Forum biblijne Strona Główna Forum biblijne
FORUM ZOSTAŁO PRZENIESIONE. ZAPRASZAMY www.biblia.webd.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Niepokalanie Maryjne
Autor Wiadomość
jfs300
[Usunięty]

Wysłany: 2014-01-19, 13:04   Niepokalanie Maryjne

witam mam pytania do Katolików , bo jestem w tym temacie zielony , tylko przyjmuje pewne dogmaty , z szacunku ale chciałbym poszerzyć wiedzę w tym zakresie :

1.w którym miejscu w piśmie świętym jest oznajmione , że Maryja była dziewicą
[nie pytam o poczęcie Jezusa bez grzechu , tylko ogólnie o dziewictwo]
2. w ktorym miejscu w piśmie św. jest , ze Maryja nie ma grzechu pierworodnego
3. czy Maryja jeśli nie miała grzechu 1rodnego=nigdy nie grzeszyła ?
Z góry dzieki za odpowiedzi:) Bede wdzieczny bo mi to spędza sen z powiek troche;)
 
 
wit
Wyznawca Istniejącego


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 19 Maj 2006
Posty: 3796
Skąd: grudziądz
Wysłany: 2014-01-19, 13:18   

Pytania niewłaściwie sformułowane. Katolicy, podobnie jak Prawosławni nie uznają Pisma jako ostatecznego autorytetu w sprawach wiary. Dogmaty maryjne wynikają z szeroko pojętej tradycji, i zostały (lub zostają) ogłoszone jako oficjalnie wiążące na poszczególnych soborach. Nie spodziewam się, abyś uzyskał satysfakcjonujące odpowiedzi.
_________________
RECEPTĄ NA AKTYWNĄ ROLĘ KOŚCIOŁA, JAKĄ MA ON DO SPEŁNIENIA, NIE JEST JEGO REFORMA, DO CZEGO WZYWAŁY KOŚCIOŁY PROTESTANCKIE, ALE POSŁUSZEŃSTWO, DO CZEGO WZYWAŁ KOŚCIÓŁ WCZESNOCHRZEŚCIJAŃSKI.
 
 
jfs300
[Usunięty]

Wysłany: 2014-01-19, 13:23   

Cytat:
Pytania niewłaściwie sformułowane. Katolicy, podobnie jak Prawosławni nie uznają Pisma jako ostatecznego autorytetu w sprawach wiary.

Hhehe proszę niepluć :P Bo to akurat pięta ahillesowa , wszystkich wyznań:)
U ŚJ np ostatecznym autorytetem jest Strażnica.
jest to pięta ahillesowa ogólnie Kościoła Piotrowskiego i jego shizm.