Płaskowicki Rys pisze:YZ
Która to księga Biblii to Didache?
pozdrawiam
wit
w moim Imieniu może również oznaczać za mnie.
Ja podpisuję czasem dokumenty jako AWCF w imieniu Biskupa Fullera /z jego upoważnienia/bo jestem oficjalnym delegatem AWCF w Polsce/
Paweł pisze w miejsce Jezusa poselstwo sprawujemy -prosimy pojednajcie się z Bogiem.
Etymologia słowa Chrześcijanin oznaczała moim zdaniem przyjęcie "pełnomocnictwa" imienia Jezusa Chrystusa by to posłannictwo sprawować -głosić upamiętanie wszystkim narodom począwszy od Jerozolimy aż po krańce ziemi działając w Imię Jezusa/za niego upoważnionym przez niego/
Upoważnienie Jezusa do użycia Jego Imienia charakteryzować się miało darem Ducha SW czyli tym samym namaszczeniem jakie On miał/namaszczony był Duchem SW i mocą/
Dlatego tak ważne było przyjecie w chrzcie Jego imienia bo to gwarantowało potwierdzenie pełnomocnictwa do sprawowania poselstwa/pieczęć Ducha Sw/
Bez tego działali by tylko w swoim własnym imieniu jak synowie Scewy -głosząc Jezusa ,którego wyznawał Paweł.
Crzest w Imię Jezusa jest wiec warunkiem przyjęcia Jego pełnomocnictwa-imienia do sprawowania poselstwa pojednania.
pozdrawiam
EMET:
Ponadto:
Przytaczanie z tego rodzaju "ksiąg" - jak
Didache - jest obarczone tym, iż czyni się to wybiorczo, tzn. przytacza fragmenty pasujące do koncepcji, podczas gdy inne skwapliwie pomija.
To tak jak w ogóle z patrystyką [patrologią] szeroko pojętą.
Skoro tak, to dobrze byłoby zacytować, co owe
Didache napisało o Bogu, Jego Imieniu itp.
Cytowałem już bodajże na pl.soc.religia takowe fragmenty.
Didache jest pomocne bodajże przy argumentowaniu na rzecz niedzieli, eucharystii itp.
Z kwestii tekstualnych bowiem, to i oddanie "jednorodzony Bóg" [ew. "jednorodzony bóg"] z wg Jana 1:18 też może być poszerzone o argumentację, iż są materiały, że było faktycznie "jednorodzony Syn"; o czym krytyka tekstu greckiego.
Teraz piszę tylko tyle, niebawem coś więcej; w tym i wg Mateusza 28:19b.
Stephanos, ps. EMET