Paszko,
Marzyło im się królestwo żydowskie na ziemi niezawisłe od Imperium Rzymian. Tymczasem Mesjasz dał im królowanie Boga w nich samych.
Wnioskuję że nie znasz treści Pisma św
Dz 1: 6 Gdy oni tedy się zeszli, pytali go, mówiąc: Panie, czy w tym czasie odbudujesz królestwo Izraelowi? (7) Rzekł do nich:
Nie wasza to rzecz znać czasy i chwile, które Ojciec w mocy swojej ustanowił,
Mylisz się, Jezus nauczał zupełnie inaczej. Królestwo nie będzie, lecz jest (ἐστιν) - czas teraźniejszy - i nie pośród, lecz wewnątrz (ἐντὸς) [to samo słowo w Mt 23,26]:
Zapytany przez faryzeuszów, kiedy przyjdzie królestwo Boże, odpowiedział im: «Królestwo Boże nie przyjdzie dostrzegalnie; i nie powiedzą: "Oto tu jest" albo: "Tam". Oto bowiem królestwo Boże jest w was» [βασιλεία τοῦ Θεοῦ ἐντὸς ὑμῶν ἐστιν] (Łk 17,20-21)
Aby zrozumieć niektóre wersety biblijne musiał byś najpierw zapoznać się bardzo dobrze z treścią NT no i zrozumieć co tam jest napisane
Jezus mówił ,, Ja jestem chlebem żywym , Ja jestem prawdziwym krzewem winnym te wypowiedzi są w czasie teraźniejszym c, czy ktoś z jego słuchaczy uważał do za macę ? lub krzew winny ?
Thayera Greek Lexicon
Strongs NT 1787: ἐντός
ἐντός, przysłówek ((od ἐν, w przeciwieństwie do ἐκτός), wewnątrz, w środku: w dopełniaczu ἐντός ὑμῶν,
w was,
to znaczy pośród was , Luke 17:21 (ἐντός αὐτῶν, Ksenofont, 1, 10, 3. (ale patrz przejścia); ἐντός τούτων, piekło 2, 3, 19; inne), a inne, w was (czyli w swoich duszach), znaczenie których stosowanie pozwala na słowa (ἐντός μου,. Psalm 38: 4 ( ); Psalm 108: 22 ( ), Itp .; (Hipolit, sygn haer 5, 7, 8;.. Petrus Aleksandryjski, list puszki. 5)), ale nie z kontekstu; τό ἐντός, wnętrze, Matthew 23:26 .
czy mam ci podać jeszcze tłumaczenie BT BW BPW ???
W krzaku płonącym ogniem kto był sam Bóg czy też jego anioł który go reprezentował ?
Był to Duch Boga reprezentowany przez formę materialną "posłaną", by w ciele reprezentowała Ducha.
Wystarczyło otworzyć Biblię , a zapodziałem nie wiesz gdzie to jest napisane
2 Moj 3:2 Wtem ukazał mu się
anioł Pański w płomieniu ognia ze środka krzewu; i spojrzał, a oto krzew płonął ogniem, jednakże krzew nie spłonął.
no i po co bałamutnie wykręcać treść Pisma sw skoro był to Anioł JHWH to tak należy to rozumieć
.
Na podstawie Psal jasno wynika że tytuł ,, Bóg '' nie był wyłącznie zarezerwowany tylko dla jedynego Boga .
Właśnie dla Jedynego Boga był zarezerwowany, zaś używano go w odniesieniu do ciał, które wypełnione były Duchem Boga, np. w trakcie wydawania wyroku sędzia jedynie ogłaszał wolę Boga.
Jeżeli tytuł Bóg był zarezerwowany wyłącznie dla Boga to nie można go było używać do
ludzi
Skoro Logos był u Boga to nie był on tymże Bogiem u którego był .
Mylisz się, bo ludzką miarę do Boga przykładasz.
Po pierwsze słowa spisane nie są Bogiem a po drugie spisano je dla ludzi a nie dla kosmitów . Z treści prologu ew Jan jasno dwa razy podkreślono iż słowo było u Boga zatem dla autora tego stwierdzenia miał to znaczenie .
Logos był zarazem Bogiem i u Boga, tak Jezus był człowiekiem i zarazem Elohim,
Widocznie Bóg nie jest człowiekiem i Jego istnienie niepodobne jest do ludzkiego.
Powiedz mi gdzie uczą takiej logiki Bóg był człowiekiem i nie był człowiekiem
A teraz wyjaśnij dlaczego Jan nie użył w Prologu przymiotnika (2304 theíos) , tylko rzeczownik (2316 theós) , skoro rzekomo szło mu o przymioty?
Najpierw zadaj sobie pytanie w jakim to celu używano w grece Koine rodzajnika określonego
Wymień przypadki kiedy taki rodzajnik nie był potrzebny ? sam to zrobisz czy mam ci podać strony książek poświęconych nauce greki biblijnej
Język Grecki Nowego Testamentu Krzysztof Bardzki Str 8
Rodzajnik umieszczamy bezpośrednio przed rzeczownikiem . Rodzajniki nadają wyrazowi znaczenie zindywidualizowane i jest używany w podobny sposób jak rodzajnik określony w niektórych językach europejskich ( angielski ,francuski ,niemiecki ,hiszpański ,włoski )
np :
άνθρωπος. - jakiś człowiek ,w ogóle człowiek
ο άνθρωπος- określony człowiek którego zna autor i adresat wypowiedzi .
W grece rodzajnik pełnił pierwotnie funkcję zaimka wskazującego dokładnie określał czy dana osoba jest znana autorowi czy też chodzi o jakąś tam osobę w ogólnym pojęciu
Aby to zilustrować posłużę się takim zdaniem :
ιακωβ ἐστίν ἄνθρωπος – Jakub jest człowiekiem
W tym przypadku Jakub jest po prostu zaliczamy go do kategorii ludzi, a słowo człowiek nabiera charakteru opisowego, wskazując na cechy
zamiast stwierdzać jego tożsamość.
ακωβ ἐστίν ὁ ἄνθρωπος – Jakub jest tym człowiekiem
Jeżeli powiemy: Jakub jest tym człowiekiem — to utożsamiamy Jakuba z określoną osobą, którą właśnie mamy na myśli;
Ewangelista gdyby chciał napisać że Logos był tym Bogiem u którego był wówczas napisał by to w ten sposób
Ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ λόγος, καὶ ὁ λόγος ἦν πρὸς τὸν θεόν,
καὶ ὁ θεὸς ἦν ὁ λόγος.
Na początku był ten Słowo a ten Słowo był u tego Boga i tym Bogiem był ten Słowo
Jednak ewangelista nic takiego nie napisał dla odróżnienia Logos od Boga nie wstawił rodzajnika sygnalizując w ten sposób że Logos nie jest tymże Bogiem u którego był
Ew Jan 1:1
Ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ λόγος, καὶ ὁ λόγος ἦν πρὸς τὸν θεόν,
καὶ θεὸς ἦν ὁ λόγος.
Czy ja jestem Żydem, by nazywać Jezusa arcykapłanem?
Podaj mi werset Biblijny gdzie jest napisane iż Jezus jest arcykapłanem tyko dl Żydów ???
Wszystko to są słowa przeznaczone dla ewangelizacji Żydów, tych samych co chwytali za kamienie, gdy uznawali że Jezus czyni się Bogiem.
Zgadza się tak uważali Żydzi ale nie Jezus , również Żydzi uważali że Jezus łamał Szabbat czy też tak uważasz ?
Jeżeli chcesz poznać naukę pierwszych chrześcijan to zacznij czytać Dz. ap i postał sobie pytanie w jaki sposób apostołowie wyjaśnili pisma a w jaki sposób robisz to ty ?
Apostołowie jasno stwierdzają iż Syn Boga Jezus Chrystus ma nad sobą kogoś kto jest jego Bogiem i komu też jest podporządkowany . Ludzie którzy odrzucają prostą naukę Chrystusa muszą się zmuszać aby tego nie zauważyć .
Ciało ma nad sobą kogoś, komu jest podporządkowane - Boga, który jest Duchem królującym w ciele.
Uważasz że Bóg sam sobie jest podporządkowany i mówi że ma nad sobą Boga
יֵּשׁוּעַ הוּא הָאָדוֹן