Jednorodzony Syn a Trójca

Moderatorzy: kansyheniek, Bobo, booris, Junior Admin, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ShadowLady86
Posty: 4435
Rejestracja: 14 sty 2012, 10:11

Post autor: ShadowLady86 »

Lukian pisze:Ale nie nazaywa Go tu swoim Panem
Jezus tytułuje Boga Panem, sam od siebie, nie posługując się fragmentem ST. Tym samym uznaje Go za Pana. Proste.

Czy chcesz powiedzieć, że Maria nie była matką Jezusa, bo nigdy nie określił jej "swoją matką". Albo w ogóle nie zwracał się do niej per matko, tylko niewiasto, co jest niezbitym dowodem, że uważał ją za niewiastę, ale nie za matkę.

Niestety dla Twojej hipotezy, Jezus kilkakrotnie w NT określa Boga Panem, co najmniej dwa razy nie odwołując się do ST.
Lukian pisze:tutaj wyraźnie Jezus mówi o Mojżeszu że nazywa Boga Panem
Nie. Jezus powiedział, że Mojżesz określił Pana jako Boga Abrahama i Jakuba.

Natomiast w tym zdaniu Jezus określił Ojca właśnie jako Pana. Określenie "Pana" to określenie, które Bogu dał w tym wersecie Jezus.
1.Ludzie są głupi: niemal we wszystko uwierzą, bo chcą, żeby to była prawda, lub dlatego, że się obawiają, iż może to być prawda.
2.Najlepsze intencje mogą spowodować największe szkody.
3.Uczucia rządzą rozumem.
4.W przebaczeniu tkwi magia, która uzdrawia. W przebaczeniu, które dajesz, a zwłaszcza w tym, które uzyskujesz.
5.Zważaj na to, co ludzie czynią, a nie tylko na ich słowa, bo czyny zdradzą kłamstwo.
6.Możesz się podporządkować wyłącznie władzy rozumu. [...]



[center]Administrator tego forum przy pracy![/center]

Awatar użytkownika
David77
Posty: 3720
Rejestracja: 19 mar 2011, 11:07
Lokalizacja: MÜNCHEN

Post autor: David77 »

Lukian,

Jezus jest nazwany pierworodnym w dwóch znaczeniach
1.Pierworodny wśród zmartwychwstałych - ale On zmartwychwstał własną moca
jako Katolik powinieneś od czasu do czasu sprawdzić jak twój kościół tłumaczy określenie ,, Pierworodny z umarłych ''


W komentarzu do wersety z listu Kolosan czytamy :

"Pierworodnym spośród umarłych" (por. Ap 1,5) jest Chrystus - Nowy Adam, pierwszy zmartwychwstały, dzięki któremu wszyscy zmartwychwstaną (por. Rz 8,11; 1 Kor 15,22.45).

a tutaj sam sobie możesz sprawdzić po lewej stronie :-D

http://biblia.deon.pl/rozdzial.php?id=1397

2.Pierworodny stworzenia - ale On jest stwórcą wszystkiego
Twoje prywatne wnioski mają tyle do siebie że są sprzeczne z tym czego uczy Pismo św

Hebr 1: 1,2 (1) Wielokrotnie i na różne sposoby przemawiał niegdyś Bóg do ojców przez proroków, (2) a w tych ostatecznych dniach przemówił do nas przez Syna. Jego to ustanowił dziedzicem wszystkich rzeczy, przez Niego też stworzył wszechświat. BT

Nieżyjący już Profesor Remigiusz Popowski do tego wersetu w interlinii grecko-polskiej w uwadze marginesowej zamieścił taką o to notatkę

1:2 chodzi o pośrednictw Syna w stwarzaniu podobnie jak 1 Kor 8:6 lub ew Jan 1:3

Gdyby Paweł chciał napisać że Jezus jest władcą stworzenia to tak by napisał

ὁ Δεσπότης τῆς Κτίσεως, jednak taka myśl o Chrystusie była Pawłowi całkowicie obca ..
a ile lat miał Ojciec kiedy zrodził Syna ?
- zastanów się nad odpowiedzią , a poznasz bezsens swojego stwierdzenia
Biblia nie podaje dokładnie czasu kiedy to Syn Boga został powołany do istnienia , nie podaje również czasu kiedy zostali stworzeni aniołowie :-D co nie znaczy że są oni Bogu współwieczni , no cóż tak nad tym pewnie też się nie zastanawiałeś dlatego sam możesz stwierdzić jak płytko myślisz ..
ale sam miał udział we własnym wskrzeszeniu /:
"Życie moje oddaję, aby je... znów odzyskać... Mam moc je oddać i mam moc je znów odzyskać" (J 10, 17-18). "Wierzymy, że Jezus istotnie umarł i zmartwychwstał" (1 Tes 4, 14).
Skoro Jezus był umarły jak sam o sobie mówi to zam siebie nie mógł wskrzesić z martwych , to tak na marginesie .

Gal 1:1 ) Paweł, apostoł nie od ludzi ani przez człowieka, lecz przez Jezusa Chrystusa i Boga Ojca, który go wzbudził z martwych,

Dz 2; ) 22Mężowie izraelscy! Posłuchajcie tych słów: Jezusa Nazareńskiego, męża, którego Bóg wśród was uwierzytelnił przez czyny niezwykłe, cuda i znaki, jakie Bóg przez niego między wami uczynił, jak to sami wiecie, (23) gdy według powziętego z góry Bożego postanowienia i planu został wydany, tego wyście rękami bezbożnych ukrzyżowali i zabili; (24) ale Bóg go wzbudził, rozwiązawszy więzy śmierci, gdyż było rzeczą niemożliwą, aby przez nią był pokonany.

Zacytuj mi jeden werset biblijny gdzie apostołowie nauczali iż tak naprawdę to Jezus nie umarł tylko sam siebie wzbudził z martwych :-D

Od kiedy to Elohim oznacza osoby ???
sufiks -im wykazuje na liczbę mnogą
najpierw jak chcesz ze mną dyskutować na temat gramatyki j . hebrajskiego obejrzyj kilka razy filmik do którego podałem linka .

No cóż j hebrajski posiada wiele rzeczowników które mają końcówkę ,, im '' charakterystyczną dla lm a są w lp .. i tak właśnie jest z rzeczownikiem Elohim .

פָּנִים - twarz L.p posiada końcówkę,, im''
צָהֳרַיִם południe ( jako środek dnia ) posiada końcówkę ,, im ''

יְרוּשָׁלַיִם Jerozolima posiada końcówkę ,, im

Rzeczownik w j hebrajskim posiada trzy charakteryzujące go cechy:

1. Otrzymuje przyrostek (końcówkę) w liczbie mnogiej,
2. Czasownik występujący koło niego jest w liczbie mnogiej,
3. Także określający go przymiotnik jest w liczbie mnogiej.

Aby więc precyzyjnie określić czy słowo Elohim w języku hebrajskim oznacza „Boga” w liczbie pojedynczej, czy „bogów” w liczbie mnogiej, musimy nie tylko patrzeć na końcówkę -im tego wyrazu, lecz także na przymiotniki i czasowniki towarzyszące temu słowu. Jeśli przymiotniki i czasowniki występują w formie liczby mnogiej, to wtedy jesteśmy zmuszeni do wyciągnięcia wniosku, że słowo Elohim jest także liczbą mnogą.

Jednakże, jeżeli przymiotniki i czasowniki są w liczbie pojedynczej, to z całą pewnością będziemy wiedzieć, że Elohim oznacza pojedynczego Boga.

Lukian stwierdziłeś powyżej że Jezus nigdy nie nazwał Boga Panem podałem ci werset biblijny i czekam teraz abyś przyznał że się myliłeś :-D
יֵּשׁוּעַ הוּא הָאָדוֹן

adzient
Posty: 1912
Rejestracja: 06 cze 2009, 12:25
Lokalizacja: Elblag

Post autor: adzient »

Jachu pisze:A w rzeczywistości mąż i żona mają odrębne ciała,a są jednością(...)
Brawo.
Tak jest z Bogiem.
Nie mówię ,że ma ciało ale ,że trzech jest jedno (zgodni).

adzient
Posty: 1912
Rejestracja: 06 cze 2009, 12:25
Lokalizacja: Elblag

Post autor: adzient »

David77 pisze:Cytat:

Mówi ,że troje są jednym Bogiem Rodz 1,1 (liczba mnoga)

Rozbawiłeś mnie do łez

Od kiedy to Elohim oznacza osoby ???
Jest to rzeczownik liczby mnogiej.
Tu połączony z czasownikiem w liczbie poj.
David77 pisze:Cytat:

O ile wiem rozmawiamy o pierworództwie.I tylko o nim.

Czy Dawid był pierworodnym Isajego czy nie?
Ponawiam pytanie. :-P
Pismo mówi ,że był pierworodnym jako osmy.


Kolejny raz zwracam ci uwagę na to abyś czytał dokładnie to o czym piszę .

Określenie Prototokos odnosi się w pierwszej kolejności do pierwszego i zarazem najstarszego syna w rodzinie
Widzę ,że się nie rozumiemy.
Nigdy nie przeczyłem temu ,co teraz napisałeś.
To jasne.

Pytałem dlaczego nie pierwszy ,a ósmy syn Isajego nazwany został pierworodnym?
Dlaczego drugi syn Efraim został tak nazwany?
Dlaczego cały Izrael został tak nazwany skoro potomkiem Boga nie jest?
Dla mnie sprawa Jasna-Bóg wybiera kogo obdarzy mianem pierworodny.
Nie musi być nim nawet potomek ,jak próbowałeś mi dalej udowodnić ,a przykładem jest cały Izrael.
David77 pisze: Zauważ także, iż Paweł mówi o Jezusie nie jako o "pierworodnym" (jako samodzielny tytuł), ale jako o "pierworodnym [kogo? czego?] wszelkiego stworzenia" i cały ten zwrot należy brać pod uwagę!
David77 pisze: Każdy kto był nazwany Pierworodnym czy to przez fakt urodzenia czy też jedynie przez nadanie mu takiego określenia miał swój początek w czasie :-D
Chodzi o zrodzenie w Betlejem.
David77 pisze: W żadnym z tym przypadku znaczenia słowa Pierworodny nie pada określenia jako Władcy
Właśnie w Kol 1,15 padło.
Podobnie inny przykład czyni wyjątek.Chodzi o Izrael jako naród ,a nie potomek.
Izrael też jest nazwany pierworodnym.
Też możesz podważyć to mówiąc ,że nigdy nie nazwano tak całej organizacji.
Myślę ,że nie ma już sensu prowadzić dalej wątku.
Powtarzamy się wkoło ;-)
David77 pisze: Wobec tego napisz jednoznacznie ze Paweł się myli nazywając Jezusa Pierwszym
ignorujesz tłumaczenie Pawła ..

Dz 26: 23 to jest, że Chrystus musi cierpieć, że On jako pierwszy, który powstał z martwych, będzie zwiastował światłość ludowi i poganom.
Nie wiem jaki jest sens powtarzania się.
Pisałem już o ty.
Jezus nie był pierwszym ,który powstał w kolejności lecz pierwszym w hierarchii ważnosci.

Wkoło Macieju.

adzient
Posty: 1912
Rejestracja: 06 cze 2009, 12:25
Lokalizacja: Elblag

Post autor: adzient »

David77 pisze:Cytat:
To jest interpretacja.
Dz26,23 , jak dobrze czytam , mówi tylko o pierwszym ,który zmartwychwstał.
Reszta to interpretacja.

I znowu Chrystus nie był pierwszy ,który zmartwychwstał i dostał się do nieba.
Uważam ,że wyprzedził go Mojżesz - Jud 9
Wcześniej zmartwychwstały osoby przy jego śmierci.Tak mówi gdzieś któraś z ewangelii.
Niestety jestem teraz w pracy i nie mam swojego Pisemka. :-P
Psalm (nie pamiętam który ale mogę znaleźć) mówi ,że oni to razem z Chrystusem zostali porwani do nieba.Jest napisane ,że Jeńców porwał ze sobą i darami obdarzył.Coś takiego.


Jest to interpretacja zgodna z innymi wersetami biblii

Rz 6:9 kto bowiem umarł, uwolniony jest od grzechu. (8) Jeśli tedy umarliśmy z Chrystusem, wierzymy, że też z nim żyć będziemy, (9) wiedząc, że zmartwychwzbudzony Chrystus już nie umiera, śmierć nad nim już nie panuje.

Hebr 10: 19 Mając więc, bracia, ufność, iż przez krew Jezusa mamy wstęp do świątyni (20) drogą nową i żywą, którą otworzył dla nas poprzez zasłonę, to jest przez ciało swoje, (21) oraz kapłana wielkiego nad domem Bożym, (22) wejdźmy na nią ze szczerym sercem, w pełni wiary, oczyszczeni w sercach od złego sumienia i obmyci na ciele wodą czystą;

W świątyni Jerozolimskiej miejsce najświętsze które było symbolem nieba było odgrodzone zasłoną , ta zasłona symbolizowała doskonałe ciało Chrystusa , wejście poza zasłonę ( do nieba ) stało się możliwe dzięki drogocennej krwi Chrystusa . Zatem jak czytamy droga nowa została otwarta .
Zaden z tych tekstów nie mówi o pierwszeństwie czasowym.
Brak powiązania znaczeniowego.

Awatar użytkownika
David77
Posty: 3720
Rejestracja: 19 mar 2011, 11:07
Lokalizacja: MÜNCHEN

Post autor: David77 »

adzient,


David77 napisał/a:
Cytat:
To jest interpretacja.
Dz26,23 , jak dobrze czytam , mówi tylko o pierwszym ,który zmartwychwstał.
Reszta to interpretacja.

I znowu Chrystus
nie był pierwszy ,który zmartwychwstał i dostał się do nieba.
Uważam ,że wyprzedził go Mojżesz - Jud 9
Wcześniej zmartwychwstały osoby przy jego śmierci.Tak mówi gdzieś któraś z ewangelii.
Niestety jestem teraz w pracy i nie mam swojego Pisemka. :-P
Psalm (nie pamiętam który ale mogę znaleźć) mówi ,że oni to razem z Chrystusem zostali porwani do nieba.Jest napisane ,że Jeńców porwał ze sobą i darami obdarzył.Coś takiego.

Jest to interpretacja zgodna z innymi wersetami biblii

Rz 6:9 kto bowiem umarł, uwolniony jest od grzechu. (8) Jeśli tedy umarliśmy z Chrystusem, wierzymy, że też z nim żyć będziemy, (9) wiedząc, że zmartwychwzbudzony Chrystus już nie umiera, śmierć nad nim już nie panuje.

Hebr 10: 19 Mając więc, bracia, ufność, iż przez krew Jezusa mamy wstęp do świątyni (20) drogą nową i żywą, którą otworzył dla nas poprzez zasłonę, to jest przez ciało swoje, (21) oraz kapłana wielkiego nad domem Bożym, (22) wejdźmy na nią ze szczerym sercem, w pełni wiary, oczyszczeni w sercach od złego sumienia i obmyci na ciele wodą czystą;

W świątyni Jerozolimskiej miejsce najświętsze które było symbolem nieba było odgrodzone zasłoną , ta zasłona symbolizowała doskonałe ciało Chrystusa , wejście poza zasłonę ( do nieba ) stało się możliwe dzięki drogocennej krwi Chrystusa . Zatem jak czytamy droga nowa została otwarta .
Zaden z tych tekstów nie mówi o pierwszeństwie czasowym.
Brak powiązania znaczeniowego.

Ty rzeczywiście masz problem z logicznym wiązaniem faktów , wersety te przeczą jakoby Mojżesz przed Jezusem poszedł do nieba .
יֵּשׁוּעַ הוּא הָאָדוֹן

Awatar użytkownika
David77
Posty: 3720
Rejestracja: 19 mar 2011, 11:07
Lokalizacja: MÜNCHEN

Post autor: David77 »

adzient,

Cytat:
Mówi ,że troje są jednym Bogiem Rodz 1,1 (liczba mnoga)

Rozbawiłeś mnie do łez

Od kiedy to Elohim oznacza osoby ???
Jest to rzeczownik liczby mnogiej.
Tu połączony z czasownikiem w liczbie poj.
Piszesz totalne bzdury rzeczownik Elohim odnosi się do pojedynczego Boga tak podają też podręczniki do nauki j hebrajskiego biblijnego .

Powyżej napisałem obszerne wyjaśnienie do którego również podałem przykłady .

Język hebrajski posiada wiele rzeczowników które mają końcówkę ,, im '' charakterystyczną dla lm a są w lp .. i tak właśnie jest z rzeczownikiem Elohim .

פָּנִים - twarz L.p posiada końcówkę,, im''
צָהֳרַיִם południe ( jako środek dnia ) posiada końcówkę ,, im ''

יְרוּשָׁלַיִם Jerozolima posiada końcówkę ,, im

Rzeczownik w j hebrajskim posiada trzy charakteryzujące go cechy:

1. Otrzymuje przyrostek (końcówkę) w liczbie mnogiej,
2. Czasownik występujący koło niego jest w liczbie mnogiej,
3. Także określający go przymiotnik jest w liczbie mnogiej.

Aby więc precyzyjnie określić czy słowo Elohim w języku hebrajskim oznacza „Boga” w liczbie pojedynczej, czy „bogów” w liczbie mnogiej, musimy nie tylko patrzeć na końcówkę -im tego wyrazu, lecz także na przymiotniki i czasowniki towarzyszące temu słowu. Jeśli przymiotniki i czasowniki występują w formie liczby mnogiej, to wtedy jesteśmy zmuszeni do wyciągnięcia wniosku, że słowo Elohim jest także liczbą mnogą.

Jednakże, jeżeli przymiotniki i czasowniki są w liczbie pojedynczej, to z całą pewnością będziemy wiedzieć, że Elohim oznacza pojedynczego Boga.
Pytałem dlaczego nie pierwszy ,a ósmy syn Isajego nazwany został pierworodnym?
Dlaczego drugi syn Efraim został tak nazwany?
Dlaczego cały Izrael został tak nazwany skoro potomkiem Boga nie jest?
Dla mnie sprawa Jasna-Bóg wybiera kogo obdarzy mianem pierworodny.
Nie musi być nim nawet potomek ,jak próbowałeś mi dalej udowodnić ,a przykładem jest cały Izrael
.

Jaki to ma niby mieć związek z Kol 1:15,16 ? skoro Paweł sam wyjaśnił w jaki znaczeniu żywa przymiotnika Prototokos PIERWSZY WE WSZYSTKIM. Czy zgadzasz się z apostołem Pawłem ?

Zauważ także, iż Paweł mówi o Jezusie nie jako o "pierworodnym" (jako samodzielny tytuł), ale jako o "pierworodnym [kogo? czego?] wszelkiego stworzenia" i cały ten zwrot należy brać pod uwagę!
Chodzi o zrodzenie w Betlejem.
Całe stworzenie też pochodzi od Betlejem :-D , przemyśl sobie na spokojnie co piszesz

To Jezus stał się trójjedynym dopiero po zmartwychwstaniu :-D
Właśnie w Kol 1,15 padło.
Podobnie inny przykład czyni wyjątek.Chodzi o Izrael jako naród ,a nie potomek.
Izrael też jest nazwany pierworodnym.
Też możesz podważyć to mówiąc ,że nigdy nie nazwano tak całej organizacji.
Myślę ,że nie ma już sensu prowadzić dalej wątku.
Powtarzamy się wkoło
Izrael został przyrównany do Pierworodnego syna to raz , w kontekście listu do kolosan czytamy że Jezus jest :

Pierworodnym z umarłych

Pierworodnym z całego stworzenia

aby we wszystkim był PIERWSZY



Tak jak pierworodny z umarłych był umarłym tak też pierworodny z pośród wszelkiego stworzenie był stworzeniem .

Co ciekawe mamy świadectwa jak rozumiano wówczas określenie ,, Pierworodny wszelkiego stworzenia

Pasterz Hermas (połowy II wieku ne) przypowieści 9.12.2:

Ὁ μὲν υἱὸς τοῦ θεοῦ πάσης τῆς κτίσεως αὐτοῦ προγενέστερός ἐστιν, ὥστε σύμβουλον αὐτὸν γενέσθαι τῷ πατρὶ τῆς κτίσεως αὐτοῦ · διὰ τοῦτο καὶ παλαιὰ ἡ πέτρα
wprawdzie Syn Boży z całego stworzenie jego starszym, dlatego stał się z Ojca stworzeniem jego

Klemens Aleksandryjski (C 155 - 220 ne)

Τὸ γὰρ" πρὸ ἑωσφόρου ἐγέννησά σε "οὕτως ἐξακούομεν ἐπὶ τοῦ πρωτοκτίστου Θεοῦ Λόγου · καὶ" πρὸ ἡλίου "καὶ σελήνης καὶ πρὸ πάσης κτίσεως" τὸ Ὄνομά σου

Klemens Aleksandryjski nazywał Jezusa "protoktistos" (πρωτόκτιστος) (pierwostworzony)

Dla tych ludzi którzy na co dzień posługiwali się greką było jasne iż określenie Prototokos pases ktiseos oznacza najstarszego ze wszystkich stworzeń.

Czy odpowiesz mi na pytanie odnośne tego co napisał Paweł w Kol 1:17 On też jest przed wszystkimi rzeczami

kto może być przed wszystkim ?

a) tylko ten który jest Pierwszy
b) każdy
Nie wiem jaki jest sens powtarzania się.
Pisałem już o ty.
Jezus nie był pierwszym ,który powstał w kolejności lecz pierwszym w hierarchii ważnosci.


Podaj mi chociaż jeden przykład kogoś kto został tak jak Jezus wzbudzony z martwych i nie podlegał już więcej śmierci

Czekam na konkretne argumenty
יֵּשׁוּעַ הוּא הָאָדוֹן

Awatar użytkownika
Lukian
Posty: 1704
Rejestracja: 02 lut 2015, 18:34
Kontakt:

Post autor: Lukian »

ShadowLady86 pisze:Nie. Jezus powiedział, że Mojżesz określił Pana jako Boga Abrahama i Jakuba.
ale nie mówi Pana mojego ;-)
David77 pisze:jako Katolik powinieneś od czasu do czasu sprawdzić jak twój kościół tłumaczy określenie ,, Pierworodny z umarłych ''
komentarz jest tylko komentarzem , a to co obowiązuje katolika zowie się dogmat ;-)
w KK Papież nie otrzymuje "nowego światła" i nie wszystko co powie albo napisze staje się normą
David77 pisze:Twoje prywatne wnioski mają tyle do siebie że są sprzeczne z tym czego uczy Pismo św

Hebr 1: 1,2 (1) Wielokrotnie i na różne sposoby przemawiał niegdyś Bóg do ojców przez proroków, (2) a w tych ostatecznych dniach przemówił do nas przez Syna. Jego to ustanowił dziedzicem wszystkich rzeczy, przez Niego też stworzył wszechświat. BT

Nieżyjący już Profesor Remigiusz Popowski do tego wersetu w interlinii grecko-polskiej w uwadze marginesowej zamieścił taką o to notatkę

1:2 chodzi o pośrednictw Syna w stwarzaniu podobnie jak 1 Kor 8:6 lub ew Jan 1:3
Kol 1:15-17 Bp "On jest obrazem Boga niewidzialnego. Pierworodnym wszelkiego stworzenia,(16) bo w Nim zostało wszystko stworzone i to, co w niebie, i to, co na ziemi, co widzialne i niewidzialne. Trony, władztwa, zwierzchności, potęgi. Wszystko zostało stworzone przez Niego i dla Niego.(17) On jest przed wszystkim i wszystko w Nim istnieje."
Hbr 1:3 bp "(3) On, jako odbicie ukazujące Jego chwałę i jako obraz Jego istoty, podtrzymuje wszystko swoim potężnym słowem. On dokonał oczyszczenia z grzechów i zasiadł w niebie po prawicy (Bożego) Majestatu."
David77 pisze:Biblia nie podaje dokładnie czasu kiedy to Syn Boga został powołany do istnienia
a więc przyznajesz, że według ciebie Bóg istnieje w czasie :-P
David77 pisze:Zacytuj mi jeden werset biblijny gdzie apostołowie nauczali iż tak naprawdę to Jezus nie umarł tylko sam siebie wzbudził z martwych
a słowa samego Jezusa ci nie wystarczają?
ale jeśli koniecznie chcesz opinę apostołów:
Rz 7:4 pau "W ten sposób również wy, moi bracia, przez Chrystusa umarliście dla Prawa, aby należeć do kogoś innego, do Tego, który powstał z martwych, abyśmy przynosili owoc dla Boga."
2Tm 2:8 pau "Pamiętaj o Jezusie Chrystusie z rodu Dawida, który powstał z martwych. To jest moja Ewangelia,"
co ci jeszcze potrzebne cytat z nowego światła ciała kierowniczego ? :-P :-P :-P
David77 pisze:Aby więc precyzyjnie określić czy słowo Elohim w języku hebrajskim oznacza „Boga” w liczbie pojedynczej, czy „bogów” w liczbie mnogiej, musimy nie tylko patrzeć na końcówkę -im tego wyrazu, lecz także na przymiotniki i czasowniki towarzyszące temu słowu.
Rdz 1:26 bp "I rzekł Bóg [Elohim]: Uczyńmy ludzi na obraz nasz, podobnych do nas, a niech władają rybami morza i ptactwem nieba, i domowymi zwierzętami, i wszelkimi płazami, pełzającymi po ziemi."
więc może ludzie sa stworzeni przez bogów???
David77 pisze:Co ciekawe mamy świadectwa jak rozumiano wówczas określenie ,, Pierworodny wszelkiego stworzenia

Pasterz Hermas (połowy II wieku ne) przypowieści 9.12.2:
wskaż gdzie jest ten fragment , bo numeracja jaką podałeś jest niejednoznaczna
http://zbawienieiwiara.com/Pasterz_Hermasa/Czesc_1.html
Gal 4:6 " A ponieważ jesteście synami, Bóg wysłał do naszych serc Ducha swego Syna, który woła: „Abba, Ojcze!"
http://zrodlaobjawienia.blogspot.com/

Jachu
Posty: 10663
Rejestracja: 09 lis 2008, 20:55
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Jachu »

Lukian pisze:komentarz jest tylko komentarzem , a to co obowiązuje katolika zowie się dogmat
A dogmat to MNIEMANIE :-P
(36) Ale powiadam wam, iż z każdego słowa próżnego, które by mówili ludzie, dadzą z niego liczbę w dzień sądny; (37) Albowiem z mów twoich będziesz usprawiedliwiony, i z mów twoich będziesz osądzony. Ew. Mat.12 rozdz.

Awatar użytkownika
Bobo
Posty: 16710
Rejestracja: 03 mar 2007, 17:12

Post autor: Bobo »

Lukian pisze:ale jeśli koniecznie chcesz opinę apostołów:
Rz 7:4 pau "W ten sposób również wy, moi bracia, przez Chrystusa umarliście dla Prawa, aby należeć do kogoś innego, do Tego, który powstał z martwych, abyśmy przynosili owoc dla Boga."
2Tm 2:8 pau "Pamiętaj o Jezusie Chrystusie z rodu Dawida, który powstał z martwych. To jest moja Ewangelia,"
Jednak te teksty nie mówią, że SAM powstał z martwych.
Przekład Interlinearny Popowskiego oddaje tak Rzym 7:4

4 Tak że, bracia moi, i wy uśmierceni zostaliście (dla) Prawa poprzez ciało Pomazańca, ku stać się wy* (dla) innego, (dla Tego) z martwych obudzonego, aby przynieślibyście owoce Bogu. [* "ku stać się wy" - w oryginale oznacza zamierzony skutek. Składniej: "tak byście stali się".]

Forma ta (bezosobowa) nijak nie wskazuje, że Jezus sam siebie obudził.
Oszołomstwu mówię NIE!

Awatar użytkownika
David77
Posty: 3720
Rejestracja: 19 mar 2011, 11:07
Lokalizacja: MÜNCHEN

Post autor: David77 »

Lukian,

komentarz jest tylko komentarzem , a to co obowiązuje katolika zowie się dogmat ;-)
w KK Papież nie otrzymuje "nowego światła" i nie wszystko co powie albo napisze staje się normą
Komentarz wyraża pogląd teologów na daną kwestię jak owy fragment należy poprawnie rozumieć nie jest więc tylu luźnym przemyśleniem :-D

Kol 1:15-17 Bp "On jest obrazem Boga niewidzialnego. Pierworodnym wszelkiego stworzenia,(16) bo w Nim zostało wszystko stworzone i to, co w niebie, i to, co na ziemi, co widzialne i niewidzialne. Trony, władztwa, zwierzchności, potęgi. Wszystko zostało stworzone przez Niego i dla Niego.(17) On jest przed wszystkim i wszystko w Nim istnieje."

Proponuję abyś zaglądną sobie do tekstu greckiego NT

δι +gen : stosuje się dla oznaczenie pośrednika czynności , przez , za pośrednictwem

w tym fragmencie mamy wyrażenie τὰ πάντα δι αὐτοῦ wszystko za pośrednictwem jego

zatem nie ma tutaj mowy aby to Jezus był stwórcą . Tak dla twojej ciekawości gdyby w tym fragmencie byłby przyimek - υπο- to wówczas był by to dowód na to że Jezus jest stwórcą gdyż właśnie za pomocą tego przyimka wskazuje się na sprawcę czynności ..
Hbr 1:3 bp "(3) On, jako odbicie ukazujące Jego chwałę i jako obraz Jego istoty, podtrzymuje wszystko swoim potężnym słowem. On dokonał oczyszczenia z grzechów i zasiadł w niebie po prawicy (Bożego) Majestatu."


Kolejny przykład fałszowana słowa Bożego

B - 03 (Vaticanus)

Hebr 1:3

Chrystus objawia wszystko poprzez moc swego słowa.
a więc przyznajesz, że według ciebie Bóg istnieje w czasie
udowodnij mi że czas ma swój początek :-D
a słowa samego Jezusa ci nie wystarczają?
ale jeśli koniecznie chcesz opinę apostołów:
Rz 7:4 pau "W ten sposób również wy, moi bracia, przez Chrystusa umarliście dla Prawa, aby należeć do kogoś innego, do Tego, który powstał z martwych, abyśmy przynosili owoc dla Boga."
Człowiek który potrafi samodzielnie myśleć postawił by sobie pytanie : Jak naoczni świadkowie rozumieli wypowiedź Jezusa ?

ἐκ νεκρῶν ἐγερθέντι z martwych obudzono , czasownik ἐγερθέντι wysypuje w tekście greckim w stronie biernej wskazując na to że to nie sam Jezus siebie wzbudził lecz został wzbudzony . :-D

2Tm 2:8 pau "Pamiętaj o Jezusie Chrystusie z rodu Dawida, który powstał z martwych. To jest moja Ewangelia,"
co ci jeszcze potrzebne cytat z nowego światła ciała kierowniczego ?
Porównajmy te twoje płytkie rewelacje z tekstem wyjściowym tj greckim

Μνημόνευε Ἰησοῦν Χριστὸν ἐγηγερμένον ἐκ νεκρῶν

Przypominaj sobie Jezusa Chrystusa podniesionego z martwych

w tym wersecie mamy również do czynienia ze stroną bierną Jezus został podniesiony z martwych przez ... Boga :-D
Rdz 1:26 bp "I rzekł Bóg [Elohim]: Uczyńmy ludzi na obraz nasz, podobnych do nas, a niech władają rybami morza i ptactwem nieba, i domowymi zwierzętami, i wszelkimi płazami, pełzającymi po ziemi."
więc może ludzie sa stworzeni przez bogów???
Podałem ci linka więc sobie obejrzyj filmik i przestań się ośmieszać , twój poziom wiedzy ma wile do życzenia . Jak myślisz jak rozumieli rzeczownik Elohim tłumacze którzy tłumaczyli tekst hebrajski na grecki ?? :-D kumasz o co chodzi czy ponownie mam ci podać wszystko na tacy :-D
יֵּשׁוּעַ הוּא הָאָדוֹן

Awatar użytkownika
Lukian
Posty: 1704
Rejestracja: 02 lut 2015, 18:34
Kontakt:

Post autor: Lukian »

J 10:18 pau "(18) Nikt Mi go nie zabiera, lecz oddaję je z własnej woli. Posiadam bowiem władzę, aby je oddać, jak i ponownie odzyskać. Takie polecenie otrzymałem od mojego Ojca”."
Odzyskać - w stronie czynnej !
Gal 4:6 " A ponieważ jesteście synami, Bóg wysłał do naszych serc Ducha swego Syna, który woła: „Abba, Ojcze!"
http://zrodlaobjawienia.blogspot.com/

Awatar użytkownika
Bobo
Posty: 16710
Rejestracja: 03 mar 2007, 17:12

Post autor: Bobo »

Lukian pisze:J 10:18 pau "(18) Nikt Mi go nie zabiera, lecz oddaję je z własnej woli. Posiadam bowiem władzę, aby je oddać, jak i ponownie odzyskać. Takie polecenie otrzymałem od mojego Ojca”."
Odzyskać - w stronie czynnej !
Ale w bezokoliczniku. Nadal jest to forma nieosobowa. Gdyby była nawet w formie osobowej, to odzyskanie następuje z woli Ojca i przez Ojca.

A pisałeś, że ktoś tu wyrywa wersety z kontekstu. Czemu sam to teraz robisz?
Oszołomstwu mówię NIE!

adzient
Posty: 1912
Rejestracja: 06 cze 2009, 12:25
Lokalizacja: Elblag

Post autor: adzient »

David77 pisze: Rz 6:9 kto bowiem umarł, uwolniony jest od grzechu. (8) Jeśli tedy umarliśmy z Chrystusem, wierzymy, że też z nim żyć będziemy, (9) wiedząc, że zmartwychwzbudzony Chrystus już nie umiera, śmierć nad nim już nie panuje.

Hebr 10: 19 Mając więc, bracia, ufność, iż przez krew Jezusa mamy wstęp do świątyni (20) drogą nową i żywą, którą otworzył dla nas poprzez zasłonę, to jest przez ciało swoje, (21) oraz kapłana wielkiego nad domem Bożym, (22) wejdźmy na nią ze szczerym sercem, w pełni wiary, oczyszczeni w sercach od złego sumienia i obmyci na ciele wodą czystą;

W świątyni Jerozolimskiej miejsce najświętsze które było symbolem nieba było odgrodzone zasłoną , ta zasłona symbolizowała doskonałe ciało Chrystusa , wejście poza zasłonę ( do nieba ) stało się możliwe dzięki drogocennej krwi Chrystusa . Zatem jak czytamy droga nowa została otwarta .
Cytat:

Zaden z tych tekstów nie mówi o pierwszeństwie czasowym.
Brak powiązania znaczeniowego.



Ty rzeczywiście masz problem z logicznym wiązaniem faktów , wersety te przeczą jakoby Mojżesz przed Jezusem poszedł do nieba .
Który to niby przeczy??
Teksty te nie mają nic wspólnego z tematem.

Przypominam ,że omawiamy tekst:
" to jest, że Chrystus musi cierpieć, że On jako pierwszy, który powstał z martwych, będzie zwiastował światłość ludowi i poganom."DzAp26,23

Dlatego powtarzam ;Chrystus nie był pierwszym ,który zmartwychwstał.Wielu Go wyprzedziło.
DzAp 26,23 nie mówi ,że był pierwszym ,który dostał się do nieba.Tego nie mówią ,ani nawet nie sugerują, podane przez Ciebie powyższe teksty.

Teksty te nie mają nic wspólnego z tematem.Mówią o świątyni i dostępie do orędownictwa Chrystusa w niebie.

adzient
Posty: 1912
Rejestracja: 06 cze 2009, 12:25
Lokalizacja: Elblag

Post autor: adzient »

David77 pisze:Cytat:
Mówi ,że troje są jednym Bogiem Rodz 1,1 (liczba mnoga)

Rozbawiłeś mnie do łez

Od kiedy to Elohim oznacza osoby ???


Cytat:
Jest to rzeczownik liczby mnogiej.
Tu połączony z czasownikiem w liczbie poj.


Piszesz totalne bzdury rzeczownik Elohim odnosi się do pojedynczego Boga tak podają też podręczniki do nauki j hebrajskiego biblijnego .
Nie będę tego komentował bo szkoda czasu. :mrgreen:
Powtarzam ,ze jest to rzeczownik liczby mnogiej (trzeciej),a dodatkowe czasowniki w księdze Rodzaju w liczbie mnogiej również rozwiewają wątpliwości.
"uczyńmy,stał się taki jak my"
Oczywiście zaprzeczasz komuś ,kto został nazwany Elohim i mówi w liczbie mnogiej.
Dla mnie wystarcza to że Elohim mówi do Elohim'a w liczbie mnogiej.

proszę nie ciągnąć tego tematu i nie ośmieszać się.
Przypominam,że Elohim tłumaczone jest często jako bogowie,sędziowie.
I Ty pytasz czy to jest rzeczownik liczby mnogiej?
Daj spokój.
Aby więc precyzyjnie określić czy słowo Elohim w języku hebrajskim oznacza „Boga” w liczbie pojedynczej, czy „bogów” w liczbie mnogiej, musimy nie tylko patrzeć na końcówkę -im tego wyrazu, lecz także na przymiotniki i czasowniki towarzyszące temu słowu.
Zatem sprawdź jakie czasowniki towarzyszą w ks. rodz. 1

" (26) Potem rzekł Bóg: Uczyńmy człowieka na obraz nasz, podobnego do nas (...)"1,26

" Oto człowiek stał się taki jak my: zna dobro i zło."3,22
Ostatnio zmieniony 21 paź 2016, 21:36 przez adzient, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Trójca Święta”