Forum biblijne Strona Główna Forum biblijne
Owocem ducha jest: miłość, radość, pokój, cierpliwość, uprzejmość, dobroć, wierność. (List do Galatów 5:21-22)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Dlaczego mamy czterech Ewangelistów?
Autor Wiadomość
therapon
[Usunięty]

Wysłany: 2010-12-21, 12:19   Dlaczego mamy czterech Ewangelistów?

Czy ktoś z was zastanawiał się kiedyś dlaczego mamy czterech ewangelistów? Otóż ja zauważyłem pewną analogię do poszczególnych osób Trójcy Świętej. I tak

1. Ewangelista Mateusz (jest to pierwsza Ewangelia) był Żydem i pisał głównie do Żydów. A wiemy, iż Bogiem Żydów, był Bóg Ojciec. Głównym tematem jego ewangelii jest Królestwo Boże. Ewangelista z wielimi szczególami stara się udowodnić, iż idea Królestwa Boga Ojca bierze swój początek w Chrystusie.

2. Ewangelista Marek, był nazywany synem przez Piotra (1P 5:13). Dlatego też jego ewangelia poświęcona jest drugiej osobie boskiej, Synowi Bożemu. Daje się to również zauważyć w jego księdze, gdzie w zasadzie koncentruje on się jedynie na ziemskiej działalności Jezusa. Jego ewangelia ma za zadanie odpowiedzieć na pytanie: kim jest Jezus? W pierwszej częsci Jezus przedstawiany jest jako Chrystus (a więc natura ludzka) natomiast w drugiej Jezus objawia się jako Syn Boży (natura boska). Marek w swojej księdze niewiele przekazuje mów Jezusa ale koncentruje się raczej na dokonywane przez niego cuda.

3. Ewangelista Łukasz napisał dwie historie: Ewangelię oraz Dzieje Apostolskie. Jak ktoś zna treści tych ksiąg, to powinien zauważyć, iż głównym tematem jest w nich działalność Ducha Świętego. Na przykład Łukasz jako jedyny opisuje poczęcie Marii z Ducha Świętego, itp. O ile w ewangelii raczej rzadko o tyle w Dziejach Apoostolskich Łukasz dobitnie przedstawia Ducha Świętego jako boską osobę. Dla osób zainteresowanych mogę podać oczywiście wersety biblijne.

4. Ewangelista Jan jest najbardziej trynitarny ze wszystkich pozostałych ewangelistów. Temu stwierdzeniu nikt nie zaprzeczy. Napisał on Ewangelię, 3 listy oraz Objawienie. W Pismach jego przedstawione są dowody na bóstwo Chrystusa oraz osobę i boskość Ducha Świętego. Jak ktos chce to można przedstawić werseciki potwierdzające tę tezę. Krótko mówiąc ewangelista pisał o Trójcy Świętej i zależnościach panującymi między boskimi osobami.


Co sądzicie o takim podziale? Mnie osobiście on wszystko wyjaśnia; na przykład dlaczego pozostali Ewangeliści tak mało pisali o Trojcy Świętej. Chociaż każdy z ewangelistów przynajmniej jeden werset na Trójcę Świętą podał nie wyjaśniając jednak w szczególach. Odpowiednie miejsca podam trochę póżniej.
 
 
Bobo 

Pomógł: 231 razy
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 10289
Wysłany: 2010-12-21, 12:56   

Cóż... w moim samochodzie też mamy cztery kółka... biorąc pod uwagę rolę każdego z nich, to wychodzi... :mrgreen:
Tylko... co z kierownicą? To też koło... 8-)

Gdyby były trzy ewangelie ale... cztery wszystko psują. :roll:
 
 
therapon
[Usunięty]

Wysłany: 2010-12-21, 13:20   

Bobo napisał/a:
Cóż... w moim samochodzie też mamy cztery kółka... biorąc pod uwagę rolę każdego z nich, to wychodzi... :mrgreen:
Tylko... co z kierownicą? To też koło... 8-)

Gdybyś był uważny, to byś zakapował, iz ja piszę o czterech ewangelistach a nie kólkach od roweru. Chociaż cztery koła w samochodzie to za dużo, bo trzy w zupełności wystarczą. :-P


Bobo napisał/a:
Gdyby były trzy ewangelie ale... cztery wszystko psują. :roll:

Właśnie że nie, wszystko się zgadza. Ktoś przecież musiał wyjaśnić: Ojca (Mateusz), Syna (Marek), Ducha Śwętego (Łukasz) i Trójcę Swiętą (Jan), prawda? A więc czterech ewangelistów bylo potrzebnych. :mrgreen:
 
 
nike 


Pomogła: 127 razy
Dołączyła: 05 Sie 2006
Posty: 10508
Wysłany: 2010-12-21, 13:30   

therapon, Nie wydaje ci się,że to co ty kombinujesz już jest nudne? Malo powiedziane po prostu chore? Narzekamy na Lucyfera, że choroba nad nim góruje.
_________________
תשתדל לראות קרן אור במקום שאחרים רואים רק אפלה.
 
 
therapon
[Usunięty]

Wysłany: 2010-12-21, 13:35   

Nike, zamiast narzekać, przeczytaj proszę pierwszy post, i powiedz czy się z nim zgadzasz, a jeśli nie to z czym się nie zgadzasz. A może masz lepsze wyjaśnienie dlaczego mamy czterech ewangelistów, więc nam tu przedstaw. :-D

I zrozum wreszcie, iz wiara w Trójcę Świętą potrafi dużo wyjaśnic. Ja im więcej czytam biblię, tym bardziej upewnia mnie ona o prawdziwości tej nauki, bardziej rozumiem Biblię i nie widzę żadnej sprzeczności. Zastanów się więc, zamiast krytykować.

Mnie na przykład ten podział ewangelistów utwierdza w przekonaniu, iż Biblia musi być księgą natchnioną. Bo nie wierzę w przypadki. :-P
 
 
Dymensja 
Dymensja

Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 1912
Wysłany: 2010-12-21, 14:34   

therapon napisał/a:
Nike, zamiast narzekać, przeczytaj proszę pierwszy post, i powiedz czy się z nim zgadzasz, a jeśli nie to z czym się nie zgadzasz. A może masz lepsze wyjaśnienie dlaczego mamy czterech ewangelistów, więc nam tu przedstaw. :-D

I zrozum wreszcie, iz wiara w Trójcę Świętą potrafi dużo wyjaśnic. Ja im więcej czytam biblię, tym bardziej upewnia mnie ona o prawdziwości tej nauki, bardziej rozumiem Biblię i nie widzę żadnej sprzeczności. Zastanów się więc, zamiast krytykować.

Mnie na przykład ten podział ewangelistów utwierdza w przekonaniu, iż Biblia musi być księgą natchnioną. Bo nie wierzę w przypadki. :-P



O bardzo dobrze, ja też nie wierzę w przypadki, i Biblia jest księgą natchnioną, no chociaż w tym mogę się z toba zgodzić. Dlaczego mamy czterech ewangelistów ? Dlatego że ich jest więcej czyli apostołów którzy napisałi inne też listy. Ale czterech ewangelistów to liczba cztery, gdybyś napisał, że jest trzech to by super pasowało. Ale mogę cię pocieszyć bo już ostatni rozdział ew Marka usuwają, więc jak dobrze pójdzie dla tych co to czynią, to zostanie tylko trzech ewangelistów, i będziesz miał trójcę jak ulał. :-D
 
 
Essarts 
Sługa Boży


Wiek: 29
Dołączył: 03 Mar 2010
Posty: 342
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2010-12-21, 16:13   

Tak Trójcy Świętej a Jezus mówi w prost:NIE JESTEM BOGIEM. :-?

Marka 10:18: Jezus mu rzekł: Czemu nazywasz Mnie dobrym? Nikt nie jest dobry, tylko sam Bóg.

Podważ to Theraponie. :mrgreen:
_________________
SOLA SCRIPTURA — 1 Kor 4:6 Bracia, abyście na nas się nauczyli nie rozumieć więcej ponad to, co napisano(BW)

...Gabriel... :-)
 
 
therapon
[Usunięty]

Wysłany: 2010-12-21, 21:04   

Essarts napisał/a:
Tak Trójcy Świętej a Jezus mówi w prost:NIE JESTEM BOGIEM. :-?

Marka 10:18: Jezus mu rzekł: Czemu nazywasz Mnie dobrym? Nikt nie jest dobry, tylko sam Bóg.

Najpierw pokaż w tym tekście, gdzie tutaj Jezus powiedział, ja nie jestem dobry? Czy coś takiego padło z ust Jezusa? Bo innym razem Jezus sam o sobie mówi, iż jest dobrym pasterzem (J 10:11). Jest więc Jezus dobry czy nie?

Essarts napisał/a:
Podważ to Theraponie. :mrgreen:

OK! Ty mówisz, iz TYLKO Bóg jest dobry. To zobaczmy następujący tekst, w którym istniały dwie grupy ludzi. Jedni uważali, go za dobrego, czyli Boga, a drudzy za niedobrego, czyli zwodzącego ludzi:

j 7:12 bw (12) A wśród tłumów wiele mówiono o nim. Jedni powiadali: Dobry jest; inni zaś mówili: Przeciwnie, przecież lud zwodzi.

Czy skoro twierdzisz, iż TYLKO Bóg jest dobry, ale jednocześnie uważasz, iż Jezus nie jest Bogiem, to czy kwalifikujesz się do drugiej grupy ludzi, którz uważali, iż Jezus nie jest dobry, bowiem zwodzi ludzi. Czy takie jest Twoje zdanie? :mrgreen:
 
 
Essarts 
Sługa Boży


Wiek: 29
Dołączył: 03 Mar 2010
Posty: 342
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2010-12-21, 21:07   

therapon, Czy ty nie umiesz czytać ze zrozumieniem? Nie myślałem,że można to inaczej zrozumieć niż ja rozumiem.Ale to już jest tworzenie własnych nauk i popadanie w Filozofię.
Nie masz ty przypadkiem w nazwie Lucyfer ten od proroctw? heh a moze jakieś wcielenie nowe :mrgreen:
_________________
SOLA SCRIPTURA — 1 Kor 4:6 Bracia, abyście na nas się nauczyli nie rozumieć więcej ponad to, co napisano(BW)

...Gabriel... :-)
 
 
therapon
[Usunięty]

Wysłany: 2010-12-21, 21:21   

Essarts napisał/a:
Nie myślałem,że można to inaczej zrozumieć niż ja rozumiem.Ale to już jest tworzenie własnych nauk i popadanie w Filozofię.

A więc kwalifikujesz siebie do drugiej grupy ludzi?


Aby kontynuować wątek przytoczę teraz parę wersetów z Mateusza. Jak wiemy (patrz pierwszy post) pisał on ewangelię o Ojcu. Ale co twierdził o Jezusie? Jako jedyny odniósł do niego tytuł Emmanuel z proroctwa Izajasza:

mat 1:23 bw (23) Oto panna pocznie i porodzi syna, i nadadzą mu imię Immanuel, co się wykłada: Bóg z nami.

Mateusz nazwał więc w tym wersecie Jezusa Bogiem. Skąd taki wniosek? Ponieważ, jak wiadomo, to Izajasz nazwał Jezusa zarówno Bogiem jak i Ojcem Odwiecznym:

iz 7:14 bw (14) Dlatego sam Pan da wam znak: Oto panna pocznie i porodzi syna, i nazwie go imieniem Immanuel.

iz 9:5 bw (5) Albowiem dziecię narodziło się nam, syn jest nam dany i spocznie władza na jego ramieniu, i nazwą go: Cudowny Doradca, Bóg Mocny, Ojciec Odwieczny, Książę Pokoju.


Tytuł Ojciec Odwieczny oznacza, iż Syn nie ma początku. Co ciekawe, Izajasz (i Jeremiasz) nazywa Boga Jahwe też zarówno Ojcem jak i Bogiem Mocnym:

iz 10:21 bw (21) Resztka nawróci się, resztka Jakuba, do Boga Mocarza.

jer 32:18 bt (18) Ty, co okazujesz łaskawość tysiącom, lecz karzesz grzechy ojców [oddając zapłatę] w zanadrze ich potomków, Boże mocny, którego imię jest Pan Zastępów!

Isa 63:16 bw Ty wszak jesteś naszym ojcem, gdyż Abraham nas nie zna, a Izrael nas nie uznaje! Ty, Panie, jesteś naszym ojcem i naszym Odkupicielem. To jest twoje imię od wieków.

Isa 64:8 bw Lecz teraz, Panie, Ty jesteś naszym Ojcem, my jesteśmy gliną, a Ty naszym Stwórcą i wszyscyśmy dziełem twoich rąk!


Widać więc, iż dla proroka Izajasza, a co za tym idzie ewangelisty Mateusza, Jezus jest Bogiem równym Bogu Ojcu. Wręcz tożsamym z nim.
 
 
Essarts 
Sługa Boży


Wiek: 29
Dołączył: 03 Mar 2010
Posty: 342
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2010-12-21, 21:24   

therapon, Nie kolego,kwalifikuję się do tych którzy słuchają słów Boga,i nie tworzą własnych filozofii :->
_________________
SOLA SCRIPTURA — 1 Kor 4:6 Bracia, abyście na nas się nauczyli nie rozumieć więcej ponad to, co napisano(BW)

...Gabriel... :-)
 
 
therapon
[Usunięty]

Wysłany: 2010-12-21, 21:29   

Essarts napisał/a:
kwalifikuję się do tych którzy słuchają słów Boga,i nie tworzą własnych filozofii :->

Jednak Biblia wymienia tylko dwie kategorie: jedni twierdzili, iż Jezus jest dobry, a drudzy uważali inaczej. To ty teraz przez swoją filozofię, tworzysz dodatkowe grupy. Ja uważam, iż Jezus jest dobry, bowiem jest Bogiem. Chrystus nie powiedział „dobry jest tylko Ojciec”, lecz „dobry [jest], tylko sam Bóg”, a przecież Jezus jest Bogiem (J 20:28), jest więc dobrym.


Oczywiście z tego wszystkiego zapomniałem napisać, iż Mateusz podał też znaną formułę trynitaną:

Mat 28:19 bw Idźcie tedy i czyńcie uczniami wszystkie narody, chrzcząc je w imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego,

Tak jak wspominałem na poczatku, KAŻDY z ewangelistów w pewien sposób wyznawał wiarę i pisał o Trójcy Świętej. Może ktoś wie, jaką formułę trynitarną podał Marek, Łukasz i Jan?
 
 
Essarts 
Sługa Boży


Wiek: 29
Dołączył: 03 Mar 2010
Posty: 342
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2010-12-21, 21:49   

therapon, A Mi się wydawało,że oni o Hitlerze pisali :-x piszę podobne bajki do ciebie :oops:
_________________
SOLA SCRIPTURA — 1 Kor 4:6 Bracia, abyście na nas się nauczyli nie rozumieć więcej ponad to, co napisano(BW)

...Gabriel... :-)
 
 
Hardi 
Administrator
Classic A2J

Wyznanie: chrześcijanin
Pomógł: 44 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Paź 2009
Posty: 5869
Skąd: Norwegia
Wysłany: 2010-12-22, 01:23   

Essarts napisał/a:
Tak Trójcy Świętej a Jezus mówi w prost:NIE JESTEM BOGIEM. :-?

Marka 10:18: Jezus mu rzekł: Czemu nazywasz Mnie dobrym? Nikt nie jest dobry, tylko sam Bóg.

Podważ to Theraponie. :mrgreen:


:shock:

Jezus nigdzie nie powiedział, że nie jest Bogiem :!: W tym fragmencie niczego takiego nie czyni, tylko zadał pytanie. Gdyby facet Go poznał tak jak Tomasz, to by Mu odpowiedział np. tak: "Dlatego właśnie nazywam Cię dobrym, ponieważ jesteś Panem i Bogiem."
_________________
"Badacie Pisma, ponieważ myślicie, że dzięki nim będziecie mieć życie wieczne, a właśnie one świadczą o mnie. A jednak nie chcecie przyjść do mnie, żeby mieć życie." Jana 5.39-40

Blog ¤¤¤ YouTube ¤¤¤ Chomik ¤¤¤ Słowo Nadziei
 
 
 
Eleazar 

Wyznanie: Wierzę w Boga, a nie instytucje religijne.
Pomógł: 18 razy
Wiek: 27
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 324
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-12-22, 12:06   Re: Dlaczego mamy czterech Ewangelistów?

therapon napisał/a:
Czy ktoś z was zastanawiał się kiedyś dlaczego mamy czterech ewangelistów?


Po pierwsze, to sztucznym jest dzielenie Nowego Testamentu na "Ewangelie", "Dzieje", "Listy" i "Objawienie",
całe Pismo Święte jest Ewangelią o Królestwie Bożym i zapowiada lub opowiada o Mesjaszu,
nie tylko te 4 kanoniczne księgi, które historycznie opisują doczesne życie i działalność Jezusa Chrystusa w ciele,
Ewangelia trwa nadal, bo dzieło nie zakończyło się na śmierci, zmartwychwstaniu i wniebowstąpieniu Jezusa.
Czy to co prorokował Izajasz o Jezusie jest Ewangelią mniej niż późniejsza relacja Marka o tym samym?
A może wyjaśnienia Pawła znaczą mniej niż cytaty mów Jezusa i opisy wydarzeń u Mateusza?

A po drugie, to opisów życia Jezusa jest znacznie więcej, ale nie wszystkie w kanonie,
niektóre teksty są oczywiście fałszywe, ale inne były niewygodne dla obłudników rządzących Kościołem lub zaginęły,
warto zapoznać się nawet z apokryfami i ocenić ich wiarygodność samodzielnie, a nie zdawać się na wyroki innych,
bo ci inni owszem mogą mieć słuszne zdanie, ale mogą być również "wilkami w owczej skórze"...
Dzieje Apostolskie wspominają np. o "Filipie ewangeliście, jednym z siedmiu" (Dz 21,8),
ewangelistą jest też każdy, kto naucza prawdy o Jezusie na podstawie Biblii.

terapon napisał/a:
Otóż ja zauważyłem pewną analogię do poszczególnych osób Trójcy Świętej.


Nie zauważyłeś, tylko sobie wymyśliłeś, zmyśliłeś,
co chcesz, to ogłaszasz i wydaje Ci się, że to prawda,
niestety dla Ciebie 4 nie równa się 3, a 3 nie równa się 1,
natomiast Bóg jest jeden.

terapon napisał/a:
1. Ewangelista Mateusz (jest to pierwsza Ewangelia) był Żydem i pisał głównie do Żydów. A wiemy, iż Bogiem Żydów, był Bóg Ojciec.


Wydawało mi się, że według trynitarian sam Jezus powinien być takim samym Bogiem jak Ojciec,
więc nie powinien mieć początku ani końca i od zawsze i na zawsze być Bogiem,
a zatem w trynitarnym światopoglądzie powinien być tak samo Bogiem Żydów jak Ojciec,
więc Twój argument nie ma sensu, przynajmniej z Twojego punktu widzenia.

Prawda jest taka, że Bogiem Żydów, w tym Jezusa i apostołów,
zawsze był, jest i będzie Ojciec, bo tylko Ojciec jest Bogiem,
Ojciec przenika wszystko, jest i działa we wszystkim i przez wszystko (Ef 4,6),
był również obecny w człowieku Jezusie i to właśnie Ojciec stawił w nim Boskość.

Ale tu właśnie okazuje się obłuda trynitarian, ich błąd i oszukiwanie samych siebie:
podważyłeś swoje własne stanowisko głosząc, że szczególnie Ojciec był Bogiem Żydów,
podobnie jak robią to katolicy i wszyscy inni trynitarianie, którzy podważają Prawo Mojżesza,
przypisując je jakby wcześniejszemu, innemu, gorszemu Bogu niż ten w Nowym Testamencie,
a przecież Bóg jest jeden i ten sam od zawsze i na zawsze,
to błędy ludzi i potrzebne nam pouczenia zmieniają się w czasie,
ale zawsze mają nas kierować w stronę tej samej Prawdy i tego samego Bożego Prawa,
nie ciężarów Talmudu i nie bezprawia Katechizmu, ale całego idealnego Prawa Bożego.

terapon napisał/a:
Głównym tematem jego ewangelii jest Królestwo Boże. Ewangelista z wieloma szczegółami stara się udowodnić, iż idea Królestwa Boga Ojca bierze swój początek w Chrystusie.


Owszem, ale w Chrystusie, który jest czymś więcej niż sam Jezus,
Jezus jest człowiekiem, który ma stanowić głowę ciała złożonego ze wszystkich wiernych Bogu,
Jezus jest Mesjaszem - synem Dawida, który ma odnowić Królestwo i umocnić je na zawsze,
ale cały Mesjasz to ktoś więcej niż Dawid, to wszyscy wybrani do Królestwa razem,
to Jezus, Dawid, a także wszyscy wierni, królowie, kapłani i prorocy przed i po nim,
to wszyscy, którym Bóg pozwoli zasiąść na swoim Tronie wraz z Synem (Obj 3,21).
Idea Królestwa istniała zawsze tak jak Słowo o Synu Bożym, jak Obietnica,
ale sam Syn miał początek, początek związany ze wcieleniem, ze spełnieniem tej Obietnicy,
a pełnię chwały i uwierzytelnienie na tronie otrzymał dopiero przez zmartwychwstanie (Rz 1,4).

terapon napisał/a:
2. Ewangelista Marek, był nazywany synem przez Piotra (1P 5:13). Dlatego też jego ewangelia poświęcona jest drugiej osobie boskiej, Synowi Bożemu.


Co ma wspólnego nazywanie Marka synem przez Piotra z tym o kim on pisał?
Jezus nie był synem dla Piotra; za to Marek mógł być synem Piotra, więc tak też Piotr o nim mówił i pisał,
tyle w temacie, tak po prostu, a nie nielogiczne, bezsensowne wnioski oderwane od faktów.

terapon napisał/a:
Daje się to również zauważyć w jego księdze, gdzie w zasadzie koncentruje on się jedynie na ziemskiej działalności Jezusa. Jego ewangelia ma za zadanie odpowiedzieć na pytanie: kim jest Jezus? W pierwszej częsci Jezus przedstawiany jest jako Chrystus (a więc natura ludzka) natomiast w drugiej Jezus objawia się jako Syn Boży (natura boska). Marek w swojej księdze niewiele przekazuje mów Jezusa ale koncentruje się raczej na dokonywane przez niego cuda.


Ewangelia Marka jest streszczeniem Mateusza, jest znacznie krótsza,
kontynuując Twoje rozumowanie należałoby zatem wywnioskować,
że ma to nam pokazać, że Syn jest mniejszy od Ojca, że jego władza, potęga i chwała są zależne od Ojca,
że Syn wyraża tylko to, co najpierw dowiedział się od Ojca, mówi o tym Ewangelia Jana, o czym dalej...

terapon napisał/a:
3. Ewangelista Łukasz napisał dwie historie: Ewangelię oraz Dzieje Apostolskie. Jak ktoś zna treści tych ksiąg, to powinien zauważyć, iż głównym tematem jest w nich działalność Ducha Świętego.


Jeśli ktoś zna Pismo Święte, to powinien zauważyć,
że Duch Święty działał zawsze i każda księga Biblii tego dotyczy,
choć podobnie dawniej jak i teraz są ludzie, którzy Ducha się wypierają,
większość ludzi wybiera złą drogę, ale Bóg ma zawsze "resztę".

terapon napisał/a:
Na przykład Łukasz jako jedyny opisuje poczęcie Marii z Ducha Świętego, itp.


Podobnie jak Księga Rodzaju mówi o poczęciu Izaaka przez Sarę i Jakuba przez Rebekę,
albo jak w Księdze Sędziów zapowiadane jest urodzenie Samsona.
List do Rzymian (Rz 9,8) nie pozostawia wątpliwości, że oni byli synami obietnicy, dziećmi Bożymi,
według rozumienia Nowego Testamentu, zgodnie z tym, czego nauczał Jezus.

terapon napisał/a:
O ile w ewangelii raczej rzadko o tyle w Dziejach Apoostolskich Łukasz dobitnie przedstawia Ducha Świętego jako boską osobę.


Duch Święty / Duch Boży nie jest osobą; jest tym, co łączy wszystko w jedną całość;
jest tym, co przenika, przekazuje i spełnia zamysł Boga w ludziach (1 Kor 2, 10).

terapon napisał/a:
Dla osób zainteresowanych mogę podać oczywiście wersety biblijne.


Osoby zainteresowane znają wersety i ich interpretacje,
zarówno te wyrwane z kontekstu czyli błędne, jak również czasami te pełne i prawdziwe.

terapon napisał/a:
4. Ewangelista Jan jest najbardziej trynitarny ze wszystkich pozostałych ewangelistów. Temu stwierdzeniu nikt nie zaprzeczy.


Być może Ty nie zaprzeczysz, za innych pisać nie możesz. Ja zaprzeczam.
Nie ma prawdziwych trynitarnych apostołów ani ewangelistów,
trynitaryzm to kłamstwo, jest tylko jeden Bóg obecny we wszystkich.

Jan napisał np.:

J 5,19 napisał/a:
A Jezus, odpowiadając im, przemówił w te słowa: Zaprawdę, zaprawdę mówię wam,
że Syn nie mógłby niczego czynić sam od siebie, gdyby nie wiedział, że to właśnie czyni Ojciec.
Wszystko bowiem to, co czyni On, podobnie również czyni i Syn.


Jeśli Syn jest równy Ojcu, to czemu nie może sam czynić czegoś, czego nie czyni Ojciec?
Bo to Ojciec jest Bogiem, który decyduje o wszystkim, Syn wykonuje Wolę Ojca, jest sługą Ojca,
dopiero kiedy Ojciec najpierw coś czyni, wtedy może i Syn.

J 7,16-18 napisał/a:
(16)Odpowiedział im Jezus mówiąc: «Moja nauka nie jest moją, lecz Tego, który Mnie posłał.
(17) Jeśli kto chce pełnić Jego wolę, pozna, czy nauka ta jest od Boga, czy też Ja mówię od siebie samego.
(18)Kto mówi we własnym imieniu, ten szuka własnej chwały. Kto zaś szuka chwały Tego, który go posłał,
ten godzien jest wiary i nie ma w nim nieprawości.


Gdyby Jezus sam był Bogiem takim samym i tym samym co Ojciec,
to Nauka jaką głosił była by zarówno jego własna jak i Ojca jednocześnie,
ale Jezus wyraźnie wypiera się jakoby mówił własną naukę, ale taką, jaką otrzymał od Boga,
od Boga, a nie od samego siebie, więc wyraźnie Jezus stwierdza, że nie jest Bogiem.

J 8,54 napisał/a:
Jezus odrzekł: - Gdybym Ja chwalił samego siebie, to moja chwała byłaby niczym.
Tym jednak, który Mnie chwali, jest mój Ojciec, o którym wy mówicie: On jest naszym Bogiem.


Jeżeli Jezus sam byłby Bogiem, to według tego należałoby rozumieć, że chwała Boga jest niczym.
Ale Jezus wyraźnie mówi, że swoją chwałę otrzymuje od Ojca, od Boga i stąd posiada moc.
Bogiem jest tylko Ojciec, a Jezus otrzymuje od niego to, czego potrzebuje do wypełnienia Słowa.

J 12,47-50 napisał/a:
(47)A jeśliby ktoś wysłuchał moich słów i nie uwierzył, ja go nie sądzę;
bo nie przyszedłem abym osądził świat, ale abym świat zbawił.
(48) Kto mnie odrzuca i nie przyjmuje moich słów, ma Tego, kto go sądzi;
Słowo, które powiedziałem, to go osądzi w dniu ostatnim.
(49) Gdyż ja nie powiedziałem z samego siebie, ale Ten, który mnie posłał,
Ojciec, On mi dał polecenie, co mam powiedzieć i co mówić.
(50) Wiem też, że Jego polecenie jest życiem wiecznym;
więc co ja mówię, mówię tak, jak mi powiedział Ojciec.


Zauważ, że Jezus nie przyszedł aby sądzić tych którzy nie uwierzą,
ale Słowo osądzi wszystkich w dniu ostatnim, zatem Słowo jest czymś więcej niż Jezus.
Jezus nie mówi sam od siebie, ale tylko to, co Ojciec nakazał mu powiedzieć,
Jezus jest pośrednikiem od Boga, mówi w Imieniu Boga, a nie jako Bóg.

J 14,12 napisał/a:
Zaprawdę, zaprawdę mówię wam: Kto we Mnie wierzy, będzie również dokonywał dzieł, które Ja czynię;
owszem, dokona nawet większych rzeczy, bo Ja idę do Ojca.


Jeśli uważasz, że Jezus jest Bogiem, to Twoja interpretacja tych Słów musi być taka,
że kto wierzy w Boga, ten stanie się większy, potężniejszy niż sam Bóg, zdolny wykonać większe dzieła.
Jeśli jednak uważasz, że Jezus jest człowiekiem, który otrzymał swoją chwałę od Ojca,
to rozumiesz, że ten, kto wierzy w Jezusa i kontynuuje jego Naukę i dzieło,
może również otrzymać od Boga moc aby czynić to co Jezus i doprowadzić to dalej,
wciąż pozostając sługą Boga - w tym rozumieniu nie ma sprzeczności.

1J 1,1-4 napisał/a:
(1) Każdy, kto wierzy, iż Jezus jest Chrystusem, został zrodzony z Boga, a każdy, kto kocha Tego, który zrodził, kocha też tego, który został przez Niego zrodzony. (2) Po tym poznajemy, że kochamy dzieci Boga, gdy kochamy Boga i spełniamy Jego przykazania. (3) To bowiem jest miłość Boga, że się przestrzega Jego przykazań, a Jego przykazania nie są uciążliwe. (4) Gdyż wszystko, co zostało zrodzone z Boga, (nieustannie) zwycięża świat, a to jest zwycięstwo, które zwyciężyło świat — nasza wiara.


Tutaj Jan napisał, że nie tylko Jezus jest zrodzony z Boga, ale wszyscy, którzy wierzą, że on jest Mesjaszem,
więc nie tylko Jezus jest Synem Boga, ale on jest pierwszym synem obietnicy, obiecanym jeszcze przed stworzeniem świata,
który ma i nas przez wiarę doprowadzić do pełnego synostwa.

Obj 1,4-6 napisał/a:
(4) Jan do siedmiu Kościołów, które są w Azji: Łaska wam i pokój
od Tego, który jest, który był i który przychodzi,
i od siedmiu Duchów, które są przed Jego tronem,
(5) i od Jezusa Chrystusa, Świadka Wiernego,
Pierworodnego umarłych i Władcy królów ziemi.
Temu, który nas miłuje i który przez swoją krew uwolnił nas od naszych grzechów
(6) i uczynił nas królestwem - kapłanami dla Boga, Ojca swojego,
Jemu chwała i moc na wieki wieków. Amen.


Jan wyraźnie oddzielił "Tego Który Jest, Który Był i Który Przychodzi", Boga,
od Jezusa, Świadka Wiernego, poprzez umieszczenie siedmiu Duchów pośrodku.
Jeśli tak ważnych Duchów jest siedem, to nie ma "trójcy", bo "osób boskich" byłoby więcej...
Ale te Duchy podobnie jak Jezus nie są Bogiem, a jedynie małą cząstką Boga,
mają Boga w sobie i działają w Jego Imieniu.

terapon napisał/a:
Napisał on Ewangelię, 3 listy oraz Objawienie.


Jak również wiele innych tekstów,
które albo miały zbyt szczegółowy charakter, np. prywatny, aby je włączać do powszechnego kanonu Biblii;
albo zawierały treści niewygodne dla obłudników, którzy kanon uchwalali, np. małżeństwo Jezusa;
albo po prostu nie były powszechnie znane i się nie zachowały.

Bóg zadbał o to, aby w kanonie znalazły się wszystkie niezbędne treści Słowa Bożego,
ale to wcale nie znaczy, że Biblia zawiera wszystko, co Bóg objawił ludziom, prorokom,
pewne sprawy miały zostać zapieczętowane aż do czasu, ukryte,
bo nie są potrzebne aby poznać Prawdę (jeśli się tego na prawdę chce i szuka, to to co jest wystarczy),
za to przypomniane posłużą do tego, aby ukazać ją nawet tym, którzy nie chcą, podczas Sądu.

terapon napisał/a:
W Pismach jego przedstawione są dowody na bóstwo Chrystusa oraz osobę i boskość Ducha Świętego.


Nie, w Pismach Jana są dowody na obecność i działanie Bóstwa w Jezusie,
jak również wyraźne wyjaśnienia i dowody, że jest to Bóstwo Boga Ojca,
a nie własna moc i chwała Jezusa.

terapon napisał/a:
Co sądzicie o takim podziale? Mnie osobiście on wszystko wyjaśnia;


Podział bezsensowny, sztuczny i fałszywy,
a "wyjaśnia" Ci wszystko tylko dlatego, że sam tak od dawna myślisz, chcesz tak myśleć
i sam tworzysz sobie ku temu własne argumenty zamiast szukać faktów w Biblii,
jak mógłbyś sam podważać własne rozumowanie, gdyby ktoś inny nie wskazał Ci błędów?

EDIT:

Essarts napisał/a:
Marka 10:18: Jezus mu rzekł: Czemu nazywasz Mnie dobrym? Nikt nie jest dobry, tylko sam Bóg.


Z tym jest podobnie jak z nie nazywaniem nikogo na Ziemi Ojcem [Świętym], bo jest tylko jeden Ojciec w Niebie (Mt 23,9).
Są różne znaczenia słowa "ojciec", biologiczne (cielesne) i Duchowe; Słowa Jezusa dotyczą tego drugiego znaczenia.

Podobnie z tym pytaniem o dobro, o świętość.
Człowiek może postępować dobrze, może być świętym, ale tylko dzięki Bogu,
bo jedynie sam Bóg jest w pełni święty, jest źródłem dobra, całe dobro pochodzi od Boga.

Obj 15,3-4 napisał/a:
(3)Śpiewają oni pieśń Mojżesza, sługi Bożego i pieśń Baranka:
'Dzieła Twoje są wielkie i godne podziwu, Panie, Boże, Władco wszechrzeczy!
Sprawiedliwe i wierne są Twoje drogi, Królu Narodów!
(4) Któż by się Ciebie nie bał, o Panie, i nie uczcił Twego imienia?
Bo tylko Ty jesteś Święty, albowiem wszystkie narody przyjdą
i padną na twarz przed Tobą, bo ujawniły się Twoje sprawiedliwe wyroki'.


Kpł 11,45 napisał/a:
Ja, יהוה, wyprowadziłem was bowiem z Egiptu, aby być waszym Bogiem. Powinniście być święci, ponieważ Ja jestem święty.


Kpł 19,2 napisał/a:
Zwróć się do całego zgromadzenia Izraela i powiedz im tak: Bądźcie święci, bo i Ja jestem święty, Ja, יהוה, wasz Bóg.


Świętym w sensie ludzkim powinien być każdy wierzący, za życia, poprzez uczynki,
to pojęcie nie odnosi się do rzekomo godnych czci umarłych ludzi i aniołów,
ale oznacza naśladowanie właściwej postawy.
_________________
Rz 2,9-16
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Strona wygenerowana w 8,71 sekund. Zapytań do SQL: 12