 |
Forum biblijne
FORUM ZOSTAŁO PRZENIESIONE. ZAPRASZAMY biblia.webd.pl
|
Kosciół Katolicki |
Autor |
Wiadomość |
jfs300 [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-03-16, 22:19
|
|
|
Abigail-2 napisał/a: | fauxpas napisał/a: | Abigail-2 napisał/a: | Albo się jest jedną osobą albo trzema osobnymi osobami.
Podział jedności Boga ? Bóg jest jeden.
A chciałabyś aby to ciebie ktoś chciał podzielić ? |
W jednym wątku apelujesz o nie szerzenie mitów na temat ŚJ, a tutaj odwołujesz się do mitów na temat doktryny trynitarnej... . |
Pisaniu rzeczom nieprawdziwym jestem przeciwna bo to nikomu nie wyjdzie na dobre ani nie jest to użyteczna wiedza.
Ale pisanie o rzeczach faktycznych i mających miejsce jest jak najbardziej wskazana, tym bardziej , że jesteśmy na takim forum . |
Nie są nieprawdziwe, tylko Ty jedziesz jak czołg nie rozglądając sie na boki, próbując wcisnąć na siłe wszystkim swoją doktryne, natomiast jak ktoś Ci udowodni braki
idziesz w zaparte (tak jak z nadgorliwośćią co do Imienia Bożego)
sama zachowujesz się tak niereformowalnie
jakbyś wszystkie rozumy pozjadała
A nawet nie śmiesz sie ustosunkować do słusznych zarzutow (jak z wykluczonymi i pychą)tylko jeszcze je popierasz
Św Paweł słusznie apelował
(1 Kor 10)
Cytat: | Niech przeto ten, komu się zdaje, że stoi, baczy, aby nie upadł. |
|
|
|
|
 |
EMET
Wyznanie: Świadkowie Jehowy w Polsce
Pomógł: 248 razy Dołączył: 04 Wrz 2006 Posty: 11205
|
Wysłany: 2014-03-16, 22:48
|
|
|
fauxpas napisał/a: | Abigail-2 napisał/a: | fauxpas napisał/a: | David77, Abigail-2, oczywiście, że Bóg Ojciec nie jest tą samą osobą, co Jezus. I oczywiście, że koncepcja Trójcy jest alogiczna i paradoksalna. I cóż w związku z tym?
Pytanie-bonus: a kto jest sprawcą / dawcą życia? Ojciec czy Syn? Czy obaj? |
Stwórcą jest Bóg Jehowa. To oczywiste. |
Spytałem, kto jest sprawcą / dawcą życia, więc, rozumiem, utożsamiasz to ze "Stwórcą". To tak dla wyjaśnienia.
Pewnie ten werset był już "maglowany" w dyskusjach o Trójcy, ale co tam:
Dz 3: (12) Ujrzawszy to Piotr, odezwał się do ludu: Mężowie izraelscy, dlaczego się temu dziwicie i dlaczego się nam tak uważnie przypatrujecie, jakbyśmy to własną mocą albo pobożnością sprawili, że on chodzi? (13) Bóg Abrahama i Izaaka i Jakuba, Bóg ojców naszych, uwielbił Syna swego, Jezusa, którego wy wydaliście i zaparliście się przed Piłatem, który uważał, że należało go wypuścić na wolność; (14) wy jednak zaparliście się Świętego i Sprawiedliwego, i prosiliście o ułaskawienie wam mordercy. (15) I zabiliście Sprawcę życia, którego Bóg wzbudził z martwych, czego my świadkami jesteśmy.
Interlinia: http://biblehub.com/interlinear/acts/3-15.htm
I jeszcze raz pytam: co w związku z tym, że doktryna o Trójcy jest paradoksalnie nielogiczna? Czy to jest jakiś problem? |
EMET:
Coś było w post/ach/ --
http://biblia.webd.pl/for...ghlight=#177138
http://biblia.webd.pl/for...ghlight=#240316
Stephanos, ps. EMET |
_________________ „Wielu będzie biegać tu i tam [po hebrajsku: < jᵊszōṭᵊṭû >], i nastanie obfitość prawdziwej wiedzy” -- Daniela 12:4b; ‘PNŚ/ZW’, Przypis. |
|
|
|
 |
David77

Pomógł: 68 razy Dołączył: 19 Mar 2011 Posty: 3818 Skąd: MÜNCHEN
|
Wysłany: 2014-03-16, 23:11
|
|
|
fauxpas,
Cytat: | Pytanie-bonus: a kto jest sprawcą / dawcą życia? Ojciec czy Syn? Czy obaj? |
Odpowiedź masz tutaj
Hebr 1;1
1) Wielokrotnie i wieloma sposobami przemawiał Bóg dawnymi czasy do ojców przez proroków; (2) ostatnio, u kresu tych dni, przemówił do nas przez Syna, którego ustanowił dziedzicem wszechrzeczy, przez którego także wszechświat stworzył.
Komu autor listu przypisuje stworzenie wszystkiego ?
Mamy kilka miejsc w NT gdzie stworzenie wszystkiego przypisane jest Bogu Ojcu , nie zaś synowi . |
_________________ יֵּשׁוּעַ הוּא הָאָדוֹן |
|
|
|
 |
fauxpas
sqrt(-1)

Wyznanie: Reformowany charyzmatyk
Pomógł: 2 razy Wiek: 29 Dołączył: 26 Lut 2014 Posty: 94 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-03-16, 23:34
|
|
|
tabasz napisał/a: | Cytat: | I zabiliście Sprawcę życia, którego Bóg wzbudził z martwych, czego my świadkami jesteśmy |
Bog przez Jezusa..
Nie Bog jest Jezusem |
?
Zabili Sprawcę życia. A Piotr cały czas mówi o Jezusie.
Pa! |
_________________ The answer, my friend, is blowin' in the wind.
The answer is blowin' in the wind. |
|
|
|
 |
fauxpas
sqrt(-1)

Wyznanie: Reformowany charyzmatyk
Pomógł: 2 razy Wiek: 29 Dołączył: 26 Lut 2014 Posty: 94 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-03-16, 23:38
|
|
|
David77 napisał/a: | fauxpas,
Cytat: | Pytanie-bonus: a kto jest sprawcą / dawcą życia? Ojciec czy Syn? Czy obaj? |
Odpowiedź masz tutaj
Hebr 1;1
1) Wielokrotnie i wieloma sposobami przemawiał Bóg dawnymi czasy do ojców przez proroków; (2) ostatnio, u kresu tych dni, przemówił do nas przez Syna, którego ustanowił dziedzicem wszechrzeczy, przez którego także wszechświat stworzył.
Komu autor listu przypisuje stworzenie wszystkiego ?
Mamy kilka miejsc w NT gdzie stworzenie wszystkiego przypisane jest Bogu Ojcu , nie zaś synowi . |
A Dz 3:15 nazywa Jezusa Sprawcą (lub Dawcą) życia. Tak naprawdę już w Gen 1 wiemy, że w stworzeniu bierze udział cała Trójca (Ojciec tworzy Słowem, Słowem - wykonawcą jest Syn, a i Duch Święty zaznaczony jest w tym samym rozdziale). |
_________________ The answer, my friend, is blowin' in the wind.
The answer is blowin' in the wind. |
|
|
|
 |
David77

Pomógł: 68 razy Dołączył: 19 Mar 2011 Posty: 3818 Skąd: MÜNCHEN
|
Wysłany: 2014-03-17, 00:28
|
|
|
fauxpas,
Cytat: |
A Dz 3:15 nazywa Jezusa Sprawcą (lub Dawcą) życia. Tak naprawdę już w Gen 1 wiemy, że w stworzeniu bierze udział cała Trójca (Ojciec tworzy Słowem, Słowem - wykonawcą jest Syn, a i Duch Święty zaznaczony jest w tym samym rozdziale). |
Zazwyczaj jest tak że mamy do czynienia z nie dokładnym tłumaczeniem tekstu greckiego i tak właśnie jest w tym przypadku .
Dz 3:15
τὸν δὲ ἀρχηγὸν τῆς ζωῆς ἀπεκτείνατε
Tego Wodza życia zabiliście .....
Dawca to po grecku δότης zatem gdybyśmy ten tekst chcieli napisać jako Dawca to owa fraza brzmiała by w ten sposób :
τὸν δὲ δότην τῆς ζωῆς ἀπεκτείνατε Tego Dawcę życia zabiliście .
Łukasz jednak nie użył w tekście rzeczownika δότης co jest bardzo istotne gdyż diametralnie zmienia się wymowa owego wersetu .
Dz 17: 24 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim, Ten, będąc Panem nieba i ziemi, nie mieszka w świątyniach ręką zbudowanych (25) ani też nie służy mu się rękami ludzkimi, jak gdyby czego potrzebował, gdyż sam daje wszystkim życie i tchnienie, i wszystko.
Aby zrozumieć dany werset należy brać wszystkie wersety które odnoszą się do tego samego zaganianie , i tak w całym NT gdzie czytamy że coś zostało stworzone przez Syna tak naprawdę należy odczytywać jako ,, za pośrednictwem Syna '' co też wynika z zapisu j greckiego . |
_________________ יֵּשׁוּעַ הוּא הָאָדוֹן |
|
|
|
 |
KobietaZMagdali

Wyznanie: katoliczka
Pomogła: 235 razy Wiek: 32 Dołączyła: 12 Sty 2014 Posty: 2125 Skąd: ze wsi :)
|
Wysłany: 2014-03-17, 00:37
|
|
|
Znalazłam raczej takie tłumaczenia http://biblia.oblubienica...pter/3/verse/15 |
_________________ „Odpędzanie wilków, zagrażających Bożej owczarni, jest na pewno czymś chwalebnym, ale czyni się to modlitwą, przykładem życia, głoszeniem słowa Bożego i przekonywaniem -- a nie poprzez zadawanie gwałtu. Gwałt zadawany w obronie prawdy nie tylko krzywdzi konkretnych ludzi, ale kompromituje prawdę, ci zaś, którzy się do niego uciekają, choć ich intencją było odpędzenie wilków, sami się w wilków przemieniają.”
http://www.youtube.com/watch?v=l_lp-owKS6E |
|
|
|
 |
David77

Pomógł: 68 razy Dołączył: 19 Mar 2011 Posty: 3818 Skąd: MÜNCHEN
|
Wysłany: 2014-03-17, 10:09
|
|
|
KobietaZMagdali,
No nie jest to do końca prawdą wystarczy prześledzić w jakom znaczeni występuje rzeczownik ἀρχηγὸς
Dz 5:31 Tego wywyższył Bóg prawicą swoją jako Wodza i Zbawiciela, aby dać Izraelowi możność upamiętania się i odpuszczenia grzechów. (32) A my jesteśmy świadkami tych rzeczy, a także Duch Święty, którego Bóg dał tym, którzy mu są posłuszni BW
τοῦτον ὁ θεὸς ἀρχηγὸν καὶ σωτῆρα ὕψωσεν τῇ δεξιᾷ αὐτοῦ [τοῦ] δοῦναι μετάνοιαν τῷ Ἰσραὴλ καὶ ἄφεσιν ἁμαρτιῶν
Hebr 2:10 Przystało bowiem Temu, dla którego wszystko i przez którego wszystko, który wielu synów do chwały doprowadza, aby przewodnika ich zbawienia udoskonalił przez cierpienie. BT
Ἔπρεπεν γὰρ αὐτῷ, δι᾽ ὃν τὰ πάντα καὶ δι᾽ οὗ τὰ πάντα, πολλοὺς υἱοὺς εἰς δόξαν ἀγαγόντα τὸν ἀρχηγὸν τῆς σωτηρίας αὐτῶν διὰ παθημάτων τελειῶσαι.
Hebr 12:2 Patrzmy na Jezusa, który nam w wierze przewodzi i ją wydoskonala. On to zamiast radości, którą Mu obiecywano, przecierpiał krzyż, nie bacząc na [jego] hańbę, i zasiadł po prawicy tronu Boga BT
ἀφορῶντες εἰς τὸν τῆς πίστεως ἀρχηγὸν καὶ τελειωτὴν Ἰησοῦν, ὃς ἀντὶ τῆς προκειμένης αὐτῷ χαρᾶς ὑπέμεινεν σταυρὸν αἰσχύνης καταφρονήσας ἐν δεξιᾷ τε τοῦ θρόνου τοῦ θεοῦ κεκάθικεν.
Pan Jezus jest nazwany drugim Adamem , tak jak pierwszy dam jest dawcą życia innych tak też drugi Adam Jezus jest dawcą życia dla całej ludzkości . Przez Adama ludzkość straciła prawo do życia wiecznego zaś przez Jezus ludzkość odzyska prawo do życia wiecznego i w tym aspekcie można powiedzieć że Jezus jest dawcą życia ale tego które zatracił Adam.
Stworzenie wszystkiego co istniej pisarz biblii przepisują Bogu Ojcu
Dz 4: 24 Wysłuchawszy tego podnieśli jednomyślnie głos do Boga i mówili: Wszechwładny Stwórco nieba i ziemi, i morza, i wszystkiego, co w nich istnieje, (25) Tyś przez Ducha Świętego powiedział ustami sługi Twego Dawida: Dlaczego burzą się narody i ludy knują rzeczy próżne? (26) Powstali królowie ziemi i książęta zeszli się razem przeciw Panu i przeciw Jego Pomazańcowi. (27) Zeszli się bowiem rzeczywiście w tym mieście przeciw świętemu Słudze Twemu, Jezusowi, którego namaściłeś, Herod i Poncjusz Piłat z poganami i pokoleniami Izraela, (28) aby uczynić to, co ręka Twoja i myśl zamierzyły. (29) A teraz spójrz, Panie, na ich groźby i daj sługom Twoim głosić słowo Twoje z całą odwagą, (30) gdy Ty wyciągać będziesz swą rękę, aby uzdrawiać i dokonywać znaków i cudów przez imię świętego Sługi Twego, Jezusa.BT
Dz 17 :24 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim, Ten, będąc Panem nieba i ziemi, nie mieszka w świątyniach ręką zbudowanych (25) ani też nie służy mu się rękami ludzkimi, jak gdyby czego potrzebował, gdyż sam daje wszystkim życie i tchnienie, i wszystko. (26) Z jednego pnia wywiódł też wszystkie narody ludzkie, aby mieszkały na całym obszarze ziemi, ustanowiwszy dla nich wyznaczone okresy czasu i granice ich zamieszkania,
w dalszych słowach apostoł Paweł mówi :
werset 30, 31 Bóg wprawdzie puszczał płazem czasy niewiedzy, teraz jednak wzywa wszędzie wszystkich ludzi, aby się upamiętali, (31) gdyż wyznaczył dzień, w którym będzie sądził świat sprawiedliwie przez męża, którego ustanowił, potwierdzając to wszystkim przez wskrzeszenie go z martwych
W tych słowach apostoł Paweł stworzenia Świata równiesz przypisuje samemu Bogu który przez Jezusa świat sądził będzie .
Hebr 1:1,2 Wielokrotnie i wieloma sposobami przemawiał Bóg dawnymi czasy do ojców przez proroków; (2) ostatnio, u kresu tych dni, przemówił do nas przez Syna, którego ustanowił dziedzicem wszechrzeczy, przez którego także wszechświat stworzył.
W tych słowach autor zwraca naszą uwagę na trzy aspekty
1 ) Wielokrotnie i wieloma sposobami przemawiał Bóg dawnymi czasy do ojców przez proroków
2) u kresu tych dni, przemówił do nas przez Syna,
3) przez którego także wszechświat stworzył.
Tutaj mamy pierwsze i zarazem jednoznaczne świadectwo że Bóg stwarzał wszystko poprzez ( za pośrednictwem) swego Syna .
Kolejnym koronnym argumentem gdzie dzieło stworzenia jest przypisane nie Jezusowi a samemu Bogu jest świadectwo z Apokalipsy .
Apok 4: 10 upada dwudziestu czterech starców przed tym, który siedzi na tronie, i oddaje pokłon temu, który żyje na wieki wieków i składa korony swoje przed tronem, mówiąc: (11) Godzien jesteś, Panie i Boże nasz, przyjąć chwałę i cześć, i moc, ponieważ Ty stworzyłeś wszystko, i z woli twojej zostało stworzone, i zaistniało.
Kim jest ten który wszystko stworzył ?
Apok 4:1 -3 (1) Potem widziałem, a oto drzwi były otwarte w niebie, i głos poprzedni, który słyszałem, jakby głos trąby rozmawiającej ze mną, rzekł: Wstąp tutaj, a pokażę ci, co się ma stać potem. (2) I zaraz popadłem w zachwycenie. A oto tron stał w niebie, na tronie zaś siedział ktoś; (3) a Ten, który na nim siedział, podobny był z wyglądu do kamienia jaspisowego i karneolowego, a wokoło tronu tęcza, podobna z wyglądu do szmaragdu.
w wersetach tych mamy opis tego który zasiada na tronie jak przeczytamy w kolejnych wersetach to dowiemy się chodzi o samego Boga .
Apok 5: 1- 7 (1) I widziałem w prawej dłoni tego, który siedział na tronie, księgę zapisaną wewnątrz i zewnątrz, zapieczętowaną siedmioma pieczęciami. (2) Widziałem też anioła potężnego, który wołał głosem donośnym: Któż jest godny otworzyć księgę i zerwać jej pieczęcie? (3) I nikt w niebie ani na ziemi, ani pod ziemią nie mógł otworzyć księgi ani do niej wejrzeć. (4) I płakałem bardzo, że nie znalazł się nikt godny otworzyć księgę ani do niej wejrzeć. (5) A jeden ze starców rzecze do mnie: Nie płacz! Zwyciężył lew z pokolenia Judy, korzeń Dawidowy i może otworzyć księgę, i zerwać siedem jej pieczęci. (6) I widziałem pośrodku między tronem a czterema postaciami i pośród starców stojącego Baranka jakby zabitego, który miał siedem rogów i siedmioro oczu; a to jest siedem duchów Bożych zesłanych na całą ziemię. (7) I przystąpił, i wziął księgę z prawej ręki tego, który siedział na tronie,
1 Kor 8:6 wszakże dla nas istnieje tylko jeden Bóg Ojciec, z którego pochodzi wszystko i dla którego istniejemy, i jeden Pan, Jezus Chrystus, za pośrednictwem którego wszystko istnieje i przez którego my także istniejemy. |
_________________ יֵּשׁוּעַ הוּא הָאָדוֹן |
|
|
|
 |
EMET
Wyznanie: Świadkowie Jehowy w Polsce
Pomógł: 248 razy Dołączył: 04 Wrz 2006 Posty: 11205
|
Wysłany: 2014-03-17, 14:26
|
|
|
David77 napisał/a: |
Stworzenie wszystkiego co istniej pisarz biblii przepisują Bogu Ojcu
Kolejnym koronnym argumentem gdzie dzieło stworzenia jest przypisane nie Jezusowi a samemu Bogu jest świadectwo z Apokalipsy .
Apok 4: 10 upada dwudziestu czterech starców przed tym, który siedzi na tronie, i oddaje pokłon temu, który żyje na wieki wieków i składa korony swoje przed tronem, mówiąc: (11) Godzien jesteś, Panie i Boże nasz, przyjąć chwałę i cześć, i moc, ponieważ Ty stworzyłeś wszystko, i z woli twojej zostało stworzone, i zaistniało.
Kim jest ten który wszystko stworzył ? |
EMET:
Z wersetem Odsłonięcia danego Janowi [Apokalipsy] 4:11 /nie: 10/ koresponduje dobrze wypowiedź, którą znajdziemy w [Liście] do Efezjan 3:9: „i ukazał ludziom, jak jest zarządzana święta tajemnica, od niezmierzonej przeszłości ukryta w Bogu, który stworzył wszystko.", PNŚ.
'Interlinia Vocatio' oddaje końcowy fragment tak: „w — Bogu, (Tym) — wszystko (który_stworzył),” – praca zbiorowa, strona 913, ed. 1993r., II wyd.
„w — Bogu, (Tym)” – po grecku: < en tō Theō tō >
„— wszystko (który_stworzył)” – po grecku: < ta panta ktisanti >.
Stephanos, ps. EMET |
_________________ „Wielu będzie biegać tu i tam [po hebrajsku: < jᵊszōṭᵊṭû >], i nastanie obfitość prawdziwej wiedzy” -- Daniela 12:4b; ‘PNŚ/ZW’, Przypis. |
|
|
|
 |
fauxpas
sqrt(-1)

Wyznanie: Reformowany charyzmatyk
Pomógł: 2 razy Wiek: 29 Dołączył: 26 Lut 2014 Posty: 94 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-03-17, 17:37
|
|
|
David77 napisał/a: | fauxpas,
Cytat: |
A Dz 3:15 nazywa Jezusa Sprawcą (lub Dawcą) życia. Tak naprawdę już w Gen 1 wiemy, że w stworzeniu bierze udział cała Trójca (Ojciec tworzy Słowem, Słowem - wykonawcą jest Syn, a i Duch Święty zaznaczony jest w tym samym rozdziale). |
Zazwyczaj jest tak że mamy do czynienia z nie dokładnym tłumaczeniem tekstu greckiego i tak właśnie jest w tym przypadku . |
W takim razie nie będę potrafił się do tego odnieść. Korzystam z tej interlinii:
http://biblehub.com/interlinear/acts/3-15.htm
A stąd widzę, że owe słowo ma więcej niż jedno znaczenie:
http://biblehub.com/greek/747.htm
(niektóre tłumaczenia mają Prince, a inne Author) |
_________________ The answer, my friend, is blowin' in the wind.
The answer is blowin' in the wind. |
|
|
|
 |
David77

Pomógł: 68 razy Dołączył: 19 Mar 2011 Posty: 3818 Skąd: MÜNCHEN
|
Wysłany: 2014-03-17, 18:35
|
|
|
fauxpas,
Ja wiem że to słowo ma więcej niż jedno znaczenie ale tłumaczeniu danego rzeczownika zawsze będzie decydował
a) szerszy kontekst
b) to w jakim kontekście pisarze biblii używają owego rzeczownika .
Interpretacja owego wersetu zawsze musisz być zgodna z pozostałymi wersetami w których jest położony akcent na to komu jest przypisane stworzenie wszystkiego . Sama Interlinia nie jest ostateczną wyroczniom , Kiedy mamy do czynienia z tłumaczeniem biblii przez Trynitarzy to z góry jest wiadomo że nie które wersety będą tak tłumaczone aby popierały punkt danego wyznania .
Zastanawiające jest to dlaczego sam Najwyższy Bóg nie został określony terminem ἀρχηγὸς ? lecz w stosunku do Boga używa się takiego określenia jak
ο κτισας - Stwórca , i właśnie tym terminem nie został nazwany Pan Jezus . |
_________________ יֵּשׁוּעַ הוּא הָאָדוֹן |
|
|
|
 |
fauxpas
sqrt(-1)

Wyznanie: Reformowany charyzmatyk
Pomógł: 2 razy Wiek: 29 Dołączył: 26 Lut 2014 Posty: 94 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-03-17, 19:15
|
|
|
David77 napisał/a: | Ja wiem że to słowo ma więcej niż jedno znaczenie ale tłumaczeniu danego rzeczownika zawsze będzie decydował
a) szerszy kontekst
b) to w jakim kontekście pisarze biblii używają owego rzeczownika .
Interpretacja owego wersetu zawsze musisz być zgodna z pozostałymi wersetami w których jest położony akcent na to komu jest przypisane stworzenie wszystkiego . Sama Interlinia nie jest ostateczną wyroczniom , Kiedy mamy do czynienia z tłumaczeniem biblii przez Trynitarzy to z góry jest wiadomo że nie które wersety będą tak tłumaczone aby popierały punkt danego wyznania . |
I właśnie dlatego argument kontekstu ma dwa końce, bo dla trynitarzy słowa Piotra w sensie, który sugeruje większość polskich tłumaczeń jest jak najbardziej uzasadniona .
Cytat: | Zastanawiające jest to dlaczego sam Najwyższy Bóg nie został określony terminem ἀρχηγὸς ? lecz w stosunku do Boga używa się takiego określenia jak
ο κτισας - Stwórca , i właśnie tym terminem nie został nazwany Pan Jezus . |
Lepiej - prawie wszędzie o Ojcu Biblia mówi "Bóg", a o Synu - "Pan". Zatem nie ma tu co wnioskować. |
_________________ The answer, my friend, is blowin' in the wind.
The answer is blowin' in the wind. |
|
|
|
 |
EMET
Wyznanie: Świadkowie Jehowy w Polsce
Pomógł: 248 razy Dołączył: 04 Wrz 2006 Posty: 11205
|
Wysłany: 2014-03-17, 19:37
|
|
|
David77 napisał/a: |
Interpretacja owego wersetu zawsze musisz być zgodna z pozostałymi wersetami w których jest położony akcent na to komu jest przypisane stworzenie wszystkiego . Sama Interlinia nie jest ostateczną wyroczniom , Kiedy mamy do czynienia z tłumaczeniem biblii przez Trynitarzy to z góry jest wiadomo że nie które wersety będą tak tłumaczone aby popierały punkt danego wyznania. |
EMET:
Potwierdzam opinię o 'interliniach'...
Już nie raz pisałem, żeby nie traktować przekładów interlinearnych jako ostatecznej wyroczni i "bezdyskusyjnej katedry rozstrzygającej".
Kto nie wierzy, niech zechce mieć wgląd w owe takie, gdzie redagujący jawnie przyznaje się do np. opcji protrynitarnej, zwłaszcza w tłum. z greki "NT" [chociaż nie tylko].
Dlatego osobiście posiadam niejedną interlinię, niejeden leksykon, niejeden przekład przyjęty, itd. itp.
Znakomitą sprawą jest przepatrzenie wszystkich miejsc danego/j/ wyrażenia [ew. frazy] z zapisu jęz. oryginału w oparciu o konkordancję pełną do BH i greki "NT": wówczas jakże często mamy odbieganie od tzw. oficjalnej wersji tu i tam. Bo i pole semantyczne, bo i kontekst [często już bliski].
Jeżeli więc podejście nie tyle pod <<z góry powzięte założenie>>, lecz bardziej chęć dojścia do wykładni, którą zowię biblizm, wtedy jakże inaczej; jakże inaczej.
Do takiego podejścia zachęcałem i zachęcam, bardziej.
Stephanos, ps. EMET |
_________________ „Wielu będzie biegać tu i tam [po hebrajsku: < jᵊszōṭᵊṭû >], i nastanie obfitość prawdziwej wiedzy” -- Daniela 12:4b; ‘PNŚ/ZW’, Przypis. |
|
|
|
 |
David77

Pomógł: 68 razy Dołączył: 19 Mar 2011 Posty: 3818 Skąd: MÜNCHEN
|
Wysłany: 2014-03-17, 19:40
|
|
|
fauxpas,
Cytat: |
I właśnie dlatego argument kontekstu ma dwa końce, bo dla trynitarzy słowa Piotra w sensie, który sugeruje większość polskich tłumaczeń jest jak najbardziej uzasadniona |
To masz jeden werset przeciw 40 które mówią co innego Logika wymusza na tłumaczu przetłumaczenie tego jednego wersetu tak aby był zgodny z innymi wersetami nie na odwrót
Budowanie jakieś teorii w oparciu o jeden werset jest nie poważne i sprzeczne z tym co jest powiedziane w pozostałych wersetach .
Pomyśl dlaczego apostołowie piszą że wszystko stworzył Bóg za pośrednictwem swego Syna skoro niby jest inaczej
Cytat: | Lepiej - prawie wszędzie o Ojcu Biblia mówi "Bóg", a o Synu - "Pan". Zatem nie ma tu co wnioskować. |
Fakt pozostaje faktem Stworzenie wszystkiego co istnieje jest przypisane Bogu Ojcu negowanie tego faktu jest podważeniem tego co sam Bóg mówi o sobie |
_________________ יֵּשׁוּעַ הוּא הָאָדוֹן |
|
|
|
 |
fauxpas
sqrt(-1)

Wyznanie: Reformowany charyzmatyk
Pomógł: 2 razy Wiek: 29 Dołączył: 26 Lut 2014 Posty: 94 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-03-17, 23:30
|
|
|
David77 napisał/a: | fauxpas,
Cytat: |
I właśnie dlatego argument kontekstu ma dwa końce, bo dla trynitarzy słowa Piotra w sensie, który sugeruje większość polskich tłumaczeń jest jak najbardziej uzasadniona |
To masz jeden werset przeciw 40 które mówią co innego Logika wymusza na tłumaczu przetłumaczenie tego jednego wersetu tak aby był zgodny z innymi wersetami nie na odwrót
Budowanie jakieś teorii w oparciu o jeden werset jest nie poważne i sprzeczne z tym co jest powiedziane w pozostałych wersetach . |
Och, to nie jest teoria budowana na jednym wersecie . Choćby cała Ewangelia wg Jana "kipi" tą niespodzianką od wstępu do kulminacji w słowach Tomasza, który uwierzył, bo zobaczył .
Cytat: | Pomyśl dlaczego apostołowie piszą że wszystko stworzył Bóg za pośrednictwem swego Syna skoro niby jest inaczej
Cytat: | Lepiej - prawie wszędzie o Ojcu Biblia mówi "Bóg", a o Synu - "Pan". Zatem nie ma tu co wnioskować. |
Fakt pozostaje faktem Stworzenie wszystkiego co istnieje jest przypisane Bogu Ojcu negowanie tego faktu jest podważeniem tego co sam Bóg mówi o sobie |
Ja tego nie neguję.
Zresztą - zauważyłeś, że ja w ogóle - a przynajmniej nie bezpośrednio - o stwarzaniu nie pisałem? Spytałem o "sprawcę życia", a to już prędzej można przypisać Chrystusowi, skoro wszystko, co jest, jest przez Niego i On właśnie podtrzymuje wszystko w istnieniu swoim Słowem . |
_________________ The answer, my friend, is blowin' in the wind.
The answer is blowin' in the wind. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
•
|