Udzielam ci odpowiedzi również tutaj:
mirek napisał:
I pragnę przypomnieć, że to nie Darisuz Med, ale Cyrus Wielki podbił Babilon. Widać więc, że Strażnica stara się nawet zmienić historię, aby tylko poprzeć swoje
wyssane z palca teorie.
Twoja "mądrość" mnie zniewala.
Przeczytaj Księgę Daniela 5:30,31" Tej samej nocy Belszaccar, król chaldejski, został zabity,
a królestwo otrzymał Dariusz Med,
mający około sześćdziesięciu dwóch lat. "
Co jest wyssane z palca? Cyrus podbił Babilon a władzę otrzymał Dariusz - proste.
W książce "Pilnie zważaj na proroctwa Daniela" wydanej przez Świadków Jehowy czytamy m.in."
"Z historii wiadomo, że Cyrus pokonał Babilon w ciągu jednej nocy w 539 roku p.n.e"
Po co piszesz bzdury i nieprawdę zarzucając nam kłamstwa?
mirek napisał:
A na koniec mam do Ciebie pytanie (które już zadałem parę razy, ale jak widzę trafiam jak grochem o ścianę):
Jr 25:12 Bw „A po upływie siedemdziesięciu lat ukarzę króla babilońskiego i ów naród za ich winę - mówi Pan - i kraj Chaldejczyków i obrócę go w wieczną pustynię.”
W którym roku król babiloński został ukarany?
Jesteś strasznie nerwowy. Tabliczki gliniane ci się nie zgadzają czy co? Sprawa jest bardzo prosta.
Zresztą któryś mądrala upublicznił w internecie listowną odpowiedź z Biura Oddziału w tej sprawie. Napisano tam m.in.
" Biblia mówiąc o "czasie spustoszenia" Jerozolimy, który miał trwać 70 lat ( 2 Kronik 36:20), podaje, że "cała ziemia stanie się rumowiskiem i pustkowiem"
(Jeremiasza 25: 9-11) oraz "(...) zwróciłem uwagę w księgach na liczbę lat, które miały upłynąć wg słowa Pana do proroka Jeremiasza nad ruinami Jeruzalemu, to jest
70 lat" (Daniela 9:2).Z tych wypowiedzi wyraźnie wynika, że nad ruinami Jeruzalem miało upłynąć 70 lat.
Kolejny błąd polega na utożsamianiu czasu spustoszenia Jeruzalem z ukaraniem króla babilońskiego. Tymczasem z punktu widzenia Królestwa Jehowy, jakim było
królestwo judzkie, oraz jego restauracji pod rządami Jezusa Chrystusa,
interesuje nas czas spustoszenia Jerozolimy oraz zburzenia Jeruzalem, a nie czas ukarania
króla babilońskiego.
Pozorna rozbieżność w spełnieniu tego proroctwa między datą wyzwolenia Izraelitów z Babilonu, a ukaraniem króla Babilonu została w zadawalający sposób
wyjaśniona w Strażnicy nr 13 z 1980 roku na stronie 9 w akapicie 10. Wyraźnie tam podkreślono, że Cyrus sam siebie ogłosił królem Babilonu.
.Perski pogromca Babilonu, Cyrus Wielki, nie przywrócił w Jeruzalem władzy królewskiego domu Dawida. Zdobył pogański Babilon w 539 roku p.n.e., czyli na dwa lata
przed upływem "siedemdziesięciu lat" opustoszenia krainy judzkiej.
Sam siebie ogłosił królem Babilonu i nie zmienił od razu kursu polityki babilońskiej dynastii Nabuchodonozora. W związku z tym narody ujarzmione przez obalone
mocarstwo w dalszym ciągu służyły "królowi babilońskiemu", dopóki nie skończyło się 70 lat. Dopiero w siedemdziesiątym roku wyludnienia Judy uwolnił Cyrus Wielki
wygnańców żydowskich od bezpośredniego podporządkowania królowi Babilonu i pozwolił im wrócić do ojczyzny, by odbudowali swój zdewastowany kraj oraz stołeczne
Jeruzalem wraz ze świątynią (Ezdr. 1:1 do 3:2). W ten sposób Jehowa pociągnął do odpowiedzialności Babilończyków "za ich przewinę", którą się obciążyli wobec Boga
izraelskiego (Jer. 25:12, BT, wyd. I)."
Chcemy przypomnieć, że pierwsze 12 wersetów 25 rozdziału księgi Jeremiasza są poświęcone narodowi izraelskiemu, a nie królowi babilońskiemu. Zawierają one
obszerne uzasadnienie, dlaczego Izraelici znajdą się w niewoli babilońskiej, która miała trwać 70 lat. W ramach tej proroczej zapowiedzi adresowanej do narodu
izraelskiego jest również wzmianka mówiąca o tym, że po upływie 70 lat zostanie ukarany król babiloński.
itp. itd. ale czy ty to w ogóle czytasz? Chyba nie
Polecam książkę "Proroctwo Izajasza" rozdział 19 "Jehowa bezcześci pychę Tyru" czytamy tam m.in:
" Izajasz prorokuje dalej: „W owym dniu Tyr pójdzie w zapomnienie na siedemdziesiąt lat—tyle, ile jest dni jednego króla" (Izajasza 23:1 Są). Kiedy Babilończycy
zniszczą lądową część miasta, Tyr na wyspie „pójdzie w zapomnienie". Zgodnie z tym proroctwem nie będzie potęgą finansową przez okres panowania „jednego króla" —
imperium babilońskiego. Jehowa za pośrednictwem Jeremiasza wymienia Tyr wśród narodów, które zostaną wyznaczone do wypicia wina Jego gniewu. Oświadcza:
„Narody te będą musiały służyć królowi Babilonu przez siedemdziesiąt lat" (Jeremiasza 25:8-17, 22, 27). To prawda, że tyryjskie miasto na wyspie nie podlega władzy
Babilonu przez pełne 70 lat, ponieważ państwo babilońskie upada w 539 roku p.n.e. Owe 70 lat najwyraźniej symbolizuje okres najsilniejszej dominacji Babilonu — okres,
w którym tamtejsza dynastia królewska szczyci się wyniesieniem swego tronu ponad „gwiazdy Boże" (Izajasza 14:13). Różne narody dostają się pod jej hegemonię w
różnych momentach. Ale po upływie 70 lat zwierzchnictwo to się załamie. Co wtedy czeka Tyr?....."
Gdzieś tam na świecie inny mądraliński opublikował podobny list, cytuję co mu odpisano z Biura ( a uwierz przepisanie dla ciebie zajęło mi wiele czasu):
Please note though, what jeremiah actually foretold , namely that "when seventy years have been fulfilled I Jehovah shall call to account against the king of Babylon
and against that natin...their error...and I will make it desolate wastes to time indefinite".
The city of Babylon still existed and was inhabited in early Christian times /1 Peter 5:13/ and does not appear to haved passed out of existence until about the fourth
century C.E. .
Clearly , then, the overthrow of Babylon by the Medo-Persian
army did not equate with its being made "desolate wastes to time indefinite" and so we do not see that you have any basis for saying that the 70 years mentioned in
Jeremiah 25:12 ended when Babylon fell to Medo-Persian forces.
The situation , really, is an Insight Volume 1 ,page 463, states:" The Bible prophecy does not allow for the application of the 70-year period to any time other than that
between the desolation of Judah, accompanying Jerusalem`s destruction , and the return of the Jewish exiles to their homeland as a result of Cyrus` decree. 'It clearly
specifies that the 70 years would be years of devastation of the land of Judah. The prophet Daniel so understood the prophecy, for he states:" I myself, Daniel , discerned
by the books the number of the years concerning which the word of Jehovah had occurred to Jeremiah the prophet , for fulfilling the devastations of Jerusalem, namely,
seventy years (Da.9:2). After describing the conquest of Jerusalem by Nebuchadnezzar, 2 Chronicles 36:20,21 states: " Furthermore , he carried off those remaining
from the sword captive to Babylon, and they came to be servants to him and his sons until the royalty of Persia began to reign; to fulfill Jehovah`s word by the mouth
of Jeremiah, until the land had paid off its sabbaths. All the days lying desolated it kept sabbath, to fulfill seventy years."
You may find it helpful to compare Jeremiah`s prophecy against Babylon with Isaiah`s prophecy against Tyre. The latter, which also refers to a period of 70 years, is
recorded at Isaiah 23:15-18. There , Isaiah foretold:" And it must occur in that day that Tyre must be forgotten seventy years, the same as the days of the king. At the end
of seventy years it will happento Tyre as in the song of a prostitute...And it must occur at the end of seventy years that Jehovah will turn his attention to Tyre, and she must
return to her hire..." Please note that it was sometime after the fall of Jerusalem that Tyre rebelled against Babylon, and so it clearly was not subject to Babylon for a full 70
years that Isaiah referred to represents the period of Babylonia`s greatest domination , when the Babylonian royal dynasty boasts of having lifted its throne even above
"the stars of God" - Isaiah 14:13
Dalej nic nie rozumiesz?. Mieszasz dwie sprawy:
Czas spustoszenia Jeruzalem z ukaraniem króla babilońskiego
mirek napisał:
Jeśli według ŚJ siedemdziesiąt lat skończyło się na Cyrusie w roku 537 to nasuwają się następujące pytania: czy Cyrus był królem Babilonu i czy Cyrus został ukarany?
Na obydwa pytania odpowiedź brzmi: NIE
Ponawiam apel:
Weź proszę do ręki Biblię - może być Tysiąclecia i przeczytaj Ezdrasza 5:13:
"Ale w pierwszym roku [panowania]
Cyrusa, króla babilońskiego, kazał ten król odbudować ten dom Boży."
Polecam też ciekawy artykuł ze stronki:
http://www.2001translation.com/587_or_607.htm
Jerusalem's Destruction 587 or 607?
vamos
Rozważ następujące kwestie:
The 70-year prophecy about Tyre, which began after the destruction of Jerusalem. If that happened in 586, it would bring us to 516, some 20 years after the exiles returned
and Tyre provided cedars for the Jew’s rebuilding work.
The 40 years of devastation on Egypt. It that began in 568, the 40 years ends in 528, but all the exiles were released in 537.
The 70 years that Jerusalem was to be uninhabited and desolate. If 587 is correct, the desolation would have ended in 517, when houses had been built and crops grown
for some 20 years.
So, here is the true chronology:
625 – Nebuchadnezzar begins his rule
617 – Daniel, Ezekiel, and were Jehoiachin exiled
614 – Daniel’s training ends
607 – Jerusalem was destroyed and the 70 years begin
606 – Ezekiel prophecies against Tyre
606 – The siege of Tyre and the 70 years of being forgotten begins
605 – Daniel interprets Nebuchadnezzar’s dream
590 – Ezekiel gets the prophecy of Egypt’s desolation and tells of the siege of Tyre is now completed (it lasted 13 years according to Josephus)
588 – Egypt’s 40-year desolation begins
548 – Egypt’s 40-year desolation ends
539 – Babylon is conquered
537 – the Jews are restored to their homeland and the 70 years end
536 – the 70 years on Tyre end when they provide timber for Jerusalem.
vamos