A kogo Adam nie był ojcem skoro Ewa była matką?Dymensja pisze:Ewa była matką wszystkich żyjących, ale Adam nie....
kazirodztwo
Moderatorzy: kansyheniek, Bobo, booris, Junior Admin, Moderatorzy
-
- Posty: 11544
- Rejestracja: 05 sie 2006, 23:59
-
- Posty: 11544
- Rejestracja: 05 sie 2006, 23:59
-
- Posty: 1865
- Rejestracja: 27 paź 2008, 22:19
Nie chcę już tego rozwijać tematu, Nike znasz język, jesteś doświadczona, masz czas i wiesz że pewne rzeczy ze Słowa przychodzą stopniowo, nie od razu. Więc czytaj i myśl o tym, analizuj Słowo. Litera zabija ale duch ożywia, słowo ożywia się przez ducha. Ja tak, znam też kogoś takiego jak ty który odnalazł to u jakiegoś autorytetu co się zajmuje Bibliami. I kiedy nie przemawiało do niego że tak mogło być, do czasu gdy ten autorytet dla tego człowieka wspomniał o tym. Ja nie buduję na ludziach lecz na Słowie Bożym, ale innym jest to potrzebne.nike pisze:Dymensja, Nie śledziłam wszystkich twoich wątków, więc dokładnie nie wiem, chociaż się domyślam. Jesteś pewien, i masz dowody biblijne,że dobrze wierzysz?
- Yarpen Zirgin
- Posty: 15699
- Rejestracja: 22 maja 2006, 10:16
- Kontakt:
To zależy którzy chrześcijanie, marcjonie. Ci z Kościoła katolickiego nie mogą się łączyć ze sobą w małżeństwa na każdym stopniu pokrewieństwa w linii prostej i do czwartego stopnia w linii bocznej.
Udowadnia się winę, a nie niewinność.
Aha... Nie licz na moją odpowiedź na złośliwości, szyderstwa i próby zmiany tematu.
Aha... Nie licz na moją odpowiedź na złośliwości, szyderstwa i próby zmiany tematu.
- Anowi
- Posty: 10038
- Rejestracja: 02 wrz 2007, 14:28
- Lokalizacja: Bóg wie
Lb 36:6-12 Br „A oto zarządzenie Jahwe w sprawie córek Selofchada: Mogą wychodzić za mąż, za kogo zechcą, byleby tylko ich mężowie wywodzili się z rodów należących do pokolenia ich ojców.(7) Wówczas dziedzictwo synów Izraela nie będzie przechodzić z jednego pokolenia na drugie, a poszczególni synowie Izraela będą przywiązani na zawsze do dziedzictwa przypadającego na pokolenie jego ojców, każdy do swojego.(8) Tak więc każda kobieta mająca jakąś cząstkę w dziedzictwie całego pokolenia izraelskiego będzie wychodzić za mąż za mężczyznę wywodzącego się z pokolenia jej ojca, aby w ten sposób poszczególni Izraelici nie utracili nic z dziedzictwa swoich ojców.(9) W żadnym przypadku dziedzictwo jednego pokolenia nie może przechodzić na inne pokolenie. Poszczególne pokolenia synów Izraela będą powiązane z dziedzictwem, każde ze swoim.(10) Córki Selofchada postąpiły tak, jak im nakazał Jahwe przez Mojżesza.(11) Machla, Chogla, Milka i Noa poślubiły swoich stryjecznych braci.(12) Ich mężowie pochodzili z pokolenia Manassesa, syna Józefa. W ten sposób dziedzictwo ich pozostało przy pokoleniu, z którego wywodził się ród ich ojca.”
nie jest bogaty ten, kto posiada wiele,
tylko ten, kto niewiele potrzebuje.
tylko ten, kto niewiele potrzebuje.
- Anowi
- Posty: 10038
- Rejestracja: 02 wrz 2007, 14:28
- Lokalizacja: Bóg wie
Oczywiście i dlatego sprawdźmy czy Saraj była córką ojca Abrama?
Rdz 11:27-31 Br „A oto lista potomków Teracha. Terach był ojcem Abrama, Nachora i Charana. Charan zaś był ojcem Lota.(28) Charan zmarł w obecności swojego ojca Teracha na swojej ziemi ojczystej, w Ur w Chaldei.(29) Abram i Nachor pobrali sobie żony. Żona Abrama nazywała się Saraj, a żona Nachora - Milka. Ta ostatnia była córką Charana, ojca jej, Milki, i Jiski.(30) Saraj była bezpłodna i nie miała potomstwa.(31) Potem Terach zabrał ze sobą Abrama, swego syna, i Lota, syna Charana, to znaczy syna swojego syna, Saraj, swoją synową, żonę Abrama, jego syna, i wyruszył z Ur w Chaldei, by udać się do Kanaanu. Przybyli do Charanu i tam osiedli.”
Saraj była siostrą Milki i Jiski oraz córką Charana, który był bratem Abrama.
w skrócie : Abram ożenił się z córką swego brata, inaczej Saraj wyszła za mąż za stryja.
Rdz 11:27-31 Br „A oto lista potomków Teracha. Terach był ojcem Abrama, Nachora i Charana. Charan zaś był ojcem Lota.(28) Charan zmarł w obecności swojego ojca Teracha na swojej ziemi ojczystej, w Ur w Chaldei.(29) Abram i Nachor pobrali sobie żony. Żona Abrama nazywała się Saraj, a żona Nachora - Milka. Ta ostatnia była córką Charana, ojca jej, Milki, i Jiski.(30) Saraj była bezpłodna i nie miała potomstwa.(31) Potem Terach zabrał ze sobą Abrama, swego syna, i Lota, syna Charana, to znaczy syna swojego syna, Saraj, swoją synową, żonę Abrama, jego syna, i wyruszył z Ur w Chaldei, by udać się do Kanaanu. Przybyli do Charanu i tam osiedli.”
Saraj była siostrą Milki i Jiski oraz córką Charana, który był bratem Abrama.
w skrócie : Abram ożenił się z córką swego brata, inaczej Saraj wyszła za mąż za stryja.
nie jest bogaty ten, kto posiada wiele,
tylko ten, kto niewiele potrzebuje.
tylko ten, kto niewiele potrzebuje.
-
- Posty: 1865
- Rejestracja: 27 paź 2008, 22:19
Anowi pisze:Lb 36:6-12 Br „A oto zarządzenie Jahwe w sprawie córek Selofchada: Mogą wychodzić za mąż, za kogo zechcą, byleby tylko ich mężowie wywodzili się z rodów należących do pokolenia ich ojców.(7) Wówczas dziedzictwo synów Izraela nie będzie przechodzić z jednego pokolenia na drugie, a poszczególni synowie Izraela będą przywiązani na zawsze do dziedzictwa przypadającego na pokolenie jego ojców, każdy do swojego.(8) Tak więc każda kobieta mająca jakąś cząstkę w dziedzictwie całego pokolenia izraelskiego będzie wychodzić za mąż za mężczyznę wywodzącego się z pokolenia jej ojca, aby w ten sposób poszczególni Izraelici nie utracili nic z dziedzictwa swoich ojców.(9) W żadnym przypadku dziedzictwo jednego pokolenia nie może przechodzić na inne pokolenie. Poszczególne pokolenia synów Izraela będą powiązane z dziedzictwem, każde ze swoim.(10) Córki Selofchada postąpiły tak, jak im nakazał Jahwe przez Mojżesza.(11) Machla, Chogla, Milka i Noa poślubiły swoich stryjecznych braci.(12) Ich mężowie pochodzili z pokolenia Manassesa, syna Józefa. W ten sposób dziedzictwo ich pozostało przy pokoleniu, z którego wywodził się ród ich ojca.”
Napisał że obecnie, dlatego zadałem takie pytanie
- Hardi
- Posty: 5885
- Rejestracja: 21 paź 2009, 14:52
- Lokalizacja: Norwegia
- Kontakt:
ewolucjoniście wierzą, że pochodzą od małpy, więc najwidoczniej Adam nie był ich ojcemnike pisze:A kogo Adam nie był ojcem skoro Ewa była matką?Dymensja pisze:Ewa była matką wszystkich żyjących, ale Adam nie....
"Badacie Pisma, ponieważ myślicie, że dzięki nim będziecie mieć życie wieczne, a właśnie one świadczą o mnie. A jednak nie chcecie przyjść do mnie, żeby mieć życie." Jana 5.39-40
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 26 gru 2010, 8:46
To znaczy ja tam nic nie widzę o tym, jakoby Saraj była siostrą Milki. Nie wiem, może mam coś ze wzrokiem-jeśli tak, to proszę o podkreślenie tego. (mówię szczerze,to nie ironia).Oczywiście i dlatego sprawdźmy czy Saraj była córką ojca Abrama?
Rdz 11:27-31 Br „A oto lista potomków Teracha. Terach był ojcem Abrama, Nachora i Charana. Charan zaś był ojcem Lota.(28) Charan zmarł w obecności swojego ojca Teracha na swojej ziemi ojczystej, w Ur w Chaldei.(29) Abram i Nachor pobrali sobie żony. Żona Abrama nazywała się Saraj, a żona Nachora - Milka. Ta ostatnia była córką Charana, ojca jej, Milki, i Jiski.(30) Saraj była bezpłodna i nie miała potomstwa.(31) Potem Terach zabrał ze sobą Abrama, swego syna, i Lota, syna Charana, to znaczy syna swojego syna, Saraj, swoją synową, żonę Abrama, jego syna, i wyruszył z Ur w Chaldei, by udać się do Kanaanu. Przybyli do Charanu i tam osiedli.”
Saraj była siostrą Milki i Jiski oraz córką Charana, który był bratem Abrama.
w skrócie : Abram ożenił się z córką swego brata, inaczej Saraj wyszła za mąż za stryja
Widzę natomiast taki, jasny tekst:
Abraham odpowiedział: Bo myślałem: Na pewno nie ma tu u ludzi bojaźni Bożej i zabiją mnie z powodu mej żony. (12) Zresztą jest ona rzeczywiście moją siostrą, jako córka ojca mego, lecz z innej matki; mimo to została moją żoną. (Rodzaju 20:11-12)
Mając już wiedzę o Dekalogu na wyższym poziomie ustosunkuję się do tego wątku.
Słowo i idea kazirodztwa nie występuje w Dekalogu, a innych zapisach biblijnych. Oznacza to, że dla Boga Dekalogu jest bez znaczenia w jaki sposób ludzie połączą się, aby tylko nie złamali Jego Prawa. Sęk w tym, że wprowadzenie dodatkowego prawa jest też jego złamaniem. W związku z tym, wszyscy którzy popierają zakaz i karanie za kazirodztwo łamią Dekalog stając się sami niemoralni.
Słowo i idea kazirodztwa nie występuje w Dekalogu, a innych zapisach biblijnych. Oznacza to, że dla Boga Dekalogu jest bez znaczenia w jaki sposób ludzie połączą się, aby tylko nie złamali Jego Prawa. Sęk w tym, że wprowadzenie dodatkowego prawa jest też jego złamaniem. W związku z tym, wszyscy którzy popierają zakaz i karanie za kazirodztwo łamią Dekalog stając się sami niemoralni.