Koran

Moderatorzy: kansyheniek, Bobo, booris, Junior Admin, Moderatorzy

Awatar użytkownika
arturolczykowski
Posty: 401
Rejestracja: 24 kwie 2009, 15:47
Lokalizacja: Farnham, UK
Kontakt:

Koran

Post autor: arturolczykowski »

Islam - jedna z najdynamiczniej rozwijających się religi świata. Religia wokół której toczą się gorące dyskusje. Religia, której nie zna i obawia się wielu: od ateistów po chrześcijan. Religia wielu kontrastów. Religia, której radykalne skrzydło często postrzegane jest jako prawdziwy reprezentant na podstawie którego ocenia się ją całą. Czy można postrzegać islam inaczej? Czy można być muzułmaninem i głosić pokój? Myślę, że ten dokument National Geographic Channel świetnie odpowiada na te pytania. To bardzo wyważony w podejściu i w miarę obiektywny film, który powinien obejrzeć każdy, który zabiera głos w ocenie tej religii.

Koran

UntilIDie
Posty: 69
Rejestracja: 24 cze 2012, 1:55

Post autor: UntilIDie »

Religia jest tak dobra jak ludzie i społeczeństwo, które ją wyznaje. Jeśli ma się złą wolę to nawet najlepsze źródła moralne można zepsuć. Koran np. pozwala kobiecie przegnać złego męża, jednak w społeczeństwach islamskich podchodzi się do tego z dystansem, są przecież różne szkoły interpretowania koranu, a ta "kobieca interpretacja" jest rzadkością.
Jeśli chodzi o muzułmanów, no cóż nie każdy jest terrorystą, ale można rzecz, że prawie każdy terrorysta to muzułmanin. Z resztą wiele jest odłamów radykalnych tej religii, które można by rzecz ewidentnie nakłaniają do szerzenia za wszelką cenę wiary w Allaha.
arturolczykowski pisze: Czy można być muzułmaninem i głosić pokój?
Tak. Można, jednakże to rzadkość, np. Arabia Saudyjska, wolności wyznania to tam raczej nie ma. Może trochę w Libii, ale tam jest wielu chrześcijan i jakoś się z nimi liczą, nie ma szariatu.
arturolczykowski pisze: Religia wokół której toczą się gorące dyskusje. Religia, której nie zna i obawia się wielu: od ateistów po chrześcijan.
Słusznie, jest ich coraz więcej i wątpię, aby byli bardzo tolerancyjny, gdy dojdą do władzy. Istnieje prawdopodobieństwo, że nie będą nikogo zabijać, ale strach jednak jest, nie mają dobrej renomy.
arturolczykowski pisze:Islam - jedna z najdynamiczniej rozwijających się religi świata.
To prawda, jednak to nie tylko religia, uważam, że islam jest to wręcz styl życia, rozciągający się na wszystkie jego płaszczyzny, zasadniczo dobrze zorganizowany styl życia, mający licznych zwolenników, których przybywa, bardzo spójny i silny, który może nawet przekonać wielu współczesnych Europejczyków (Europa jest ogólnie w nieciekawej sytuacji). Mogą być niebezpieczni.
Uważam, że trzeba wziąć pod uwagę też to że imigranci islamscy na zachodzie jednak opornie się asymilują. Wręcz przeciwnie w Belgii, lub Francji mogą w najbliższym czasie wprowadzić lekcję języka arabskiego, po to, aby niby rdzenni mieszkańcy, mogli lepiej porozumieć się z przybyszami.
Nie rozumiem również totalnie laickiej Francji. Takie państwo nie powinno mieszać się w sprawy religijne, jednakże dotują budowy meczetów, ba nawet organizują w szkołach zebrania w meczetach, po to aby lepiej poznać ich religię. To jest dziwne.
„Więc kimże w końcu jesteś?-Jam częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro”

hudhud70
Posty: 155
Rejestracja: 27 lip 2009, 19:03

Post autor: hudhud70 »

Czy można być Muzułmaninem i głosić pokój ? Co to oznacza? Chrześcijanie głoszą pokój 2000 lat ? Co z tego wynikło, świat stał się lepszy ?
hudhud

ZAMOS
Posty: 2161
Rejestracja: 19 paź 2012, 10:26
Lokalizacja: Wieś pod Warszawą

Post autor: ZAMOS »

hudhud70 pisze:Czy można być Muzułmaninem i głosić pokój ? Co to oznacza? Chrześcijanie głoszą pokój 2000 lat ? Co z tego wynikło, świat stał się lepszy ?
Ciężko uwierzyć w to co pisze Koran po przeczytaniu tego cytatu:

Koran (3:54) Oni knuli podstęp i Bóg knuł podstęp; a Bóg jest najlepszy spośród knujących podstępy.
Koran (3:28)mówi: „Niech wierzący nie biorą sobie za przyjaciół niewiernych, z pominięciem wiernych! A kto tak uczyni, ten nie ma nic wspólnego z Bogiem, chyba że obawiacie się z ich strony jakiegoś niebezpieczeństwa. Bóg ostrzega was przed samym Sobą i do Boga zmierza wędrowanie.”


Więcej zacytowałem w tym linku:

http://biblia.webd.pl/forum/viewtopic.p ... c&start=15

Awatar użytkownika
nesto
Posty: 4218
Rejestracja: 02 kwie 2012, 12:06
Lokalizacja: były katolik

Post autor: nesto »

ZAMOS pisze:Koran (3:54) Oni knuli podstęp i Bóg knuł podstęp; a Bóg jest najlepszy spośród knujących podstępy.
(19) Wówczas Pan rzekł: Kto zwiedzie Achaba, króla izraelskiego, aby poszedł i poległ w Ramot w Gileadzie? Gdy zaś jeden rzekł tak, a drugi inaczej, (20) wystąpił pewien duch i stanąwszy przed Panem powiedział: Ja go zwiodę. Wtedy Pan rzekł do niego: Jak? On zaś odrzekł: (21) Wyjdę i stanę się duchem kłamstwa w ustach wszystkich jego proroków. Wówczas [Pan] rzekł: Możesz zwieść i to ci się uda. Idź i uczyń tak!
@ksKronik18.19-21
ZAMOS pisze:Koran (3:28)mówi: „Niech wierzący nie biorą sobie za przyjaciół niewiernych, z pominięciem wiernych! A kto tak uczyni, ten nie ma nic wspólnego z Bogiem, chyba że obawiacie się z ich strony jakiegoś niebezpieczeństwa. Bóg ostrzega was przed samym Sobą i do Boga zmierza wędrowanie.”
(16) A także nie możesz brać ich córek za żony dla swych synów, aby one, uprawiając nierząd z obcymi bogami, nie przywiodły twoich synów do nierządu z bogami obcymi.
Ks.Wyj.34.16

amaculatio
Posty: 122
Rejestracja: 29 kwie 2012, 17:17

Post autor: amaculatio »

Cóż... Stwórca nie jest oszustem, kłamcą, intrygantem.

Ciekawostki o Koranie:

- jedyny gatunek zwierząt nieczystych do jedzenia to świnie (swoją drogą nie są to zwierzęta budzące zbyt dobre skojarzenia)
- imię Maryi (jedynej kobiety wymienionej z imienia w Koranie) występuje 34 razy, Jezusa - 25, a Mahometa - tylko 4(!)
- Koran jest krytykowany ze względu na swoje ułożenie, powtórzenia
- czytając tekst sury 112 usłyszymy "Allahu ahadun" i "Allahu alssamadu" (chrześciajnie tłumaczą to jako dużą niedokładność, powinno być Al-Ahad i As-Samad). Ahadun może oznaczać "jeden z", co jest sprzeczne z unitarianizmem. Tekst sury można znaleźć w angielskiej wikipedii.

http://www.answering-islam.org/Shamoun/samad.htm

http://www.answering-islam.org/Shamoun/ahad.htm

amaculatio
Posty: 122
Rejestracja: 29 kwie 2012, 17:17

Post autor: amaculatio »

Święta księga islamu wygląda mi na tekst bardzo niski moralnie ze względu na ciągłe mówienie o piekle (to największa wada etyczna). Istnienie literalnego (okrutnego) piekła jest oczywistym złem, czymś, co nijak nie pasuje do Tego, który jest Najmiłosierniejszy.
19:34 To jest Jezus, syn Marii, słowo Prawdy, w którą powątpiewają.
19:35 Nie jest odpowiednie dla Boga, aby przybrał Sobie syna. Niech Mu będzie chwała! Kiedy On postanowi jakąś rzecz, to tylko mówi: "Bądź!", i ona jest.
ذَلِكَ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ قَوْلَ الْحَقِّ الَّذِي فِيه ِِ يَمْتَرُونَ

مَا كَانَ لِلَّهِ أَنْ يَتَّخِذَ مِنْ وَلَد ٍ سُبْحَانَهُ~ُ إِذَا قَضَى أَمْرا ً فَإِنَّمَا يَقُولُ لَه ُُ كُنْ فَيَكُونُ
Lepiej byłoby to przetłumaczyć jako:


19:34 To jest Jezus, syn Marii, posłany po to, żeby powiedzieć prawdę, w którą powątpiewają.


19:35 chyba raczej odnosi się do zrodzenia (fizycznego) syna (zwłaszcza przez współżycie płciowe), w co chrześcijanie nie wierzą.

Po angielsku:

It befits not (the Majesty of) Allāh that He should beget a son [this refers to the slander of Christians against Allāh, by saying that 'Iesa (Jesus) is the son of Allāh]. Glorified (and Exalted be He above all that they associate with Him). When He decrees a thing, He only says to it, "Be!" and it is.

Osoba posiadająca natury boskiej nie podjęłaby się zrodzenia, doświadcza większych rozkoszy aniżeli "przyjemność seksualna" i (być może dla pokazania wartości rezygnacji z erotyzmu i małżeństwa) Stwórca nie współżył (co rzeczywiście byłoby niechwalebne). Ale katolicy wierzą, że Bóg nie począł ludzkiej natury Chrystusa w wyniku współżycia, a Maria poczęła dziewiczo. Islam zaprzecza istnieniu boskiej natury Chrystusa (widzi wyłącznie ludzką) i to jest przyczyną "nieporozumienia". Jako jedyna Osoba w unii hipostatycznej Jezus nie miał żony, nie współżył i nie doświadczał uczuć erotycznych.

Koran wcale nie precyzuje tak jasno, że Bóg jest tylko jedną osobą (solitaryzm, soloteizm).

Słowo "ahad" oznacza po arabsku nie "Jeden", "Niepodzielny", ale (raczej) "NIEDZIELA", pierwszy. Co ciekawe, nazwa pierwszego dnia tygodnia -niedziela brzmi podobnie co "nie dzielić się" (na Trzy Osoby), ale w językach słowiańskich, nie innych. W większości języków słowiańskich nazwa nawiązuje do obowiązku powstrzymania się od pracy (który uważany jest za ważny wyznacznik niedzieli) i pochodzi od psł. ne dělatĭ ‛nie działać = nie pracować’: np. niedziela, czes. neděle, chorw. nedjelja.

Tak więc niedziela ma związek z tym, że się nie pracuje, a nie z tym, że się nie dzieli.

Liczba to po arabsku عدد ('adad) nie ahad. Liczba pierwsza to عدد أولي i to nie brzmi jak "ahad".

Po arabsku niedziela to وم الأحد
yaum al-aḥad

Czyli "pierwszy dzień". Tylko "pierwszy", nie "niepodzielny". Czy "Ahad" oznacza "solitary God" (samotny Bóg)?

Bóg nie może się "sklonować". Nie może też podzielić się na części (fragmenty). Trójca nie podzieli się w żadnej sytuacji. Trójc jest Jednym, Jedynym Bogiem bez względu na okoliczności, nie jest stowarzyszeniem, partnerstwem, wspólnotą czy rodziną. Natura Trynitarnego Boga jest taka, że "po prostu jest Trójcą", a ten fakt nie ma początku ani poza, ani przed, ani w czasie. Nieistnienie jednej z Osób oznaczałoby nieistnienie pozostałych, ale to niemożliwe. Bóg Trynitarny to jedyna istniejąca Ponadosoba. Istnieje tylko Jeden Bóg, ale jednym z Jego niezależnych od stworzenia przymiotów jest istnienie jako Trzy Osoby, Podmioty, co czyni Go kimś więcej niż jednostką i jeszcze bardziej wyjątkowym, unikatowym. Jest mnóstwo grzesznych jednostek, podmiotów, osób, ale Ponadosoba (Ponadrodzic) istnieje bez początku i nie ma w nim zła.

amaculatio
Posty: 122
Rejestracja: 29 kwie 2012, 17:17

Post autor: amaculatio »

9:113 Nie godzi się Prorokowi i tym, którzy uwierzyli, aby prosili o przebaczenie dla bałwochwalców - nawet gdyby byli ich krewnymi - odkąd stało się dla nich jasne, że oni są mieszkańcami ognia piekielnego.
9:114 Abraham prosił o przebaczenie dla swego ojca jedynie z powodu obietnicy, jaką jemu złożył. A kiedy stało się jasne, że on jest nieprzyjacielem Boga, Abraham wyrzekł się jego. Zaprawdę, Abraham był współczującym, wspaniałomyślnym!

9:115 Bóg nie sprowadza z drogi ludzi, jeśli ich prowadził przedtem drogą prostą, dopóki im nie wyjaśni, czego oni mają się wystrzegać. Zaprawdę, Bóg wie doskonale o każdej rzeczy!
Pogrubione wersety zdają się brzmieć... SZATAŃSKO!

http://www.liberezvous.org/aimerDieu/in ... topic=3786

Wizerunek bałwana z wężami, laską trójzębu i jego ostrzem jak litera "w" i półksiężycem!

Wąż (smok), korona (szczyt trójzębu) i berło (laska trójzębu) tworzą... popularną kaligrafię wyrazu Allah!

Obrazek

http://www.answering-islam.org/Shamoun/ ... rality.htm

17:1 Chwała Temu, który przeniósł Swojego sługę nocą z Meczetu świętego do meczetu dalekiego, którego otoczenie pobłogosławiliśmy, aby mu pokazać niektóre Nasze znaki. Zaprawdę,. On jest Słyszący, Widzący!

56:57 My - My was stworzyliśmy. Dlaczego więc nie chcecie uwierzyć?
56:58 Czyż nie widzicie, co wydzielacie w postaci nasienia?
56:59 Czy to wy je stwarzacie, czy też My jesteśmy Stworzycielami?
56:60 My zdecydowaliśmy wśród was śmierć - i nikt nie może Nas wyprzedzić!
56:61 Aby was zastąpić przez podobnych wam i stworzyć was na nowo w takiej postaci, jakiej wy nie znacie.
56:62 Przecież już znacie stworzenie pierwsze! Dlaczego więc nie chcecie sobie przypomnieć?!
56:63 Czyż widzieliście to, co uprawiacie?
56:64 Czyż to wy to siejecie, czy też My jesteśmy Siewcami?
56:65 Jeślibyśmy zechcieli, to uczynilibyśmy to zeschłym zielskiem, a wy byście się ciągle dziwowali:
14 razy liczba mnoga! W 9 wersetach tuż obok siebie! DWA RAZY WYSTĘPUJE SERIA: ZAIMEK - CZASOWNIK - RZECZOWNIK!

Dlaczego "My, My, My i My"?

http://www.youtube.com/watch?v=SusCAWM1hq0

Koran jest świętą księgą ponad miliarda soloteistów na Świecie!

W Starym Testamencie liczba mnoga w odniesieniu do Stwórcy (z wyjątkiem Elohim i Adonai) występuje mniej niż 10 razy. A tu ponad 10 razy w 9 wersach! Stary Testament jest o wiele dłuższy od Koranu!

Potem:

56:72 Czy to wy spowodowaliście rośnięcie drzewa, czy też My to sprawiliśmy?
56:73 My uczyniliśmy go napomnieniem i wyposażeniem dla mieszkańców pustyni.
56:74 Wysławiaj więc imię twego Pana, Możnego!
56:75 Ależ nie! Przysięgam na miejsca zapadania gwiazd!
56:76 A to, zaprawdę, jest wielka przysięga - żebyście tylko mogli wiedzieć!


Kto przysięga na miejsca zapadania gwiazd (czarne dziury?) Biblijny Bóg nie miał na kogo przysiąc, tylko ma Siebie!

2:23 A jeśli pozostajecie w wątpliwości wobec tego, co zesłaliśmy Naszemu słudze, o przynieście surę podobną do tego wezwijcie waszych świadków, poza Bogiem,

2:34 A kiedy powiedzieliśmy do aniołów: "Oddajcie pokłon Adamowi!", oni oddali pokłon, z wyjątkiem Iblisa. On odmówił, wbił się w pychę i znalazł się wśród niewiernych.

Dlaczego "powiedzieliśmy"? Wśród owych "Nas" nie było aniołów, a więc kto był "Nami"? I dlaczego oddać pokłon Adamowi, anie Stwórcy?

Wa 'Idh Qulnā Lilmalā'ikati Asjudū Li'dama Fasajadū 'Illā 'Iblīsa 'Abá Wa Astakbara Wa Kāna Mina Al-Kāfirīna
And (remember) when We said to the angels: "Prostrate yourselves before Adam.". And they prostrated except Iblīs (Satan), he refused and was proud and was one of the disbelievers (disobedient to Allāh). (Al-Baqarah 2:34)

وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلاَئِكَةِ اسْجُدُوا لِأدَمَ فَسَجَدُوا إِلاَّ إِبْلِيسَ أَبَى وَاسْتَكْبَرَ وَكَانَ مِنَ الْكَافِرِينَ
"We said to the angels prostrate to Adam"

Obrazek

amaculatio
Posty: 122
Rejestracja: 29 kwie 2012, 17:17

Czy Koran jest niezmieniony?

Post autor: amaculatio »

Kolejny problem:
Later Corruption of the Text of the Qur'an?

The text we have today is not even Uthman's Revised Version of the Qur'an, but it incorporates changes by Al-Hajjaj Ibn Yusuf Al-Thakafi.

Al-Hajjaj Ibn Yusuf Al-Thakafi, who lived in the years A.D. 660-714, was a teacher of Arabic language in the city of Taif. Then he joined the military and became the most powerful person during the reign of Caliph Abd al-Malik Ibn Marawan and after him his son Al-Waleed Ibn Abd al-Malik. Because Al-Hajjaj taught Arabic, he gave himself the liberty to change several words of Caliph Uthman's Koran, which is an indication that he did not believe that the Koran was verbally inspired or was inscribed in a "tablet preserved."

We will mention but a few of the words Al-Hajjaj Ibn Yusuf Al-Thakafi changed:

(1) In Surat Yunus 10:22, he changed the word yanshorokom, which means "spread you," to yousayerokom, which means "makes you to go on."

(2) In Surat Ash-Shuara 26:116, he changed the word Al-Mukhrageen, which means "the cast out," to Al-Margoomeen, which means "those who are to be stoned [to death]."

(3) In Surat Ash-Shuara 26:167, he changed the word Min Al-Margoomeen, which means "those who are to be stoned to death," to Al-Mukhrageen, which means "those who will assuredly be cast out."

(4) In Surat Muhammad 47:15, he changed the word yasen, which is poor Arabic to Asen, which means "unpolluted."

(5) In Surat Al-Hadid 57:7, he changed the word wataqu, which means "feared Allah," to Wa-anfaqu, which means "spend in charity."

The above is excerpted from chapter 8 of the book Islam, Muhammad and the Koran.

Actually, according to Ibn Abi Dawud, Al-Hajjaj changed 11 verses of the Qur'an, available here in Arabic script.
Później Korupcja tekst Koranu?

Tekst mamy dziś nie jest nawet w zmienionej wersji Usman z Koranu, ale wprowadza zmiany przez Al-Hajjaj Ibn Jusufa Al-Thakafi.

Ibn al-Hajjaj Yusuf Al-Thakafi, który żył w roku 660-714 ne, był nauczycielem języka arabskiego w mieście Taif. Potem wstąpił do armii i stał się najpotężniejszą osobą w okresie panowania kalifa Abd al-Malik Ibn Marawan a po nim jego syn Al-Waleed Ibn Abd al-Malik. Bo Al-Hajjaj uczył arabski, dał sobie wolność, aby zmienić kilka słów Koranu kalif Usman, które znajduje się wskazanie, że nie wierzą, że Koran został natchnione lub został wpisany w "konserwowane tabletki."

Wymienimy tylko kilka słów Ibn Al-Hajjaj Yusuf Al-Thakafi zmiany:

(1) W Surat Yunus 10:22, zmienił yanshorokom słowo, które oznacza "rozprzestrzeniania się", do yousayerokom, co oznacza "sprawia, że ​​można iść dalej."

(2) W Surat Ash-Shuara 26:116, zmienił słowa Al-Mukhrageen, co oznacza "do obsady z" Al-Margoomeen, co oznacza "tych, którzy mają być ukamienowany [na śmierć]."

(3) W Surat Ash-Shuara 26:167, zmienił Min. słowo Al-Margoomeen, co oznacza "tych, którzy mają być ukamienowany," Al-Mukhrageen, co oznacza "tych, którzy będą zapewne zostanie precz wyrzucony. "

(4) W Surat Muhammad 47:15, zmienił Yasen słowo, które jest słabe arabski do Asen, co oznacza "nieskażone".

(5) W Surat Al-Hadid 57:7, zmienił wyraz wataqu, co oznacza "bał Boga", do Wa-anfaqu, co oznacza "spędzić w miłości."

Powyżej jest zaczerpnięty z rozdziału 8 księgi islamu, Mahometa i Koranu.

Faktycznie, według Ibn Abi Dawud, Al-Hajjaj zmieniło 11 wersety Koranu, dostępne tu w piśmie arabskim.

آمِنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِه ِِ وَأَنْفِقُوا مِمَّا جَعَلَكُمْ مُسْتَخْلَفِينَ فِيه ِِ فَالَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَأَنْفَقُوا لَهُمْ أَجْر ٌ كَبِير

Believe in Allāh and His Messenger (Muhammad SAW), and spend of that whereof He has made you trustees. And such of you as believe and spend (in Allāh's Way), theirs will be a great reward. (Al-Hadid 57:7)

'Āminū Billāhi Wa Rasūlihi Wa 'Anfiqū Mimmā Ja`alakum Mustakhlafīna Fīhi Fa-Al-Ladhīna 'Āmanū Minkum Wa 'Anfaqū Lahum 'Ajrun Kabīrun


http://transliteration.org/quran/WebSit ... Fram2E.htm


http://www.answering-islam.org/Quran/Text/hajjaj.html

Obrazek

Arabic script from a Qur'an dated 150 AH showing Sura 24:34-36 without Vowels and Dots.

Arabski skrypt z Koranu dnia 150 AH pokazujące Sura 24:34-36 bez samogłosek i kropek.


وَلَقَدْ أَنزَلْنَا إِلَيْكُمْ آيَات ٍ مُبَيِّنَات ٍ وَمَثَلا ً مِنَ الَّذِينَ خَلَوْا مِنْ قَبْلِكُمْ وَمَوْعِظَة ً لِلْمُتَّقِينَ

اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ مَثَلُ نُورِه ِِ كَمِشْكَاة ٍ فِيهَا مِصْبَاح ٌ الْمِصْبَاحُ فِي زُجَاجَة ٍ الزُّجَاجَةُ كَأَنَّهَا كَوْكَب ٌ دُرِّيّ ٌ يُوقَدُ مِنْ شَجَرَة ٍ مُبَارَكَة ٍ زَيْتُونِة ٍ لاَ شَرْقِيَّة ٍ وَلاَ غَرْبِيَّة ٍ يَكَادُ زَيْتُهَا يُضِيءُ وَلَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نَار ٌ نُورٌ عَلَى نُور ٍ يَهْدِي اللَّهُ لِنُورِه ِِ مَنْ يَشَاءُ وَيَضْرِبُ اللَّهُ الأَمْثَالَ لِلنَّاسِ وَاللَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيم

فِي بُيُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَيُذْكَرَ فِيهَا اسْمُه ُُ يُسَبِّحُ لَه ُُ فِيهَا بِالْغُدُوِّ وَالآصَالِ

24:34 My zesłaliśmy wam znaki jasne i przykłady tych, którzy byli przed wami, i napomnienie dla bogobojnych.
24:35 Bóg jest światłem niebios i ziemi. Jego światło jest podobne do niszy, w której jest lampa; lampa jest we szkle, a szkło jest jak gwiazda świecąca. Zapala się ona od drzewa błogosławionego - drzewa oliwnego, ani ze Wschodu, ani z Zachodu, którego oliwa prawie by świeciła, . nawet gdyby nie dotknął jej ogień. światło na świetle! Bóg prowadzi drogą prostą ku światłu, kogo chce. Bóg przytacza przykłady dla ludzi. Bóg o każdej rzeczy jest wszechwiedzący!
24:36 W domach, które Bóg pozwolił wznieść i w których wspomina się Jego imię - głoszą Jemu chwałę o świcie i o zmierzchu;

amaculatio
Posty: 122
Rejestracja: 29 kwie 2012, 17:17

Post autor: amaculatio »

Według Koranu, za najbardziej złowrogie ludzkości państwo należałoby uznać Izrael, Żydów.

Wpisałem w wyszukiwarce przy tłumaczeniu Koranu J. Bielawskiego słowo "stworzyliśmy" i pojawiło się ono... aż 45 razy!

To bardzo komplikuje sprawę wyjaśnienia tego, kim są owi koraniczni "My", którzy stworzyli ludzkość. Czy to tylko Allah? A może ktoś inny (aniołowie, dżiny?) W Biblii słowo "stworzyliśmy" nie występuje (http://www.biblia.info.pl/cgi-bin/bibli ... 1-100&st=i). Tylko Bóg potrafi stwarzać.

A to uznający Biblię są monopluralistami uznającymi fakt, że Bóg, który nas stworzył, musi być w trzech osobach. Około 2 miliardy nominalnych trynitarian na całym świecie opiera swoją wiarę na Biblii. Natomiast Koran stanowi podstawę monoteizmu unitariańskiego dla zdecydowanej wielkości soloteistów na świecie.

Jedyny Bóg unitarian to tylko Osoba, a Jedyny Bóg trynitarian to Ktoś więcej niż Osoba.

Awatar użytkownika
Dżej
Posty: 2135
Rejestracja: 28 lip 2012, 0:20
Lokalizacja: Warszawa a potem tu i tam.

Post autor: Dżej »

"Stworzyliśmy" nie, ale "uczyńmy" już tak.
Rodzaju 1:26.
http://www.nonpossumus.pl/ps/Rdz/
Rodzaju 1:1 w Torze zamiast Bóg są Bogowie(Elohim) więc odpowiednio powinno być - stworzyli.
http://www.youtube.com/watch?v=82Gy6xPlAQc
http://www.torahofmessiah.com/elohim.html

Ponieważ temat jest jednak o Koranie, to pragnę załączyć ciekawy artykuł jaki znalazłem:
http://apologetyka.com/swiatopoglad/isl ... azja/koran
Biblia...czemu słowem a nie wykładem bożym? Wszak zawiera więcej niż jedno słowo i nie jest tak klarowna.

amaculatio
Posty: 122
Rejestracja: 29 kwie 2012, 17:17

Post autor: amaculatio »

Ale i tak ponad 10 razy mniej niż w Koranie. W Koranie "stworzyliśmy" występuje 45 razy. To interesujące.

Najbardziej niepokojący fakt dotyczący Koranu to oczywiście opis wiecznego piekła, który (jeżeli nie jest przenośnią) nie czyni z Allaha Najmiłościwszego i Najlitościwszego, lecz kogoś wzbudzającego skrajne obrzydzenie ze względu na oczywiste pogwałcenie prawa Miłości. Także chrześcijanie nie mogą przedstawiać Boga jako sadysty (np. opierając się na Apokalipsie).
AD-DARR

The Afflictor

Am I to take as deities instead of Him those whose intercession, if the All-Merciful desires affliction for me , will not help me at all and cannot save me? (Surah Ya Sin, 36:23)

A sudden death, an unexpected disease, a crop-destroying hurricane, an earthquake leveling an entire city, fears for the future, a traffic accident, stress, loss of possessions, jealousy, ageing… Such events are sources of grief, fear, and despair for those who are unaware of the Hereafter's existence and consider this worldly life to be their real life. No one is immune to such events, any one of which may be encountered at any time and completely change one's life.

Since we know that Allah is infinitely compassionate, what is the divine purpose for such ordeals? Allah sends hardship and trouble so that a person can grow spiritually. A person who has difficulty breathing can hardly be arrogant or humiliate others. Meanwhile, one who recovers from being bed-ridden or a financial loss fully understands the value of the restored health and possessions. Through difficulty and ease, Allah makes each person better appreciate His generous blessings.

One point deserves special mention here. If the person being tested has faith and knows that the life in the Hereafter is one's real abode, he knows that every difficulty is from Allah and thus meets it with patience. Meanwhile, he seeks help only from Allah, for he knows that only Allah can remove this trouble. This way, Allah causes His servants to draw nearer to Him and raise their ranks in the Hereafter.

However, the truth is otherwise for those who have no faith in the Hereafter. Allah will display His name ad-Darr in Hell especially to these people. Yet compared to what they will go through in Hell, whatever causes grief here will remain insignificant, for all mundane pains are temporary.

In Hell, where unbelievers will roast in fire, every time their skins are burned off, Allah will give them new skins so that they can taste the punishment again and again. Their only food will be a bitter thorny bush, and their only drink will be boiling water that tears their intestines. They will face death, but will never die. Instead, they will suffer severe and eternal pain. Beaten with iron cudgels and covered with beds of fire, they will be cast into the narrowest and darkest corner of Hell, where they will only be able to groan.


Unbelievers will ask Hell's custodians to ask their Lord to let them out and lessen their punishment for just one day. While punishing them and denying them any escape, Allah will make them see the blessings and bounty being enjoyed by the believers in Paradise. In one verse, Allah commands:

If you ask them: “Who created the heavens and Earth?” they will say: “Allah.” Say: “So what do you think? If Allah desires harm for me, can those you call upon besides Allah remove His harm? Or if He desires mercy for me, can they withhold His mercy?” Say: “Allah is enough for me. All those who truly trust put their trust in Him.” (Surat az-Zumar, 39:38)
AD-DARR

Afflictor

Jestem podjąć jako bóstw zamiast niego te, których wstawiennictwo, jeśli wszechmiłosierny cierpienie pragnie dla mnie, nie pomoże mi w ogóle i nie może mnie uratować? (Sura Ya Sin, 36:23)

Nagła śmierć, niespodziewana choroba, zniszczenie upraw, huragan, trzęsienie ziemi niwelacji całe miasto, obawy o przyszłość, wypadek drogowy, stres, utrata mienia, zazdrość, starzenie ... Takie wydarzenia są źródłem bólu, strachu i rozpacz tych, którzy nie są świadomi istnienia zaświatach i rozważyć tę światowe życie się ich prawdziwe życie. Nikt nie jest odporny na tego typu wydarzenia, każdy z nich może wystąpić w dowolnym momencie i całkowicie zmienić swoje życie.

Ponieważ wiemy, że Bóg jest nieskończenie miłosierny, co to jest Boskim celem dla takich ciężkich prób? Bóg wysyła trudności i kłopoty tak, że człowiek może wzrastać duchowo. Osoba, która ma trudności z oddychaniem może wcale nie być arogancki ani poniżać innych. Tymczasem, kto wyjdzie z bycia w łóżku lub strata finansowa w pełni rozumie wartość przywróconego zdrowia i mienia. Poprzez trudności i łatwości, Bóg sprawia, że ​​każdy człowiek lepiej docenić jego hojne błogosławieństwa.

Jeden punkt zasługuje na szczególną uwagę tutaj. Jeśli osoby badanej ma wiarę i wie, że życie w zaświatach jest czyjeś prawdziwe mieszkanie, wie, że każda trudność jest od Boga, a tym samym spełnia ją cierpliwości. Tymczasem on szuka pomocy tylko od Boga, bo wie, że tylko Bóg może usunąć ten problem. W ten sposób Bóg powoduje Jego sług zbliżyć się do Niego i podnieść ich szeregi w zyciu.

Jednak prawda jest taka, inaczej dla tych, którzy nie mają wiary w zyciu. Bóg pokaże swoje imię ad Darr w piekle szczególnie do tych ludzi. Jednak w porównaniu do tego, co oni przechodzą w Piekle, co powoduje smutek tutaj pozostanie bez znaczenia, dla wszystkich przyziemnych bóle są tymczasowe.

W piekle, gdzie niewierzący pieczone w ogniu, za każdym razem ich skórki są spalone, Allah da im nowe skórki, tak aby mogły skosztować karę znowu i znowu. Ich tylko jedzenie będzie gorzki drażliwy krzak, a ich jedynym napojem będzie wrzątek, że łzy ich jelita. Grozi im śmierć, ale nigdy nie umierają. Zamiast cierpieć będą poważne i wieczny ból. Bici pałkami żelaza i pokryte łóżek ognia, będą wrzuceni do najwęższej i najciemniejszym zakątku piekła, gdzie będą w stanie tylko jęczeć.


Niewierzący poprosi cholery opiekunów prosić swego Pana, aby dać je i zmniejszyć ich kary za jeden dzień. Choć ich karze i odmawiając im żadnej ucieczki, Bóg pozwoli im zobaczyć błogosławieństwa i Bounty zostały przysługujące wierzących w Raju. W jednym wierszu polecenia Allaha:

Jeśli ich zapytasz: "Kto stworzył niebiosa i ziemię?" Mówić będą: ". Allaha" Powiedz: "Więc co o tym myślisz? Jeśli Allah chce krzywdy dla mnie, może te, które wzywają poza Bogiem, Jego usunięcie szkód? Czy też, jeśli On chce litości dla mnie, mogą wstrzymać Jego miłosierdzia "Powiedz:" Bóg jest dla mnie wystarczające. Wszyscy ci, którzy naprawdę zaufać zaufali Niego. "(Sura az-Zumar, 39:38)
Tak nie postępuje najbardziej kochająca istota! Powyższy opis przedstawiałby:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ta kaligrafia przypomina węża z koroną i berłem:

Obrazek

Awatar użytkownika
Dżej
Posty: 2135
Rejestracja: 28 lip 2012, 0:20
Lokalizacja: Warszawa a potem tu i tam.

Post autor: Dżej »

Z tego co wiem w Biblii też piekło rajem nie jest - samo istnienie piekła przeczy miłości bożej, zabijanie dzieci z powodu faraona, potop...no ja tu miłości nie potrafię dojrzeć.
II. PIEKŁO GRZESZNIKÓW

Zgorszenie to jest jednym z elementów dynamicznych objawienia. Oto tra­giczna strona śmierci ukazuje brak porządku w świecie, a jednym z celów za­sadniczych religijnej myśli izraelskiej j«st pokazanie, że ten nieporządek - to owoc grzechu. W miarę jak świadomość tego dochodzi do głosu, piekło w swych głównych zarysach przedstawia się coraz straszniej. Otwiera swoją paszczę, by pochłonąć Koracha, Datana i Abirama (Lb 16, 32 n), mobilizuje całą swoją potęgę, by pożreć „tłum miasta wspaniały i wyjący z uciechy" (Iz 5, 14), niszczy bezbożnych w ich przerażeniu (Ps 73, 19).

Dwa obrazy szczególnie przejmujące tej strasznej zagłady znane były w Izraelu: zniszczenie ogniem Sodomy i Gomory (Rdz 19, 23; Am 4, 11; ps 11, 6) oraz obrzydliwość miejsca Tofet w dolinie Gehenny, miejsca rozkoszy mającego stać się według przeznaczenia miejscem grozy, gdzie „widać trupy ludzi, którzy się zbuntowali przeciw mnie. Robak ich nie zginie i nie zgaśnie ich ogień" (Iz 66, 24).

Śmierć w "ogniu i jego trwająca w nieskończoność siła niszczenia - to obrazy piekła spotykane także w Ewangeliach. Piekło to nie jest już tzw. piekłem normalnym, czyli szeolem, ale piekłem, o którym można powiedzieć, że spadło z "nieba, „przyszło od Jahwe" (Rdz 19, 24). Jeżeli jest ono podobne do „otchłani bez dna" i do „ulewy ognia" (Ps 140, 11) - obraz szeolu i wspomnienie Sodomy - to dlatego, że to piekło zapalił Jahwe „swoim tchnieniem" (Iz 30, 33) i „żarem swojego "gniewu" (30, 27).

To piekło przeznaczone dla grzeszników nie mogło stanowić udziału sprawiedliwych, zwłaszcza tych sprawiedliwych, którzy, by wytrwać w wierności Bogu, cierpieli "prześladowania ze strony grzeszników, a niekiedy nawet przez nich ginęli. Jest tedy rzeczą słuszną, że z owej „krainy prochu", z tradycyjnego szeolu, gdzie śpią zmieszani ze sobą grzesznicy i sprawiedliwi, pierwsi pójdą na „wiecznotrwałe przerażenie", a ich ofiary „wstaną do "życia wiecznego" (Dn 2, 12). I gdy Pan będzie wręczał sprawiedliwym ich zapłatę, to równocześnie „uzbroi całe stworzenie, żeby ukarać ich wrogów" (Mdr 5, 15 nn). Piekło nie jest już umieszczane w głębokościach ziemi; jest nim cały wszechświat „walczący przeciw nierozumnym" (5, 20). Ewangelie przejmują te obrazy. Bogacz przebywający „w otchłani", gdzie „cierpi od płomieni ognia", widzi Łazarza „zasiadającego na łonie "Abrahama", a między nimi jest przepaść wielka i nie dająca się przebyć (Łk 16, 23-26). Ogień i przepaść, "gniew z nieba i otwarte czeluści "ziemi, "przekleństwo Boga i wrogość "stworzenia - oto, czym jest piekło.
egzorcyzmy.katolik.pl

Aha, też jest wieczne.

Co do Koranu to jest tam wiele powtórek i dlatego i te słowo jest powtarzane wielokrotnie.
Gdyby wierzyć stronie apologetykow to jest tam misz masz, chaos totalny, powtórki itp., itd. i nawet studenci muzułmańscy nie potrafią tego pojąć.
Więc obawiam się, że to nie jest świadomy zabieg.
Podobnie jak z kaligrafią.
A niektórzy piszą tak po polsku:
Obrazek
Tylko zerknij na literę "W".
Widzę podobieństwo.
;-)
Biblia...czemu słowem a nie wykładem bożym? Wszak zawiera więcej niż jedno słowo i nie jest tak klarowna.

amaculatio
Posty: 122
Rejestracja: 29 kwie 2012, 17:17

Post autor: amaculatio »

Ale w Koranie mowa o piekle jest w zasadzie przez cały czas (co budzi duży niepokój moralny), natomiast najbardziej niepokojący cytat z Pięcioksięgu łacińskiego to:

descenderuntque vivi in infernum operti humo et perierunt de medio multitudinis

Czyli - żywi zstąpili do piekła, pod ziemię i zginęli spośród zgromadzenia. Nie ma mowy o (wiecznym) cierpieniu w tym piekle! Tym piekłem było po prostu wnętrze ziemi, nie miejsce wyrządzania niemoralności, do którego zresztą nie trafia się żywym. Pięcioksiąg nie ostrzega przed mękami piekielnymi, nawet doczesnymi! Jeżeli piekło miałoby być miejscem wyżywania się na biednych grzesznikach, to bardzo często powinno być to wspominane od początku Biblii, tymczasem Księgi Mojżeszowe nie wspominają o karze (wiecznego) pośmiertnego cierpienia. Tradycyjna nauka o piekle wydaje się wręcz obraźliwa. Wygląda na błąd i zacofanie. Szkalowanie Miłości Bożej. Co ciekawe, nie ma mowy w Pięcioksięgu o tym, co się tam z nimi dzieje. Nawet Jezus zstąpił do piekieł po zmartwychwstaniu. Można się domyśleć, że skutkiem tego wejścia do piekła byłaby jedynie doczesna śmierć, nie wieczne tortury!

amaculatio
Posty: 122
Rejestracja: 29 kwie 2012, 17:17

Post autor: amaculatio »

Tłumaczenie wersetu 74:29 z Koranu z arabskiego w Google:

Oasis for humans - Oaza dla ludzi - لَوَّاحَة ٌ لِلْبَشَرِ

A jak został ten werset przetłumaczony w księdze?

Burning the skins! (Al-Muddaththir 74:29) - 74:29 Palący na czarno skórę.

Różnica jest ogromna!

http://www.youtube.com/watch?v=eyR_BgC6cLk

Największa wada Koranu - okrucieństwo, a cóżby innego? O katolicyzmie to samo mówią...

Oto 99 imion Boga w islamie:

# Forma arabska Tłumaczenie polskie
1 Ar-Rahman (الرحمن) Miłosierny
2 Ar-Rahim (الرحيم) Litościwy

3 Al-Malik (الملك) Król
4 Al-Quddus (القدوس) Najświętszy
5 As-Salam (السلام) Pokój
6 Al-Mu'min (المؤمن) Dający bezpieczeństwo
7 Al-Muhajmin (المهيمن) Obrońca
8 Al-Aziz (العزيز) Wszechmocny
9 Al-Dżabbar (الجبار) Niepokonany (niektórzy tłumaczą: tyran)
10 Al-Mutakabbir (المتكبر) Przewyższający (w tłumaczu Google: arogancki)
11 Al-Chaliq (الخالق) Stwórca
12 Al-Bari' (البارئ) Twórca
13 Al-Musawwir (المصور) Kształtujący wszystko
14 Al-Ghaffar (الغفار) Wybaczający
15 Al-Qahhar (القهار) Podporządkowujący sobie wszystko
16 Al-Wahhab (الوهاب) Obdarowujący
17 Ar-Razzaq (الرزاق) Zaopatrujący
18 Al-Fattah (الفتاح) Otwierający
19 Al-`Alim (العليم) Wszechwiedzący
20 Al-Qabid (القابض) Ograniczający
21 Al-Basit (الباسط) Rozwijający
22 Al-Chafid (الخافض) Poniżający (grzech poniża, nie Bóg!)
23 Ar-Rafi (الرافع) Wywyższający
24 Al-Mu'izz (المعز) Zaszczycający
25 Al-Mudhill (المذل) Upokarzający (grzech upokarza, nie Bóg!)
26 As-Sami (السميع) Wszystko słyszący
27 Al-Basir (البصير) Wszystko widzący
28 Al-Hakam (الحكم) Sędzia
29 `Adl (العدل) Sprawiedliwy
30 Al-Latif (اللطيف) Życzliwy
31 Al-Chabir (الخبير) Wszystkiego świadomy
32 Al-Halim (الحليم) Pobłażliwy
33 Al-Azim (العظيم) Nieskończony
34 Al-Ghafur (الغفور) Przebaczający wszystko
35 Asz-Szakur (الشكور) Łaskawy
36 Al-Ali (العلى) Najwyższy
37 Al-Kabir (الكبير) Wielki
38 Al-Hafiz (الحفيظ) Ochraniający
39 Al-Muqit (المقيت) Żywiciel
40 Al-Hasib (الحسيب) Oceniający
41 Al-Dżalil (الجليل) Majestatyczny
42 Al-Karim (الكريم) Hojny
43 Ar-Raqib (الرقيب) Czujny
44 Al-Mudżib (المجيب) Odpowiadający
45 Al-Wasi (الواسع) Wszechogarniający
46 Al-Hakim (الحكيم) Mądry
47 Al-Wadud (الودود) Kochający
48 Al-Madżid (المجيد) Pan wszelkiej chwały
49 Al-Ba'ith (الباعث) Wskrzeszający
50 Asz-Szahid (الشهيد) Świadek
51 Al-Haqq (الحق) Prawdziwy
52 Al-Wakil (الوكيل) Niezawodny
53 Al-Qawij (القوى) Mocny
54 Al-Matin (المتين) Opoka
55 Al-Walij (الولى) Obrońca
56 Al-Hamid (الحميد) Godny wszelkiej chwały
57 Al-Muhsi (المحصى) Ten, który wszystko policzył
58 Al-Mubdi' (المبدئ) Stworzyciel
59 Al-Mu'id (المعيد) Przywracający
60 Al-Muhji (المحيى) Dawca życia
61 Al-Mumit (المميت) Sprowadzający Śmierć (J 8:44 - diabeł jest zabójcą)
62 Al-Hajj (الحي) Wiecznie żywy
63 Al-Qajjum (القيوم) Samoistny
64 Al-Wādżid (الواجد) Wszystko posiadający
65 Al-Madżid (الماجد) Wspaniały
66 Al-Wahid (الواحد) Niepodzielny
67 Al-'Aḥad (الاحد) Jedyny
68 As-Samad (الصمد) Samowystarczalny
69 Al-Qadir (القادر) Potężny
70 Al-Muqtadir (المقتدر) Decydujący o wszystkim
71 Al-Muqaddim (المقدم) Przyspieszający
72 Al-Mu'achchir (المؤخر) Opóźniający
73 Al-Awwal (الأول) Pierwszy
74 Al-Achir (الأخر) Ostatni
75 Az-Zahir (الظاهر) Jawny
76 Al-Batin (الباطن) Ukryty
77 Al-Wali (الوالي) Patron
78 Al-Muta'ali (المتعالي) Wywyższony
79 Al-Barr (البر) Praworządny
80 At-Tawwab (التواب) Opanowany
81 Al-Muntaqim (المنتقم) Mściciel
82 Al-'Afuw (العفو) Wymazujący grzechy
83 Ar-Ra'uf (الرؤوف) Współczujący
84 Malik-al-Mulk (مالك الملك) Król królów
85 Dhu-al-Dżalal wa-al-Ikram (ذو الجلال و الإكرام) Chwalebnie Hojny
86 Al-Muqsit (المقسط) Wynagradzający
87 Al-Dżami' (الجامع) Jednoczący
88 Al-Ghani (الغنى) Samowystarczalny
89 Al-Mughni (المغنى) Wzbogacający
90 Al-Mani'(المانع) Powstrzymujący
91 Ad-Darr (الضار) Doświadczający ( w tłumaczu Google: harmful (szkodliwy)
92 An-Nafi' (النافع) Dobrotliwy
93 An-Nur (النور) Światło
94 Al-Hadi (الهادي) Przewodnik
95 Al-Badi (البديع) Niezrównany
96 Al-Baqi (الباقي) Niezmienny
97 Al-Warith (الوارث) Spadkobierca
98 Ar-Raszid (الرشيد) Nieomylny
99 As-Sabur (الصبور) Cierpliwy

Znalazło się kilka imion, które nie przynoszą chwały Bogu.

Trójca jest jedyna i (w pewnym sensie) niepodzielna.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Islam”