Pochodzenie Ducha Świętego

Moderatorzy: kansyheniek, Bobo, booris, Junior Admin, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Płaskowicki Rys

Post autor: Płaskowicki Rys »

Kansyhenek
Tak właśnie uważam ,jak piszesz wszędzie tam gdzie pisze ,ze Duch Sw coś czyni możesz wstawić Jezusa a sens zdania nie zmieni się
bo sam Jezus powiedział nie zostawię was -będę z wami- o jakiej obecności mówił
a o Duchu Sw powiedział z mego wezmie i wam i wam oznajmi.
Więc Duch Sw wskazuje na Jezusa i oznajmia przypomina co Jezus uczył
Jest Jego wykonawcą Jest wykonawcą Słowa Jezusowego
pozdrawiam

Awatar użytkownika
kansyheniek
Posty: 3041
Rejestracja: 22 wrz 2007, 18:55
Lokalizacja: Kleve,Niemcy

Post autor: kansyheniek »

Płaskowicki Rys pisze:Tak właśnie uważam ,jak piszesz wszędzie tam gdzie pisze ,ze Duch Sw coś czyni możesz wstawić Jezusa a sens zdania nie zmieni się
jeszcze raz ten fragment:
(4) Kiedy przechodzili przez miasta, nakazywali im przestrzegać postanowień powziętych w Jerozolimie przez Apostołów i starszych. (5) Tak więc utwierdzały się Kościoły w wierze i z dnia na dzień rosły w liczbę. (6) Przeszli Frygię i krainę galacką, ponieważ Duch Święty zabronił im głosić słowo w Azji. (7) Przybywszy do Myzji, próbowali przejść do Bitynii, ale Duch Jezusa nie pozwolił im, (8) przeszli więc Myzję i zeszli do Troady. (9) W nocy miał Paweł widzenie: jakiś Macedończyk stanął [przed nim] i błagał go: Przepraw się do Macedonii i pomóż nam! (10)
Czyli dalej uparcie twierdzisz,że niepotrzebnie i bez powodu Bóg (jako autor) rozgraniczył Ducha Świętego i Ducha Jezusa,tak?
"NIE JEST WAŻNE KTO MA RACJĘ,ALE CO JEST RACJĄ!!!"

Płaskowicki Rys

Post autor: Płaskowicki Rys »

Kansyhenek
nie niepotrzebnie ale w celu lepszej identyfikacji autor Dziejów nazywa tego samego Ducha robiącego to samo/kierowanie głoszeniem ewangelii/ tyle ,ze w dwóch miejscach w dwojaki sposób.
Myślę ,ze właśnie dlatego to czyni by pokazać ,że to ten sam Duch/ "kierownik ewangelizacji"/
pozdrawiam

Awatar użytkownika
kansyheniek
Posty: 3041
Rejestracja: 22 wrz 2007, 18:55
Lokalizacja: Kleve,Niemcy

Post autor: kansyheniek »

Płaskowicki Rys pisze:Myślę ,ze właśnie dlatego to czyni by pokazać ,że to ten sam Duch/ "kierownik ewangelizacji"/
rzeczywiście na to by wyglądało gdyby nie np. ten fragment:
(15) Jeżeli Mnie miłujecie, będziecie zachowywać moje przykazania. (16) Ja zaś będę prosił Ojca, a innego Pocieszyciela da wam, aby z wami był na zawsze - (17) Ducha Prawdy, którego świat przyjąć nie może, ponieważ Go nie widzi ani nie zna. Ale wy Go znacie, ponieważ u was przebywa i w was będzie. (18) Nie zostawię was sierotami: Przyjdę do was.
BT J 14

Jezus mówi tu o innym pocieszycielu,czyżby znów podaremnie?
"NIE JEST WAŻNE KTO MA RACJĘ,ALE CO JEST RACJĄ!!!"

Płaskowicki Rys

Post autor: Płaskowicki Rys »

Ten inny oznacza inną formę a nie inna treść
Bo przecież mówi oto będę z wami przez wszystkie dni aż do skończenia świata
albo gdzie dwóch albo trzech w moim imieniu
A o samym Duchu Sw mówi z mego wezmie i wam przypomni .sam zacytowałeś -nie zostawię was samych:Przyjdę do was -kto przyjdzie ? to mówi Jezus
Jezus Jest obecny pośród nas w Duchu Sw
my mamy wszystko robić w Jednym Duchu
i Bóg działa też w Jednym Duchu
i tak jak u nas ludzi wiele jest posług ale Duch ma być ten sam
tak samo i w Bogu
wiele jest działań ale Duch ten sam
tak to widzę

Awatar użytkownika
kansyheniek
Posty: 3041
Rejestracja: 22 wrz 2007, 18:55
Lokalizacja: Kleve,Niemcy

Post autor: kansyheniek »

Płaskowicki Rys pisze:Ten inny oznacza inną formę a nie inna treść
Bo przecież mówi oto będę z wami przez wszystkie dni aż do skończenia świata
albo gdzie dwóch albo trzech w moim imieniu
A o samym Duchu Sw mówi z mego wezmie i wam przypomni .sam zacytowałeś -nie zostawię was samych:
Ale wy Go znacie, ponieważ u was przebywa i w was będzie.
ten fragment na to wyraźnie wskazuje.Tak samo jak wtedy gdy Jezus mówił:
Kto mnie widział,widział i Ojca.
Niektórzy uważają jednak,że Boga Ojca nikt nigdy nie widział.A jak ty uważasz?
"NIE JEST WAŻNE KTO MA RACJĘ,ALE CO JEST RACJĄ!!!"

nike
Posty: 11544
Rejestracja: 05 sie 2006, 23:59

Post autor: nike »

kansyheniek pisze:
Nike ten link to pusta biała strona.... :-|
Jak pusta strona, to moze nie masz jakiegoś programu.

To wejdź przez e-bok na stronce epifanii kliknij Tom 15-ty Pastora Johnsona i tam poszukaj .

Płaskowicki Rys

Post autor: Płaskowicki Rys »

Oczywiście ,ze Jezus mówiąc kto mnie widzi widzi i ojca mówi prawdę
w Jezusie widzimy Boga wykonującego to co zapowiedział u Izajasza
Bóg w Jezusie Jest Zbawicielem
kto widzi Jezusa widzi Boga dokonującego w Nim zbawienia ludzi
Kolosan 1 wers 19-22
pozdrawiam

Awatar użytkownika
kansyheniek
Posty: 3041
Rejestracja: 22 wrz 2007, 18:55
Lokalizacja: Kleve,Niemcy

Post autor: kansyheniek »

nike pisze:To wejdź przez e-bok na stronce epifanii kliknij Tom 15-ty Pastora Johnsona i tam poszukaj .
Znam wasze zdanie na temat Ducha Świętego (ew ducha świętego) i cytaty które są podawane na poparcie tej teorii.
Czytałem je na tym forum...
"NIE JEST WAŻNE KTO MA RACJĘ,ALE CO JEST RACJĄ!!!"

Awatar użytkownika
Fanar
Posty: 26
Rejestracja: 06 cze 2016, 23:46

Post autor: Fanar »

Odniesienia w Biblii do Trójcy jako boskiego bytu, w najlepszym przypadku można określić jako niejasne.

W Ewangelii wg Mateusza (28:19), znajdujemy Jezusa (sal allahu alejhi ła sallam) mówiącego swoim uczniom o wyjściu na zewnątrz i wygłaszaniu kazań do wszystkich narodów. Natomiast "Wysoka Komisja" wspomina trzy osoby, które później staną się częścią Trójcy, zwrot"...chrzcijcie ich w imię Ojca, i Syna, i Ducha Świętego" jest z pewnością dodanym do Biblii zwrotem, - nie jest natomiast właściwymi słowami Jezusa (sal allahu alejhi ła sallam) – co mogą pokazać dwa przykłady:


1. Chrzest we wczesnym Kościele, omawiany przez Pawła w jego listach, odbywał się tylko w imię Jezusa (sal allahu alejhi ła sallam).

2. "Wysoka Komisja" znaleziona w pierwszej spisanej ewangelii, Ewangelii wg Marka, z pewnością nie wspomina Ojca, Syna i / lub Świętego Ducha (zobacz Ewangelia wg Marka 16:15)

Jedyny inny odnośnik do Trójcy w Biblii znajdujemy w Pierwszym Liście Jana (5:7).

Współcześni teoretycy biblijni przyznają, że zwrot "są trzy postaci w niebie, Ojciec, Słowo, i Duch Święty: i tych troje jest jednością" jest definitywnie "późniejszym dodatkiem" do tekstu biblijnego, i nie ma go w żadnej z obecnych wersji Biblii.

Paweł z Tarsu, człowiek którego z całą pewnością można uznać za założyciela Chrześcijaństwa, sformułował wiele doktryn, pośród których nie ma doktryny o Trójcy. Podłożył jednak pod nią podwaliny, kiedy sformułował ideę o Jezusie jako "boskim synu". Przecież Syn potrzebuje Ojca, a poza tym co w takim razie z "przekazicielem" Boskiego posłannictwa dla ludzi? W istocie, Paweł nazwał każdą z głównych postaci, ale dopiero w późniejszym okresie Kościół połączył je w jedność.

Tertullian, prawnik i duchowny Kościoła, po raz pierwszy użył słowa "Trójca" w trzecim wieku, w Kartaginie. W swojej teorii przedstawił Syna i Ducha Świętego jako dzielących byt Boga. Syn, Duch Święty i Ojciec są w istocie jednością.

Awatar użytkownika
RN
Posty: 6211
Rejestracja: 25 paź 2013, 19:49
Lokalizacja: Ziemia Łódzka

Post autor: RN »

Fanar pisze:Odniesienia w Biblii do Trójcy jako boskiego bytu, w najlepszym przypadku można określić jako niejasne.

W Ewangelii wg Mateusza (28:19), znajdujemy Jezusa (sal allahu alejhi ła sallam) mówiącego swoim uczniom o wyjściu na zewnątrz i wygłaszaniu kazań do wszystkich narodów. Natomiast "Wysoka Komisja" wspomina trzy osoby, które później staną się częścią Trójcy, zwrot"...chrzcijcie ich w imię Ojca, i Syna, i Ducha Świętego" jest z pewnością dodanym do Biblii zwrotem, - nie jest natomiast właściwymi słowami Jezusa (sal allahu alejhi ła sallam) – co mogą pokazać dwa przykłady:


1. Chrzest we wczesnym Kościele, omawiany przez Pawła w jego listach, odbywał się tylko w imię Jezusa (sal allahu alejhi ła sallam).

2. "Wysoka Komisja" znaleziona w pierwszej spisanej ewangelii, Ewangelii wg Marka, z pewnością nie wspomina Ojca, Syna i / lub Świętego Ducha (zobacz Ewangelia wg Marka 16:15)

Jedyny inny odnośnik do Trójcy w Biblii znajdujemy w Pierwszym Liście Jana (5:7).

Współcześni teoretycy biblijni przyznają, że zwrot "są trzy postaci w niebie, Ojciec, Słowo, i Duch Święty: i tych troje jest jednością" jest definitywnie "późniejszym dodatkiem" do tekstu biblijnego, i nie ma go w żadnej z obecnych wersji Biblii.

Paweł z Tarsu, człowiek którego z całą pewnością można uznać za założyciela Chrześcijaństwa, sformułował wiele doktryn, pośród których nie ma doktryny o Trójcy. Podłożył jednak pod nią podwaliny, kiedy sformułował ideę o Jezusie jako "boskim synu". Przecież Syn potrzebuje Ojca, a poza tym co w takim razie z "przekazicielem" Boskiego posłannictwa dla ludzi? W istocie, Paweł nazwał każdą z głównych postaci, ale dopiero w późniejszym okresie Kościół połączył je w jedność.

Tertullian, prawnik i duchowny Kościoła, po raz pierwszy użył słowa "Trójca" w trzecim wieku, w Kartaginie. W swojej teorii przedstawił Syna i Ducha Świętego jako dzielących byt Boga. Syn, Duch Święty i Ojciec są w istocie jednością.
Jeśli chodzi o cytaty popierające, czy wskazujące na Trójcę, to przede wszystkim mamy końcówkę ewangelii Mateusza, która nakazuje chrzest w imię :
1. Ojca
2. Syna
3. Ducha Świętego

Jednak w dość powszechnej opinii krytyki biblijnej cytata ten uważa się za dopisek z racji braku swej koherentności z pozostałymi wskazaniami odnośnie chrztu w innych miejscach Biblii.

Natomiast w listach Pawła wyznawcy Trójcy widzą wskazanie na nią w następującym ujęciu;

'' Miłość Boga Ojca, łaska naszego Pana Jezusa Chrystusa i dar jedności w Duchu Świętym niech będą z wami wszystkimi."
WYŁĄCZ TELEWIZOR - WŁĄCZ MYŚLENIE

daglezja77
Posty: 2079
Rejestracja: 13 cze 2008, 23:48

Post autor: daglezja77 »

RN pisze:
Fanar pisze:Odniesienia w Biblii do Trójcy jako boskiego bytu, w najlepszym przypadku można określić jako niejasne.

W Ewangelii wg Mateusza (28:19), znajdujemy Jezusa (sal allahu alejhi ła sallam) mówiącego swoim uczniom o wyjściu na zewnątrz i wygłaszaniu kazań do wszystkich narodów. Natomiast "Wysoka Komisja" wspomina trzy osoby, które później staną się częścią Trójcy, zwrot"...chrzcijcie ich w imię Ojca, i Syna, i Ducha Świętego" jest z pewnością dodanym do Biblii zwrotem, - nie jest natomiast właściwymi słowami Jezusa (sal allahu alejhi ła sallam) – co mogą pokazać dwa przykłady:


1. Chrzest we wczesnym Kościele, omawiany przez Pawła w jego listach, odbywał się tylko w imię Jezusa (sal allahu alejhi ła sallam).

2. "Wysoka Komisja" znaleziona w pierwszej spisanej ewangelii, Ewangelii wg Marka, z pewnością nie wspomina Ojca, Syna i / lub Świętego Ducha (zobacz Ewangelia wg Marka 16:15)

Jedyny inny odnośnik do Trójcy w Biblii znajdujemy w Pierwszym Liście Jana (5:7).

Współcześni teoretycy biblijni przyznają, że zwrot "są trzy postaci w niebie, Ojciec, Słowo, i Duch Święty: i tych troje jest jednością" jest definitywnie "późniejszym dodatkiem" do tekstu biblijnego, i nie ma go w żadnej z obecnych wersji Biblii.

Paweł z Tarsu, człowiek którego z całą pewnością można uznać za założyciela Chrześcijaństwa, sformułował wiele doktryn, pośród których nie ma doktryny o Trójcy. Podłożył jednak pod nią podwaliny, kiedy sformułował ideę o Jezusie jako "boskim synu". Przecież Syn potrzebuje Ojca, a poza tym co w takim razie z "przekazicielem" Boskiego posłannictwa dla ludzi? W istocie, Paweł nazwał każdą z głównych postaci, ale dopiero w późniejszym okresie Kościół połączył je w jedność.

Tertullian, prawnik i duchowny Kościoła, po raz pierwszy użył słowa "Trójca" w trzecim wieku, w Kartaginie. W swojej teorii przedstawił Syna i Ducha Świętego jako dzielących byt Boga. Syn, Duch Święty i Ojciec są w istocie jednością.
Jeśli chodzi o cytaty popierające, czy wskazujące na Trójcę, to przede wszystkim mamy końcówkę ewangelii Mateusza, która nakazuje chrzest w imię :
1. Ojca
2. Syna
3. Ducha Świętego

Jednak w dość powszechnej opinii krytyki biblijnej cytata ten uważa się za dopisek z racji braku swej koherentności z pozostałymi wskazaniami odnośnie chrztu w innych miejscach Biblii.

Natomiast w listach Pawła wyznawcy Trójcy widzą wskazanie na nią w następującym ujęciu;

'' Miłość Boga Ojca, łaska naszego Pana Jezusa Chrystusa i dar jedności w Duchu Świętym niech będą z wami wszystkimi."
Od kiedy Ojciec, Syn, Duch to są imiona?


Dlaczego w kilku innych miejscach biblii pisze o chrzcie w imieniu Jezusa? Czy Jezus to imię?

EMET
Posty: 11282
Rejestracja: 04 wrz 2006, 17:31

Post autor: EMET »

daglezja77 pisze:
Od kiedy Ojciec, Syn, Duch to są imiona?


Dlaczego w kilku innych miejscach biblii pisze o chrzcie w imieniu Jezusa? Czy Jezus to imię?
EMET:
Taka niby kardynalna doktryna o Trójcy, a tylko dwa [2] [ :aaa: ] wersety "na jej rzecz": Mat 28:19b oraz 2Kor 13:13/14/. Ilość "powalająca"; ponadto, czy owe wersety -- poza tym, iż są nazywane przez zwolenników doktryny Trójcy: "Zestawienia trynitarne" -- faktycznie dowodzą tego, że "Bóg jest Jeden, ale w Trzech Osobach"???

Pozostaje, jak zawsze, nieodłączne pytanie o imię Ducha Św.: skoro to Osoba, jakoby?

Stephanos, ps. EMET
„Wielu będzie biegać tu i tam [po hebrajsku: < jᵊszōṭᵊṭû >], i nastanie obfitość prawdziwej wiedzy” -- Daniela 12:4b; ‘PNŚ-2018’, Przypis.

daglezja77
Posty: 2079
Rejestracja: 13 cze 2008, 23:48

Post autor: daglezja77 »

EMET pisze:
daglezja77 pisze:
Od kiedy Ojciec, Syn, Duch to są imiona?


Dlaczego w kilku innych miejscach biblii pisze o chrzcie w imieniu Jezusa? Czy Jezus to imię?
EMET:
Taka niby kardynalna doktryna o Trójcy, a tylko dwa [2] [ :aaa: ] wersety "na jej rzecz": Mat 28:19b oraz 2Kor 13:13/14/. Ilość "powalająca"; ponadto, czy owe wersety -- poza tym, iż są nazywane przez zwolenników doktryny Trójcy: "Zestawienia trynitarne" -- faktycznie dowodzą tego, że "Bóg jest Jeden, ale w Trzech Osobach"???

Pozostaje, jak zawsze, nieodłączne pytanie o imię Ducha Św.: skoro to Osoba, jakoby?

Stephanos, ps. EMET

Z tego co wiem to Mat 28:19 to jedna z trynitarnych przeróbek, bardzo nieudolna..

W Łuk 1:35 pisze jaka to osoba ten Duch Sw.

EMET
Posty: 11282
Rejestracja: 04 wrz 2006, 17:31

Post autor: EMET »

daglezja77 pisze:

Z tego co wiem to Mat 28:19 to jedna z trynitarnych przeróbek, bardzo nieudolna..

W Łuk 1:35 pisze jaka to osoba ten Duch Sw.
EMET:
Z tego, co gdzieś / kiedyś czytałem, to&#8230; &#8222;aparat pojęciowy dotyczący tematyki teologicznej doktryny Trójcy był dopracowywany aż do czasów Tomasza z Akwinu [który zmarł w 1274r.]&#8221;. :aaa:

A przecież, sam Jezus jakże prosto nauczał o swoim Ojcu - 'jedynym prawdziwym Bogu' [wg Jana 17:3]; vide też: Mar 12:29, 30, 32, 33. Również nauka apostolska: 1Kor 8:4c, 6; Gal 3:20b; Efez 4:6; 1Tym 2:5a; Jak 2:19a i wiele, wiele innych.

Mamy takie znamienne słowa Jezusa pomieszczone w: Mat 11:25; Łuk 10:21; por. też 1Kor 1:19.

Stephanos, ps. EMET
„Wielu będzie biegać tu i tam [po hebrajsku: < jᵊszōṭᵊṭû >], i nastanie obfitość prawdziwej wiedzy” -- Daniela 12:4b; ‘PNŚ-2018’, Przypis.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Duch Święty”