tropiciel
Niczego nie udowodniłeś ! Piszesz, że "żaden z pisarzy pisząc o zmartwychwstaniu nie wyprowadza tego terminu od czasownika γίνομα " W takim razie mam pytanie : w jakim znaczeniu jest ów termin użyty w Hioba 14 : 14 LXX - " Będę oczekiwał, aż stanę się ponownie. " ( gr. ὑπομενῶ ἕως ἂν πάλιν γένωμαι )
Tropicielu czytaj ze zrozumiem , więc powtórzę ci jeszcze raz . NIKT A ZA AUTORÓW NOWEGO TESTAMENTU PISZĄC O ZMARTWYCHWSTANIU NIE WYPROWADZA TEGO TERMINU OD CZASOWNIKA
γίνομαι
Hioba 14:14
אִם-יָמוּת גֶּבֶר הֲיִחְיֶה כָּל-יְמֵי צְבָאִי אֲיַחֵל עַד-בּוֹא חֲלִיפָתִי׃
jeśli umrze człowiek czy będzie ponownie żył ,
wszystkie dni służyłby ciężkiej mojej będę czekał
aż przyjdzie moja przemiana
Jak wiadomo najwierniejszym tłumaczeniem z tekstu hebrajskiego na grecki jest tłumaczenie Akwili
ἐὰν γὰρ ἀποθάνῃ ἄνθρωπος, ζήσεται συντελέσας ἡμέρας τοῦ βίου αὐτοῦ· ελπιω ἕως ἂν ελθη το αλλαγμα μου
albowiem gdyby umarł, człowiek (czy) będzie żył ponownie, mając ukończone dni jego życia ufam aż do przyjścia zmiany mojej
Tekst ten nie jest aż tak jednoznaczny bo również dobrze może w nim chodzić o zmianę jaka miała nastąpić w życiu Hioba po tym , jak do samego końca Hiob okazał się Bogu wierny
Teoria można tworzyć sobie przeróżne istotne
jest jakich określeń używali pisarze NT
jak na razie to widzę twoja własną teorię w twoich wpisach
Te wpisy jak je nazywasz pochodzą z tekstów NT skoro je nie uznajesz to wskaż chociaż jeden werset z NOWEGO TESTAMENTU gdzie któryś z ewangelistów pisząc o Zmartwychwstanie użył w tym przypadku czasownika pochodzącego od rdzennego ginomai
Mnie równiez interesują konkretne argumenty oparte na Słowie Bożym, a nie na spekulacjach. Temu, że Jezus wstąpił do nieba nikt rozsądny nie zaprzecza, bo Pismo Święte o tym wyraźnie mówi. Natomiast to samo Pismo Święte nigdzie nie mówi, że Jezus zanim się urodził w Betlejem żył w niebie jako druga osoba trój-osobowego Boga lub jako anioł czy książę anielski.
Zobaczmy jak to wygląda i ciebie w praktyce
Ew Jan 16: 28
Wyszedłem od Ojca i przyszedłem na świat; znowu
opuszczam świat i idę do Ojca
Czy wyjście od Ojca pojmujesz tak samo jak pójście Jezusa do Ojca ?
ἐγένετo od czasownika γίνομαι nie musi w tym wypadku oznaczać jedynie stworzenia świata. Poza tym jaki świat stał się ?
Otwórz sobie Septuagintę na 1 Moj 1: 14 czy stanie się światła , gwiazd nie musi jeszcze dowodzić że zostały stworzone
Gdyby czytamy tekst grecki to widać wyraźnie że tłumacz użył czasownika
ἐγένετο dokładnie ten sam czasownik został użyty w Prologu ew Jan
1:3 Wszystko za jego pośrednictwem (
ἐγένετο )powstało, a bez niego nic nie (
ἐγένετο)
powstało, co powstało.
Jak myślisz jaki świat jest przypisany Bogu JHWH ? w prologu jest mowa o staniu się wszystkiego w czasie dokonanym , nowe stworzenie nigdy nie zostało nazwane światem
וּשְׁמוֹ נִקְרָא być nazwany Słowem, to nie to samo co być Słowem ! Podobnie być nazwany "lwem", to nie to samo co być lwem.
Tropicielu według ciebie syn Boga który według zapowiedzi anioła miał otrzymać imię Jezus wcale jeszcze nie dowodzi tego że był on Jezusem ?
W ks Obj 19: 13
imię zaś jego brzmi: Słowo Boże.
w całym kontekście jest mowa o imieniu Tego którego zobaczył Jan w wizji
Jezus upodobnił się do zwykłych ludzi, choć nie musiał. Był doskonały i bezgrzeszny, i mógł być obwołany królem, a nawet władcą całego świata.
Może tak : czy według ciebie Adam był człowiekiem skoro był to nie musiał się upodabniać do swego potomstwa .
Przecież już od momentu narodzenia Jezus był człowiekiem więc nie istniała później taka potrzeba aby jako człowiek się uniżał , upodabniał do ludzi gdyż był On jednym z nich
A gdzie masz napisane w Biblii, że przyjmowali ciała ludzkie, albo że się materializowali ? to jest wyłącznie twoja filozofia.
Duch nie ma ciała ani kości Abrham goszcząc aniołów przygotował dla nich poczęstunek i razem z nim zasiedli do spożycia - uważasz że podając placki upadały one na piasek .
Rozumiem że nad tym to ty nigdy się nie zastanawiałeś , dlatego stawiasz nie do końca przemyślane wnioski ..
יֵּשׁוּעַ הוּא הָאָדוֹן