Judaizm mesjański
Moderatorzy: kansyheniek, Bobo, booris, Junior Admin, Moderatorzy
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 21 maja 2015, 22:48
Księga Rodzaju Rozdział: 1 - Werset: 1
Na początku Bóg stworzył niebo i ziemię.
Jak wygląda ten werset w języku hebrajskim: http://www.scripture4all.org/OnlineInte ... f/gen1.pdf
Fragmenty wypowiedzi ze strony: http://www.amightywind-proroctwa.com/po ... olish.html
Poczytajcie ( Zobacz link powyżej ) Bo jest tam o wiele więcej informacji na ten temat - I zobaczycie że wy którzy myślicie i wierzycie że nie ma NAJŚWIĘTSZEJ TRÓJCY ŚWIĘTEJ - Mylicie się.
ELOHIM – rzeczownik w liczbie mnogiej oznaczający PANA BOGA JAHWEH, JAHUSZUA ha MASZIJACH, RUACH ha KODESZ (TRÓJCĘ ŚWIĘTĄ).
Określeniem Boga w języku hebrajskim jest słowo „Elohim”. Większość uczonych przyznaje, że to słowo ma końcówkę w liczbie mnogiej, co niektórzy wykorzystują dla poparcia sugestii, że Stary Testament wskazuje na TRÓJCĘ. To, czego większość uczonych albo nie wie, albo o czym nie chce poinformować swoich odbiorców, to fakt, że „ELOHIM” nie jest liczbą mnogą od słowa „El” – męskiej formy imienia. Jest to liczba mnoga od żeńskiego „Elowah”. Tak więc słowo „Elohim” przyjmuje zarówno rodzaj męski jak i żeński. Nasi STWÓRCY uosabiają więc obydwa rodzaje i wiemy z pewnością, że według Biblii Świętej, zarówno RUACH ha KODESZ jak i JAHUSZUA pracowali razem z JAHWEH przy stwarzaniu Ziemi.
Na początku Bóg stworzył niebo i ziemię.
Jak wygląda ten werset w języku hebrajskim: http://www.scripture4all.org/OnlineInte ... f/gen1.pdf
Fragmenty wypowiedzi ze strony: http://www.amightywind-proroctwa.com/po ... olish.html
Poczytajcie ( Zobacz link powyżej ) Bo jest tam o wiele więcej informacji na ten temat - I zobaczycie że wy którzy myślicie i wierzycie że nie ma NAJŚWIĘTSZEJ TRÓJCY ŚWIĘTEJ - Mylicie się.
ELOHIM – rzeczownik w liczbie mnogiej oznaczający PANA BOGA JAHWEH, JAHUSZUA ha MASZIJACH, RUACH ha KODESZ (TRÓJCĘ ŚWIĘTĄ).
Określeniem Boga w języku hebrajskim jest słowo „Elohim”. Większość uczonych przyznaje, że to słowo ma końcówkę w liczbie mnogiej, co niektórzy wykorzystują dla poparcia sugestii, że Stary Testament wskazuje na TRÓJCĘ. To, czego większość uczonych albo nie wie, albo o czym nie chce poinformować swoich odbiorców, to fakt, że „ELOHIM” nie jest liczbą mnogą od słowa „El” – męskiej formy imienia. Jest to liczba mnoga od żeńskiego „Elowah”. Tak więc słowo „Elohim” przyjmuje zarówno rodzaj męski jak i żeński. Nasi STWÓRCY uosabiają więc obydwa rodzaje i wiemy z pewnością, że według Biblii Świętej, zarówno RUACH ha KODESZ jak i JAHUSZUA pracowali razem z JAHWEH przy stwarzaniu Ziemi.
-
- Posty: 11244
- Rejestracja: 04 wrz 2006, 17:31
EMET
Jakiż to argument, kiedy powołuje się na jakiś werset biblijny, w którym [w tym jednym wersecie] mamy wymienione 3 [np.] 'podmioty'? Czy wymienienie owych 3 [trzech] 'podmiotów' sprawia, że owe tworzą jakąś doktrynalną [ew. teologiczną] „Trójcę”. Czyż z tekstu 1 Jana 5:7, 8 – gdzie wymieniono: 'ducha, wodę i krew' – wynika, że mowa o jakiejś „Trójcy? Czy, gdy czytamy w Ezechiela 14:14, gdzie wymieniono 3 [trzy] postacie – „Noe/go/; Daniel/a/; Hiob/a/” – ma to oznaczać, że jest jakaś „trójca”? Czy z faktu, że są teksty biblijne, gdzie Imię Boże – JHVH - w 1 [jednym] wersecie] użyto 4 i 5-krotnie wynika, że „Bóg jest jeden w 4 ew. w 5 Osobach”?
To, że w jakimś tekście obok siebie /niejako/ pomieszcza się niejedną postać nie sprawia, że tworzy się jakaś „d[D]wójca, t[T]rójca, c[C]zwórca” i dalej…
To tekst całej Biblii wyraźnie mówi nam o owych 'podmiotach' i pozwala nam owe zróżnicować względem /owych/ tożsamości i cech. Epatowanie tekstami typu tzw. „zestawienia trynitarne” -- jest szukaniem na siłę potwierdzeń np. na doktrynę Trójcy [przez tych, którzy ową doktrynę uznają].
Jak piszę: żaden to argument, kiedy w jednym wersecie mamy wymienione trzy [np.] podmioty, aby wnioskować o jakimś – owych - 'zespoleniu teologicznym' np.
Stephanos, ps. EMET
Jakiż to argument, kiedy powołuje się na jakiś werset biblijny, w którym [w tym jednym wersecie] mamy wymienione 3 [np.] 'podmioty'? Czy wymienienie owych 3 [trzech] 'podmiotów' sprawia, że owe tworzą jakąś doktrynalną [ew. teologiczną] „Trójcę”. Czyż z tekstu 1 Jana 5:7, 8 – gdzie wymieniono: 'ducha, wodę i krew' – wynika, że mowa o jakiejś „Trójcy? Czy, gdy czytamy w Ezechiela 14:14, gdzie wymieniono 3 [trzy] postacie – „Noe/go/; Daniel/a/; Hiob/a/” – ma to oznaczać, że jest jakaś „trójca”? Czy z faktu, że są teksty biblijne, gdzie Imię Boże – JHVH - w 1 [jednym] wersecie] użyto 4 i 5-krotnie wynika, że „Bóg jest jeden w 4 ew. w 5 Osobach”?
To, że w jakimś tekście obok siebie /niejako/ pomieszcza się niejedną postać nie sprawia, że tworzy się jakaś „d[D]wójca, t[T]rójca, c[C]zwórca” i dalej…
To tekst całej Biblii wyraźnie mówi nam o owych 'podmiotach' i pozwala nam owe zróżnicować względem /owych/ tożsamości i cech. Epatowanie tekstami typu tzw. „zestawienia trynitarne” -- jest szukaniem na siłę potwierdzeń np. na doktrynę Trójcy [przez tych, którzy ową doktrynę uznają].
Jak piszę: żaden to argument, kiedy w jednym wersecie mamy wymienione trzy [np.] podmioty, aby wnioskować o jakimś – owych - 'zespoleniu teologicznym' np.
Stephanos, ps. EMET
„Wielu będzie biegać tu i tam [po hebrajsku: < jᵊszōṭᵊṭû >], i nastanie obfitość prawdziwej wiedzy” -- Daniela 12:4b; ‘PNŚ-2018’, Przypis.
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 21 maja 2015, 22:48
Jest również napisane:EMET pisze:EMET
Jakiż to argument, kiedy powołuje się na jakiś werset biblijny, w którym [w tym jednym wersecie] mamy wymienione 3 [np.] 'podmioty'? Czy wymienienie owych 3 [trzech] 'podmiotów' sprawia, że owe tworzą jakąś doktrynalną [ew. teologiczną] „Trójcę”. Czyż z tekstu 1 Jana 5:7, 8 – gdzie wymieniono: 'ducha, wodę i krew' – wynika, że mowa o jakiejś „Trójcy? Czy, gdy czytamy w Ezechiela 14:14, gdzie wymieniono 3 [trzy] postacie – „Noe/go/; Daniel/a/; Hiob/a/” – ma to oznaczać, że jest jakaś „trójca”? Czy z faktu, że są teksty biblijne, gdzie Imię Boże – JHVH - w 1 [jednym] wersecie] użyto 4 i 5-krotnie wynika, że „Bóg jest jeden w 4 ew. w 5 Osobach”?
To, że w jakimś tekście obok siebie /niejako/ pomieszcza się niejedną postać nie sprawia, że tworzy się jakaś „d[D]wójca, t[T]rójca, c[C]zwórca” i dalej…
To tekst całej Biblii wyraźnie mówi nam o owych 'podmiotach' i pozwala nam owe zróżnicować względem /owych/ tożsamości i cech. Epatowanie tekstami typu tzw. „zestawienia trynitarne” -- jest szukaniem na siłę potwierdzeń np. na doktrynę Trójcy [przez tych, którzy ową doktrynę uznają].
Jak piszę: żaden to argument, kiedy w jednym wersecie mamy wymienione trzy [np.] podmioty, aby wnioskować o jakimś – owych - 'zespoleniu teologicznym' np.
Stephanos, ps. EMET
Ewangelia Jana - Rozdział: 14 - Wersety: 25 - 26
To wam powiedziałem przebywając wśród was. A Pocieszyciel, Duch Święty, którego Ojciec pośle w moim imieniu, On was wszystkiego nauczy i przypomni wam wszystko, co Ja wam powiedziałem.
Wniosek:
ABBA JAHWEH ( BÓG OJCIEC ) posyła RUACH HA KODESH ( DUCHA ŚWIĘTEGO ) w NAJŚWIĘTSZYM IMIENIU JAHUSZUA HA MASZIJACH.
EMET - Nie zrozum mnie źle ale faryzeusze i uczeni w piśmie też nie przyjęli NAJŚWIĘTSZEGO JAHUSZUA HA MASZIJACH jako SYNA BOŻEGO. Dlaczego? Ponieważ nie mieli poznania SERCEM... Pierwsi Apostołowie nie byli wykształceni a jednak poznali że NAJŚWIĘTSZY JAHUSZUA HA MASZIJACH jest SYNEM BOŻYM.
Ewangelia Mateusza - Rozdział: 13 - Wersety: 14 - 15
Słuchać będziecie, a nie zrozumiecie,
patrzeć będziecie, a nie zobaczycie.
Bo stwardniało serce tego ludu,
ich uszy stępiały i oczy swe zamknęli,
żeby oczami nie widzieli ani uszami nie słyszeli,
ani swym sercem nie rozumieli: i nie nawrócili się, abym ich uzdrowił.
Ewangelia Mateusza - Rozdział: 11 - Wersety: 25 - 27
W owym czasie Jezus przemówił tymi słowami: Wysławiam Cię, Ojcze, Panie nieba i ziemi, że zakryłeś te rzeczy przed mądrymi i roztropnymi, a objawiłeś je prostaczkom. Tak, Ojcze, gdyż takie było Twoje upodobanie. Wszystko przekazał Mi Ojciec mój. Nikt też nie zna Syna, tylko Ojciec, ani Ojca nikt nie zna, tylko Syn, i ten, komu Syn zechce objawić.
Tak samo z NAJŚWIĘTSZĄ TRÓJCĄ.
NAJŚWIĘTSZY ABBA JAHWEH przemawiał i przemawia do proroków i innych poprzez sny i nie tylko - Jeśli szczerze szukasz odpowiedzi na temat NAJŚWIĘTSZEJ TRÓJCY to możesz poprosić o prosty w zrozumieniu kolorowy sen który powie ci prawdę ( Jednak trzeba uważać ponieważ czarno - białe sny pochodzą od diabła dlatego potrzebne jest jakieś rozeznanie. Mam płytę jeśli chodzi o Biblijne podejście do snów: John Paul Jackson - Sny i Wizje + Podręcznik )
Księga Hioba - Rozdział: 33 - Wersety: 13 - 18
Czemu się z Nim spierałeś:
"Moje słowa są bez odpowiedzi?"
Bóg raz się odzywa i drugi,
tylko się na to nie zważa.
We śnie i w nocnym widzeniu,
gdy spada sen na człowieka;
i w czasie drzemki na łóżku
otwiera On ludziom oczy,
przerażenie budzi w ich sercu.
Chce odwieść człowieka od grzechu
i męża uwolnić od pychy,
uchronić duszę od grobu,
a życie - od ciosu dzidy.
Ewangelia Łukasza - Rozdział: 11 - Wersety: 9 - 13
I Ja wam powiadam: Proście, a będzie wam dane; szukajcie, a znajdziecie; kołaczcie, a otworzą wam. Każdy bowiem, kto prosi, otrzymuje; kto szuka, znajduje; a kołaczącemu otworzą. Jeżeli którego z was, ojców, syn poprosi o chleb, czy poda mu kamień? Albo o rybę, czy zamiast ryby poda mu węża? Lub też gdy prosi o jajko, czy poda mu skorpiona? Jeśli więc wy, choć źli jesteście, umiecie dawać dobre dary swoim dzieciom, o ileż bardziej Ojciec z nieba da Ducha Świętego tym, którzy Go proszą.
Ostatnio zmieniony 03 gru 2015, 17:23 przez Drahard, łącznie zmieniany 4 razy.
- David77
- Posty: 3720
- Rejestracja: 19 mar 2011, 11:07
- Lokalizacja: MÜNCHEN
Drahard,
Rzeczownik w lm w j hebrajskim posiada trzy charakteryzujące go cechy:
1. Otrzymuje przyrostek (końcówkę) w liczbie mnogiej,
2. Czasownik występujący koło niego jest w liczbie mnogiej,
3. Także określający go przymiotnik jest w liczbie mnogiej.
Aby więc precyzyjnie określić czy słowo Elohim w języku hebrajskim oznacza „Boga” w liczbie pojedynczej, czy „bogów” w liczbie mnogiej, musimy nie tylko patrzeć na końcówkę -im tego wyrazu, lecz także na przymiotniki i czasowniki towarzyszące temu słowu. Jeśli przymiotniki i czasowniki występują w formie liczby mnogiej, to wtedy jesteśmy zmuszeni do wyciągnięcia wniosku, że słowo Elohim jest także liczbą mnogą.
Kiedy więc czytamy tekst hebrajski 1 Moj 1:1 to nie trudno zauważyć że towarzyszące rzeczownikowi Elohim czasowniki są w lp a nie mnogiej .
Zatem rzeczownik Elohim odnoszony do Boga Izraela występuje w lp.
Elohim nie znaczy Stwórcy lecz BOGOWIE
Aaron Ember napisał: "Za tym, że język S[tarego] T[estamentu] całkowicie odrzuca myśl, jakoby (...) [’Elohím] (w odniesieniu do Boga Izraela) określało więcej niż jedną osobę, przemawia przede wszystkim okoliczność, iż słowo to prawie zawsze łączy się z orzeczeniem czasownikowym w liczbie pojedynczej, a także jest określane przymiotnikiem w liczbie pojedynczej. (...) [’Elohím] należy raczej rozumieć jako wzmocnioną liczbę mnogą wskazującą na wielkość i majestat, odpowiednik określenia Wielki Bóg"[1]. Tytuł ’Elohim w liczbie mnogiej występuje w opisie o stwarzaniu 35 razy, ale czasownik opisujący, co On robił lub mówił, zawsze jest w liczbie pojedynczej (Rdz 1:1 do 2:4).
Jeżeli rzeczownik Elohim miał by wskazywać na mnogość osób to błędem było używanie tego rzeczownika do pojedynczych istot :
Sędz.6:31 – Baal
Sędz.11:24 – Kemosz
Sędz.16:23 - Dagon
1 Król.11:33 – Milkom
2 Mojż.4:16 - Mojżesz
Przyrostek liczby mnogiej w rzeczowniku pluralis majestatis nie oznacza, że jest więcej niż jeden tych rzeczowników, lecz że rzeczownik ten jest „wielki, dostojny, absolutny, majestatyczny”.
Rozważmy to na przykładzie rzeczownika ,,Pan ''
W liczbie pojedynczej Pan to אָדוֹן ten sam rzeczownik rodzaju męskiego w liczbie mnogiej brzmi אֲדוֹנִים- Adonim -Panowie
Słowo אָדוֹן - (Adon ) znaczy ,, gospodarz właściciel , podczas podczas gdy Adonim אֲדוֹנִים z męską końcówką liczby mnogiej oznacza Panów jak i potężnego właściciela, pana’- w znaczeniu dostojeństwa i majestatu
Izaj 19:4 a וְסִכַּרְתִּי אֶת-מִצְרַיִם בְּיַד אֲדֹנִים קָשֶׁה
I wydam Egipt w rękę Pana srogiego
W wersecie tym ten srogi król, który pokona Micraim (Egipt) określony jest następująco, adonim kascheh אֲדֹנִים קָשֶׁה, ‘srogi (liczba pojedyncza) pan (liczba mnoga)’.
Użyte w tym wersecie słowo na określenie ‘pana’ to adonim אֲדֹנִים, które ma w swojej końcówce przyrostek liczby mnogiej. Jednakże przymiotnik ‘srogi’ ma formę liczby pojedynczej kascheh קָשֶׁה (a nie formę liczby mnogiej kashim קָשִׁים).W tym przykładzie końcówka liczby mnogiej dodana do słowa adonim אֲדֹנִים nie czyni go liczbą mnogą (‘panowie’), lecz uwypukla jego znaczenie (‘wielki, potężny pan lub władca’). Ponieważ adonim אֲדֹנִים jest liczbą mnogą majestatu, dlatego przyjmuje przymiotnik w liczbie pojedynczej kasheh קָשֶׁה (‘srogi’) a nie przymiotnik w liczbie mnogiej kashim קָשִׁים, który byłby wymagany przez liczbę mnogą.
Wszelkie zabiegi prowadzone przez Trynitarian odnośnie słowa Elohim nie mają swego uzasadnienia w języku jakim została spisana pierwsza część Pisma św .
Ps. Jak brzmi w j hebrajski rzeczownik Stwórca
W 1 Ks Moj 1:1 z całą pewnością rzecznik Elohim nie występuje w lm lecz poj .ELOHIM – rzeczownik w liczbie mnogiej oznaczający PANA BOGA JAHWEH, JAHUSZUA ha MASZIJACH, RUACH ha KODESZ (TRÓJCĘ ŚWIĘTĄ).
Rzeczownik w lm w j hebrajskim posiada trzy charakteryzujące go cechy:
1. Otrzymuje przyrostek (końcówkę) w liczbie mnogiej,
2. Czasownik występujący koło niego jest w liczbie mnogiej,
3. Także określający go przymiotnik jest w liczbie mnogiej.
Aby więc precyzyjnie określić czy słowo Elohim w języku hebrajskim oznacza „Boga” w liczbie pojedynczej, czy „bogów” w liczbie mnogiej, musimy nie tylko patrzeć na końcówkę -im tego wyrazu, lecz także na przymiotniki i czasowniki towarzyszące temu słowu. Jeśli przymiotniki i czasowniki występują w formie liczby mnogiej, to wtedy jesteśmy zmuszeni do wyciągnięcia wniosku, że słowo Elohim jest także liczbą mnogą.
Kiedy więc czytamy tekst hebrajski 1 Moj 1:1 to nie trudno zauważyć że towarzyszące rzeczownikowi Elohim czasowniki są w lp a nie mnogiej .
Zatem rzeczownik Elohim odnoszony do Boga Izraela występuje w lp.
Elohim nie znaczy Stwórcy lecz BOGOWIE
Aaron Ember napisał: "Za tym, że język S[tarego] T[estamentu] całkowicie odrzuca myśl, jakoby (...) [’Elohím] (w odniesieniu do Boga Izraela) określało więcej niż jedną osobę, przemawia przede wszystkim okoliczność, iż słowo to prawie zawsze łączy się z orzeczeniem czasownikowym w liczbie pojedynczej, a także jest określane przymiotnikiem w liczbie pojedynczej. (...) [’Elohím] należy raczej rozumieć jako wzmocnioną liczbę mnogą wskazującą na wielkość i majestat, odpowiednik określenia Wielki Bóg"[1]. Tytuł ’Elohim w liczbie mnogiej występuje w opisie o stwarzaniu 35 razy, ale czasownik opisujący, co On robił lub mówił, zawsze jest w liczbie pojedynczej (Rdz 1:1 do 2:4).
Jeżeli rzeczownik Elohim miał by wskazywać na mnogość osób to błędem było używanie tego rzeczownika do pojedynczych istot :
Sędz.6:31 – Baal
Sędz.11:24 – Kemosz
Sędz.16:23 - Dagon
1 Król.11:33 – Milkom
2 Mojż.4:16 - Mojżesz
Przyrostek liczby mnogiej w rzeczowniku pluralis majestatis nie oznacza, że jest więcej niż jeden tych rzeczowników, lecz że rzeczownik ten jest „wielki, dostojny, absolutny, majestatyczny”.
Rozważmy to na przykładzie rzeczownika ,,Pan ''
W liczbie pojedynczej Pan to אָדוֹן ten sam rzeczownik rodzaju męskiego w liczbie mnogiej brzmi אֲדוֹנִים- Adonim -Panowie
Słowo אָדוֹן - (Adon ) znaczy ,, gospodarz właściciel , podczas podczas gdy Adonim אֲדוֹנִים z męską końcówką liczby mnogiej oznacza Panów jak i potężnego właściciela, pana’- w znaczeniu dostojeństwa i majestatu
Izaj 19:4 a וְסִכַּרְתִּי אֶת-מִצְרַיִם בְּיַד אֲדֹנִים קָשֶׁה
I wydam Egipt w rękę Pana srogiego
W wersecie tym ten srogi król, który pokona Micraim (Egipt) określony jest następująco, adonim kascheh אֲדֹנִים קָשֶׁה, ‘srogi (liczba pojedyncza) pan (liczba mnoga)’.
Użyte w tym wersecie słowo na określenie ‘pana’ to adonim אֲדֹנִים, które ma w swojej końcówce przyrostek liczby mnogiej. Jednakże przymiotnik ‘srogi’ ma formę liczby pojedynczej kascheh קָשֶׁה (a nie formę liczby mnogiej kashim קָשִׁים).W tym przykładzie końcówka liczby mnogiej dodana do słowa adonim אֲדֹנִים nie czyni go liczbą mnogą (‘panowie’), lecz uwypukla jego znaczenie (‘wielki, potężny pan lub władca’). Ponieważ adonim אֲדֹנִים jest liczbą mnogą majestatu, dlatego przyjmuje przymiotnik w liczbie pojedynczej kasheh קָשֶׁה (‘srogi’) a nie przymiotnik w liczbie mnogiej kashim קָשִׁים, który byłby wymagany przez liczbę mnogą.
Wszelkie zabiegi prowadzone przez Trynitarian odnośnie słowa Elohim nie mają swego uzasadnienia w języku jakim została spisana pierwsza część Pisma św .
Ps. Jak brzmi w j hebrajski rzeczownik Stwórca
יֵּשׁוּעַ הוּא הָאָדוֹן
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 21 maja 2015, 22:48
2 List do Koryntian - Rozdział: 3 - Werset: 6David77 pisze:Drahard,
W 1 Ks Moj 1:1 z całą pewnością rzecznik Elohim nie występuje w lm lecz poj .ELOHIM – rzeczownik w liczbie mnogiej oznaczający PANA BOGA JAHWEH, JAHUSZUA ha MASZIJACH, RUACH ha KODESZ (TRÓJCĘ ŚWIĘTĄ).
Rzeczownik w lm w j hebrajskim posiada trzy charakteryzujące go cechy:
1. Otrzymuje przyrostek (końcówkę) w liczbie mnogiej,
2. Czasownik występujący koło niego jest w liczbie mnogiej,
3. Także określający go przymiotnik jest w liczbie mnogiej.
Aby więc precyzyjnie określić czy słowo Elohim w języku hebrajskim oznacza „Boga” w liczbie pojedynczej, czy „bogów” w liczbie mnogiej, musimy nie tylko patrzeć na końcówkę -im tego wyrazu, lecz także na przymiotniki i czasowniki towarzyszące temu słowu. Jeśli przymiotniki i czasowniki występują w formie liczby mnogiej, to wtedy jesteśmy zmuszeni do wyciągnięcia wniosku, że słowo Elohim jest także liczbą mnogą.
Kiedy więc czytamy tekst hebrajski 1 Moj 1:1 to nie trudno zauważyć że towarzyszące rzeczownikowi Elohim czasowniki są w lp a nie mnogiej .
Zatem rzeczownik Elohim odnoszony do Boga Izraela występuje w lp.
Elohim nie znaczy Stwórcy lecz BOGOWIE
Aaron Ember napisał: "Za tym, że język S[tarego] T[estamentu] całkowicie odrzuca myśl, jakoby (...) [’Elohím] (w odniesieniu do Boga Izraela) określało więcej niż jedną osobę, przemawia przede wszystkim okoliczność, iż słowo to prawie zawsze łączy się z orzeczeniem czasownikowym w liczbie pojedynczej, a także jest określane przymiotnikiem w liczbie pojedynczej. (...) [’Elohím] należy raczej rozumieć jako wzmocnioną liczbę mnogą wskazującą na wielkość i majestat, odpowiednik określenia Wielki Bóg"[1]. Tytuł ’Elohim w liczbie mnogiej występuje w opisie o stwarzaniu 35 razy, ale czasownik opisujący, co On robił lub mówił, zawsze jest w liczbie pojedynczej (Rdz 1:1 do 2:4).
Jeżeli rzeczownik Elohim miał by wskazywać na mnogość osób to błędem było używanie tego rzeczownika do pojedynczych istot :
Sędz.6:31 – Baal
Sędz.11:24 – Kemosz
Sędz.16:23 - Dagon
1 Król.11:33 – Milkom
2 Mojż.4:16 - Mojżesz
Przyrostek liczby mnogiej w rzeczowniku pluralis majestatis nie oznacza, że jest więcej niż jeden tych rzeczowników, lecz że rzeczownik ten jest „wielki, dostojny, absolutny, majestatyczny”.
Rozważmy to na przykładzie rzeczownika ,,Pan ''
W liczbie pojedynczej Pan to אָדוֹן ten sam rzeczownik rodzaju męskiego w liczbie mnogiej brzmi אֲדוֹנִים- Adonim -Panowie
Słowo אָדוֹן - (Adon ) znaczy ,, gospodarz właściciel , podczas podczas gdy Adonim אֲדוֹנִים z męską końcówką liczby mnogiej oznacza Panów jak i potężnego właściciela, pana’- w znaczeniu dostojeństwa i majestatu
Izaj 19:4 a וְסִכַּרְתִּי אֶת-מִצְרַיִם בְּיַד אֲדֹנִים קָשֶׁה
I wydam Egipt w rękę Pana srogiego
W wersecie tym ten srogi król, który pokona Micraim (Egipt) określony jest następująco, adonim kascheh אֲדֹנִים קָשֶׁה, ‘srogi (liczba pojedyncza) pan (liczba mnoga)’.
Użyte w tym wersecie słowo na określenie ‘pana’ to adonim אֲדֹנִים, które ma w swojej końcówce przyrostek liczby mnogiej. Jednakże przymiotnik ‘srogi’ ma formę liczby pojedynczej kascheh קָשֶׁה (a nie formę liczby mnogiej kashim קָשִׁים).W tym przykładzie końcówka liczby mnogiej dodana do słowa adonim אֲדֹנִים nie czyni go liczbą mnogą (‘panowie’), lecz uwypukla jego znaczenie (‘wielki, potężny pan lub władca’). Ponieważ adonim אֲדֹנִים jest liczbą mnogą majestatu, dlatego przyjmuje przymiotnik w liczbie pojedynczej kasheh קָשֶׁה (‘srogi’) a nie przymiotnik w liczbie mnogiej kashim קָשִׁים, który byłby wymagany przez liczbę mnogą.
Wszelkie zabiegi prowadzone przez Trynitarian odnośnie słowa Elohim nie mają swego uzasadnienia w języku jakim została spisana pierwsza część Pisma św .
Ps. Jak brzmi w j hebrajski rzeczownik Stwórca
litera bowiem zabija, Duch zaś ożywia.
Spójrz na mój post powyżej i przeczytaj go. Jeśli ze szczerego serca szukasz tylko i wyłącznie PRAWDY to ją otrzymasz tylko wierz.
-
- Posty: 2079
- Rejestracja: 13 cze 2008, 23:48
Pleciesz bzdury, Elohim oznacza penie boskości a nie trojce.Drahard pisze:Księga Rodzaju Rozdział: 1 - Werset: 1
Na początku Bóg stworzył niebo i ziemię.
Jak wygląda ten werset w języku hebrajskim: http://www.scripture4all.org/OnlineInte ... f/gen1.pdf
Fragmenty wypowiedzi ze strony: http://www.amightywind-proroctwa.com/po ... olish.html
Poczytajcie ( Zobacz link powyżej ) Bo jest tam o wiele więcej informacji na ten temat - I zobaczycie że wy którzy myślicie i wierzycie że nie ma NAJŚWIĘTSZEJ TRÓJCY ŚWIĘTEJ - Mylicie się.
ELOHIM – rzeczownik w liczbie mnogiej oznaczający PANA BOGA JAHWEH, JAHUSZUA ha MASZIJACH, RUACH ha KODESZ (TRÓJCĘ ŚWIĘTĄ).
Określeniem Boga w języku hebrajskim jest słowo „Elohim”. Większość uczonych przyznaje, że to słowo ma końcówkę w liczbie mnogiej, co niektórzy wykorzystują dla poparcia sugestii, że Stary Testament wskazuje na TRÓJCĘ. To, czego większość uczonych albo nie wie, albo o czym nie chce poinformować swoich odbiorców, to fakt, że „ELOHIM” nie jest liczbą mnogą od słowa „El” – męskiej formy imienia. Jest to liczba mnoga od żeńskiego „Elowah”. Tak więc słowo „Elohim” przyjmuje zarówno rodzaj męski jak i żeński. Nasi STWÓRCY uosabiają więc obydwa rodzaje i wiemy z pewnością, że według Biblii Świętej, zarówno RUACH ha KODESZ jak i JAHUSZUA pracowali razem z JAHWEH przy stwarzaniu Ziemi.
Nie toleruje idiotów a na tym forum tacy bywają.
Np. adminka zablokowała mi właśnie PW bo skrytykowałem to co pisze w postach. Nie ma po co tu zaglądać.
Np. adminka zablokowała mi właśnie PW bo skrytykowałem to co pisze w postach. Nie ma po co tu zaglądać.
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 21 maja 2015, 22:48
Poczytaj resztę moich postów które napisałem powyżej.daglezja77 pisze:Pleciesz bzdury, Elohim oznacza penie boskości a nie trojce.Drahard pisze:Księga Rodzaju Rozdział: 1 - Werset: 1
Na początku Bóg stworzył niebo i ziemię.
Jak wygląda ten werset w języku hebrajskim: http://www.scripture4all.org/OnlineInte ... f/gen1.pdf
Fragmenty wypowiedzi ze strony: http://www.amightywind-proroctwa.com/po ... olish.html
Poczytajcie ( Zobacz link powyżej ) Bo jest tam o wiele więcej informacji na ten temat - I zobaczycie że wy którzy myślicie i wierzycie że nie ma NAJŚWIĘTSZEJ TRÓJCY ŚWIĘTEJ - Mylicie się.
ELOHIM – rzeczownik w liczbie mnogiej oznaczający PANA BOGA JAHWEH, JAHUSZUA ha MASZIJACH, RUACH ha KODESZ (TRÓJCĘ ŚWIĘTĄ).
Określeniem Boga w języku hebrajskim jest słowo „Elohim”. Większość uczonych przyznaje, że to słowo ma końcówkę w liczbie mnogiej, co niektórzy wykorzystują dla poparcia sugestii, że Stary Testament wskazuje na TRÓJCĘ. To, czego większość uczonych albo nie wie, albo o czym nie chce poinformować swoich odbiorców, to fakt, że „ELOHIM” nie jest liczbą mnogą od słowa „El” – męskiej formy imienia. Jest to liczba mnoga od żeńskiego „Elowah”. Tak więc słowo „Elohim” przyjmuje zarówno rodzaj męski jak i żeński. Nasi STWÓRCY uosabiają więc obydwa rodzaje i wiemy z pewnością, że według Biblii Świętej, zarówno RUACH ha KODESZ jak i JAHUSZUA pracowali razem z JAHWEH przy stwarzaniu Ziemi.
Ostatnio zmieniony 03 gru 2015, 18:03 przez Drahard, łącznie zmieniany 1 raz.
- David77
- Posty: 3720
- Rejestracja: 19 mar 2011, 11:07
- Lokalizacja: MÜNCHEN
Drahard,
Ani Jezus ani też apostołowie nie głosili innej nauki jak tylko tą która zapisane jest w Torze .
Czy uznajesz słowo Boże ? i to co w nim jest napisane ? Kto jest Bogiem Jezusa Chrystusa ?
W pierwszym poście poprosiłem cię abyś podał werset biblijny gdzie jest napisane że Bóg jest Trójcą ? więc czekam na takowy werset .2 List do Koryntian - Rozdział: 3 - Werset: 6
litera bowiem zabija, Duch zaś ożywia.
Spójrz na mój post powyżej i przeczytaj go. Jeśli ze szczerego serca szukasz tylko i wyłącznie PRAWDY to ją otrzymasz tylko wierz.
Ani Jezus ani też apostołowie nie głosili innej nauki jak tylko tą która zapisane jest w Torze .
Czy uznajesz słowo Boże ? i to co w nim jest napisane ? Kto jest Bogiem Jezusa Chrystusa ?
יֵּשׁוּעַ הוּא הָאָדוֹן
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 21 maja 2015, 22:48
Podałem werset świadczący o tym że jest NAJŚWIĘTSZA TRÓJCA ( Przeczytaj moje posty na tej stronie ) - Dlatego nie chcę cię na siłę przekonywać. Dałem ci wskazówki jak znaleźć odpowiedź.David77 pisze:Drahard,
W pierwszym poście poprosiłem cię abyś podał werset biblijny gdzie jest napisane że Bóg jest Trójcą ? więc czekam na takowy werset .2 List do Koryntian - Rozdział: 3 - Werset: 6
litera bowiem zabija, Duch zaś ożywia.
Spójrz na mój post powyżej i przeczytaj go. Jeśli ze szczerego serca szukasz tylko i wyłącznie PRAWDY to ją otrzymasz tylko wierz.
Ani Jezus ani też apostołowie nie głosili innej nauki jak tylko tą która zapisane jest w Torze .
Czy uznajesz słowo Boże ? i to co w nim jest napisane ? Kto jest Bogiem Jezusa Chrystusa ?
- David77
- Posty: 3720
- Rejestracja: 19 mar 2011, 11:07
- Lokalizacja: MÜNCHEN
Drahard,
בָּרְאוּ אֱלֹהִים ?
Czy Mojżesz który jest nazwany również Elohim też był Trójcą ?
Liczą się konkrety a nie wizje współczesnej Jezabel
Rozumiem że żartujesz podałem ci wystarczającą ilość argumentów które obalają płytkie wnioski ludzi nie znających j hebrajskiego . Zatem jeszcze raz czy w 1 Moj 1:1 jest napisane :Podałem werset świadczący o tym że jest NAJŚWIĘTSZA TRÓJCA ( Przeczytaj moje posty na tej stronie ) - Dlatego nie chcę cię na siłę przekonywać. Dałem ci wskazówki jak znaleźć odpowiedź.
בָּרְאוּ אֱלֹהִים ?
Czy Mojżesz który jest nazwany również Elohim też był Trójcą ?
Liczą się konkrety a nie wizje współczesnej Jezabel
יֵּשׁוּעַ הוּא הָאָדוֹן
-
- Posty: 11244
- Rejestracja: 04 wrz 2006, 17:31
EMET:Drahard pisze:
2 List do Koryntian - Rozdział: 3 - Werset: 6
litera bowiem zabija, Duch zaś ożywia.
Spójrz na mój post powyżej i przeczytaj go. Jeśli ze szczerego serca szukasz tylko i wyłącznie PRAWDY to ją otrzymasz tylko wierz.
O ile ktoś sam przywołuje wyrażenia hebrajskie i aramejskie, natomiast kogoś innego jakby ganił za używanie również wyrażeń tego rodzaju, to przywoływanie tekstu 2 Kor 3:6, końcówka -- stanowi swoisty żart. Mamy bowiem całościową wypowiedź ww. 4 - 6, gdzie czytamy o 'byciu odpowiednio wykwalifikowanym'.
Stąd też stosowną jest rzeczą -- bez narażania się na zarzut pychy i uczoności [w 'literze'] -- gdy przywołujemy takie lub inne wyrażenia: hebrajskie, aramejskie czy greckie [ew. jakieś inne...] po to, aby była siła argumentacji biblijnej. W 2 Tym 3:16 mamy jawnie myśl o 'korygowaniu/prostowaniu' po to, by 'być wyposażonym do dzieła wszelkiego' [w. 17].
Skoro wyjściowym zapisem jest Biblia Hebrajska, tudzież Nowe Przymierze w grece; tak też posiłkowanie się - w argumentacji - wyrażeniami w owych językach... Również bazowanie na gramatykach owych języków -- jest metodologicznie poprawne ze wszech miar.
Stephanos, ps. EMET
„Wielu będzie biegać tu i tam [po hebrajsku: < jᵊszōṭᵊṭû >], i nastanie obfitość prawdziwej wiedzy” -- Daniela 12:4b; ‘PNŚ-2018’, Przypis.
- Dezerter
- Posty: 3631
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:50
- Lokalizacja: Inowrocław
- Kontakt:
ale co z III świątynią? - w tym niekończącym się elaboracie, które nazywasz "wyznaniem wiary" nic o niej nie maDrahard pisze:Należę do Mesjańskich Żydów Zielonoświątkowych i jeśli cię to interesuje to możesz przeczytać Wyznanie Wiary Misji do której należę:Dezerter pisze:A czy judaizm mesjański czeka na odbudowanie 3 świątyni?
i jak się zaopatruje na ten projekt?
https://www.templeinstitute.org/
http://www.amightywind-proroctwa.com/po ... olish.html
ale do momenty. który cytuję jest wszystko ok - chrześcijańska nauka, pod która mogę się podpisać i pochwalić was
ale do tego momentu:
Jest t błąd i kłamstwo - a to dyskwalifikuje ten tekst jakoWierzymy, że...
Tylko JAHUSZUA jest naszym Wstawienikiem i Pośrednikiem między nami a JAHWEH. Odnosimy się z poważaniem, szacunkiem i miłością do JEGO matki, Marii, gdyż była JEGO ziemską matką. Jednakże w żadnym wypadku nie czcimy jej, ani nie modlimy się do niej. JAHUSZUA był również MESJASZEM Marii, a ona sama nazywała GO PANEM. Gdyby Maria była bez grzechu, ona sama byłaby godna ustanowienia Krwawej Ofiary za nasze grzechy na Kalwarii. Kościół Katolicki popełnia błąd, czyniąc ją równą JAHUSZUA.
"wyznanie wiary"
Paweł był pośrednikiem i wystawiennikiem między nami i Bogiem:
czy modlenie się za kogoś nie jest modlitwą wstawienniczą?A Ja wam powiadam: Miłujcie waszych nieprzyjaciół i módlcie się za tych, którzy was prześladują; tak będziecie synami Ojca waszego, (Mt 5,43)
Ty nie modlisz się za bliźnich? - jeśli modlisz, to i wstawiasz się u Boga za nimi - jesteś więc wstawiennikiem. Łamiesz więc swoje wyznanie wiary
A czy to nie słowa wstawiennika i pośrednika?Jestem bowiem o was zazdrosny Boską zazdrością. Poślubiłem was przecież jednemu mężowi, by was przedstawić Chrystusowi jako czystą dziewicę. Obawiam się jednak, ażeby nie były odwiedzione umysły wasze od prostoty i czystości wobec Chrystusa w taki sposób, jak w swojej chytrości wąż uwiódł Ewę. 2 Kor 11,1
A na koniec nieprawda
KK ani KRK nie czyni Marii równą ani Jehoszui, ani Jahweh - podaj mi jeden oficjalny dokument KRK w którym tak naucza?!Kościół Katolicki popełnia błąd, czyniąc ją równą JAHUSZUA.
albo odwołaj to kłamstwo i popraw to wasze błędne wyznanie wiary
Nie czyńcie tak jak ci przeciw którym występujecie
http://zchrystusem.pl/
http://zchrystusem.pl/
-
- Posty: 11244
- Rejestracja: 04 wrz 2006, 17:31
- David77
- Posty: 3720
- Rejestracja: 19 mar 2011, 11:07
- Lokalizacja: MÜNCHEN
EMET,
Tak znam tyle że biorę pod uwagę to , w jaki sposób osoba która zetknęła się z tym wersetem przetłumaczyło go na j grecki kiedy powstawała LXXEMET:
Jak uważam, z pewnością znasz niuans w Qoheleth 12:1...?
יֵּשׁוּעַ הוּא הָאָדוֹן
- ShadowLady86
- Posty: 4435
- Rejestracja: 14 sty 2012, 10:11
A ja nie znam, o co chodzi z tym niuansem?
1.Ludzie są głupi: niemal we wszystko uwierzą, bo chcą, żeby to była prawda, lub dlatego, że się obawiają, iż może to być prawda.
2.Najlepsze intencje mogą spowodować największe szkody.
3.Uczucia rządzą rozumem.
4.W przebaczeniu tkwi magia, która uzdrawia. W przebaczeniu, które dajesz, a zwłaszcza w tym, które uzyskujesz.
5.Zważaj na to, co ludzie czynią, a nie tylko na ich słowa, bo czyny zdradzą kłamstwo.
6.Możesz się podporządkować wyłącznie władzy rozumu. [...]
[center]Administrator tego forum przy pracy![/center]
2.Najlepsze intencje mogą spowodować największe szkody.
3.Uczucia rządzą rozumem.
4.W przebaczeniu tkwi magia, która uzdrawia. W przebaczeniu, które dajesz, a zwłaszcza w tym, które uzyskujesz.
5.Zważaj na to, co ludzie czynią, a nie tylko na ich słowa, bo czyny zdradzą kłamstwo.
6.Możesz się podporządkować wyłącznie władzy rozumu. [...]
[center]Administrator tego forum przy pracy![/center]