Dzien Swiety wedlug Biblii .....

Moderatorzy: kansyheniek, Bobo, booris, Junior Admin, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Jachu
Posty: 10663
Rejestracja: 09 lis 2008, 20:55
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Jachu »

Listek pisze:
Jachu pisze: dniem Świętym jest Pierwszy dzień tygodnia,- Dzień Zmartwychwstania Pańskiego,a
Namaszczony Jezus powstał z martwych przed zakończeniem szabatu.
Jachu gdybyś przestudiował Boże dokładne zapowiedzi ,to wiedziałbyś o tym.

Pozdrawiam
Doskonale wiem Listku.


Jan. 20:1-2
1. A pierwszego dnia tygodnia, wczesnym rankiem, gdy jeszcze było ciemno, przyszła Maria Magdalena do grobu i ujrzała kamień odwalony od grobu.
2. Pobiegła więc i przyszła do Szymona Piotra i do drugiego ucznia, którego miłował Jezus, i rzekła do nich: Wzięli Pana z grobu i nie wiemy, gdzie go położyli.
(BW)

To jest najświętszy dzień dla Chrześcijan, dla Żydów jeszcze nie.
(36) Ale powiadam wam, iż z każdego słowa próżnego, które by mówili ludzie, dadzą z niego liczbę w dzień sądny; (37) Albowiem z mów twoich będziesz usprawiedliwiony, i z mów twoich będziesz osądzony. Ew. Mat.12 rozdz.

Piotr Pawlak
Posty: 201
Rejestracja: 10 lip 2016, 14:52

Post autor: Piotr Pawlak »

Synowie izraelscy będą przestrzegać sabatu ,
zachowując sabat w pokoleniach swoich jako
PRZYMIERZE WIECZNE.

2Moj.31,16

Miedzy mną a synami izraelskimi będzie on
znakiem na wieki...........

2Moj31,17

Bo zaprawdę powiadam wam:

Dopóki nie przeminie niebo i ziemia ,
ani jedna jota , ani jedna kreska nie przeminie
z ZAKONU ,aż wszystko to się stanie.

Mat.5,18

Pozdrawiam Was

Jachu
Posty: 10663
Rejestracja: 09 lis 2008, 20:55
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Jachu »

Żydzi dotąd umierają jak i poganie,- w tym i ci,którzy mienią się być Chrześcijanami.

Gal. 3:11-13
11. A że przez zakon nikt nie zostaje usprawiedliwiony przed Bogiem, to rzecz oczywista, bo: Sprawiedliwy z wiary żyć będzie.
12. Zakon zaś nie jest z wiary, ale: Kto go wypełni, przezeń żyć będzie.
13. Chrystus wykupił nas od przekleństwa zakonu, stawszy się za nas przekleństwem, gdyż napisano: Przeklęty każdy, który zawisł na drzewie,
(BW)
Jedynie Chrystus wypełnić mógł przykazania Zakonu,dlatego też mógłby żyć wiecznie jako Człowiek, ale gdzież by było zbawienie dla rodzaju ludzkiego ???
(36) Ale powiadam wam, iż z każdego słowa próżnego, które by mówili ludzie, dadzą z niego liczbę w dzień sądny; (37) Albowiem z mów twoich będziesz usprawiedliwiony, i z mów twoich będziesz osądzony. Ew. Mat.12 rozdz.

Albertus
Posty: 3073
Rejestracja: 22 wrz 2007, 13:37

Post autor: Albertus »

Piotr Pawlak pisze:Synowie izraelscy będą przestrzegać sabatu ,
zachowując sabat w pokoleniach swoich jako
PRZYMIERZE WIECZNE.

2Moj.31,16

Miedzy mną a synami izraelskimi będzie on
znakiem na wieki...........

2Moj31,17

Bo zaprawdę powiadam wam:

Dopóki nie przeminie niebo i ziemia ,
ani jedna jota , ani jedna kreska nie przeminie
z ZAKONU ,aż wszystko to się stanie.

Mat.5,18

Pozdrawiam Was
I ani jota nie przeminęła tylko litera Zakonu została pozbawiona przez Chrystusa mocy wobec wierzących:

Ef2: (8) Łaską bowiem jesteście zbawieni przez wiarę. A to pochodzi nie od was, lecz jest darem Boga: (9) nie z uczynków, aby się nikt nie chlubił. (10) Jesteśmy bowiem Jego dziełem, stworzeni w Chrystusie Jezusie dla dobrych czynów, które Bóg z góry przygotował, abyśmy je pełnili. (11) Dlatego pamiętajcie, że niegdyś wy - poganie co do ciała, zwani "nieobrzezaniem" przez tych, którzy zowią się "obrzezaniem" od znaku dokonanego ręką na ciele - (12) w owym czasie byliście poza Chrystusem, obcy względem społeczności Izraela i bez udziału w przymierzach obietnicy, nie mający nadziei ani Boga na tym świecie. (13) Ale teraz w Chrystusie Jezusie wy, którzy niegdyś byliście daleko, staliście się bliscy przez krew Chrystusa. (14) On bowiem jest naszym pokojem. On, który obie części [ludzkości] uczynił jednością, bo zburzył rozdzielający je mur - wrogość. W swym ciele (15) pozbawił On mocy Prawo przykazań, wyrażone w zarządzeniach, aby z dwóch [rodzajów ludzi] stworzyć w sobie jednego nowego człowieka, wprowadzając pokój, (16) i [w ten sposób] jednych, jak i drugich znów pojednać z Bogiem w jednym Ciele przez krzyż, w sobie zadawszy śmierć wrogości. (17) A przyszedłszy zwiastował pokój wam, którzyście daleko, i pokój tym, którzy blisko, (18) bo przez Niego jedni i drudzy w jednym Duchu mamy przystęp do Ojca. (19) A więc nie jesteście już obcymi i przychodniami, ale jesteście współobywatelami świętych i domownikami Boga - (20) zbudowani na fundamencie apostołów i proroków, gdzie kamieniem węgielnym jest sam Chrystus Jezus. (21) W Nim zespalana cała budowla rośnie na świętą w Panu świątynię, (22) w Nim i wy także wznosicie się we wspólnym budowaniu, by stanowić mieszkanie Boga przez Ducha.


Jeśli to odrzucasz to musisz wypełniać wszystkie 613 przepisów Zakonu bo to nie jest mowa tylko o szabacie ale o całym Zakonie co do litery.

Piotr Pawlak
Posty: 201
Rejestracja: 10 lip 2016, 14:52

Post autor: Piotr Pawlak »

Albertus

Pytanie:

Powiedz mi jak przedstawisz prostemu czlowiekowi
co jest grzechem i dla czego a co nie ?
Prostą mową zrozumiałą ,
nie operuj mową pisma św .bo bardzo wielu jej
nie rozumie..

Pozdrawiiam

BoaDusiciel
Posty: 6938
Rejestracja: 04 lis 2013, 12:05

Post autor: BoaDusiciel »

Albertus nie może ci niczego prosto wyjaśnić, bo on reprezentuje Kościół Katolicki, a Kościół Katolicki słynie z komplikacji spraw prostych oraz z nadawania słowom nowych znaczeń.
Wyżej masz tego przykład, polegający na twierdzeniu, że Zakon nie przeminął, ale został pozbawiony mocy :lol:
To tak, jakby twierdzić, że ktoś się nie postarzał, tylko lat mu przybyło :mrgreen:
Co to jest? - Nie świeci i nie mieści się w d.upie? ..... Ruski przyrząd do świecenia w d.upie :mrgreen:
***** ***
Слава Україні !

Albertus
Posty: 3073
Rejestracja: 22 wrz 2007, 13:37

Post autor: Albertus »

Piotr Pawlak pisze:Albertus

Pytanie:

Powiedz mi jak przedstawisz prostemu czlowiekowi
co jest grzechem i dla czego a co nie ?
Prostą mową zrozumiałą ,
nie operuj mową pisma św .bo bardzo wielu jej
nie rozumie..

Pozdrawiiam
W najprostszych słowach to powiedziałbym im tak:

Mt7: (12) Wszystko więc, co byście chcieli, żeby wam ludzie czynili, i wy im czyńcie! Albowiem na tym polega Prawo i Prorocy.

My katolicy oczywiście nie lekceważymy Prawa a w szczególności dekalogu jako nauczyciela i wszędzie tam gdzie jego nauczanie odnosi się do miłości należy go przestrzegać. Szczegóły określa i wątpliwości rozstrzyga Kościół który ma władzę wiązania i rozwiązywania.

Albertus
Posty: 3073
Rejestracja: 22 wrz 2007, 13:37

Post autor: Albertus »

nie operuj mową pisma św .bo bardzo wielu jej
nie rozumie.
A ty nie "operujesz mową Pisma" wtedy gdy stwierdzasz że należy przestrzegać litery Prawa żydowskiego?

Piotr Pawlak
Posty: 201
Rejestracja: 10 lip 2016, 14:52

Post autor: Piotr Pawlak »

Nie piszę by nas porurznić tylko by dojść do prawdy.

Uczę się dopiero , ale to nie jest wytlumaczeniem.
Wiec drogi Kolego proszę abyś mi zechciał odpowiedzieć
na to pytanie.

Pozdrawiam Cię

Awatar użytkownika
RN
Posty: 6211
Rejestracja: 25 paź 2013, 19:49
Lokalizacja: Ziemia Łódzka

Post autor: RN »

Jachu pisze: Gal. 3:11-13
11. A że przez zakon nikt nie zostaje usprawiedliwiony przed Bogiem, to rzecz oczywista,
LIST TERCJUSZA 2. 13. BIZTB

''Gdyż nie ci, którzy zakonu słuchają, są sprawiedliwi u Boga, lecz ci, którzy zakon wypełniają, usprawiedliwieni będą''
WYŁĄCZ TELEWIZOR - WŁĄCZ MYŚLENIE

Piotr Pawlak
Posty: 201
Rejestracja: 10 lip 2016, 14:52

Post autor: Piotr Pawlak »

Dziekuje. RN

Albertus
Posty: 3073
Rejestracja: 22 wrz 2007, 13:37

Post autor: Albertus »

Piotr Pawlak pisze:Nie piszę by nas porurznić tylko by dojść do prawdy.

Uczę się dopiero , ale to nie jest wytlumaczeniem.
Wiec drogi Kolego proszę abyś mi zechciał odpowiedzieć
na to pytanie.

Pozdrawiam Cię
Odpowiedziałem ci słowami Chrystusa najprostszymi jakie mogą być.

Czego w tym nie rozumiesz?

Albertus
Posty: 3073
Rejestracja: 22 wrz 2007, 13:37

Post autor: Albertus »

RN pisze:
Jachu pisze: Gal. 3:11-13
11. A że przez zakon nikt nie zostaje usprawiedliwiony przed Bogiem, to rzecz oczywista,
LIST TERCJUSZA 2. 13. BIZTB

''Gdyż nie ci, którzy zakonu słuchają, są sprawiedliwi u Boga, lecz ci, którzy zakon wypełniają, usprawiedliwieni będą''
Przy czytaniu Pisma jest podstawowa zasada - nie można wyrywać wersetów z kontekstu.

Przeczytajmy werset który cytujesz w pełniejszym kontekście:

Rz2:(1) Przeto nie możesz wymówić się od winy, człowiecze, kimkolwiek jesteś, gdy zabierasz się do sądzenia. W jakiej bowiem sprawie sądzisz drugiego, [w tej] sam na siebie wydajesz wyrok, bo ty czynisz to samo, co osądzasz. (2) Wiemy zaś, że sąd Boży według prawdy dosięga tych, którzy się dopuszczają takich czynów. (3) Czy myślisz, człowiecze, co osądzasz tych, którzy się dopuszczają takich czynów, a sam czynisz to samo, że ty unikniesz potępienia Bożego? (4) A może gardzisz bogactwem dobroci, cierpliwości i wielkoduszności Jego, nie chcąc wiedzieć, że dobroć Boża chce cię przywieść do nawrócenia? (5) Oto przez swoją zatwardziałość i serce nieskłonne do nawrócenia skarbisz sobie gniew na dzień gniewu i objawienia się sprawiedliwego sądu Boga, (6) który odda każdemu według uczynków jego: (7) tym, którzy przez wytrwałość w dobrych uczynkach szukają chwały, czci i nieśmiertelności - życie wieczne; (8) tym zaś, którzy są przekorni, za prawdą pójść nie chcą, a oddają się nieprawości - gniew i oburzenie. (9) Ucisk i utrapienie spadnie na każdego człowieka, który dopuszcza się zła, najpierw na Żyda, a potem na Greka. (10) Chwała zaś, cześć i pokój spotka każdego, kto czyni dobrze - najpierw Żyda, a potem Greka. (11) Albowiem u Boga nie ma względu na osobę. (12) Bo ci, którzy bez Prawa zgrzeszyli, bez Prawa też poginą, a ci, co w Prawie zgrzeszyli, przez Prawo będą sądzeni. (13) Nie ci bowiem, którzy przysłuchują się czytaniu Prawa, są sprawiedliwi wobec Boga, ale ci, którzy Prawo wypełniają, będą usprawiedliwieni. (14) Bo gdy poganie, którzy Prawa nie mają, idąc za naturą, czynią to, co Prawo nakazuje, chociaż Prawa nie mają, sami dla siebie są Prawem. (15) Wykazują oni, że treść Prawa wypisana jest w ich sercach, gdy jednocześnie ich sumienie staje jako świadek, a mianowicie ich myśli na przemian ich oskarżające lub uniewinniające. (16) [Okaże się to] w dniu, w którym Bóg sądzić będzie przez Jezusa Chrystusa ukryte czyny ludzkie według mojej Ewangelii. (17) Jeżeli jednak ty dumnie nazywasz siebie Żydem, całkowicie zdajesz się na Prawo, chlubisz się Bogiem, (18) pouczony Prawem znasz Jego wolę i umiesz rozpoznać co lepsze, (19) a jesteś przeświadczony, żeś przewodnikiem ślepych, światłością dla tych, którzy są w ciemności, (20) wychowawcą nieumiejętnych, nauczycielem prostaczków, mającym w Prawie wyraz wszelkiej wiedzy i prawdy... (21) Ty, który uczysz drugich, sam siebie nie uczysz. Głosisz, że nie wolno kraść, a kradniesz. (22) Mówiąc, że nie wolno cudzołożyć, cudzołożysz? Który brzydzisz się bożkami, okradasz świątynie? (23) Ty, który chlubisz się Prawem, przez przekraczanie Prawa znieważasz Boga. (24) Z waszej to bowiem przyczyny - zgodnie z tym, jest napisane - poganie bluźnią imieniu Boga. (25) Obrzezanie posiada wprawdzie wartość, jeżeli zachowujesz Prawo. Jeżeli jednak przekraczasz Prawo będąc obrzezanym, stajesz się takim, jak nieobrzezany. (26) Jeżeli zaś nieobrzezany zachowuje przepisy Prawa, to czyż jego brak obrzezania nie będzie mu oceniony na równi z obrzezaniem? (27) I tak ten, który od urodzenia jest nieobrzezany, a wypełnia Prawo, będzie sądził ciebie, który, mimo że masz księgę Prawa i obrzezanie, przestępujesz Prawo. (28) Bo Żydem nie jest ten, który nim jest na zewnątrz, ani obrzezanie nie jest to, które jest widoczne na ciele, (29) ale prawdziwym Żydem jest ten, kto jest nim wewnątrz, a prawdziwym obrzezaniem jest obrzezanie serca, duchowe, a nie według litery. I taki to otrzymuje pochwałę nie od ludzi, ale od Boga.

Rz3:1) Na czym więc polega wyższość Żyda? I jaki pożytek z obrzezania (2) Wielki pod każdym względem. Najpierw ten, że zostały im powierzone słowa Boże. (3) Bo i cóż, jeśli niektórzy stali się niewierni, czyż ich niewierność miałaby zniweczyć wierność Boga? (4) żadną miarą! Bóg przecież musi okazać się prawdomówny, każdy zaś człowiek kłamliwy, zgodnie z tym, co napisane: Abyś się okazał sprawiedliwy w słowach Twoich i odniósł zwycięstwo, kiedy Cię sądzą. (5) Lecz jeśli nasza nieprawość uwydatnia sprawiedliwość Bożą, to cóż powiemy? Czy Bóg jest niesprawiedliwy, gdy okazuje zagniewanie? - wyrażam się po ludzku. (6) Żadną miarą! Bo w takim razie jakże Bóg sądzić będzie ten świat? (7) Ale jeżeli przez moje kłamstwo prawda Boża tym więcej się uwydatnia ku Jego chwale, jakim prawem jeszcze i ja mam być sądzony jako grzesznik? (8) I czyż to znaczy, iż mamy czynić zło, aby stąd wynikło dobro? - jak nas niektórzy oczerniają i jak nam zarzucają, że tak mówimy. Takich czeka sprawiedliwa kara. (9) Cóż więc? Czy mamy przewagę? żadną miarą! Wykazaliśmy bowiem uprzednio, że tak Żydzi, jak i poganie są pod panowaniem grzechu, (10) jak jest napisane: Nie ma sprawiedliwego, nawet ani jednego, (11) nie ma rozumnego, nie ma, kto by szukał Boga. (12) Wszyscy zboczyli z drogi, zarazem się zepsuli, nie ma takiego, co dobrze czyni, zgoła ani jednego. (13) Grobem otwartym jest ich gardło, językiem swoim knują zdradę, jad żmijowy pod ich wargami, (14) ich usta pełne są przekleństwa i goryczy; (15) ich nogi szybkie do rozlewu krwi, (16) zagłada i nędza są na ich drogach, (17) droga pokoju jest im nie znana, (18) bojaźni Bożej nie ma przed ich oczami. (19) A wiemy, że wszystko, co mówi Prawo, mówi do tych, którzy podlegają Prawu. I stąd każde usta muszą zamilknąć i cały świat musi się uznać winnym wobec Boga, (20) jako że z uczynków Prawa żaden człowiek nie może dostąpić usprawiedliwienia w Jego oczach. Przez Prawo bowiem jest tylko większa znajomość grzechu. (21) Ale teraz jawną się stała sprawiedliwość Boża niezależna od Prawa, poświadczona przez Prawo i Proroków. (22) Jest to sprawiedliwość Boża przez wiarę w Jezusa Chrystusa dla wszystkich, którzy wierzą. Bo nie ma tu różnicy: (23) wszyscy bowiem zgrzeszyli i pozbawieni są chwały Bożej, (24) a dostępują usprawiedliwienia darmo, z Jego łaski, przez odkupienie które jest w Chrystusie Jezusie. (25) Jego to ustanowił Bóg narzędziem przebłagania przez wiarę mocą Jego krwi. Chciał przez to okazać, że sprawidliwość Jego względem grzechów popełnionych dawniej - za dni cierpliwości Bożej - wyrażała się (26) w odpuszczaniu ich po to, by ujawnić w obecnym czasie Jego sprawiedliwość, i [aby pokazać], że On sam jest sprawiedliwy i usprawiedliwia każdego, który wierzy w Jezusa. (27) Gdzież więc podstawa do chlubienia się? Została uchylona! Przez jakie prawo? Czy przez prawo uczynków? Nie, przez prawo wiary. (28) Sądzimy bowiem, że człowiek osiąga usprawiedliwienie przez wiarę, niezależnie od pełnienia nakazów Prawa. (29) Bo czyż Bóg jest Bogiem jedynie Żydów? Czy nie również i pogan? Zapewne również i pogan. (30) Przecież jeden jest tylko Bóg, który usprawiedliwia obrzezanego dzięki wierze, a nieobrzezanego - przez wiarę. (31) Czy więc przez wiarę obalamy Prawo? żadną miarą! Tylko Prawo właściwie ustawiamy.


Nic dodać nic ująć! :mrgreen:

Piotr Pawlak
Posty: 201
Rejestracja: 10 lip 2016, 14:52

Post autor: Piotr Pawlak »

Ja rozumiem tylko problem w tym że z doswiadczenia
wiem że ludzie tego nie zrozumieją

Dlaczego:

Bo będą czynili to według swojego mniemania a
nie według nauki Jezusa Chrystusa.

Ostatnio okazało się że nie wiedzą co tak naprawde
oznacza słowo (pomoc ) .

Abym ja mógł zrozumieć chodź w minimalnym stopniu
pismo św . ktoś musiał mi wyłożyć to wpierw swoimi
słowami a później pokazać to w Bibli.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
RN
Posty: 6211
Rejestracja: 25 paź 2013, 19:49
Lokalizacja: Ziemia Łódzka

Post autor: RN »

Jachu pisze:

Jan. 20:1-2
1. A pierwszego dnia tygodnia, wczesnym rankiem, gdy jeszcze było ciemno,


EWANGELIA MARKA 16. 2. BIZTB


''I bardzo rano, skoro wzeszło słońce, pierwszego dnia tygodnia, przyszły do grobu.''
WYŁĄCZ TELEWIZOR - WŁĄCZ MYŚLENIE

ODPOWIEDZ

Wróć do „Dekalog”