Monoteizm hebrajski wyklucza trynitaryzm
Moderatorzy: kansyheniek, Bobo, booris, Junior Admin, Moderatorzy
- Krystian
- Posty: 5082
- Rejestracja: 17 gru 2011, 15:31
Odpisze, jak mu warn zejdzieBobo pisze:Nie widzisz, że Diaglezja ci nie odpisze?
Kłamstwo CK:
"Co najważniejsze, czasopismo to umacnia zaufanie do danej przez Stwórcę obietnicy, że zanim przeminie to pokolenie pamiętające wydarzenia z roku 1914, nastanie nowy świat, w którym zapanuje pokój i bezpieczeństwo" ( Przebudźcie się 8 stycznia 1991 nr 1 )
"Co najważniejsze, czasopismo to umacnia zaufanie do danej przez Stwórcę obietnicy, że zanim przeminie to pokolenie pamiętające wydarzenia z roku 1914, nastanie nowy świat, w którym zapanuje pokój i bezpieczeństwo" ( Przebudźcie się 8 stycznia 1991 nr 1 )
- tropiciel
- Posty: 4957
- Rejestracja: 11 kwie 2013, 17:39
nesto
____________________________________
http://biblia-odchwaszczona.webnode.com
Dokładnie tak. Istnieje bogata literatura na ten temat w języku hebrajskim nie tłumaczona na język polskim. Żydzi bronili się przed atakami ze strony kleru katolickiego i zachowało się szereg traktatów polemicznych poruszających absurdy trynitarne nie do pogodzenia z Pismami Hebrajskimi Tanachu.Czyli monoteizm hebrajski wyklucza trynitaryzm.
____________________________________
http://biblia-odchwaszczona.webnode.com
- tropiciel
- Posty: 4957
- Rejestracja: 11 kwie 2013, 17:39
Polemiki wszczynane przez oponentów hebrajskiej nauki dotyczącej Boga Wszechmocnego, kończyły się zawsze ich sromotną klęską. Przykładem może być słynna dyskusja do jakiej doszło między dominikańskim mnichem Pablo Christiani a znanym żydowskim uczonym Nahmanidesem ( zwanym w skrócie Ramban ). Debata została opisana i wydrukowana później w kolekcji polemicznych pism pt. מלחמת חובה ( Milḥemet Ḥobah ) jako pierwsza w serii הרמבן עם פראי פולו וכוח t.zn. Debata Rambana z fra Paolo [ Pablo ]. Doczekała się też szeregu różnych edycji.
Do dyskusji doszło w Barcelonie w dniach 20, 23, 26 i 27 lipca 1263 r. zainicjowanej przez dominikanów w Aragonii, których celem było zdyskredytowanie Żydów i judaizmu. W dyskusję zaangażowany był sam papież Klemens IV, który zmobilizował króla Aragonii do brania udziału w niej. Stanowisko żydowskie bronił Mojżesz ben Naḥman (1194 - 1270 ), któremu król Aragonii Jakub I ( 1213 - 1276 ) - będący wychowankiem mistrza templariuszy Guillema de Montrodon - zagwarantował wolność słowa.
Dysputa tocząca się na dworze królewskim zahaczyła m.in. o doktrynę trynitarną. Stronę przeciwną stanowili dominikanie reprezentowani przez przechrztę, którym był Pablo Christiani. Po czwartej sesji król ogłosił koniec debaty, podarował Nahmanidesowi 300 dinarów i odesłał go do domu. Na prośbę biskupa Gerony, Naḥmanides podsumował swoje poglądy w książce Sefer ha-Vikku'aḥ ( Księga dyskusji ). Dominikanie zaś usiłowali po swej klęsce rozpowszechniać sfałszowane informacje na temat przebiegu całej debaty, ale strona żydowska zadbała o wierną relację historyczną na ów temat.
Dominikanie z zemsty za poniesioną klęskę w debacie pozwali Nahmanidesa przed Sąd Inkwizycji w kwietniu 1265 r. za jego rzekome nadużycia wobec chrześcijaństwa. Naḥmanides przed trybunałem stwierdził, że jego słowa zostały wypowiedziane w obecności króla, który zapewnił mu wolność, a pracę swoją napisał na zlecenie biskupa. Dzięki królowi udało się wyrwać Nahmanidesa z tego procesu, który przełożono na czas nieokreślony. Niezadowoleni z tego dominikanie szukali pomocy papieża Klemensa IV, który wysłał list do króla Aragonii wzywając go do ukarania Nahmanidesa. Udało mu się jednak w porę opuścić Hiszpanię i w tym samym roku przybyć na tereny ziemi izraelskiej. W dniu 9 Elul 1267 r. Naִhmanides przybył do Jerozolimy. Natomiast Żydzi w Hiszpanii zostali zmuszeni do słuchania kazań wygłaszanych przez dominikanów. Na wniosek dominikanów papież Klemensa IV polecił biskupowi, aby zebrać wszystkie książki żydowskie w Królestwie Aragoni i dać do wglądu dominikanom i franciszkanom. Zarówno jeden jak i drugi zakon działał jako instrument władzy papieskiej w walce z judaizmem. Przechrzta - Pablo Christiani wysługujący się katolickiemu klerowi został uznany za godnego zaufania asystenta do tego zadania.
W Milḥemet Ḥobah, str.13 a znaleźć można opis dyskusji jaka się toczyła na temat doktryny trynitarnej w Geronie. Na pytanie jakie zadał Pablo czy wierzy w Trójcę, Naִhmanides odpowiada pytaniem czym jest ta Trójca. W odpowiedzi usłyszał, że to mądrość, wola i moc. Ten argument łatwo zbija stwierdzając, Bóg jest mądry i nie głupi, że ma niezmienną wolę, i że On jest potężny, a nie słaby, ale to nie sprawia, że Bóg jest Trójcą, lecz w dalszym ciągu jest jeden. Porównanie mądrości, woli i mocy Bożej do atrybutów takich jak kolor, smak i aromat wina nie sprawia, że mamy trzy wina. Co więcej tych atrybutów można wymienić więcej. Podobnie Bóg nie tylko ma mądrość, wolę i moc, ale również inne atrybuty, a więc idąc linią takiej argumentacji można by dojść do wniosku, że Bóg jest czwórcą, albo piątnicą, a nawet więcej. Ale takie rozumowanie jest oczywiście błędne.
Jedynym kontrargumentem jaki wytoczył Pablo było stwierdzenie, że jedność w trójcy jest tajemnicą, której nawet aniołowie i książęta niebios pojąć nie mogą.
_____________________________________
http://biblia-odchwaszczona.webnode.com
Do dyskusji doszło w Barcelonie w dniach 20, 23, 26 i 27 lipca 1263 r. zainicjowanej przez dominikanów w Aragonii, których celem było zdyskredytowanie Żydów i judaizmu. W dyskusję zaangażowany był sam papież Klemens IV, który zmobilizował króla Aragonii do brania udziału w niej. Stanowisko żydowskie bronił Mojżesz ben Naḥman (1194 - 1270 ), któremu król Aragonii Jakub I ( 1213 - 1276 ) - będący wychowankiem mistrza templariuszy Guillema de Montrodon - zagwarantował wolność słowa.
Dysputa tocząca się na dworze królewskim zahaczyła m.in. o doktrynę trynitarną. Stronę przeciwną stanowili dominikanie reprezentowani przez przechrztę, którym był Pablo Christiani. Po czwartej sesji król ogłosił koniec debaty, podarował Nahmanidesowi 300 dinarów i odesłał go do domu. Na prośbę biskupa Gerony, Naḥmanides podsumował swoje poglądy w książce Sefer ha-Vikku'aḥ ( Księga dyskusji ). Dominikanie zaś usiłowali po swej klęsce rozpowszechniać sfałszowane informacje na temat przebiegu całej debaty, ale strona żydowska zadbała o wierną relację historyczną na ów temat.
Dominikanie z zemsty za poniesioną klęskę w debacie pozwali Nahmanidesa przed Sąd Inkwizycji w kwietniu 1265 r. za jego rzekome nadużycia wobec chrześcijaństwa. Naḥmanides przed trybunałem stwierdził, że jego słowa zostały wypowiedziane w obecności króla, który zapewnił mu wolność, a pracę swoją napisał na zlecenie biskupa. Dzięki królowi udało się wyrwać Nahmanidesa z tego procesu, który przełożono na czas nieokreślony. Niezadowoleni z tego dominikanie szukali pomocy papieża Klemensa IV, który wysłał list do króla Aragonii wzywając go do ukarania Nahmanidesa. Udało mu się jednak w porę opuścić Hiszpanię i w tym samym roku przybyć na tereny ziemi izraelskiej. W dniu 9 Elul 1267 r. Naִhmanides przybył do Jerozolimy. Natomiast Żydzi w Hiszpanii zostali zmuszeni do słuchania kazań wygłaszanych przez dominikanów. Na wniosek dominikanów papież Klemensa IV polecił biskupowi, aby zebrać wszystkie książki żydowskie w Królestwie Aragoni i dać do wglądu dominikanom i franciszkanom. Zarówno jeden jak i drugi zakon działał jako instrument władzy papieskiej w walce z judaizmem. Przechrzta - Pablo Christiani wysługujący się katolickiemu klerowi został uznany za godnego zaufania asystenta do tego zadania.
W Milḥemet Ḥobah, str.13 a znaleźć można opis dyskusji jaka się toczyła na temat doktryny trynitarnej w Geronie. Na pytanie jakie zadał Pablo czy wierzy w Trójcę, Naִhmanides odpowiada pytaniem czym jest ta Trójca. W odpowiedzi usłyszał, że to mądrość, wola i moc. Ten argument łatwo zbija stwierdzając, Bóg jest mądry i nie głupi, że ma niezmienną wolę, i że On jest potężny, a nie słaby, ale to nie sprawia, że Bóg jest Trójcą, lecz w dalszym ciągu jest jeden. Porównanie mądrości, woli i mocy Bożej do atrybutów takich jak kolor, smak i aromat wina nie sprawia, że mamy trzy wina. Co więcej tych atrybutów można wymienić więcej. Podobnie Bóg nie tylko ma mądrość, wolę i moc, ale również inne atrybuty, a więc idąc linią takiej argumentacji można by dojść do wniosku, że Bóg jest czwórcą, albo piątnicą, a nawet więcej. Ale takie rozumowanie jest oczywiście błędne.
Jedynym kontrargumentem jaki wytoczył Pablo było stwierdzenie, że jedność w trójcy jest tajemnicą, której nawet aniołowie i książęta niebios pojąć nie mogą.
_____________________________________
http://biblia-odchwaszczona.webnode.com
- tropiciel
- Posty: 4957
- Rejestracja: 11 kwie 2013, 17:39
Nie tylko Mojżesz Majmonides krytykował doktrynę trynitarną jako niezgodną z nauką Tory. Sto kilkadziesiąt lat później brak logiki i sprzeczności w doktrynie trynitarnej wykazywał Hasdai ben Abraham Kreskas ( חסדאי קרשקש). Ponieważ wywodził się z bogatej rodziny kupieckiej, więc podczas rządów Jakuba I Aragońskiego cieszył się wolnością. W wyniku spisku, Kreskas został oskarżony przed sądem i wtrącony do więzienia, wraz z niektórymi z jego przyjaciół, a także jego nauczyciel. Po długim czasie pozbawienia wolności został ostatecznie zwolniony za kaucją. Ale w 1391 r. rozpętana przez katolicki fanatyzm fala prześladowań przetoczyła się przez Hiszpanię. W wyniku tych działań zginął jego jedyny syn.
Kreskas napisał Or Adonaj oraz traktaty polemiczne skierowane przeciw teologii katolickiej, gdzie m.in. krytykuje dogmat trynitarny. W Or Adonaj napisał m.in., że doktryna trynitarna sprzeciwia się nauce Izraela, że Bóg jest jeden ( hebr. eִhad ), że jest absolutną prostotą :
העיקר הזה הוא מתנגד לדת ישראל כי אלוה הוא אחד - אור הי ( "Or Adonaj" dosł. Or JEHOWAH czyli Światło od Jehowy ).
Bóg jako doskonały Byt nie może być wielością, nie może być rozdwojony lub roz-trojony, gdyż wszelka wielość ( mnogość ) w Nim byłaby zaprzeczeniem Jego Bytu i wskazywałaby, że musi mieć przyczynę, a tym samym wskazywałaby, że nie jest Bogiem.
_____________________________________
http://biblia-odchwaszczona.webnode.com
Kreskas napisał Or Adonaj oraz traktaty polemiczne skierowane przeciw teologii katolickiej, gdzie m.in. krytykuje dogmat trynitarny. W Or Adonaj napisał m.in., że doktryna trynitarna sprzeciwia się nauce Izraela, że Bóg jest jeden ( hebr. eִhad ), że jest absolutną prostotą :
העיקר הזה הוא מתנגד לדת ישראל כי אלוה הוא אחד - אור הי ( "Or Adonaj" dosł. Or JEHOWAH czyli Światło od Jehowy ).
Bóg jako doskonały Byt nie może być wielością, nie może być rozdwojony lub roz-trojony, gdyż wszelka wielość ( mnogość ) w Nim byłaby zaprzeczeniem Jego Bytu i wskazywałaby, że musi mieć przyczynę, a tym samym wskazywałaby, że nie jest Bogiem.
_____________________________________
http://biblia-odchwaszczona.webnode.com
Ostatnio zmieniony 20 lis 2016, 16:20 przez tropiciel, łącznie zmieniany 1 raz.
- nesto
- Posty: 4218
- Rejestracja: 02 kwie 2012, 12:06
- Lokalizacja: były katolik
- tropiciel
- Posty: 4957
- Rejestracja: 11 kwie 2013, 17:39
nesto
żałosne jest to, że trynitarni teolodzy próbują pouczać Żydów co w ich własny języku oznaczają słowa użyte w Biblii. Nietrudno się domyśleć jaki jest tego rezultat. Gdyby np. Szwed pouczał Polaka co w języku polskim znaczą niektóre słowa, to z pewnością wysłano by go do zakładu psychiatrycznego, aby się troszkę podleczył i głupot nie wygadywał.
W tym wypadku jednak, ponieważ są to teolodzy, traktuje się ich poważnie, choć bzdury wpisują.
____________________________________
http://biblia-odchwaszczona.webnode.com
żałosne jest to, że trynitarni teolodzy próbują pouczać Żydów co w ich własny języku oznaczają słowa użyte w Biblii. Nietrudno się domyśleć jaki jest tego rezultat. Gdyby np. Szwed pouczał Polaka co w języku polskim znaczą niektóre słowa, to z pewnością wysłano by go do zakładu psychiatrycznego, aby się troszkę podleczył i głupot nie wygadywał.
W tym wypadku jednak, ponieważ są to teolodzy, traktuje się ich poważnie, choć bzdury wpisują.
____________________________________
http://biblia-odchwaszczona.webnode.com
- Lukian
- Posty: 1704
- Rejestracja: 02 lut 2015, 18:34
- Kontakt:
biblijny hebrajski to język wymarły , więc współczesny Żyd , a nwet jeśli mówi w neo-hebrajskim , wie tyle samo co i nie Żydowski uczonytropiciel pisze:żałosne jest to, że trynitarni teolodzy próbują pouczać Żydów co w ich własny języku oznaczają słowa użyte w Biblii.
Gal 4:6 " A ponieważ jesteście synami, Bóg wysłał do naszych serc Ducha swego Syna, który woła: „Abba, Ojcze!"
http://zrodlaobjawienia.blogspot.com/
http://zrodlaobjawienia.blogspot.com/
-
- Posty: 10663
- Rejestracja: 09 lis 2008, 20:55
- Lokalizacja: Śląsk
Czyżby ???Lukian pisze:biblijny hebrajski to język wymarły , więc współczesny Żyd , a nwet jeśli mówi w neo-hebrajskim , wie tyle samo co i nie Żydowski uczony
http://www.nastrazy.pl/drukuj.php?t=Na% ... leksje.htm
(36) Ale powiadam wam, iż z każdego słowa próżnego, które by mówili ludzie, dadzą z niego liczbę w dzień sądny; (37) Albowiem z mów twoich będziesz usprawiedliwiony, i z mów twoich będziesz osądzony. Ew. Mat.12 rozdz.
-
- Posty: 164
- Rejestracja: 20 lis 2016, 12:27
Jezus nie ma nic wspólnego ze zbrodniarzami? A kim był św. Paweł przed swoim nawróceniem? Czy nie zbrodniarzem zabijajacym chrześcijan?Jezus nie ma nic wspólnego ze zwyrodnialcami i zbrodniarzami, uczącymi niebiblijnych dogmatów. O głoszeniu nie macie bladego pojęcia.
A kim był św. Piotr Apostoł? Czyż nie zdrajca?
A jakich to niebiblijnych dogmatów uczy KK? Chętnie poczytam i ciekawy jestem, kto dla odmiany uczy biblijnych.
A czy o głoszeniu nie mamy pojęcia? Ponad miliard katolików przeczy temu twierdzeniu.
"Patrzcie, jak wielką miłością obdarzył nas Ojciec, że zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi i jesteśmy [nimi]. A świat dlatego nas nie zna, ponieważ i jego nie poznał. Umiłowani już teraz jesteśmy dziećmi Bożymi, a jeszcze się nie okazało, czym będziemy. 1J 3, 1-2
- tropiciel
- Posty: 4957
- Rejestracja: 11 kwie 2013, 17:39
Efezjan
Gdybyś nie potrafił znaleźć to tu masz link :
http://biblia.webd.pl/forum/viewtopic.p ... sc&start=0
_____________________________________
http://Biblia-odchwaszczona.webnode.com
Z punktu widzenia Prawa Bożego sam jesteś przestępcą i zasługujesz na śmierć.Jezus nie ma nic wspólnego ze zbrodniarzami? A kim był św. Paweł przed swoim nawróceniem? Czy nie zbrodniarzem zabijajacym chrześcijan?
A kim był św. Piotr Apostoł? Czyż nie zdrajca?
Przeczytaj artykuł pt. Monoteizm hebrajski wyklucza trynitaryzm, bo widać, żeś nie doczytał ! Sprawa dotyczy Ewangelii Marka 12 : 29, a więc wersetu w którym Jezus - prawdziwy Mesjasz powołuje się na 5 Moj. 6 : 4. Kler katolicki natomiast uważa, że lepiej od Żydów zna ich własny język i na tym polega m.in. paradoks podstawowego dogmatu tego kościoła, który nie ma nic wspólnego z kościołem ( a dokładniej Zborem ) Chrystusa.A jakich to niebiblijnych dogmatów uczy KK? Chętnie poczytam i ciekawy jestem, kto dla odmiany uczy biblijnych.
Gdybyś nie potrafił znaleźć to tu masz link :
http://biblia.webd.pl/forum/viewtopic.p ... sc&start=0
_____________________________________
http://Biblia-odchwaszczona.webnode.com
- tropiciel
- Posty: 4957
- Rejestracja: 11 kwie 2013, 17:39