Nów

Moderatorzy: kansyheniek, Bobo, booris, Junior Admin, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Anowi
Posty: 10038
Rejestracja: 02 wrz 2007, 14:28
Lokalizacja: Bóg wie

Post autor: Anowi »

dawno, dawno temu siedząc na bezrobociu (teraz dostałam telefon, że mam wolne za nadgodziny) przeczytałam:

(Wj 10:22) Wyciągnął Mojżesz rękę do nieba i nastała ciemność gęsta w całej ziemi egipskiej przez trzy dni. (23) Jeden drugiego nie widział i nikt nie mógł wstać z miejsca swego przez trzy dni.

i znalazłam ją:

WK 06.13
WS 06.44
ZK 15.07==============21.02.2001
ZS 17.12
..............NOC CIEMNOŚCI
WS 06.42
WK 06.43
ZK 16.11==============22.02.2001
ZS 17.14
..............NOC CIEMNOŚCI
WS 06.40
WK 07.08 =============23.02.2001
ZS 17.16
ZK 17.17
.............NOC CIEMNOŚCI
WS 06.38
WK 07.30 =============24.02.2001
ZS 17.17
ZK 18.23

Księżyc, jak widać, wschodzi po wschodzie słońca i z pewnością był wówczas przyczyną braku światła słonecznego. Jest to faza nowiu.
nie jest bogaty ten, kto posiada wiele,
tylko ten, kto niewiele potrzebuje.

Awatar użytkownika
Anowi
Posty: 10038
Rejestracja: 02 wrz 2007, 14:28
Lokalizacja: Bóg wie

Post autor: Anowi »

aby było bardziej zaskakująco miesiąc później:

WK 05.13
WS 05.43
ZK 15.06==============22.03.2001
ZS 18.00
..............NOC CIEMNOŚCI
WS 05.35
WK 05.40
ZK 16.13==============23.03.2001
ZS 18.02
..............NOC CIEMNOŚCI
WS 05.38
WK 05.56
ZK 17.20==============24.03.2001
ZS 18.03
.............NOC CIEMNOŚCI
WS 06.36
WK 07.15 =============25.03.2001
ZS 19.05
ZK 19.28
nie jest bogaty ten, kto posiada wiele,
tylko ten, kto niewiele potrzebuje.

Awatar użytkownika
Anowi
Posty: 10038
Rejestracja: 02 wrz 2007, 14:28
Lokalizacja: Bóg wie

Post autor: Anowi »

Aby była pełnia trzech nocy ciemności musimy dodać jeszcze jeden miesiąc

WK 05.20
WS 05.39
ZK 17.14==============21.04.2001
ZS 19.48
..............NOC CIEMNOŚCI
WS 05.37
WK 05.39
ZK 18.24==============22.04.2001
ZS 19.49
..............NOC CIEMNOŚCI
WS 05.35
WK 05.58
ZK 19.35==============23.04.2001
ZS 19.51
.............NOC CIEMNOŚCI
WS 05.33
WK 06.20 =============24.04.2001
ZS 19.52
ZK 20.49

co wydarzyło się w czasie owych trzech miesięcy z trzema nocami ciemności?

1. dziewiąta plaga - trzy dni ciemności egipskich w XIII miesiącu księżycowym
2. śmierć pierworodnych w pierwszym miesiącu księżycowym
3. przejście przez Morze Czerwone w drugim miesiącu księżycowym

czy nie za szybko wyciągam wnioski?
Cykl Metona – okres wynoszący 19 lat, po którym fazy Księżyca przypadają na te same dni w roku. Został odkryty w 433 roku p.n.e przez greckiego astronoma Metona z Aten.
nie jest bogaty ten, kto posiada wiele,
tylko ten, kto niewiele potrzebuje.

Awatar użytkownika
Anowi
Posty: 10038
Rejestracja: 02 wrz 2007, 14:28
Lokalizacja: Bóg wie

Post autor: Anowi »

50 miesięcy prowadziłam kalendarz księżycowy aby odnaleźć jeszcze w innych miesiącach "trzy noce ciemności" i nie znalazłam - wychodzi na to, że Meton ma rację.

a tak to wyglądało: ilość "nocy ciemności" w czasie nowiu

1...2...3...4...5...6...7...8...9...10...11...12...13 miesięcy księżycowych
........................................................2.....3 - luty 2001
3...3...1...1...........................2.....1.....2.....2
3...1...............................1....2.....2.....3.....2
1..........................1...1....2....2.....2.....2.....1
1..........................2...2....2....2.....2.............
nie jest bogaty ten, kto posiada wiele,
tylko ten, kto niewiele potrzebuje.

Awatar użytkownika
Anowi
Posty: 10038
Rejestracja: 02 wrz 2007, 14:28
Lokalizacja: Bóg wie

Post autor: Anowi »

(Neh 13:15) W owych dniach widziałem, jak w Judzie deptano w szabat tłocznię, noszono snopki i kładziono na osły, tak samo wino, grona, figi i wszelki ładunek, i przywożono to wszystko do Jerozolimy w dzień szabatu. Udzieliłem im przestrogi, gdy w ten dzień chcieli sprzedawać żywność. (16) A mieszkający tam Tyryjczycy przywozili ryby i wszelki towar i w szabat sprzedawali mieszkańcom Judy i w Jerozolimie. (17) Wtedy zgromiłem możnych Judy i powiedziałem im: Co to za niegodziwa rzecz, którą popełniacie, gwałcąc dzień szabatu. (18) Czyż tak nie uczynili ojcowie wasi? Dlatego też Bóg nasz zesłał całe to nieszczęście na nas i na to miasto. A wy chcecie ściągnąć jeszcze większy gniew na Izraela przez gwałcenie szabatu. (19) I wydałem rozkaz: Skoro przed szabatem mrok pokryje bramy Jerozolimy, wrota zostaną zamknięte. I drugi rozkaz: Nie zostaną one otwarte, aż dopiero po szabacie. Następnie niektórych z moich sług postawiłem przy bramach z dalszym rozkazem: Żaden ładunek nie przedostanie się w dzień szabatu. (20) Wtedy handlarze i sprzedawcy wszelkiego towaru raz lub dwa razy przenocowali poza Jerozolimą. (21) Wówczas ich ostrzegłem i powiedziałem: Czemu nocujecie przed murem? Jeśli jeszcze raz to zrobicie, podniosę na was rękę. Odtąd w szabat nie przychodzili. (22) Następnie rozkazałem lewitom, by się oczyścili i poszli czuwać przy bramach, żeby rzeczywiście święcono dzień szabatu. I o tym pamiętaj też, Boże mój, i miej litość nade mną według wielkiego miłosierdzia Twego.

co to za szabat, który ma dwie noce?

(Am 8:1) To mi ukazał Pan Bóg: oto kosz dojrzałych owoców. (2) I zapytał: Co ty widzisz, Amosie? Odpowiedziałem: Kosz dojrzałych owoców. Rzekł Pan do mnie: Dojrzał do kary lud mój izraelski. Nie będę już dłużej go oszczędzał. (3) Tego dnia pieśni dworskie zamienią się w lamenty - wyrocznia Pana Boga - mnóstwo trupów, na każdym miejscu rozrzucone, cisza! (4) Słuchajcie tego wy, którzy gnębicie ubogiego i bezrolnego pozostawiacie bez pracy, (5) którzy mówicie: Kiedyż minie nów księżyca, byśmy mogli sprzedawać zboże? Kiedyż szabat, byśmy mogli otworzyć spichlerz? A będziemy zmniejszać efę, powiększać sykl i wagę podstępnie fałszować. (6) Będziemy kupować biednego za srebro, a ubogiego za parę sandałów i plewy pszeniczne będziemy sprzedawać.

i jeszcze raz dwie świąteczne noce:

(1 Sm 20:24) I ukrył się Dawid na polu. Kiedy nastał nów księżyca, zasiadł król do uczty, by się posilić. (25) Król zasiadł na swym zwykłym miejscu na krześle pod ścianą, Jonatan zajął miejsce naprzeciwko, Abner usiadł z boku Saula, miejsce zaś Dawida było puste. (26) Saul nic o nim nie wspominał w tym dniu. Myślał: To przypadek; pewnie jest nieczysty i nie poddał się jeszcze oczyszczeniu. (27) Lecz nazajutrz, po nowiu, gdy miejsce Dawida znów było puste, odezwał się Saul do syna swego, Jonatana: Dlaczego syn Jessego nie przyszedł na ucztę ani wczoraj, ani dziś? (28) Jonatan odpowiedział Saulowi: Bardzo mię Dawid prosił, by mógł iść do Betlejem. (29) Mówił: Pozwól mi iść, proszę cię, gdyż urządzamy ofiarę rodzinną w tym mieście - zawiadomił mię o tym mój brat. Jeśli darzysz mnie życzliwością, zwolnij mię, bym mógł odwiedzić swych braci. Dlatego nie przyszedł do stołu królewskiego.

podsumowanie:

(Kpł 23:5) W pierwszym miesiącu, czternastego dnia miesiąca, o zmierzchu, jest Pascha dla Pana. (6) A piętnastego dnia tego miesiąca jest święto Przaśników dla Pana - przez siedem dni będziecie jedli tylko przaśne chleby. (7) Pierwszego dnia będzie dla was zwołanie święte: nie będziecie wykonywać żadnej pracy. (8) Przez siedem dni będziecie składali w ofierze dla Pana ofiarę spalaną, siódmego dnia będzie święte zwołanie, nie będziecie w tym dniu wykonywać żadnej pracy.
nie jest bogaty ten, kto posiada wiele,
tylko ten, kto niewiele potrzebuje.

Jachu
Posty: 10663
Rejestracja: 09 lis 2008, 20:55
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Jachu »

:bardzo_smutny:

Znów Nów. A szabat to sobota. A pascha/pesach to przejście. A przaśniki to macot,które miały być spożywane już od końcówk 14 nisan,przez dzień pesach(15 nisan),aż do 21 nisan włącznie. Pierwszy i siódmy dzień prześników,były wyróżnione poprzez polecenie,aby w nie odbywały się uroczyste zgromadzenia.
Nów przeca wypada na różne dni tygodnia,ale szabat zawsze jest 7 dniem tygodnia u Żydów.
Można tak pisać i pisać,co to zmieni?
(36) Ale powiadam wam, iż z każdego słowa próżnego, które by mówili ludzie, dadzą z niego liczbę w dzień sądny; (37) Albowiem z mów twoich będziesz usprawiedliwiony, i z mów twoich będziesz osądzony. Ew. Mat.12 rozdz.

Awatar użytkownika
Anowi
Posty: 10038
Rejestracja: 02 wrz 2007, 14:28
Lokalizacja: Bóg wie

Post autor: Anowi »

Jachu pisze:Nów przeca wypada na różne dni tygodnia,ale szabat zawsze jest 7 dniem tygodnia u Żydów.
nów wypada w środku miesiąca, a szabat to święto. Jeśli jedno występuje po drugim tzn mamy do czynienia z Paschą i świętem Przaśników.

nigdy nie zastanowiło Was dlaczego tyle wersów tyczy nowiu a o pełni cisza?
nie jest bogaty ten, kto posiada wiele,
tylko ten, kto niewiele potrzebuje.

Jachu
Posty: 10663
Rejestracja: 09 lis 2008, 20:55
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Jachu »

Anowi pisze:
Jachu pisze:Nów przeca wypada na różne dni tygodnia,ale szabat zawsze jest 7 dniem tygodnia u Żydów.
nów wypada w środku miesiąca, a szabat to święto. Jeśli jedno występuje po drugim tzn mamy do czynienia z Paschą i świętem Przaśników.

nigdy nie zastanowiło Was dlaczego tyle wersów tyczy nowiu a o pełni cisza?
Nów Anowi, stanowi początek miesiąca,-każdego miesiąca, zaś sabat to każdy siódmy dzień tygodnii. >oczywiście w Zakonie,- u Żydów<
Nawet w j. polskim w dawnym czasie,na Ksieżyc używano określenia Miesiąc

Może się przyda?

http://www.nastrazy.pl/drukuj.php?t=Na% ... -obraz.htm

http://www.nastrazy.pl/archiwum/2005_6_06.htm
(36) Ale powiadam wam, iż z każdego słowa próżnego, które by mówili ludzie, dadzą z niego liczbę w dzień sądny; (37) Albowiem z mów twoich będziesz usprawiedliwiony, i z mów twoich będziesz osądzony. Ew. Mat.12 rozdz.

Awatar użytkownika
Anowi
Posty: 10038
Rejestracja: 02 wrz 2007, 14:28
Lokalizacja: Bóg wie

Post autor: Anowi »

Jachu pisze:Nów Anowi, stanowi początek miesiąca,-każdego miesiąca, zaś sabat to każdy siódmy dzień tygodnia.
mylisz się Jachu, w czasie Nowiu ojciec Dawida składał ofiarę doroczną za całą rodzinę (1 Sm 20:5-6). Tą ofiarą jest baranek paschalny (Wj 12:3)
szabat to nie tylko siódmy dzień ale każdy dzień świąteczny np:

(Kpł 23:27) Dziesiątego dnia siódmego miesiąca jest Dzień Przebłagania. Będzie to dla was zwołanie święte. Będziecie pościć i będziecie składać Panu ofiary spalane. (28) W tym dniu nie będziecie wykonywać żadnej pracy, bo jest to Dzień Przebłagania, ażeby dokonano przebłagania za wasze winy przed Panem, Bogiem waszym. (29) Każdy człowiek, który nie będzie pościł tego dnia, będzie wyłączony spośród swego ludu. (30) Każdego człowieka, który będzie pracował tego dnia, wytracę spośród jego ludu.
Nawet w j. polskim w dawnym czasie,na Ksieżyc używano określenia Miesiąc
świeci miesiąc na niebie

nie może świecić w nowiu - stworzony został w pełni aby rozpraszać mroki nocy (Rdz 1:14-18)
nie jest bogaty ten, kto posiada wiele,
tylko ten, kto niewiele potrzebuje.

Jachu
Posty: 10663
Rejestracja: 09 lis 2008, 20:55
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Jachu »

Anowi pisze:(Kpł 23:27) Dziesiątego dnia siódmego miesiąca jest Dzień Przebłagania. Będzie to dla was zwołanie święte. Będziecie pościć i będziecie składać Panu ofiary spalane. (28) W tym dniu nie będziecie wykonywać żadnej pracy, bo jest to Dzień Przebłagania, ażeby dokonano przebłagania za wasze winy przed Panem, Bogiem waszym. (29) Każdy człowiek, który nie będzie pościł tego dnia, będzie wyłączony spośród swego ludu. (30) Każdego człowieka, który będzie pracował tego dnia, wytracę spośród jego ludu.
Przebłagania,albo Pojednania Anowi.
Lepsze ofiary aniżeli tamte

Lekcja z 3 Księgi Mojżeszowej 16:5-22

Złoty tekst: &#8222;Przetoż i doskonale może zbawić tych, którzy przezeń przystępują do Boga&#8221; &#8211; Żyd. 7:25

Tylko ci, którzy z nauk Nowego Testamentu zrozumieli, że Boskie zarządzenia dla cielesnego Izraela były figurą lepszych rzeczy względem Izraela duchowego &#8211; tylko tacy są przygotowani do wyciągnięcia odpowiednich lekcji z ksiąg Starego Testamentu, a szczególnie z obrządku, jaki Bóg ustanowił dla Izraela przez Mojżesza, pośrednika przymierza Zakonu. Apostoł, wspominając o tych rzeczach przy różnych okazjach, zapewnia, że zarządzenia dane Żydom były cieniem przyszłych lepszych rzeczy i że główna ich treść odnosi się do Chrystusa, Głowy, i Ciała, którym jest Kościół. Jako ci, do których ta treść się stosuje, powinniśmy właściwie zrozumieć przedstawione figury, by tym lepiej pojąć rzeczywistość.

Cielesnemu Izraelowi Bóg wyznaczył pięć wielkich świąt, z których każde było obrazem.

1. Święto Trąb występowało jako pierwsze i było powitaniem nowego roku świeckiego, pierwszego dnia miesiąca Tiszri (we wrześniu lub październiku). Trwało tylko jeden dzień. Święto Trąb miało szczególne znaczenie w każdym pięćdziesiątym roku, kiedy to trąbieniem na srebrnych trąbach ogłaszany był Jubileusz, figuralnie przedstawiający &#8222;czasy naprawienia wszystkich rzeczy, co był przepowiedział Bóg przez usta wszystkich świętych swoich proroków od wieków&#8221; &#8211; Dzieje Ap. 3:21.

2. Święto Przejścia (Pascha) zaczynało się piętnastego dnia miesiąca Nisan, zwanego także Abib (przy końcu marca lub w kwietniu), będącego pierwszym miesiącem roku religijnego u Żydów. Trwało przez siedem dni.

3. Święto Pięćdziesiątnicy (w miesiącu Siwan, przy końcu maja) &#8211; to święto pierwiastków żniwa.

4. Święto Namiotów (kuczek) zaczynało się piętnastego dnia miesiąca Tiszri i było świętem zgromadzenia i dziękczynienia.

5. Wielki dzień Pojednania (dziesiątego Tiszri) to uroczystość trwająca tylko jeden dzień. Chociaż jest nazwana jednym z naznaczonych świąt, to jednak nie był to dzień radości, ale dzień postu, żałoby (za grzech) i modlitw, a także dzień reformy, dobrych postanowień i pragnienia Boskiej łaski na rozpoczynający się rok. Czynności wykonywane w tym dniu będą przedmiotem niniejszej lekcji. Ofiary tego święta nie były składane za grzechy popełnione w minionym roku, jak mówią niektórzy. Każdy Dzień Pojednania dokonywał pojednania za grzechy ludu na rok następny i na mocy ofiar tego dnia Izraelici uznawani byli za lud Boży i traktowani tak, jakby byli wolni od grzechu pierworodnego, ponieważ ofiary Dnia Pojednania przykrywały potępienie Adamowe. Jednak przy końcu każdego roku naród izraelski ponownie znajdował się pod potępieniem Adamowym i znów składane były ofiary, aby Boska łaska towarzyszyła im przez następny rok . Apostoł wykazuje, że to doroczne przypominanie grzechu &#8211; &#8222;na każdy rok ustawicznie&#8221; (Hebr. 10:1) &#8211; dowodziło, że grzech pierworodny w rzeczywistości nie był zgładzony, a tylko chwilowo przykryty. Apostoł jednocześnie przekonuje, że lepsze, rzeczywiste ofiary za grzech, jakie Bóg zamierzył i jakie zostały dokonane przez Chrystusa, nie potrzebują powtarzania, ponieważ gładzą grzech na zawsze: &#8222;Albowiem jedną ofiarą doskonałymi uczynił na wieki tych, którzy bywają poświęceni&#8221; &#8211; odłączeni jako członkowie Jego Ciała &#8211; Hebr. 10:14.

W Dniu Pojednania składane były dwie ofiary za grzech &#8211; cielec i kozioł (kozioł Pański, w przeciwieństwie do kozła &#8222;Azazela&#8221;). Nasza lekcja powinna właściwie rozpoczynać się pierwszym wersetem 16 rozdziału 3 Księgi Mojżeszowej. Z owych dwu ofiar za grzech, cielec był o wiele ważniejszy od kozła. Nie tylko dlatego, że był on składany jako pierwszy, ale że był ofiarą większą i lepszą. Jak to już zostało wykazane (w broszurze &#8222;Cienie Przybytku&#8221;), cielec przedstawiał samego Pana naszego, Jezusa &#8211; ową wielką ofiarę za grzech. Pojednanie dokonane ofiarą cielca &#8211; pokropienie jego krwią ubłagalni &#8211; dotyczyło kapłana i jego domu
.
(36) Ale powiadam wam, iż z każdego słowa próżnego, które by mówili ludzie, dadzą z niego liczbę w dzień sądny; (37) Albowiem z mów twoich będziesz usprawiedliwiony, i z mów twoich będziesz osądzony. Ew. Mat.12 rozdz.

Jachu
Posty: 10663
Rejestracja: 09 lis 2008, 20:55
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Jachu »

Anowi pisze:
Anowi pisze:mylisz się Jachu, w czasie Nowiu ojciec Dawida składał ofiarę doroczną za całą rodzinę (1 Sm 20:5-6). Tą ofiarą jest baranek paschalny (Wj 12:3)

szabat to nie tylko siódmy dzień ale każdy dzień świąteczny np:

2 Moj. 12:3-6
3. Powiedzcie całemu zgromadzeniu Izraela, mówiąc: Dziesiątego dnia tego miesiąca weźmie sobie każdy baranka dla rodziny, baranka dla domu.
4. Jeżeli zaś rodzina jest za mała na jednego baranka, niech dobierze sąsiada mieszkającego najbliżej jego domu według liczby osób; według tego, ile każdy może zjeść, należy liczyć osoby na jednego baranka.
5. Ma to być baranek bez skazy, samiec jednoroczny. Może to być baranek lub koziołek.
6. Będziecie go przechowywać do czternastego dnia tego miesiąca; i zabije go całe zgromadzenie zboru izraelskiego o zmierzchu.
(BW)

Skoro miesiąc zaczyna się od nowiu,a baranek Paschalny miał być zabijany 14 dnia nisan o zmierzchu
to nie mogła to być ofiara baranka paschalnego. Chyba jasne ,nieprawdaż?
Bowiem Baranek Paschalny zabijany nie był o NOWIU,a przy dochodzeniu do PEŁNI

I jeszcze tytułem uzupełnienia: Baranek Paschalny zabijany miał być w Jerozolimie,a nie w jakimkolwiek innym miejscu Anowi.
A Ojciec Dawida w wersecie ,ktory podałaś,składał ową ofiarę w Betlejem.

1 Sm 20:6
6. Gdyby ojciec twój spostrzegł się co do mnie, odpowiesz: Bardzo mię prosił Dawid, aby mógł pospieszyć do swojego miasta, Betlejem, gdyż cała rodzina w tych dniach składa ofiarę doroczną.
(BT)
(36) Ale powiadam wam, iż z każdego słowa próżnego, które by mówili ludzie, dadzą z niego liczbę w dzień sądny; (37) Albowiem z mów twoich będziesz usprawiedliwiony, i z mów twoich będziesz osądzony. Ew. Mat.12 rozdz.

Awatar użytkownika
Anowi
Posty: 10038
Rejestracja: 02 wrz 2007, 14:28
Lokalizacja: Bóg wie

Post autor: Anowi »

Jachu pisze:Skoro miesiąc zaczyna się od nowiu,
na podstawie którego wersetu wyciągasz taki wniosek?

jeśli Ojciec Dawida nie składał paschy w ofierze to jakie doroczne święto, które trwało dwie noce obchodził król Izraela?
Jachu sam cytujesz:
1 Sm 20:6
6. Gdyby ojciec twój spostrzegł się co do mnie, odpowiesz: Bardzo mię prosił Dawid, aby mógł pospieszyć do swojego miasta, Betlejem, gdyż cała rodzina w tych dniach składa ofiarę doroczną.
(BT)
(1 Sm 20:24) I ukrył się Dawid na polu. Kiedy nastał nów księżyca, zasiadł król do uczty, by się posilić. (25) Król zasiadł na swym zwykłym miejscu na krześle pod ścianą, Jonatan zajął miejsce naprzeciwko, Abner usiadł z boku Saula, miejsce zaś Dawida było puste. (26) Saul nic o nim nie wspominał w tym dniu. Myślał: To przypadek; pewnie jest nieczysty i nie poddał się jeszcze oczyszczeniu. (27) Lecz nazajutrz, po nowiu, gdy miejsce Dawida znów było puste, odezwał się Saul do syna swego, Jonatana: Dlaczego syn Jessego nie przyszedł na ucztę ani wczoraj, ani dziś? (28) Jonatan odpowiedział Saulowi: Bardzo mię Dawid prosił, by mógł iść do Betlejem. (29) Mówił: Pozwól mi iść, proszę cię, gdyż urządzamy ofiarę rodzinną w tym mieście - zawiadomił mię o tym mój brat. Jeśli darzysz mnie życzliwością, zwolnij mię, bym mógł odwiedzić swych braci. Dlatego nie przyszedł do stołu królewskiego.
nie jest bogaty ten, kto posiada wiele,
tylko ten, kto niewiele potrzebuje.

Jachu
Posty: 10663
Rejestracja: 09 lis 2008, 20:55
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Jachu »

Anowi pisze:
Jachu pisze:Skoro miesiąc zaczyna się od nowiu,
na podstawie którego wersetu wyciągasz taki wniosek?

jeśli Ojciec Dawida nie składał paschy w ofierze to jakie doroczne święto, które trwało dwie noce obchodził król Izraela?
Jachu sam cytujesz:
1 Sm 20:6
6. Gdyby ojciec twój spostrzegł się co do mnie, odpowiesz: Bardzo mię prosił Dawid, aby mógł pospieszyć do swojego miasta, Betlejem, gdyż cała rodzina w tych dniach składa ofiarę doroczną.
(BT)
(1 Sm 20:24) I ukrył się Dawid na polu. Kiedy nastał nów księżyca, zasiadł król do uczty, by się posilić. (25) Król zasiadł na swym zwykłym miejscu na krześle pod ścianą, Jonatan zajął miejsce naprzeciwko, Abner usiadł z boku Saula, miejsce zaś Dawida było puste. (26) Saul nic o nim nie wspominał w tym dniu. Myślał: To przypadek; pewnie jest nieczysty i nie poddał się jeszcze oczyszczeniu. (27) Lecz nazajutrz, po nowiu, gdy miejsce Dawida znów było puste, odezwał się Saul do syna swego, Jonatana: Dlaczego syn Jessego nie przyszedł na ucztę ani wczoraj, ani dziś? (28) Jonatan odpowiedział Saulowi: Bardzo mię Dawid prosił, by mógł iść do Betlejem. (29) Mówił: Pozwól mi iść, proszę cię, gdyż urządzamy ofiarę rodzinną w tym mieście - zawiadomił mię o tym mój brat. Jeśli darzysz mnie życzliwością, zwolnij mię, bym mógł odwiedzić swych braci. Dlatego nie przyszedł do stołu królewskiego.
Pwt 16:16
16. Trzy razy do roku ukaże się każdy mężczyzna przed Panem, Bogiem twoim, w miejscu, które sobie obierze: na Święto Przaśników, na Święto Tygodni i na Święto Namiotów. Nie ukaże się przed obliczem Pana z próżnymi rękami.
(BT)
Czy takim miejscem,które obrał Pan było Betlejem,czy Jerozolima.
Świątynia Pana była tylko w Jerozolimie Anowi,więc Paschy nie obchodzono gdzie indziej,a jak ktoś z różnych względów nie był na święcie Paschy,to miał ją obchodzić za miesiąc,- też w Jerozolimie.
-a, i znowu ten miesiąc,czyli księżyc,od NOWIU poczynając
(36) Ale powiadam wam, iż z każdego słowa próżnego, które by mówili ludzie, dadzą z niego liczbę w dzień sądny; (37) Albowiem z mów twoich będziesz usprawiedliwiony, i z mów twoich będziesz osądzony. Ew. Mat.12 rozdz.

Awatar użytkownika
Anowi
Posty: 10038
Rejestracja: 02 wrz 2007, 14:28
Lokalizacja: Bóg wie

Post autor: Anowi »

Jachu pisze:Pwt 16:16
16. Trzy razy do roku ukaże się każdy mężczyzna przed Panem, Bogiem twoim, w miejscu, które sobie obierze: na Święto Przaśników, na Święto Tygodni i na Święto Namiotów. Nie ukaże się przed obliczem Pana z próżnymi rękami.
(Kpł 23:5) W pierwszym miesiącu, czternastego dnia miesiąca, o zmierzchu, jest Pascha dla Pana.

z tego wersetu wiemy, że Pascha odbywała się w środku miesiąca a król świętował w czasie nowiu

(1 Sm 20:5) I odrzekł Dawid Jonatanowi: Właśnie jutro jest nów księżyca, a ja winienem zasiadać wtedy obok króla na uczcie.
Jachu pisze: i znowu ten miesiąc,czyli księżyc,od NOWIU poczynając
Czyli nie było to święto doroczne bo w/g Ciebie odbywało się na początku miesiąca? I nadal nie przedstawiłeś wersetu, który pozwala Ci tak mniemać, że miesiąc zaczyna się od nowiu.

Dla mnie wnioski są proste: jeśli Pascha odbywa się 14 dnia miesiąca i jest to nów to miesiąc zaczyna się pierwszym dniem po pełni. Pełnia jest ostatnim dniem miesiąca.

Co do składania ofiary tylko w Jerozolimie - składano ją również w Szilo przed obliczem Pańskim.

(Sdz 21:19) Rzekli: Oto co roku jest święto Pańskie w Szilo. Leży ono na północ od Betel, na wschód od drogi wiodącej z Betel do Sychem, a na południe od Lebony.

"Oko" Pańskie było tam gdzie był Jego wybraniec.
nie jest bogaty ten, kto posiada wiele,
tylko ten, kto niewiele potrzebuje.

Awatar użytkownika
amiko
Posty: 3608
Rejestracja: 09 wrz 2006, 12:40

Post autor: amiko »

Anowi
Co do składania ofiary tylko w Jerozolimie - składano ją również w Szilo przed obliczem Pańskim.
Ciekawe do czego Bogu były potrzebne ofiary,jeśli On ma wszystko.Jeśli "Boga nikt nigdy nie widział" jak pisze w NT,to co było tym "obliczem Pańskim"?
"Oko" Pańskie było tam gdzie był Jego wybraniec.
Jak to rozumieć?
Bo ja nie wstydzę się ewangelii chrystusowej o obecnym w nas wszystkich Chrystusie,Słowie Bożym (Kol.1.24-28).Jest On bowiem mocą i Mądrością Bożą (1 Kor.1.24) ku zbawieniu dla każdego wierzącego, najpierw dla Żyda, potem dla Greka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Dekalog”