Chcę tylko jedno powiedzieć:
Boga nikt nigdy nie widział.
Bóg jest tylko jeden.
Bóg przemawiał do Izraelitów.
Bóg przekazuje nam prawdę za pośrednictwem swoich synów i nie tylko. Wierze, że Sam do nas mówi ale też może mówić za pośrednictwem.
Wszystko składa się w jedno: w Jedynego. Poznajecie Chrystusa to poznajecie Boga bo to Jego Syn umiłowany, początek stworzenia Bożego. Koniec kropka.
Bóg jest tylko jeden.
IMIĘ BOGA W NOWYM TESTAMENCIE - KOLEJNA POSZLAKA :-)
Moderatorzy: kansyheniek, Bobo, booris, Junior Admin, Moderatorzy
- informator
- Posty: 53
- Rejestracja: 28 wrz 2012, 17:56
We "Współczesnym Ruskim Przekładzie" wydanym
przez Rosyjskie Towarzystwo Biblijne (Brytyjskie i
Zagraniczne) na temat imienia napisano:
Imię - w starożytności, było rozumiane, jako wcielenie istoty (bytu) tego
który je nosił. Pobożni żydzi starając się unikać używania imienia Boga często
nazywają go "Szem" tzn. "Imię". (zobacz Mt 6:9, Łk 11:2) W dawnym Kościele
tak nazywano Jezusa (DzAp 4:12, 5:28).
Ergo wg tego, zwrot "Święć się Imię Twoje" oznacza ni mniej ni więcej jak
"Bądź święty Jehowo" vel "Okaż się Jehowo Świętym" a to mi przypomina
nieco tłumaczenia zwrotu ehjeh aszer ehjeh: Okażę Się Kim Się Okażę lub
Będę Kim Będę, a więc w tym wypadku okaże się Świętym. Jest to zgodne
z następującymi przykładowymi wersetami ze Starego Testamentu:
Wj 10:3:
Oto, co powiedział Jehowa, mówiąc: ‚Uświęcę się pośród tych,
którzy są blisko mnie, i przed obliczem całego ludu okryję się chwałą
Eze 36:23:
I uświęcę swoje wielkie imię, które było bezczeszczone wśród narodów i które wy
zbezcześciliście pośród nich; i narody będą musiały poznać, że ja jestem Jehowa - brzmi
wypowiedź Wszechwładnego Pana, Jehowy - gdy na ich oczach uświęcę się pośród was.
Podobnie wspomniane Dzieje Apostolskie 4:12 i 5:28 dotyczące Jezusa:
4:12:
I w nikim innym nie ma wybawienia, bo nie ma pod niebem żadnego
innego imienia danego ludziom, dzięki któremu mamy zostać wybawieni”.
czyli:
I w nikim innym nie ma wybawienia, bo nie ma pod niebem żadnego innego
człowieka danego ludziom, dzięki któremu mamy zostać wybawieni”.
lub:
I w nikim innym nie ma wybawienia, bo nie ma pod niebem nikogo
innego danego ludziom, dzięki któremu mamy zostać wybawieni”.
lub:
I w nikim innym nie ma wybawienia, bo nie ma pod niebem żadnego
innego Jezusa danego ludziom, dzięki któremu mamy zostać wybawieni”.
5:28
„Stanowczo wam rozkazaliśmy, żebyście już nie nauczali z powoływaniem się
na to imię, lecz oto napełniliście Jerozolimę waszą nauką i chcecie sprowadzić
na nas krew tego człowieka”
czyli:
„Stanowczo wam rozkazaliśmy, żebyście już nie nauczali z powoływaniem się
na Jezusa z Nazaretu, lecz oto napełniliście Jerozolimę waszą nauką i chcecie
sprowadzić na nas krew tego człowieka”
Po mojemu ma to sens.
.
przez Rosyjskie Towarzystwo Biblijne (Brytyjskie i
Zagraniczne) na temat imienia napisano:
Imię - w starożytności, było rozumiane, jako wcielenie istoty (bytu) tego
który je nosił. Pobożni żydzi starając się unikać używania imienia Boga często
nazywają go "Szem" tzn. "Imię". (zobacz Mt 6:9, Łk 11:2) W dawnym Kościele
tak nazywano Jezusa (DzAp 4:12, 5:28).
Ergo wg tego, zwrot "Święć się Imię Twoje" oznacza ni mniej ni więcej jak
"Bądź święty Jehowo" vel "Okaż się Jehowo Świętym" a to mi przypomina
nieco tłumaczenia zwrotu ehjeh aszer ehjeh: Okażę Się Kim Się Okażę lub
Będę Kim Będę, a więc w tym wypadku okaże się Świętym. Jest to zgodne
z następującymi przykładowymi wersetami ze Starego Testamentu:
Wj 10:3:
Oto, co powiedział Jehowa, mówiąc: ‚Uświęcę się pośród tych,
którzy są blisko mnie, i przed obliczem całego ludu okryję się chwałą
Eze 36:23:
I uświęcę swoje wielkie imię, które było bezczeszczone wśród narodów i które wy
zbezcześciliście pośród nich; i narody będą musiały poznać, że ja jestem Jehowa - brzmi
wypowiedź Wszechwładnego Pana, Jehowy - gdy na ich oczach uświęcę się pośród was.
Podobnie wspomniane Dzieje Apostolskie 4:12 i 5:28 dotyczące Jezusa:
4:12:
I w nikim innym nie ma wybawienia, bo nie ma pod niebem żadnego
innego imienia danego ludziom, dzięki któremu mamy zostać wybawieni”.
czyli:
I w nikim innym nie ma wybawienia, bo nie ma pod niebem żadnego innego
człowieka danego ludziom, dzięki któremu mamy zostać wybawieni”.
lub:
I w nikim innym nie ma wybawienia, bo nie ma pod niebem nikogo
innego danego ludziom, dzięki któremu mamy zostać wybawieni”.
lub:
I w nikim innym nie ma wybawienia, bo nie ma pod niebem żadnego
innego Jezusa danego ludziom, dzięki któremu mamy zostać wybawieni”.
5:28
„Stanowczo wam rozkazaliśmy, żebyście już nie nauczali z powoływaniem się
na to imię, lecz oto napełniliście Jerozolimę waszą nauką i chcecie sprowadzić
na nas krew tego człowieka”
czyli:
„Stanowczo wam rozkazaliśmy, żebyście już nie nauczali z powoływaniem się
na Jezusa z Nazaretu, lecz oto napełniliście Jerozolimę waszą nauką i chcecie
sprowadzić na nas krew tego człowieka”
Po mojemu ma to sens.
.
IMIĘ BOGA W NOWYM TESTAMENCIE - KOLEJNA POSZLAKA NR 2
Marka 12:28-32
Proszę zwrócić uwagę na kontekst wypowiedzi Jezusa i biegłego:
28 A jeden z uczonych w piśmie podszedł i usłyszał ich, jak się spierają, a wiedząc, że on im wspaniale odpowiedział, zapytał go: „Które przykazanie jest pierwsze ze wszystkich?” 29 Jezus odpowiedział: „Pierwsze jest: ‚Słuchaj, Izraelu, Jehowa, nasz Bóg, to jeden Jehowa, 30 a ty masz miłować Jehowę, twojego Boga, całym swym sercem i całą swą duszą, i całym swym umysłem, i całą swą siłą’. 31 Drugie jest to: ‚Masz miłować swego bliźniego jak samego siebie’. Nie ma żadnego innego przykazania większego od tych”. 32 Ów uczony w piśmie rzekł do niego: „Nauczycielu, powiedziałeś dobrze, zgodnie z prawdą: ‚On jest Jeden i nie ma innego oprócz Niego’; 33 a to miłowanie go całym sercem i całym zrozumieniem, i całą siłą oraz to miłowanie bliźniego jak samego siebie jest warte daleko więcej niż wszystkie całopalenia i ofiary”. 34 Wtedy Jezus, zauważywszy, że on odpowiedział rozumnie, rzekł do niego: „Nie jesteś daleko od królestwa Bożego”. I już nikt nie miał odwagi go pytać.
Jezus odpowiedział zacytowawszy werset wprost.
Żydowi zrobiło się głupio, ale nie mógł odpowiedzieć,
"Jahwe jest Jeden i nie ma nikogo prócz JHWH, a to miłowanie Jehowy
całym sercem...itd", bo wyznawał przesąd że Imienia się nie wymawia.
Ale zauważmy także, że nie odpowiedział: "Adonai jest jeden i nie
ma nikogo prócz Kyriosa, a to miłowanie Pana całym sercem...etc".
Nawet nie wypowiedział słowa Bóg, lecz posłużył się zaimkami "On", "Niego" i
"go" - ewidentnie, jakby chciał uniknąć wypowiedzenia jakiegoś słowa. Wielu
z nas, gdy nie wie jak ma się do kogoś zwrócić, lub kogoś nie lubi i nie chce
wypowiedzieć jego nazwy (ciotka, Heniek, kochana żono) mówi "ty", "jego",
"go" często w sytuacjach, gdy zaimek jest ewidentnie nie wskazany, choćby
z powodów gramatycznych czy logicznych...
Ten biegły w prawie, ewidentnie był zakłopotany.
Podobnie postąpił ten żyd, który pytał się Jezusa o to, kto jest jego bliźnim.
Na koniec Jezus zapytał: kto okazał się bliźnim.
Żyd nie odpowiedział, że samarytanin, lecz oględnie:
"ten który postąpił względem niego miłosiernie".
Ha!
Proszę zwrócić uwagę na kontekst wypowiedzi Jezusa i biegłego:
28 A jeden z uczonych w piśmie podszedł i usłyszał ich, jak się spierają, a wiedząc, że on im wspaniale odpowiedział, zapytał go: „Które przykazanie jest pierwsze ze wszystkich?” 29 Jezus odpowiedział: „Pierwsze jest: ‚Słuchaj, Izraelu, Jehowa, nasz Bóg, to jeden Jehowa, 30 a ty masz miłować Jehowę, twojego Boga, całym swym sercem i całą swą duszą, i całym swym umysłem, i całą swą siłą’. 31 Drugie jest to: ‚Masz miłować swego bliźniego jak samego siebie’. Nie ma żadnego innego przykazania większego od tych”. 32 Ów uczony w piśmie rzekł do niego: „Nauczycielu, powiedziałeś dobrze, zgodnie z prawdą: ‚On jest Jeden i nie ma innego oprócz Niego’; 33 a to miłowanie go całym sercem i całym zrozumieniem, i całą siłą oraz to miłowanie bliźniego jak samego siebie jest warte daleko więcej niż wszystkie całopalenia i ofiary”. 34 Wtedy Jezus, zauważywszy, że on odpowiedział rozumnie, rzekł do niego: „Nie jesteś daleko od królestwa Bożego”. I już nikt nie miał odwagi go pytać.
Jezus odpowiedział zacytowawszy werset wprost.
Żydowi zrobiło się głupio, ale nie mógł odpowiedzieć,
"Jahwe jest Jeden i nie ma nikogo prócz JHWH, a to miłowanie Jehowy
całym sercem...itd", bo wyznawał przesąd że Imienia się nie wymawia.
Ale zauważmy także, że nie odpowiedział: "Adonai jest jeden i nie
ma nikogo prócz Kyriosa, a to miłowanie Pana całym sercem...etc".
Nawet nie wypowiedział słowa Bóg, lecz posłużył się zaimkami "On", "Niego" i
"go" - ewidentnie, jakby chciał uniknąć wypowiedzenia jakiegoś słowa. Wielu
z nas, gdy nie wie jak ma się do kogoś zwrócić, lub kogoś nie lubi i nie chce
wypowiedzieć jego nazwy (ciotka, Heniek, kochana żono) mówi "ty", "jego",
"go" często w sytuacjach, gdy zaimek jest ewidentnie nie wskazany, choćby
z powodów gramatycznych czy logicznych...
Ten biegły w prawie, ewidentnie był zakłopotany.
Podobnie postąpił ten żyd, który pytał się Jezusa o to, kto jest jego bliźnim.
Na koniec Jezus zapytał: kto okazał się bliźnim.
Żyd nie odpowiedział, że samarytanin, lecz oględnie:
"ten który postąpił względem niego miłosiernie".
Ha!
- Anna01
- Posty: 4971
- Rejestracja: 20 maja 2006, 10:03
- Lokalizacja: Warszawa
Chyba nikt do tej pory w tym temacie, nie zwrócił uwagi na werset, który według mnie wiele mówi.
Jana 18
(4) A Jezus wiedząc o wszystkim, co miało na Niego przyjść, wyszedł naprzeciw i rzekł do nich: Kogo szukacie? (5) Odpowiedzieli Mu: Jezusa z Nazaretu. Rzekł do nich Jezus: Ja jestem. Również i Judasz, który Go wydał, stał między nimi. (6) Skoro więc rzekł do nich: Ja jestem, cofnęli się i upadli na ziemię. (7) Powtórnie ich zapytał: Kogo szukacie? Oni zaś powiedzieli: Jezusa z Nazaretu. (8) Jezus odrzekł: Powiedziałem wam, że Ja jestem. Jeżeli więc Mnie szukacie, pozwólcie tym odejść. (9) Stało się tak, aby się wypełniło słowo, które wypowiedział: Nie utraciłem żadnego z tych, których Mi dałeś.
Kto upadł przed Jezusem na słowa JA JESTEM ??? Strażnicy od arcykapłanów i faryzeuszy.
Jana 18
(4) A Jezus wiedząc o wszystkim, co miało na Niego przyjść, wyszedł naprzeciw i rzekł do nich: Kogo szukacie? (5) Odpowiedzieli Mu: Jezusa z Nazaretu. Rzekł do nich Jezus: Ja jestem. Również i Judasz, który Go wydał, stał między nimi. (6) Skoro więc rzekł do nich: Ja jestem, cofnęli się i upadli na ziemię. (7) Powtórnie ich zapytał: Kogo szukacie? Oni zaś powiedzieli: Jezusa z Nazaretu. (8) Jezus odrzekł: Powiedziałem wam, że Ja jestem. Jeżeli więc Mnie szukacie, pozwólcie tym odejść. (9) Stało się tak, aby się wypełniło słowo, które wypowiedział: Nie utraciłem żadnego z tych, których Mi dałeś.
Kto upadł przed Jezusem na słowa JA JESTEM ??? Strażnicy od arcykapłanów i faryzeuszy.
Miłość nie wyrządza zła bliźniemu. Przeto miłość jest doskonałym wypełnieniem Prawa.
Rzym. 13:10
Rzym. 13:10
-
- Posty: 1081
- Rejestracja: 19 lut 2012, 9:10
Anno
podpisuję się pod tym co napisałaś
rozpoznać Boga
w Jezusie /nie boga Jezusa a Boga w Jezusie/Jego obecność pełnią Bożą .W Nim Bóg świat ze Sobą pojednał
to najważniejsze
móc wyznać widząc dzieła Boże w Jezusie i przez Jezusa /Jana 14 wers 10/
Pan mój i Bóg mój
w Duchu i Prawdzie
bez bałwochwalstwa w postaci czczenia człowieka
tego pragnę i czynię
podpisuję się pod tym co napisałaś
rozpoznać Boga
w Jezusie /nie boga Jezusa a Boga w Jezusie/Jego obecność pełnią Bożą .W Nim Bóg świat ze Sobą pojednał
to najważniejsze
móc wyznać widząc dzieła Boże w Jezusie i przez Jezusa /Jana 14 wers 10/
Pan mój i Bóg mój
w Duchu i Prawdzie
bez bałwochwalstwa w postaci czczenia człowieka
tego pragnę i czynię
sługa w społeczności