Jednorodzony Syn a Trójca

Moderatorzy: kansyheniek, Bobo, booris, Junior Admin, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
adzient
Posty: 1912
Rejestracja: 06 cze 2009, 12:25
Lokalizacja: Elblag

Post autor: adzient »

Witam po przerwie.
Niestety nie bardzo mam czas na prowadzenie konwersacji.
Proszę wybaczyć. ;-)
David77 pisze: W twoim przykładne z mężem i żoną dostrzegam u ciebie pewną niekonsekwencje , potwierdzasz że to dwoje ludzi ale w przypadku Boga to Syn i Ojciec jest jednym Bogiem :-D
Mam wrażenie ,że żartujesz. :-D

Tak ,jak tych dwoje ludzi są jednym ciałem ,tak Syn i Ojciec są jednym duchem(Bogiem)

Teraz musisz mnie zrozumieć.
Prościej nie da się tego napisać.
David77 pisze: ,, wszakże dla nas istnieje tylko jeden Bóg Ojciec,
i jeden Pan, Jezus Chrystus,''
Zatem dla Ciebie Ojciec nie jest panem bo jedynym jest Jezus.
Zobacz do czego prowadzi nie znajomość powtórzeń.
Tak ponieważ 1 Kor 8:5,6 mówi o jednej osobie podając jej dwa tytuły.
Tekst mówi o Bogu-Jezusie dodając ,że jest Panem.
Zatem przyjmując tylko takie zrozumienie wszystko się zgadza.
David77 pisze: Powyżej w jednym z postów poprosiłem cię abyś podał mi przykład kogoś kto tak samo jak Jezus po wzbudzeniu z martwych już nie podlegał więcej śmierci :-D

Zatem czekam na owy przykład , nie znasz nikogo takiego :-D
Ależ podałem.Tylko widzę,że prowadzi się dyskusję nie słuchając adwersarza.

" (50) Ale Jezus znowu zawołał donośnym głosem i oddał ducha. (51) I oto zasłona świątyni rozdarła się na dwoje, od góry do dołu, i ziemia się zatrzęsła, i skały popękały, (52) i groby się otworzyły, i wiele ciał świętych, którzy zasnęli, zostało wzbudzonych; (53) i wyszli z grobów po jego zmartwychwstaniu, i weszli do świętego miasta, i ukazali się wielu. " (Mt 27,50-52).

1.Zatem niektórzy zmartwychwstali wcześniej od Chrystusa i poszli do miasta w wiadomym celu.
Zwiastowali ewangelię.

Więc Chrystus nie był pierwszym ,który po zmartwychwstaniu zwiastował ewangelię.
Pierwszy minus dla Ciebie.
:-D


2.
O nich powiedziano ,że zabrał ich Pan ze sobą.


" (18) Wozy Boże niezliczone, mnóstwo tysięcy;Pan przybył z Synaju do świątyni. (19) Wstąpiłeś na wysokość, wiodłeś z sobą jeńców, Wziąłeś ludzi; nawet oporni mieszkają u Pana, Boga"Ps 68,18-19

To zrozumiałe.Jeżeli następuje zmartwychwstaje nie można drugi raz umrzeć.
Tu powiedziano ,że zmartwychwstali jako święci.Zatem była to dla nich nagroda otrzymana wcześniej.
Inna sytuacja była z Łazarzem ponieważ on umarł aby się objawiła chwała.
Nie zmartwychwstał otrzymując nagrodę lecz powrócił do życia po chwilowym nie bycie.

Drugi minus dla Ciebie. :mrgreen:
Chrystus nie był pierwszym ,który zmartwychwstając dostał się do nieba.
Ostatnio zmieniony 31 paź 2016, 17:38 przez adzient, łącznie zmieniany 2 razy.
"Siedmiu Adwentystów któregoś tam dnia "

adzient
Posty: 1912
Rejestracja: 06 cze 2009, 12:25
Lokalizacja: Elblag

Post autor: adzient »

David77 pisze: Izajasz nie mówi :"kto z ludzi był ze mną" lecz "Kto był ze mną"
Powiedz mi cóż to zmienia?
Czy według Izajasza był Ojciec sam ,czy nie?
David77 pisze: To że Bóg za pośrednictwem swego Syna stworzył wszystko przeczy błędnej tezie iż Syn i Ojciec to ten sam Bóg . W mentalności Żydowskiej ktoś kto reprezentował Boga również był określany tytularnie Bóg lecz tylko tytularnie dokładnie tak samo jak Jezus .
Chyba Sam to wymyśliłeś??? :-P

W mentalności Żydowskiej było nie do pomyślenia tytułować nieBoga - bogiem nawet przez małe "b".
Tora mówiła "nie będziesz miał innych bogów obok mnie"...a Ty mi takie wstawki.

Dobre! :-D

Jeżeli nazywano nie Boga lecz coś/kogoś bogiem robiono to tylko w opozycji do Jedynego Boga właściwego.

Zatem bogiem mógł być - brzuch,cielec i inne.
Ale były to zrozumienia negatywne i złe.
Zauważ ,że wszystkie te atrybuty są przedstawiane tylko negatywnie.
Nie można było być bogiem w rozumieniu pozytywnym.Chyba ,że Tym właściwym.
David77 pisze: Pierwsi chrześcijanie wierzyli że Bóg który istnieje od zawsze jest tylko jeden i jest nim Ojciec .
Dlatego Jezusa tytułowali Bóg. :mrgreen:
Tomasz,Jan,Paweł i inni.

Przypominam - to nie jest recytacja kawałów tylko poważne forum.
David77 pisze: W tym fragmencie mamy bardzo interesujące świadectwo wiary pierwszych chrześcijan . Gdyby wówczas wierzono w tzw Trójce to Paweł w tym przypadku miał wspaniała możliwość aby wyrazić swą wiarę w Trójjedynego . Jednak tego nie uczynił z prostej to przyczyny taka nauka była mu obca .
Naginasz kolego.

Pierwsi chrześcijanie wierzyli w "trójcę' i tak przedstawia to Nowy Testament.
Odwołań jest wiele.

Ciekawy tekst:
" Łaska
1-Pana Jezusa Chrystusa i
miłość
2-Boga
, i społeczność
3-Ducha Świętego
niech będzie z wami wszystkimi. "2Kor 13,13

Skoro nie wierzono w Trójcę dlaczego tak się pozdrawiano?

Pozdrawiam
Odchodzą mi chęci do prowadzenia dyskusji na takim poziomie. :lol:

Awatar użytkownika
nesto
Posty: 4218
Rejestracja: 02 kwie 2012, 12:06
Lokalizacja: były katolik

Post autor: nesto »

adzient,
Odchodzą mi chęci do prowadzenia dyskusji na takim poziomie. :lol:
Słusznie.
Pisanie o tzw. Trójcy jest wymysłem filozoficznym, zaistniał w Rzymie, na bazie greckiej i to kilka stuleci po Jezusie, który sam uważał siebie za sługę, a nie Boga (do którego się sam modlił).
Krowy będą się źrebili, kobyły cielili, owieczki prosili, chłop z chłopem spać będzie, baba z babą, wilki latać będą, bociany pływać, słońce wzejdzie na zachodzie, a zajdzie na wschodzie!

Awatar użytkownika
David77
Posty: 3720
Rejestracja: 19 mar 2011, 11:07
Lokalizacja: MÜNCHEN

Post autor: David77 »

adzient,

W twoim przykładne z mężem i żoną dostrzegam u ciebie pewną niekonsekwencje , potwierdzasz że to dwoje ludzi ale w przypadku Boga to Syn i Ojciec jest jednym Bogiem
Mam wrażenie ,że żartujesz.

Tak ,jak tych dwoje ludzi są jednym ciałem ,tak Syn i Ojciec są jednym duchem(Bogiem)

Teraz musisz mnie zrozumieć.
Prościej nie da się tego napisać.
Widzę że nadal nie rozumiesz tego o czym piszę ale zaraz się wycofasz z twego błędnego założenia .

Czy mąż i żona są dosłownie jednym ciałem czy raczej mamy w tym przypadku do czynienia z metaforą Tak lub Nie , skoro dosłownie fizycznie nie są jednym ciałem to dokładnie tak samo Bóg i jego Syn nie są tym samym jednym Bytem :-D
Zatem dla Ciebie Ojciec nie jest panem bo jedynym jest Jezus.
Zobacz do czego prowadzi nie znajomość powtórzeń.
Tak ponieważ 1 Kor 8:5,6 mówi o jednej osobie podając jej dwa tytuły.
Tekst mówi o Bogu-Jezusie dodając ,że jest Panem.
Zatem przyjmując tylko takie zrozumienie wszystko się zgadza.
Kwestia z tytułem ,,Pan'' została ci już wyjaśniona więc po co do tego wracasz ? Jak mówi biblia Jezus jest Panem UCZYNIONYM Bóg Ojciec jest natomiast Panem w sensie absolutnym nikt go Panem nie uczynił , czy to jasne dla ciebie ?
Ależ podałem.Tylko widzę,że prowadzi się dyskusję nie słuchając adwersarza.

" (50) Ale Jezus znowu zawołał donośnym głosem i oddał ducha. (51) I oto zasłona świątyni rozdarła się na dwoje, od góry do dołu, i ziemia się zatrzęsła, i skały popękały, (52) i groby się otworzyły, i wiele ciał świętych, którzy zasnęli, zostało wzbudzonych; (53) i wyszli z grobów po jego zmartwychwstaniu, i weszli do świętego miasta, i ukazali się wielu. " (Mt 27,50-52).

1.Zatem niektórzy zmartwychwstali wcześniej od Chrystusa i poszli do miasta w wiadomym celu.
Zwiastowali ewangelię.
Teraz to rozbawiłeś mnie do łez , sprawdź sobie tekst grecki owego fragmentu to się bardzo zdziwisz :-D Dlaczego uciekasz od odpowiedzi :

Wskaż mi chociaż jeden werset gdzie ktoś kto został wzbudzony z martwych przed Jezusem JUŻ NIE UMARŁ PONOWNIE :-D


Izajasz nie mówi :"kto z ludzi był ze mną" lecz "Kto był ze mną"
Powiedz mi cóż to zmienia?
Czy według Izajasza był Ojciec sam ,czy nie?
Według proroczych słów Izajasza nikt z ludzi nie był przy Bogu kiedy on stwarzał , z drugiej strony powiedz mi czy ty uznajesz herezję modalizmu Jezus i Bóg =jeden i ten sam Bóg :-D


W mentalności Żydowskiej było nie do pomyślenia tytułować nieBoga - bogiem nawet przez małe "b".
Tora mówiła "nie będziesz miał innych bogów obok mnie"...a Ty mi takie wstawki.
A co ty możesz wiedzieć o mentalności Żydowskiej skoro nie znasz dobrze Biblii ?

Tytułem Bóg został nazwany Mojżesz , Sędziowie Izraelscy Królowie ect :-D
Zauważ ,że wszystkie te atrybuty są przedstawiane tylko negatywnie.
Nie można było być bogiem w rozumieniu pozytywnym.Chyba ,że Tym właściwym.
2 Moj 7:1 וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל-מֹשֶׁה רְאֵה נְתַתִּיךָ אֱלֹהִים לְפַרְעֹה וְאַהֲרֹן אָחִיךָ יִהְיֶה נְבִיאֶךָ׃

I powiedział JHWH do Mojżesza patrz ustanawiam cię BOGIEM dla faraona a Aaron brat twój będzie prorokiem twoim


Wobec tego był Możesz tym właściwym Bogiem czy nie ? a może jest jeszcze jakaś inna opcja ? :-D
Dlatego Jezusa tytułowali Bóg.
Tomasz,Jan,Paweł i inni.
Odpowiedź jest bardzo prosta Jezus był przedstawicielem Boga , reprezentował go więc gdybyś wiedział chociaż trochę o mentalności Żydowskiej to byś wiedział że nie było w tym nic zwykłego .


W TheEncyclopedia of the Jewish Religion czytamy :

„Głównym punktem żydowskiego prawa przedstawicielstwa jest powiedzenie, „Przedstawiciel danej osoby jest uznawany za nią samą”. Dlatego, każdy czyn dokonany przez należycie mianowanego przedstawiciela jest uznawany jako dokonany przez pryncypała”.

W jaki sposób możemy zdefiniować Najwyższego Boga ?

Wszędzie tam gdzie w Piśmie mowa jest o “jednym Bogu”, “jedynym Bogu”, bądź “jedynym

prawdziwym Bogu”, należy rozumieć to w kontekście całej Biblii, mianowicie, iż jest JEDEN,

JEDYNY PRAWDZIWY Stwórca wszystkich rzeczy, Ojciec całego stworzenia, wiecznie istniejący, suwerenny, obdarzony pełnią mocy nigdy przez nikogo Mu nie przekazanej - Bóg.
W takim znaczeniu - nie ma żadnego innego Boga. W takim znaczeniu - nigdy się takiego Boga nie stworzy ani nigdy on nie był stworzony. I tak należy rozumieć biblijne ujęcie monoteizmu.

Czy to samo możemy powiedzieć o Synu Bożym ?

Naginasz kolego.
Pierwsi chrześcijanie wierzyli w "trójcę' i tak przedstawia to Nowy Testament.
Odwołań jest wiele.

Ciekawy tekst:
" Łaska
1-Pana Jezusa Chrystusa i
miłość
2-Boga
, i społeczność
3-Ducha Świętego
niech będzie z wami wszystkimi. "2Kor 13,13

Skoro nie wierzono w Trójcę dlaczego tak się pozdrawiano?

Pozdrawiam
Odchodzą mi chęci do prowadzenia dyskusji na takim poziomie.
Po pierwsze gdyby Bóg był Trójcą to z całą pewnością taką wzmiankę mieli byśmy przynajmniej w NT jednaj nie ma czegoś takiego

Po drugie jeżeli chcesz coś udowadniać to staraj się to robić rzetelnie .

W zacytowanym fragmencie z 2 Kor 13:13 nie ma mowy o Trójcy, biblia wile razy wymienia obok siebie Abrahama Izaaka i Jakuba lecz żadne myślący człowiek nie uważna że to jedna i ta sama osoba :-D

Apostołowie swe pozdrowienia zawsze rozpoczynali słowami

2 Kor 1:2 Łaska wam i pokój od Boga, Ojca naszego, i Pana Jezusa Chrystusa. (3) Błogosławiony niech będzie Bóg i Ojciec Pana naszego Jezusa Chrystusa, Ojciec miłosierdzia i Bóg wszelkiej pociechy,

2 Piotr 1:3 Błogosławiony niech będzie Bóg i Ojciec Pana naszego Jezusa Chrystusa, który według wielkiego miłosierdzia swego odrodził nas ku nadziei żywej przez zmartwychwstanie Jezusa Chrystusa

Czy to nie dziwne że listy które rozpoczynają się pozdrowieniami nie zwierają wzmianki o Duchu św ???

2 Kor 13:13 Ἡ χάρις τοῦ κυρίου Ἰησοῦ [Χριστοῦ] καὶ ἡ ἀγάπη τοῦ θεοῦ καὶ ἡ κοινωνία τοῦ ἁγίου πνεύματος μετὰ πάντων ὑμῶν.

Łaska Pana Jezusa Chrystusa i miłość Boga i wspólnota świętego Ducha z wami wszystkimi

Czy owa wspólnota Ducha ze wszystkimi czyni wszystkich tym samym jednym Duchem :-D
יֵּשׁוּעַ הוּא הָאָדוֹן

adzient
Posty: 1912
Rejestracja: 06 cze 2009, 12:25
Lokalizacja: Elblag

Post autor: adzient »

nesto pisze:Pisanie o tzw. Trójcy jest wymysłem filozoficznym, zaistniał w Rzymie, na bazie greckiej i to kilka stuleci po Jezusie, który sam uważał siebie za sługę, a nie Boga (do którego się sam modlił).
Tak Ci wpojono?
Żal.

Jezusa za Boga uznawał Bóg Ojciec(Hebr 1).
Ale rozumiem ,ze to dla Ciebie za mało. :-D

adzient
Posty: 1912
Rejestracja: 06 cze 2009, 12:25
Lokalizacja: Elblag

Post autor: adzient »

David77 pisze: Cytat:
Dlatego Jezusa tytułowali Bóg.
Tomasz,Jan,Paweł i inni.


Odpowiedź jest bardzo prosta Jezus był przedstawicielem Boga , reprezentował go więc gdybyś wiedział chociaż trochę o mentalności Żydowskiej to byś wiedział że nie było w tym nic zwykłego .


W TheEncyclopedia of the Jewish Religion czytamy :

„Głównym punktem żydowskiego prawa przedstawicielstwa jest powiedzenie, „Przedstawiciel danej osoby jest uznawany za nią samą”. Dlatego, każdy czyn dokonany przez należycie mianowanego przedstawiciela jest uznawany jako dokonany przez pryncypała”.
Tu mnie zaskoczyłeś. ;-)
Przyznaje.

Tekst jest jednak wyrwany z kontekstu.
Aby wiedzieć o co chodzi poproszę o szerszy kontekst.

Jak jednak wytłumaczysz fakt ,że Jezusa nazwał Bogiem sam Ojciec po zakończeniu misji?
mam na mysli Hebr 1,8:
"Do Syna zaś: Tron Twój, Boże na wieki wieków, berło sprawiedliwości berłem królestwa Twego."
David77 pisze: JEDYNY PRAWDZIWY Stwórca wszystkich rzeczy, Ojciec całego stworzenia, wiecznie istniejący, suwerenny, obdarzony pełnią mocy nigdy przez nikogo Mu nie przekazanej - Bóg.
W takim znaczeniu - nie ma żadnego innego Boga. W takim znaczeniu - nigdy się takiego Boga nie stworzy ani nigdy on nie był stworzony. I tak należy rozumieć biblijne ujęcie monoteizmu.
Bóg mówi do Boga - Ty mój Boże.
Zatem można było mieć bożków ,którzy nie stworzyli świata.
Dlaczego zatem zganiono Izraelitów za cielca?
Przecież bogów jest wielu.

Ależ wymyślasz. :-P
David77 pisze: W twoim przykładne z mężem i żoną dostrzegam u ciebie pewną niekonsekwencje , potwierdzasz że to dwoje ludzi ale w przypadku Boga to Syn i Ojciec jest jednym Bogiem
Dlaczego nie napisałeś "dwoma osobami"?
Aż się samo nasuwa z przykładu.
Musiałeś zagmatwać? ;-)
Ojciec i Jezus to też dwie osoby.
David77 pisze: Czy mąż i żona są dosłownie jednym ciałem czy raczej mamy w tym przypadku do czynienia z metaforą Tak lub Nie , skoro dosłownie fizycznie nie są jednym ciałem to dokładnie tak samo Bóg i jego Syn nie są tym samym jednym Bytem :-D
Nie rozumiem po co tak mieszasz?

Na pierwsze - tak.
Na drugie - tak.

Musi być tak skoro tym samym słowem te dwie kwestie określono.


Nie rozumiem czego się doszukujesz skoro dwie kwestie zostały określone słowem "echad".

Zatem po co tracisz fakt na uciekanie od prawdy? :mrgreen:
David77 pisze: Jak mówi biblia Jezus jest Panem UCZYNIONYM Bóg Ojciec jest natomiast Panem w sensie absolutnym nikt go Panem nie uczynił , czy to jasne dla ciebie ?
Zatem dwóch jest Panów ?
Tekst mówi ,że Pan jest jeden.

Wywracasz tekst biblijny obmyślając tłumaczenia na siłę.
Nie rozumiem tylko po co.

Tekst mówi ,że jeden jest Pan ,a David77 mówi ,że jeden ale jest i drugi.

Zastanów się nad tym ,co piszesz. :-P
Próbujesz wmówić mi ,że śnieg jest zielony?
David77 pisze: Cytat:
Ależ podałem.Tylko widzę,że prowadzi się dyskusję nie słuchając adwersarza.

" (50) Ale Jezus znowu zawołał donośnym głosem i oddał ducha. (51) I oto zasłona świątyni rozdarła się na dwoje, od góry do dołu, i ziemia się zatrzęsła, i skały popękały, (52) i groby się otworzyły, i wiele ciał świętych, którzy zasnęli, zostało wzbudzonych; (53) i wyszli z grobów po jego zmartwychwstaniu, i weszli do świętego miasta, i ukazali się wielu. " (Mt 27,50-52).

1.Zatem niektórzy zmartwychwstali wcześniej od Chrystusa i poszli do miasta w wiadomym celu.
Zwiastowali ewangelię.


Teraz to rozbawiłeś mnie do łez , sprawdź sobie tekst grecki owego fragmentu to się bardzo zdziwisz :-D Dlaczego uciekasz od odpowiedzi :

To nie jest odpowiedź.
To jest unikanie odpowiedzi.
David77 pisze: Wskaż mi chociaż jeden werset gdzie ktoś kto został wzbudzony z martwych przed Jezusem JUŻ NIE UMARŁ PONOWNIE :-D
Teksty podałem lecz się do nich nie raczyłeś odnieść.
Jaki jest sens więc podawać kolejne ?
David77 pisze:Izajasz nie mówi :"kto z ludzi był ze mną" lecz "Kto był ze mną"

Cytat:

Powiedz mi cóż to zmienia?
Czy według Izajasza był Ojciec sam ,czy nie?


Według proroczych słów Izajasza nikt z ludzi nie był przy Bogu kiedy on stwarzał , z drugiej strony powiedz mi czy ty uznajesz herezję modalizmu Jezus i Bóg =jeden i ten sam Bóg :-D
Izajasz nic nie wspomina o ludziach.
Pyta "KTO był ze mną"
Pytanie " kto" zawiera nieskończoną ilość podmiotów.
Żaden powód nie nakazuje zawężać go tylko do ludzi.
Zatem Elochim stwarzał sam ,czy z Jezusem?
Mówił do siebie ,czy Jezusa?
Może do praktykantów?
David77 pisze:z drugiej strony powiedz mi czy ty uznajesz herezję modalizmu Jezus i Bóg =jeden i ten sam Bóg :-D
Nie znam tej teorii.
Myślę ,że już dawno powinieneś mieć zrozumienie i umieć unikać zadawania takich akurat pytań.
Zadając tego typu pytanie dowodzisz ,ze nie czytasz moich postów.

Tak ,jak dwoje w małżeństwie są jedno tak troje osób są jednym Bogiem.
Niech będzie ,że Bogiem - poprzez metaforę.

Zatem dwie niezależne osoby (mąż i żona) są jednym ciałem (człowiekiem)
Trzy niezależne osoby (Kol 2,9) są jednym Bogiem.


Myślę ,że teraz nie będziesz zadawał mi dziwnych pytań o herezje i teorie?
David77 pisze: 2 Moj 7:1 וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל-מֹשֶׁה רְאֵה נְתַתִּיךָ אֱלֹהִים לְפַרְעֹה וְאַהֲרֹן אָחִיךָ יִהְיֶה נְבִיאֶךָ׃

I powiedział JHWH do Mojżesza patrz ustanawiam cię BOGIEM dla faraona a Aaron brat twój będzie prorokiem twoim


Wobec tego był Możesz tym właściwym Bogiem czy nie ? a może jest jeszcze jakaś inna opcja ? :-D
" I rzekł Pan do Mojżesza: Oto, postanowiłem cię za Boga Faraonowi, a Aaron, brat twój, będzie prorokiem twoim."BG
Za Boga - w jego imieniu.

" Pan odpowiedział Mojżeszowi: Oto Ja uczynię cię jakby Bogiem faraona, a Aaron, brat twój, będzie twoim prorokiem"BT
David77 pisze:
Wobec tego był Możesz tym właściwym Bogiem czy nie ? a może jest jeszcze jakaś inna opcja ? :-D
Jak widzisz jest to kwestia tłumaczenia.

adzient
Posty: 1912
Rejestracja: 06 cze 2009, 12:25
Lokalizacja: Elblag

Post autor: adzient »

David77 pisze: W zacytowanym fragmencie z 2 Kor 13:13 nie ma mowy o Trójcy, biblia wile razy wymienia obok siebie Abrahama Izaaka i Jakuba lecz żadne myślący człowiek nie uważna że to jedna i ta sama osoba :-D
Mówisz o czymś innym.
Ja mówię o pozdrowieniu chrześcijańskim ,a Ty o wymienieniu osób.
Co ma piernik do wiatraka?

Czy gdzieś powiedziano :
"łaska i społeczność Abrahama niech będzie z wami wszystkimi"?
Mam wrażenie ,ze znowu Sobie żartujesz.
Co to za argumenty???
Proszę o powage.
David77 pisze: (...)lecz żadne myślący człowiek nie uważna że to jedna i ta sama osoba :-D
Zupełnie nie rozumiem takiego typu uwagi.

Nie czy czytasz tego ,co Ci piszę.

POWTARZAM ,ŻE UWAŻAM SYNA,DUCHA i OJCA za trzy NIEZALEŻNE osoby.

Tak ,jak małżeństwo za dwie osoby.

Powiedz ,że mieszasz specjalnie? ;-)
David77 pisze: Łaska Pana Jezusa Chrystusa i miłość Boga i wspólnota świętego Ducha z wami wszystkimi

Czy owa wspólnota Ducha ze wszystkimi czyni wszystkich tym samym jednym Duchem :-D
"(...)aby wszyscy stanowili jedno, jak Ty, Ojcze, we Mnie, a Ja w Tobie, aby i oni stanowili w Nas jedno, aby świat uwierzył, żeś Ty Mnie posłał. "Jan 17,21

Jakoś odchodzi mi ochota dyskusji.
Może byśmy tak zmierzali do końca? ;-)

Awatar użytkownika
nesto
Posty: 4218
Rejestracja: 02 kwie 2012, 12:06
Lokalizacja: były katolik

Post autor: nesto »

adzient pisze:
nesto pisze:Pisanie o tzw. Trójcy jest wymysłem filozoficznym, zaistniał w Rzymie, na bazie greckiej i to kilka stuleci po Jezusie, który sam uważał siebie za sługę, a nie Boga (do którego się sam modlił).
Tak Ci wpojono?
Żal.

Jezusa za Boga uznawał Bóg Ojciec(Hebr 1).
Ale rozumiem ,ze to dla Ciebie za mało. :-D
Przykro to pisać, ale nie należysz do ludzi mądrych.
Krowy będą się źrebili, kobyły cielili, owieczki prosili, chłop z chłopem spać będzie, baba z babą, wilki latać będą, bociany pływać, słońce wzejdzie na zachodzie, a zajdzie na wschodzie!

Awatar użytkownika
David77
Posty: 3720
Rejestracja: 19 mar 2011, 11:07
Lokalizacja: MÜNCHEN

Post autor: David77 »

adzient,
Tu mnie zaskoczyłeś. ;-)
Przyznaje.

Tekst jest jednak wyrwany z kontekstu.
Aby wiedzieć o co chodzi poproszę o szerszy kontekst.
Chcesz szerszy kontekst proszę bardzo Kto był w płonącym krzaku sam Bóg JHWH czy może był to anioła który reprezentował samego Boga?
Jak jednak wytłumaczysz fakt ,że Jezusa nazwał Bogiem sam Ojciec po zakończeniu misji?
mam na mysli Hebr 1,8:
"Do Syna zaś: Tron Twój, Boże na wieki wieków, berło sprawiedliwości berłem królestwa Twego."
Werset ten był już wiele razy wyjaśniany , jest to cytat z Psal 45 który to pierwotnie odnosił się do Król Salomona

weź pod uwagę, że przytoczone są tu słowa psalmu 45:7, które w sensie dosłownym odnosiły się do człowieczego króla izraelskiego, którego sam psalmista nazywa najpiękniejszym z synów ludzkich. Jest oczywiste, że autor nie uważał króla izraelskiego za Boga Wszechmogącego mimo że uważany był za zasiadającego na tronie Jehowy(1 Kronik 29:23). Biblista B.W. Westcott stwierdza, że w aspekcie słownictwa i gramatyki dopuszczalne są dwa tłumaczenia(" Tron Twój o Boże", "Dlatego o Boże Twój Bóg") (" Twoim tronem jest Bóg", " Dlatego Bóg, właśnie Twój Bóg"). Biorąc pod uwagę do kogo pierwotnie ten tekst dotyczy biblista ten uważa za lepsze to drugie tłumaczenie, które podkreśla ,że władza królewska w tym przypadku pochodzi od Boga, który jest źródłem i zachowawcą królestwa zarówno króla izraelskiego jak i Chrystusa. Takie tłumaczenie lepiej pasuje do kontekstu z księgi psalmów

Interlinearny przekład ST wyd Vocatio

Psl45 7,8 כִּסְאֲךָ אֱלֹהִים עוֹלָם וָעֶד שֵׁבֶט מִישֹׁר שֵׁבֶט מַלְכוּתֶךָ׃

Tronem twoim Bóg na wieki i na zawsze , berłem prawości berło królestwa twego

8 . אָהַבְתָּ צֶּדֶק וַתִּשְׂנָא רֶשַׁע עַל-כֵּן מְשָׁחֲךָ אֱלֹהִים אֱלֹהֶיךָ שֶׁמֶן שָׂשׂוֹן מֵחֲבֵרֶיךָ׃
umiłowałeś sprawiedliwość i znienawidziłeś nieprawość , dlatego namaścił cię Bóg twój Bóg olejkiem radości bardziej niż towarzyszy twoich ..

Psalm ten rozpoczyna się słowami :

(1) Przewodnikowi chóru. Na nutę: "Lilie..." Pieśń pouczająca synów Koracha. Pieśń miłosna. (2) Serce moje wezbrało miłym słowem: Opowiem czyny moje królowi. Język mój jest jak rylec biegłego pisarza... (3) Najpiękniejszy jesteś wśród ludzi; Rozlany jest wdzięk na wargach twoich, Dlatego Bóg pobłogosławił cię na wieki.


Jak łatwo zauważyć psalmista zwraca się do króla który w jego ocenie był najpiękniejszym w śród ludzi , był on tym którego pobłogosławił Bób , zatem wobec tych faktów to nie Bóg zwraca się według psalmu tego do króla lecz psalmista ... Oczywiście jeżeli oddamy ten werset w obu wypadkach w Vocativie to wyjdzie nam że jeden Bóg został namoszczony przed drugiego Boga co wskazywało by najwyżej na dwóch Bogów :-D
Dlaczego nie napisałeś "dwoma osobami"?
Aż się samo nasuwa z przykładu.
Musiałeś zagmatwać? ;-)
Ojciec i Jezus to też dwie osoby.
Powtarzanie mantry niczego tutaj nie zmieni jeżeli Jezus zwraca się w niebie do Boga to jako pełni osobowy byt tak czy nie ? :-D gdzie wyczytałeś że w Bogu są osoby? albo że Bóg i jego osobowość to już nie to samo :-D

Nie rozumiem po co tak mieszasz?

Na pierwsze - tak.
Na drugie - tak.

Musi być tak skoro tym samym słowem te dwie kwestie określono.

Nie rozumiem czego się doszukujesz skoro dwie kwestie zostały określone słowem "echad".

Zatem po co tracisz fakt na uciekanie od prawdy?
Każdy myślący człowiek wie że określenie a ci dwoje staną się jednym ciałem nie należy pojmować dosłownie lecz chodzi tutaj o symboliczne ciało . Kiedy mąż z żoną stają się jednym ciałem ?

1 Moj 2: 24 Dlatego opuści mąż ojca swego i matkę swoją i złączy się z żoną swoją, i staną się jednym ciałem.

Związek małżeńskie obojga ludzi jest owym symbolicznym jednym ciałem , bez związku obojga ludzi nie ma tez owego jednego ciała .


Wskaż mi chociaż jeden werset gdzie ktoś kto został wzbudzony z martwych przed Jezusem JUŻ NIE UMARŁ PONOWNIE
Teksty podałem lecz się do nich nie raczyłeś odnieść.
Jaki jest sens więc podawać kolejne ?
Nie podałeś ani jednego tekst aby udowodnić że osoby przed Jezusem które zostały wzbudzone z martwych już więcej nie umarły :-D

Zatem czekam na owe teksty dla przypomnienia czy uznajesz słowa Jezusa ?

Ew Jan 3:13

A nikt nie wstąpił do nieba, tylko Ten, który zstąpił z nieba, Syn Człowieczy,



Nie znam tej teorii.
Myślę ,że już dawno powinieneś mieć zrozumienie i umieć unikać zadawania takich akurat pytań.
Zadając tego typu pytanie dowodzisz ,ze nie czytasz moich postów.
Tak ,jak dwoje w małżeństwie są jedno tak troje osób są jednym Bogiem.
Niech będzie ,że Bogiem - poprzez metaforę.
W Małżeństwie żona jest żoną a mą jest mężem zatem mamy dwoje ludzi przekładając to na Syn Boga jest synem zaś Bóg Ojciec jest Bogiem , gdyby syn był tym samym Bogiem co Bóg Ojciec sam dla siebie był by Ojcem jak i Synem :-D

Rozumiem że pisząc ,, poprzez metaforę'' uznajesz iż w rzeczywistości to Jezus nie jest
Zatem dwie niezależne osoby (mąż i żona) są jednym ciałem (człowiekiem)
Trzy niezależne osoby (Kol 2,9) są jednym Bogiem.
Nie jednym człowiekiem lecz dwojgiem ludzi :-D
Myślę ,że teraz nie będziesz zadawał mi dziwnych pytań o herezje i teorie?
Mam do ciebie prośbę zanim walniesz kolejną gafę to najpierw sprawdź co dokładnie jest napisane w Biblii

Kol 1:19 ponieważ upodobał sobie Bóg, żeby w nim zamieszkała cała pełnia

zamieszkanie owej całej pełni w Jezusie było decyzją Boga Ojca zatem owej pełni Jezus nie posiadał zawsze .

2 Piotr 1: 4 przez które darowane nam zostały drogie i największe obietnice, abyście przez nie stali się uczestnikami boskiej natury, uniknąwszy skażenia, jakie na tym świecie pociąga za sobą pożądliwość.

Czy dzięki temu że chrześcijanie w Iw stali się uczestnikami boskiej natury sprawiła że sali się oni Bogami ???

Gdzie jest napisane że w Bogu są trzy osoby ???? konkretnie podaj podaj cytat

Zatem dwie niezależne osoby (mąż i żona) są jednym ciałem (człowiekiem)
Trzy niezależne osoby (Kol 2,9) są jednym Bogiem.

Myślę ,że teraz nie będziesz zadawał mi dziwnych pytań o herezje i teorie?

Mam do ciebie prośbę zanim walniesz kolejną gafę to najpierw sprawdź co dokładnie jest napisane w Biblii

Kol 1:19 ponieważ upodobał sobie Bóg, żeby w nim zamieszkała cała pełnia

zamieszkanie owej całej pełni w Jezusie było decyzją Boga Ojca zatem owej pełni Jezus nie posiadał zawsze .

2 Piotr 1: 4 przez które darowane nam zostały drogie i największe obietnice, abyście przez nie stali się uczestnikami boskiej natury, uniknąwszy skażenia, jakie na tym świecie pociąga za sobą pożądliwość.

Czy dzięki temu że chrześcijanie w Iw stali się uczestnikami boskiej natury sprawiła że sali się oni Bogami ???

" I rzekł Pan do Mojżesza: Oto, postanowiłem cię za Boga Faraonowi, a Aaron, brat twój, będzie prorokiem twoim."BG
Za Boga - w jego imieniu.
Po pierwsze tekst hebrajski nie zawiera frazy ,, w jego imieniu ''
" Pan odpowiedział Mojżeszowi: Oto Ja uczynię cię jakby Bogiem faraona, a Aaron, brat twój, będzie twoim prorokiem"BT
po drugie nie ma tam słowa ,, jakby ''

Czytaj dokładniej i rzetelniej ...

Mówisz o czymś innym.
Ja mówię o pozdrowieniu chrześcijańskim ,a Ty o wymienieniu osób.
Co ma piernik do wiatraka?

Czy gdzieś powiedziano :
"łaska i społeczność Abrahama niech będzie z wami wszystkimi"?
Mam wrażenie ,ze znowu Sobie żartujesz.
Co to za argumenty???
Proszę o powage.
Tekst 2 Kor nic nie mówi o tym aby łaska pochodziła od Ducha św , co ci udowodniłem cytując tekst grecki . Powtarzam jeszcze raz wymienienie obok siebie 3 podmiotów nie jest żadnym dowodem aby te 3 podmioty w rzeczywistości był jednym podmiotem ..

Zupełnie nie rozumiem takiego typu uwagi.

Nie czy czytasz tego ,co Ci piszę.

POWTARZAM ,ŻE UWAŻAM SYNA,DUCHA i OJCA za trzy NIEZALEŻNE osoby.
Czy zatem każda z osób rozpatrywana pojedynczo jest Bogiem czy nie ?
יֵּשׁוּעַ הוּא הָאָדוֹן

adzient
Posty: 1912
Rejestracja: 06 cze 2009, 12:25
Lokalizacja: Elblag

Post autor: adzient »

David77,
Wybacz ale obowiązki nie pozwalają mi na przeczytanie postu.
postaram się jednak niebawem to zrobić.
Ograniczony czas pozwala mi na prowadzenie rozmowy w tylko jednym wątku.
Pech sprawił ,że jest to watek inny. ;-)
Pozdrawiam

adzient
Posty: 1912
Rejestracja: 06 cze 2009, 12:25
Lokalizacja: Elblag

Post autor: adzient »

Już jestem. ;-)
David77 pisze:
Werset ten był już wiele razy wyjaśniany , jest to cytat z Psal 45 który to pierwotnie odnosił się do Król Salomona
Czytając Psalm dochodzę do wniosku ,że ukazuje on nie Salomona lecz Chrystusa.
Wiele Psalmów wskazywało na Chrystusa przedstawiając Jego poczynania.
Zawierały więc element prorocki.
Ten Psalm również wskazuje na Chrystusa i nawet nie widzę tam żadnej aluzji do Salomona.

Widzę ,że Tobie zależy na tym aby umniejszyć wartość prorocką. Niestety wiele Psalmów wskazywało na Chrystusa i wszystkie się wypełniły.
We wspomnianym Psalmie mowa jest o Chrystusie.To On został nazwany Bogiem i prawidłową wykładnię pozwalającą zrozumieć jego sens przedstawia Paweł identyfikując bohatera Psalmu z Chrystusem. Ciekawe jest to ,że Paweł tylko cytuje słowa wypowiedziane przez Jahwe.
Zatem nie wiem jak bardzo byś chciał odwrócić proste znaczenie prorockiego Psalmu mnie w to nie wciągniesz.
Psalm jest proroctwem wskazującym na Chrystusa i to proroctwo zostało wypełnione przy wniebowzięciu Pana.Tam Ojciec nazywa Syna Bogiem.
David77 pisze: Biblista B.W. Westcott stwierdza, że w aspekcie słownictwa i gramatyki dopuszczalne są dwa tłumaczenia(" Tron Twój o Boże", "Dlatego o Boże Twój Bóg") (" Twoim tronem jest Bóg", " Dlatego Bóg, właśnie Twój Bóg"). Biorąc pod uwagę do kogo pierwotnie ten tekst dotyczy biblista ten uważa za lepsze to drugie tłumaczenie, które podkreśla ,że władza królewska w tym przypadku pochodzi od Boga, który jest źródłem i zachowawcą królestwa zarówno króla izraelskiego jak i Chrystusa. Takie tłumaczenie lepiej pasuje do kontekstu z księgi psalmów
Wszystkie przekłady polskie są zgodne dlatego nie bardzo rozumiem dlaczego miałbym przyjmować tłumaczenie kogoś ,kto z zasady zapewne odrzuca bóstwo Chrystusa.
Wielu pseudo biblistów wywraca teksty twierdząc różne rewolucyjne tezy ponieważ niektórym nie wystarcza słowo Boże takie ,jakie jest i chcieliby zmienić jego proste znaczenie.
Jeżeli nie potrafią udowodnić swoich tez ,jak to czynią antytrynitarze, próbują zmienić tekst źródłowy.
Jakie ma dla mnie znaczenie fakt ,że jeden biblista twierdzi coś innego z czym nie zgadza się większość? Dlaczego akurat jemu mam ufać?
Dlaczego Ty jemu ufasz? Ponieważ to Ci zapewne pasuje.
Nie na tym powinna polegać merytoryczna dyskusja.
Obracajmy się w kręgu źródłowym jaki mamy dostępny.
W pewnej organizacji ,każdy wie o jaką chodzi, przedstawia się takie rewolucje ,które są potrzebne aby obronić teorię antytryn..ną ,które nie pochodzą z biblii.Część z nich to fantazje.

Jeżeli tak będziemy „opierać” się na Piśmie daleko zajdziemy.
Ja w to nie wchodzę.
To forum słynie z tego ,że prezentuje się tu nieprawdziwe informacje dotyczące tłumaczeń umniejszające boskość Chrystusa. Wiadomo mało kto to sprawdza zatem można manipulować do woli.
Ja do tego przywykłem dlatego podziękuję chyba za krótką rozmowę.

Jeżeli chodzi o kontekst Ps 45 to nazywa on Bogiem podmiot opisywany.
Identycznie to robi Paweł w liście do Hebr.dodając ,że tak wypowiedział się Jahwe

Zatem możesz przedstawiać dowolne tłumaczenia ,które pasują do Twojej tezy ale ja się na to nie nabiorę.
David77 pisze: Jak łatwo zauważyć psalmista zwraca się do króla który w jego ocenie był najpiękniejszym w śród ludzi , był on tym którego pobłogosławił Bób , zatem
Tak.Tak.
Mów mi więcej.
Zatem wszystkie proroctwa nie są proroctwami i są kierowane do ludzi żyjących w czasie spisywania.
Król Babiloński spadł z nieba (Iz 14,12)
Próbował wstąpić na niebiosa (w.13)
Był w Edenie (Ez 28,13)
Według w.12 był „odbiciem doskonałości, pełnym mądrości i skończonego piękna(…)”
Zapewne też powiesz ,że chodzi tu tylko o króla babilońskiego?
Napisz mi proszę kiedy był on w niebie bo nie kojarzę. :mrgreen:
„ Między siebie dzielą szaty moje I o suknię moją los rzucają.”Ps 22,19
Zapewne powiesz ,że w tym tekście chodzi o szaty Salomona lud Dawida?
Tak to się rozmawia z antytryn…ami.
David77 pisze: (…)wobec tych faktów to nie Bóg zwraca się według psalmu tego do króla lecz psalmista ..
Chyba żartujesz???
Cytuję ponownie:

„(7) O aniołach wprawdzie mówi: Aniołów swych czyni On wichrami, a sługi swoje płomieniami ognia; (8) lecz do Syna: Tron twój, o Boże, na wieki wieków, Berłem sprawiedliwym berło Królestwa twego.”
Zatem w omawianym tekście Bóg mówi najpierw o aniołach później do Jezusa tytułując Go Bogiem
Tekstem z Hebr PAWEŁ KOMENTUJE PRAWIDŁOWE ZROZUMIENIE PSALMU 45 przedstawiając go jako proroctwo wskazujące nie na Salomona lecz Jezusa.

Wybacz ale zaufam Pawłowi jako lepszemu teologowi.
David77 pisze:
Powtarzanie mantry niczego tutaj nie zmieni jeżeli Jezus zwraca się w niebie do Boga to jako pełni osobowy byt tak czy nie ? (…)
Oczywiście ,że tak.Jako w pełni osobowy byt,To pisałem Ci już podając tekst Kol 2,9.

Nie rozumiem jak możesz po wypowiedzeniu tylu słów zadawać tego typu pytanie? ;-)
Kilka razy pisałem Ci ,że jak mężczyzna i żona są bytami tak osoby boskie.
David77 pisze: gdzie wyczytałeś że w Bogu są osoby? albo że Bóg i jego osobowość to już nie to samo
Myślę ,że faktycznie powtarzanie tego samego nie ma sensu.
Odpowiem więc pytaniem ,bo szkoda słów:

Gdzie wyczytałeś ,że w małżeństwie są dwie osoby albo , małżeństwo, osobowość męża i żony to nie to samo.

Podpowiadam:
1-Powt 6,4 (Echad)
2-rodz 2,24 (Echad)
David77 pisze: Każdy myślący człowiek wie że określenie a ci dwoje staną się jednym ciałem nie należy pojmować dosłownie lecz chodzi tutaj o symboliczne ciało . Kiedy mąż z żoną stają się jednym ciałem ?
Gratulacje.
Wreszcie do tego doszedłeś.
Podobnie jest z Bogiem.
Długo kazałeś mi czekać.

Zatem troje są jednym Bogiem.
Myślę ,że teraz już pojąłeś?
David77 pisze: W Małżeństwie żona jest żoną a mą jest mężem zatem mamy dwoje ludzi przekładając to na Syn Boga jest synem zaś Bóg Ojciec jest Bogiem , gdyby syn był tym samym Bogiem co Bóg Ojciec sam dla siebie był by Ojcem jak i Synem :-D
Próbujesz Sobie zadrwić ale robisz to bardzo nie udolnie.
Może to i dobrze ,że brakuje Ci wprawy. :mrgreen:

Porównajmy zatem Twoje słowa do rzeczywistości:

W chrześcijaństwie Syn jest Synem ,a Ojciec jest Ojcem.Zatem mamy dwie osoby.
Przekładając to na przykład ludzki gdyby mąż był tym samym ciałem co żona zapewne byłby żoną będąc jednocześnie mężem bo to jest jego priorytetowa powinność. :mrgreen:

A jednak dwoje nazwano jednym ciałem.
Podobnie troje nazwano jednym duchem.
David77 pisze:
Związek małżeńskie obojga ludzi jest owym symbolicznym jednym ciałem , bez związku obojga ludzi nie ma tez owego jednego ciała .
Podobnie jest z Bogiem.
Są to trzy zgodne osoby mające jeden cel.
Podobnie jak w idealnym małżeństwie.
Nie przesadzam nawet z porównaniem:
„Aby wszyscy byli jedno, jak Ty, Ojcze, we mnie, a Ja w tobie, aby i oni w nas jedno byli, aby świat uwierzył, że Ty mnie posłałeś.”Jan 17,21
Na tym ma polegać jedność osób boskich ,jedność kościoła i jedność w małżeństwie.
Jedność nie osobowa lecz posiadająca szersze znaczenie - emocjonalne i czynne.
"Siedmiu Adwentystów któregoś tam dnia "

adzient
Posty: 1912
Rejestracja: 06 cze 2009, 12:25
Lokalizacja: Elblag

Post autor: adzient »

David77 pisze:Cytat:

Zatem dwie niezależne osoby (mąż i żona) są jednym ciałem (człowiekiem)
Trzy niezależne osoby (Kol 2,9) są jednym Bogiem.


Nie jednym człowiekiem lecz dwojgiem ludzi :-D
W myśl Pisma są jednym człowiekiem/ciałem :
" złączy się z żoną swoją, i staną się jednym ciałem."Rodz 2,24

Walczysz tylko nie wiem o jaką ideę.

Siebie męczysz,
mnie męczysz
i innych męczysz. :-P

David77 pisze:
Nie podałeś ani jednego tekst aby udowodnić że osoby przed Jezusem które zostały wzbudzone z martwych już więcej nie umarły
Zatem kogo ma na myśli tekst :
" (18) Wozy Boże niezliczone, mnóstwo tysięcy;Pan przybył z Synaju do świątyni. (19) Wstąpiłeś na wysokość, wiodłeś z sobą jeńców, Wziąłeś ludzi; nawet oporni mieszkają u Pana, Boga"Ps 68,18-19?
Co stało się z osobami ,które zmartwychwstały razem z Chrystusem i poszły zwiastować ewangelię do miasta? Czy po otrzymaniu nagrody (zmartwychwstanie) i spełnieniu misji (ewangelizacja) ponownie musiały umrzeć?
David77 pisze: A nikt nie wstąpił do nieba, tylko Ten, który zstąpił z nieba, Syn Człowieczy,
Podałeś mi tekst z czasów życia Chrystusa ,a o ile wiem podawane przeze mnie teksty mówiły o ludziach zmartwychwstałych po zmartwychwstaniu Pana.
Poza tym tekst z Jana 3 mówi o czymś innym. Czytaj kontekst.
Tekst nie mówi o wstąpieniu do nieba lecz o wiedzy ,którą przyniósł Chrystus z nieba.
Wers poprzedzający – „ Jeśli nie wierzycie, gdy wam mówiłem o ziemskich sprawach, jakże uwierzycie, gdy wam będę mówił o niebieskich?”.
Zatem nie chodzi o wstąpienie lecz o objawienie nieba na ziemi i w tym Jezus był pierwszy i nawet jedyny.

David77 pisze: Mam do ciebie prośbę zanim walniesz kolejną gafę to najpierw sprawdź co dokładnie jest napisane w Biblii

Kol 1:19 ponieważ upodobał sobie Bóg, żeby w nim zamieszkała cała pełnia

zamieszkanie owej całej pełni w Jezusie było decyzją Boga Ojca zatem owej pełni Jezus nie posiadał zawsze .
Tekst odnosi się do człowieczeństwa i tylko.
To tam po narodzeniu w Betlejem miała zamieszkać boskość
.Boskość ,którą Chrystus miał od wieków.
Na Jego odwieczną boskość wskazuje Iz9,5 i Fil 2,6-8
List do Filipian przedstawia boskość Chrystusa z której On nie korzystał na ziemi. Zatem miał ją ale nie próbował skorzystać .List przedstawia ową boskość w momencie przyjścia na ziemię jako coś nieodłącznego.
Kol 1 odnosi Się do życia ziemskiego .Czytaj kontekst. On na to wskazuje.
(„19) ponieważ upodobał sobie Bóg, żeby w nim zamieszkała cała pełnia boskości (20) i żeby przez niego wszystko, co jest na ziemi i na niebie, pojednało się z nim dzięki przywróceniu pokoju przez krew krzyża jego. (21) I was, którzy niegdyś byliście mu obcymi i wrogo usposobionymi, a uczynki wasze złe były, (22) teraz pojednał w jego ziemskim ciele przez śmierć, aby was stawić przed obliczem swoim jako świętych i niepokalanych, i nienagannych,(…)”

Poza tym często spotykamy stwierdzenia mówiące raz ,ze daną rzecz uczynił Ojciec ,później o tym samym jest powiedziane ,że zrobił to Syn.
Np. raz powiedziano ,że Chrystusa posłała Ojciec ,innym razem ,że ofiarował się Chrystus Sam z własnej woli.
Teksty mogę podać jeśli potrzeba taka zaistnieje.

Często nazywa się Ducha - Duchem Pana,Duchem Jahwe lub Duchem Chrystusowym.
Zatem widzimy tu element zgodności gdzie nie ważne jest kto daną czynność czyni lub słowa wypowiada.Zawsze chodzi o jednego Boga.

Paweł nawet powiedział ,że jedyną skałą Jahwe, która prowadziła Izrael przez pustynię był Chrystus.(1Kor 10,4)
I co Ty na to?

Powiedziano ,że wszystkie grzech będą wybaczone ale grzech przeciwko Duchowi już nie.
Dlaczego grzech przeciwko Ojcu ma być wybaczony ,a przeciwko Duchowi już nie ?
Antytrynitarze powinni wywnioskować stąd ,że Duch jest ważniejszy od Ojca.
Takiej wagi są właśnie argumenty anty..rzy.
Pozdrawiam
Mam mało czasu i nie mogę sobie pozwolić na tak długą dyskusję.

adzient
Posty: 1912
Rejestracja: 06 cze 2009, 12:25
Lokalizacja: Elblag

Post autor: adzient »

David77 pisze:2 Piotr 1: 4 przez które darowane nam zostały drogie i największe obietnice, abyście przez nie stali się uczestnikami boskiej natury, uniknąwszy skażenia, jakie na tym świecie pociąga za sobą pożądliwość.

Czy dzięki temu że chrześcijanie w Iw stali się uczestnikami boskiej natury sprawiła że sali się oni Bogami ???
Myślę ,że znasz odpowiedź na Swoje pytanie.

Jest różnica pomiędzy posiadaniem jednego elementu boskiego ,a byciem Bogiem.
O Chrystusie powiedziano ,że jest Bogiem ,a nie ,że posiada taki element.

My możemy nabyć pewne cechy ale nie będziemy nigdy bogami.
Taką cechą według Ps 2 jest władza sądzenia ,którą posiadają tylko stworzenia wyższego rzędu.
Dlatego w Psalmie użyto słowo Elohim , przez które błędnie jest przypisywana boskość ludziom.
David77 pisze:Cytat:


" I rzekł Pan do Mojżesza: Oto, postanowiłem cię za Boga Faraonowi, a Aaron, brat twój, będzie prorokiem twoim."BG
Za Boga - w jego imieniu.


Po pierwsze tekst hebrajski nie zawiera frazy ,, w jego imieniu ''
...ale znaczenie jest podobne.
Chodzi o wykonanie woli Boga JHWH ,a nie woli boga-Mojżesza.
Proponuję skończyć z tym przykładem ponieważ jest żenujący. :mrgreen:
David77 pisze:
Tekst 2 Kor nic nie mówi o tym aby łaska pochodziła od Ducha św , co ci udowodniłem cytując tekst grecki . Powtarzam jeszcze raz wymienienie obok siebie 3 podmiotów nie jest żadnym dowodem aby te 3 podmioty w rzeczywistości był jednym podmiotem ..
Gdyby nie był to dowód słowa te byłyby bluźnierstwem.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Krystian
Posty: 5082
Rejestracja: 17 gru 2011, 15:31

Post autor: Krystian »

adzient pisze:Zatem troje są jednym Bogiem.
Myślę ,że teraz już pojąłeś?
W różnego rodzaju trójce wierzyli tylko poganie.
Nigdy tego nie czynili Żydzi ani Chrystianie.
Trynitarze nie potrafią jej udowodnić na podstawie Pisma Świętego, dlatego kombinują jak Ty.
Kłamstwo CK:
"Co najważniejsze, czasopismo to umacnia zaufanie do danej przez Stwórcę obietnicy, że zanim przeminie to pokolenie pamiętające wydarzenia z roku 1914, nastanie nowy świat, w którym zapanuje pokój i bezpieczeństwo" ( Przebudźcie się 8 stycznia 1991 nr 1 )

Awatar użytkownika
David77
Posty: 3720
Rejestracja: 19 mar 2011, 11:07
Lokalizacja: MÜNCHEN

Post autor: David77 »

adzient,

Czytając Psalm dochodzę do wniosku ,że ukazuje on nie Salomona lecz Chrystusa.
Wiele Psalmów wskazywało na Chrystusa przedstawiając Jego poczynania.
Zawierały więc element prorocki.
Ten Psalm również wskazuje na Chrystusa i nawet nie widzę tam żadnej aluzji do Salomona.
Widzę ,że Tobie zależy na tym aby umniejszyć wartość prorocką. Niestety wiele Psalmów wskazywało na Chrystusa i wszystkie się wypełniły.
We wspomnianym Psalmie mowa jest o Chrystusie.To On został nazwany Bogiem i prawidłową wykładnię pozwalającą zrozumieć jego sens przedstawia Paweł identyfikując bohatera Psalmu z Chrystusem. Ciekawe jest to ,że Paweł tylko cytuje słowa wypowiedziane przez Jahwe.
Zatem nie wiem jak bardzo byś chciał odwrócić proste znaczenie prorockiego Psalmu mnie w to nie wciągniesz.
Psalm jest proroctwem wskazującym na Chrystusa i to proroctwo zostało wypełnione przy wniebowzięciu Pana.Tam Ojciec nazywa Syna Bogiem.
Istnieje coś takiego jak czytanie ze zrozumieniem , gdyby zatem przyjąć twój sposób myślenia to wyjdzie nam że Bóg namaścił drugiego Boga :-D , nie raz się zastanawiam jak można tak płytko myśleć , bardziej oświeceni trynitarze unikają tego tekstu gdyż jak sami przyznają , powołując się na Psal 45 można jedynie udowodnić politeizm a nie trynitaryzm

Wszystkie przekłady polskie są zgodne
dlatego nie bardzo rozumiem dlaczego miałbym przyjmować tłumaczenie kogoś ,kto z zasady zapewne odrzuca bóstwo Chrystusa.
Wielu pseudo biblistów wywraca teksty twierdząc różne rewolucyjne tezy ponieważ niektórym nie wystarcza słowo Boże takie ,jakie jest i chcieliby zmienić jego proste znaczenie.
Jeżeli nie potrafią udowodnić swoich tez ,jak to czynią antytrynitarze, próbują zmienić tekst źródłowy.

Bark słów czy ty czytasz dokładnie to co piszę ? sprawdźmy rzetelność i zgodność tekstu polskiego

Psal 45 : 8 Miłujesz sprawiedliwość, wstrętna ci nieprawość, dlatego Bóg, twój Bóg, namaścił ciebie olejkiem radości hojniej niż równych ci losem; BT

Hebr 1:9 Umiłowałeś sprawiedliwość, a znienawidziłeś nieprawość, dlatego namaścił Cię, Boże, Bóg Twój olejkiem radości bardziej niż Twych towarzyszy. BT

Odpowiedz mi jak to się stało że w tym samym tłumaczeniu biblii mamy dwa warianty tłumaczenie frazy : ( אֱלֹהִים אֱלֹהֶיךָ) Bóg TWÓJ Bóg , Boże Bóg TWÓJ . Według tłumaczy biblii Tysiąclecia jak i Warszawskiej w przypadku Psalmu 45 :8 króla namaścił Bóg

zaś w cytowanym Psal według listu do Hebrajczyków Boga namaścił jego Bóg ,, namaścił się Boże Twój Bóg . Czy potrafisz mi wyjaśnić ową niekonsekwencje ? i udowodnić że w Hebr 1 :9 pierwsze Theos należy oddać przez wołacz ????
Jakie ma dla mnie znaczenie fakt ,że jeden biblista twierdzi coś innego z czym nie zgadza się większość? Dlaczego akurat jemu mam ufać?
Dlaczego Ty jemu ufasz? Ponieważ to Ci zapewne pasuje.
Nie na tym powinna polegać merytoryczna dyskusja.
Obracajmy się w kręgu źródłowym jaki mamy dostępny.
W pewnej organizacji ,każdy wie o jaką chodzi, przedstawia się takie rewolucje ,które są potrzebne aby obronić teorię antytryn..ną ,które nie pochodzą z biblii.Część z nich to fantazje.
Przecież mamy tłumaczenia również Żydowskie jak i naukowe opracowanie tekstu interlinearnego wyd Vocatio co ciekawe to wydanie jest tłumaczeniem trynitarzy :-D

Interlinearny przekład ST wyd Vocatio

Psl45 7,8 כִּסְאֲךָ אֱלֹהִים עוֹלָם וָעֶד שֵׁבֶט מִישֹׁר שֵׁבֶט מַלְכוּתֶךָ׃

Tronem twoim Bóg na wieki i na zawsze , berłem prawości berło królestwa twego

8 . אָהַבְתָּ צֶּדֶק וַתִּשְׂנָא רֶשַׁע עַל-כֵּן מְשָׁחֲךָ אֱלֹהִים אֱלֹהֶיךָ שֶׁמֶן שָׂשׂוֹן מֵחֲבֵרֶיךָ׃
umiłowałeś sprawiedliwość i znienawidziłeś nieprawość , dlatego namaścił cię Bóg twój Bóg olejkiem radości bardziej niż towarzyszy twoich ..

Tłumaczenie z tekstu hebrajskiego powinno być zawsze zgodne z kontekstem , a na co wskazuje kontekst ?

Psl 45 : (1) Przewodnikowi chóru. Na nutę: "Lilie..." Pieśń pouczająca synów Koracha. Pieśń miłosna. (2) Serce moje wezbrało miłym słowem: Opowiem czyny moje królowi. Język mój jest jak rylec biegłego pisarza... (3) Najpiękniejszy jesteś wśród ludzi; Rozlany jest wdzięk na wargach twoich, Dlatego Bóg pobłogosławił cię na wieki.
W pewnej organizacji ,każdy wie o jaką chodzi, przedstawia się takie rewolucje ,które są potrzebne aby obronić teorię antytryn..ną ,które nie pochodzą z biblii.Część z nich to fantazje.

Jaką masz na myśli organizacje ? czy tzw KAD7 który twierdzi że pojednanie człowieka z Bogiem nastąpiło dopiero w 1884 r :-D członkom tzw kościoła wbija się do głowy że obowiązuje ich jedynie to co jest napisane w Dekalogu a reszta ich nie obowiązuje ? Upss o dziesięcinie to raczej nic nie jest wspomniane w Dekalogu :-D ale co tam ślepo wierzący nie myślą ;-)
Jeżeli tak będziemy „opierać” się na Piśmie daleko zajdziemy.
Ja w to nie wchodzę.
To forum słynie z tego ,że prezentuje się tu nieprawdziwe informacje dotyczące tłumaczeń umniejszające boskość Chrystusa. Wiadomo mało kto to sprawdza zatem można manipulować do woli.
Ja do tego przywykłem dlatego podziękuję chyba za krótką rozmowę.
osoba która nie sprawdza tekstów biblijnych i wierzy ślepo we wszystko jesteś ty sam , podałem ci wiele tekstów biblijnych których nawet nie skomentowałeś , więc co można by o takim człowieku pomyśleć zastanów się sam .
Jeżeli chodzi o kontekst Ps 45 to nazywa on Bogiem podmiot opisywany.
Identycznie to robi Paweł w liście do Hebr.dodając ,że tak wypowiedział się Jahwe
Zatem możesz przedstawiać dowolne tłumaczenia ,które pasują do Twojej tezy ale ja się na to nie nabiorę.
Psal 45 :3 Najpiękniejszy jesteś wśród ludzi; Rozlany jest wdzięk na wargach twoich, Dlatego Bóg pobłogosławił cię na wieki.

Rozumiesz że wierzysz iż Bóg pobłogosławił jak i namaścił samego siebie czy tak :-D

Jak łatwo zauważyć psalmista zwraca się do króla który w jego ocenie był najpiękniejszym w śród ludzi , był on tym którego pobłogosławił Bóg
Tak.Tak.
Mów mi więcej.
Zatem wszystkie proroctwa nie są proroctwami i są kierowane do ludzi żyjących w czasie spisywania.
Król Babiloński spadł z nieba (Iz 14,12)
Próbował wstąpić na niebiosa (w.13)
Był w Edenie (Ez 28,13)
Według w.12 był „odbiciem doskonałości, pełnym mądrości i skończonego piękna(…)”
Zapewne też powiesz ,że chodzi tu tylko o króla babilońskiego?
Napisz mi proszę kiedy był on w niebie bo nie kojarzę
Małe dzieci czytające biblie wiedzą że postępowanie króla babińskiego zostało przyrównane do postępowania szatana :-D dziwię się bardzo jak możesz wyciągać tak płytkie wnioski ?
„ Między siebie dzielą szaty moje I o suknię moją los rzucają.”Ps 22,19
Zapewne powiesz ,że w tym tekście chodzi o szaty Salomona lud Dawida?
Tak to się rozmawia z antytryn…ami.
Każdy z Psalmów o znaczeniu prorockim najpierw odnosił się do autora a posiniej do Chrystusa

Psl 69 jest niewątpliwie zapowiedzią tego co miało się przydarzyć Chrystusowi .

Psal 69:6 Boże, Ty znasz głupotę moją, A winy moje nie są ci tajne.

Czy te słowa odnoszą się do Chrystusa ??? :-D ot twoje rozumowanie

wobec tych faktów to nie Bóg zwraca się według psalmu tego do króla lecz psalmista ..

Chyba żartujesz???
Cytuję ponownie:
„(7) O aniołach wprawdzie mówi: Aniołów swych czyni On wichrami, a sługi swoje płomieniami ognia; (8) lecz do Syna: Tron twój, o Boże, na wieki wieków, Berłem sprawiedliwym berło Królestwa twego.”
Zatem w omawianym tekście Bóg mówi najpierw o aniołach później do Jezusa tytułując Go Bogiem
Tekstem z Hebr PAWEŁ KOMENTUJE PRAWIDŁOWE ZROZUMIENIE PSALMU 45 przedstawiając go jako proroctwo wskazujące nie na Salomona lecz Jezusa.
Wybacz ale zaufam Pawłowi jako lepszemu teologowi.
Ja o gruszce cy o pietruszce Kto napisał PSALM i kto mówi w nim że opisany Król został pobłogosławiony przez BOGA i maścił go JEGO BÓG ???


Powtarzanie mantry niczego tutaj nie zmieni jeżeli Jezus zwraca się w niebie do Boga to jako pełni osobowy byt tak czy nie ?
Oczywiście ,że tak.Jako w pełni osobowy byt,To pisałem Ci już podając tekst Kol 2,9.
Fakt iż to Bogu upodobało się aby w Jezusie zamieszkała cała pełnia wskazuje na bardzo istotny czynnik Jezus owej pełni nie posiadał od wieczności , Jezus nie jest tym samym Bogiem co Bóg Ojciec

Nie rozumiem jak możesz po wypowiedzeniu tylu słów zadawać tego typu pytanie?
Kilka razy pisałem Ci ,że jak mężczyzna i żona są bytami tak osoby boskie.
Mąż i żona to zawsze dwoje ludzi a nie jeden i ten sam człowiek

Jezus i Bóg to dwa różne od siebie byty ale nie jeden i ten sam Bóg . Czy teraz rozumiesz ? :-D

Błąd jaki popełniają trynitarze polega na tym że oddzielają określenie osoba od Boga

w twierdzeniu iż Jezus nie jest tą samą osobą co Bóg przyznają nieświadomie iż Jezu nie jest tym samym Bogiem co Bóg Ojciec
Gdzie wyczytałeś ,że w małżeństwie są dwie osoby albo , małżeństwo, osobowość męża i żony to nie to samo.
Dziecko na poziomie 1 klasy szkoły podstawowej wie że do małżeństwa jest potrzebne dwoje osób inaczej nie można mówić o związku małżeńskim :-D
Podpowiadam:
1-Powt 6,4 (Echad)
2-rodz 2,24 (Echad)
I znowu ten sam błąd

Dal ciebie Bóg i jego Syn to ten sam Bóg ale mąż i żona to nie jeden i ten sam człowiek lecz dwoje ludzi :-D

W przypadku małżeństwa chodzi o jedność symboliczną a w przypadku Boga twoim zdaniem to już o jedność symboliczną nie chodzi ale jedność dosłowną ot cała twoje logika która nijak nie ma się do treści Pisma św

Czy Mąż i żona są jednym człowiekiem gdzie mąż jednocześnie jest żoną ?

Czy Bóg i jego Syn są jednym Bogiem gdzie Ojciec jest jednocześnie swoim Synem ?


Każdy myślący człowiek wie że określenie a ci dwoje staną się jednym ciałem nie należy pojmować dosłownie lecz chodzi tutaj o symboliczne ciało . Kiedy mąż z żoną stają się jednym ciałem ?
Gratulacje.
Wreszcie do tego doszedłeś.
Podobnie jest z Bogiem.
Długo kazałeś mi czekać.
Po twojej wypowiedzi wnioskuję iż nie rozumiesz tego co piszesz ale nich ci będzie cieszę się że przyznałeś mi racje że tak jak mąż i żona stanowią nie dosłownie lecz symbolicznie jedno ciało tak Bóg i jego syn nie są dosłownie jednym Bogiem lecz są jedno w spób symboliczny :-D


W chrześcijaństwie Syn jest Synem ,a Ojciec jest Ojcem.Zatem mamy dwie osoby.


każda z osób jest niezależnym bytem Ojciec to Bóg a syn to syn :-D w związku z tym tylko ten Bóg Ojciec jest wiecznym Bogiem nikt mu nie przekazał życia , ani też władzy nikomu również ni podlega nie ma nad sobą kogoś kto byłby jego Bogiem , tego niestety nie można powiedzieć o Synu
A jednak dwoje nazwano jednym ciałem
Podobnie troje nazwano jednym duchem.


Gdzie tak jest napisane że troje są jednym duchem ???? ;-)


Walczysz tylko nie wiem o jaką ideę.

Siebie męczysz,
mnie męczysz
i innych męczysz.
Nie wyłamuje się otwartych drzwi , nikt z apostołów nie uczył o pogańskiej trójcy taka nauka była dla nich całkiem obca . Nie rozumiem w jaki sposób miał bym się męczyć , czy pobudzenia cie do myślenia nazywasz męczeniem ???


Nie podałeś ani jednego tekst aby udowodnić że osoby przed Jezusem które zostały wzbudzone z martwych już więcej nie umarły
Zatem kogo ma na myśli tekst :
" (18) Wozy Boże niezliczone, mnóstwo tysięcy;Pan przybył z Synaju do świątyni. (19) Wstąpiłeś na wysokość, wiodłeś z sobą jeńców, Wziąłeś ludzi; nawet oporni mieszkają u Pana, Boga"Ps 68,18-19?
Co stało się z osobami ,które zmartwychwstały razem z Chrystusem i poszły zwiastować ewangelię do miasta? Czy po otrzymaniu nagrody (zmartwychwstanie) i spełnieniu misji (ewangelizacja) ponownie musiały umrzeć?
Po pierwsze gdybyś potrafił czytać ze zrozumieniem to postawił byś sobie pytanie , czy jest mowa o tym w których z listów że podczas zmartwychwstania Jezusa zostali wzbudzeni niektórzy ze zmarłych ?

Tutaj masz linka to sobie poczytaj - http://www.biblos.feen.pl/printview.php ... c8fc2aa29c
Podałeś mi tekst z czasów życia Chrystusa ,a o ile wiem podawane przeze mnie teksty mówiły o ludziach zmartwychwstałych po zmartwychwstaniu Pana.
Poza tym tekst z Jana 3 mówi o czymś innym. Czytaj kontekst.
Tekst nie mówi o wstąpieniu do nieba lecz o wiedzy ,którą przyniósł Chrystus z nieba.
Wers poprzedzający – „ Jeśli nie wierzycie, gdy wam mówiłem o ziemskich sprawach, jakże uwierzycie, gdy wam będę mówił o niebieskich?”.
Zatem nie chodzi o wstąpienie lecz o objawienie nieba na ziemi i w tym Jezus był pierwszy i nawet jedyny.

Jest to klasyczny przykład nadinterpretacji tego co zawiera wyżej wspomniany werset

Ew Jan 3:13 A nikt nie wstąpił do nieba, tylko Ten, który zstąpił z nieba, Syn Człowieczy,

czy jest tutaj mowa o zstąpieniu z nieba wiedzy ?
''
Wiedza w j greckim jest rzeczownikiem rż . zaś słowo ,,nikt '' jest przymiotnikiem rodzaju męskiego, wobec tego miał byś racje gdyby zdanie rozpoczynało się od frazy ,, i żadna nie wstąpiła do nieba'' Zatem określenie οὐδεὶς - nikt /żaden wskazuje na osoby a nie wiedzę

Gal 4:4 lecz gdy nadeszło wypełnienie czasu, zesłał Bóg Syna swego, który się narodził z niewiasty i podlegał zakonowi
Tekst odnosi się do człowieczeństwa i tylko.
To tam po narodzeniu w Betlejem miała zamieszkać boskość .Boskość ,którą Chrystus miał od wieków.
Na Jego odwieczną boskość wskazuje Iz9,5 i Fil 2,6-8
Ij kręcisz , wcześniej pisałeś że Jezus odłożył swoją boskość a teraz że boskość miała zamieszkać w Jezusie po jego narodzeniu się na ziemi ?? myśl nad tym co piszesz

Izaj 9:5

W najstarszym tłumaczeniu jakiem jest tekst grecki Septuaginty tego wersetu czytamy :


ὅτι παιδίον ἐγεννήθη ἡμῖν, υἱὸς καὶ ἐδόθη ἡμῖν, οὗ ἡ ἀρχὴ ἐγενήθη ἐπὶ τοῦ ὤμου αὐτοῦ, καὶ καλεῖται τὸ ὄνομα αὐτοῦ Μεγάλης βουλῆς ἄγγελος· αρχων ειρηνης πατηρ του μελλοντος αιωνος ἐγὼ γὰρ ἄξω εἰρήνην ἐπὶ τοὺς ἄρχοντας, εἰρήνην καὶ ὑγίειαν αὐτῷ.

Ponieważ dziecię narodziło się nam Syn dany nam ,którego władza powstała na ramieniu jego nazywa się imię jego Wielkiej rady anioł ( posłaniec ) Mocarz (władca ) pokoju Ojciec przyszłego wieku ja bowiem sprowadzę na przywódców pokój i zdrowie jego

Tekst Septuaginty jest bardzo interesujący ponieważ wyraża pogląd rozumowania owych tłumaczy jak oni w tamtym okresie czasu rozumieli tekst hebrajski Ks Izaj 9:5 :-D

Czy możesz odnieść do tego fragmentu w Septuagincie ?
Fil 2,6-8
List do Filipian przedstawia boskość Chrystusa z której On nie korzystał na ziemi. Zatem miał ją ale nie próbował skorzystać .List przedstawia ową boskość w momencie przyjścia na ziemię jako coś nieodłącznego.
Kol 1 odnosi Się do życia ziemskiego .Czytaj kontekst. On na to wskazuje.
(„19) ponieważ upodobał sobie Bóg, żeby w nim zamieszkała cała pełnia boskości (20) i żeby przez niego wszystko, co jest na ziemi i na niebie, pojednało się z nim dzięki przywróceniu pokoju przez krew krzyża jego. (21) I was, którzy niegdyś byliście mu obcymi i wrogo usposobionymi, a uczynki wasze złe były, (22) teraz pojednał w jego ziemskim ciele przez śmierć, aby was stawić przed obliczem swoim jako świętych i niepokalanych, i nienagannych,(…)”
Kontekst wskazuje na to iż Jezus nie był Bogiem , trudno sobie wyobrazić aby ktoś nie chciał być równym samemu sobie :-D Paweł nie napisał przecież ,, który chociaż był Bogiem ''
Poza tym często spotykamy stwierdzenia mówiące raz ,ze daną rzecz uczynił Ojciec ,później o tym samym jest powiedziane ,że zrobił to Syn.
Np. raz powiedziano ,że Chrystusa posłała Ojciec ,innym razem ,że ofiarował się Chrystus Sam z własnej woli.
Teksty mogę podać jeśli potrzeba taka zaistnieje.
Jezus był przedstawicielem Boga więc nie powinno cię dziwić że są takie teksty gdyż pełnią on wolę nie swoją ale swego Ojca

Paweł nawet powiedział ,że jedyną skałą Jahwe, która prowadziła Izrael przez pustynię był Chrystus.(1Kor 10,4)
I co Ty na to?
O powtarzaniu się jakiegoś tytułu już pisałem , Bóg stwierdza że poza nim nie ma innego zbawiciela , a w Ks Sędziów czytamy że ten sam Bóg posłał i Izraelowi Zbawiciela którym był Otaniel , czy był on Bogiem JHWH :-D

2 Piotr 1: 4 przez które darowane nam zostały drogie i największe obietnice, abyście przez nie stali się uczestnikami boskiej natury, uniknąwszy skażenia, jakie na tym świecie pociąga za sobą pożądliwość.

Czy dzięki temu że chrześcijanie w Iw stali się uczestnikami boskiej natury sprawiła że sali się oni Bogami ???
Myślę ,że znasz odpowiedź na Swoje pytanie.
Pytanie zadałem tobie a nie sobie no więc jak to jest ? czy fakt posiadania zupełnej boskiej natury uczyniła chrześcijan w I w jednym Bogiem ??

" I rzekł Pan do Mojżesza: Oto, postanowiłem cię za Boga Faraonowi, a Aaron, brat twój, będzie prorokiem twoim."BG
Za Boga - w jego imieniu.


Po pierwsze tekst hebrajski nie zawiera frazy ,, w jego imieniu ''

...ale znaczenie jest podobne.
Chodzi o wykonanie woli Boga JHWH ,a nie woli boga-Mojżesza.
Proponuję skończyć z tym przykładem ponieważ jest żenujący.
Liczy się fakt że człowiek może być nazwanym tym samym tytułem co sam Bóg ale nie być tym samym Bogiem

Tekst 2 Kor nic nie mówi o tym aby łaska pochodziła od Ducha św , co ci udowodniłem cytując tekst grecki . Powtarzam jeszcze raz wymienienie obok siebie 3 podmiotów nie jest żadnym dowodem aby te 3 podmioty w rzeczywistości był jednym podmiotem ..


Gdyby nie był to dowód słowa te byłyby bluźnierstwem.
Odsyłam cię do listów apostoła Pawła gdzie zawsze następie pisze :

1 Kor 1:1 Łaska wam i pokój od Boga, Ojca naszego, i Pana Jezusa Chrystusa

Gdyby Paweł wierzył że Duch św Jezus osobą to czy pomijał by go we wstępnych pozdrowieniach ?

napisałeś że chrześcijanie od samego początku wierzyli w trójcę więc teraz odpowiedz mi na pytanie , apostoł Paweł spotkał wierzących uczniów którzy nie słyszeli o istnieniu Ducha św

Dz 17 : 1) Podczas gdy Apollos przebywał w Koryncie, obszedł Paweł wyżynne okolice i przyszedł do Efezu, a spotkawszy niektórych uczniów, (2) rzekł do nich: Czy otrzymaliście Ducha Świętego, gdy uwierzyliście? A oni mu na to: Nawet nie słyszeliśmy, że jest Duch Święty.

Czy według ciebie wierzyli oni że Duch św jest Bogiem ale nie słyszeli oni o jego istnieniu ?

Ps. na przyszłość staraj się skoncentrować na jednym wersecie który można dogłębnie omówić .
יֵּשׁוּעַ הוּא הָאָדוֹן

ODPOWIEDZ

Wróć do „Trójca Święta”