Dla mojej duszy miła jest golonka i schabowy.radek pisze:Mięsem miłym dla duszy są jaja
A także dżem ze świni- czyli smalec- jest...palce lizać.
Z cebulką, skwarkami...
Moderatorzy: kansyheniek, Bobo, booris, Junior Admin, Moderatorzy
Twoja wola ,ale nie Boga.Henryk pisze:Dla mojej duszy miła jest golonka i schabowy.
"Ci, którzy się uświęcają i oczyszczają, aby wejść do pogańskich gajów za jednym, który kroczy w pośrodku, ci, którzy jedzą mięso wieprzowe i płazy, i myszy, wszyscy razem zginą— mówi Pan."
W ten sposób uczynił wszystkie pokarmy czystymi,nawet jeśli uczestnicy uczty nie obmyli swoich rąk.Albertus pisze:uznał wszystkie potrawy za czyste[
Rz 2:25 sternAlbertus pisze:Rz2:(28) Bo Żydem nie jest ten, który nim jest na zewnątrz, ani obrzezanie nie jest to, które jest widoczne na ciele, (29) ale prawdziwym Żydem jest ten, kto jest nim wewnątrz, a prawdziwym obrzezaniem jest obrzezanie serca, duchowe, a nie według litery. I taki to otrzymuje pochwałę nie od ludzi, ale od Boga.
Aby otrzymać pieczęć usprawiedliwienia z wiary jaką miał Abraham trzeba wpierw być posłusznym Bogu. Bez obrzezanego serca,które polega na wyzuciu się z grzechów, obrzezanie ciała będzie potratowane przez Boga jako nieobrzezanie."Gdyż obrzezanie ma istotnie wartość, jeśli robisz to, co mówi Tora. Lecz jeśli gwałcisz Torę, twoje obrzezanie staje się nieobrzezaniem!"
Nieprawda.Listek pisze:W ten sposób uczynił wszystkie pokarmy czystymi,nawet jeśli uczestnicy uczty nie obmyli swoich rąk.Albertus pisze:uznał wszystkie potrawy za czyste[
Mesjasz nie zniósł praw kaszrutu i nie ogłosił wieprzowiny jako właściwego jedzenia dla ludu Bożego.
Zacytowany przez Albertusa rozdział porusza temat czystych rąk do posiłku .
Jedzenie pokarmu nie obmytymi rękami nie czyni go nieczystym.
usprawiedliwiając przeszłośćAlbertus pisze:A natchniony autor Ewangelii dokonuje dodatkowej interpretacji słów Jezusa - że Jezus uznał wszystkie potrawy za czyste.
Mamy ciało, o które trzeba dbać gdyż jest świątynią.Albertus pisze:Jezus w swojej wypowiedzi w kontekście jedzenia nieumytymi rękoma jako przyczyny nieczystości wypowiedział prawdę ogólną - że prawdziwą nieczystość u człowieka to co jest duchowe i wewnętrzne a nie to co jest cielesne i zewnętrzne.
Nie udawaj że nie rozumiesz o co chodzi.Jedzenie pokarmów nieczystych prowadzi do ciężkich chorób dlatego dobry Bóg zakazał ich spożywania ludziom.
Oczywiście ,że nie ma.Albertus pisze: Jezus nie ma nic przeciwko myciu rąk przed jedzeniem.
3 Mojż.11Bądźcie więc świętymi, bo Ja jestem święty! (46) To jest prawo dotyczące zwierząt, ptaków i wszelkich istot żyjących, które poruszają się w wodzie, i wszelkich stworzeń pełzających po ziemi, (47) abyście rozróżniali między tym, co nieczyste, a tym, co czyste, między zwierzętami jadalnymi a tymi, których jeść nie wolno.
Ależ oczywiście że Jezus nie kwestionuje Prawa BogaListek pisze:Oczywiście ,że nie ma.Albertus pisze: Jezus nie ma nic przeciwko myciu rąk przed jedzeniem.
Nie kwestionuje też Prawa Boga.
3 Mojż.11Bądźcie więc świętymi, bo Ja jestem święty! (46) To jest prawo dotyczące zwierząt, ptaków i wszelkich istot żyjących, które poruszają się w wodzie, i wszelkich stworzeń pełzających po ziemi, (47) abyście rozróżniali między tym, co nieczyste, a tym, co czyste, między zwierzętami jadalnymi a tymi, których jeść nie wolno.
Apostoł Jan napisał,że grzech jest pogwałceniem Tory Boga."Lecz jeżeli ty ostrzeżesz sprawiedliwego, aby sprawiedliwy nie zgrzeszył, i on nie zgrzeszy, to na pewno pozostanie przy życiu, ponieważ dał się ostrzec, a ty uratowałeś swoją duszę."
"Każdy, kto ciągle grzeszy, gwałci Torę - przecież grzech jest pogwałceniem Tory."