Jachu
1. Bóg przybierał postać ludzką wiele razy na przykład 18 rozdział księgi rodzaju. Anioł Jahwe i Jahwe stosowane jest wymienne w ST. Rzeczywiście Elohim nie zawsze odnosi się do Boga ale Adonai czy Jahwe to inna sprawa
2. "Jezus był pierwszym stworzeniem Bożym,oraz Ostatnim"
- Wewnętrznie sprzeczne zdanie. Bóg Ojciec powiedział:
- "Ja jestem pierwszy i Ja jestem ostatni, a oprócz mnie nie ma Boga." - słowo Stwórcy `pierwszy` pada w znaczeniu pierwszy "rishon" dosłownie. Mogło by być użyte inne słowo ale nie jest. Autor chciał koniecznie napisać "pierwszy"
- Jezus wypowiedział podobne zdanie i użyte jest słowo "arche" które już może oznaczać inicjatora wszelkiego stworzenia ale też "pierwszy".
- Jezus istniał przed swoimi narodzinami bo powiedział "Zanim abraham był ja istniałem/ Ja Jestem/ ja byłem". Tak samo psalm 110 i Mk 12,35-37
Bóg przyszedł w postaci stworzenia i sługi a nie króla z innym ciałem. Pokazałem to w pierwszym poście ten temat ale wy nie chcecie nawet na niego odpowiadać.
http://www.hebrew4christians.com/Names_ ... donai.html
Hbr 1,1-14
1. Wielokrotnie i wieloma sposobami przemawiał Bóg dawnymi czasy do ojców przez proroków;
2. ostatnio, u kresu tych dni, przemówił do nas przez Syna, którego ustanowił dziedzicem wszechrzeczy, przez którego także wszechświat stworzył.
3. On, który jest odblaskiem chwały i odbiciem jego istoty i podtrzymuje wszystko słowem swojej mocy, dokonawszy oczyszczenia z grzechów, zasiadł po prawicy majestatu na wysokościach
4. i stał się o tyle możniejszym od aniołów, o ile znamienitsze od nich odziedziczył imię.
5. Do którego bowiem z aniołów powiedział kiedykolwiek: Tyś jest Synem moim, Jam cię dziś zrodził? I znowu: Ja mu będę ojcem, a on będzie mi synem?
6. I znowu, kiedy wprowadza Pierworodnego na świat, mówi: Niechże mu oddają pokłon wszyscy aniołowie Boży.
7. O aniołach wprawdzie mówi: Aniołów swych czyni On wichrami, a sługi swoje płomieniami ognia;
8. lecz do Syna: Tron twój, o Boże, na wieki wieków, Berłem sprawiedliwym berło Królestwa twego.
9. Umiłowałeś sprawiedliwość, a znienawidziłeś nieprawość: Dlatego namaścił cię, o Boże, Bóg twój olejkiem wesela jak żadnego z towarzyszy twoich.
10. Oraz: Tyś, Panie, na początku ugruntował ziemię, i niebiosa są dziełem rąk twoich;
11. one przeminą, ale Ty zostajesz; I wszystkie jako szata zestarzeją się,
12. i jako płaszcz je zwiniesz, jako odzienie, i przemienione zostaną; ale tyś zawsze ten sam i nie skończą się lata twoje.
13. A do którego z aniołów powiedział kiedy: Siądź po prawicy mojej, aż położę nieprzyjaciół twoich jako podnóżek stóp twoich.
14. Czy nie są oni wszyscy służebnymi duchami, posyłanymi do pełnienia służby gwoli tych, którzy mają dostąpić zbawienia?
Psalmu 102, który wyraźnie odnoszą się do Boga Jahwe mówi:
25. Rzekłem: Boże mój, nie zabieraj mnie w połowie dni moich, Wszak lata twoje trwają z pokolenia w pokolenie.
26. Tyś z dawna założył ziemię, A niebiosa są dziełem rąk twoich.
27. One zginą, Ty zaś zostaniesz, I wszystkie jak szata się zużyją; Jak szata, która się zmienia, one się zmienią.
28. Ale ty pozostaniesz ten sam I nie skończą się lata twoje.
Według autora listu do Hebrajczyków, słowa te wyraźnie odnoszą się do Jezusa Chrystusa. Niestety tego poglądu nie chcą podzielać wszelkiego pokroju unitarianie. Zobaczmy na jaki pomysł oni wpadli, aby tylko pozbyć się tego problemu, przed którym muszą stanąć twarzą w twarz.
Statement of Reasons for Not Believing the Doctrine of Trinitarians,Andrews Norton Professor of Sacred Literature in Harvard College
"Bóg wspomniany ostatnio był Bogiem Chrystusa, który go namaścił; i autor [księgi Hebrajczyków] zwracając się do tego Boga, wybucha sławieniem jego mocy, a w szczególności jego niezmiennego istnienia, nad którym się rozwodzi, aby udowodnić trwałość królestwa Syna... tzn. Ty [Boże] który obiecałeś mu taki tron, jesteś tym, który położył fundamenty ziemi. Tak wiec wydaje się, ze czyni tu deklaracje Bożej niezmienności, by zapewnić trwałość królestwa Chrystusa, wspomnianego wcześniej; i raczej tak, gdyż fragment ten był oryginalnie użyty w tym samym celu w Psalmie 102, mianowicie by zasugerować ten wniosek "Synowie sług twoich będą mieszkać bezpiecznie i potomstwo ich będzie utwierdzone przed Tobą". W podobny sposób, jest tu zapewnione, ze tron Syna będzie utrwalony na zawsze, używając tego samego argumentu, mianowicie, dzięki Bożej niezmienności"
Możesz też przeczytać wyjaśnienie Mesjańskiego Żyda:
http://kifa.kz/eng/bible/stern/stern_evreyam_01.php