Forum biblijne Strona Główna Forum biblijne
Owocem ducha jest: miłość, radość, pokój, cierpliwość, uprzejmość, dobroć, wierność. (List do Galatów 5:21-22)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Jednorodzony Syn a Trójca
Autor Wiadomość
Danijel 


Wyznanie: Adwentysta Dnia Siódmego
Wiek: 29
Dołączył: 05 Wrz 2016
Posty: 117
Wysłany: 2016-09-06, 23:27   Jednorodzony Syn a Trójca

Trochę moich wniosków połączonych z teologicznymi odpowiedziami które wynikły z dyskusji na temat sformułowania które nie obala Boskości Jezusa a przy naukowym podejściu udowadnia ją.

Podam to na przykładzie hermeneutyki Biblijnej:

"Ja ustanowiłem króla mego na Syjonie, Świętej górze mojej.
Ogłoszę zarządzenie Pana: Rzekł do mnie: Synem moim jesteś, Dziś cię zrodziłem." (Ps. 2:6-7)

Pytanie: Co oznacza wyrażenie "(...) Dziś cię zrodziłem"?

"I my zwiastujemy wam dobrą nowinę. Tę obietnicę, którą dał ojcom, Wypełnił teraz Bóg dzieciom ich przez wzbudzenie nam Jezusa, jak to napisano w psalmie drugim: Synem moim jesteś, Dzisiaj cię zrodziłem." (Dz. 13:32-33)

Odpowiedz: "Dzisiaj cię zrodziłem" oznacza spełnienie proroctwa przez "wzbudzenie nam Jezusa".

---

David Stern (mesjański zyd) w swoim przekładzie Ew.Jana.1:8 tłumaczy: "Jedyny i niepowtarzalny w swoim rodzaju Syn który jest tym samym co Bóg", i komentuje te słowa: "gr. monogenes theos to dla Żyda sformułowanie szokujące i problematyczne. Theos znaczy Bóg monogenes może oznaczać albo jednorodzony albo jedyny niepowtarzalny w swoim rodzaju.Jeśli monogenes jest przymiotnikiem to wyrażenie to można oddać jako jednorodzony Bóg bądź też jako jedyny i niepowtarzalny w swoim rodzaju Bóg. To pierwsze pojęcie jest czymś obcym dla Tanach oraz reszty Nowego Testamentu, kłóci się także z resztą Ewangelii Johanna nowej, to drugie tym czasem nie ma sensu w kontekście tego zdania. Nowy Testament przekład żydowski traktuje monogenez jako rzeczownik, theos ("Bog") zas pełni funkcie przydawki, opisującej go.
W takim wypadku wyrażenie to oznacza albo jednorodzony który jest Bogiem albo jedyny i niepowtarzalny w swoim rodzaju który jest Bogiem. Słowo syn dodano, a nie ma go w tekście greckim stanowiącym podstawę Nowego Testamentu przekład żydowski choć w niektórych manuskryptach pojawia się hyios (syn) zamiast theos. Co Zatem oznacza nazwanie jedynego i niepowtarzalnego w swoim rodzaju syna Bogiem zwłaszcza że ich syn który jest bogiem objawił go ojca który też jest bogiem czy jest więcej niż jeden Bóg znów odwołajmy się do pierwszego rozdziału pierwszego wersetu ten jedyny i niepowtarzalny w swoim rodzaju jest w pełni utożsamiony z Bogiem , nie w taki jednak sposób aby podważyć podstawową prawdę sz`ma ze Adonai jest jeden (Powtórzonego Prawa 6:4 Rz.3:30) Dlatego oddałem tutaj słowa: który jest tym samym co, aby oddać misterność pojęcia wcielenie, zaś słowo Bóg zostało odniesione do jedynego i niepowtarzalnego w swoim rodzaju Syna: przez całą swoją Ewangelię Johanan naucza że Ojciec jest Bogiem i Syn jest Bogiem a jednak rozróżnia on Syna i Ojca, tak że nie da się powiedzieć że Syn jest Ojcem. Wydaje mi się, że główna trudność w rozumieniu tego nie tkwi ani w tekście greckim ani w moim sposobie jego przełożenia ale w naturze samego Bog
 
 
daglezja77 

Pomógł: 42 razy
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 2153
Wysłany: 2016-09-07, 07:48   Re: Jednorodzony Syn a Trójca

Danijel napisał/a:
Trochę moich wniosków połączonych z teologicznymi odpowiedziami które wynikły z dyskusji na temat sformułowania które nie obala Boskości Jezusa a przy naukowym podejściu udowadnia ją.

Podam to na przykładzie hermeneutyki Biblijnej:

"Ja ustanowiłem króla mego na Syjonie, Świętej górze mojej.
Ogłoszę zarządzenie Pana: Rzekł do mnie: Synem moim jesteś, Dziś cię zrodziłem." (Ps. 2:6-7)

Pytanie: Co oznacza wyrażenie "(...) Dziś cię zrodziłem"?

"I my zwiastujemy wam dobrą nowinę. Tę obietnicę, którą dał ojcom, Wypełnił teraz Bóg dzieciom ich przez wzbudzenie nam Jezusa, jak to napisano w psalmie drugim: Synem moim jesteś, Dzisiaj cię zrodziłem." (Dz. 13:32-33)

Odpowiedz: "Dzisiaj cię zrodziłem" oznacza spełnienie proroctwa przez "wzbudzenie nam Jezusa".

---

David Stern (mesjański zyd) w swoim przekładzie Ew.Jana.1:8 tłumaczy: "Jedyny i niepowtarzalny w swoim rodzaju Syn który jest tym samym co Bóg", i komentuje te słowa: "gr. monogenes theos to dla Żyda sformułowanie szokujące i problematyczne. Theos znaczy Bóg monogenes może oznaczać albo jednorodzony albo jedyny niepowtarzalny w swoim rodzaju.Jeśli monogenes jest przymiotnikiem to wyrażenie to można oddać jako jednorodzony Bóg bądź też jako jedyny i niepowtarzalny w swoim rodzaju Bóg. To pierwsze pojęcie jest czymś obcym dla Tanach oraz reszty Nowego Testamentu, kłóci się także z resztą Ewangelii Johanna nowej, to drugie tym czasem nie ma sensu w kontekście tego zdania. Nowy Testament przekład żydowski traktuje monogenez jako rzeczownik, theos ("Bog") zas pełni funkcie przydawki, opisującej go.
W takim wypadku wyrażenie to oznacza albo jednorodzony który jest Bogiem albo jedyny i niepowtarzalny w swoim rodzaju który jest Bogiem. Słowo syn dodano, a nie ma go w tekście greckim stanowiącym podstawę Nowego Testamentu przekład żydowski choć w niektórych manuskryptach pojawia się hyios (syn) zamiast theos. Co Zatem oznacza nazwanie jedynego i niepowtarzalnego w swoim rodzaju syna Bogiem zwłaszcza że ich syn który jest bogiem objawił go ojca który też jest bogiem czy jest więcej niż jeden Bóg znów odwołajmy się do pierwszego rozdziału pierwszego wersetu ten jedyny i niepowtarzalny w swoim rodzaju jest w pełni utożsamiony z Bogiem , nie w taki jednak sposób aby podważyć podstawową prawdę sz`ma ze Adonai jest jeden (Powtórzonego Prawa 6:4 Rz.3:30) Dlatego oddałem tutaj słowa: który jest tym samym co, aby oddać misterność pojęcia wcielenie, zaś słowo Bóg zostało odniesione do jedynego i niepowtarzalnego w swoim rodzaju Syna: przez całą swoją Ewangelię Johanan naucza że Ojciec jest Bogiem i Syn jest Bogiem a jednak rozróżnia on Syna i Ojca, tak że nie da się powiedzieć że Syn jest Ojcem. Wydaje mi się, że główna trudność w rozumieniu tego nie tkwi ani w tekście greckim ani w moim sposobie jego przełożenia ale w naturze samego Bog


Syn miał początek, Ojciec nie miał, to dwa różne byty, mimo to tylu tego nie jest w stanie zrozumieć..Biblia stawia sprawę jasno np. w 1 Tym 2:5
 
 
tropiciel 


Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 4962
Wysłany: 2016-09-07, 07:57   

Danijel

Pierwsza wspólnota Żydów mesjańskich powstała w Nowym Jorku w roku 1967. Tworzą oni trzy zasadnicze grupy:
Związek Wspólnot Hebrajsko-Mesjańskich,
Przymierze Hebrajsko-Mesjańskie Ameryki oraz
Federacja Wspólnot Mesjańskich.
Zdecydowana ich większość wierzy nie w Boga Izraela, lecz w trójcę katolicką.
Ponadto Żydami mesjanistycznymi są przeważnie nie-Żydzi, którzy zaczynają przestrzegać praw Tory przy jednoczesnym uznawaniu Jezusa za Mesjasza, ale po katolicku z błędną doktryną o wcieleniu, której nigdzie w Biblii nie ma.
Samo przestrzeganie praw Tory, obchodzenie Szabatu, świąt religijnych, przestrzeganie koszerności itd., nie czyni jeszcze nikogo - według zasad halachy - Żydem.
Jednocześnie izraelskie, niereligijne, ale świeckie Prawo Powrotu teżnie uznaje ich za Żydów.

Ci, którzy podszywają się pod Żydów biblijnych są jednoznacznie napiętnowani w Biblii - Ap. 2 : 9 przez samego Jezusa. Żaden Żyd nigdy nie wyznawał trynitarnej doktryny, bo przeczy temu podstawowe credo Izraela zanotowane w 5 Moj 6 : 4.
Jezus nie przyszedł zmieniać Prawa, lecz je wypełnić - Marka 12 : 29; Mt. 5: 17. Uznawał, że JEHOWAH jest jego Bogiem. Widać to w wielu wypowiedziach Chrystusa i w modlitwach. A JEHOWAH jest jeden, pojedynczy, niepodzielny. Jeden to jeden. Jeden nigdy nie równa się trzy. Jedność wyklucza w sobie jakąkolwiek wielość. Zarówno matematyka jak i logika przeczą by 1=3. Podobnie fałsz nie może być prawdą. A nade wszystko przeczy takiemu rozumowaniu Słowo Boże. Jezus to nie JEHOWAH
.

Dawid Stern niestety jak niektórzy Żydzi wysługujący się papiestwu, poszedł na współpracę z klerem katolickim, i dlatego w jego wypowiedziach są błędne sugestie.

____________________________________

http://biblia-odchwaszczona.webnode.com
 
 
Danijel 


Wyznanie: Adwentysta Dnia Siódmego
Wiek: 29
Dołączył: 05 Wrz 2016
Posty: 117
Wysłany: 2016-09-09, 12:06   

Doktryna jak najbardziej biblijna Jest co udowodniłem.

Na podstawie tego fragmentu można wywnioskować dwie rzeczy:
"10 Na świecie było [Słowo],
a świat stał się przez Nie,
lecz świat Go nie poznał.
11 Przyszło do swojej własności,
a swoi Go nie przyjęli.
12 Wszystkim tym jednak, którzy Je przyjęli,
dało moc, aby się stali dziećmi Bożymi,
tym, którzy wierzą w imię Jego - "

Pierwsza opcja to że zstąpił Bóg

Druga zstąpiło słowo oznaczające Jezusa i nawet jak uznamy tylko że `Słowo` było `a god` zamiast `God` (do czego nie mamy absolutnie podstawy jak udowodniłem) to i tak to słowo które możemy zrozumieć według twojej logiki jako inny mniejszy byt (np. stworzenie odbijające boskość Boga) "Przyszło do swojej własności, a swoi Go nie przyjęli." Jeśli to była jego własność nie może to oznaczać je to nie była jego własność a właściciel nie istniał. .

Jezus pokazał nam jak możemy mieć prawdziwą relacje z Bogiem. Taki był cel że miał zejść na ziemie jako sługa który pozbawił się boskich atrybutów i umarł na krzyżu między złoczyńcami. Takie były proroctwa i o to chodziło. Żaden żyd nigdy nie wyznawał trynitarnej doktryny ponieważ Jezus objawił się znacznie później. Dawid Stern ma fantastyczne książki opisujące naturę Izraela oraz wyjaśniające co niektóre zjawiska, zachowania i pojęcia niezrozumiałe dla zwykłego człowieka w Europie; "Przywracanie Żydowskiego Charakteru Ewangelii" i "Komentarz Żydowski do Nowego Testamentu"

"Mnie, najmniejszemu ze wszystkich świętych, została dana ta łaska, abym wśród pogan głosił te niezgłębione bogactwa Chrystusa; I żebym ujawnił wszystkim, jaka jest wspólnota tej tajemnicy ukrytej od wieków w Bogu, który wszystko stworzył przez Jezusa Chrystusa;"

"On jest obrazem Boga niewidzialnego i pierworodnym (słowo wyjaśnone) wszelkiego stworzenia. Przez niego bowiem wszystko zostało stworzone, to, co w niebie i to, co na ziemi, to, co widzialne i co niewidzialne, czy trony, czy panowania, czy zwierzchności, czy władze. Wszystko przez niego i dla niego zostało stworzone. On jest przed wszystkim i wszystko istnieje dzięki niemu."

"A teraz Ty, Ojcze, otocz Mnie u siebie tą chwałą, którą miałem u Ciebie pierwej, zanim świat powstał. J. 17:5."

"Jak jest napisane u proroka Izajasza:
Oto Ja posyłam wysłańca mego
przed Tobą;
on przygotuje drogę Twoją.
Głos wołającego na pustyni:
Przygotujcie drogę Panu,
Dla Niego prostujcie ścieżki!"

"Głos się rozlega: "Drogę dla Jahwe
przygotujcie na pustyni,
wyrównajcie na pustkowiu
gościniec naszemu Bogu! "

I nie mył błagam tryteizmu z trynitaryzmem.
Ostatnio zmieniony przez Danijel 2016-09-09, 12:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
daglezja77 

Pomógł: 42 razy
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 2153
Wysłany: 2016-09-09, 12:18   

Danijel napisał/a:
Doktryna jak najbardziej biblijna Jest co udowodniłem.

Na podstawie tego fragmentu można wywnioskować dwie rzeczy:
"10 Na świecie było [Słowo],
a świat stał się przez Nie,
lecz świat Go nie poznał.
11 Przyszło do swojej własności,
a swoi Go nie przyjęli.
12 Wszystkim tym jednak, którzy Je przyjęli,
dało moc, aby się stali dziećmi Bożymi,
tym, którzy wierzą w imię Jego - "

Pierwsza opcja to że zstąpił Bóg

Druga zstąpiło słowo oznaczające Jezusa i nawet jak uznamy tylko że `Słowo` było `a god` zamiast `God` (do czego nie mamy absolutnie podstawy jak udowodniłem) to i tak to słowo które możemy zrozumieć według twojej logiki jako inny mniejszy byt (np. stworzenie odbijające boskość Boga) "Przyszło do swojej własności, a swoi Go nie przyjęli." Jeśli to była jego własność nie może to oznaczać je to nie była jego własność a właściciel nie istniał. .

Jezus pokazał nam jak możemy mieć prawdziwą relacje z Bogiem. Taki był cel że miał zejść na ziemie jako sługa który pozbawił się boskich atrybutów i umarł na krzyżu między złoczyńcami. Takie były proroctwa i o to chodziło. Żaden żyd nigdy nie wyznawał trynitarnej doktryny ponieważ Jezus objawił się znacznie później.

I nie mył błagam tryteizmu z trynitaryzmem.


Nic nie udowodniłeś. Prolog Jana pisze o literalnym Słowie Boga, por. z Hebr. 11;3, czy początkiem Rodzaju.

Kto odrzucił literalne Słowo Boga? Kto był narodem wybranym? Urzeczywistnieniem słów Boga zapowiadających przyjście Mesjasza jest werset 14 i Jezus..Czyli słowo się ucieleśniło w osobie Jezusa.
 
 
Danijel 


Wyznanie: Adwentysta Dnia Siódmego
Wiek: 29
Dołączył: 05 Wrz 2016
Posty: 117
Wysłany: 2016-09-09, 12:44   

Dobrze więc mimo iż gramatycznie udowodniłem że tak nie jest bo brak rodzajnika określonego jest w wielu fragmentach gdzie ewidentnie mowa o Jedynym Prawdziwym Bogu, ponieważ w Greckim nie ma rodzajnika nieokreślonego a jego brak Rodzajnika określonego nie oznacza że musi wejść natychmiast nieokreśolny. Oczywiście jest wiele innych zasad gramatycznych ale je omówiłem.

Hebr. 11;3 mówi ῥήματι (rhéma) Θεοῦ (Theos). A nie Logos. Zresztą nie trzeba sięgać do Tekstu Greckiego żeby to zrozumieć bo sam kontekst mówi o słowie Bożym który jest czymś innym niż Słowem zdefiniowanym w charakterystyczny sposób, jak istota (a god lub God) która ma zstąpić na ziemie do swojej własności. Zresztą słowo Boże było już wcześniej w Torze, Prorokach i Prawie. Przy Logos z Jana 1 chodzi ewidentnie o osobę która nie byłą przyjęta, dzięki niemu i przez nie wszystko się stało, i była zapowiadanym Mesjaszem z Iz 40:3
 
 
Jachu 
cichy,pokorny

Pomógł: 445 razy
Wiek: 90
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 10733
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-09-09, 12:59   

A co Twoja neoficka gorliwość powie na te zapisy???

Obj. 19:9-13
9. I rzecze do mnie: Napisz: Błogosławieni, którzy są zaproszeni na weselną ucztę Baranka. I rzecze do mnie: To są prawdziwe Słowa Boże.
10. I upadłem mu do nóg, by mu oddać pokłon. A on rzecze do mnie: Nie czyń tego! Jam współsługa twój i braci twoich, którzy mają świadectwo Jezusa, Bogu oddaj pokłon! A świadectwem Jezusa jest duch proroctwa.

11. I widziałem niebo otwarte, a oto biały koń, a Ten, który na nim siedział, nazywa się Wierny i Prawdziwy, gdyż sprawiedliwie sądzi i sprawiedliwie walczy.
12. Oczy zaś jego jak płomień ognia, a na głowie jego liczne diademy. Imię swoje miał wypisane, lecz nie znał go nikt, tylko on sam.
13. A przyodziany był w szatę zmoczoną we krwi, imię zaś jego brzmi: Słowo Boże.

(BW)

Czy jakieś słowo ma imię???, zwykłe słowo mówione??? :aaa:
_________________
(36) Ale powiadam wam, iż z każdego słowa próżnego, które by mówili ludzie, dadzą z niego liczbę w dzień sądny; (37) Albowiem z mów twoich będziesz usprawiedliwiony, i z mów twoich będziesz osądzony. Ew. Mat.12 rozdz.
 
 
Danijel 


Wyznanie: Adwentysta Dnia Siódmego
Wiek: 29
Dołączył: 05 Wrz 2016
Posty: 117
Wysłany: 2016-09-09, 13:25   

A ja na to jak na lato. Tu masz wytłumaczenie tego fragmentu wers po wersie: https://youtu.be/OIWdTjuEx6s?t=30m16s

3 Wersety dalej napisane mamy:

obj 19:16 bw (16) A na szacie i na biodrze swym ma wypisane imię: Król królów i Pan panów.

obj 17:14 bw (14) Będą oni walczyć z Barankiem, lecz Baranek zwycięży ich, bo jest Panem panów i Królem królów, a z nim ci, którzy są powołani i wybrani, oraz wierni.

A więc to o Jezusie musi być mowa w następujących tekstach, gdyż Ojciec nigdzie w biblii nie jest nazwany Królem królów i Panem panów:

1tym 6:15-16 bw "Ukaże je, we właściwym czasie, błogosławiony i jedyny Władca,
Król królujących i Pan panujących, 16 jedyny, mający nieśmiertelność, który zamieszkuje światłość niedostępną, którego żaden z ludzi nie widział ani nie może zobaczyć:
Jemu cześć i moc wiekuista! Amen.".

1tym 1:17 bw (17) A królowi wieków, nieśmiertelnemu, niewidzialnemu, jedynemu Bogu, niechaj będzie cześć i chwała na wieki wieków. Amen.

obj 15:3 bw (3) I śpiewali pieśń Mojżesza, sługi Bożego, i pieśń Baranka, mówiąc: Wielkie i dziwne są dzieła twoje, Panie, Boże Wszechmogący; sprawiedliwe są drogi twoje, Królu narodów;
Ostatnio zmieniony przez Danijel 2016-09-09, 13:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
daglezja77 

Pomógł: 42 razy
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 2153
Wysłany: 2016-09-09, 13:27   

Danijel napisał/a:
A ja na to jak na lato. Tu masz wytłumaczenie tego fragmentu wers po wersie: https://youtu.be/OIWdTjuEx6s?t=30m16s

3 Wersety dalej napisane mamy:

obj 19:16 bw (16) A na szacie i na biodrze swym ma wypisane imię: Król królów i Pan panów.

obj 17:14 bw (14) Będą oni walczyć z Barankiem, lecz Baranek zwycięży ich, bo jest Panem panów i Królem królów, a z nim ci, którzy są powołani i wybrani, oraz wierni.

A więc to o Jezusie musi być mowa w następujących tekstach, gdyż Ojciec nigdzie w biblii nie jest nazwany Królem królów i Panem panów:

1tym 6:15-16 bw (15) które we właściwym czasie objawi błogosławiony i jedyny władca, Król królów, Pan panów, (16) jedyny, który ma nieśmiertelność, który mieszka w światłości niedostępnej, którego nikt z ludzi nie widział i widzieć nie może; jemu niech będzie cześć i moc wieczna. Amen.

1tym 1:17 bw (17) A królowi wieków, nieśmiertelnemu, niewidzialnemu, jedynemu Bogu, niechaj będzie cześć i chwała na wieki wieków. Amen.

obj 15:3 bw (3) I śpiewali pieśń Mojżesza, sługi Bożego, i pieśń Baranka, mówiąc: Wielkie i dziwne są dzieła twoje, Panie, Boże Wszechmogący; sprawiedliwe są drogi twoje, Królu narodów;


Naprawdę Jezusa nikt nigdy nie widział? Naprawdę Jezus był nieśmiertelny i niewidzialny?
 
 
Danijel 


Wyznanie: Adwentysta Dnia Siódmego
Wiek: 29
Dołączył: 05 Wrz 2016
Posty: 117
Wysłany: 2016-09-09, 13:31   

Bóg powiedział. W II Księdze Mojżeszowej 33.20, Bóg mówi: „Nie możesz oglądać oblicza mojego, gdyż nie może mnie człowiek oglądać i przeżyć. Biblia mówi, że nikt nie widział Boga (Ew. Jana 1.18).

A mimo to Bóg ukazał się Abrahamowi w postaci 3 ludzi, czy też Jakubowi w postaci Anioła. Oraz Mojżeszowi w postaci krzaka.

"(18) I rzekł Mojżesz: Pokaż mi, proszę, chwałę twoją!

(19) I odpowiedział Pan: Sprawię, że całe dostojeństwo moje przejdzie przed tobą, i ogłoszę imię "Pan" przed tobą, i zmiłuję się, nad kim się zmiłuję, i zlituję się, nad kim się zlituję.

(20) Nadto powiedział: Nie możesz oglądać oblicza mojego, gdyż nie może mnie człowiek oglądać i pozostać przy życiu."

"14 A Słowo stało się ciałem
i zamieszkało9 wśród nas.
I oglądaliśmy Jego chwałę,
chwałę, jaką Jednorodzony otrzymuje od Ojca,
pełen łaski i prawdy. "
Ostatnio zmieniony przez Danijel 2016-09-09, 13:41, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
daglezja77 

Pomógł: 42 razy
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 2153
Wysłany: 2016-09-09, 13:32   

Danijel napisał/a:
Bóg powiedział. W II Księdze Mojżeszowej 33.20, Bóg mówi: „Nie możesz oglądać oblicza mojego, gdyż nie może mnie człowiek oglądać i przeżyć. Biblia mówi, że nikt nie widział Boga (Ew. Jana 1.18).

A mimo to Bóg ukazał się Abrahamowi w postaci 3 ludzi:
http://biblia.deon.pl/rozdzial.php?id=18

Czy też jakubowi w postaci Anioła.


Jesteś pewien ze to był Sam Stwórca? Moze jednak Bóg kogoś wysłał?
 
 
Danijel 


Wyznanie: Adwentysta Dnia Siódmego
Wiek: 29
Dołączył: 05 Wrz 2016
Posty: 117
Wysłany: 2016-09-09, 13:46   

Można wyciągnąć wnioski że dwójka była aniołami jednak to nie zmienia faktu że Bóg przebywał z Abrahamem i jadł z nim a on go widział jako człowieka. I to był z pewnością Prawdziwy Bóg a nie anioł ten sam który wcześniej powiedział "A gdy Abram miał dziewięćdziesiąt dziewięć lat, ukazał mu się Pan i rzekł do niego: «Jam jest Bóg Wszechmogący"
 
 
Jachu 
cichy,pokorny

Pomógł: 445 razy
Wiek: 90
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 10733
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-09-09, 17:35   

Danijel napisał/a:
Bóg przebywał z Abrahamem i jadł z nim a on go widział jako człowieka.


Bóg jadł ??? :-D :aaa:

A gdzie to jedzenie szło,jeżeli Bóg to Duch.???

Jn 4:24
24. Bóg jest duchem; potrzeba więc, by czciciele Jego oddawali Mu cześć w Duchu i prawdzie.
(BT)
_________________
(36) Ale powiadam wam, iż z każdego słowa próżnego, które by mówili ludzie, dadzą z niego liczbę w dzień sądny; (37) Albowiem z mów twoich będziesz usprawiedliwiony, i z mów twoich będziesz osądzony. Ew. Mat.12 rozdz.
 
 
Danijel 


Wyznanie: Adwentysta Dnia Siódmego
Wiek: 29
Dołączył: 05 Wrz 2016
Posty: 117
Wysłany: 2016-09-09, 22:19   

Mogę ci nawet powiedzieć co jadł; podpłomyki z trzech miar najczystrzej mąki oraz tłuste i piękne cielę przyrządzone z twarogiem i mlekiem.

Wykład wymagany do zrozumienia Trójcy.
https://youtu.be/a0LF5DLbQI0?t=20m39s
 
 
daglezja77 

Pomógł: 42 razy
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 2153
Wysłany: 2016-09-12, 07:55   

Danijel napisał/a:
Mogę ci nawet powiedzieć co jadł; podpłomyki z trzech miar najczystrzej mąki oraz tłuste i piękne cielę przyrządzone z twarogiem i mlekiem.

Wykład wymagany do zrozumienia Trójcy.
https://youtu.be/a0LF5DLbQI0?t=20m39s


Daj mi ten werset gdzie pisze że trójca jadła podpłomyki.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 14