennego czasownika ιστημι,
Jezus i Duch Św: παράκλητος
2Mch 15:14 bp "Oniasz zabrał głos mówiąc: Oto serdeczny przyjaciel, Jeremiasz, prorok Boży, który usilnie modli się za lud i za Święte Miasto."
może Jeremiasz i Michał to też ta sama osoba?


Czytaj ze zrozumieniem jaka jest funkcja Parakletosa a jakie znaczenie ma czasownik ιστημι :-D
Cytat:

2Mch 15:14 bp "Oniasz zabrał głos mówiąc: Oto serdeczny przyjaciel, Jeremiasz, prorok Boży, który usilnie modli się za lud i za Święte Miasto."
może Jeremiasz i Michał to też ta sama osoba?


Czy na zawołanie Oniasza mają powstać luzie z martwych tak uważasz ?

Cytat:
Isa 22:20-22 pau "(20) W tym dniu powołam sługę mego, Eliakima, syna Chilkiasza. (21) Ubiorę go w twój strój urzędowy i twoją szarfą go przepaszę. W jego ręce oddam twoją władzę. On stanie się ojcem dla mieszkańców Jeruzalem i dla domu Judy. (22) Klucz domu Dawida położę na jego ramieniu. Gdy on otworzy - nikt nie zamknie, gdy on zamknie - nikt nie otworzy!"
BRAWO !!!
właśnie udowodniłeś że Jezus w ST pojawia się jako Eliakim


Słowo skierowane do Eliakima były proroczą zapowiedzią która spełniła się na Jezusie gdzie w NT jest mowa o Eliakimie w Ks Obj :-D

„Głównym punktem żydowskiego prawa przedstawicielstwa jest powiedzenie, „ Przedstawiciel danej osoby jest
uznawany za nią samą”. Dlatego, każdy czyn dokonany przez należycie mianowanego przedstawiciela jest uznawany
jako dokonany przez pryncypała”.

Cytat:
słusznie!!!
więc dowodzenie aniołami mozna przypisać Michałowi jako generałowi i również Jezusowi jako Królowi


Gdzie jest napisane że Jezus powierzył władzę nad aniołami naczelnemu aniołowi i jest posłuszny jego poleceniom ????? :-D podaj namiary na takie wersety chętnie poczytam
_________________
יֵּשׁוּעַ הוּא הָאָדוֹן
 
 
Lukian 


Wyznanie: katolickie
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 1741
Wysłany: 2016-07-16, 11:33   

Jak mawiał pewien stary pastor jak nie zobaczę czegoś czarno na białym w Biblii to nieuwierzę
_________________
Gal 4:6 " A ponieważ jesteście synami, Bóg wysłał do naszych serc Ducha swego Syna, który woła: „Abba, Ojcze!"
http://zrodlaobjawienia.blogspot.com/
 
 
Jachu 
cichy,pokorny

Pomógł: 445 razy
Wiek: 90
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 10727
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-07-16, 14:40   

1 Kor 15:36-47
36. O, niemądry! Przecież to, co siejesz, nie ożyje, jeżeli wprzód nie obumrze.
37. To, co zasiewasz, nie jest od razu ciałem, którym ma się stać potem, lecz zwykłym ziarnem, na przykład pszenicznym lub jakimś innym.
38. Bóg zaś takie daje mu ciało, jakie zechciał; każdemu z nasion właściwe.
39. Nie wszystki ciała są takie same: inne są ciała ludzi, inne zwierząt, inne wreszcie ptaków i ryb.
40. Są ciała niebieskie i ziemskie, lecz inne jest piękno ciał niebieskich, inne - ziemskich.
41. Inny jest blask słońca, a inny - księżyca i gwiazd. Jedna gwiazda różni się jasnością od drugiej.
42. Podobnie rzecz się ma ze zmartwychwstaniem. Zasiewa się zniszczalne - powstaje zaś niezniszczalne;
43. sieje się niechwalebne - powstaje chwalebne; sieje się słabe - powstaje mocne;
44. zasiewa się ciało zmysłowe - powstaje ciało duchowe. Jeżeli jest ciało ziemskie powstanie też ciało niebieskie.
45. Tak też jest napisane: Stał się pierwszy człowiek , Adam, duszą żyjącą, a ostatni Adam duchem ożywiającym.
46. Nie było jednak wpierw tego, co duchowe, ale to, co ziemskie; duchowe było potem.
47. Pierwszy człowiek z ziemi - ziemski, drugi Człowiek - z nieba.

(BT)
_________________
(36) Ale powiadam wam, iż z każdego słowa próżnego, które by mówili ludzie, dadzą z niego liczbę w dzień sądny; (37) Albowiem z mów twoich będziesz usprawiedliwiony, i z mów twoich będziesz osądzony. Ew. Mat.12 rozdz.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 10