Egzystencjalny dowód na Trójcę

Moderatorzy: kansyheniek, Bobo, booris, Junior Admin, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Jachu
Posty: 10663
Rejestracja: 09 lis 2008, 20:55
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Jachu »

Efezjan pisze:Tak samo jak koncepcją jest pokolenie roku 1914, Armagedon 1975, Bet Sarim i prorocy mający mieszkać w San Diego. Zmartwychwstanie mieszkańców Sodomy i Gomory /światło było takie, że 'zmartwychwstaną, nie zmartwychwstaną, zmartwychwstaną, nie zmartwychwstaną itd. itp./ Wobec tego koncepcja Trójcy to pikuś. Dla przypomnienia - warunek uznania dogmatu o Trójcy Świętej determinuje chrześcijanina i chrzest 'W Imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego', a nie w 'imię Organizacji /to dopiero ciekawa i niebiblijna koncepcja/. A zatem mamy: 'Przyganiał kocioł garnkowi. ;)
Zero trafności. Szufladkujesz w ciemno.
Ja jestem badaczem niezrzeszonym,podzielam poglądy,-tłumaczenia wytrzymujące krytykę Biblijną z różnych ruchów chrześcijańskich.
W Biblii nigdzie nie ma i nie znajdziesz dowodu na osobowość ducha świętego,więc to co piszesz,jest tylko jednym z dogmatów KRK,-innych tzw nominalnych ruchów tudzież.

Więc chrzest w rzekome imię d.s.jest nieprawdziwy.

Dogmat to mniemanie
(36) Ale powiadam wam, iż z każdego słowa próżnego, które by mówili ludzie, dadzą z niego liczbę w dzień sądny; (37) Albowiem z mów twoich będziesz usprawiedliwiony, i z mów twoich będziesz osądzony. Ew. Mat.12 rozdz.

Awatar użytkownika
Bobo
Posty: 16710
Rejestracja: 03 mar 2007, 17:12

Post autor: Bobo »

Efezjan pisze: a nie w 'imię Organizacji /to dopiero ciekawa i niebiblijna koncepcja/
Oczywiście. Przyzna to KAŻDY ŚJ. Ba! Nawet cię wyśmieje, że uważasz, jakoby u SJ ktoś się chrzcił w 'imię organizacji' :-D

Nawiasem, skąd to wytrzasnąłeś? Bo ja jestem ŚJ i NIGDY tej bzdury nie słyszałem ;-)
Oszołomstwu mówię NIE!

eksplorator

Post autor: eksplorator »

Efezjan pisze: Jeśli robię coś w czyimś imieniu, to nie znaczy, że mam znać imię tego kogoś. Dziwny sposób myślenia.

'W imieniu Rzeczypospolitej Polskiej nadaję Panu stopień kontradmirała.' Tu też zapytasz, jakie imię ma Rzeczpospolita Polska?
Jeżeli adwokat występuje w czyimś imieniu, to musi znać jego imię lub nazwisko. Logiczne ...
Jeżeli rodzic występuje w szkole w imieniu swojego dziecka to musi znać jego imię i nazwisko. Logiczne ...

Jeżeli występujesz w imieniu "instytucji", np. Rzeczypospolitej Polskiej, to jak by nie było występujesz w imieniu państwa, które nosi nazwę Polska, ale zawsze jest to nazwa własna, bo nie występujesz przecież w imieniu "wiatru w polu".

Prorocy Biblijni występowali w imieniu "osoby Boga", którego imię znali;
Ezd 5;1 BT (1) Wtedy Aggeusz i Zachariasz, syn Iddo, prorocy, ogłosili Żydom w Judzie i w Jerozolimie proroctwo w imieniu Boga izraelskiego, który nad nimi czuwał.

Joz 8;30 BT (30) Wtedy Jozue zbudował ołtarz dla Jahwe, Boga Izraela, na górze Ebal,
Naśladowcy Jezusa również wiedzą co oznacza występować w imieniu "osoby Syna";
Dzie 4;18 BT (18) Przywołali ich potem i zakazali im w ogóle przemawiać, i nauczać w imię Jezusa.

Dzie 5;40 BT (40) A przywoławszy Apostołów kazali ich ubiczować i zabronili im przemawiać w imię Jezusa, a potem zwolnili.
Teraz Twoja kolej, abyś przedstawił mi imię "osoby Ducha świętego",

W słowniku Biblii Tysiąclecia, Kardynał Stefan Wyszyński autoryzował swoim podpisem między innymi taki wpis:

„...to, co nie ma imienia, nie istnieje, a człowiek bez imienia jest bez znaczenia...”

W związku z tym nasuwa się samoistnie pytanie: Czy jeden z trójki Bogów, bez imienia, lansowany przez Kościół Katolicki - istnieje?

Efezjan
Posty: 164
Rejestracja: 20 lis 2016, 12:27

Post autor: Efezjan »

eksplorator pisze:
Lukian pisze: A jak miał na imię pierwszy człowiek?
[center]Jeżeli wierzysz Biblii, to masz odpowiedź! [/center]
1 Kor 15;45 BW (45) Tak też napisano: Pierwszy człowiek Adam stał się istotą żywą, ostatni Adam stał się duchem ożywiającym.

[center]Jakie jest zatem imię Ducha Świętego?[/center]

[center]Skoro wiążecie Go z Biblijnym Bogiem, to nie powinna Wam sprawić żadnego problemu odpowiedź na to proste pytanie.[/center]
A skąd w ogóle pomysł, że Duch Święty miałby mieć jakieś imię? Duch Święty to Duch Święty, skoro Paraklet ci nie odpowiada.
"Patrzcie, jak wielką miłością obdarzył nas Ojciec, że zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi i jesteśmy [nimi]. A świat dlatego nas nie zna, ponieważ i jego nie poznał. Umiłowani już teraz jesteśmy dziećmi Bożymi, a jeszcze się nie okazało, czym będziemy. 1J 3, 1-2

EMET
Posty: 11244
Rejestracja: 04 wrz 2006, 17:31

Post autor: EMET »

Bobo pisze:
Efezjan pisze: a nie w 'imię Organizacji /to dopiero ciekawa i niebiblijna koncepcja/
Oczywiście. Przyzna to KAŻDY ŚJ. Ba! Nawet cię wyśmieje, że uważasz, jakoby u SJ ktoś się chrzcił w 'imię organizacji' :-D

Nawiasem, skąd to wytrzasnąłeś? Bo ja jestem ŚJ i NIGDY tej bzdury nie słyszałem ;-)
EMET:
I pomyśleć, że User o nicku 'Efezjan' tak grzecznie się niedawno przywitał na Forum... :-P
A tu mamy następnego niechętnego [eufemizm] śJ i ŚJ. :-/

Stephanos, ps. EMET
„Wielu będzie biegać tu i tam [po hebrajsku: < jᵊszōṭᵊṭû >], i nastanie obfitość prawdziwej wiedzy” -- Daniela 12:4b; ‘PNŚ-2018’, Przypis.

Awatar użytkownika
Lukian
Posty: 1704
Rejestracja: 02 lut 2015, 18:34
Kontakt:

Post autor: Lukian »

eksplorator pisze:Tak też napisano: Pierwszy człowiek Adam
a co znaczy słowo adam w języku hebrajskim?
ciekawe czy się doczekam odpowiedzi ;-)
Gal 4:6 " A ponieważ jesteście synami, Bóg wysłał do naszych serc Ducha swego Syna, który woła: &#8222;Abba, Ojcze!"
http://zrodlaobjawienia.blogspot.com/

Awatar użytkownika
Lukian
Posty: 1704
Rejestracja: 02 lut 2015, 18:34
Kontakt:

Post autor: Lukian »

Efezjan pisze:A skąd w ogóle pomysł, że Duch Święty miałby mieć jakieś imię? Duch Święty to Duch Święty
według norm (wziętych z sufitu) strażnicy Duch Św. nie może mieć na imie Duch Św
Gal 4:6 " A ponieważ jesteście synami, Bóg wysłał do naszych serc Ducha swego Syna, który woła: &#8222;Abba, Ojcze!"
http://zrodlaobjawienia.blogspot.com/

Awatar użytkownika
Bobo
Posty: 16710
Rejestracja: 03 mar 2007, 17:12

Post autor: Bobo »

Lukian pisze:a co znaczy słowo adam w języku hebrajskim?
ciekawe czy się doczekam odpowiedzi ;-)
Co innego znaczenie imienia a co innego samo imię.
Jeśli ktoś dzisiaj ma na imię Andrzej wcale nie oznacza, że jest dzielny, mężny, jak się tłumaczy greckie słowo ANDREAS.
O co ci tu chodzi? Adam był człowiekiem, wiadomo, choć wiadomo, że słowo to bardziej nawiązuje do sensu: z prochu wzięty/ulepiony/uczyniony.
Oszołomstwu mówię NIE!

Awatar użytkownika
Bobo
Posty: 16710
Rejestracja: 03 mar 2007, 17:12

Post autor: Bobo »

Lukian pisze:według norm (wziętych z sufitu) strażnicy Duch Św. nie może mieć na imie Duch Św
To nie norma strażnicy tylko LOGIKA się kłania. Od kiedy to określenie jest imieniem własnym?
A może twoje imię to... Facet? Człek? Katolik? Gościu? :roll:

Myślę, że już chyba przechodzisz samego siebie w tych dziwacznych wywodach.
Już lepiej brzmiałoby, gdybyś napisał, że duch święty jest osobą, ma imię tylko że w Biblii go nie wyjawiono.
Jakoś by to brzmiało logiczniej, a tak, napiszesz jakąś bzdurę i... jak tu dalej dyskutować? :roll:
Nie zniechęcaj nas... ;-)
Oszołomstwu mówię NIE!

Efezjan
Posty: 164
Rejestracja: 20 lis 2016, 12:27

Post autor: Efezjan »

Jachu pisze:
Efezjan pisze:Tak samo jak koncepcją jest pokolenie roku 1914, Armagedon 1975, Bet Sarim i prorocy mający mieszkać w San Diego. Zmartwychwstanie mieszkańców Sodomy i Gomory /światło było takie, że 'zmartwychwstaną, nie zmartwychwstaną, zmartwychwstaną, nie zmartwychwstaną itd. itp./ Wobec tego koncepcja Trójcy to pikuś. Dla przypomnienia - warunek uznania dogmatu o Trójcy Świętej determinuje chrześcijanina i chrzest 'W Imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego', a nie w 'imię Organizacji /to dopiero ciekawa i niebiblijna koncepcja/. A zatem mamy: 'Przyganiał kocioł garnkowi. ;)
Zero trafności. Szufladkujesz w ciemno.
Ja jestem badaczem niezrzeszonym,podzielam poglądy,-tłumaczenia wytrzymujące krytykę Biblijną z różnych ruchów chrześcijańskich.
W Biblii nigdzie nie ma i nie znajdziesz dowodu na osobowość ducha świętego,więc to co piszesz,jest tylko jednym z dogmatów KRK,-innych tzw nominalnych ruchów tudzież.

Więc chrzest w rzekome imię d.s.jest nieprawdziwy.

Dogmat to mniemanie
Czyżby? Nie wiedziałem, że coś na kształt prądu elektrycznego może mówić, można to coś obrażać, można przeciw temu grzeszyć. Ciekawe, jak można zgrzeszyć albo zasmucić prąd elektryczny, albo jak można przeciwko niemu grzeszyć?
eksplorator pisze:W związku z tym nasuwa się samoistnie pytanie: Czy jeden z trójki Bogów, bez imienia, lansowany przez Kościół Katolicki - istnieje?
Jeden z trójki bogów? Gadaj do słupa, a słup.... Jest 1 SŁOWNIE: JEDEN Bóg, a nie trójka bogów. Innymi słowy - eksplorator tworzy sobie fałszywą koncepcję Trójcy i twierdzi, że jest fałszywa i twierdzi, że rzekomo KK taką koncepcję głosi.

Jeszcze raz: czy tlenek wodoru w trzech różnych stanach fazowych to trzy tlenki wodoru?
Czy jak uderzasz akord w muzyce - składający się z trzech dźwięków to słyszysz jeden dźwięk czy trzy?
"Patrzcie, jak wielką miłością obdarzył nas Ojciec, że zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi i jesteśmy [nimi]. A świat dlatego nas nie zna, ponieważ i jego nie poznał. Umiłowani już teraz jesteśmy dziećmi Bożymi, a jeszcze się nie okazało, czym będziemy. 1J 3, 1-2

Awatar użytkownika
Lukian
Posty: 1704
Rejestracja: 02 lut 2015, 18:34
Kontakt:

Post autor: Lukian »

Bobo pisze:To nie norma strażnicy tylko LOGIKA się kłania. Od kiedy to określenie jest imieniem własnym?
A może twoje imię to... Facet? Człek? Katolik? Gościu?
no jeśli pierwszy człowiek mógł miec na imie Człowiek to kiepsko z tą LOGIKĄ

a rzeczowników pospolitych użytych w Biblii jako imie jest sporo np Sara = księżniczka
Bobo pisze:Już lepiej brzmiałoby, gdybyś napisał, że duch święty jest osobą, ma imię tylko że w Biblii go nie wyjawiono.
co ciekawe sam Bóg ma Imie (jedno z wielu) które jest rzeczownikiem pospolitym :
Rdz 33:19 pau "Potem nabył za sto kesitów kawałek pola od Chamora, ojca Sychema. Tam właśnie rozbił swój namiot. Wzniósł tam również ołtarz i nazwał go imieniem El, Bóg Izraela."
Gal 4:6 " A ponieważ jesteście synami, Bóg wysłał do naszych serc Ducha swego Syna, który woła: &#8222;Abba, Ojcze!"
http://zrodlaobjawienia.blogspot.com/

Awatar użytkownika
Bobo
Posty: 16710
Rejestracja: 03 mar 2007, 17:12

Post autor: Bobo »

Lukian pisze:no jeśli pierwszy człowiek mógł miec na imie Człowiek to kiepsko z tą LOGIKĄ
A jednak rozczarowujesz. Pierwszy człowiek nie miał na imię... Człowiek tylko Adam. Słowo Adam znaczy: z prochu wzięty. Natomiast Człowiek to po hebrajsku: ISZ.
Odróbże w końcu lekcję... :roll:
Lukian pisze:a rzeczowników pospolitych użytych w Biblii jako imie jest sporo np Sara = księżniczka
Każde imię ma znaczenie (skąś się wzięło) jednak potem, gdy staje się imieniem, nie jest już rzeczownikiem pospolitym. To też oczywiste tylko nie dla Ciebie?
Dlatego w języku polskim robimy rozróżnienia np. dużą literą: malwa (kwiat/roślina) od Malwa (imię).
Proszę nie tworzyć zamieszania w kwestii znaczenia imion od Imienia.
Lukian pisze:co ciekawe sam Bóg ma Imie (jedno z wielu) które jest rzeczownikiem pospolitym :
Rdz 33:19 pau "Potem nabył za sto kesitów kawałek pola od Chamora, ojca Sychema. Tam właśnie rozbił swój namiot. Wzniósł tam również ołtarz i nazwał go imieniem El, Bóg Izraela."
A j. hebrajskim nie ma tam słowa, które podkreśliłeś 'imieniem'. Po drugie, to Jakun NAZWAŁ to miejsce EL, a nie nadał Bogu jakieś imię. Kolejny raz rozczarowujesz, bo mylisz nadanie nazwy MIEJSCU z Imieniem Bożym.
Oszołomstwu mówię NIE!

Awatar użytkownika
Lukian
Posty: 1704
Rejestracja: 02 lut 2015, 18:34
Kontakt:

Post autor: Lukian »

Bobo pisze: Słowo Adam znaczy: z prochu wzięty. Natomiast Człowiek to po hebrajsku: ISZ.
z jakiego słownika korzystasz?
u Strong'a
Strong's Concordance
adam: man, mankind
Original Word: &#1488;&#1464;&#1491;&#1464;&#1501;
Part of Speech: Noun Masculine
Transliteration: adam
Phonetic Spelling: (aw-dawm')
Short Definition: man
Brown-Driver-Briggs
1 a man (= German Mensch) = human being Genesis 2:5,7 (twice in verse); Genesis 2:8,15,16,18 +, Genesis 16:12 (27 t. J) Leviticus 5:4 "" &#1504;&#1462;&#1502;&#1462;&#1468;&#1513;&#1473; Leviticus 13:2,9 (19 t. P) Nehemiah 2:10; Isaiah 13:12 ("" &#1488;&#1457;&#1504;&#1493;&#1466;&#1513;&#1473;); &#1492;&#1463;&#1490;&#1464;&#1468;&#1491;&#1493;&#1466;&#1500; &#1523;&#1492;&#1464;&#1488;&#1464; Joshua 14:15 (E); &#1489;&#1456;&#1468;&#1500;&#1460;&#1497;&#1463;&#1468;&#1506;&#1463;&#1500; &#1523;&#1488;&#1464; Proverbs 6:12 ("" &#1488;&#1460;&#1497;&#1513;&#1473; &#1488;&#1464;&#1493;&#1462;&#1503; compare 1 Samuel 25:25 & see &#1489;&#1500;&#1497;&#1506;&#1500;); = any one Leviticus 1:2; Numbers 9:6,7; Job 20:29; Job 27:13; Proverbs 15:20; Proverbs 21:16,20; Proverbs 24:30; Ecclesiastes 7:20 + often Wisdom Literature, Jeremiah 2:6; Jeremiah 4:25; Nehemiah 2:12, compare &#1523;&#1504;&#1462;&#1502;&#1462;&#1468;&#1513;&#1473; &#1488; Numbers 19:11,13 +; seldom man opposed to woman Genesis 2:22 (twice in verse); Genesis 2:23,25; Genesis 3:8,12,17,20,21; Ecclesiastes 7:28.

2 collective man, mankind Genesis 1:26; Genesis 9:5,6 (3 t. in verse) + (P 28 t.) Genesis 6:1,5,6,7 (J E 24 t.) Deuteronomy 4:32 (D 6 t.) (on 2 Samuel 7:19 compare 1 Chronicles 17:17 see DrSm); distinctly = men + women Genesis 1:27; Genesis 5:1; Numbers 5:6; given as name Genesis 5:2; but = warriors Isaiah 22:6 &#1523;&#1512;&#1462;&#1499;&#1462;&#1489; &#1488; "" (&#1502;&#1468;&#1512;&#1513;&#1473;&#1497;&#1501;&#1477;; "" beasts (41 t.) &#1489;&#1456;&#1468;&#1492;&#1461;&#1502;&#1464;&#1492; Genesis 6:7; Genesis 7:23 (J ?) Exodus 8:13; Exodus 8:14; Exodus 9:9,10 (P) Exodus 9:19,22,25; Exodus 12:12; Exodus 13:2,13,15 (all J) +; late prophets Jeremiah 21:6; Jeremiah 31:27; Jeremiah 50:3; Jeremiah 51:62; Ezekiel 14:13,17,19,21; Ezekiel 25:13; Ezekiel 29:8,11; Ezekiel 32:13 (strike out Co) Ezekiel 36:11; Jonah 3:8; Zephaniah 1:3; Haggai 1:11; Zechariah 2:8; Zechariah 8:10; "" &#1489;&#1464;&#1468;&#1511;&#1464;&#1512; Ezekiel 4:15; "" &#1510;&#1465;&#1488;&#1503;, &#1495;&#1458;&#1502;&#1465;&#1512;&#1460;&#1497;&#1501; &#1523;&#1489; Numbers 31:28; "" id. + &#1502;&#1460;&#1499;&#1464;&#1468;&#1500;&#1492;&#1463;&#1471;&#1489;&#1456;&#1468;&#1492;&#1461;&#1502;&#1464;&#1492; Numbers 31:30 compare Jonah 3:7; "" &#1495;&#1463;&#1497;&#1464;&#1468;&#1492; Genesis 9:5 (P) compare Ezekiel 1:5,8,10,26, & description of &#1499;&#1456;&#1468;&#1512;&#1493;&#1468;&#1489;&#1460;&#1497;&#1501; Ezekiel 10:8,14,21; compare Ezekiel 41:19; "" trees Deuteronomy 20:19 (read &#1492;&#1462;&#1488;&#1464;&#1491;&#1464;&#1501; see Di); opposed to God 1 Samuel 15:29; 1 Samuel 16:7 (twice in verse); Isaiah 31:3; Ezekiel 28:2,9; 1 Chronicles 21:13; 1 Chronicles 29:1; 2Chronicles 6:18; Malachi 3:8 compare Exodus 33:20; Deuteronomy 5:21; so &#1523;&#1489;&#1462;&#1468;&#1503;&#1488;&#1471; Numbers 23:19 ("" &#1488;&#1497;&#1513;&#1473;) Ezekiel 2:1,3,6,8 (87 t. Ezekiel, always addressed to prophet); &#1489;&#1456;&#1468;&#1504;&#1461;&#1497; &#1523;&#1492;&#1464;&#1488; 1 Samuel 26:19; made in God's image Genesis 1:26,27; Genesis 9:6 compare Ecclesiastes 7:29; as feeble, earthly, mortal Numbers 16:29 (twice in verse); Psalm 82:7; Psalm 144:3; Psalm 144:4; Job 5:7; Job 14:1,10; compare Job 25:6 (&#1523;&#1489;&#1462;&#1468;&#1503;&#1488;&#1471;) Ecclesiastes 12:5; as sinful 1 Kings 8:46; 2Chronicles 6:36; Jeremiah 10:14 compare Numbers 5:6; Job 31:33; Hosea 6:7; of men in General, other men (opposed to particular ones) Judges 16:17 (compare &#1523;&#1488;&#1463;&#1495;&#1463;&#1491; &#1492;&#1464;&#1488; Judges 16:7; Judges 16:11) Judges 18:7,28; Psalm 73:5; Jeremiah 32:20 +; "" &#1488;&#1460;&#1497;&#1513;&#1473; Isaiah 2:9,11,17; Isaiah 5:15 compare Ezekiel 23:42 (strike out Co Vrss); &#1523;&#1489;&#1456;&#1468;&#1504;&#1461;&#1497; &#1488; 2 Samuel 7:14 ("" &#1488;&#1458;&#1504;&#1464;&#1513;&#1460;&#1473;&#1497;&#1501;) Proverbs 8:4 ("" &#1488;&#1460;&#1497;&#1513;&#1460;&#1473;&#1497;&#1501;); Psalm 49:3; Psalm 62:10 (both "" &#1489;&#1456;&#1468;&#1504;&#1461;&#1497; &#1488;&#1460;&#1497;&#1513;&#1473;) = men of low opposed to men of high degree &#8212; so often Phoenician and = vassal Sabean DHMZMG 1875, 680 compare 686; &#1523;&#1504;&#1462;&#1508;&#1462;&#1513;&#1473; &#1488; collective Numbers 31:35,40,46; 1 Chronicles 5:21; Ezekiel 27:13.

3. proper name, masculine Adam, first man (without article, compare &#1513;&#1464;&#1474;&#1496;&#1464;&#1503; 1 Chronicles 21:1 over ag. &#1523;&#1492;&#1463;&#1513;&#1468;&#1474; Job 1:6 etc.) Genesis 4:25 (J) Genesis 5:1,3,4,5 (P) 1 Chronicles 1:1. (Genesis 2:20; 1 Chronicles 3:17,21 read &#1523;&#1500;&#1464;&#1488; see Di.)

4. proper name, of a location city in Jordan valley (as built ?) Joshua 3:16.
matactwem chcesz przysłużyć sie straznicy?
Bobo pisze:Każde imię ma znaczenie (skąś się wzięło) jednak potem, gdy staje się imieniem, nie jest już rzeczownikiem pospolitym.
i tak stało sie ze słowami "duch" i "święty" ;-)
no chyba że napiszesz że imie nie może być dwuczłonowe :-P
Bobo pisze:Kolejny raz rozczarowujesz, bo mylisz nadanie nazwy MIEJSCU z Imieniem Bożym.
niestety dla ciebie słowo "el" odnosi się do Osoby a nie miejsca
Biblia Gdańska (1632)
Gen 33:20 bg "(20) A postawił tam ołtarz, i nazwał go: Mocny Bóg Izraelski."
BLB
Biblia Jakuba Wujka (1599)
Gen 33:20 wuj "(20) I zbudowawszy tam ołtarz, wzywał na nim namocniejszego Boga Izraelowego."
BLB
Biblia Paulistów (2008)
Biblia Poznańska (1974/75)
Gen 33:20 bp "(20) Tam też postawił ołtarz i wzywał przy nim Boga Izraela."
BLB
Biblia Tysiąclecia, wyd IV (1983)
Gen 33:20 bt4 "(20) Tam też ustawił ołtarz i nazwał go imieniem Boga, Boga Izraela."
BLB
Biblia Tysiąclecia, wyd. V (1999)
Gen 33:20 bt5 "(20) Tam też ustawił ołtarz i nazwał go: "El, Bóg Izraela"."
BLB
Biblia Warszawska (1975)
Gen 33:20 bw "(20) Tam też postawił ołtarz i nazwał go: Bóg jest Bogiem Izraela."
BLB
Biblia Warszawsko-Praska (1997)
Gen 33:20 br "(20) Tam też zbudował ołtarz, na którym składał ofiary swemu Bogu, to jest Bogu Izraela."
BLB
Przekład Nowego Świata (1997)
Gen 33:20 nwt-pl "(20) Potem postawił tam ołtarz i nadał mu nazwę: Bóg, Bóg Izraela."
BLB
Gal 4:6 " A ponieważ jesteście synami, Bóg wysłał do naszych serc Ducha swego Syna, który woła: &#8222;Abba, Ojcze!"
http://zrodlaobjawienia.blogspot.com/

Jachu
Posty: 10663
Rejestracja: 09 lis 2008, 20:55
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Jachu »

Lukian pisze:no jeśli pierwszy człowiek mógł miec na imie Człowiek to kiepsko z tą LOGIKĄ
Adam znaczy też "czerwony" , "czerwonawy"
9) Pływająca siekiera (2 Król. 6:1-7). Synowie proroccy zapragnęli wybudować dom nad Jordanem. W toku budowy, siekiera osunęła się ze styliska i wpadła do wody, gdzie znajdowała się poza zasięgiem wzroku i nie można jej było odnaleźć. Wydawało się, że strata ma charakter nieodwracalny, zaś sama siekiera "była pożyczona" (2 Król. 6:5).

Podobnie i cały świat pragnie domu, wiecznego mieszkania pełnego przestrzeni i pokoju. Jednakże na samym początku historii miała miejsce ogromna strata, kiedy Adam i jego umiłowana małżonka utracili życie w wyniku nieposłuszeństwa. Siekiera była prawdopodobnie z żelazna, którego rdzawy kolor powstały w wyniku utleniania się przypomina znaczenie słowa "Adam" - czerwony lub czerwonawy. Zgubiona siekiera przedstawia utracone życie Adama. Było ono "pożyczone" - od Boga.

Prorok wziął gałąź drzewa i umieścił ją w rzece w okolicy, gdzie po raz ostatni widziano siekierę. Prawdopodobnie gałęzie dostały się pod siekierę, zaś gdy podniosły się do góry, uniosły ze sobą drogocenny przedmiot. W podobny sposób na drzewie na którym został ukrzyżowany Jezus, zawieszone są w sposób symboliczny wszystkie utracone nadzieje Adama i jego rodzaju. Słowo "Jordan" oznacza "osądzony". Rzeka ta przedstawia cały świat ludzkości znajdujący się w stanie potępienia, wpływający do Morza Martwego z którego nie ma naturalnej drogi ucieczki (por. jednak sposób zaradczy opisany w Ezech. 47). Tym samym jest to adekwatny sposób na opisanie utraty życia przez Adama oraz odzyskanie go poprzez okup złożony przez Chrystusa, który "zakosztował śmierci za każdego" (Hebr. 2:9).

Ciekawą okolicznością jest fakt, że wzmianka o rzece Jordan zamyka listę ważnych miejsc odwiedzonych w czasie wspólnej wędrówki Eliasza i Elizeusza: Gilgal (kocioł strawy), Betel (młodzież), Jerycho (osłodzenie wody) oraz Jordan (wydobycie siekiery). Być może jest to wskazówka łącząca służbę Wieku Tysiąclecia ze służbą świętych rozwijających się w tym wieku.
W zależności od tłumaczenia, proroctwo Ozeasza 6:7 to jedyny werset Pisma Świętego który bezpośrednio łączy Adama z przymierzem: "Lecz oni jak Adam złamali przymierze, tam postąpili ze mną zdradziecko" (Rotherham). Hebrajskie słowo tłumaczone jako "Adam" to ogólne słowo o znaczeniu "człowiek", które zostało użyte w niektórych innych tłumaczeniach. Imię "Adam" nie było związane z ojcem rodzaju ludzkiego, ale stosowało się również do kobiety (1 Moj. 5:2).
Źródło:http://www.nastrazy.pl/herald/czytaj.ph ... _posluszny
(36) Ale powiadam wam, iż z każdego słowa próżnego, które by mówili ludzie, dadzą z niego liczbę w dzień sądny; (37) Albowiem z mów twoich będziesz usprawiedliwiony, i z mów twoich będziesz osądzony. Ew. Mat.12 rozdz.

Awatar użytkownika
Lukian
Posty: 1704
Rejestracja: 02 lut 2015, 18:34
Kontakt:

Post autor: Lukian »

Jachu pisze: Hebrajskie słowo tłumaczone jako "Adam" to ogólne słowo o znaczeniu "człowiek", które zostało użyte w niektórych innych tłumaczeniach. Imię "Adam" nie było związane z ojcem rodzaju ludzkiego, ale stosowało się również do kobiety (1 Moj. 5:2).
czyli człowieka można nzawać Człowiek
Gal 4:6 " A ponieważ jesteście synami, Bóg wysłał do naszych serc Ducha swego Syna, który woła: &#8222;Abba, Ojcze!"
http://zrodlaobjawienia.blogspot.com/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Trójca Święta”