Różaniec - świadectwa mocy modlitwy
Moderatorzy: kansyheniek, Bobo, booris, Junior Admin, Moderatorzy
- natan
- Posty: 600
- Rejestracja: 10 lip 2007, 10:46
- Kontakt:
- ksenon
- Posty: 79
- Rejestracja: 08 lip 2007, 19:41
- Kontakt:
- natan
- Posty: 600
- Rejestracja: 10 lip 2007, 10:46
- Kontakt:
- ksenon
- Posty: 79
- Rejestracja: 08 lip 2007, 19:41
- Kontakt:
Albo masz jakąś tajemną wiedzę o początkach chrystianizmu, albo napisałeś totalną bzdurę. Nawet jeśli, jak się czasem ocenia, Didache powstało na przełomie I i II wieku, to wszystkie listy były już spisane (do końca I w. listy Janowe). Większość źródeł podaje początek II w.natan pisze:
Co w okresem kiedy Didache było w Kanonie? A nie było listów powszechnych?
Ponadto Didache, podobnie jak list Klemensa do Koryntian i "Pasterz" Hermasa czy listy Ignacego z Antiochii, NIGDY nie było zaliczane do kanonu. Przeczytaj sobie fragment Muratoriego.
"I oznajmiać będą o przejawach chwały Jehowy" (Iz. 60:6)
- natan
- Posty: 600
- Rejestracja: 10 lip 2007, 10:46
- Kontakt:
Didache do Kanonu zaliczał
- Klemens Aleksandryjski
- Dydym Ślepy
Do dziś w kościołach etiopskim i koptyjskim Didache jest w szeroko rozumianym Kanonie
Pasterz Hermasa
- Ireneusz z Lyonu
- Klemens Aleksandryjski
- Kodeks Synajacki
- Dydym Ślepy
List Barnaby i listy Klemensa podobnie!
Trzeba pamiętać, że 27 ksiąg jako Kanon NT to druga połowa IV wieku i Atanazy Wielki wcześniej bywało różnie. Kodeks Muratoriego nie wspomina o liście do Hebrajczyków, Jakuba, druch listów Piotra, i 3 liście Jana a wspomina o apokalipsie Piotra.
- Klemens Aleksandryjski
- Dydym Ślepy
Do dziś w kościołach etiopskim i koptyjskim Didache jest w szeroko rozumianym Kanonie
Pasterz Hermasa
- Ireneusz z Lyonu
- Klemens Aleksandryjski
- Kodeks Synajacki
- Dydym Ślepy
List Barnaby i listy Klemensa podobnie!
Trzeba pamiętać, że 27 ksiąg jako Kanon NT to druga połowa IV wieku i Atanazy Wielki wcześniej bywało różnie. Kodeks Muratoriego nie wspomina o liście do Hebrajczyków, Jakuba, druch listów Piotra, i 3 liście Jana a wspomina o apokalipsie Piotra.
lista ignorowanych osób (aby nie tracili czasu pisząc mi): angelo, christianin, rykiw, Eutychus, bartek212701
-
- Posty: 570
- Rejestracja: 07 lip 2007, 11:37
- ksenon
- Posty: 79
- Rejestracja: 08 lip 2007, 19:41
- Kontakt:
Myślę natanie, że nawet najbardziej liberalny proboszcz uznałby cię za heretyka od katolicyzmu. Zwłaszcza, że "Kod da Vici" ostatnio jest na celowniku, a ty powtarzeasz te bajeczki.
Zapominasz, że zbór Boży (Kościół) w I wieku cieszył się wsparciem ducha Bożego i kierował nim z nieba Jezus. Chrześcijanie otrzymali ducha śwetego w dniu święta Pięćdziesiątnicy 33 roku i dopóki żył apostoł Jan (jako ostatni na 100% pewny natchnienia Bożego) to zbór był chroniony przed wpływem róznych gnostyków i apostatów. Wtedy powstał kanon.
Zapominasz, że zbór Boży (Kościół) w I wieku cieszył się wsparciem ducha Bożego i kierował nim z nieba Jezus. Chrześcijanie otrzymali ducha śwetego w dniu święta Pięćdziesiątnicy 33 roku i dopóki żył apostoł Jan (jako ostatni na 100% pewny natchnienia Bożego) to zbór był chroniony przed wpływem róznych gnostyków i apostatów. Wtedy powstał kanon.
"I oznajmiać będą o przejawach chwały Jehowy" (Iz. 60:6)
- natan
- Posty: 600
- Rejestracja: 10 lip 2007, 10:46
- Kontakt:
Jak podałem, niektóre listy powszechne według wiedzy zdobytej poprzez badanie wczesnochrześcijańskich pism nie były ZNANE! To nie jest mój osąd, ale ludzi którzy się tym zajmują.
Inne pisma których dziś nie mamy w Kanonie były uważane za natchnione i czytano je.
Pismo Święte nigdy dla chrześcijan nie było jedynym źródłem wiary, ba pojęcie Pisma było inne, dopiero reformacja wprowadza pojęcie Pisma jako sztywnego kanonu, wcześniej nie było potrzeby aby niesztywno ustalać granice miedzy tym co natchnione a nie-natchnione.
W KK dopiero sobór trydencki w XVI wieku jako element wiary podaje spis ksiąg Biblii. Robi to jako reakcja na poczynania protestantów. Dziś w prawosławiu czy w kościołach orientalnych nie ma Kanonu w naszym rozumieniu. W Etiopii do dziś PISZE się EWANGELIE :) cóż, juz kilkakrotnie podawałem linki do stron które ten temat omawiają.
Inne pisma których dziś nie mamy w Kanonie były uważane za natchnione i czytano je.
Pismo Święte nigdy dla chrześcijan nie było jedynym źródłem wiary, ba pojęcie Pisma było inne, dopiero reformacja wprowadza pojęcie Pisma jako sztywnego kanonu, wcześniej nie było potrzeby aby niesztywno ustalać granice miedzy tym co natchnione a nie-natchnione.
W KK dopiero sobór trydencki w XVI wieku jako element wiary podaje spis ksiąg Biblii. Robi to jako reakcja na poczynania protestantów. Dziś w prawosławiu czy w kościołach orientalnych nie ma Kanonu w naszym rozumieniu. W Etiopii do dziś PISZE się EWANGELIE :) cóż, juz kilkakrotnie podawałem linki do stron które ten temat omawiają.
lista ignorowanych osób (aby nie tracili czasu pisząc mi): angelo, christianin, rykiw, Eutychus, bartek212701
- ksenon
- Posty: 79
- Rejestracja: 08 lip 2007, 19:41
- Kontakt:
Zaiste natanie tracisz wiarę, skoro nie widzisz wyraźnej róznicy pomiędzy tym co natchnione, a tym co apokryficzne.natan pisze:... Pismo Święte nigdy dla chrześcijan nie było jedynym źródłem wiary, ba pojęcie Pisma było inne, dopiero reformacja wprowadza pojęcie Pisma jako sztywnego kanonu, wcześniej nie było potrzeby aby niesztywno ustalać granice miedzy tym co natchnione a nie-natchnione.
W KK dopiero sobór trydencki w XVI wieku jako element wiary podaje spis ksiąg Biblii. Robi to jako reakcja na poczynania protestantów...
Czy uważasz, że Bóg Wszechmocny miałby uzależniać spisanie i zachowanie Swojego Słowa od decyzji kilku facetów i miałby na to czekac piętnascie wieków???
Nadal zastanawiam się, co na to twój kościół? Hansa Kunga pozbawili mozliwości nauczania za dużo łagodniejsze sformułowania.
"I oznajmiać będą o przejawach chwały Jehowy" (Iz. 60:6)
- natan
- Posty: 600
- Rejestracja: 10 lip 2007, 10:46
- Kontakt:
- natan
- Posty: 600
- Rejestracja: 10 lip 2007, 10:46
- Kontakt:
-
- Posty: 1123
- Rejestracja: 28 cze 2006, 5:56
- Lokalizacja: Gdańsk
Różaniec - to po prostu liczydło.
Kiedy modlitwy nie zasługują na wysłuchanie przez Boga?
Mat. 6:5 (BT): „Gdy się modlicie, nie bądźcie jak obłudnicy. Oni lubią w synagogach i na rogach ulic wystawać i modlić się, żeby się ludziom pokazać. Zaprawdę powiadam wam: otrzymali już swoją nagrodę”. (Również Łuk. 18:9-14).
Mat. 6:7 (BT): „Na modlitwie nie bądźcie gadatliwi jak poganie. Oni myślą, że przez wzgląd na swe wielomówstwo będą wysłuchani”.
Prz. 28:9 (BT): „Kto ucho odwraca, by Prawa [Bożego] nie słyszeć, tego nawet modlitwa jest wstrętna”.
Mich. 3:4 (Bp): „A potem wołać będą do Jahwe, ale On ich nie wysłucha; zakryje przed nimi oblicze swoje, bo dopuszczali się czynów okropnych”.
Jak. 4:3 (Romaniuk): „A jeśli się modlicie o coś i mimo to nie otrzymujecie, to dlatego, że się źle modlicie, myśląc ciągle o zaspokojeniu tylko własnych pragnień”.
Izaj. 42:8 (Wujek 1962); Mat. 4:10 (BT): „Ja Pan [„Jahwe”, BT; „Jehowa”, NW], to jest imię moje, chwały mojej nie dam drugiemu, a sławy mojej bałwanom”. „Panu, Bogu swemu [„Jehowie, twemu Bogu”, NW], będziesz oddawał pokłon i Jemu samemu służyć będziesz”. (Również Ps. 115:4-8).
Modlitwa jest formą oddawania czci.
Czy podoba się Bogu modlitwa odmawiana przed posągami lub obrazami?
Izaj. 8:19: „A gdy wam będą mówić: Radźcie się wywoływaczy duchów i czarowników, którzy szepcą i mruczą, to powiedzcie: Czy lud nie ma się radzić swojego Boga? Czy ma się radzić umarłych w sprawie żywych?”
Jak. 1:6, 7 (Romaniuk): „Trzeba jednak zawsze modlić się z wiarą, bez cienia wątpliwości. Kto bowiem poddaje się zwątpieniu, podobny jest do morskiej fali, miotanej wiatrem i przerzucanej z miejsca na miejsce. Człowiekowi takiemu niech się nawet nie wydaje, że uzyska coś od Pana”.
O co można się modlić?
Mat. 6:8-13 (BT): „Wy zatem tak się módlcie:
[1] Ojcze nasz, który jesteś w niebie, niech się święci imię Twoje.
[2] Niech przyjdzie Królestwo Twoje;
[3] niech Twoja wola spełnia się na ziemi, tak jak i w niebie.
[4] Chleba naszego powszedniego daj nam dzisiaj;
[5] i przebacz nam nasze winy, jak i my przebaczamy tym, którzy przeciw nam zawinili;
[6] i nie dopuść, abyśmy ulegli pokusie, ale nas zachowaj od złego”.
Warto zaznaczyć, że pierwszeństwo należy się imieniu i zamierzeniu Bożemu.
Ps. 25:4, 5 (BT): „Daj mi poznać drogi Twoje, Jahwe, a naucz mnie Twoich ścieżek. Prowadź mnie według Twej prawdy i pouczaj, bo Ty jesteś Bóg, mój Zbawca”.
Łuk. 11:13 (BT): ‚Jeśli więc wy, choć źli jesteście, umiecie dawać dobre dary swoim dzieciom, o ileż bardziej Ojciec z nieba da Ducha Świętego tym, którzy Go proszą”.
l Tes. 5:17, 18: „Bez przestanku się módlcie. Za wszystko dziękujcie”.
Mat. 14:19, 20 (Kowalski): „[Jezus] wziął owe pięć chlebów i dwie ryby i wzniósłszy oczy ku niebu odmówił modlitwę z błogosławieństwem, a potem łamał chleby i podawał je uczniom, uczniowie zaś ludziom. Wszyscy jedli i nasycili się”.
Jak. 5:16: „Módlcie się jedni za drugich”.
Mat. 26:41: „Czuwajcie i módlcie się, abyście nie popadli w pokuszenie”.
Filip. 4:6 (BT): „O nic się już zbytnio nie troskajcie, ale w każdej sprawie wasze prośby przedstawiajcie Bogu w modlitwie i błaganiu z dziękczynieniem”.
Modlitwy są wysłuchiwane jedynie przez Boga i tylko do Niego mogą być kierowane.
A jeśli Jehowa ich wysłucha, to moc ich olbrzymia.
Kiedy modlitwy nie zasługują na wysłuchanie przez Boga?
Mat. 6:5 (BT): „Gdy się modlicie, nie bądźcie jak obłudnicy. Oni lubią w synagogach i na rogach ulic wystawać i modlić się, żeby się ludziom pokazać. Zaprawdę powiadam wam: otrzymali już swoją nagrodę”. (Również Łuk. 18:9-14).
Mat. 6:7 (BT): „Na modlitwie nie bądźcie gadatliwi jak poganie. Oni myślą, że przez wzgląd na swe wielomówstwo będą wysłuchani”.
Prz. 28:9 (BT): „Kto ucho odwraca, by Prawa [Bożego] nie słyszeć, tego nawet modlitwa jest wstrętna”.
Mich. 3:4 (Bp): „A potem wołać będą do Jahwe, ale On ich nie wysłucha; zakryje przed nimi oblicze swoje, bo dopuszczali się czynów okropnych”.
Jak. 4:3 (Romaniuk): „A jeśli się modlicie o coś i mimo to nie otrzymujecie, to dlatego, że się źle modlicie, myśląc ciągle o zaspokojeniu tylko własnych pragnień”.
Izaj. 42:8 (Wujek 1962); Mat. 4:10 (BT): „Ja Pan [„Jahwe”, BT; „Jehowa”, NW], to jest imię moje, chwały mojej nie dam drugiemu, a sławy mojej bałwanom”. „Panu, Bogu swemu [„Jehowie, twemu Bogu”, NW], będziesz oddawał pokłon i Jemu samemu służyć będziesz”. (Również Ps. 115:4-8).
Modlitwa jest formą oddawania czci.
Czy podoba się Bogu modlitwa odmawiana przed posągami lub obrazami?
Izaj. 8:19: „A gdy wam będą mówić: Radźcie się wywoływaczy duchów i czarowników, którzy szepcą i mruczą, to powiedzcie: Czy lud nie ma się radzić swojego Boga? Czy ma się radzić umarłych w sprawie żywych?”
Jak. 1:6, 7 (Romaniuk): „Trzeba jednak zawsze modlić się z wiarą, bez cienia wątpliwości. Kto bowiem poddaje się zwątpieniu, podobny jest do morskiej fali, miotanej wiatrem i przerzucanej z miejsca na miejsce. Człowiekowi takiemu niech się nawet nie wydaje, że uzyska coś od Pana”.
O co można się modlić?
Mat. 6:8-13 (BT): „Wy zatem tak się módlcie:
[1] Ojcze nasz, który jesteś w niebie, niech się święci imię Twoje.
[2] Niech przyjdzie Królestwo Twoje;
[3] niech Twoja wola spełnia się na ziemi, tak jak i w niebie.
[4] Chleba naszego powszedniego daj nam dzisiaj;
[5] i przebacz nam nasze winy, jak i my przebaczamy tym, którzy przeciw nam zawinili;
[6] i nie dopuść, abyśmy ulegli pokusie, ale nas zachowaj od złego”.
Warto zaznaczyć, że pierwszeństwo należy się imieniu i zamierzeniu Bożemu.
Ps. 25:4, 5 (BT): „Daj mi poznać drogi Twoje, Jahwe, a naucz mnie Twoich ścieżek. Prowadź mnie według Twej prawdy i pouczaj, bo Ty jesteś Bóg, mój Zbawca”.
Łuk. 11:13 (BT): ‚Jeśli więc wy, choć źli jesteście, umiecie dawać dobre dary swoim dzieciom, o ileż bardziej Ojciec z nieba da Ducha Świętego tym, którzy Go proszą”.
l Tes. 5:17, 18: „Bez przestanku się módlcie. Za wszystko dziękujcie”.
Mat. 14:19, 20 (Kowalski): „[Jezus] wziął owe pięć chlebów i dwie ryby i wzniósłszy oczy ku niebu odmówił modlitwę z błogosławieństwem, a potem łamał chleby i podawał je uczniom, uczniowie zaś ludziom. Wszyscy jedli i nasycili się”.
Jak. 5:16: „Módlcie się jedni za drugich”.
Mat. 26:41: „Czuwajcie i módlcie się, abyście nie popadli w pokuszenie”.
Filip. 4:6 (BT): „O nic się już zbytnio nie troskajcie, ale w każdej sprawie wasze prośby przedstawiajcie Bogu w modlitwie i błaganiu z dziękczynieniem”.
Modlitwy są wysłuchiwane jedynie przez Boga i tylko do Niego mogą być kierowane.
A jeśli Jehowa ich wysłucha, to moc ich olbrzymia.
"Jako żyje Jehowa, będę mówił to, co powie mój Bóg"