Trójca Święta w Starym Testamencie

Moderatorzy: kansyheniek, Bobo, booris, Junior Admin, Moderatorzy

EMET
Posty: 11235
Rejestracja: 04 wrz 2006, 17:31

Post autor: EMET »

EMET:
Od kiedy to w tekście Biblii Hebrajskiej forma < 'elohim > [dokładniej: < `&#7497;l&#333;hîm >] jest zastosowana tylko i wyłącznie do Boga Biblii? Forma ta, to gramatycznie: rzeczownik pospolity rodzaju męskiego w plural.

Było już o tym na Forum, ale&#8230; odniesiono owe wyrażenie także do bogów fałszywych [!]: zarówno w użyciu singular, jak i w plural: Wyj12:12; 20:23; 1Sam 5:7b [&#8222;Dagon&#8221;]; 1Król 11:5 [&#8222;bogini Asztarte&#8221;]; Dan 1:2b [&#8222;Marduk&#8221;]. Również w zapisie z rodzajnikiem, też mamy miejsca, gdzie odniesione do 'innych bogów' [chociaż kardynalnie mamy do Boga JHVH]: Wyj 18:11; 22:20; Powt 10:17; Sędz 10:14; 2Kron 2:5; Ps 86:8; 136:2; Jer 11:12.
Odniesiono też do ludzi &#8211; Psalm 82:1, 6.

Jedynie prostodusznie-naiwne mniemanie stawia znak równości < 'elohim > = odniesienie tylko do Boga Najwyższego. :aaa:

Stephanos, ps. EMET
„Wielu będzie biegać tu i tam [po hebrajsku: < jᵊszōṭᵊṭû >], i nastanie obfitość prawdziwej wiedzy” -- Daniela 12:4b; ‘PNŚ-2018’, Przypis.

Awatar użytkownika
janwisniewski68
Posty: 2044
Rejestracja: 21 mar 2009, 10:54
Lokalizacja: w - wa
Kontakt:

Re: Trójca Święta w Starym Testamencie

Post autor: janwisniewski68 »

Lukian pisze:Bóg działa przez swoją Mądrość/Słowo i Ducha/Moc:

Ps 33:6 pau"(6)PAN stworzył niebo swym słowem, tchnieniem ust swych wszelką jego potęgę."

Mądrość i Duch to jakby &#8222;ręce&#8221; Boga, ale ponieważ w Bogu nie ma podziału, więc sam jest swoim Słowem i Duchem.

Na trzy hipostazy wskazuje użycie Imienia ELOHIM : forma liczby mnogiej na określenie jednego Boga.
J 4:24 nbg-pl "Bo i Ojciec szuka tych, którzy Go tak czczą. Bóg jest Duchem, więc owi czciciele powinni Go czcić w Duchu i prawdzie."
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Lukian
Posty: 1704
Rejestracja: 02 lut 2015, 18:34
Kontakt:

Post autor: Lukian »

Jachu pisze:Dlaczego się cieszysz,a nie szukasz w swojej Biblii,a ona przecież podaje,chociażby tutaj:

Ml 3:1
1. Oto Ja wyślę anioła mego, aby przygotował drogę przede Mną, a potem nagle przybędzie do swej świątyni Pan, którego wy oczekujecie, i Anioł Przymierza, którego pragniecie. Oto nadejdzie, mówi Pan Zastępów.
(BT)
Isa 63:8-9 pau "(8) Powiedział: &#8222;Oni są prawdziwie moim ludem, synami, którzy nie postępują kłamliwie". I stał się ich Zbawcą (9) w każdej niedoli. To nie posłaniec ani anioł, lecz On sam ich wybawił! W swojej miłości i w swej litości On ich odkupił. Podtrzymywał ich i dźwigał od niepamiętnych czasów!"
eksplorator pisze:Jeżeli zatem Bóg mówił w liczbie mnogiej "Uczyńmy człowieka a Nasz obraz, podobnego Nam" (Rodz 1;26), to mówił to do swego Syna, przez którego stwarzał świat o czy Biblia mówi bardzo dobitnie i wyraźnie;
co dobitnie dowodzi że Syn jest stwórcą
Gal 4:6 " A ponieważ jesteście synami, Bóg wysłał do naszych serc Ducha swego Syna, który woła: &#8222;Abba, Ojcze!"
http://zrodlaobjawienia.blogspot.com/

eksplorator

Post autor: eksplorator »

Lukian pisze:
eksplorator pisze:Jeżeli zatem Bóg mówił w liczbie mnogiej "Uczyńmy człowieka a Nasz obraz, podobnego Nam" (Rodz 1;26), to mówił to do swego Syna, przez którego stwarzał świat o czy Biblia mówi bardzo dobitnie i wyraźnie;
co dobitnie dowodzi że Syn jest stwórcą
Kol 1;15,16 BT (15) On jest obrazem Boga niewidzialnego - Pierworodnym wobec każdego stworzenia, (16) bo w Nim zostało wszystko stworzone: i to, co w niebiosach, i to, co na ziemi, byty widzialne i niewidzialne, czy Trony, czy Panowania, czy Zwierzchności, czy Władze. Wszystko przez Niego i dla Niego zostało stworzone.
[center]Czy Stwórca może być "Pierworodnym"? Któż go zatem "zrodził"? Sam siebie zrodził?

To Jahwe jest Stwórcą a Jego Syn był wykonawcą Jego woli ... "Wszystko przez Niego ... i dla Niego ... zostało stworzone"[/center]

Awatar użytkownika
Lukian
Posty: 1704
Rejestracja: 02 lut 2015, 18:34
Kontakt:

Post autor: Lukian »

Kim jest Anioł Jahwe
porównajmy:
Exo 3:2 pau "(2) Nagle anioł PANA pojawił się przed nim w płomieniu buchającym z krzewu. Mojżesz widział, jak ogień płonął wśród cierni, lecz ich nie spalał."
Exo 3:6 pau "(6) I dodał: &#8222;Ja jestem Bogiem twojego ojca, Bogiem Abrahama, Bogiem Izaaka i Bogiem Jakuba&#8221;. Mojżesz zakrył twarz, gdyż lękał się patrzeć na Boga."
Exo 23:20-21 pau "(20) Oto Ja posyłam anioła przed tobą, aby strzegł cię w drodze i doprowadził do miejsca, które przygotowałem dla ciebie. (21) Miej wzgląd na niego i słuchaj jego głosu. Nie gardź nim, gdyż nie wybaczy wam waszych przewinień, bo występuje w moim imieniu."
Wj 33:14 pau "Bóg odrzekł: &#8222;Ja sam pójdę z wami, abyś czuł się bezpiecznie".

Nalezy więc odróżnić Anioła Jahwe , który jest "manifestacji/objawieniem/szekiną" Jahwe od aniołów:Hbr 1:14 pau "Czyż nie są oni wszyscy duchami posługującymi, posłanymi do pomocy tym, którzy mają odziedziczyć zbawienie?"
Gal 4:6 " A ponieważ jesteście synami, Bóg wysłał do naszych serc Ducha swego Syna, który woła: &#8222;Abba, Ojcze!"
http://zrodlaobjawienia.blogspot.com/

Awatar użytkownika
Lukian
Posty: 1704
Rejestracja: 02 lut 2015, 18:34
Kontakt:

Post autor: Lukian »

eksplorator pisze:Czy Stwórca może być "Pierworodnym"? Któż go zatem "zrodził"? Sam siebie zrodził?

To Jahwe jest Stwórcą a Jego Syn był wykonawcą Jego woli ...
Hbr 1:2 bp "w tych czasach ostatecznych przemówił do nas przez Syna. Jego ustanowił spadkobiercą wszystkich dóbr, przez Niego też uczynił wszystko, co jest stworzone."
1.skoro Syn jest Słowem/Mądrościa Ojca więc uczestniczy w stworzeniu
2. Jeśli wszystko przez Niego jest stworzone, to przez kogo stworzony jest Syn?
Gal 4:6 " A ponieważ jesteście synami, Bóg wysłał do naszych serc Ducha swego Syna, który woła: &#8222;Abba, Ojcze!"
http://zrodlaobjawienia.blogspot.com/

eksplorator

Post autor: eksplorator »

Heb 1;13,14 BT (13) Do któregoż z aniołów kiedykolwiek powiedział: Siądź po mojej prawicy, aż położę nieprzyjaciół Twoich jako podnóżek Twoich stóp. (14) Czyż nie są oni wszyscy duchami przeznaczonymi do usług, posłanymi na pomoc tym, którzy mają posiąść zbawienie?
Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie "Kim jest anioł Jahwe". Jest posłańcem od Boga. Aniołowie są "duchami przeznaczonymi do usług" Jezus sam tak o sobie mówił, że został "Posłany" przez Ojca, mówił to co mu Ojciec nakazał itd.. Ot wszystko w temacie!

eksplorator

Post autor: eksplorator »

Lukian pisze: 2. Jeśli wszystko przez Niego jest stworzone, to przez kogo stworzony jest Syn?
Przez Ojca! A Ojciec przez kogo jest stworzony ???

Awatar użytkownika
Lukian
Posty: 1704
Rejestracja: 02 lut 2015, 18:34
Kontakt:

Post autor: Lukian »

eksplorator pisze:Jezus sam tak o sobie mówił, że został "Posłany" przez Ojca, mówił to co mu Ojciec nakazał itd
ale Jezus jest posłany jako Syn
eksplorator pisze:Przez Ojca!
a gdzie jest napisane ,ze Syn jest stworzony ?
Gal 4:6 " A ponieważ jesteście synami, Bóg wysłał do naszych serc Ducha swego Syna, który woła: &#8222;Abba, Ojcze!"
http://zrodlaobjawienia.blogspot.com/

eksplorator

Post autor: eksplorator »

Lukian pisze:
eksplorator pisze:Jezus sam tak o sobie mówił, że został "Posłany" przez Ojca, mówił to co mu Ojciec nakazał itd
ale Jezus jest posłany jako Syn
A co za różnica! Czy inni aniołowie nie są też Synami Bożymi?
Lukian pisze:
eksplorator pisze:Przez Ojca!
a gdzie jest napisane ,ze Syn jest stworzony ?
Jest pierwszym stworzeniem Bożym;
Kol 1;15 BT (15) On jest obrazem Boga niewidzialnego - Pierworodnym wobec każdego stworzenia,

Jachu
Posty: 10663
Rejestracja: 09 lis 2008, 20:55
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Jachu »

Takie kompendium wiedzy,przeciwnej dogmatowi o trójcy :

http://www.nastrazy.pl/herald/czytaj.ph ... =o_naturze
(36) Ale powiadam wam, iż z każdego słowa próżnego, które by mówili ludzie, dadzą z niego liczbę w dzień sądny; (37) Albowiem z mów twoich będziesz usprawiedliwiony, i z mów twoich będziesz osądzony. Ew. Mat.12 rozdz.

Awatar użytkownika
Lukian
Posty: 1704
Rejestracja: 02 lut 2015, 18:34
Kontakt:

Post autor: Lukian »

eksplorator pisze:Jest pierwszym stworzeniem Bożym;

Cytat:
Kol 1;15 BT (15) On jest obrazem Boga niewidzialnego - Pierworodnym wobec każdego stworzenia,
Syn będąc Obrazem Ojca jest Wzorem który zawiera wszechświat i przez który Ojciec stwarza wszystko.
Kol 1:16 pau "gdyż w Nim wszystko zostało stworzone w niebie i na ziemi: to, co widzialne i niewidzialne, trony czy panowania, zwierzchności czy władze - wszystko przez Niego i dla Niego zostało stworzone."
Gal 4:6 " A ponieważ jesteście synami, Bóg wysłał do naszych serc Ducha swego Syna, który woła: &#8222;Abba, Ojcze!"
http://zrodlaobjawienia.blogspot.com/

Awatar użytkownika
tropiciel
Posty: 4957
Rejestracja: 11 kwie 2013, 17:39

Post autor: tropiciel »

Pogląd, że słowo Elohim oznacza wielość osób Bóstwa jest absurdalny i niezgodny ze znaczeniem w języku hebrajskim. Po pierwsze gdyby rozpatrywać samo słowo Elohim jako rzeczownik w liczbie mnogiej, to niby dlaczego miałoby ono oznaczać liczbę trzy a nie np. cztery lub nawet tysiąc czy więcej ? Nic na to nie wskazuje !
A po drugie - gdyby słowo Elohim w tym tekście biblijnym implikowało trzy osoby jak chcieliby to widzieć propagatorzy trynitaryzmu, to wówczas należałoby powiedzieć, że Mojżesz też był trójcą osób, gdyż nazwany jest "Elohim " w Księdze Wyjścia 7 : 1.

Zwolennicy trynitaryzmu lubią powoływać się na Psalm 45 : 7 odnosząc te słowa do Chrystusa i błędnie sugerując, że jest on w tym miejscu nazwany Bogiem co cytuje list do Hebrajczyków 1 : 8. Ale idąc ich tokiem rozumowania dochodzi się do paradoksu, gdyż w Psalmie 45 : 7 użyto słowa "Elohim" - a to przy takim sposobie rozumowania wskazywałoby, że Chrystus był więcej niż jedną osobą tym bardziej, że Bóg powiedział do niego te słowa - Hebr. 1 : 8.
Paradoks trójcy widać dobitnie w Genesis 3 : 22. Według tekstu hebrajskiego JEHOWAH Bóg powiedział tam : " Oto człowiek stał się jak jeden &#1488;&#1463;&#1495;&#1463;&#1491; ( e&#1460;had ) z nas... " - &#1492;&#1461;&#1503; &#1492;&#1464;&#1488;&#1464;&#1491;&#1464;&#1501; &#1492;&#1464;&#1497;&#1464;&#1492; &#1499;&#1456;&#1468;&#1488;&#1463;&#1495;&#1463;&#1491; &#1502;&#1460;&#1502;&#1462;&#1468;&#1504;&#1468;&#1493;&#1468;

Słowo e&#1460;had ( jeden ) w określeniu "jeden z nas" nie może w tym wersecie wyrażać idei mnogości w jedności, gdyż Bóg mający na myśli "jeden z trzech" jako "jeden z nas" sam by sobie zaprzeczył stwierdzając wbrew znaczeniu słowa e&#1460;had, że oznacza trzech w jedności. - por. 5 Moj. 4 : 39; Iz. 45 : 5 - 6.

Na temat pluralis maiestatis czytamy w Gramatyce języka Hebrajskiego napisanej przez Geseniusa : " Liczba mnoga majestatu...sumuje kilka cech należących do danej idei, poza tym, posiada też dalsze znaczenie jej intensyfikacji...To, że język hebrajski całkowicie odrzuca ideę numerycznej mnogości w słowie Elohim (kiedykolwiek określa ono jednego Boga), potwierdza szczególnie fakt, że prawie zawsze łączy się ono z określeniami w liczbie pojedynczej." - Gesenius&#8217; Hebrew Grammar, E. Kautzsh, Oxford: Clarendon Press, 1910 str. 398, 399. Zobacz również Hebrew and English Lexicon of the Old Testament, Browna, Drivera i Briggsa, Oxford: Clarendon Press, 1968, 43, 44.
Gesenius wymienia wiele przykładów słów hebrajskich posiadających końcówkę liczby mnogiej, które nie posiadają jednak mnogiego znaczenia. Dla przykładu : panim = oblicze ( a nie oblicza ).
Kiedy znajdujemy czasownik w liczbie mnogiej powiązany ze słowem Elohim np. w 2 Sam. 7:23 &#1492;&#1464;&#1500;&#1456;&#1499;&#1493;&#1468; &#1488;&#1457;&#1500;&#1465;&#1492;&#1460;&#1497;&#1501; nie oznacza to, że mamy do czynienia z wielością osób Bóstwa. Podobną sytuację widać w Malachiasza 1 : 6 &#1488;&#1458;&#1491;&#1493;&#1465;&#1504;&#1460;&#1497;&#1501; &#1488;&#1464;&#1504;&#1460;&#1497; . Z tekstu wynika jednak, że jest tylko jeden JEHOWAH Pan Wszechwładny - Mal. 2 : 10. Pluralis maiestatis zawsze wyraża majestat, autorytet i władzę.
Kto nie jest Żydem, to zazwyczaj myli pewne pojęcia i nie ma niestety wyczucia w subtelnościach języka hebrajskiego. A hebrajskie słowo &#8222;e&#1460;had&#8221; - nie jest swoim własnym zaprzeczeniem, a bez wątpienia byłoby czymś takim, gdyby oznaczało mnogość. Idea mnogości wywodzi się z rzeczownika zbiorowego, a nie ze słowa jeden (hebr. e&#1460;had ).
Np. &#8222;Abraham był jeden ( e&#1460;had ) &#8221;- Ezechiela 33:24. Nie był potrójny ( hebr. hamszullasz - Koh.4:12) , ani trójcą osób w nim.
Twierdzenie, że e&#1460;had oznacza ideę mnogości w jedności jest więc absurdem. Słowo e&#1460;had występuje około 650 razy w Biblii Hebrajskiej i nigdy nie oznacza mnogości. Zawsze znaczy jeden, a nie dwa lub więcej !
Jako liczebnik może czasem określać rzeczownik złożony jak np, grono, plemię. Warto jednak zauważyć, że ideę mnogości niesie ze sobą rzeczownik, a nie słowo e&#1460;had. Poza tym z kontekstu widać wyraźnie, że wielość nie równa się jeden.
Jedyny Bóg utożsamiany z Ojcem - ( Malachiasza 1 : 6; 2 : 10 ) - jest niezmienny - ( Malachiasza 3 : 6 ) i jest zawsze odróżniony od Mesjasza ( gr. Chrystusa ) - por.: Jana 17:3 ; 20:17 ; Dz.Ap.4:10 ; 1 Kor.8:6 ; Gal.1:1 ; Efezjan 4:5-6 ; Filipian 1:2 ; Kolosan 1:2; 2Piotra 1:2 ; Apokalipsa 5:13 ; 19:6-7
.

Nie ma więc żadnej podstawy w Biblii, by widzieć wielość w Bogu. Wszelka spekulacja trynitarna ( hebr. szillusz ) jest niebiblijna i całkowicie sprzeczna z podstawowym credo Izraela wyznawanym przez Jezusa ( hebr. Jehoszuę ), który uważał, że JEHOWAH Bóg jest ehad czyli jeden, pojedynczy. A JEHOWAH BÓG to Ojciec Niebiański Chrystusa, a nie Chrystus.

Doszukiwanie się w Biblii Hebrajskiej treści, których tam nie ma, a więc jakiegokolwiek śladu dwójcy lub trójcy boskich osób jest bezcelowe. Aby przyjąć koncepcję Boga będącego więcej niż jedną osobą, trzeba odrzucić wszelkie reguły językowe i gramatyczne istniejące w języku hebrajskim. Bezstronni historycy, zarówno świeccy jak i religijni, zgadzają się, że Żydzi w czasach Jezusa stanowczo wyznawali wiarę w jednoosobowego Boga. Największą ironią historii jest to, że t.zw. chrześcijańscy teolodzy odmówili Żydom prawa wyjaśnienia, co znaczy słowo Bóg w ich własnym języku i we własnych Pismach.

Idąc tym tokiem rozumowania niektórzy antysemici, krytykują Mojżesza Majmonidesa, że w spisanych przez siebie 13 zasadach wiary w drugiej zasadzie zmienił credo Izraela, określając Boga jako &#1497;&#1464;&#1495;&#1460;&#1497;&#1491; - ja&#1460;hid. Słowo ja&#1460;hid - rzadko występuje w tekście hebrajskim. W Biblii oznacza kogoś jedynego, samotnego i zdaniem oponentów użycie tego słowa nabierałoby zupełnie innego znaczenia i byłoby nieporozumieniem zastosowanie tego określenia do Niebiańskiego Ojca. Majmonides nigdzie jednak nie zmienił podstawowego credo Izraela ( Szma Israel ), bo jako szanujący Torę Żyd dobrze wiedział co za to grozi. Majmonides jako człowiek wykształcony, dobrze znał trynitarną teologię i dlatego w podanej przez niego zasadzie nr. 2 zwraca uwagę na jedność &#1497;&#1456;&#1495;&#1460;&#1497;&#1491;&#1493;&#1468;&#1514; ( je&#1460;hidut ), która - zgodnie z pismami Arystotelesa pod którego wrażeniem niewątpliwie był - wyklucza wszelki trynitaryzm. Pogląd swój Majmonides potwierdza w More ha-newuchim ( rozdz. LVIII ) : " Wszystko co rozumiemy, to fakt, że On istnieje, że jest Istotą, do której żadne Jej stworzenie nie jest podobne, która nie ma z nimi nic wspólnego, która nie ma w Sobie mnogości&#8230;. ". Słowa więc Majmonidesa - &#1492;&#1493;&#1468;&#1488; &#1497;&#1464;&#1495;&#1460;&#1497;&#1491; - "Hu ja&#1460;hid" użyte w Zasadzie nr. 2 nie świadczą o żadnym oszustwie, lecz o próbie wyjaśnienia czym jest prawdziwa jedność. Jeśli ktoś nie rozumie jaka jest tego konotacja - to powinien postudiować dokładniej język hebrajski. Niektórzy ludzie wolą jednak wierzyć kłamstwom rozpowszechnianym w internecie na temat Żydów bez sprawdzenia jak było i jest w istocie.

Bóg nigdy nie powiedział że człowiek stał się taki jak my ( Genesis 3 : 22 ) jak sugerują błędnie niektóre przekłady. W tekście hebrajskim jest wyraźnie napisane, że stał się jak " jeden z nas " ( hebr. ke a&#1460;had mimmennu ).
Zarówno Genesis 11 : 7 jak Iz.6 : 8 wskazuje na majestat Boży. Nie tylko nie dowodzi istnienia trójcy, ale w niczym nie wskazuje na mnogość osób Bóstwa. Dla Hebrajczyków wszelki trynitaryzm był absurdem. Również pierwsi chrześcijanie, którzy byli rodowitymi Żydami nigdy nie głosili takiej herezji. Doktryna ta wyrosła w zainfekowanym gnostycyzmem środowisku aleksandryjskim i została przejęta przez biskupów Rzymu. Nie ma nic wspólnego ani z nauką Mojżesza, ani z nauką Chrystusa.
Nigdzie w pismach apostoła Pawła i pozostałych pisarzy nowotestamentowych nie ma nawet śladu doktryny trynitarnej. Bóg to Bóg dla Pawła, w odróżnieniu od Pana, którym jest Jezus. Już sama teologia osoby jest niebiblijna. A gdzie jest w Biblii " nauka ", że święty duch Boży to osoba ? Nigdzie takiej " nauki " nie ma ani w Starym, ani w Nowym Testamencie. Żaden z wersetów, które cytują zwolennicy trynitaryzmu nie świadczy o trynitarnym charakterze Boga. Wręcz przeciwnie Bóg i Ojciec jest zawsze ponad wszystkimi - Ef. 4 : 6.

Boskość Chrystusa pisana przez duże " B " to fikcja i absurd wynikający z błędnej doktryny trynitarnej nie mającej żadnych rzetelnych podstaw w Piśmie Świętym.

1. Jeśli Słowo było u Boga to tym samym nie było Bogiem. Duch Święty nigdzie w Biblii nie jest nazwany Bogiem !!! Grecki Prolog Jana, który był Żydem podobnie jak cała Ewangelia była napisana pierwotnie po hebrajsku, gdyż zawiera typowe semityzmy, które tłumaczone na grekę sprawiają nieco trudności niedouczonym ludziom, którzy jeśli nawet znają grekę koine, to nie znają hebrajskiego. Doszukiwanie się zaś w słowie logos - treści, których tam nie ma, powoduje najczęściej odczytywanie pojęć greckich bez powiązania ze znaczeniem w języku hebrajskim, przez co nie mającym nic wspólnego z hebrajską wiarą. Taki pogląd był spotykany u pogańskich filozofów greckich, ale nie u Hebrajczyków, spośród których wywodzili się też pierwsi chrześcijanie. Dla nich termin " dawar " będący odpowiednikiem greckiego logosu to po prostu słowo jako nośnik informacji. Nigdy " dawar " dla nich nie oznaczał osoby !


2. Jezus był Hebrajczykiem ( Rzym 1 : 3 ) i pochodził z pokolenia Judy ( Hebr. 7 : 14 ). Jako Żyd po hebrajsku Jehuda co znaczy chwalca Jehowy nie mógł głosić nauki sprzecznej z nauką Mojżesza. Przeciwstawiał się jedynie naukom faryzeuszy i saduceuszy, którzy stworzyli swoją własną teologię i tradycję wypaczając Słowo Boże. Dla wiernych Żydów JEHOWAH zawsze był Bogiem Wszechmocnym i nie ma ani jednego wersetu w całej Biblii, który by świadczył o tym, że Chrystus uważał się za Jehowę. To że faryzeusze złośliwie przekręcali jego słowa i fałszywie go oskarżali, że czyni się " równym Bogu " nie może być w żadnym wypadku uważane za miernik, gdyż nie wolno zapominać kto to powiedział.
Jezus natomiast wielokrotnie stwierdzał, że ma nad sobą Boga - ( Jana 20 : 17; Jana 5 : 43 - 44; Jana 6 : 38; Jana 8 : 28 - 29; Jana 12 : 49 - 50 ) i że Ojciec jest większy od niego - Jana 14 : 28.

Wszystko co posiadał Jezus nie wyłączając życia zawdzięczał swemu Ojcu Niebiańskiemu - Jana 5 : 26, 27, 19; 6 : 37, 57; 7 : 16 - 17; 8 : 49; 10 : 37; 11 : 41 - 42.

3. Boskość Jezusa pisana przez duże " B " to poważne nadużycie i przypisywanie Jezusowi czegoś na co się nigdy nie porwał w przeciwieństwie do przeciwnika Bożego. To on właśnie chciał skłonić Jezusa do takiej postawy.
Dopatrywanie się w Ewangelii Jana 8 : 58 w wypowiedzi Jezusa tego samego stwierdzenia, którego użył Bóg w 2 Moj. 3 : 14 świadczy o kompletnej nieznajomości tekstu hebrajskiego i greckiego. Bóg wypowiada o sobie zupełnie inne słowa. Według greckiej Septuaginty ( LXX ) Bóg nie mówi o sobie " Ego Eimi " lecz mówi : " Ego Eimi Ho On " co znaczy dosłownie Ja Jestem Istniejący ( dosł. Będący ) - por. Apokalipsa 1: 4 ( tekst grecki ).
W samym zaś stwierdzeniu ego eimi jest wyłącznie potwierdzenie tożsamości. Widać to na przykładzie ślepca, który w Ewangelii Jana 9 : 9 mówi o sobie również " ego eimi " czyli ja jestem. Natomiast cały kontekst Ewangelii Jana dotyczący omawianej wypowiedzi Jezusa wskazuje na to, że jest Mesjaszem.
Mówiąc więc " ja jestem " Jezus wskazuje na fakt, że jest obiecanym Mesjaszem - por Jana 8 : 25 - 26, 29 - 31, 40, 49, 53 - 55. Wskazuje na to cały kontekst, ale gdy się wyrywa werset z kontekstu to wtedy dochodzi się do absurdów.

4. Jezus nigdy nie przyjmował boskiej czci od ludzi ! Gdyby to uczynił zaprzeczyłby samemu sobie ( Jana 8 : 50; Mateusza 4 : 10 - por. 5 Moj. 6 : 13 ) i sprzeniewierzył by się Bogu Wszechmocnemu. Uczniowie pokłonili się Jezusowi ( Mat. 14 : 33 ) bo stwierdzili, że naprawdę jest Synem Bożym, a nie zaś Bogiem Wszechmocnym. Z tego też względu pokłonili mu się po tym jak Bóg wzbudził go z martwych - Mat. 28 : 17. Kłanianie się często towarzyszyło powitaniu, ale też mogło być wyrazem hołdu należnemu komuś kto miał do tego pełne prawo. Gdy Jezus przebywał na ziemi, ludzie padali przed nim na twarz nie dlatego, że był Jehową, ale dlatego , że wierzyli iż został posłany przez Jehowę i może im pomóc. Czasami robili to z wdzięczności. Apostołowi zaś uznawali w nim Mesjasza i przyszłego Króla jako że był dziedzicem tronu Dawida i z tego względu należał mu się szacunek jako królowi wyznaczonemu przez Jehowę Wszechmocnego Boga - Mateusza 21 : 9 por. z Psalmem 118 : 25 - 26; Jana 12 : 12 - 15; Psalm 2 : 1 - 12.

Żaden więc z podanych wersetów przez zwolenników trynitaryzmu nie świadczy o tym, że Jezus jest Bogiem Wszechmocnym. Całe Pismo Święte zaś zaświadcza, że tylko Niebiański Ojciec Jezusa jest Bogiem Wszechmocnym, gdyż tylko do Niego odnosi się Święte Imię JEHOWAH wymienione ok. 7000 razy.
I Jemu należy się najwyższa cześć i chwała - ( Ap. 4 : 11; 19 : 5 - 7 ) poprzez Jezusa Chrystusa Pana naszego ( Judy 1 : 25 ). Amen

RM
Posty: 3679
Rejestracja: 20 mar 2012, 20:37

Post autor: RM »

Majmonides pisze:Wszystko co rozumiemy, to fakt, że On istnieje, że jest Istotą, do której żadne Jej stworzenie nie jest podobne, która nie ma z nimi nic wspólnego, która nie ma w Sobie mnogości&#8230;
Ciekawe czy czytał ten fragment:

I stworzył Bóg człowieka na obraz swój. Na obraz Boga stworzył go. Jako mężczyznę i niewiastę stworzył ich.
Tropiciel pisze:Dla wiernych Żydów JEHOWAH zawsze był Bogiem Wszechmocnym i nie ma ani jednego wersetu w całej Biblii, który by świadczył o tym, że Chrystus uważał się za Jehowę.
J 5,18
Dlatego też Żydzi tym usilniej starali się o to, aby go zabić, bo nie tylko łamał sabat, lecz także Boga nazywał własnym Ojcem, i siebie czynił równym Bogu.
Mt 26,63
Wtedy arcykapłan rzekł do niego: Zaklinam cię na Boga żywego, abyś nam powiedział, czy Ty jesteś Chrystus, Syn Boga. Rzecze mu Jezus: Tyś powiedział. Nadto powiadam wam: Odtąd ujrzycie Syna Człowieczego siedzącego na prawicy mocy Bożej i przychodzącego na obłokach nieba. Wtedy arcykapłan rozdarł swe szaty i zawołał: Zbluźnił!
J 10,30
Ja i Ojciec jedno jesteśmy.

Awatar użytkownika
tropiciel
Posty: 4957
Rejestracja: 11 kwie 2013, 17:39

Post autor: tropiciel »

RM
Majmonides napisał/a:
Wszystko co rozumiemy, to fakt, że On istnieje, że jest Istotą, do której żadne Jej stworzenie nie jest podobne, która nie ma z nimi nic wspólnego, która nie ma w Sobie mnogości&#8230;

Ciekawe czy czytał ten fragment:
I stworzył Bóg człowieka na obraz swój. Na obraz Boga stworzył go. Jako mężczyznę i niewiastę stworzył ich.
Mnogość to nie płeć. Mylisz Waść pojęcia !
Tropiciel napisał/a:
Dla wiernych Żydów JEHOWAH zawsze był Bogiem Wszechmocnym i nie ma ani jednego wersetu w całej Biblii, który by świadczył o tym, że Chrystus uważał się za Jehowę.

J 5,18
Dlatego też Żydzi tym usilniej starali się o to, aby go zabić, bo nie tylko łamał sabat, lecz także Boga nazywał własnym Ojcem, i siebie czynił równym Bogu.
Mt 26,63
Wtedy arcykapłan rzekł do niego: Zaklinam cię na Boga żywego, abyś nam powiedział, czy Ty jesteś Chrystus, Syn Boga. Rzecze mu Jezus: Tyś powiedział. Nadto powiadam wam: Odtąd ujrzycie Syna Człowieczego siedzącego na prawicy mocy Bożej i przychodzącego na obłokach nieba. Wtedy arcykapłan rozdarł swe szaty i zawołał: Zbluźnił!
Jeśli odstępczy Żydzi, którzy prześladowali Jezusa są dla kogoś autorytetem w tej sprawie - to powinszować takiej znajomości Biblii !!!
J 10,30
Ja i Ojciec jedno jesteśmy.
Również napisano : " Aby wszyscy byli jedno, jak Ty, Ojcze, we mnie, a Ja w tobie, aby i oni w nas jedno byli, aby świat uwierzył, że Ty mnie posłałeś. "- Ewangelia Jana 17 : 21

________________________________

TRYNITARYZM JEST POWAŻNYM OSZUSTWEM I ZWIEDZENIEM !

ODPOWIEDZ

Wróć do „Trójca Święta”