DonCicio pisze: ↑
Ponawiam pytanie. Skoro, według Ciebie, "WSZYSCY", to czy Judasz, Kajfasz i Annasz również zmartwychwstaną?
Skoro taki jesteś można powiedzieć "natrętny" i chcesz z moich usta dowiedzieć się kto wstanie z grobu a kto nie wstanie, to pogadajmy o OKUPIE:-------Za kogo, dlaczego i po co?-------
Boć jeden jest Bóg , jeden także Pośrednik między Bogiem i ludźmi , człowiek Chrystus Jezus , który dał samego siebie na okup za wszystkich co będzie świadectwem czasów Jego"-1 Tymot. 2:5,6
Boć nie posłał Bóg Syna swego na świat, aby sądził świat, ale aby świat był zbawiony przezeń" (Jan 3:17).
Chrystus Jezus, który dał samego siebie na okup (anti-lutron odpowiadającą cenę) za wszystkich.
Jedyna myśl, jaka się kryje w tym, to ta, że Adam przez swe nieposłuszeństwo stracił swoje jestestwo, swoje życie, wszystkie swoje prawa do życia i do ziemi, a nasz Pan Jezus Chrystus przez swoją śmierć, jako równoważną cenę, zapłacił Ojcu tę zupełną cenę za duszę, czyli jestestwo Adamowe i w następstwie za potomstwo -każdą ludzką duszę -uczestników jego upadku i straty -Do Rzym. 5:12.
Boska Sprawiedliwość, która dotknęła naszych pierwszych rodziców przekleństwem śmierci i pod tym wyrokiem Boskiej Sprawiedliwości, cały rodzaj ludzki pozostaje dotychczas w więzach śmierci.
Skoro więc Sędzia na mocy Boskiej Sprawiedliwości wydał wyrok, odbierający człowiekowi życie, przeto z konieczności musi być tej Boskiej Sprawiedliwości zapłacona cena okupu, która zapewniłaby wolność winowajcy Adamowi i jego rodzajowi, skazanemu w nim.
Wobec tego, że człowiek Jezus był ceną okupu, daną dla kupienia Adama i jego rodzaju, niemożliwą jest rzeczą, by człowiek Jezus był Drugim Adamem, nowym ojcem rodzaju zamiast Adama; ponieważ człowiek Jezus umarł, na zawsze umarł i nie mógłby być ojcem czyli życiodawcą dla świata.
W ten sposób, w tym absolutnym znaczeniu tego słowa, Pan nasz, człowiek Chrystus Jezus, oddał siebie na śmierć, jako okup, zastępca, w śmierci, za ojca Adama (i jego rodzaj, który stracił życie przez niego) -okup za wszystkich, zastępstwo, równoważną cenę.
Okupem tutaj jest RÓWNOWAŻNA CENA, w języku greckim lutron anti. Dlatego te wersety odnoszą się do Adama i całego jego potomstwa, jako objętego wyrażeniem WSZYSTKICH.