Dowód na Boskość Jezusa.

Dwoistość natur, współistotność, imię JHWH, syn Marii...

Moderatorzy: kansyheniek, Bobo, booris, Junior Admin, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Paszko
Posty: 453
Rejestracja: 31 maja 2016, 11:39

Post autor: Paszko »

Listek pisze:
Paszko pisze: że Jezus i Ojciec są różni, podczas gdy Jezus nauczał, że stanowią jedność.
Jesteśmy jednością gdy jesteśmy zgodni, jednego ducha i jednej myśli .
Jednak jesteśmy różnymi osobami.Czyż nie?

J 17:21
"Aby wszyscy byli jedno, jak Ty, Ojcze, ze Mną, a Ja z Tobą, aby i oni byli z nami, aby świat uwierzył, żeś Ty mnie posłał."

To, co jest ciałem, nie może osiągnąć jedności z innym ciałem. Kiedy jednak coś nie ma ciała, lecz może przebywać w ciele, albo w wielu ciałach, wtedy pojęcie jedności wydaje się dość naturalne.

Ja i Ojciec jedno jesteśmy
(Jn 10,30)

Słów tych, które wam mówię, nie wypowiadam od siebie. Ojciec, który trwa we Mnie, On sam dokonuje tych dzieł. (Jn 14,10)

Pojęcie "osoby" nie nadaje się do opisu Boga. To jest słowo stworzone do opisu ludzi. Używanie go dla opisywania natury Boga stanowi błąd antropomorfizacji, charakterystyczny dla kręgu kultury hellenistycznej, znanej z upartego oblekania w ludzkie kształty abstrakcji takich jak Czas (Chronos), Umysł (Psyche) itp. Nikt nigdy nie użył słowa "osoba" do opisu ducha, a tymczasem Bóg jest Duchem, Słowa, które Ja wam powiedziałem, są Duchem (Jn 6,63), co się z Ducha narodziło, jest Duchem (Jn 3,6). Ten Duch jest obecny w nas i jest Duchem Boga. Nie tego Boga, co siedzi sobie wygodnie na tronie w niebie nad naszymi głowami - ale Tego, którego Królowanie jest w nas.
ΛΕΓΕΙ ΙΗΣΟΥΣ ΟΥΚ ΕΣΤΙΝ ΤΕΘΑΜΜΕ
ΝΟΝ Ο ΟΥΚ ΕΓΕΡΘΗΣΕΤΑΙ ☩

Awatar użytkownika
Listek
Posty: 7838
Rejestracja: 31 mar 2013, 21:25
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Listek »

Lb 23:19 bw
Bóg nie jest człowiekiem, aby nie dotrzymał słowa

1J 4:2 bpd
"Po tym poznawajcie Ducha Bożego:
Wszelki duch, który przyznaje, że Jezus jest Chrystusem, który przyszedł w ciele, jest z Boga,"
Dz 10:38
"Znacie sprawę Jezusa z Nazaretu, którego Bóg namaścił Duchem Świętym i mocą. Dlatego że Bóg był z Nim, przeszedł On, dobrze czyniąc i uzdrawiając wszystkich, którzy byli pod władzą diabła."
Czy przyznasz,ze Bóg Ojciec i Namaszczony Jezus to dwie różne istoty, zgodne w każdej sprawie, czyli w jedności?

Izajasz 11,(1)
I wyrośnie różdżka z pnia Jessego, wypuści się odrośl z jego korzeni. (2) I spocznie na niej Duch Pański, duch mądrości i rozumu, duch rady i męstwa, duch wiedzy i bojaźni Pańskiej.
Izajasz 42,1
Oto mój Sługa, którego podtrzymuję. Wybrany mój, w którym mam upodobanie. Sprawiłem, że Duch mój na Nim spoczął; On przyniesie narodom Prawo. (2) Nie będzie wołał ni podnosił głosu, nie da słyszeć krzyku swego na dworze. (3) Nie złamie trzciny nadłamanej, nie zagasi knotka o nikłym płomyku. On niezachwianie przyniesie Prawo. (4) Nie zniechęci się ani nie załamie, aż utrwali Prawo na ziemi
Twa sprawiedliwość to wieczna sprawiedliwość, a Tora Twoja jest prawdą Ps.119,142
"I będzie ci jako znak na ręce twojej i jako przypomnienie między oczyma twoimi, aby prawo Boga było zawsze w ustach twoich." Wj 13:9

Awatar użytkownika
Paszko
Posty: 453
Rejestracja: 31 maja 2016, 11:39

Post autor: Paszko »

Listek pisze:Lb 23:19 bw
Bóg nie jest człowiekiem, aby nie dotrzymał słowa

1J 4:2 bpd
"Po tym poznawajcie Ducha Bożego:
Wszelki duch, który przyznaje, że Jezus jest Chrystusem, który przyszedł w ciele, jest z Boga,"
Dz 10:38
"Znacie sprawę Jezusa z Nazaretu, którego Bóg namaścił Duchem Świętym i mocą. Dlatego że Bóg był z Nim, przeszedł On, dobrze czyniąc i uzdrawiając wszystkich, którzy byli pod władzą diabła."
Czy przyznasz,ze Bóg Ojciec i Namaszczony Jezus to dwie różne istoty, zgodne w każdej sprawie, czyli w jedności?

Izajasz 11,(1)
I wyrośnie różdżka z pnia Jessego, wypuści się odrośl z jego korzeni. (2) I spocznie na niej Duch Pański, duch mądrości i rozumu, duch rady i męstwa, duch wiedzy i bojaźni Pańskiej.
Izajasz 42,1
Oto mój Sługa, którego podtrzymuję. Wybrany mój, w którym mam upodobanie. Sprawiłem, że Duch mój na Nim spoczął; On przyniesie narodom Prawo. (2) Nie będzie wołał ni podnosił głosu, nie da słyszeć krzyku swego na dworze. (3) Nie złamie trzciny nadłamanej, nie zagasi knotka o nikłym płomyku. On niezachwianie przyniesie Prawo. (4) Nie zniechęci się ani nie załamie, aż utrwali Prawo na ziemi
Który z tych cytatów miałby przeczyć temu, co napisałem? :mysli:

Mesjasz jest człowiekiem - ciałem namaszczonym przez obecność Ducha Boga, o którym Jezus nauczał, że "jest Duchem". Gdzie w Piśmie Świętym Bóg jest nazywany istotą? Chyba żeby jakaś istota z Niego się narodziła - wtedy Bóg jest także i istotą, bo "co się z Ducha narodziło jest Duchem".

A zatem:

- dlaczego uważasz, że Bóg jest istotą? Czy Biblia nie naucza, że istoty żyją w ciele?

wtedy to Pan Bóg ulepił człowieka z prochu ziemi i tchnął w jego nozdrza tchnienie życia, wskutek czego stał się człowiek istotą żywą (Rdz 2,7)

Czym innym jest 'istota czegoś', a czym innym 'bycie istotą'. Pierwsze jest tym, co istotne, drugie zaś istnieniem w ciele, bytowaniem.

- dlaczego nauczasz, że Jezus i Ojciec są różni, skoro Jezus przeciwnie nauczał?

aby wszyscy stanowili jedno, jak Ty, Ojcze, we Mnie, a Ja w Tobie
(Jn 17,21)

Jezus odpowiedział: "Pierwsze jest: Słuchaj, Izraelu, Pan Bóg nasz, Pan jest jeden. (Mk 12,28-29)

Skoro Bóg jest jeden i jest w Pomazańcu, to nie możemy powiedzieć, że są różni, ale właśnie przeciwnie - że są jednością. I tak samo w jedność połączyło się ciało Gadareńczyka i duch nieczysty, który przedstawił się "Legion". Duch w ciele zapytany w ciele odpowiedział ciałem - byli różni, czy stanowili jedno? Sam sobie odpowiedz.
ΛΕΓΕΙ ΙΗΣΟΥΣ ΟΥΚ ΕΣΤΙΝ ΤΕΘΑΜΜΕ
ΝΟΝ Ο ΟΥΚ ΕΓΕΡΘΗΣΕΤΑΙ ☩

Awatar użytkownika
David77
Posty: 3720
Rejestracja: 19 mar 2011, 11:07
Lokalizacja: MÜNCHEN

Post autor: David77 »

Paszko,

Względem ciała są aktualne, lecz względem ducha - już się dokonały. I to o tym drugim rozumieniu czytamy np. u proroka Daniela:

W czasach tych królów Bóg Nieba wzbudzi królestwo, które nigdy nie ulegnie zniszczeniu. (Dn 2,44)


i to także miał na myśli Rabbi, gdy porównywał je do ziarna, albo gdy mówił uczniom, że Królestwo jest w nich, albo, że są od niego niedaleko.
Gdyby Królestwo zaczęło panować od czasów Jezusa to czy apostołowie oczekiwali by nastania królestwa Bożego ? w jakim niby celu ? Jezus był widzialnym przedstawiciele królestwa które dopiero ma nadejść w przyszłości , mówiąc do faryzeusza ,, królestwo Boże jest pośród was miał na myśli siebie jako przedstawiciele tegoż królestwa .
Aniołowie to po polsku "posłańcy" Boga. Czy można utożsamiać tego, co został posłany, z Tym, co posłał?
W krzaku płonącym ogniem kto był sam Bóg czy też jego anioł który go reprezentował ?
Na podstawie Psalmów, mowy Jezusa oskarżonego o bluźnierstwo a także prologu Jana, należy nie tylko stwierdzić, że owszem, ale także, iż tak nauczał Jezus. Ale to tylko jedna strona medalu, bo tak jak pisałem o Gadareńczyku, że jednocześnie był "Legionem" i nie był, tak samo jest u Jana: ὁ Λόγος ἦν πρὸς τὸν Θεόν, καὶ Θεὸς ἦν ὁ Λόγος, czyli Słowo jest Bogiem i zarazem nie jest, podczas gdy chiazmiczna natura tego stwierdzenia dodatkowo sugeruje wewnętrzną współzależność między oboma pojęciami.


Na podstawie Psal jasno wynika że tytuł ,, Bóg '' nie był wyłącznie zarezerwowany tylko dla jedynego Boga . Skoro Logos był u Boga to nie był on tymże Bogiem u którego był .

W komentarzu W. Barclaya do ewangelii Jana czytamy:

"Grek nigdy nie powie o Bogu theos, lecz zawsze ho theos. Jeśli natomiast używa rzeczownika bez rodzajnika, to przybiera on znaczenie zbliżone do przymiotnika, określające charakter lub przymioty osoby. A więc Jan nie pisze, że Słowo było ho theos, gdyż oznaczałoby to, że Słowo było identyczne z Bogiem. Natomiast pisząc, że Słowo było theos – bez rodzajnika określonego – stwierdza w rezultacie, że Słowo było, jakbyśmy powiedzieli, tego samego charakteru i tej samej jakości, co Bóg. Powtórzmy raz jeszcze, że pisząc a Bogiem było Słowo, Jan nie chce powiedzieć, że Jezus był identyczny z Bogiem, lecz że był doskonale zgodny w myśleniu, w sercu, w istocie tak, że w Jezusie doskonale widzimy, jaki jest Bóg." W. Barclay "Ewangelia według św. Jana", tom I, wyd. Słowo Prawdy, Warszawa 1986, str. 55-56.

- kontekstem bliższym, w którym 'ho theos' odróżniony jest od 'theos' w formie ontologicznej a nie funkcjonalnej, dodatkowo 'theos' (Słowo) PRZEBYWA u 'ho theos' (Bóg), co wskazuje na to, iż jest kimś innym od Niego. posiadającego jednakże SWOJEGO 'ho theos', który jest Jego Bogiem i Głową (Mich. 5,3; Obj. 3,2.12; 1 Kor. 11,3)

Tej zasady nie można zastosować odwrotnie (to znaczy nigdzie w Piśmie Syn nie jest nazwany Bogiem dla Ojca, Jego Głową, bądź Ojciec jest mu poddany w jakikolwiek
sposób).
Piszesz, że Jezus i Ojciec są różni, podczas gdy Jezus nauczał, że stanowią jedność. To są dwie sprzeczne ze sobą nauki. A kiedy mam wybierać między Twoją nauką, a nauką Jezusa, to zgadnij którą wybiorę?
Gdybyś znał naukę którą przekazał Jezus to nie bazował byś na tak płytkich wnioskach

Zatem wybieraj

Ew Jan 17: (21) Aby wszyscy byli jedno, jak Ty, Ojcze, we mnie, a Ja w tobie, aby i oni w nas jedno byli, aby świat uwierzył, że Ty mnie posłałeś. (22) A Ja dałem im chwałę, którą mi dałeś, aby byli jedno, jak my jedno jesteśmy. (23) Ja w nich, a Ty we mnie, aby byli doskonali w jedności, żeby świat poznał, że Ty mnie posłałeś i że ich umiłowałeś, jak i mnie umiłowałeś. (24)


Uczniowie Jezusa mieli z nim być jedno w taki sam sposób jak Jezus jest jedno ze swym Ojcem :-D I co ty na to :-D

bo tak jak pisałem o Gadareńczyku, że jednocześnie był "Legionem"
Przebywane demonów w jednym człowieku nie sprawiało że ten jeden człowiek był owymi demonami ;-) Podobnie jak zamieszkanie Chrystusa w swoich uczniach nie sprawia że są oni Chrystusem .
Skoro Bóg jest jeden i jest w Pomazańcu, to nie możemy powiedzieć, że są różni, ale właśnie przeciwnie - że są jednością. I tak samo w jedność połączyło się ciało Gadareńczyka i duch nieczysty, który przedstawił się "Legion". Duch w ciele zapytany w ciele odpowiedział ciałem - byli różni, czy stanowili jedno? Sam sobie odpowiedz.
Hebr 9:25 Albowiem Chrystus nie wszedł do świątyni zbudowanej rękami, która jest odbiciem prawdziwej, ale do samego nieba, aby się wstawiać teraz za nami przed obliczem Boga;


Czy Jezus jako arcykapłan wstawia się przed samym sobą :-/

Rz7: 34 Któż będzie potępiał? Jezus Chrystus, który umarł, więcej, zmartwychwstał, który jest po prawicy Boga, Ten przecież wstawia się za nami.

Skoro Jezus zajmuje miejsce po prawicy Boga to nie jest jednocześnie tymże Bogiem :-D

Apostołowie jasno stwierdzają iż Syn Boga Jezus Chrystus ma nad sobą kogoś kto jest jego Bogiem i komu też jest podporządkowany . Ludzie którzy odrzucają prostą naukę Chrystusa muszą się zmuszać aby tego nie zauważyć .
יֵּשׁוּעַ הוּא הָאָדוֹן

Awatar użytkownika
Paszko
Posty: 453
Rejestracja: 31 maja 2016, 11:39

Post autor: Paszko »

David77 pisze:
Gdyby Królestwo zaczęło panować od czasów Jezusa to czy apostołowie oczekiwali by nastania królestwa Bożego ? w jakim niby celu ?

Marzyło im się królestwo żydowskie na ziemi niezawisłe od Imperium Rzymian. Tymczasem Mesjasz dał im królowanie Boga w nich samych.
David77 pisze:
Jezus był widzialnym przedstawiciele królestwa które dopiero ma nadejść w przyszłości , mówiąc do faryzeusza ,, królestwo Boże jest pośród was miał na myśli siebie jako przedstawiciele tegoż królestwa .


Mylisz się, Jezus nauczał zupełnie inaczej. Królestwo nie będzie, lecz jest (ἐστιν) - czas teraźniejszy - i nie pośród, lecz wewnątrz (ἐντὸς) [to samo słowo w Mt 23,26]:

Zapytany przez faryzeuszów, kiedy przyjdzie królestwo Boże, odpowiedział im: «Królestwo Boże nie przyjdzie dostrzegalnie; i nie powiedzą: "Oto tu jest" albo: "Tam". Oto bowiem królestwo Boże jest w was» [βασιλεία τοῦ Θεοῦ ἐντὸς ὑμῶν ἐστιν] (Łk 17,20-21)


David77 pisze:
W krzaku płonącym ogniem kto był sam Bóg czy też jego anioł który go reprezentował ?


Był to Duch Boga reprezentowany przez formę materialną "posłaną", by w ciele reprezentowała Ducha.

David77 pisze:
Na podstawie Psal jasno wynika że tytuł ,, Bóg '' nie był wyłącznie zarezerwowany tylko dla jedynego Boga .
Właśnie dla Jedynego Boga był zarezerwowany, zaś używano go w odniesieniu do ciał, które wypełnione były Duchem Boga, np. w trakcie wydawania wyroku sędzia jedynie ogłaszał wolę Boga.

David77 pisze:
Skoro Logos był u Boga to nie był on tymże Bogiem u którego był .

Mylisz się, bo ludzką miarę do Boga przykładasz. Logos jest Słowem, a Słowo jest Duchem, tak jak i Bóg jest Duchem, przy czym Bóg jest Jeden i jest w Jezusie. A więc jak "Legion" jednocześnie był i nie był Gadareńczykiem, tak Logos był zarazem Bogiem i u Boga, tak Jezus był człowiekiem i zarazem Elohim, tak Paweł jednocześnie był Pawłem i Chrystusem itd. itp... U ludzi to niemożliwe, ale nie u Boga. Dlaczego? Widocznie Bóg nie jest człowiekiem i Jego istnienie niepodobne jest do ludzkiego. Podobnie rzecz ma się z "Legionem", którego status ontologiczny stanowi wyzwanie dla zdrowego rozsądku, logiki a nawet leksyki ziemskich języków.



David77 pisze:
W komentarzu W. Barclaya do ewangelii Jana czytamy:

"Grek nigdy nie powie o Bogu theos, lecz zawsze ho theos. Jeśli natomiast używa rzeczownika bez rodzajnika, to przybiera on znaczenie zbliżone do przymiotnika, określające charakter lub przymioty osoby. A więc Jan nie pisze, że Słowo było ho theos, gdyż oznaczałoby to, że Słowo było identyczne z Bogiem. Natomiast pisząc, że Słowo było theos – bez rodzajnika określonego – stwierdza w rezultacie, że Słowo było, jakbyśmy powiedzieli, tego samego charakteru i tej samej jakości, co Bóg. Powtórzmy raz jeszcze, że pisząc a Bogiem było Słowo, Jan nie chce powiedzieć, że Jezus był identyczny z Bogiem, lecz że był doskonale zgodny w myśleniu, w sercu, w istocie tak, że w Jezusie doskonale widzimy, jaki jest Bóg." W. Barclay "Ewangelia według św. Jana", tom I, wyd. Słowo Prawdy, Warszawa 1986, str. 55-56.

A teraz wyjaśnij dlaczego Jan nie użył w Prologu przymiotnika (2304 theíos) , tylko rzeczownik (2316 theós) , skoro rzekomo szło mu o przymioty? :-D

Pisałem Ci też o sugestywnej chiazmiczności. Wierzysz, że Biblia jest zakodowana na więcej niż jednym poziomie? Bo ja tak. I uznaję Janowy chiazm z Prologu za znacząco podobny do chiazmu, którym Jezus określał Boga:

ὁ Λόγος ἦν πρὸς τὸν Θεόν,
καὶ Θεὸς ἦν ὁ Λόγος

Ἀβ
βᾶ

Natura Boga jest bardziej skomplikowana niż binarne jest/nie jest. Raczej podobniejsza jest do natury tego nieczystego ducha, co był i zarazem nie był Gadareńczykiem. Tak samo jest zresztą z naturą tego świata. Jak zejdziesz z opisu makrokosmosu do opisu mikrokosmosu, nie będziesz już mógł powiedzieć: cząstka A jest tu, a tam już jej nie ma. A zatem w Biblii jest wszystko - nawet mechanika kwantowa.

David77 pisze:

Uczniowie Jezusa mieli z nim być jedno w taki sam sposób jak Jezus jest jedno ze swym Ojcem


jeszcze się nie ujawniło,
czym będziemy.
Wiemy, że gdy się objawi,
będziemy do Niego podobni
(1Jn 3,2)

David77 pisze:
Czy Jezus jako arcykapłan wstawia się przed samym sobą :-/

Rz7: 34 Któż będzie potępiał? Jezus Chrystus, który umarł, więcej, zmartwychwstał, który jest po prawicy Boga, Ten przecież wstawia się za nami.

Skoro Jezus zajmuje miejsce po prawicy Boga to nie jest jednocześnie tymże Bogiem :-D

Czy ja jestem Żydem, by nazywać Jezusa arcykapłanem?

Czy jeśli Bóg obraca się wokół własnej osi, to czy Jezus wiruje wraz z Nim, aby wciąż być po prawicy?

Wszystko to są słowa przeznaczone dla ewangelizacji Żydów, tych samych co chwytali za kamienie, gdy uznawali że Jezus czyni się Bogiem.
David77 pisze:
Apostołowie jasno stwierdzają iż Syn Boga Jezus Chrystus ma nad sobą kogoś kto jest jego Bogiem i komu też jest podporządkowany . Ludzie którzy odrzucają prostą naukę Chrystusa muszą się zmuszać aby tego nie zauważyć .
Ciało ma nad sobą kogoś, komu jest podporządkowane - Boga, który jest Duchem królującym w ciele.
ΛΕΓΕΙ ΙΗΣΟΥΣ ΟΥΚ ΕΣΤΙΝ ΤΕΘΑΜΜΕ
ΝΟΝ Ο ΟΥΚ ΕΓΕΡΘΗΣΕΤΑΙ ☩

Awatar użytkownika
David77
Posty: 3720
Rejestracja: 19 mar 2011, 11:07
Lokalizacja: MÜNCHEN

Post autor: David77 »

Paszko,

Marzyło im się królestwo żydowskie na ziemi niezawisłe od Imperium Rzymian. Tymczasem Mesjasz dał im królowanie Boga w nich samych.
Wnioskuję że nie znasz treści Pisma św

Dz 1: 6 Gdy oni tedy się zeszli, pytali go, mówiąc: Panie, czy w tym czasie odbudujesz królestwo Izraelowi? (7) Rzekł do nich: Nie wasza to rzecz znać czasy i chwile, które Ojciec w mocy swojej ustanowił,

Mylisz się, Jezus nauczał zupełnie inaczej. Królestwo nie będzie, lecz jest (ἐστιν) - czas teraźniejszy - i nie pośród, lecz wewnątrz (ἐντὸς) [to samo słowo w Mt 23,26]:

Zapytany przez faryzeuszów, kiedy przyjdzie królestwo Boże, odpowiedział im: «Królestwo Boże nie przyjdzie dostrzegalnie; i nie powiedzą: "Oto tu jest" albo: "Tam". Oto bowiem królestwo Boże jest w was» [βασιλεία τοῦ Θεοῦ ἐντὸς ὑμῶν ἐστιν] (Łk 17,20-21)
Aby zrozumieć niektóre wersety biblijne musiał byś najpierw zapoznać się bardzo dobrze z treścią NT no i zrozumieć co tam jest napisane

Jezus mówił ,, Ja jestem chlebem żywym , Ja jestem prawdziwym krzewem winnym te wypowiedzi są w czasie teraźniejszym c, czy ktoś z jego słuchaczy uważał do za macę ? lub krzew winny ? :-D

Thayera Greek Lexicon
Strongs NT 1787: ἐντός

ἐντός, przysłówek ((od ἐν, w przeciwieństwie do ἐκτός), wewnątrz, w środku: w dopełniaczu ἐντός ὑμῶν, w was, to znaczy pośród was , Luke 17:21 (ἐντός αὐτῶν, Ksenofont, 1, 10, 3. (ale patrz przejścia); ἐντός τούτων, piekło 2, 3, 19; inne), a inne, w was (czyli w swoich duszach), znaczenie których stosowanie pozwala na słowa (ἐντός μου,. Psalm 38: 4 ( ); Psalm 108: 22 ( ), Itp .; (Hipolit, sygn haer 5, 7, 8;.. Petrus Aleksandryjski, list puszki. 5)), ale nie z kontekstu; τό ἐντός, wnętrze, Matthew 23:26 .

czy mam ci podać jeszcze tłumaczenie BT BW BPW ??? :-D


W krzaku płonącym ogniem kto był sam Bóg czy też jego anioł który go reprezentował ?
Był to Duch Boga reprezentowany przez formę materialną "posłaną", by w ciele reprezentowała Ducha.
Wystarczyło otworzyć Biblię , a zapodziałem nie wiesz gdzie to jest napisane

2 Moj 3:2 Wtem ukazał mu się anioł Pański w płomieniu ognia ze środka krzewu; i spojrzał, a oto krzew płonął ogniem, jednakże krzew nie spłonął.

no i po co bałamutnie wykręcać treść Pisma sw skoro był to Anioł JHWH to tak należy to rozumieć :-D .

Na podstawie Psal jasno wynika że tytuł ,, Bóg '' nie był wyłącznie zarezerwowany tylko dla jedynego Boga .
Właśnie dla Jedynego Boga był zarezerwowany, zaś używano go w odniesieniu do ciał, które wypełnione były Duchem Boga, np. w trakcie wydawania wyroku sędzia jedynie ogłaszał wolę Boga.
Jeżeli tytuł Bóg był zarezerwowany wyłącznie dla Boga to nie można go było używać do ludzi :-D


Skoro Logos był u Boga to nie był on tymże Bogiem u którego był .
Mylisz się, bo ludzką miarę do Boga przykładasz.
Po pierwsze słowa spisane nie są Bogiem a po drugie spisano je dla ludzi a nie dla kosmitów . Z treści prologu ew Jan jasno dwa razy podkreślono iż słowo było u Boga zatem dla autora tego stwierdzenia miał to znaczenie .
Logos był zarazem Bogiem i u Boga, tak Jezus był człowiekiem i zarazem Elohim,

Widocznie Bóg nie jest człowiekiem i Jego istnienie niepodobne jest do ludzkiego.

Powiedz mi gdzie uczą takiej logiki Bóg był człowiekiem i nie był człowiekiem :-D
A teraz wyjaśnij dlaczego Jan nie użył w Prologu przymiotnika (2304 theíos) , tylko rzeczownik (2316 theós) , skoro rzekomo szło mu o przymioty?
Najpierw zadaj sobie pytanie w jakim to celu używano w grece Koine rodzajnika określonego :-D

Wymień przypadki kiedy taki rodzajnik nie był potrzebny ? sam to zrobisz czy mam ci podać strony książek poświęconych nauce greki biblijnej

Język Grecki Nowego Testamentu Krzysztof Bardzki Str 8

Rodzajnik umieszczamy bezpośrednio przed rzeczownikiem . Rodzajniki nadają wyrazowi znaczenie zindywidualizowane i jest używany w podobny sposób jak rodzajnik określony w niektórych językach europejskich ( angielski ,francuski ,niemiecki ,hiszpański ,włoski )

np :

άνθρωπος. - jakiś człowiek ,w ogóle człowiek
ο άνθρωπος- określony człowiek którego zna autor i adresat wypowiedzi .

W grece rodzajnik pełnił pierwotnie funkcję zaimka wskazującego dokładnie określał czy dana osoba jest znana autorowi czy też chodzi o jakąś tam osobę w ogólnym pojęciu

Aby to zilustrować posłużę się takim zdaniem :

ιακωβ ἐστίν ἄνθρωπος – Jakub jest człowiekiem


W tym przypadku Jakub jest po prostu zaliczamy go do kategorii ludzi, a słowo człowiek nabiera charakteru opisowego, wskazując na cechy zamiast stwierdzać jego tożsamość.




ακωβ ἐστίν ὁ ἄνθρωπος – Jakub jest tym człowiekiem

Jeżeli powiemy: Jakub jest tym człowiekiem — to utożsamiamy Jakuba z określoną osobą, którą właśnie mamy na myśli;

Ewangelista gdyby chciał napisać że Logos był tym Bogiem u którego był wówczas napisał by to w ten sposób


Ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ λόγος, καὶ ὁ λόγος ἦν πρὸς τὸν θεόν, καὶ ὁ θεὸς ἦν ὁ λόγος.

Na początku był ten Słowo a ten Słowo był u tego Boga i tym Bogiem był ten Słowo

Jednak ewangelista nic takiego nie napisał dla odróżnienia Logos od Boga nie wstawił rodzajnika sygnalizując w ten sposób że Logos nie jest tymże Bogiem u którego był

Ew Jan 1:1
Ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ λόγος, καὶ ὁ λόγος ἦν πρὸς τὸν θεόν, καὶ θεὸς ἦν ὁ λόγος.
Czy ja jestem Żydem, by nazywać Jezusa arcykapłanem?
Podaj mi werset Biblijny gdzie jest napisane iż Jezus jest arcykapłanem tyko dl Żydów ???
Wszystko to są słowa przeznaczone dla ewangelizacji Żydów, tych samych co chwytali za kamienie, gdy uznawali że Jezus czyni się Bogiem.
Zgadza się tak uważali Żydzi ale nie Jezus , również Żydzi uważali że Jezus łamał Szabbat czy też tak uważasz ? :-D

Jeżeli chcesz poznać naukę pierwszych chrześcijan to zacznij czytać Dz. ap i postał sobie pytanie w jaki sposób apostołowie wyjaśnili pisma a w jaki sposób robisz to ty ?

Apostołowie jasno stwierdzają iż Syn Boga Jezus Chrystus ma nad sobą kogoś kto jest jego Bogiem i komu też jest podporządkowany . Ludzie którzy odrzucają prostą naukę Chrystusa muszą się zmuszać aby tego nie zauważyć .

Ciało ma nad sobą kogoś, komu jest podporządkowane - Boga, który jest Duchem królującym w ciele.
Uważasz że Bóg sam sobie jest podporządkowany i mówi że ma nad sobą Boga :-D
יֵּשׁוּעַ הוּא הָאָדוֹן

Awatar użytkownika
nesto
Posty: 4218
Rejestracja: 02 kwie 2012, 12:06
Lokalizacja: były katolik

Post autor: nesto »

David77 pisze:Podaj mi werset Biblijny gdzie jest napisane iż Jezus jest arcykapłanem tyko dl Żydów ???
Podaj werset, gdzie Kajfasz jest w Biblii określony arcykapłanem tylko dla Żydów.
Krowy będą się źrebili, kobyły cielili, owieczki prosili, chłop z chłopem spać będzie, baba z babą, wilki latać będą, bociany pływać, słońce wzejdzie na zachodzie, a zajdzie na wschodzie!

Awatar użytkownika
Paszko
Posty: 453
Rejestracja: 31 maja 2016, 11:39

Post autor: Paszko »

David77 pisze: Wnioskuję że nie znasz treści Pisma św
Wnioskuję, że znasz treść, ale jej nie pojąłeś.

Królestwo moje nie jest z tego świata (Jn 18,36)

Twoim zdaniem królestwo "nie z tego świata" jest królestwem Izraela? :lol:


David77 pisze: Jezus mówił ,, Ja jestem chlebem żywym , Ja jestem prawdziwym krzewem winnym te wypowiedzi są w czasie teraźniejszym
I jedyny wniosek, jaki z tego wyciągasz, jest taki, że słuchacze "uznawali Jezusa za macę"? A zatem jeszcze wiele lektur NT przed Tobą :roll:

David77 pisze:
w was, to znaczy pośród was
Polecenie to bowiem, które ja ci dzisiaj daję, nie przekracza twych możliwości i nie jest poza twoim zasięgiem. Nie jest w niebiosach, by można było powiedzieć: «Któż dla nas wstąpi do nieba i przyniesie je nam, a będziemy słuchać i wypełnimy je». I nie jest za morzem, aby można było powiedzieć: «Któż dla nas uda się za morze i przyniesie je nam, a będziemy słuchać i wypełnimy je». Słowo to bowiem jest bardzo blisko ciebie: w twych ustach i w twoim sercu, byś je mógł wypełnić (Pwt 30,11-14)

Słowo to jest blisko ciebie, na twoich ustach i w sercu twoim. (Rz 10,8)

Słowo to bowiem jest bardzo blisko ciebie: w twych ustach, w twoim sercu i w rękach twoich, abyś je mógł wypełnić (Tertulian, Przeciw Marcjonowi)
David77 pisze: skoro był to Anioł JHWH to tak należy to rozumieć
Jeśli chcesz, możesz dalej wierzyć, że Ojciec jest daleko od Ciebie. Co mi do tego?


David77 pisze: Na podstawie Psal jasno wynika że tytuł ,, Bóg '' nie był wyłącznie zarezerwowany tylko dla jedynego Boga .
Bluźnisz i popełniasz grzech wielobóstwa. Jezus wyraźnie nauczał, że "Bóg jest jeden".

David77 pisze: Jeżeli tytuł Bóg był zarezerwowany wyłącznie dla Boga to nie można go było używać do ludzi
Chyba że był w nich Jego Duch.

David77 pisze: Skoro Logos był u Boga to nie był on tymże Bogiem u którego był .
Gadareńczyk był i nie był, i tak samo Logos był i nie był. Ciałem nie był, ale duchem - był.


David77 pisze:
słowa spisane nie są Bogiem

Bóg jest Duchem (Jn 4,24)

Duch daje życie; ciało na nic się nie przyda. Słowa, które Ja wam powiedziałem, są Duchem (Jn 6,63)

David77 pisze: Powiedz mi gdzie uczą takiej logiki Bóg był człowiekiem i nie był człowiekiem
W Piśmie Świętym. Gadareńczyk był "Legionem" i nie był "Legionem". Cieleśnie nie był. Duchowo był.
Najpierw zadaj sobie pytanie w jakim to celu używano w grece Koine rodzajnika określonego
Pisałeś pół godziny, a na pytanie mi nie odpowiedziałeś. Powtarzam: dlaczego Jan nie użył w Prologu przymiotnika (2304 theíos) , tylko rzeczownik (2316 theós) , skoro rzekomo szło mu o przymioty?
Podaj mi werset Biblijny gdzie jest napisane iż Jezus jest arcykapłanem tyko dl Żydów ???
Podaj mi werset z listu skierowanego do gojów, gdzie Jezus jest nazywany arcykapłanem.
Uważasz że Bóg sam sobie jest podporządkowany i mówi że ma nad sobą Boga
Ciało, w którym przebywa Bóg (który "jest Duchem"), ma nad sobą Boga i jest Mu podporządkowane. Lepiej odpowiedz mi na pytanie: czy uważasz, że w Jezusie Boga nie było? :-)
ΛΕΓΕΙ ΙΗΣΟΥΣ ΟΥΚ ΕΣΤΙΝ ΤΕΘΑΜΜΕ
ΝΟΝ Ο ΟΥΚ ΕΓΕΡΘΗΣΕΤΑΙ ☩

Awatar użytkownika
karol210
Posty: 904
Rejestracja: 05 lut 2016, 8:53

Post autor: karol210 »

Brawo Paszko :-)

aby tak dalej i powstaną wreście rzeczowe odpowiedzi,
zgadzam się co do joty z Twoimi postami bo tak jest

Awatar użytkownika
nesto
Posty: 4218
Rejestracja: 02 kwie 2012, 12:06
Lokalizacja: były katolik

Post autor: nesto »

Paszko pisze: Ciało, w którym przebywa Bóg (który "jest Duchem"), ma nad sobą Boga i jest Mu podporządkowane.
karol210 pisze:Brawo Paszko :-)

aby tak dalej i powstaną wreście rzeczowe odpowiedzi,
zgadzam się co do joty z Twoimi postami bo tak jest
Niezła komedia intelektualna :-D
Krowy będą się źrebili, kobyły cielili, owieczki prosili, chłop z chłopem spać będzie, baba z babą, wilki latać będą, bociany pływać, słońce wzejdzie na zachodzie, a zajdzie na wschodzie!

efroni
Posty: 2552
Rejestracja: 11 kwie 2013, 8:15

Post autor: efroni »

Też zgadzam się z tym co pisze Paszko .
WSZYSTKO jest w człowieku .
Zważywszy na to, jak powstaje obraz tego świata w mózgu człowieka ,
to i świat materialny jest w człowieku .

Jeżeli w sercu człowieka mieszka Duch Boga to taki człowiek
ma i Boga i Mesjasza w sobie ... i Królestwo Boże jest w nim .

Jeżeli w sercu człowieka mieszka duch człowieka to taki człowiek,
/ze względu na egoizm / jest przeciwnikiem /satanem/ i Boga i Mesjasza
a ze względu na to że zawładnęły nim materialne pragnienia , żyje w królestwie człowieka ,
/w królestwie materialnych, człowieczych pragnień/... i daleki jest od Królestwa Bożego
/ a przynależność do tej czy innej religii, (czy organizacji religijnej) nic w tej sprawie nie zmieni /

Cała nauka Jezusa, zwanego Mesjaszem Boga, syna człowieczego, ale i Syna Bożego
/zwanego tak ze względu na Ducha Bożego mieszkającego w nim /
wskazuje , że Prawo Boże, które jest bezsprzecznie święte,
(Prawo samo jest bezsprzecznie święte; święte, sprawiedliwe i dobre jest też przykazanie. )
będzie prawdziwie przestrzegane jeżeli będzie w sercu człowieka , czyli w nim , w człowieku .

Wiara w to , że Jezus jest Mesjaszem , Synem Boga , Zbawicielem , nic nam nie da, jeżeli Duch Boży nie zamieszka w nas
/ nie zostaniemy namaszczeni Duchem Bożym , jak Jezus/ .
...ten lud zbliża się do mnie swoimi ustami i czci mnie swoimi wargami, a jego serce jest daleko ode mnie, tak że ich bojaźń przede mną jest wyuczonym przepisem ludzkim...

Nie wierz w ani jedno moje słowo ale sam(a) badaj , sprawdzaj , doświadczaj czy się rzeczy
aby tak mają

Awatar użytkownika
Listek
Posty: 7838
Rejestracja: 31 mar 2013, 21:25
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Listek »

efroni pisze: Prawo Boże, które jest bezsprzecznie święte,
(Prawo samo jest bezsprzecznie święte; święte, sprawiedliwe i dobre jest też przykazanie. )
będzie prawdziwie przestrzegane jeżeli będzie w sercu człowieka , czyli w nim , w człowieku .

Wiara w to , że Jezus jest Mesjaszem , Synem Boga , Zbawicielem , nic nam nie da, jeżeli Duch Boży nie zamieszka w nas
/ nie zostaniemy namaszczeni Duchem Bożym , jak Jezus/ .
Masz rację.
Bóg mówi przez usta proroka:

Ez 36:27 bp
"Ducha mojego złożę w wasze wnętrze i sprawię, że będziecie postępowali według moich praw i strzegli moich przykazań i że będziecie je pełnili."
Pozdrawiam
Twa sprawiedliwość to wieczna sprawiedliwość, a Tora Twoja jest prawdą Ps.119,142
"I będzie ci jako znak na ręce twojej i jako przypomnienie między oczyma twoimi, aby prawo Boga było zawsze w ustach twoich." Wj 13:9

Awatar użytkownika
David77
Posty: 3720
Rejestracja: 19 mar 2011, 11:07
Lokalizacja: MÜNCHEN

Post autor: David77 »

Paszko,
Wnioskuję, że znasz treść, ale jej nie pojąłeś.

Królestwo moje nie jest z tego świata (Jn 18,36)

Twoim zdaniem królestwo "nie z tego świata" jest królestwem Izraela?
Twoja płycizna myślowa jest powalające , jak wskazuje określenie ,, Królestwo Boże '' to inaczej panowanie Boga a nie cezara który reprezentował władzę świecką .


Jezus mówił ,, Ja jestem chlebem żywym , Ja jestem prawdziwym krzewem winnym te wypowiedzi są w czasie teraźniejszym
I jedyny wniosek, jaki z tego wyciągasz, jest taki, że słuchacze "uznawali Jezusa za macę"? A zatem jeszcze wiele lektur NT przed Tobą
przecież jasno ci napisałem że Jezus bardzo często chcąc do czegoś nawiązać posługiwał się metaforą
co to jest metafora sprawdź w Wikipedii , no wiem że na to jeszcze nie wpadłeś :-D

skoro był to Anioł JHWH to tak należy to rozumieć
jeśli chcesz, możesz dalej wierzyć, że Ojciec jest daleko od Ciebie. Co mi do tego?
Gdybyś czytał Pismo św , a obaj wiemy że nie czytasz to nie dochodził byś to tak wewnętrznie sprzecznych wniosków :-D


Na podstawie Psal jasno wynika że tytuł ,, Bóg '' nie był wyłącznie zarezerwowany tylko dla jedynego Boga .
Bluźnisz i popełniasz grzech wielobóstwa. Jezus wyraźnie nauczał, że "Bóg jest jeden".
Czy jua gdzieś temu zaprzeczyłem ??? Jeden jedyny Bóg jest wiecznie istniejącym , nikt mu nie przekazał życia , nie ma nad sobą kogoś kto byłby jego Bogiem , nie jest też nikomu poddany , tego niestety nie można powiedzieć o Jezusie który sam mówi że życie otrzymał od Boga , ma nad sobą kogoś kto jest jego Bogiem i jest mu poddanym . Nie rozróżnisz tytularnego znaczenia od ontologicznego pochodzenia .

Skoro Logos był u Boga to nie był on tymże Bogiem u którego był .
W Piśmie Świętym. Gadareńczyk był "Legionem" i nie był "Legionem". Cieleśnie nie był. Duchowo był.
Czy chcesz przez to powiedzieć że Jezu był i nie był Bogiem :-D zdecyduj się na właściwą odpowiedź :-D


Najpierw zadaj sobie pytanie w jakim to celu używano w grece Koine rodzajnika określonego
Pisałeś pół godziny, a na pytanie mi nie odpowiedziałeś. Powtarzam: dlaczego Jan nie użył w Prologu przymiotnika (2304 theíos) , tylko rzeczownik (2316 theós) , skoro rzekomo szło mu o przymioty?
Wszystko ci wyjaśniłem , gdybyś potrafił czytać ze zrozumieniem to byś zrozumiał


Normalnie rzeczowniki greckie zawsze poprzedzone bywają rodzajnikiem, chyba że jego brak uzasadniają szczególne powody.[/b] (...) Kiedy przed rzeczownikiem greckim nie ma rodzajnika, nabiera on charakteru bardziej opisowego niż konkretyzującego, staje się raczej przymiotnikiem, a nie rzeczownikiem. Podobnie zresztą dzieje się w innych językach. Jeżeli powiemy: Jakub jest tym człowiekiem — to utożsamiamy Jakuba z określoną osobą, którą właśnie mamy na myśli; kiedy jednak mówimy: Jakub jest człowiekiem — wówczas po prostu zaliczamy go do kategorii ludzi, a słowo człowiek nabiera charakteru opisowego, zamiast stwierdzać jego tożsamość. Gdyby Jan napisał: ho theos en ho logos, stosując rodzajnik przed obydwoma rzeczownikami, wtedy wyraźnie postawiłby znak równości między logos [Słowem] a Bogiem. Ponieważ jednak przed tym theos rodzajnik nie występuje, wyraz ów nabiera charakteru opisowego, staje się bardziej przymiotnikiem niż rzeczownikiem. Właściwy sens, choć może trochę niezgrabnie, trzeba by oddać w następujący sposób: ‛Słowo należało do tej samej kategorii, co Bóg; do tego rzędu bytów, co Bóg’. (...) Jan nie utożsamia tutaj Słowa z Bogiem. Krótko mówiąc: nie twierdzi, jakoby Jezus był Bogiem”.- „Many Witnesses, One Lord” (Wielu świadków, jeden Pan), 1963, strony 23, 24).



Podaj mi werset Biblijny gdzie jest napisane iż Jezus jest arcykapłanem tyko dl Żydów ???

Podaj mi werset z listu skierowanego do gojów, gdzie Jezus jest nazywany arcykapłanem.
Czy nadal twierdzisz że Jezus był arcykapłanem tylko dla nawróconych z Żydów a z pogan to już nie ??? :-D Osłuchałeś się bardzo dziwnej nauki krzykaczy z poselstwa i mam taki a nie inny punkt widzenia :-D

Uważasz że Bóg sam sobie jest podporządkowany i mówi że ma nad sobą Boga
Ciało, w którym przebywa Bóg (który "jest Duchem"), ma nad sobą Boga i jest Mu podporządkowane. Lepiej odpowiedz mi na pytanie: czy uważasz, że w Jezusie Boga nie było?
Co to za błędna nauka którą głosisz ? czy to czasem tak nie wierzą ci którzy na swoich spotkaniach wrzeszczą jak prorocy baala do swego boga aby ich wysłuchał ?

Tak jak w Pawle dosłownie nie przebywał Chrystus tak też w Jezusie który modlił się do Boga dosłownie nie przebywał Bóg

Pytasz czy w Jezusie Boga nie było ? Jeżeli uważasz Jezusa za tego jedynego Boga to jak ten jedyny Bóg mógł przebywać sam w sobie ?? :-D
יֵּשׁוּעַ הוּא הָאָדוֹן

Awatar użytkownika
karol210
Posty: 904
Rejestracja: 05 lut 2016, 8:53

Post autor: karol210 »

Jak David77 rozumiesz Królestwo Niebieskie podobne do Ziarka Gorczycy rozrastającego się (opis metafora duchowosci)

lub ,,Zaczynu Chlebowego" ?


Może wtym rozumieniu masz problem....i wiecej nie zrozumiesz i prowadzisz jak slepy slepego

Awatar użytkownika
Paszko
Posty: 453
Rejestracja: 31 maja 2016, 11:39

Post autor: Paszko »

David77 pisze: Twoja płycizna myślowa jest powalające
A czy nie jest raczej tak, że nie podobają Ci się moje poglądy? :-)
David77 pisze: jak wskazuje określenie ,, Królestwo Boże '' to inaczej panowanie Boga
Amen, bracie! Dobrze powiedziałeś. Za Jezusem uzupełnię tylko, że jest to panowanie Boga w nas.
David77 pisze: przecież jasno ci napisałem że Jezus bardzo często chcąc do czegoś nawiązać posługiwał się metaforą
co to jest metafora sprawdź w Wikipedii , no wiem że na to jeszcze nie wpadłeś :-D
A po coż mi wikipedia, skoro mam na półce "Zarys teorii literatury" Głowińskiego, Okopień-Sławińskiej i Sławińskiego? Ponieważ w kwestii środków stylistycznych korzystasz z wikipedii :roll:, pozwól mi uzupełnić luki w Twoim wykształceniu. Otóż Jezus stosował parabole, a nie metafory. Ponieważ nauczał, korzystał z porównań w celach poznawczych. Gdyby był poetą, z pewnością sięgnąłby po przenośnie, typowy środek poetycki, stosowany nie do nauki i poszerzania wiedzy, lecz do literackich zabaw semantycznych. Tylko że z tego, co mi wiadomo Jezus nie był poetą.
David77 pisze: Gdybyś czytał Pismo św , a obaj wiemy że nie czytasz to nie dochodził byś to tak wewnętrznie sprzecznych wniosków
"Anioł", który się ukazał, to znak - płonący krzew. A kto mówił? Bóg. Nie krzak. Więc tam gdzie był anioł, tam był i Bóg. Wykaż gdzie tu sprzeczność, bo nie dostrzegam.
David77 pisze:
Bluźnisz i popełniasz grzech wielobóstwa. Jezus wyraźnie nauczał, że "Bóg jest jeden".
Czy jua gdzieś temu zaprzeczyłem ???
Tam gdzie oderwałeś od słowa "Bóg" rzekomy tytuł przynależny jakoby komuś, kto Bogiem nie jest. Skoro Bogiem nazywasz coś, co Bogiem nie jest - bluźnisz.

Co do "ontologicznego pochodzenia" to dostrzegam ontologicznie "Legion" w Gadareńczyku i Boga w Jezusie. Dlaczego Ty nie dostrzegasz, jest dla mnie zagadką.

Czy chcesz przez to powiedzieć że Jezu był i nie był Bogiem :-D zdecyduj się na właściwą odpowiedź
Oto właściwa odpowiedź: cieleśnie nie był, duchowo był, gdyż Bóg nie jest ciałem, lecz Duchem. Na pytanie gdzie szukać Boga odpowiedź daje Ewangelia - Dobra Nowina o królowaniu Boga w nas:

mieszka w was Duch Tego, który Jezusa wskrzesił z martwych (Rz 8,11)
Chrystus w was mieszka (Rz 8,10)
Królestwo Boże nie przyjdzie dostrzegalnie; i nie powiedzą: "Oto tu jest" albo: "Tam". Oto bowiem królestwo Boże jest w was» (Łk 17,20-21)
Ty będąc człowiekiem uważasz siebie za Boga». Odpowiedział im Jezus: «Czyż nie napisano w waszym Prawie: Ja rzekłem: Bogami jesteście? (Jn 10,33-34)
Teraz zaś już nie ja żyję, lecz żyje we mnie Chrystus (Ga 2,20)

David77 pisze: Wszystko ci wyjaśniłem.
Nieprawda. Pytam cię o przymiotnik, a ty mi o rzeczowniku :roll: Jest w grece przymiotnik służący do opisu cechy czy właściwości: "boski" (2304 theíos). Dlaczego Jan, mając rzekomo na myśli cechę czy właściwość, nie używa tego przymiotnika? Homer go używa bez żenady, Jan coś nie może się zmusić. Czyżby mu nie pasował semantycznie do wypowiedzi? :mrgreen:


David77 pisze: Czy nadal twierdzisz że Jezus był arcykapłanem tylko dla nawróconych z Żydów a z pogan to już nie ?
Tak był arcykapłanem, jak chlebem i krzewem :-D

David77 pisze: Osłuchałeś się bardzo dziwnej nauki krzykaczy z poselstwa i mam taki a nie inny punkt widzenia :-D
Osłuchałem się Ewangelii, poznałem w niej głos Pasterza i uradowało się serce moje. Bo poznałem Prawdę, a Prawda była z nieba. Nie ma innej Prawdy i kto z Boga się narodził, pozna Go wszędzie - nawet w drugim człowieku, co nie tylko z krwi i kości się narodził, ale także z Ducha. Nie mam pojęcia dlaczego niektórych chrześcijan (?) tak bardzo bulwersuje pogląd o tym, że w człowieku zamieszkał Bóg.


David77 pisze: Co to za błędna nauka którą głosisz?
Błędna jest ziemska logika, której się kurczowo trzymasz, antropomorfizując Tego, który jest Duchem. A tymczasem logika jest "błędną nauką" nawet wobec opisu cząstek przy użyciu mechaniki kwantowej. O ile więc bardziej jest błędna, gdy się chce ludzkim słowem opisać to, co boskie?


David77 pisze: czy to czasem tak nie wierzą ci którzy na swoich spotkaniach wrzeszczą jak prorocy baala do swego boga aby ich wysłuchał ?
Nie jestem pewien które wyznanie obrażasz tym razem :mysli: Czyżby Zielonoświątkowców? Jeśli tak - jaką krzywdę Ci uczynili, że się teraz mścisz? Co do mnie wyraźnie napisałem jakie mam wyznanie. Czy w KRK ktoś wrzeszczy? Nie zauważyłem. Może w innej parafii?
David77 pisze: Tak jak w Pawle dosłownie nie przebywał Chrystus tak też w Jezusie który modlił się do Boga dosłownie nie przebywał Bóg
Antropomorfizujesz zupełnie jak Grecy. Czy jesteś Grekiem, że masz Boga za taki byt, który nie może być w Pawle ani w Jezusie? Czy zabraniasz Bogu robić co chce, być gdzie chce i jak chce? Dlaczego protekcjonalnie rozstawiasz Go po kątach?
David77 pisze: Pytasz czy w Jezusie Boga nie było ?
Ja pytam - Ty nie odpowiadasz. Nie pierwszy to raz bawimy się w głuchy telefon... :-(
David77 pisze: Jeżeli uważasz Jezusa za tego jedynego Boga to jak ten jedyny Bóg mógł przebywać sam w sobie ?
A niby w jaki sposób Bóg mógłby przebywać gdziekolwiek poza sobą? :aaa:
Skoro ja tu jestem - są tutaj i wszyscy. Lecz jeśli mnie tu nie ma - któż by tu wówczas był? (Sukkah 53a)
ΛΕΓΕΙ ΙΗΣΟΥΣ ΟΥΚ ΕΣΤΙΝ ΤΕΘΑΜΜΕ
ΝΟΝ Ο ΟΥΚ ΕΓΕΡΘΗΣΕΤΑΙ ☩

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jezus Chrystus”