Trójca po raz ostatni

Moderatorzy: kansyheniek, Bobo, booris, Junior Admin, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Dżej
Posty: 2135
Rejestracja: 28 lip 2012, 0:20
Lokalizacja: Warszawa a potem tu i tam.

Post autor: Dżej »

DominusEl pisze:hahaha jest tylko jeden jak wykopią inny lub znajda gdzies pala na miejscu ;-)
Teraz jest jeden a było ich 11 wersji.
Nic już nie muszą kopać, kto zna historie ten wie.
;-)
Biblia...czemu słowem a nie wykładem bożym? Wszak zawiera więcej niż jedno słowo i nie jest tak klarowna.

Supouse
Posty: 510
Rejestracja: 05 sty 2013, 8:45

Post autor: Supouse »

DominusEl pisze:
Supouse pisze:
DominusEl pisze:a tu gosc tlumaczy skad cuda zatrzymania slonca , zacmienia ponoc mamy planete co przelatuje co 320 lat okolo i ona zaburza nasze pole magnetyczne
https://www.youtube.com/watch?v=esYpCkjarSE
a smiali sie ze niemozliwe zeby slonce sie zatrzymalo ach szyderca gorszy od
wierzysz w to? -.-
hm.... biore pod rozwage ze dzisiejsi naukowcy nic nie wiedza nawet co jest we wnatrzu ziemi a aktywnosc wulkanow i trzesien ziemi nie jest czyms normalnym dzis
no bo nie wiedzą ;) mogą tylko szacować i nie może być odpowiedzi od tak jesteśmy pewni... Skoro bazujemy na wiedzy jaką daje nam fala i jej obserwacja. Reszta to tylko skorupa ziemską jaką znamy w dzieki górnictwu i geologii.

Ale czy wierzysz w Nibru? ;) jest tyle śmiesznych wersii i zdjęć które ja sam chętnie moge obalić... Wystarczy zachować proporcje w obserwacjii na niebie ;)

Awatar użytkownika
DominusEl
Posty: 165
Rejestracja: 22 mar 2013, 18:42

Post autor: DominusEl »

Izajasza 13:5 przybywają z najodleglejszych gwiazd aby nas zniszczyć -
to jak z filmu sci-fi czy nie?

http://www.blueletterbible.org/Bible.cf ... KJV#vrsn/5

Henseld

Post autor: Henseld »

Ciężko pogodzić pewne fakty z innymi. Zwłaszcze gdy coś chcesz połączyć...

litek
Posty: 18
Rejestracja: 01 wrz 2013, 16:10

Post autor: litek »

Niektórym ludziom nie dociera prosta rzecz, że trójca to nie bilijna nauka.
1. Jeżeli trójca jest główną nauką biblii, to choć 1 raz to słowo powinno być w Piśmie Swiętym (ale ani razu nie występuje)

2.Większość Encyklopedii i słowników teologicznych wyjaśnia korzenie i pochodzenie tej pogańskiej nauki
Terminu Trójca używa się do określenia fundamentalnej doktryny religii chrześcijańskiej” (The Catholic Encyclopedia, 1912, t. 15, s. 47).
„W Nowym Testamencie nie spotykamy ani słowa Trójca, ani wyraźnego potwierdzenia tej doktryny (...) Doktryna ta kształtowała się stopniowo przez kilka stuleci wśród licznych sporów” (The New Encyclopædia Britannica, 1976, Micropædia, t. 10, s. 126).
„Coraz więcej uczonych katolickich przychyla się do opinii egzegetów i teologów biblijnych, których zdaniem nie powinno się bezkrytycznie mówić o trynitarianizmie w Nowym Testamencie. Jednocześnie historycy dogmatyki i przedstawiciele teologii systematycznej przyznają, że kto bezkrytycznie wypowiada się na temat doktryny o Trójcy, przenosi się z okresu początków chrześcijaństwa do — powiedzmy — ostatniego ćwierćwiecza IV stulecia” (New Catholic E
W PEWNEJ publikacji protestanckiej czytamy: „W Biblii nie ma słowa Trójca (...) Formalnie rzecz biorąc, nie było go w teologii kościoła przed IV stuleciem” (The Illustrated Bible Dictionary [Ilustrowany słownik biblijny]). Według wypowiedzi pewnego autorytetu katolickiego nauka o Trójcy „nie jest (...) bezpośrednio słowem od Boga” (New Catholic Encyclopedia).

The Catholic Encyclopedia zamieszcza też następujący komentarz: „W Piśmie Świętym nie ma na razie ani jednego wyrażenia określającego wszystkie Trzy Osoby Boskie jednocześnie. Słowo τρίας [tri′as] (którego tłumaczeniem jest łacińskie trinitas) spotykamy po raz pierwszy u Teofila z Antiochii około A.D. 180. (...) Wkrótce potem pojawia się ono w łacińskiej formie trinitas u Tertuliana”.
Jednakże samo to jeszcze nie dowodzi, iż Tertulian uczył o Trójcy. Na przykład w katolickiej Trinitas—A Theological Encyclopedia of the Holy Trinity (Teologicznej encyklopedii wiedzy o Trójcy) zwraca się uwagę na to, że niektórymi słowami użytymi przez Tertuliana inni posłużyli się później do opisania Trójcy. Potem znajdujemy tam następujące ostrzeżenie: „Stosowanie tych słów nie upoważnia jednak do wysnuwania przedwczesnych wniosków, bo [Tertulian] nie używa ich do wykładania
teologii trynitarnej”.

The Encyclopedia of Religion przyznaje: „Dzisiejsi teolodzy zgodnie oświadczają, że w Biblii Hebrajskiej nie ma doktryny o Trójcy”, zaś w New Catholic Encyclopedia czytamy: „W S[tarym] T[estamencie] nie naucza się doktryny o Trójcy Świętej”.

Również jezuita Edmund Fortman przyznaje w książce The Triune God (Bóg Trójjedyny): „Stary Testament (...) ani wprost, ani pośrednio nie mówi nic o trójjedynym Bogu w postaci Ojca, Syna i Ducha Świętego. (...) Nie ma żadnego dowodu, aby którykolwiek spośród świętych pisarzy choćby domyślał się istnienia [Trójcy] w Panu Bogu. (...) Już samo dopatrywanie się w [„Starym Testamencie”] sugestii albo pierwowzorów, czyli ‛zawoalowanych oznak’ troistości osób wykracza poza granice słów i intencji świętych pisarzy”
W The Encyclopedia of Religion tak czytamy na ten temat: „Teologowie zgodnie twierdzą, że również w Nowym Testamencie nie ma wyraźnie sprecyzowanej doktryny o Trójcy”.

Jezuita Fortman oświadczył: „Pisarze Nowego Testamentu (...) nie przekazują nam oczywistej, jednoznacznie sformułowanej doktryny o Trójcy, żadnej wyraźnej nauki, że w jednym Bogu są trzy równe sobie osoby Boskie. (...) Nigdzie nie znajdujemy trynitarnej nauki o trzech odrębnych podmiotach Boskiego życia i działalności w tym samym Panu Bogu”.
W The New Encyclopædia Britannica powiedziano: „W Nowym Testamencie nie spotykamy ani słowa Trójca, ani wyraźnego potwierdzenia tej doktryny”. Bernhard Lohse mówi w A Short History of Christian Doctrine (Zarysie historii doktryny chrześcijańskiej): „Jeśli chodzi o Nowy Testament, to nie ma w nim konkretnego nauczania o Trójcy”.
Podobnie w The New International Dictionary of New Testament Theology (Nowym międzynarodowym słowniku teologii Nowego Testamentu) twierdzi się: „N[owy] T[estament] nie zawiera rozwiniętej nauki o Trójcy. ‛W Biblii brakuje wyraźnego oświadczenia, że Ojciec, Syn i Duch Święty mają jedną naturę’ [powiedział protestancki teolog Karl Barth]”.
Profesor E. Washburn Hopkins z Uniwersytetu Yale oświadczył: „Najwidoczniej Jezusowi i Pawłowi nauka o Trójcy była nieznana; (...) nic o niej nie mówią” (Origin and Evolution of Religion [Pochodzenie i rozwój religii]).
Historyk Arthur Weigall pisze: „Jezus Chrystus nigdy nie wspominał o takim fenomenie i nigdzie w Nowym Testamencie nie ma słowa ‛Trójca’. Kościół jedynie przejął to pojęcie 300 lat po śmierci naszego Pana” (The Paganism in Our

Dopatrywanie się między wersetami tej nauki i uzasadnianie na siłę, jest stratą czasu.

Tak więc ani w 39 księgach Pism Hebrajskich, ani w kanonie 27 natchnionych Chrześcijańskich Pism Greckich nie ma wyraźnie sformułowanej nauki o Trójcy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Trójca Święta”