Powołani, aby świadczyć

Mormoni, Branhamowcy, Unitarianie itd.

Moderatorzy: kansyheniek, Bobo, booris, Junior Admin, Moderatorzy

ata333
Posty: 7729
Rejestracja: 20 mar 2012, 23:01

Post autor: ata333 »

tessa pisze:
Wojtek37 pisze:
tessa pisze:Która organizacja religijna spełnia ten warunek? Którzy ludzie nie idą na wojnę by zabijać swych braci w wierze?Która religia zachowuje dziś neutralność i nie należy do świata?
A co może ŚJ ?. Lecz jest jeden problem - szeregowi ŚJ nie są naznaczeni i powołani Duchem Świętym. Więc nie zostali powołani, o czym zresztą mówią , że nie są Dziećmi Bożymi, lecz "drugimi owcami" lub "niewolnikami"
Rzymian 8:20,21
"Gdyż stworzenie zostało poddane daremności nie z własnej woli ,lecz przez tego który go poddał,na podstawie nadziei ,że również samo stworzenie zostanie uwolnione z niewoli skażenia i dostąpi wolności dzieci Bożych".

O kim jest tu mowa?
Czy stworzenie może dyktować swemu Stwóry:"jestem dzieckiem Bożym" ,skoro sam Bóg inaczej sądzi?
Kim ty jesteś,aby się sprzeciwiać postanowieniu Bożemu?
Bóg postanowił wyzwolić stworzenie z niewoli skażenia aby dostąpiło wolności dzieci Bożych.Kiedy to nastąpi decyduje Bóg nie człowiek.
Natomiast ty ironicznie sprzeciwiasz się temu Bożemu postanowieniu.W duchu pragniesz już być dzieckiem Bożym,nawet jeśli Bóg chce inaczej.
Czy to nie brak pokory?

Witam tessa:)

(Rdz 9,12-13) mowi o przymierzu JHWH z ludzmi i z kazda istota zywa (STWORZENIEM)

"znak przymierza, które zawarłem z wami i każdą istotą żywą" .


”stworzenie z upragnieniem oczekuje objawienia się Synów Bożych”:


" Paweł przedstawia swój pogląd na temat świata stworzonego, który, mimo pogrążenia w chaosie, ujawnia jednak kosmiczne dążenie ku celowi, jaki został wyznaczony ludzkości. Potwierdza w ten sposób solidarność ludzkości i natury w odkupieniu Chrystusa. Przypomina to słowa obietnicy, którą JHWH złożył NOEMU:

„znak przymierza, które zawarłem z wami i każdą istotą żywą" (Rdz 9,12-13). W tym kontekście rzeczownik ktisis oznacza „cielesne, materialne stworzenie" w odróżnieniu od istot ludzkich (zob. 8,23). Stworzony dla człowieka świat został przeklęty z powodu grzechu Adama (Rdz 3,15-17). Dlatego materialny świat stworzony znajduje się w stanie nierównowagi, poddany skażeniu i zniszczeniu. Mimo to Paweł podkreśla, że będzie on uczestniczył w przeznaczeniu ludzkości, że zostanie w jakiś sposób uwolniony od wrodzonej sobie skłonności do zepsucia."

i z tej oto przyczyny JHWH wykonujac swoje wyroki na ludziach rekami swojego ludu wybranego,,kazal zabijac nie tylko ludzi,ale rowniez zwierzeta..:)

tak uczy Biblia..:)

pozdrawiam serdecznie:)

ata333
Posty: 7729
Rejestracja: 20 mar 2012, 23:01

Post autor: ata333 »

tessa pisze:
quster pisze:tessa napisał/a:
Filip był członkiem zboru chrześcijańskiego - organizacji Bożej założonej i kierowanej przez samego Boga Jehowę poprzez Jezusa oraz duchem świętym.. Do tej organizacji został przyłączony eunuch.

Podaj dowód biblijny, że ten EUNUCH był przyłączony do organizacja
Z samej definicji chrztu.
I Piotra 3
Odpowiednik tego teraz i was wybawia, mianowicie chrzest (nie usunięcie brudu z ciała, lecz prośba do Boga o dobre sumienie), przez zmartwychwstanie Jezusa Chrystusa.

Ten ,kto był ochrzczony stawał się członkiem zboru chrześcijańskiego.

Dzieje 2A gdy to usłyszeli, poczuli się ugodzeni w serce i rzekli do Piotra oraz pozostałych apostołów: „Mężowie, bracia, cóż mamy czynić?” 38 Piotr powiedział do nich: „Okażcie skruchę i niech każdy z was da się ochrzcić w imię Jezusa Chrystusa ku przebaczeniu waszych grzechów, a otrzymacie wspaniałomyślny dar ducha świętego. 39 Bo obietnica jest dla was i dla waszych dzieci, i dla wszystkich w oddali — ilukolwiek przywoła do siebie Jehowa, nasz Bóg”. 40 I wieloma innymi słowami dawał dokładne świadectwo i wciąż ich usilnie zachęcał, mówiąc: „Dajcie się wybawić spośród tego spaczonego pokolenia”. 41 Ochrzczono więc tych, którzy ochoczo przyjęli jego słowo, a tego dnia zostało dołączonych około trzech tysięcy dusz. 42 I dalej trwali w nauce apostołów i dzieleniu się ze sobą, spożywaniu posiłków oraz na modlitwach.
tesso droga i strzelilas sobie tutaj ze tak brzydko sie wyraze-samoboja..gdyz tu wlasnie wyszlo,,ze wystarczy sie ochrzcic w imie Pana Jezusa by stac sie DUCHOWYM CZLONKIEM CIALA CHRYSTUSA..czyli duchowym czlonkiem duchowej organizacji..DUCHOWYM NIE CIELESNYM..:)

co potwierdza rowniez:Mar 9:37-42



Przekład Nowego Świata (1997)


Mar 9:37-42 nwt-pl
(37) "Kto by przyjął jedno z takich małych dzieci ze względu na moje imię, ten przyjmuje mnie; a kto by mnie przyjął, ten przyjmuje nie tylko mnie, lecz także tego, który mnie przysłał".
(38) Jan powiedział do niego: "Nauczycielu, widzieliśmy, jak pewien człowiek wypędzał demony, używając twego imienia, i próbowaliśmy go powstrzymać, gdyż nam nie towarzyszył".
(39) Ale Jezus rzekł: "Nie próbujcie go powstrzymać, bo nikt, kto powołując się na moje imię, dokona potężnego dzieła, nie będzie szybko mógł obrzucić mnie obelgami;
(40) kto bowiem nie jest przeciwko nam, ten jest za nami.




" Wypowiedź Jezusa: „Kto bowiem nie jest przeciwko nam, ten jest z nami" w innym tłumaczeniu: „Kto nie jest przeciwny nam, jest po naszej stronie” może być przysłowiem. Jezus wykorzystuje je, by przekazać uczniom swoją myśl na temat jedności.

Jezus rozumie jedność inaczej niż Jan. Nie musi to być jedność typowa dla ich kultury judaistycznej, oparta na LEGALIZMIE RELIGIJNYM, ale JEDNOSC W WIERZE. Jest to jedność ludzi ufających Bogu, przed jednolitością preferowaną przez faryzeuszy "

przepraszam za capsika..ale chcialam,,zebys to ujrzala w prawidlowym swietle..:)

pozdrwawiam serdecznie:)

Awatar użytkownika
Krystian
Posty: 5082
Rejestracja: 17 gru 2011, 15:31

Post autor: Krystian »

tessa pisze:Która organizacja religijna spełnia ten warunek? Którzy ludzie nie idą na wojnę by zabijać swych braci w wierze
tessa np. Chrześcijańska Wspólnota Zielonoświątkowa
Kłamstwo CK:
"Co najważniejsze, czasopismo to umacnia zaufanie do danej przez Stwórcę obietnicy, że zanim przeminie to pokolenie pamiętające wydarzenia z roku 1914, nastanie nowy świat, w którym zapanuje pokój i bezpieczeństwo" ( Przebudźcie się 8 stycznia 1991 nr 1 )

ata333
Posty: 7729
Rejestracja: 20 mar 2012, 23:01

Post autor: ata333 »

tessa pisze:
adelfos pisze:Chcesz się upodobnić do Jezusa bez narodzenia z Jego Ducha?
Z uczynków się nie zbawisz.
A czy ja głoszę ,tak jak Miriam ,że jesteśmy zbawieni z uczynków?
adelfos pisze:Na świecie było /Słowo/, a świat stał się przez Nie, lecz świat Go nie poznał. (11) Przyszło do swojej własności, a swoi Go nie przyjęli. (12) Wszystkim tym jednak, którzy Je przyjęli, dało moc, aby się stali dziećmi Bożymi, tym, którzy wierzą w imię Jego - (13) którzy ani z krwi, ani z żądzy ciała, ani z woli męża, ale z Boga się narodzili. (Jana 1:10-13)
W I wieku wszyscy narodzili się z ducha ,ale nie wszyscy według zamierzenia Bożego.
Czytamy o tym w liście Pawła
Rzymian 8:22-23
"Albowiem stworzenie ze skwapliwym oczekiwaniem wypatruje objawienia synów Bożych. Gdyż stworzenie zostało poddane daremności nie z własnej woli, lecz przez tego, który je poddał, na podstawie nadziei, że również samo stworzenie zostanie uwolnione z niewoli skażenia i dostąpi chwalebnej wolności dzieci Bożych. Gdyż wiemy, że całe stworzenie aż dotąd wespół wzdycha i wespół doznaje boleści. I nie tylko to, lecz także my sami, którzy mamy pierwociny, mianowicie ducha, właśnie my sami wzdychamy w sobie, z przejęciem oczekując usynowienia, uwolnienia z naszych ciał na podstawie okupu.

O jakich ludziach pisze tutaj Paweł ? Czy tylko o braciach namaszczonych?
W powyższych słowach rozróżnia on braci namaszczonych pisząc o nich:"my sami którzy mamy pierwociny mianowicie ducha ".......od stworzenia ,które zostało poddane daremności,czyli pozostałych wiernych sługach Boga którzy uwierzyli w Jezusa ,ale nie należą do "małej trzódki".Są w Biblii nazwani "drugimi owcami".
One także dostąpią "chwalebnej wolności dzieci Bożych",jednak w inny sposób niż bracia namaszczeni duchem.


adelfos pisze:Nie dziwię Ci się, że nie jesteś dzieckiem Boga i nie narodziłaś się z niego-przecież Ty nie wywyższasz imienia Jezusa i uważasz, że to anioł.
Mało według ciebie piszę o Jezusie? Piszę tylko to ,co o nim mówi Biblia .Poczytaj moje posty na temat Jezusa i sprawdż czy nie są poparte wersetami z Biblii.
adelfos pisze:Każdy, kto wierzy, że Jezus jest Mesjaszem, z Boga się narodził, i każdy miłujący Tego, który dał życie, miłuje również tego, który życie od Niego otrzymał. (1 Jana 5:1)
Akurat ja wierzę ,że Jezus jest Mesjaszem.Wierzę także w Boga który dał życie Mesjaszowi .
adelfos pisze:Nie dziwię Ci się, że Ty nie wierzysz, że wybawcą jest Jezus, przecież Ciebie zbawia organizacja. (samo wyznawanie: Jezus jest zbawcą nikogo nie zbawia-trzeba w to mocno wierzyć i być przekonanym o JEDYNYM pośrednictwie Jezusa-On tylko jest Kanałem łączności z Bogiem).
Wierzę ,że wybawcą jest Jezus.Ale wierzę też w jego wypowiedzi ,jak na przykład tą
zapisaną w Mateusza 24:45-47,że ma swojego wiernego niewolnika.

„Kto rzeczywiście jest niewolnikiem wiernym i roztropnym, którego pan ustanowił nad członkami czeladzi swojej, aby im dawał pokarm we właściwym czasie? Szczęśliwy ów niewolnik, jeśli jego pan, przybywszy, zastanie go tak czyniącego! Zaprawdę wam mówię: Ustanowi go nad całym swoim mieniem.



znalazlam informacje,,iz leksykon Thayera-tj. grecko-angielski leksykon Nowego Testamentu-potwierdza to znaczenie slowa KTISIS, ktore jest uzyte w rzym 8:22,23
wg. leksykonu oznacza ono stworzenie materialne w znaczeniu ogolu dotyczacego istot zywych NIEROZUMNYCH, a wiec nie istot ludzkich..:)


pozdrawiam cieplutko:)

grazyna

EMET
Posty: 11235
Rejestracja: 04 wrz 2006, 17:31

Post autor: EMET »

ata333 pisze: znalazlam informacje,,iz leksykon Thayera-tj. grecko-angielski leksykon Nowego Testamentu-potwierdza to znaczenie slowa KTISIS, ktore jest uzyte w rzym 8:22,23
wg. leksykonu oznacza ono stworzenie materialne w znaczeniu ogolu dotyczacego istot zywych NIEROZUMNYCH, a wiec nie istot ludzkich..:)


pozdrawiam cieplutko:)

grazyna

EMET:
Czy o to chodziło --
Thayer's Greek Lexicon

3111 κτίσις

κτίσις, κτίσεως, ἡ (κτίζω), in Greek writings the act of founding, establishing, building, etc.; in the N. T. (Vulgate everywhere creatura (yet Heb. 9:11 creatio))


1. the act of creating, creation: τοῦ κόσμου, Rom. 1:20.


2. equivalent to κτίσμα, creation i. e. thing created (cf. Winer's Grammar, 32); used a. of individual things and beings, a creature, a creation: Rom. 1:25; Heb. 4:13; any created thing, Rom. 8:39; after a rabbinical usage (by which a man converted from idolatry to Judaism was called בִּרִיָה חֲדָשָׁה (cf. Schöttgen, Horae Hebrew 1:328, 704f)), καινή κτίσις is used of a man regenerated through Christ, Gal. 6:15; 2 Cor. 5:17. b. collectively, the sum or aggregate of created things: Rev. 3:14 (on which see ἀρχή, 3; (ἡ κτίσις τῶν ἀνθρώπων, Teaching of the Twelve etc. c. 16)); ὅλῃ ἡ κτίσις, Sap. 19:6; πᾶσα ἡ κτίσις, Judith 16:14; and without the article (cf. Grimm on 3 Macc. (2:2), p. 235; (Lightfoot on Col. as below)), πᾶσα κτίσις, Col. 1:15 ; 3 Macc. 2:2; Judith 9:12; σωτήρ πάσης κτίσεως, Acta Thomae, p. 19 edition Thilo (sec. 10, p. 198, Tdf. edition) (see πᾶς, I. 1 c.); ἀπ᾽ ἀρχῆς κτίσεως, Mark 10:6; 13:19; 2 Pet. 3:4; οὐ ταύτης τῆς κτίσεως, not of this order of created things, Heb. ix, 11; accusative to the demands of the context, of some particular kind or class of created things or beings: thus of the human race, πάσῃ τῇ κτίσει, Mark 16:15; ἐν πάσῃ (Rec. adds τῇ) κτίσει τῇ ὑπό τόν οὐρανοῦ, among men of every race, Col. 1:23; the aggregate of irrational creatures, both animate and inanimate (what we call nature), Rom. 8:19-2. (Sap. 5:17 (18); 16:24); πᾶσα ἡ κτίσις, Rom. 8:22; where cf. Reiche, Philippi, Meyer, Rükert, others (Arnold in Bapt. Quart. for Apr. 1867, pp. 143-153).


3. an institution, ordinance: 1 Pet. 2:13; cf. Huther at the passage ((Pindar, others.))*



Stephanos, ps. EMET
Ostatnio zmieniony 22 mar 2012, 22:49 przez EMET, łącznie zmieniany 2 razy.
„Wielu będzie biegać tu i tam [po hebrajsku: < jᵊszōṭᵊṭû >], i nastanie obfitość prawdziwej wiedzy” -- Daniela 12:4b; ‘PNŚ-2018’, Przypis.

ata333
Posty: 7729
Rejestracja: 20 mar 2012, 23:01

Post autor: ata333 »

tessa pisze:
Miriam pisze:Pan Jezus powiedział, że znakiem rozpoznawczym Jego uczniów będzie miłość.

W Ew. Jana 13:34-35 czytamy: -

&#8222;Nowe przykazanie daję wam, abyście się wzajemnie miłowali, jak Ja was umiłowałem; abyście się i wy
wzajemnie miłowali. Po tym wszyscy poznają, żeście uczniami moimi, jeśli miłość wzajemną mieć będziecie&#8221;.


Miriam.
______________________________________
&#8222;Jeśli kto mówi, niech mówi jak Słowo Boże&#8221;.
1 List Piotra 4:11.
Która organizacja religijna spełnia ten warunek? Którzy ludzie nie idą na wojnę by zabijać swych braci w wierze?Która religia zachowuje dziś neutralność i nie należy do świata?



tesso kochana..dlaczego pytasz, ktora organizacja..czyz Biblia uczy o odpowiedzialnosci zbiorowej..jesli tak to wskaz prosze gdzie..?

drugie pytanie brzmi znacznie lepiej..ktorzy ludzie..?
no wlasnie..zaufaj..ludzkiej milosci karmionej miloscia Ojca do swego Syna, jak i jego braci,,czyli dzieci tegoz Ojca w niebie..takich ludzi budujacych na fundamencie tej milosci jest bardzo wielu..:)
zauwazylam,,tez ,iz nie tylko Ty tak stawiasz pytanie..wszyscy s.J..jak im sie powie o milosci
Bozej tak wlasnie reaguja..i to oznacza,,ze dali sobie wmowic..byc moze nieswiadomie..ZBIOROWA ODPOWIEDZIALNOSC ORGANIZACJI przed Bogiem Ojcem..

i stad wyplywaja takze nauki o zbawieniu poprzez organizacje..(tylko w literalnej organizacji
Boga..)

a to juz naprawde powazny blad -prowadzacy na manowce wiary..czy wrecz do herezji :(


pozdrawiam cieplutko..:)

ata333
Posty: 7729
Rejestracja: 20 mar 2012, 23:01

Post autor: ata333 »

EMET pisze:
ata333 pisze: znalazlam informacje,,iz leksykon Thayera-tj. grecko-angielski leksykon Nowego Testamentu-potwierdza to znaczenie slowa KTISIS, ktore jest uzyte w rzym 8:22,23
wg. leksykonu oznacza ono stworzenie materialne w znaczeniu ogolu dotyczacego istot zywych NIEROZUMNYCH, a wiec nie istot ludzkich..:)


pozdrawiam cieplutko:)

grazyna

EMET:
Czy o to chodziło --
Thayer's Greek Lexicon

3111 &#954;&#964;&#943;&#963;&#953;&#962;

&#954;&#964;&#943;&#963;&#953;&#962;, &#954;&#964;&#943;&#963;&#949;&#969;&#962;, &#7969; (&#954;&#964;&#943;&#950;&#969;), in Greek writings the act of founding, establishing, building, etc.; in the N. T. (Vulgate everywhere creatura (yet Heb. 9:11 creatio))


1. the act of creating, creation: &#964;&#959;&#8166; &#954;&#972;&#963;&#956;&#959;&#965;, Rom. 1:20.


2. equivalent to &#954;&#964;&#943;&#963;&#956;&#945;, creation i. e. thing created (cf. Winer's Grammar, 32); used a. of individual things and beings, a creature, a creation: Rom. 1:25; Heb. 4:13; any created thing, Rom. 8:39; after a rabbinical usage (by which a man converted from idolatry to Judaism was called &#1489;&#1460;&#1468;&#1512;&#1460;&#1497;&#1464;&#1492; &#1495;&#1458;&#1491;&#1464;&#1513;&#1464;&#1473;&#1492; (cf. Schöttgen, Horae Hebrew 1:328, 704f)), &#954;&#945;&#953;&#957;&#942; &#954;&#964;&#943;&#963;&#953;&#962; is used of a man regenerated through Christ, Gal. 6:15; 2 Cor. 5:17. b. collectively, the sum or aggregate of created things: Rev. 3:14 (on which see &#7936;&#961;&#967;&#942;, 3; (&#7969; &#954;&#964;&#943;&#963;&#953;&#962; &#964;&#8182;&#957; &#7936;&#957;&#952;&#961;&#974;&#960;&#969;&#957;, Teaching of the Twelve etc. c. 16)); &#8005;&#955;&#8131; &#7969; &#954;&#964;&#943;&#963;&#953;&#962;, Sap. 19:6; &#960;&#8118;&#963;&#945; &#7969; &#954;&#964;&#943;&#963;&#953;&#962;, Judith 16:14; and without the article (cf. Grimm on 3 Macc. (2:2), p. 235; (Lightfoot on Col. as below)), &#960;&#8118;&#963;&#945; &#954;&#964;&#943;&#963;&#953;&#962;, Col. 1:15 ; 3 Macc. 2:2; Judith 9:12; &#963;&#969;&#964;&#942;&#961; &#960;&#940;&#963;&#951;&#962; &#954;&#964;&#943;&#963;&#949;&#969;&#962;, Acta Thomae, p. 19 edition Thilo (sec. 10, p. 198, Tdf. edition) (see &#960;&#8118;&#962;, I. 1 c.); &#7936;&#960;&#8125; &#7936;&#961;&#967;&#8134;&#962; &#954;&#964;&#943;&#963;&#949;&#969;&#962;, Mark 10:6; 13:19; 2 Pet. 3:4; &#959;&#8016; &#964;&#945;&#973;&#964;&#951;&#962; &#964;&#8134;&#962; &#954;&#964;&#943;&#963;&#949;&#969;&#962;, not of this order of created things, Heb. ix, 11; accusative to the demands of the context, of some particular kind or class of created things or beings: thus of the human race, &#960;&#940;&#963;&#8131; &#964;&#8135; &#954;&#964;&#943;&#963;&#949;&#953;, Mark 16:15; &#7952;&#957; &#960;&#940;&#963;&#8131; (Rec. adds &#964;&#8135;) &#954;&#964;&#943;&#963;&#949;&#953; &#964;&#8135; &#8017;&#960;&#972; &#964;&#972;&#957; &#959;&#8016;&#961;&#945;&#957;&#959;&#8166;, among men of every race, Col. 1:23; the aggregate of irrational creatures, both animate and inanimate (what we call nature), Rom. 8:19-2. (Sap. 5:17 (18); 16:24); &#960;&#8118;&#963;&#945; &#7969; &#954;&#964;&#943;&#963;&#953;&#962;, Rom. 8:22; where cf. Reiche, Philippi, Meyer, Rükert, others (Arnold in Bapt. Quart. for Apr. 1867, pp. 143-153).


3. an institution, ordinance: 1 Pet. 2:13; cf. Huther at the passage ((Pindar, others.))*



Stephanos, ps. EMET

Witaj Emet:)

znalazlam taka informacje na forum o kalwinistach..nie znam sie zupelnie na grece....:)

a jak rozumiesz:

the aggregate of irrational creatures, both animate and inanimate (what we call nature), Rom. 8:19-2. (Sap. 5:17 (18); 16:24); &#960;&#8118;&#963;&#945; &#7969; &#954;&#964;&#943;&#963;&#953;&#962;, Rom. 8:22; where cf. Reiche, Philippi, Meyer, Rükert, others (Arnold in Bapt. Quart. for Apr. 1867, pp. 143-153)

suma nierozumnych stworzen, zarowno zwierzecych i niezwierzecych, ktore nazywamy NATURA..czyli zwierzeta i rosliny..?

pozdrawiam cieplutko..:)

grazyna

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe wyznania i ruchy chrześcijańskie”