Saul król i złożenie przez niego ofiary

Istotne zdarzenia, o których wspomina Biblia: Narodziny Jezusa, Wyjście z Egiptu, Niewola Babilońska

Moderatorzy: kansyheniek, Bobo, booris, Junior Admin, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Pietnas
Posty: 201
Rejestracja: 16 gru 2012, 13:21

Saul król i złożenie przez niego ofiary

Post autor: Pietnas »

Witajcie kochani.
Obecnie słucham, raczej studiuję- 1ks. Samuela. Jest takie wydarzenie, 13 rozdział, że Saul złożył ofiarę, w skutkach najgorszych dla siebie.
Dlaczego tak bardzo surowa kara, jeśli w tak trudnym położeniu mogła ona pomóc? A to, że mogła pomóc, to nie wierzył w to byle kto. To, tak niedawno wybrany na króla, Saul.
(Jeśli temat już taki tu był, proszę o namiar - a mój post można skasować).
Biblię napisali lidzie którzy spotkali Boga. Pisali dla swojego pokolenia wprawdzie, ale my współcześni korzystamy z tego Słowa, zwłaszcza chrześcijanie.

wuka
Posty: 8849
Rejestracja: 25 cze 2016, 10:40

Re: Saul król i złożenie przez niego ofiary

Post autor: wuka »

Saul odważył się samodzielnie złożyć ofiarę 13,12:"Pomyślałem, że Filistyńczycy wkrótce ruszą na mnie do Gilgal, a ja nie zdążyłem pozyskać łaski przed obliczem Pańskim, ośmieliłem się przeto złożyć ofiarę całopalną."
Werset 13:"Tedy rzekł Samuel do Saula: Popełniłeś głupstwo! Gdybyś był dochował przykazania Pana, Boga twego, które On ci nadał, Pan byłby utwierdził królestwo twoje nad Izraelem na wieki."
O jakie przykazanie mogło chodzić? Trudno wyczuć. Może o 10 głównych lub o 613 nakazów? ;-)
Tylko kapłan mógł składać ofiarę, król nie. Myślę, że to było powodem kary.

Henryk
Posty: 11683
Rejestracja: 10 lis 2008, 8:26

Re: Saul król i złożenie przez niego ofiary

Post autor: Henryk »

wuka pisze:
20 sie 2021, 10:13
Tylko kapłan mógł składać ofiarę, król nie. Myślę, że to było powodem kary.
Myśleć możesz. Ale racji nie masz. Jak zawsze, jeśli chodzi o sprawy Biblijne.
Saul także był pomazany świętym olejem i mógł składać ofiary.