apostolic pentacostal

Mormoni, Branhamowcy, Unitarianie itd.

Moderatorzy: kansyheniek, Bobo, booris, Junior Admin, Moderatorzy

9RP
Posty: 1081
Rejestracja: 19 lut 2012, 9:10

Post autor: 9RP »

w szatanie Boga nie ma
ale w odchłani też jest
tak przynajmniej widzę gdy czytam że i tam się przed Nim nie ukryje
pisałem o przestrzeni a nie o osobach tak fizycznych jak i duchowych
pozdrawiam
sługa w społeczności

Awatar użytkownika
leszed
Posty: 3616
Rejestracja: 08 sie 2009, 15:11
Lokalizacja: dostępny tylko na pw/www
Kontakt:

Post autor: leszed »

ojkot pisze:w szatanie Boga nie ma
ale w odchłani też jest
tak przynajmniej widzę gdy czytam że i tam się przed Nim nie ukryje
pisałem o przestrzeni a nie o osobach tak fizycznych jak i duchowych
pozdrawiam
Implikując, w szatanie nie, czyli nie wszędzie w sensie bezwzględnym. To mi wystarcza. Nie muszę wiedzieć gdzie jeszcze.

Pozdrawiam
Szymon Piotr: Chrystus, Syn Boga Żywego
Jezus: Szymonie ty jesteś Kamień i na tej skale zbuduję Kościół Mój
Piotr (Kamień): Pan- przystąpcie do Niego, do Kamienia Żywego
i wy sami jako Kamienie Żywe
Kamieniem węgielnym… wzgardzili… niewierzący… budowniczowie
i skałą zgorszenia

EMET
Posty: 11244
Rejestracja: 04 wrz 2006, 17:31

Post autor: EMET »

ojkot pisze:w szatanie Boga nie ma
ale w odchłani też jest
tak przynajmniej widzę gdy czytam że i tam się przed Nim nie ukryje
pisałem o przestrzeni a nie o osobach tak fizycznych jak i duchowych
pozdrawiam

EMET:
Nawet dzisiejsza nauka i technika dowodzą, iż niekoniecznie człowiek musi być gdzieś "fizycznie" obecny, żeby wiedział, co tam gdzieś się dzieje... :->
Co dopiero mówić o Bogu Najwyższym... ;-)

Jeśli - zatem - 'przed oczyma Boga nic i nigdzie ukryć się nie może', nie oznacza to bynajmniej, iż Bóg niejako 'kwapi się' ["fatyguje"] być tam obecnym na takiej zasadzie, jak nasza gdzieś 'fizyczna' obecność.

Bóg posługuje się swoim duchem świętym [inni: Duchem Świętym], jak to i mamy w Psalmie 139:7: "Gdzie się ukryję przed Twoim duchem, gdzie się schowam przed Twoim obliczem?" [BW-P]. Bywa, że posługuje się aniołami. To, że wie o wszystkim co się aktualnie dzieje, jakie zdziwienie? Czyż dzisiaj nie słyszymy o tzw. 'totalnej inwigilacji': a cóż dopiero przy możliwościach Stwórcy... :-)

Mamy taką wypowiedź z realiów ludzkich: "Ja zaś, nieobecny wprawdzie ciałem, ale obecny duchem, już potępiłem, tak jakbym był wśród was, sprawcę owego przestępstwa." - 1 do Koryntian 5:3, BW-P.

Tak też wypowiedzi --
"Bo oczy Jehowy przebiegają całą ziemię, by ukazał on swą siłę dla dobra tych, których serce jest wobec niego niepodzielne. [...]" - 2 Kronik 16:9, PNŚ.
"Oczy Jehowy są na każdym miejscu; obserwują złych i dobrych." - Przysłów 15:3, PNŚ.


O innych sprawach: przy okazji. ;-)

Stephanos, ps. EMET
„Wielu będzie biegać tu i tam [po hebrajsku: < jᵊszōṭᵊṭû >], i nastanie obfitość prawdziwej wiedzy” -- Daniela 12:4b; ‘PNŚ-2018’, Przypis.

EMET
Posty: 11244
Rejestracja: 04 wrz 2006, 17:31

Post autor: EMET »

ojkot pisze:Leszed
On Bóg jest większy od nas
My wszyscy w nim jesteśmy stworzeni
W Bibli jest takie Słowo że Niebiosa i niebiosa niebios nie mogą Go ogarnąć
i że się przed nim nie mozna ukryć
Gdy się wstąpi do Niebios Jest tam i w przeciwwnym miejscu jest też
Więc jest wszędzie
i będzie wszystkim we wszystkim
pozdrawiam

EMET:
W 2 Ks. Kronik w 6. rozdziale - we fragmencie modlitwy Salomona: w czasie 'inauguracji poświęcenia świątyni' - czytamy m.in.: &#8222;18 Ale czy Bóg naprawdę zamieszka z ludźmi na ziemi? Oto niebo, wręcz niebo niebios, nie może cię pomieścić; a cóż dopiero ten dom, który zbudowałem!&#8221; - PNŚ; por. 2:6/5/.
Jednak w tejże samej 'modlitwie Salomona' [zawartej w 6. rozdziale 2Krn] czytamy i takie słowa: &#8222;21 I zechciej wysłuchać błagań swego sługi oraz swego ludu izraelskiego, gdy się modlą ku temu miejscu, tak byś wysłuchał ze swego miejsca zamieszkania, z niebios; i racz wysłuchać i przebaczyć. 30 wówczas ty racz wysłuchać z niebios, miejsca twego zamieszkania, i przebacz, i oddaj każdemu według wszystkich jego dróg, gdyż znasz jego serce (bo tylko ty dobrze znasz serce synów ludzkich); 33 ty racz wysłuchać z niebios, z twego ustalonego miejsca zamieszkania, i uczyń stosownie do wszystkiego, o co do ciebie będzie wołał ów cudzoziemiec; żeby wszystkie ludy ziemi poznały twoje imię i bały się ciebie, jak twój lud izraelski, i by poznały, iż twego imienia wezwano nad tym domem, który zbudowałem. 39 to ty wysłuchaj z niebios, z twego ustalonego miejsca zamieszkania, ich modlitwę oraz ich prośby o łaskę i dokonaj sądu na ich rzecz, i przebacz swemu ludowi, który zgrzeszył przeciwko tobie.&#8221; - PNŚ.
Tak więc w w. 18 czytamy, iż 'niebo i niebiosa niebios nie są w stanie pomieścić Boga JHVH', to już w ww. 21, 30, 33 i 39 -- czytamy o 'niebie jako miejscu [ew. ustalonym miejscu] zamieszkania Boga'.
Rozpatrzmy pogrubione fragmenty 2Krn 6: w oparciu o Tom 'Interlinii Vocatio' [PISMA] --
"6.18 [...] Otóż niebiosa i_nieba niebios nie mogą_ogarnąć_Ciebie, [...]", po hebrajsku: < hinne(h) szamajim uszeme haszszamajim lo' jekhalkelukha > /= < hinne(h) szamajim uszeme haszszamajim lo' jechalkelucha >/. Ostatnie wyrażenie hebr. - < jekhalkelukha > /= < jechalkelucha >/ - mamy w identycznym zapisie w tekście 1 Ks. Królów 8:27. Wywodzi się od rdzennego < kul >, wg rdzenia < k v l > [litera vav] w zapisie fonetycznym pełni rolę długiej samogłoski "u" - < &#251; >]; co jest m.in. objaśniane: "q objąć; zawrzeć; pilp mieścić; utrzymywać; [...] hi zawierać" - 'Podręczny Słownik Briksa', str. 161, Vocatio. Tutaj mamy w koniugacji intensywnej - w pilpel [pilp] imperfect, 3 os. masculine plural w odniesieniu do 2 os. masculine singular.

"6.21 [...] z_miejsca zamieszkania_Twego z_niebios [...]", po hebrajsku: < mimmeqom szibhtekha min-haszszamajim > /= < mimmeqom sziwtecha min-haszszamajim >/.
"6.30 A_Ty wysłuchaj z_niebios, z_miejsca zamieszkania_Twego [...]", po hebrajsku: < min-haszszamajim mekhon szibhtekha > /= < min-haszszamajim mechon sziwtecha >/.
"6.33 A_Ty zechciej_wysłuchać z_niebios, z_miejsca zamieszkania_Twego [...]", po hebrajsku: < min-haszszmajim mimmekhon szibhtekha > /= < min-haszszmajim mimmechon sziwtecha >/.
"6.39 I_racz_wysłuchać z_niebios, z_miejsca zamieszkania_Twego [...]", po hebrajsku: < min-haszszamajim mimmekhon szibhtekha > /= < min-haszszamajim mimmechon sziwtecha >.
Owe wyrażenie hebrajskie < mimmekhon > /= mimmechon >/ [= "z_miejsca", 'Int. Voc.'], mamy również z Psalmie 33:14, gdzie czytamy: "Z ustalonego miejsca, gdzie mieszka, przyjrzał się wszystkim mieszkającym na ziemi.". W w. 13 czytamy, iż chodzi o Boga JHVH -- "Z niebios spojrzał Jehowa, zobaczył wszystkich synów ludzkich." [PNŚ], 'Int. Voc.': "33.13 Z_niebios [hebr.: < miszszamajim >] patrzy JHWH, [...]".
'Int. Voc.' tak oddaje w. 14: "33.14 Z_miejsca,_gdzie_przebywa,_On spogląda [...]", po hebrajsku: < mimmekhon-szibhto hiszgiach > /= < mimmechon-sziwto hiszgiach >/.
Uwaga: tłumacz '2 Ks. Kronik' - Jerzy Woźniak, tłumacze 'Ks. Psalmów' - Anna Horodecka i Iouri Golovanov.


Stephanos, ps. EMET
„Wielu będzie biegać tu i tam [po hebrajsku: < jᵊszōṭᵊṭû >], i nastanie obfitość prawdziwej wiedzy” -- Daniela 12:4b; ‘PNŚ-2018’, Przypis.

9RP
Posty: 1081
Rejestracja: 19 lut 2012, 9:10

Post autor: 9RP »

Bardzo ciekawe studium
to i popszednie
w zasadzie potwierdza to co napisałem
Bóg który przebywa w niedostępnej światłości / niedostępnej innym/
Jest jednocześnie obecny wszędzie
ktoś kiedyś sformułował ,ze jest Duchem wszechogarniającym
pozdrawiam
sługa w społeczności

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe wyznania i ruchy chrześcijańskie”