Czasy Pogan-od kiedy do kiedy?

Dyskusje o proroctwach biblijnych

Moderatorzy: kansyheniek, Bobo, booris, Junior Admin, Moderatorzy

Płaskowicki Rys

Post autor: Płaskowicki Rys »

Jachu
ciekawe i pouczające

Awatar użytkownika
wit
Posty: 3775
Rejestracja: 19 maja 2006, 23:21
Lokalizacja: grudziądz

Post autor: wit »

Podstawową metodą interpretacji Biblii jest uwzględnienie zasady harmonizacji, tzn. Pismo Świętym tłumaczy się Pismem Świętym, i polega to na interpretowaniu jednego danego fragmentu w świetle miejsc równoległych [paralelnych]. Chyba nie ma takiego znaczącego wątku biblijnego, który byłby wspomniany tylko raz bez odwołania się do innego miejsca w Piśmie. I wszystko wskazuje, że również zagadnienie czasów pogan podlega wyjaśnieniu przy zastosowaniu tejże metody miejsc paralelnych.
Fragmentem równoległym do wypowiedzi Jezusa z Ewangelii wg Łukasza 21:24 jest tekst Księgi Objawienia 11:1,2, w którym jest mowa o zmierzeniu świątyni. Czynność mierzenia w symbolice biblijnej oznacza, że zbliża się koniec. Bóg nakazuje zmierzyć świątynie, aby zapamiętać, jaka była, gdyż nadchodzi jej chwila zburzenia. Taki właśnie nakaz otrzymał Apostoł Jan na Patmos. Zestawiając ze sobą oba wspomniane fragmenty biblijne, można zauważyć dwie istotne informacje. Pierwsza to bliskie zburzenie świątyni, a druga to tratowanie miasta przez pogan, przy czym tylko tekst z Objawienia podaje długość okresu tegoż tratowania. Nie wnikając, jak odczytać podaną liczbę, symbolicznie czy też literalnie, wynosi ona 42 miesiące, więc raczej ten okres 42 miesięcy powinno brać się pod uwagę przy ustaleniu długości czasów pogan.
RECEPTĄ NA AKTYWNĄ ROLĘ KOŚCIOŁA, JAKĄ MA ON DO SPEŁNIENIA, NIE JEST JEGO REFORMA, DO CZEGO WZYWAŁY KOŚCIOŁY PROTESTANCKIE, ALE POSŁUSZEŃSTWO, DO CZEGO WZYWAŁ KOŚCIÓŁ WCZESNOCHRZEŚCIJAŃSKI.

Jachu
Posty: 10663
Rejestracja: 09 lis 2008, 20:55
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Jachu »

Witam.
Objawienie podaje: Obj. 1:19
19. Napisz więc, co widziałeś i co jest, i co się stanie potem.
(BW)
42 miesiące,to 3,5 roku,to także 1260 dni.Jerozolima była "deptana" więcej niż ten czas
wskazuje.Raczej należałoby tu zastosować miarę roku proroczego,jak to uznaje wielu
poważnych badaczy biblii,a podstawy do jej uznawania są biblijne :



Obj. 11:2
2. Ale sień, która jest przed kościołem, wyrzuć precz, a nie mierz jej; albowiem dana jest poganom, a miasto święte deptać będą czterdzieści i dwa miesiące.
(BG)
Obj. 12:6
6. A niewiasta uciekła na pustynię, gdzie ma miejsce od Boga zgotowane, aby ją tam żywiono przez dni tysiąc dwieście i sześćdziesiąt.
(BG)
Obj. 12:14
14. I dano niewieście dwa skrzydła orła wielkiego, aby leciała od obliczności wężowej na pustynię, na miejsce swoje, gdzie by ją żywiono przez czas i czasy, i połowę czasu.
(BG)
Obj. 13:5
5. I dane jej są usta, mówiące wielkie rzeczy i bluźnierstwa; dana jej też jest moc, aby władzę miała przez czterdzieści i dwa miesiące.
(BG)

4 Moj. 14:34
34. Według liczby dni, w którycheście szpiegowali ziemię, to jest czterdzieści dni, dzień każdy za rok licząc, poniesiecie nieprawości wasze czterdzieści lat, i poznacie pomstę swego odstąpienia ode mnie.
(BG)
Ezech. 4:6
6. A gdy je wypełnisz, układziesz się powtóre na prawy bok twój, a poniesiesz nieprawość domu Judzkiego przez czterdzieści dni; dzień za rok, dzień, mówię, za rok daję tobie.
(BG)

Awatar użytkownika
wit
Posty: 3775
Rejestracja: 19 maja 2006, 23:21
Lokalizacja: grudziądz

Post autor: wit »

Jachu pisze:Witam.
Objawienie podaje: Obj. 1:19
19. Napisz więc, co widziałeś i co jest, i co się stanie potem.
(BW)
42 miesiące,to 3,5 roku,to także 1260 dni.Jerozolima była "deptana" więcej niż ten czas
wskazuje.Raczej należałoby tu zastosować miarę roku proroczego,jak to uznaje wielu
poważnych badaczy biblii,a podstawy do jej uznawania są biblijne :
Tekst z Księgi Objawienia 1:19 daje nam podstawę do zastosowania metody historycznej interpretacji tejże księgi, a nie np. metody preterystycznej czy futurystycznej. Z tej informacji wyraźnie wynika, że treść Objawienia odnosi się począwszy od czasów apostolskich ['co jest'], poprzez wieku historii Kościoła aż do czasów końca ['co się stanie potem']. Wiele innych fragmentów Objawienia daje nam podstawę do stosowania wykładni historycznej, chociażby listy do zborów, które symbolizują poszczególne okresy i typy Kościoła, np. zbór w Tiatyrze jest obrazem katolicyzmu, a zbór w Sardes to obraz protestantyzmu. Także pieczęcie, trąby czy plagi symbolizują dzieje chrześcijaństwa w kolejności chronologicznej, począwszy od okresu apostolskiego aż po dzień dzisiejszy, chociaż równie często można się spotkać z retrospekcjami, np. wątek o czterech jeźdźcach. Jednak nigdzie nie ma wzmianki sugerującej, aby akcja utworu Objawienia była niejako cofnięta w czasie, tzn. przed czasy apostolskie, dlatego też trudno stwierdzić, aby deptanie Jerozolimy przez pogan miało swój początek wieleset lat przed Chrystusem. Poza tym, skoro po powrocie Żydów z niewoli babilońskiej w odbudowanej świątyni był sprawowany kult i składane były ofiary dla Boga, więc nie sposób umiejscawiać w tym okresie początki czasów pogan. Czasy pogan oznaczają okres, gdy nie ma lub nie było oddawanej należnej czci Bogu zgodnie z wymogami Przymierza. Za czasów Starego Przymierza owe oddawanie czci Bogu polegało na składaniu stosowanych ofiar wymaganych przez Zakon w kontekście świątyni ziemskiej. W Nowym Przymierzu prawidłowe czczenie Boga polega na przyjęciu doskonałej ofiary Chrystusa w kontekście świątyni duchowej, a ta świątyni była symbolicznie tratowana począwszy od chwili zburzenia świątyni jerozolimskiej.
Obj. 11:2
2. Ale sień, która jest przed kościołem, wyrzuć precz, a nie mierz jej; albowiem dana jest poganom, a miasto święte deptać będą czterdzieści i dwa miesiące.
(BG)
Obj. 12:6
6. A niewiasta uciekła na pustynię, gdzie ma miejsce od Boga zgotowane, aby ją tam żywiono przez dni tysiąc dwieście i sześćdziesiąt.
(BG)
Obj. 12:14
14. I dano niewieście dwa skrzydła orła wielkiego, aby leciała od obliczności wężowej na pustynię, na miejsce swoje, gdzie by ją żywiono przez czas i czasy, i połowę czasu.
(BG)
Obj. 13:5
5. I dane jej są usta, mówiące wielkie rzeczy i bluźnierstwa; dana jej też jest moc, aby władzę miała przez czterdzieści i dwa miesiące.
(BG)

4 Moj. 14:34
34. Według liczby dni, w którycheście szpiegowali ziemię, to jest czterdzieści dni, dzień każdy za rok licząc, poniesiecie nieprawości wasze czterdzieści lat, i poznacie pomstę swego odstąpienia ode mnie.
(BG)
Ezech. 4:6
6. A gdy je wypełnisz, układziesz się powtóre na prawy bok twój, a poniesiesz nieprawość domu Judzkiego przez czterdzieści dni; dzień za rok, dzień, mówię, za rok daję tobie.
(BG)
Tego typu przelicznik zastosowany był w odniesieniu do konkretnych sytuacji, i nie ma powodu, aby rozciągać go na wszystkie podane w Biblii okresy. Biblia to Słowo Boże, a miara czasu według Boga podana jest w 2 Piotra 3:8. Mamy więc do czynienia z jakimś okresem bliżej niesprecyzowanym, i długość tego okresu zna tylko Bóg. Inaczej mówiąc, ów okres, tzn. 42 miesiące może być liczbą symboliczną, i wiele wskazuje, że trwać może on około 2 tysięcy lat.
RECEPTĄ NA AKTYWNĄ ROLĘ KOŚCIOŁA, JAKĄ MA ON DO SPEŁNIENIA, NIE JEST JEGO REFORMA, DO CZEGO WZYWAŁY KOŚCIOŁY PROTESTANCKIE, ALE POSŁUSZEŃSTWO, DO CZEGO WZYWAŁ KOŚCIÓŁ WCZESNOCHRZEŚCIJAŃSKI.

Jachu
Posty: 10663
Rejestracja: 09 lis 2008, 20:55
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Jachu »

Tu był wyrok na Sedekiasza:
Ezech. 21:26-32
26. Bo król babiloński stoi na rozdrożu, na początku obydwu dróg, aby radzić się wyroczni: Potrząsa strzałami, radzi się bałwanów, bada wątrobę.
27. W jego prawej ręce jest wyrocznia: "Jeruzalem", że ma otworzyć usta do morderczego okrzyku, wydać głośny okrzyk bojowy, ustawić tarany przeciwko bramom, usypać wał, zbudować wieże oblężnicze.

28. Lecz jest to w ich oczach wyrocznia złudna, chociaż składali uroczyste przysięgi; ale on przypomni ich winę, aby zostali pojmani.
29. Dlatego tak mówi Wszechmocny Pan: Ponieważ przypomnieliście mi swoją winę, bo ujawnione są wasze występki, a wasze grzechy widoczne są we wszystkich waszych czynach - ponieważ przypomnieliście się zostaniecie z powodu nich pojmani.
30. Lecz o tobie, bezecny bezbożniku, książę izraelski, którego dzień nadszedł w czasie, gdy wina dojdzie do swojego kresu -
31. Tak mówi Wszechmocny Pan: Precz z diademem, precz z koroną; nic nie pozostanie tak, jak jest. To, co niskie, będzie wywyższone, a co wysokie, będzie poniżone.
32. W gruzy, w gruzy, w gruzy obrócę je. Także ono nie pozostanie tak, aż przyjdzie ten, który ma do niego prawo; jemu je dam.

(BW)

Ponadto: Biblia nówi o trzecz przymierzach:
1. Obietnicy(ofiary)
2. Zakonu (Prawa)
3.Nowym Przymierzu

Chrystus jest pośrednikiem Nowego Przymierza-- Chrystus z Kościołem uwielbionym,
pytam: czy Nowe Przymierze już weszło w życie,a jezeli tak,to prosżę o podanie faktów
potwierdzających to.Jeżeli brak faktów,to jak mówić o tym,że Ono już działa na Ziemi ?


Werset 32 z Ezechiela 21 mówi o Chrystusie,który ma prawo do korony królewskiej,
tej, której Bóg pozbawił Sedekiasza. W tzw.międzyczasie nie było Króla nad Izraelem z pośród Zydów.

Jachu
Posty: 10663
Rejestracja: 09 lis 2008, 20:55
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Jachu »

CZASY POGAN
Dotychczasowe rozważania chronologiczne prowadziły najdalej do roku
1914/1915, a wydarzen zwiazanych z tym rokiem spodziewano sie przez blisko
40 lat przed tym. Wojna Swiatowa, która wyraznie zaznaczyła rok 1914, była
dowodem, ze wyliczenia były słuszne, lecz uwielbienie ostatnich członków
Koscioła nie nastapiło przed tym czasem, jak sie tego spodziewano; praca
głoszenia Prawdy postepowała dalej po wojnie i nadal postepuje.
Spodziewania te były wiec przedwczesne i wypełnienia ich trzeba oczekiwac
w przyszłosci.
Od roku 1914 wiele rzeczy spełniło sie. Przeżylismy już II Wojne Swiatowa
(1939-1945); obserwowalismy wielkie cierpienia narodu żydowskiego, jak również
powstanie panstwa Izrael.
Czy chronologia biblijna miała prowadzic lud Boży tylko do roku 1914, a dalej
nie ? W Słowie Bożym mamy obietnice: "Ale scieżka sprawiedliwych, jako
swiatłosc jasna, która im dalej tym bardziej swieci aż do dnia doskonałego"
(Przyp. Sal. 4:18), oraz: "Słowo Twoje jest pochodnia nogom moim, a swiatłoscia
scieżce mojej" (Ps. 119:105). Pochodnia daje swiatło naprzód, wobec tego
wnioskujemy, że chronologia biblijna jest w stanie dac nam swiatło na wszystkie
ważne wydarzenia znajdujace sie na drodze naszego pielgrzymstwa, które
bedzie nam towarzyszyc i przewodniczyc w mysl obietnicy: "aż do dnia
doskonałego", tj. aż nasze pragnienia wypełnia sie przy koncu naszej
pielgrzymki, a to co widzimy teraz przy pomocy wiary, ujrzymy "twarza w twarz"
(1 Kor. 13:12).
Spodziewania rzeczy majacych sie wypełnic w roku 1914/1915 były oparte na
wyliczeniu "Czasów Pogan" oraz na porównaniu "obydwóch domów Izraela".
Oba te tematy poruszone sa w II Tomie Wykładów Pisma Swietego:
1. "Czasy Pogan" – str. 77
2. "Równoległe Dyspensacje" – str. 221.
Z nauki zawartej w II Tomie Wykładów Pisma Swietego, oraz z artykułu braci
Edgar pt. "Równoległosci okresów panowania", podanym w niniejszej pracy
(str. 38), dowiedzielismy sie, że "Czasy Pogan" oraz "Siedem czasów karania"
wzajemnie sie pokrywaja w okresie trwajacym 2520 lat. Okresy te maja swój
wspólny poczatek w roku 606 p.n.e., a koniec w roku 1914 n.e. Przez blisko
40 lat przed rokiem 1914 spodziewano sie upadku pozafiguralnego Babilonu
oraz wkrótce po tym zaprowadzenia sprawiedliwych rzadów Jezusa Chrystusa –
pozaobrazowego Cyrusa (słonce).
Jaka była przyczyna, że pozafiguralny Babilon nie upadł w roku 1914
Przyczyna była prosta – Babilon nie upadł w roku 606 p.n.e. ale pod koniec
siedemdziesieciu lat spustoszenia przepowiedzianego przez proroka Jeremiasza
(Jer. 25:9-12). Dekret Cyrusa ogłaszajacy wolnosc został wydany po
siedemdziesieciu latach spustoszenia, w roku 536 p.n.e. a przeto rzutuje na rok
1984 (patrz rys. Nr 3, str. 39).
1914 + 70 = 1984
W zwiazku z upadkiem figuralnego Babilonu spostrzegamy pewien szczegół
w słowach wyroku napisanego na scianie pałacu Balsazara, króla babilonskiego,
w czasie uczty, na której sprofanowano swiete naczynia ze swiatyni
Jeruzalemskiej (patrz rys. Nr 11, str. 88). Medrcy babilonscy i chaldejscy nie
mogli przeczytac słów wyroku, ani tym bardziej ich wytłumaczyc. Dokonał tego
prorok Daniel (Dan. 5:25-28).
Wyrok ów brzmiał: "Mene, mene, tekel, ufarsin". W jezyku chaldejskim wyrazy
te znacza: "Mina, mina, sykiel (hebr. szekel) i pół miny". Słów tych używano na
okreslenie pieniedzy, jak również miar wagowych.
I tak:
1 mina = 50 sykli
1 sykiel = 20 gera
Ponieważ napis nasuwa mysl o liczeniu, przeto Daniel tłumaczy: "Bóg obliczył
dni twojego panowania i doprowadził je do konca". Ponieważ sykiel jest 50 razy
lżejszy od miny, przeto Daniel tłumaczy: "Jestes zważony na wadze, i znaleziony
lekkim". Ponieważ pół miny oznacza jej zniszczenie, wzglednie podzielenie,
przeto Daniel tłumaczy: "Twoje królestwo bedzie podzielone i oddane Medom i
Persom". Jest jeszcze jedna mysl, pomocna w naszych rozważaniach. Jeżeli
zawarte w Boskim wyroku jednostki wagowe i monetarne zamienimy na
najmniejsze z nich, to jaka osiagniemy liczbe
1 mina = 1000 gera
1 mina = 1000 gera
1 sykiel = 20 gera
1/2 miny = 500 gera
2520 gera
Liczba "2520" przedstawia ilosc lat od upadku figuralnego Babilonu, do upadku
pozafiguralnego Babilonu. Bedzie to pod koniec 70 lat, które należy liczyc od
1914 roku.
Cyrus wydał edykt w pierwszym roku swego królowania, tzn. w roku 536 p.n.e.,
który według rachuby żydowskiej rozpoczał sie na jesieni roku 537 p.n.e. Upadek
Babilonu mógł byc, jak podaja historycy (patrz uwagi dotyczace okresu 70 lat
spustoszenia na str. 22) w roku 538 p.n.e., co rzutowałoby na rok 1982.


Cyt z "Chronologii Biblijnej" 1974 r. Tadeusza Wiśniewskiego

Do przemyśleń,bez sugestii jakichkolwiek Jachu

Płaskowicki Rys

Post autor: Płaskowicki Rys »

Jachu
czy mógłbyś przybliżyć autora
pozdrawiam z wdzięcznością za ciekawy artykuł

Jachu
Posty: 10663
Rejestracja: 09 lis 2008, 20:55
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Jachu »

Brat Tadeusz Wiśniewski zmarł we wrześniu 1994 roku w wieku ponad 80 lat.
Był niezwykle utalentowanym człowiekiem,był niezwykle biegłym znawcą Biblii,świetnym
mówcą i wykładowcą Słowa,a także niezwykle pracowitym człowiekiem na niwie Pańskiej.
Pozostawił ogromną spuściznę opracowań tematycznych z Biblii,w tym poezji również.
Brat ten niezwykle pieczołowicie i z ogromnym szacunkiem i modlitwami podchodził do
tekstu Biblii,był też niezwykle uzdolnionym matematycznie.On jako pierwszy w naszych czasach zwrócił uwagę na fakt,że Biblia oprócz zwykłych słów i zdań w językach greckim
i hebrajskim niesie również ogromny ładunek przekazu za pomocą liczb,które są obecne
w Biblii przez to,że języki te są językami liczbowymi również tzn,że każda litera tych
języków ma konkretną wartość liczbową,inaczej--- można literami zapisywać wartości liczbowe. Np. Jezus Chrysstus napisane po grecku ma wartość liczbową=1980
Imię Boże przedstawione tetragramem hebrajskim = 26
I ogromna ilość innych wartości liczbowych badanych tekstów,które pozwalają na jeszcze
dogłębniejsze wyrozumiewanie rzeczy ukrytych w Biblii.
Taka metoda badania Słowa miała i ma wielu przeciwników,ale to są tylko ludzie,czy to
wystarczająca podstawa do tego,aby jej nie wykorzystywać,przecież nikt nikogo nie zmusza.
Tyle Ryszardzie w krótkości , pozdrawiam Jachu

Awatar użytkownika
wit
Posty: 3775
Rejestracja: 19 maja 2006, 23:21
Lokalizacja: grudziądz

Post autor: wit »

Jachu pisze:Tu był wyrok na Sedekiasza:
Ezech. 21:26-32
26. Bo król babiloński stoi na rozdrożu, na początku obydwu dróg, aby radzić się wyroczni: Potrząsa strzałami, radzi się bałwanów, bada wątrobę.
27. W jego prawej ręce jest wyrocznia: "Jeruzalem", że ma otworzyć usta do morderczego okrzyku, wydać głośny okrzyk bojowy, ustawić tarany przeciwko bramom, usypać wał, zbudować wieże oblężnicze.

28. Lecz jest to w ich oczach wyrocznia złudna, chociaż składali uroczyste przysięgi; ale on przypomni ich winę, aby zostali pojmani.
29. Dlatego tak mówi Wszechmocny Pan: Ponieważ przypomnieliście mi swoją winę, bo ujawnione są wasze występki, a wasze grzechy widoczne są we wszystkich waszych czynach - ponieważ przypomnieliście się zostaniecie z powodu nich pojmani.
30. Lecz o tobie, bezecny bezbożniku, książę izraelski, którego dzień nadszedł w czasie, gdy wina dojdzie do swojego kresu -
31. Tak mówi Wszechmocny Pan: Precz z diademem, precz z koroną; nic nie pozostanie tak, jak jest. To, co niskie, będzie wywyższone, a co wysokie, będzie poniżone.
32. W gruzy, w gruzy, w gruzy obrócę je. Także ono nie pozostanie tak, aż przyjdzie ten, który ma do niego prawo; jemu je dam.

(BW)
Na poparcie własnych poglądów podajesz tekst dwuznaczny, tzn. z Księgi Ezechiela 21:30-32, a przecież on nic nie mówi o czasach pogan. Nie może on także mieć odniesienia do tychże czasów, albowiem świątynia i miasto były odbudowane po powrocie Żydów z Babilonu, natomiast zostały one doszczętnie zniszczone po wydarzeniach z wojny żydowskiej w I wieku n.e.
Następna sprawa, to stosując przelicznik z Ezechiela 4:6, tzn. dzień za rok, i odnosząc go do 42 miesięcy, czyli 3,5 roku, to jakby nie patrzeć powinno wyjść 3,5 dnia, a nie 1260 lat. ;-) :-D
Ponadto: Biblia nówi o trzecz przymierzach:
1. Obietnicy(ofiary)
2. Zakonu (Prawa)
3.Nowym Przymierzu

Chrystus jest pośrednikiem Nowego Przymierza-- Chrystus z Kościołem uwielbionym,
pytam: czy Nowe Przymierze już weszło w życie,a jezeli tak,to prosżę o podanie faktów
potwierdzających to.Jeżeli brak faktów,to jak mówić o tym,że Ono już działa na Ziemi ?


Werset 32 z Ezechiela 21 mówi o Chrystusie,który ma prawo do korony królewskiej,
tej, której Bóg pozbawił Sedekiasza. W tzw.międzyczasie nie było Króla nad Izraelem z pośród Zydów.
Zasadniczo zgadzam się, Biblia mówi niejako o trzech przymierzach. Co do ostatniego wymienionego przez Ciebie tzn. Nowego Przymierza, to też się zgadzam. Natomiast pierwsze dwa to Zakon Mojżeszowy [ofiary krwawe ze zwierząt będące obrazem rzeczy przyszłych] oraz Zakon Chrystusowy [ofiary z pokarmów i napojów, czyli chleb i wino, a więc Wieczerza Pańska stanowiąca cień przyszłych dóbr] (Hebrajczyków 8:5; 10:1; por. Kolosan 2:16,17). Pierwsze Przymierze, czyli Zakon zawierający w sobie obraz rzeczy przyszłych zostało zawarte na Horebie i obowiązywało do śmierci Chrystusa na Golgocie (2 Mojżeszowa rozdział 24). Drugie Przymierze, czyli Zakon zawierający cień przyszłych rzeczy zostało zawarte w Wieczerniku w noc w którą został wydany Chrystus, i ono obowiązywało do chwili zniszczenia świątyni (Mateusza 26:26-29). O tym fakcie mówi List do Hebrajczyków 9:8-10, gdzie czytamy, że Wieczerza Pańska, czyli ofiary z pokarmów i napojów, miały być sprawowana do odnowienia wszechrzeczy, a te odnowienie wszechrzeczy miało nastąpić z chwilą usunięcia świątyni ziemskiej. Wtedy też, gdy świątynia została zniszczona, nastało odnowienie wszechrzeczy i nastąpiło przyjście Chrystusa, jak było to wydarzenie zapowiedziane, że nastąpi ono jeszcze za pokolenia współczesnego Apostołom (Mateusza 10:23; Dzieje Apostolskie 3:21). Sprawdziły się wtedy słowa wypowiedziane przez Jezusa na Górze Oliwnej, że nie przeminie to istniejące ówcześnie pokolenie, aż nastąpi przyjście Syna Człowieczego (Mateusza 24:34).
Istnieje jeszcze pewna drobna aczkolwiek istotna różnica między naszymi poglądami. Nowe Przymierze jest Przymierzem Obietnicy (Hebrajczyków 6:12-20; 8:6).
RECEPTĄ NA AKTYWNĄ ROLĘ KOŚCIOŁA, JAKĄ MA ON DO SPEŁNIENIA, NIE JEST JEGO REFORMA, DO CZEGO WZYWAŁY KOŚCIOŁY PROTESTANCKIE, ALE POSŁUSZEŃSTWO, DO CZEGO WZYWAŁ KOŚCIÓŁ WCZESNOCHRZEŚCIJAŃSKI.

Jachu
Posty: 10663
Rejestracja: 09 lis 2008, 20:55
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Jachu »

Witam.
Tak prawdziwie,to pierwszym przymierzem jest Przymierze Obienicy(Ofiary),które Bóg
zawarł z Abrahamem jeszcze przed niewolą egipską Żydów. Drugie przymierze,to dopiero
Przymierze Zakonu(Prawa),które Bóg zawarł z Izraelem po wyprowadzeniu go z Egiptu,
tym sposobem Zakon został dodany do Przymierza Obietnicy("w tobie i w nasieniu twoim
błogosławione będą wszystkie narody ziemi")

Jan. 2:18-21
18. Wtedy odezwali się Żydzi, mówiąc do niego: Jaki znak pokażesz nam na dowód, że ci to wolno czynić?
19. Jezus, odpowiadając, rzekł im: Zburzcie tę świątynię, a Ja w trzy dni ją odbuduję.
20. Na to rzekli Żydzi: Czterdzieści sześć lat budowano tę świątynię, a Ty w trzy dni chcesz ją odbudować?
21. Ale On mówił o świątyni ciała swego.[/b]
(BW)
Druga świątynia Wicie,budowana była na podstawie przepisów i obowiązywania Zakonu..
A świątynia przyszłości,świątynia Nowego Przymierza,zaczęła być budowana od chrztu
Pana w Jordanie,wyboru apostołów i otwarcia powołania niebieskiego--do Kościoła,który
też jest z Panem ową Nową świątynią,Nowym Jeruzalem z góry mającym zstąpić.To właśnie
z mocy tej świątyni rozpocznie się wdrażanie Nowego Przymierza na Ziemi z ludżmi.


I jeszcze jedno, rok proroczy to 360 dni, 3,5 takich lat ,to właśnie 1260 dni,a przy liczeniu
dzień za rok,to daje 1260 lat.

Pozdrawiam Jachu

Awatar użytkownika
wit
Posty: 3775
Rejestracja: 19 maja 2006, 23:21
Lokalizacja: grudziądz

Post autor: wit »

Jachu pisze: Jan. 2:18-21
18. Wtedy odezwali się Żydzi, mówiąc do niego: Jaki znak pokażesz nam na dowód, że ci to wolno czynić?
19. Jezus, odpowiadając, rzekł im: Zburzcie tę świątynię, a Ja w trzy dni ją odbuduję.
20. Na to rzekli Żydzi: Czterdzieści sześć lat budowano tę świątynię, a Ty w trzy dni chcesz ją odbudować?
21. Ale On mówił o świątyni ciała swego.[/b]
(BW)
Druga świątynia Wicie,budowana była na podstawie przepisów i obowiązywania Zakonu..
A świątynia przyszłości,świątynia Nowego Przymierza,zaczęła być budowana od chrztu
Pana w Jordanie,wyboru apostołów i otwarcia powołania niebieskiego--do Kościoła,który
też jest z Panem ową Nową świątynią,Nowym Jeruzalem z góry mającym zstąpić.To właśnie
z mocy tej świątyni rozpocznie się wdrażanie Nowego Przymierza na Ziemi z ludżmi.
Zdaje się, że zapomniałeś o najistotniejszej rzeczy. Gdy w Piśmie jest mowa o ciele Chrystusa, nie tylko dotyczy to ciała zrodzonego z Marii, ale chodzi o Ciało rozumiane jako Kościół. I jak Chrystus posiadał inne ciało za swego ziemskiego życia, i inne po zmartwychwstaniu, tak samo było z Kościołem. Jego pierwsze Ciało czyli Kościół stanowili w większości cieleśni potomkowie Abrahama, czyli Żydzi, a więc i Apostołowie, którzy mieli udział w Ciele i Krwi Pańskiej. Natomiast drugie jego Ciało - Ciało zmartwychwstałe stanowią duchowi [według obietnicy] potomkowie Abrahama. I tu zachodzi konieczność zastosowania analogii Kościoła do osoby Chrystusa. Powołanie Chrystusa do służby Bożej rozpoczęło się od chrztu w Jordanie, gdy zstąpił na niego Duch Święty. Podobnie rzecz się miała z Kościołem, który został powołany w dniu Pięćdziesiątnicy, w którym to dniu miał miejsce zarówno chrzest w wodzie, jak i zstąpienie Ducha Bożego. To był niejako pierwszy etap Chrystusa i Kościoła. Drugim etapem była śmierć Chrystusa, który w dniu swojej śmierci ustanowił przymierze z Apostołami. Również analogiczne wydarzenie odnosiło się do Kościoła, gdy jego śmierć nastąpiła z chwilą zburzenia świątyni i od tego momentu zaczęło obowiązywać Nowe Przymierze. Całą tę doniosłą sytuację dokładnie opisują rozdziały 9 i 10 Listu do Hebrajczyków, jakie to w swej treści mają fundamentalne znaczenie dla zrozumienia istoty Nowego Przymierza. Częściowo na ów temat wspomniałem w poprzednim moim postcie. Następnym etapem, czyli trzecim, w życiu Chrystusa, było jego wskrzeszenie z martwych, gdy zmartwychwstał on w ciele duchowym [został zrodzony z Ducha Bożego]. I również ta rzecz odnosi się do Kościoła, gdy wierzący poprzez udział w pierwszym zmartwychwstaniu zostają narodzeni na nowo z Ducha.
W odniesieniu do Kościoła, między tymi dwoma etapami, tzn. drugiem i trzecim etapem, czyli między śmiercią Kościoła z chwilą zburzenia świątyni, a zmartwychwstaniem Kościoła w symbolicznym Tysiącleciu, osadzone są czasy pogan. A więc tak, jak pisałem wcześniej, czasy pogan rozpoczęły się od zburzenia świątyni jerozolimskiej.
Jak zdążyłem się zorientować, między innymi po Twoich wypowiedziach wiem, że Badacze Pisma, jak mają w swoim zwyczaju, również zajmują się stosowaniem analogii do wydarzeń biblijnych. Tego typu analogie określacie bodajże jako pozafigura lub pozaobraz. W związku z tym, mam do Ciebie pytanie, w jakich wydarzeniach, oczywiście uzasadniając to w oparciu o konkretne teksty biblijne, umieszczacie te trzy wymienione przeze mnie okresy Kościoła, tzn.
1. Powołanie Kościoła;
2. Śmierć Kościoła;
3. Zmartwychwstanie Kościoła.
I jeszcze jedno, rok proroczy to 360 dni, 3,5 takich lat ,to właśnie 1260 dni,a przy liczeniu
dzień za rok,to daje 1260 lat.
W ostatniej mojej wypowiedzi wskazałem na niekonsekwencje tego typu argumentowania z tej racji, że ów podany wcześniej przelicznik zgodnie z 4 Mojżeszową raz odnosi się do przeliczania rok za dzień, czyli 1260 dni [42 miesiące] to byłoby 1260 lat, a innym razem zgodnie z Księgą Ezechiela odnosi się do przeliczania dzień za rok, czyli w tym przypadku 3,5 roku [42 miesiące] wynosiłoby 3,5 dnia. Poza tym, odradzałbym do stosowania tego rodzaju wyliczeń posługiwanie się tekstami dwuznacznymi, jak np. wersety z 4 Mojżeszowej czy Ezechiela, a optowałbym raczej za tym, aby wziąć jednak pod uwagę informację zawartą w 2 Piotra 3:8, gdyż rozważane jest nie słowo ludzkie, a Słowo Boże, więc i powinna być stosowana skala czasu jaką stosuje Bóg, gdzie dla niego jeden dzień może równie dobrze oznaczać tysiąc lat.
RECEPTĄ NA AKTYWNĄ ROLĘ KOŚCIOŁA, JAKĄ MA ON DO SPEŁNIENIA, NIE JEST JEGO REFORMA, DO CZEGO WZYWAŁY KOŚCIOŁY PROTESTANCKIE, ALE POSŁUSZEŃSTWO, DO CZEGO WZYWAŁ KOŚCIÓŁ WCZESNOCHRZEŚCIJAŃSKI.

Jachu
Posty: 10663
Rejestracja: 09 lis 2008, 20:55
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Jachu »

wit pisze:Zdaje się, że zapomniałeś o najistotniejszej rzeczy.
Wicie drogi. Ja niczego nie zapomniałem,ja dobrze wszystko wiem i rozumiem.
Jakoś z uporem zakładasz,że wiem mniej i gorzej od Ciebie,otóż tak nie jest.
Przedkładasz pewne wersety z NT nad wersety ST,a przecież sama Biblia mówi:
2 Tym. 3:16
16. Całe Pismo przez Boga jest natchnione i pożyteczne do nauki, do wykrywania błędów, do poprawy, do wychowywania w sprawiedliwości,
(BW)
Trochę w twoich postach nieskładności,ale jesteś w swoim zrozumieniu ugruntowany,
zatem na nic moje usiłowania.Jeżeli chcesz zatem pznac wykładnię Badaczy,wejdż na
stronę "Na Straży",jest tam mnóstwo materiałów do wyboru w zależności od tego,
co Cię interesuje.Możesz poczytać,wówczas poznasz co myślą i uważają Badacze.

O powołaniu Kościoła wiesz chyba dobrze-trwało ono od powołania apostołów przez cały wiek ewangelii i już się zakończyło. Każdy powołany-zwycięzca umierał w swojej kolejności,a zmartwychwstał do duchowej -boskiej natury na koniec wieku ewangelii.
Mogę Ci przytoczyć daty konkretne,ale wiem,że i tak ich nie uznasz,jak i wielu dotąd.
Na koniec piszesz o datach bożych,przeciwstawiając je datom rzekomo ludzkim,a przecież tak nie jest,to wszystko są daty biblijne,dlaczego zatem jedne Ci pasują ,drugie nie,zadziwiające jest takie subiektywne wybieranie.

Kol. 1:17-29
17. On też jest przed wszystkimi rzeczami i wszystko na nim jest ugruntowane,
18. On także jest Głową Ciała, Kościoła; On jest początkiem, pierworodnym z umarłych, aby we wszystkim był pierwszy,
19. Ponieważ upodobał sobie Bóg, żeby w nim zamieszkała cała pełnia boskości
20. I żeby przez niego wszystko, co jest na ziemi i na niebie, pojednało się z nim dzięki przywróceniu pokoju przez krew krzyża jego.
21. I was, którzy niegdyś byliście mu obcymi i wrogo usposobionymi, a uczynki wasze złe były,
22. Teraz pojednał w jego ziemskim ciele przez śmierć, aby was stawić przed obliczem swoim jako świętych i niepokalanych, i nienagannych,
23. Jeśli tylko wytrwacie w wierze, ugruntowani i stali, i nie zachwiejecie się w nadziei, opartej na ewangelii, którą usłyszeliście, która jest zwiastowana wszelkiemu stworzeniu pod niebem, a której ja, Paweł, zostałem sługą.
24. Teraz raduję się z cierpień, które za was znoszę i dopełniam na ciele moim niedostatku udręk Chrystusowych za ciało jego, którym jest Kościół.
25. Tego Kościoła sługą zostałem zgodnie z postanowieniem Boga, powziętym co do mnie ze względu na was, abym w pełni rozgłosił Słowo Boże,
26. Tajemnicę, zakrytą od wieków i od pokoleń, a teraz objawioną świętym jego.
27. Im to chciał Bóg dać poznać, jak wielkie jest między poganami bogactwo chwały tej tajemnicy, którą jest Chrystus w was, nadzieja chwały.
28. Jego to zwiastujemy, napominając i nauczając każdego człowieka we wszelkiej mądrości, aby stawić go doskonałym w Chrystusie Jezusie;
29. Nad tym też pracuję, walcząc w mocy jego, która skutecznie we mnie działa.
(BW)

Jachu
Posty: 10663
Rejestracja: 09 lis 2008, 20:55
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Jachu »

Witowi.
Jest rzeczą oczywistą,że pierwsze Pańskie powołania dotyczyły Żydów jako narodu wybranego,z nich przecież pochodzą wszyscy apostołowie, z nimi jako apostołami zawarł
przymierze przy wieczerzy,w przeddzień ukrzyżowania,a przez nich pośrednio z każdym powoływanym członkiem Kościoła.Od 36 roku ne. gdy łaska przeszła do pogan,ten wybór zaczął również dotyczyć tychże "braci" z Pogan-pierwszym był Korneliusz.I tak się zaczynała budowa Świątyni Ciała,Ciała Chrystusowego.
Aby dobrze rozumiec przyszłośc,niezbędnym jest poznanie typów,obrazów,figur,przepisów
Zakonu,albowiem bez tego nie ma dobrego wyrozumienia przyszłej rzeczywistości,również
i tej o której pisze i Objawienie.Objawienie powinno być badane -wyrozumiewane w oparciu
o dobrą znajomość Starego Testamentu,bo on jest "cieniem rzeczy przyszłych"

Płaskowicki Rys

Post autor: Płaskowicki Rys »

Jachu
dobry gospodarz bierze
i ze starego i z nowego -dobre rzeczy
pozdrawiam

Jachu
Posty: 10663
Rejestracja: 09 lis 2008, 20:55
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Jachu »

Rysiu>
Porządek jest odwrotny-najpierw nowe,potem stare

Mat. 13:52
52. A on im rzekł: Przetoż każdy nauczony w Piśmie, wyćwiczony w królestwie niebieskiem, podobny jest człowiekowi gospodarzowi, który wynosi z skarbu swego nowe i stare rzeczy.
(BG)

A w Pieśni nad Pieśniami Oblubienica mówi do Oblubieńca:
Pieśń 7:13
13. Polne jabłuszka wydały wonność swoję, a przede drzwiami naszemi są wszystkie owoce wdzięczne, nowe i stare, którem tobie, miły mój! zachowała.
(BG)
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2009, 15:10 przez Jachu, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Proroctwa”