Przez kogo i kiedy zostały zaliczone do kanonu?Oprócz natchnionych Pism Hebrajskich, które zostały zaliczone do kanonu,
Konkretnie.
Moderatorzy: kansyheniek, Bobo, booris, Junior Admin, Moderatorzy
Podam Tobie Konkretnie, kiedy i przez kogo zostały zaliczone do kanonu, ale Ty, musisz mi wpierw odpowiedzieć na poniższe pytania ... jako uzurpujący sobie autorytet jedynego nieomylnego, apostolskiego, Piotrowego Kościoła Powszechnego. Odpowiedź na ostatnie pytanie jest dla mnie ...Albertus pisze:Przez kogo i kiedy zostały zaliczone do kanonu?Oprócz natchnionych Pism Hebrajskich, które zostały zaliczone do kanonu,
Konkretnie.
"każdemu dano w pożytecznym celu przejaw ducha - na przykład";1 Kor 12;4-11 PNŚ „Są bowiem rozmaite rodzaje darów, ale ten sam duch; i są rozmaite rodzaje usługiwań, lecz ten sam Pan; i są rozmaite rodzaje działań, lecz ten sam Bóg, który we wszystkich dokonuje wszelkich działań. Ale każdemu dano w pożytecznym celu przejaw ducha. Na przykład jednemu jest dana poprzez ducha mowa mądrości, drugiemu mowa poznania według tego samego ducha, innemu wiara przez tego samego ducha, innemu dary uzdrawiania przez tego jednego ducha, jeszcze innemu działania potężnych czynów, innemu prorokowanie, innemu rozeznawanie natchnionych wypowiedzi, innemu różne języki, a innemu tłumaczenie języków. Ale wszystkich tych działań dokonuje jeden i ten sam duch, udzielając każdemu z osobna, jak chce”
EMET:David77 pisze:Quinque,Dlaczego KK do swojego kanonu przyj tylko dwie księgi Machabejskie ? co zaważyło na tym aby pozostałe dwie księgi nie uznawać jako kanoniczne ? Jest 4 ks Machabejskie . Czy potrafisz się do tego odnieść ?Po pierwsze jestem mężczyzną
Po drugie, dowody na co? Na to że protestanci mają uboższy kanon Pisma? Toż to nawet na durnej Wikipedi pisze
Jednak apostoł Paweł w tymże liście podaje definicję Żyda w której czytamy:EMET pisze:Proponuję przeczytać wypowiedź apostoła [a jakże!] Pawła w do Rzymian 3:1, 2, m.in.: "Przed wszystkim dlatego, że im ['Żydom'] powierzono święte oświadczenia Boże.".
Czy więc faryzeusze i uczeni w piśmie pasują do tejże definicji skoro w ewangeliach czytamy:(25) Obrzezanie posiada wprawdzie wartość, jeżeli zachowujesz Prawo. Jeżeli jednak przekraczasz Prawo będąc obrzezanym, stajesz się takim, jak nieobrzezany. (26) Jeżeli zaś nieobrzezany zachowuje przepisy Prawa, to czyż jego brak obrzezania nie będzie mu oceniony na równi z obrzezaniem? (27) I tak ten, który od urodzenia jest nieobrzezany, a wypełnia Prawo, będzie sądził ciebie, który, mimo że masz księgę Prawa i obrzezanie, przestępujesz Prawo. (28) Bo Żydem nie jest ten, który nim jest na zewnątrz, ani obrzezanie nie jest to, które jest widoczne na ciele, (29) ale prawdziwym Żydem jest ten, kto jest nim wewnątrz, a prawdziwym obrzezaniem jest obrzezanie serca, duchowe, a nie według litery. I taki to otrzymuje pochwałę nie od ludzi, ale od Boga
.Biada wam, uczeni w Piśmie i faryzeusze, obłudnicy! Bo podobni jesteście do grobów pobielanych, które z zewnątrz wyglądają pięknie, lecz wewnątrz pełne są kości trupich i wszelkiego plugastwa
Właśnie wy, faryzeusze, dbacie o czystość zewnętrznej strony kielicha i misy, a wasze wnętrze pełne jest zdzierstwa i niegodziwości.
Cytaty z BT kolejno Mt 23,27 Łuk 11,39 J 8,44Wy macie diabła za ojca...
EMET:kansyheniek pisze:Broniący kanonu faryzejskiego EMET powołuje się na ten fragment z Listu do Rzymian:
Jednak apostoł Paweł w tymże liście podaje definicję Żyda w której czytamy:EMET pisze:Proponuję przeczytać wypowiedź apostoła [a jakże!] Pawła w do Rzymian 3:1, 2, m.in.: "Przed wszystkim dlatego, że im ['Żydom'] powierzono święte oświadczenia Boże.".(25) Obrzezanie posiada wprawdzie wartość, jeżeli zachowujesz Prawo. Jeżeli jednak przekraczasz Prawo będąc obrzezanym, stajesz się takim, jak nieobrzezany. (26) Jeżeli zaś nieobrzezany zachowuje przepisy Prawa, to czyż jego brak obrzezania nie będzie mu oceniony na równi z obrzezaniem? (27) I tak ten, który od urodzenia jest nieobrzezany, a wypełnia Prawo, będzie sądził ciebie, który, mimo że masz księgę Prawa i obrzezanie, przestępujesz Prawo. (28) Bo Żydem nie jest ten, który nim jest na zewnątrz, ani obrzezanie nie jest to, które jest widoczne na ciele, (29) ale prawdziwym Żydem jest ten, kto jest nim wewnątrz, a prawdziwym obrzezaniem jest obrzezanie serca, duchowe, a nie według litery. I taki to otrzymuje pochwałę nie od ludzi, ale od Boga
Skąd, niektórym, w ogóle przychodzi do głowy myśl o jakimś "kanonie faryzejskim"! To niedorzeczność! Przede wszystkim należy wziąć pod uwagę jedno, że to nie człowiek wybierał sobie kanon, jak również nie człowiek dawał natchnienie pisarzom poszczególnych Księg czy też prorokom. To Bóg powołuje i tylko Bóg nadaje autorytet księgom spisanym przez ludzi, których do tego wybrał.kansyheniek pisze:Broniący kanonu faryzejskiego EMET powołuje się na ten fragment z Listu do Rzymian:
Ezdrasz, który żył współcześnie z Nehemiaszem, był wprawnym "przepisywaczem" Ksiąg Jehowy, a dodatkowo jako kapłan z rodu Aarona, był odpowiedzialny za nauczanie izraelitów prawa Bożego. Jako, że od czasów Ezdrasza i Nehemiasza aż do czasów Chrystusa nie było uznanego proroka, tak więc to co "przepisywał" Ezdrasz, jako prorok Jehowy Boga, musi być najbardziej wiarygodnym kanonem pism hebrajskich ... nie zaś jakiś wymyślony "kanon faryzejski". Zanim powstało stronnictwo Faryzeuszy w II wieku p.n.e., Ezdrasz, uznany prorok Boży, raz na zawsze, w V wieku p.n.e. ustalił, które księgi są natchnione przez Boga.Ezd 7;11,12 PNŚ "A oto odpis listu, który Król Artakserkses dał kapłanowi Ezdraszowi, przepisywaczowi — przepisywaczowi słów przykazań Jehowy i jego przepisów dla Izraela. 'Artakserkses, król królów, do kapłana Ezdrasza, przepisywacza prawa Boga niebios: Doskonałego pokoju! Otóż zostaje przeze mnie wydany rozkaz, że w moim państwie każdy z ludu izraelskiego oraz z jego kapłanów i Lewitów, kto chce z tobą pójść do Jerozolimy, niech idzie'"
W kanonie pism hebrajskich, i tylko tam, istnieje podział ksiąg na trzy podstawowe grupy, tj, na "Prawo" – czyli inaczej Księgi Mojżeszowe, "Proroków" - zbiór Ksiąg prorockich oraz "Pisma" – czyli zbiór pozostałych ksiąg, takich jak np. "Psalmy". Jeżeli chodzi o „kanon aleksandryjski”, którego owocem jest Septuaginta, podział taki nigdy nie występował.Łuk 24;44 PNŚ "I rzekł do nich: „To są moje słowa, które wam powiedziałem, gdy jeszcze byłem zwami, że musi się spełnić wszystko, co o mnie napisano w Prawie Mojżeszowym i u Proroków, i w Psalmach"