Sąd nad Kościołem Chrystusowym - list Piotra

Istotne zdarzenia, o których wspomina Biblia: Narodziny Jezusa, Wyjście z Egiptu, Niewola Babilońska

Moderatorzy: kansyheniek, Bobo, booris, Junior Admin, Moderatorzy

eksplorator

Post autor: eksplorator »

David77 pisze:Czyli rozumiesz że Baranek ( Jezus) nie podszedł jeszcze do Tronu Boga i nie otrzymał z ręki tego który zasiada na tronie zwoju opieczętowanego siedmioma pieczęciami ?
Jezusowi, w 1914 roku zostało powierzone "panowanie", ale jeszcze nie jako 'Sędziego', ponieważ klasa 'Pomazańców' mająca z Nim panować i sądzić, jeszcze się nie dopełniła w niebie (Obj 3;3 Mat 24;46,47). Zatem, jako 'Sędzia' przybędzie niebawem, rozprawić się z tym 'Światem' w Armagedonie. Wtedy dopiero będzie sądził i oddzielał owce od kóz;
Mat 25;31 BT (31) Gdy Syn Człowieczy przyjdzie w swej chwale i wszyscy aniołowie z Nim, wtedy zasiądzie na swoim tronie pełnym chwały. (32) I zgromadzą się przed Nim wszystkie narody, a On oddzieli jednych [ludzi] od drugich, jak pasterz oddziela owce od kozłów.

Mat 24;30,31 BW (30) I wtedy ukaże się na niebie znak Syna Człowieczego, i wtedy biadać będą wszystkie plemiona ziemi, i ujrzą Syna Człowieczego, przychodzącego na obłokach nieba z wielką mocą i chwałą, (31) i pośle aniołów swoich z wielką trąbą, i zgromadzą wybranych jego z czterech stron świata z jednego krańca nieba aż po drugi.
Czy Jezus przybył już "w swojej chwale" a 'Narody', czy już biadają, wiedząc, że zostali osądzeni i czeka ich zagłada? Na razie, 'Narody' są zajęte swoimi sprawami;
Mat 24;37 BW (37) Albowiem jak było za dni Noego, takie będzie przyjście Syna Człowieczego. (38) Bo jak w dniach owych przed potopem jedli i pili, żenili się i za mąż wydawali, aż do tego dnia, gdy Noe wszedł do arki, (39) i nie spostrzegli się, że nastał potop i zmiótł wszystkich, tak będzie i z przyjściem Syna Człowieczego.
Czy Jezus już przyszedł jako 'Sędzia'?

Awatar użytkownika
David77
Posty: 3720
Rejestracja: 19 mar 2011, 11:07
Lokalizacja: MÜNCHEN

Post autor: David77 »

eksplorator,
Jezusowi, w 1914 roku zostało powierzone "panowanie", ale jeszcze nie jako 'Sędziego', ponieważ klasa 'Pomazańców' mająca z Nim panować i sądzić, jeszcze się nie dopełniła w niebie (Obj 3;3 Mat 24;46,47). Zatem, jako 'Sędzia' przybędzie niebawem, rozprawić się z tym 'Światem' w Armagedonie. Wtedy dopiero będzie sądził i oddzielał owce od kóz;

Najpierw ustalmy jedną kwestię :
Czy w 1914 roku skończył się wyznaczony czas na panowanie rządów ludzkich ? jeżeli tak to jakie obecnie panują rządy ?
יֵּשׁוּעַ הוּא הָאָדוֹן

Jachu
Posty: 10663
Rejestracja: 09 lis 2008, 20:55
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Jachu »

Obj. 3:20
20. Oto stoję u drzwi i kołaczę; jeźliby kto usłyszał głos mój i otworzył drzwi, wnijdę do niego i będę z nim wieczerzał, a on ze mną.
(BG)

" Głos Mój grec. Fwnhj Mou = 1874 "

http://www.trzybiada.pl/obrazki_zdjecia/50-029.jpg
(36) Ale powiadam wam, iż z każdego słowa próżnego, które by mówili ludzie, dadzą z niego liczbę w dzień sądny; (37) Albowiem z mów twoich będziesz usprawiedliwiony, i z mów twoich będziesz osądzony. Ew. Mat.12 rozdz.

Awatar użytkownika
David77
Posty: 3720
Rejestracja: 19 mar 2011, 11:07
Lokalizacja: MÜNCHEN

Post autor: David77 »

Jachu, Jestem innego zdania w tomie , Przyjdź Królestwo Twoja '' autor pisze przytaczam z głowy ,, Jeżeli data 1914 r okaże się prawdziwa to powinniśmy się spodziewać ..... i tutaj przytacza co takiego należało by się spodziewać . Nic z tych rzeczy nie nastąpiło więc przypuszczenia również okazało się tylko życzeniem autora . Są Badacze Pisma którzy bazując na tomach przyznają że to byłby tylko pewne założenia które niestety się nie spełniły ... Jestem daleki od ustalania wszelkich dat , mamy bowiem przestrogę ,, nie wasza to rzecz znać czasy i chwile które ustanowił Ojciec w mocy swojej ''
יֵּשׁוּעַ הוּא הָאָדוֹן

eksplorator

Post autor: eksplorator »

David77 pisze:Najpierw ustalmy jedną kwestię :
Czy w 1914 roku skończył się wyznaczony czas na panowanie rządów ludzkich ? jeżeli tak to jakie obecnie panują rządy ?
NIE! W 1914 roku, według Biblii, skończyły się "czasy narodów" albo inaczej "czasy pogan". Zapowiadał to Jezus, mówiąc;
Łuk 21;24 BW (24) i padną od ostrza miecza, i zostaną uprowadzeni do niewoli u wszystkich narodów, a Jerozolima będzie zdeptana przez pogan, aż się dopełnią czasy pogan.
Jerozolima, rządzona przez królów z dynastii Dawida, stanowiła pierwowzór przyszłego 'Królestwa Bożego'. O wszystkich zasiadający na tronie, z tej dynastii, mówiono, że "zasiadają na tronie Jehowy";
1 Kron 29;23 PNŚ 23 I zasiadł Salomon na tronie Jehowy jako król w miejsce Dawida, swego ojca, i powodziło mu się, a wszyscy Izraelici byli mu posłuszni.

1 Kronik 28:5 PNŚ 5 a spośród wszystkich moich synów (gdyż wielu synów dał mi Jehowa) wybrał Salomona, mojego syna, by zasiadał na tronie władzy królewskiej Jehowy nad Izraelem.
Ostatnim z nich był król Sedekiasz, który za bałwochwalstwo (Eze 8;1-17), został pozbawiony władzy królewskiej. Na nim, w 607 roku p.n.e., zakończyła się dynastia królów "zasiadają na tronie Jehowy" i miało to trwać, aż przyjdzie ten "do którego należy sąd" - do Jezusa Pomazańca Bożego;
Ez 21;30-32 BT (30) A o tobie, niecny bezbożniku, władco izraelski, którego dzień nadchodzi z ostatnim twoim występkiem, (31) tak mówi Jahwe Bóg: Zdejm zawój, usuń koronę! Wszystko będzie inne: co jest małe, zostanie wywyższone, a to, co wysokie, poniżone. (32) Ruinę, ruinę z ciebie uczynię taką, jakiej nigdy nie było, dopóki nie przyjdzie ten, do którego należy sąd i któremu go przekażę.

Łuk 1;32,33 BT (32) Będzie On wielki i będzie nazwany Synem Najwyższego, a Pan Bóg da Mu tron Jego praojca, Dawida. (33) Będzie panował nad domem Jakuba na wieki, a Jego panowaniu nie będzie końca.
To On, król ponownie "zasiadający na tronie Jehowy" (Obj 3;21), i Jego królestwo, jest tym, o którym pisał prorok Daniel;
Dan 2;44 BT (44) Za dni tych królów Bóg niebios stworzy królestwo, które na wieki nie będzie zniszczone, a królestwo to nie przejdzie na inny lud; zniszczy i usunie wszystkie owe królestwa, lecz samo ostoi się na wieki,
Obalenie tych "królestw" jest tylko kwestią czasu. Wpierw, muszą spełnić jeszcze inne wydarzenia. Najbliższym z nich będzie ogłoszenie przez narody "pokoju i bezpieczeństwa";
1 Tes 5;3,4 BT (3) Kiedy bowiem będą mówić: Pokój i bezpieczeństwo - tak niespodzianie przyjdzie na nich zagłada, jak bóle na brzemienną, i nie ujdą. (4) Ale wy, bracia, nie jesteście w ciemnościach, aby ów dzień miał was zaskoczyć jak złodziej.

Jachu
Posty: 10663
Rejestracja: 09 lis 2008, 20:55
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Jachu »

David77 pisze:Jachu, Jestem innego zdania w tomie , Przyjdź Królestwo Twoja '' autor pisze przytaczam z głowy ,, Jeżeli data 1914 r okaże się prawdziwa to powinniśmy się spodziewać ..... i tutaj przytacza co takiego należało by się spodziewać . Nic z tych rzeczy nie nastąpiło więc przypuszczenia również okazało się tylko życzeniem autora . Są Badacze Pisma którzy bazując na tomach przyznają że to byłby tylko pewne założenia które niestety się nie spełniły ... Jestem daleki od ustalania wszelkich dat , mamy bowiem przestrogę ,, nie wasza to rzecz znać czasy i chwile które ustanowił Ojciec w mocy swojej ''
Też nie jestem purystą w tym względzie,ale z uwagą śledzę procesy,jakie zachodzą w świecie,
wydaje się,że ten Świat jak kula (Galgal),pędzi do jakiegoś przełomu,-przesilenia.

I jeszcze:

1 Tes. 5:4-9
4. Wy zaś, bracia, nie jesteście w ciemności, aby was dzień ten jak złodziej zaskoczył.
5. Wy wszyscy bowiem synami światłości jesteście i synami dnia. Nie należymy do nocy ani do ciemności.

6. Przeto nie śpijmy jak inni, lecz czuwajmy i bądźmy trzeźwi.
7. Albowiem ci, którzy śpią, w nocy śpią, a ci, którzy się upijają, w nocy się upijają.
8. My zaś, którzy należymy do dnia, bądźmy trzeźwi, przywdziawszy pancerz wiary i miłości oraz przyłbicę nadziei zbawienia.
9. Gdyż Bóg nie przeznaczył nas na gniew, lecz na osiągnięcie zbawienia przez Pana naszego Jezusa Chrystusa,

(BW)
(36) Ale powiadam wam, iż z każdego słowa próżnego, które by mówili ludzie, dadzą z niego liczbę w dzień sądny; (37) Albowiem z mów twoich będziesz usprawiedliwiony, i z mów twoich będziesz osądzony. Ew. Mat.12 rozdz.

efroni
Posty: 2552
Rejestracja: 11 kwie 2013, 8:15

Post autor: efroni »

eksplorator pisze:Jezusowi, w 1914 roku zostało powierzone "panowanie", ale jeszcze nie jako 'Sędziego', ponieważ klasa 'Pomazańców' mająca z Nim panować i sądzić, jeszcze się nie dopełniła w niebie
eksplorator pisze:Czy Jezus już przyszedł jako 'Sędzia'?
Jezus , którego zwą Mesjaszem , nie jest Sędzią i nikogo nie będzie sadzić / nawet Bóg nikogo nie będzie sadzić/ .

Ja przyszedłem na świat jako światło, aby każdy, kto we Mnie wierzy, nie pozostawał w ciemności.
A jeżeli ktoś posłyszy słowa moje, ale ich nie zachowa, to Ja go nie sądzę.
Nie przyszedłem bowiem po to, aby świat sądzić, ale aby świat zbawić.
Kto gardzi Mną i nie przyjmuje słów moich, ten ma swego sędziego:
słowo, które powiedziałem, ono to będzie go sądzić w dniu ostatecznym.
(J.12; 46-48)

To co napisałeś to ludzka nauka /z nauką Miłości nie mająca nic wspólnego /.
...ten lud zbliża się do mnie swoimi ustami i czci mnie swoimi wargami, a jego serce jest daleko ode mnie, tak że ich bojaźń przede mną jest wyuczonym przepisem ludzkim...

Nie wierz w ani jedno moje słowo ale sam(a) badaj , sprawdzaj , doświadczaj czy się rzeczy
aby tak mają

Awatar użytkownika
David77
Posty: 3720
Rejestracja: 19 mar 2011, 11:07
Lokalizacja: MÜNCHEN

Post autor: David77 »

eksplorator,
NIE! W 1914 roku, według Biblii, skończyły się "czasy narodów" albo inaczej "czasy pogan". Zapowiadał to Jezus, mówiąc;
Gdyby wówczas skończyło się panowanie rządów ludzkich to nie panowały by po tej dacie . Fakty są jednak inne

Obalenie tych "królestw" jest tylko kwestią czasu. Wpierw, muszą spełnić jeszcze inne wydarzenia. Najbliższym z nich będzie ogłoszenie przez narody "pokoju i bezpieczeństwa";
Zatem nie można mówić o końcu czasów pogan . Jeruzalem które miało być deptane to nie to w niebie lecz ziemskie Jeruzalem gdyż jak pisze w ew Łuk 21 chodzi o Jerozolimę która miała być zburzona przez Rzymian .
יֵּשׁוּעַ הוּא הָאָדוֹן

Awatar użytkownika
Wnikliwy
Posty: 3204
Rejestracja: 23 cze 2013, 19:51

Post autor: Wnikliwy »

David77 pisze:eksplorator,
Jezusowi, w 1914 roku zostało powierzone "panowanie", ale jeszcze nie jako 'Sędziego', ponieważ klasa 'Pomazańców' mająca z Nim panować i sądzić, jeszcze się nie dopełniła w niebie (Obj 3;3 Mat 24;46,47). Zatem, jako 'Sędzia' przybędzie niebawem, rozprawić się z tym 'Światem' w Armagedonie. Wtedy dopiero będzie sądził i oddzielał owce od kóz;

Najpierw ustalmy jedną kwestię :
Czy w 1914 roku skończył się wyznaczony czas na panowanie rządów ludzkich ? jeżeli tak to jakie obecnie panują rządy ?
W Biblii nie ma mowy o tym co ty tutaj insynuujesz.
Po zapowiedzeniu zagłady, która miała spaść na Jerozolimę, Jezus oznajmił: „AJerozolima będzie deptana przez narody, aż się dopełnią wyznaczone czasy narodów [„czasy pogan”, BT, Bw]” (Łk 21:24). Bibliści od lat toczą dyskusje na temat tego, czym są „wyznaczone czasy narodów” (gr. kairoí ethnòn) ijakie mają znaczenie.
Czym są „wyznaczone czasy”. Wyrażenie „wyznaczone czasy” jest tłumaczeniem greckiego słowa kairoí, będącego lm. od wyrazu kairòs, który według Słownika grecko-polskiego (red. Z.Abramowiczówna, Warszawa 1960, t.II, s.538) oznacza „czas krytyczny, stosowną porę”, atakże „odpowiednią chwilę” i„moment sprzyjający”. Wielki słownik grecko-polski Nowego Testamentu (red. R.Popowski, Warszawa 1994, s.311) uzupełnia tę definicję owyrażenia: „określony czas, przewidziany czas, ustalona pora”. Dlatego kairòs to np.„pora” żniw, „pora” na owoce, „pora” fig (Mt 13:30; 21:34; Mk 11:13), „właściwy czas” na rozdzielanie żywności (Mt 24:45; Łk 12:42), „wyznaczony czas” na rozpoczęcie przez Jezusa służby ina skorzystanie zwynikających zniej sposobności (Mk 1:15; Mt 16:3; Łk 12:56; 19:44) czy też „wyznaczony czas” jego śmierci (Mt 26:18). Demony, które Jezus zamierzał wypędzić zdwóch opętanych, zawołały: „Czy przyszedłeś tu męczyć nas przed wyznaczonym czasem?” (Mt 8:29).
Słowo kairòs jest też używane wodniesieniu do przyszłych czasów lub wydarzeń przewidzianych wzamierzeniu Bożym, zwłaszcza wzwiązku zobecnością Chrystusa ijego Królestwem (Dz 1:7; 3:19; 1Ts 5:1). Na przykład apostoł Paweł mówi oobjawionej przez Boga „świętej tajemnicy” dotyczącej „zarządzania przy pełnej granicy wyznaczonych czasów [kairòn], mianowicie aby znowu zebrać wszystko razem wChrystusie — to, co wniebiosach, ito, co na ziemi” (Ef 1:9, 10). Biorąc więc pod uwagę biblijne znaczenie terminu kairòs, słusznie można sądzić, że wyrażenie „wyznaczone czasy narodów” nie odnosi się do czegoś niejasnego iniesprecyzowanego, lecz do „określonego czasu, przewidzianego czasu, ustalonej pory”, czyli do okresu mającego ustalony początek ikoniec.
„Narody” a„Jerozolima”. Chcąc zrozumieć przytoczone na wstępie słowa Jezusa, trzeba rozważyć, co oznacza ‛deptanie Jerozolimy’, które miało trwać, „aż się dopełnią wyznaczone czasy narodów”. Wyraz „narody” lub „poganie” jest tłumaczeniem greckiego terminu éthne („narody; ludy”), używanego przez pisarzy biblijnych zwłaszcza na określenie nie-Żydów. Ztego względu sugerowano, że wspomniane proroctwo odnosi się do okresu, wktórym terytorium starożytnej Jerozolimy znajdowało się pod panowaniem pogan.
Wielu komentatorów jest jednak zdania, że chociaż przedstawiony przez Jezusa opis nadciągającej zagłady niewątpliwie dotyczył zburzenia Jerozolimy przez Rzymian w70r.n.e., to wypowiedź na temat „wyznaczonych czasów narodów” nawiązuje do znacznie późniejszego okresu. Na przykład znany biblista F. C.Cook podaje wswym komentarzu, że werset zŁukasza 21:24 „oddziela ściśle eschatologiczną [tzn. odnoszącą się do dni ostatnich] część tego wielkiego proroctwa od części słusznie łączonej zzagładą Jerozolimy”. Azatem chcąc ustalić, czy „wyznaczone czasy narodów” dotyczą wyłącznie literalnej Jerozolimy, czy też dodatkowo czegoś donioślejszego, trzeba wziąć pod uwagę, wjakim sensie natchnione Pisma mówią o„Jerozolimie”.
Jerozolima była stolicą państwa izraelskiego, którego królowie zdynastii Dawida ‛zasiadali na tronie Jehowy’ (1Kn 29:23). Wyobrażała zatem siedzibę rządu ustanowionego przez Boga, czyli prototypowego królestwa, nad którym sprawował On władzę za pośrednictwem domu Dawida. Dlatego utożsamianą znią górę Syjon nazwano „grodem Wspaniałego Króla” (Ps 48:1,2). Jerozolima stanowiła więc symbol królestwa rządzonego przez dynastię Dawidową, tak jak Waszyngton, Londyn, Paryż czy Moskwa są we współczesnych środkach przekazu synonimami odpowiednich państw. Ale gdy została ‛zdeptana’ przez Babilończyków, gdy jej króla uprowadzono na wygnanie, acały kraj spustoszono, to już nigdy nie panował wniej żaden przedstawiciel królewskiego rodu Dawida. Niemniej natchnione Pisma zapowiadały, że pochodzący ztej właśnie linii rodowej Mesjasz, którym się okazał Jezus, będzie sprawować rządy zniebiańskiej góry Syjon, zniebiańskiej Jerozolimy (Ps 2:6, 7; Heb 5:5; Obj 14:1,3).
Początek ‛deptania’. ‛Deptanie’ królestwa podlegającego władcom zdynastii Dawida nie rozpoczęło się wraz ze zburzeniem Jerozolimy przez Rzymian w70r.n.e., lecz kilkaset lat wcześniej, w607r. p.n.e. Miasto zostało wtedy zdobyte przez Babilończyków pod wodzą Nebukadneccara, który obalił tę dynastię, gdy zdetronizował iwziął do niewoli króla Sedekiasza oraz spustoszył cały kraj (2Kl 25:1-26; zob. CHRONOLOGIA). Wten sposób spełniły się prorocze słowa skierowane do Sedekiasza wEzechiela 21:25-27: „Usuń zawój izdejmij koronę. To nie będzie takie samo. (...) Ruinę, ruinę, ruinę ztego uczynię. Aco się jej tyczy, niechybnie stanie się niczyja, aż przyjdzie ten, do którego należy tytuł prawny, ijemu to dam”. Jak wynika zChrześcijańskich Pism Greckich, „tytuł prawny” do korony Dawidowej utraconej przez Sedekiasza przysługuje Chrystusowi Jezusowi, gdyż anioł zapowiadający jego narodziny oznajmił: „Jehowa Bóg da mu tron Dawida, jego ojca, ibędzie on królował nad domem Jakuba na wieki, ajego królestwu nie będzie końca” (Łk 1:32,33).
Odkąd w607r. p.n.e. upadła Jerozolima, władzę nad całą ziemią dzierżyły mocarstwa pogańskie. Przerwanie panowania dynastii Dawidowej oznaczało początek ‛deptania’ Jerozolimy (czy raczej tego, co ona symbolizowała), mającego trwać dopóty, dopóki poganie będą górować nad królestwem Bożym, reprezentowanym przez dom Dawida. Wdziele Unger’s Bible Dictionary (1965, s.398) tak to skomentowano: „Nadchodzi więc kres sprawowania władzy nad ziemią przez ‚narody’ pogańskie. Koniec tego okresu będzie oznaczał zakończenie ‚czasów pogan’ (Łuk. 21:24; Dan. 2:36-44)” (por. Eze 17:12-21, atakże opis upadku Medo-Persji wDn 8:7,20).
Związek zproroctwami Daniela. Wproroctwie dotyczącym czasu końca Jezus co najmniej dwukrotnie nawiązał do Księgi Daniela (por. Mt 24:15, 21 zDn 11:31; 12:1). Występuje wniej pewien symbol dominacji pogan nad ziemią w‛wyznaczonych im czasach’. Wrozdz.2 opisano daną królowi Nebukadneccarowi proroczą wizję wielkiego posągu, który — jak wyjaśnił Daniel pod wpływem natchnienia — wyobrażał pochód pogańskich mocarstw światowych. Ów pochód miał się zakończyć ich zagładą dokonaną przez Królestwo ustanowione przez „Boga nieba”, które potem samo miało objąć władzę nad całą ziemią (Dn 2:31-45). Co godne uwagi, pierwszy element tego posągu symbolizuje mocarstwo babilońskie, które zapoczątkowało ‛deptanie’ Jerozolimy, obalając dynastię Dawidową isprawiając, że odtąd już nikt nie zasiadał wtym mieście na „tronie Jehowy”. Jest to dodatkowy argument potwierdzający, że „wyznaczone czasy narodów” rozpoczęły się wraz ze zburzeniem Jerozolimy w607r. p.n.e.
Sen odrzewie opisany w4rozdz. Daniela. Księga Daniela zawiera jeszcze jedną ścisłą analogię do wypowiedzi Jezusa, który powiązał słowo „czasy” z„narodami”, czyli pogańskimi mocarstwami. Chodzi owizję odnoszącą się według wykładni Daniela do królestwa ustanowionego przez Boga, adaną temu samemu Nebukadneccarowi, który pozbawił tronu Sedekiasza, potomka Dawida. Wtej symbolicznej wizji ukazano ogromne drzewo, które na polecenie anioła zstępującego zniebios zostało ścięte. Pień opasano obręczami zżelaza imiedzi ipozostawiono pośród trawy polnej na „siedem czasów”. „Niech się odmieni jego serce ludzkie iniech mu będzie dane serce zwierzęce, iniech nad nim przeminie siedem czasów (...) by żyjący poznali, że Najwyższy jest Władcą wkrólestwie ludzkim iże je daje, komu chce, austanawia nad nim choćby najuniżeńszego zludzi” (Dn 4:10-17; zob. 4:16, przyp. wNW).
Związek z„wyznaczonymi czasami narodów”. Wizja ta niewątpliwie spełniła się już na osobie Nebukadneccara (zob. Dn 4:31-35). Ztego względu niektórzy odnoszą ją tylko do niego iuważają, że miała po prostu zilustrować odwieczną prawdę o‛supremacji Boga nad wszystkimi innymi potęgami — ludzkimi lub rzekomo Boskimi’. Chociaż zwolennicy takiego poglądu uznają, że sama ta prawda czy zasada nie odnosi się wyłącznie do Nebukadneccara, to nie dostrzegają jej związku zżadnym konkretnym okresem wzamierzeniu Bożym. Jednakże zanalizy całej Księgi Daniela niezbicie wynika, iż element czasu zajmuje bardzo ważne miejsce wwizjach iproroctwach, które wniej opisano; ukazane wnich wydarzenia imocarstwa światowe nie występują przypadkowo iwoderwaniu od upływającego czasu, lecz wokreślonej kolejności historycznej (por. Dn 2:36-45; 7:3-12, 17-26; 8:3-14, 20-25; 9:2, 24-27; 11:2-45; 12:7-13). Ponadto wproroctwach tej księgi wielokrotnie się przewija pewna myśl przewodnia: ustanowienie powszechnego iwiecznego Królestwa Bożego, podlegającego władzy „syna człowieczego” (Dn 2:35, 44, 45; 4:17, 25, 32; 7:9-14, 18, 22, 27; 12:1). Inną cechą wyróżniającą Księgę Daniela spośród pozostałych Pism Hebrajskich są nawiązania do „czasu końca” (Dn 8:19; 11:35, 40; 12:4,9).
Ze względu na powyższe fakty nie wydaje się rozsądne, by wizja symbolicznego „drzewa” iwzmianka o„siedmiu czasach” miały się odnosić wyłącznie do siedmiu lat obłędu króla Babilonu ipóźniejszego odzyskania przezeń zmysłów iwładzy — zwłaszcza wświetle proroczej wypowiedzi Jezusa o„wyznaczonych czasach narodów”. Istnieją solidne przesłanki przemawiające za tym, że ta obszerna wizja oraz jej wykładnia zostały zamieszczone wKsiędze Daniela wcelu wyjawienia długości „wyznaczonych czasów narodów” oraz wskazania na porę ustanowienia Królestwa Bożego pod rządami Chrystusa. Po pierwsze, czas przekazania tej wizji: punkt zwrotny wdziejach, kiedy to Bóg iWładca Wszechświata pozwolił na obalenie ustanowionego przez siebie królestwa sprzymierzonego zNim narodu. Po drugie, osoba mająca tę wizję: ten sam władca, który posłużył Jehowie za narzędzie do podbicia owego królestwa izarazem zJego przyzwolenia przejął panowanie nad światem, niezakłócane przez żadne królestwo reprezentujące zwierzchnictwo Boże. Po trzecie, główna myśl samej wizji: chodzi wniej oto, „by żyjący poznali, że Najwyższy jest Władcą wkrólestwie ludzkim iże je daje, komu chce, austanawia nad nim choćby najuniżeńszego zludzi” (Dn 4:17).
Symboliczne drzewo azwierzchnictwo Boże. Symbolika tej proroczej wizji nie jest bynajmniej czymś wyjątkowym. Również winnych księgach biblijnych drzewa wyobrażają panujących władców, m.in. tych, którzy ze stołecznej Jerozolimy rządzili prototypowym królestwem Bożym (por. Sdz 9:6-15; Eze 17:1-24; 31:2-18). Pień, zktórego na nowo wyrasta „gałązka” czy „latorośl”, został kilkakrotnie użyty jako symbol odnowienia władzy określonej linii rodowej — zwłaszcza wproroctwach mesjańskich (Iz 10:33 do 11:10; 53:2-7; Jer 23:5; Eze 17:22-24; Za 6:12, 13; por. Hi 14:7-9). Sam Jezus nazwał siebie „korzeniem ipotomkiem Dawida” (Obj 5:5; 22:16).
Najważniejszym przesłaniem tej wizji ikluczem do jej zrozumienia jest fakt, iż Jehowa Bóg sprawuje nieograniczone zwierzchnictwo nad „królestwem ludzkim”. Drzewo ma wyraźny związek zNebukadneccarem, władcą największego podówczas mocarstwa światowego, Babilonu. Ale zanim podbił Jerozolimę, była ona stolicą prototypowego królestwa Bożego, które wyobrażało prawowitą władzę Jehowy nad ziemią. Stanowiło więc dla Nebukadneccara przeszkodę na drodze do celu, jakim było panowanie nad światem. Kiedy Jehowa dopuścił do podbicia owego królestwa, jednocześnie pozwolił, by niejako „ścięto” dynastię Dawidową, będącą widzialnym wyrazem Jego zwierzchnictwa. Ten pierwowzór Królestwa Bożego przestał więc przeszkadzać narodom pogańskim wprzejęciu panowania nad światem, czyli nad „królestwem ludzkim” (Lam 1:5; 2:2, 16, 17). Wświetle powyższych rozważań „drzewo” ukazane wwizji wyobraża nie tylko Nebukadneccara, ale także — anawet przede wszystkim — władzę nad światem sprawowaną wimieniu Boga.
Ponowne przejęcie władzy nad światem. Bóg nie pozostawia jednak wątpliwości co do tego, że nie oddał poganom na zawsze panowania nad światem. Jak wyjawiono womawianej wizji, więzy powściągliwości Bożej, symbolizowane przez żelazne imiedziane obręcze opasujące pień drzewa, miały istnieć tak długo, aż ‛przeminie nad nim siedem czasów’ (Dn 4:16, 23, 25). Po ich upływie Najwyższy, który „jest Władcą wkrólestwie ludzkim”, miał powierzyć władzę nad ziemią temu, „komu chce” (Dn 4:17). Zproroczej Księgi Daniela wyraźnie wynika, że chodziło o„syna człowieczego”, któremu dano „panowanie idostojeństwo oraz królestwo, aby jemu służyły wszystkie ludy, grupy narodowościowe ijęzyki” (Dn 7:13, 14). Na objęcie rządów nad światem przez Chrystusa, Króla wybranego przez Boga iDziedzica dynastii Dawidowej, wskazuje też to samo proroctwo, wktórym Jezus wspomniał o„wyznaczonych czasach narodów” (Mt 24:30, 31; Łk 21:27-31, 36). Azatem symboliczny pień, którego oszczędzenie wyobrażało zastrzeżenie sobie przez Boga prawa do sprawowania władzy zwierzchniej nad „królestwem ludzkim”, miał ponownie wypuścić pędy wtedy, gdy rozpocznie królowanie Jego Syn (Ps 89:27, 35-37).
Siedem symbolicznych czasów. Wwypadku Nebukadneccara „siedem czasów” zapowiedzianych wwizji niewątpliwie oznaczało siedem lat, wciągu których król cierpiał na chorobę psychiczną oobjawach przypominających likantropię — zostawił tron ikarmił się trawą jak zwierzęta polne (Dn 4:31-36). Warto zauważyć, że mocarstwa pogańskie sprawujące władzę nad światem zostały wBiblii przedstawione właśnie pod postacią zwierząt występujących przeciwko świętemu ludowi Bożemu ijego „Księciu książąt” (por. Dn 7:2-8, 12, 17-26; 8:3-12, 20-25; Obj 11:7; 13:1-11; 17:7-14). Użyte wproroctwie Daniela słowo „czasy” (zaram. ʽiddán) oznacza zdaniem leksykografów „lata” (zob. L.Koehler iW.Baumgartner, Lexicon in Veteris Testamenti Libros, Lejda 1958, s.1106; AHebrew and English Lexicon of the Old Testament, red. F.Brown, S. R.Driver iC. A.Briggs, 1980, s.1105; Lexicon Linguae Aramaicae Veteris Testamenti, red. E.Vogt, Rzym 1971, s.124). Tak rozumiany „rok” trwałby 360 dni, gdyż zObjawienia 12:6, 14 wynika, że trzy ipół „czasu” to „tysiąc dwieście sześćdziesiąt dni” (por. też Obj 11:2,3). Wobec tego „siedem czasów” obejmowałoby okres 2520 dni. Zkolei zgodnie zLiczb 14:34 iEzechiela 4:6 określona liczba dni może wBiblii wyobrażać proroczo tyle samo lat. Jeśli wizja z4rozdz. proroctwa Daniela ma dotyczyć okresu sięgającego poza panowanie zmarłego dawno temu Nebukadneccara (na co wskazują przytoczone powyżej argumenty), to do wspomnianych wniej „siedmiu czasów” trzeba odnieść właśnie regułę „dzień za rok”. Miały one zatem trwać 2520lat.
Rzecz ciekawa, już wmarcu 1880r. wczasopiśmie Strażnica wykazano na podstawie takiego rozumowania, że „wyznaczone czasy narodów” (awraz znimi prawo do władzy przyznane przejściowo władcom pogańskim) dobiegną końca wr.1914. Wyjaśnienie to opublikowano na 34 lata przed doniosłymi wydarzeniami zapoczątkowanymi wtym właśnie roku. Dnia 30 sierpnia 1914r. ówczesna czołowa gazeta nowojorska The World tak to skomentowała wartykule redakcyjnym zwydania niedzielnego: „Wybuch okropnej wojny wEuropie spełnił niezwykłe proroctwo. Wciągu minionego ćwierćwiecza ‚Międzynarodowi Badacze Pisma Świętego’ (...) ustami swoich kaznodziejów oraz za pośrednictwem druków ogłaszali światu, że wroku 1914 rozpocznie się od dawna przepowiedziany wBiblii Dzień Gniewu”.
Od r.1914 rozgrywają się dobrze znane wydarzenia historyczne; wybuchła wtedy wielka wojna — pierwsza wojna światowa wdziejach ludzkości ipierwsza, wktórej stawką nie było panowanie wsamej Europie, Afryce czy Azji, lecz dominacja nad światem (Łk 21:7-24, 29-33; Obj 11:15-18)

eksplorator

Post autor: eksplorator »

efroni pisze: Jezus , którego zwą Mesjaszem , nie jest Sędzią i nikogo nie będzie sadzić nawet Bóg nikogo nie będzie sadzić/ .

To co napisałeś to ludzka nauka /z nauką Miłości nie mająca nic wspólnego.
Zaskakujesz mnie :aaa:
Mat 25;31 BT (31) Gdy Syn Człowieczy przyjdzie w swej chwale i wszyscy aniołowie z Nim, wtedy zasiądzie na swoim tronie pełnym chwały. (32) I zgromadzą się przed Nim wszystkie narody, a On oddzieli jednych [ludzi] od drugich, jak pasterz oddziela owce od kozłów.
W jakim celu będzie oddzielał owce od kóz? W celu "Miłości"? No to sprawdźmy;
Mat 25;33,41 BT (33) Owce postawi po prawej, a kozły po swojej lewej stronie. (41) Wtedy odezwie się i do tych po lewej stronie: Idźcie precz ode Mnie, przeklęci, w ogień wieczny, przygotowany diabłu i jego aniołom!
To będzie prawdziwy 'Sąd', z postawieniem zarzutów (Mat 25;42-46) oraz wykonaniem wyroku (Mat 25;41)

Nie wiem jakim przekładem Biblii się posługujesz, ale w moich przekładach, a mam ich trochę, Jezus jest utożsamiany ze 'Sędzią';
Dzie 17;31 BT (31) dlatego że wyznaczył dzień, w którym sprawiedliwie będzie sądzić świat przez Człowieka, którego na to przeznaczył, po uwierzytelnieniu Go wobec wszystkich przez wskrzeszenie Go z martwych.

Rzym 2;16 BT (16) [Okaże się to] w dniu, w którym Bóg sądzić będzie przez Jezusa Chrystusa ukryte czyny ludzkie według mojej Ewangelii.

eksplorator

Post autor: eksplorator »

David77 pisze:Gdyby wówczas skończyło się panowanie rządów ludzkich to nie panowały by po tej dacie . Fakty są jednak inne
A kto tu mówi o skończeniu panowania rządów ludzkich po 1914 roku! Jezus zaczął wtedy przygotowywać podwaliny pod nadejście Królestwa Bożego na ziemię. Miał to wykonać podczas ściśle określonego czasu (Mat 24;34) ... ten czas się już kończy!
David77 pisze:Zatem nie można mówić o końcu czasów pogan. Jeruzalem które miało być deptane to nie to w niebie lecz ziemskie Jeruzalem gdyż jak pisze w ew Łuk 21 chodzi o Jerozolimę która miała być zburzona przez Rzymian .
Chodzi o to, że kiedyś Jerozolima, ze swą świątynią, była jedynym miejscem na globie, z którym utożsamiał się jedyny, prawdziwy Bóg, ale krnąbrność narodu Izraelskiego doprowadziła do tego, że postanowił to miejsce odsunąć od łask i powołał doskonalsze Jeruzalem - niebiańskie, tyle tylko, że było bez króla! Ten król otrzymał insygnia władzy dopiero za naszych czasów;
Obj 6;2 BW (2) I widziałem, a oto biały koń, ten zaś, który siedział na nim, miał łuk, a dano mu koronę, i wyruszył jako zwycięzca, aby dalej zwyciężać.
Dostał koronę królewska dopiero, kiedy wyruszył na podbój między swoich nieprzyjaciół, których wyrzucił z nieba;
Obj 12;7 BW (7) I wybuchła walka w niebie: Michał i aniołowie jego stoczyli bój ze smokiem. I walczył smok i aniołowie jego, (8) lecz nie przemógł i nie było już dla nich miejsca w niebie. (9) I zrzucony został ogromny smok, wąż starodawny, zwany diabłem i szatanem, który zwodzi cały świat; zrzucony został na ziemię, zrzuceni też zostali z nim jego aniołowie.

efroni
Posty: 2552
Rejestracja: 11 kwie 2013, 8:15

Post autor: efroni »

eksplorator pisze:W jakim celu będzie oddzielał owce od kóz? W celu "Miłości"?
To będzie prawdziwy 'Sąd', z postawieniem zarzutów (Mat 25;42-46) oraz wykonaniem wyroku (Mat 25;41)
Ja przyszedłem na świat jako światło, aby każdy, kto we Mnie wierzy, nie pozostawał w ciemności.
A jeżeli ktoś posłyszy słowa moje, ale ich nie zachowa, to Ja go nie sądzę.
Nie przyszedłem bowiem po to, aby świat sądzić, ale aby świat zbawić.
Kto gardzi Mną i nie przyjmuje słów moich, ten ma swego sędziego:
słowo, które powiedziałem, ono to będzie go sądzić w dniu ostatecznym
.(J.12; 46-48)
cyt ;
Kto gardzi Mną i nie przyjmuje słów moich, ten ma swego sędziego:
słowo, które powiedziałem, ono to będzie go sądzić w dniu ostatecznym.


Człowiek sam siebie osądza .
Jeżeli nie przyjmujesz nauki Mesjasza to sam siebie osądziłeś i i sam siebie postawiłeś po lewicy .

Podobnie jest u Boga , jeżeli chodzi o Torę Bożą (czytaj; naukę , pouczenie , prawo).
Obdarzył Cię wolnością , dał Ci też wolną wolę , wprawdzie położył przed Tobą dobro i zło - po co sięgniesz to stanie się Twoim udziałem -
ale... dał Ci też swoją Torę , swoje dobre rady ( pouczenie , wskazówki , naukę ) byś mógł prawidłowo wybrać
/ nie zmuszając Cię do niczego - to ma być Twój w pełni wolny , świadomy wybór/

Jeżeli odrzucisz te dobre rady i dokonasz wyboru / zgodnie z radą człowieka,który sam sobie nadał tytuł obdarzonego Duchem Bożym/
to gdzie będzie Twoje miejsce ? Po prawicy Boga ?
Sam więc widzisz, że dokonując takich a nie innych wyborów , sam siebie osądzasz .

"Nabywaj mądrości, nabywaj zrozumienia. Nie zapominaj wypowiedzi moich ust i nie odwracaj się od nich" :-D
...ten lud zbliża się do mnie swoimi ustami i czci mnie swoimi wargami, a jego serce jest daleko ode mnie, tak że ich bojaźń przede mną jest wyuczonym przepisem ludzkim...

Nie wierz w ani jedno moje słowo ale sam(a) badaj , sprawdzaj , doświadczaj czy się rzeczy
aby tak mają

Awatar użytkownika
David77
Posty: 3720
Rejestracja: 19 mar 2011, 11:07
Lokalizacja: MÜNCHEN

Post autor: David77 »

Wnikliwy, Ja nic nie insynuuję podałem jedynie fakty które nauczała organizacja chyba że coś się znowu zmieniło > https://wol.jw.org/pl/wol/d/r12/lp-p/1200000316

Czym były wyznaczane czasy narodów ? jak według tego co wierzą ŚJ miały owe czasy trwać ? Co się zmieniło po wyznaczonym okresie czasu na ziemi ??? Mam kilka książek od znajomych Świadków mogę podać nazwę książki jak i rodziła .


cytuję :

Drzewo ma wyraźny związek zNebukadneccarem, władcą największego podówczas mocarstwa światowego, Babilonu. Ale zanim podbił Jerozolimę, była ona stolicą prototypowego królestwa Bożego, które wyobrażało prawowitą władzę Jehowy nad ziemią. Stanowiło więc dla Nebukadneccara przeszkodę na drodze do celu, jakim było panowanie nad światem. Kiedy Jehowa dopuścił do podbicia owego królestwa, jednocześnie pozwolił, by niejako „ścięto” dynastię Dawidową, będącą widzialnym wyrazem Jego zwierzchnictwa. Ten pierwowzór Królestwa Bożego przestał więc przeszkadzać narodom pogańskim panowania nad światem, czyli nad „królestwem ludzkim” (Lam 1:5; 2:2, 16, 17). W świetle powyższych rozważań „drzewo” ukazane w wizji wyobraża nie tylko Nebukadneccara, ale także — a nawet przede wszystkim — władzę nad światem sprawowaną w imieniu Boga.

Ponowne przejęcie władzy nad światem. Bóg nie pozostawia jednak wątpliwości co do tego, że nie oddał poganom na zawsze panowania nad światem. Jak wyjawiono w omawianej wizji, więzy powściągliwości Bożej, symbolizowane przez żelazne miedziane obręcze opasujące pień drzewa, miały istnieć tak długo, aż ‛przeminie nad nim siedem czasów’ (Dn 4:16, 23, 25). Po ich upływie Najwyższy, który „jest Władcą w królestwie ludzkim”, miał powierzyć władzę nad ziemią temu, „komu chce” (Dn 4:17).

Tzw czasy narodów nie przebiegały w niebie lecz na ziemi zatem logicznie myśląc od 1914 roku nie powinno być już panowania rządów ludzkich
יֵּשׁוּעַ הוּא הָאָדוֹן

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wydarzenia”