Pochodzenie Ducha Świętego
Moderatorzy: kansyheniek, Bobo, booris, Junior Admin, Moderatorzy
Kansyhenek
Tak właśnie uważam ,jak piszesz wszędzie tam gdzie pisze ,ze Duch Sw coś czyni możesz wstawić Jezusa a sens zdania nie zmieni się
bo sam Jezus powiedział nie zostawię was -będę z wami- o jakiej obecności mówił
a o Duchu Sw powiedział z mego wezmie i wam i wam oznajmi.
Więc Duch Sw wskazuje na Jezusa i oznajmia przypomina co Jezus uczył
Jest Jego wykonawcą Jest wykonawcą Słowa Jezusowego
pozdrawiam
Tak właśnie uważam ,jak piszesz wszędzie tam gdzie pisze ,ze Duch Sw coś czyni możesz wstawić Jezusa a sens zdania nie zmieni się
bo sam Jezus powiedział nie zostawię was -będę z wami- o jakiej obecności mówił
a o Duchu Sw powiedział z mego wezmie i wam i wam oznajmi.
Więc Duch Sw wskazuje na Jezusa i oznajmia przypomina co Jezus uczył
Jest Jego wykonawcą Jest wykonawcą Słowa Jezusowego
pozdrawiam
- kansyheniek
- Posty: 3041
- Rejestracja: 22 wrz 2007, 18:55
- Lokalizacja: Kleve,Niemcy
jeszcze raz ten fragment:Płaskowicki Rys pisze:Tak właśnie uważam ,jak piszesz wszędzie tam gdzie pisze ,ze Duch Sw coś czyni możesz wstawić Jezusa a sens zdania nie zmieni się
Czyli dalej uparcie twierdzisz,że niepotrzebnie i bez powodu Bóg (jako autor) rozgraniczył Ducha Świętego i Ducha Jezusa,tak?(4) Kiedy przechodzili przez miasta, nakazywali im przestrzegać postanowień powziętych w Jerozolimie przez Apostołów i starszych. (5) Tak więc utwierdzały się Kościoły w wierze i z dnia na dzień rosły w liczbę. (6) Przeszli Frygię i krainę galacką, ponieważ Duch Święty zabronił im głosić słowo w Azji. (7) Przybywszy do Myzji, próbowali przejść do Bitynii, ale Duch Jezusa nie pozwolił im, (8) przeszli więc Myzję i zeszli do Troady. (9) W nocy miał Paweł widzenie: jakiś Macedończyk stanął [przed nim] i błagał go: Przepraw się do Macedonii i pomóż nam! (10)
"NIE JEST WAŻNE KTO MA RACJĘ,ALE CO JEST RACJĄ!!!"
Kansyhenek
nie niepotrzebnie ale w celu lepszej identyfikacji autor Dziejów nazywa tego samego Ducha robiącego to samo/kierowanie głoszeniem ewangelii/ tyle ,ze w dwóch miejscach w dwojaki sposób.
Myślę ,ze właśnie dlatego to czyni by pokazać ,że to ten sam Duch/ "kierownik ewangelizacji"/
pozdrawiam
nie niepotrzebnie ale w celu lepszej identyfikacji autor Dziejów nazywa tego samego Ducha robiącego to samo/kierowanie głoszeniem ewangelii/ tyle ,ze w dwóch miejscach w dwojaki sposób.
Myślę ,ze właśnie dlatego to czyni by pokazać ,że to ten sam Duch/ "kierownik ewangelizacji"/
pozdrawiam
- kansyheniek
- Posty: 3041
- Rejestracja: 22 wrz 2007, 18:55
- Lokalizacja: Kleve,Niemcy
rzeczywiście na to by wyglądało gdyby nie np. ten fragment:Płaskowicki Rys pisze:Myślę ,ze właśnie dlatego to czyni by pokazać ,że to ten sam Duch/ "kierownik ewangelizacji"/
BT J 14(15) Jeżeli Mnie miłujecie, będziecie zachowywać moje przykazania. (16) Ja zaś będę prosił Ojca, a innego Pocieszyciela da wam, aby z wami był na zawsze - (17) Ducha Prawdy, którego świat przyjąć nie może, ponieważ Go nie widzi ani nie zna. Ale wy Go znacie, ponieważ u was przebywa i w was będzie. (18) Nie zostawię was sierotami: Przyjdę do was.
Jezus mówi tu o innym pocieszycielu,czyżby znów podaremnie?
"NIE JEST WAŻNE KTO MA RACJĘ,ALE CO JEST RACJĄ!!!"
Ten inny oznacza inną formę a nie inna treść
Bo przecież mówi oto będę z wami przez wszystkie dni aż do skończenia świata
albo gdzie dwóch albo trzech w moim imieniu
A o samym Duchu Sw mówi z mego wezmie i wam przypomni .sam zacytowałeś -nie zostawię was samych:Przyjdę do was -kto przyjdzie ? to mówi Jezus
Jezus Jest obecny pośród nas w Duchu Sw
my mamy wszystko robić w Jednym Duchu
i Bóg działa też w Jednym Duchu
i tak jak u nas ludzi wiele jest posług ale Duch ma być ten sam
tak samo i w Bogu
wiele jest działań ale Duch ten sam
tak to widzę
Bo przecież mówi oto będę z wami przez wszystkie dni aż do skończenia świata
albo gdzie dwóch albo trzech w moim imieniu
A o samym Duchu Sw mówi z mego wezmie i wam przypomni .sam zacytowałeś -nie zostawię was samych:Przyjdę do was -kto przyjdzie ? to mówi Jezus
Jezus Jest obecny pośród nas w Duchu Sw
my mamy wszystko robić w Jednym Duchu
i Bóg działa też w Jednym Duchu
i tak jak u nas ludzi wiele jest posług ale Duch ma być ten sam
tak samo i w Bogu
wiele jest działań ale Duch ten sam
tak to widzę
- kansyheniek
- Posty: 3041
- Rejestracja: 22 wrz 2007, 18:55
- Lokalizacja: Kleve,Niemcy
Płaskowicki Rys pisze:Ten inny oznacza inną formę a nie inna treść
Bo przecież mówi oto będę z wami przez wszystkie dni aż do skończenia świata
albo gdzie dwóch albo trzech w moim imieniu
A o samym Duchu Sw mówi z mego wezmie i wam przypomni .sam zacytowałeś -nie zostawię was samych:
ten fragment na to wyraźnie wskazuje.Tak samo jak wtedy gdy Jezus mówił:Ale wy Go znacie, ponieważ u was przebywa i w was będzie.
Niektórzy uważają jednak,że Boga Ojca nikt nigdy nie widział.A jak ty uważasz?Kto mnie widział,widział i Ojca.
"NIE JEST WAŻNE KTO MA RACJĘ,ALE CO JEST RACJĄ!!!"
-
- Posty: 11544
- Rejestracja: 05 sie 2006, 23:59
Jak pusta strona, to moze nie masz jakiegoś programu.kansyheniek pisze:Nike ten link to pusta biała strona....nike pisze:http://epifania.pl/Archiw01/e15/e15.pdf
To wejdź przez e-bok na stronce epifanii kliknij Tom 15-ty Pastora Johnsona i tam poszukaj .
- kansyheniek
- Posty: 3041
- Rejestracja: 22 wrz 2007, 18:55
- Lokalizacja: Kleve,Niemcy
- Fanar
- Posty: 26
- Rejestracja: 06 cze 2016, 23:46
Odniesienia w Biblii do Trójcy jako boskiego bytu, w najlepszym przypadku można określić jako niejasne.
W Ewangelii wg Mateusza (28:19), znajdujemy Jezusa (sal allahu alejhi ła sallam) mówiącego swoim uczniom o wyjściu na zewnątrz i wygłaszaniu kazań do wszystkich narodów. Natomiast "Wysoka Komisja" wspomina trzy osoby, które później staną się częścią Trójcy, zwrot"...chrzcijcie ich w imię Ojca, i Syna, i Ducha Świętego" jest z pewnością dodanym do Biblii zwrotem, - nie jest natomiast właściwymi słowami Jezusa (sal allahu alejhi ła sallam) – co mogą pokazać dwa przykłady:
1. Chrzest we wczesnym Kościele, omawiany przez Pawła w jego listach, odbywał się tylko w imię Jezusa (sal allahu alejhi ła sallam).
2. "Wysoka Komisja" znaleziona w pierwszej spisanej ewangelii, Ewangelii wg Marka, z pewnością nie wspomina Ojca, Syna i / lub Świętego Ducha (zobacz Ewangelia wg Marka 16:15)
Jedyny inny odnośnik do Trójcy w Biblii znajdujemy w Pierwszym Liście Jana (5:7).
Współcześni teoretycy biblijni przyznają, że zwrot "są trzy postaci w niebie, Ojciec, Słowo, i Duch Święty: i tych troje jest jednością" jest definitywnie "późniejszym dodatkiem" do tekstu biblijnego, i nie ma go w żadnej z obecnych wersji Biblii.
Paweł z Tarsu, człowiek którego z całą pewnością można uznać za założyciela Chrześcijaństwa, sformułował wiele doktryn, pośród których nie ma doktryny o Trójcy. Podłożył jednak pod nią podwaliny, kiedy sformułował ideę o Jezusie jako "boskim synu". Przecież Syn potrzebuje Ojca, a poza tym co w takim razie z "przekazicielem" Boskiego posłannictwa dla ludzi? W istocie, Paweł nazwał każdą z głównych postaci, ale dopiero w późniejszym okresie Kościół połączył je w jedność.
Tertullian, prawnik i duchowny Kościoła, po raz pierwszy użył słowa "Trójca" w trzecim wieku, w Kartaginie. W swojej teorii przedstawił Syna i Ducha Świętego jako dzielących byt Boga. Syn, Duch Święty i Ojciec są w istocie jednością.
W Ewangelii wg Mateusza (28:19), znajdujemy Jezusa (sal allahu alejhi ła sallam) mówiącego swoim uczniom o wyjściu na zewnątrz i wygłaszaniu kazań do wszystkich narodów. Natomiast "Wysoka Komisja" wspomina trzy osoby, które później staną się częścią Trójcy, zwrot"...chrzcijcie ich w imię Ojca, i Syna, i Ducha Świętego" jest z pewnością dodanym do Biblii zwrotem, - nie jest natomiast właściwymi słowami Jezusa (sal allahu alejhi ła sallam) – co mogą pokazać dwa przykłady:
1. Chrzest we wczesnym Kościele, omawiany przez Pawła w jego listach, odbywał się tylko w imię Jezusa (sal allahu alejhi ła sallam).
2. "Wysoka Komisja" znaleziona w pierwszej spisanej ewangelii, Ewangelii wg Marka, z pewnością nie wspomina Ojca, Syna i / lub Świętego Ducha (zobacz Ewangelia wg Marka 16:15)
Jedyny inny odnośnik do Trójcy w Biblii znajdujemy w Pierwszym Liście Jana (5:7).
Współcześni teoretycy biblijni przyznają, że zwrot "są trzy postaci w niebie, Ojciec, Słowo, i Duch Święty: i tych troje jest jednością" jest definitywnie "późniejszym dodatkiem" do tekstu biblijnego, i nie ma go w żadnej z obecnych wersji Biblii.
Paweł z Tarsu, człowiek którego z całą pewnością można uznać za założyciela Chrześcijaństwa, sformułował wiele doktryn, pośród których nie ma doktryny o Trójcy. Podłożył jednak pod nią podwaliny, kiedy sformułował ideę o Jezusie jako "boskim synu". Przecież Syn potrzebuje Ojca, a poza tym co w takim razie z "przekazicielem" Boskiego posłannictwa dla ludzi? W istocie, Paweł nazwał każdą z głównych postaci, ale dopiero w późniejszym okresie Kościół połączył je w jedność.
Tertullian, prawnik i duchowny Kościoła, po raz pierwszy użył słowa "Trójca" w trzecim wieku, w Kartaginie. W swojej teorii przedstawił Syna i Ducha Świętego jako dzielących byt Boga. Syn, Duch Święty i Ojciec są w istocie jednością.
- RN
- Posty: 6211
- Rejestracja: 25 paź 2013, 19:49
- Lokalizacja: Ziemia Łódzka
Jeśli chodzi o cytaty popierające, czy wskazujące na Trójcę, to przede wszystkim mamy końcówkę ewangelii Mateusza, która nakazuje chrzest w imię :Fanar pisze:Odniesienia w Biblii do Trójcy jako boskiego bytu, w najlepszym przypadku można określić jako niejasne.
W Ewangelii wg Mateusza (28:19), znajdujemy Jezusa (sal allahu alejhi ła sallam) mówiącego swoim uczniom o wyjściu na zewnątrz i wygłaszaniu kazań do wszystkich narodów. Natomiast "Wysoka Komisja" wspomina trzy osoby, które później staną się częścią Trójcy, zwrot"...chrzcijcie ich w imię Ojca, i Syna, i Ducha Świętego" jest z pewnością dodanym do Biblii zwrotem, - nie jest natomiast właściwymi słowami Jezusa (sal allahu alejhi ła sallam) – co mogą pokazać dwa przykłady:
1. Chrzest we wczesnym Kościele, omawiany przez Pawła w jego listach, odbywał się tylko w imię Jezusa (sal allahu alejhi ła sallam).
2. "Wysoka Komisja" znaleziona w pierwszej spisanej ewangelii, Ewangelii wg Marka, z pewnością nie wspomina Ojca, Syna i / lub Świętego Ducha (zobacz Ewangelia wg Marka 16:15)
Jedyny inny odnośnik do Trójcy w Biblii znajdujemy w Pierwszym Liście Jana (5:7).
Współcześni teoretycy biblijni przyznają, że zwrot "są trzy postaci w niebie, Ojciec, Słowo, i Duch Święty: i tych troje jest jednością" jest definitywnie "późniejszym dodatkiem" do tekstu biblijnego, i nie ma go w żadnej z obecnych wersji Biblii.
Paweł z Tarsu, człowiek którego z całą pewnością można uznać za założyciela Chrześcijaństwa, sformułował wiele doktryn, pośród których nie ma doktryny o Trójcy. Podłożył jednak pod nią podwaliny, kiedy sformułował ideę o Jezusie jako "boskim synu". Przecież Syn potrzebuje Ojca, a poza tym co w takim razie z "przekazicielem" Boskiego posłannictwa dla ludzi? W istocie, Paweł nazwał każdą z głównych postaci, ale dopiero w późniejszym okresie Kościół połączył je w jedność.
Tertullian, prawnik i duchowny Kościoła, po raz pierwszy użył słowa "Trójca" w trzecim wieku, w Kartaginie. W swojej teorii przedstawił Syna i Ducha Świętego jako dzielących byt Boga. Syn, Duch Święty i Ojciec są w istocie jednością.
1. Ojca
2. Syna
3. Ducha Świętego
Jednak w dość powszechnej opinii krytyki biblijnej cytata ten uważa się za dopisek z racji braku swej koherentności z pozostałymi wskazaniami odnośnie chrztu w innych miejscach Biblii.
Natomiast w listach Pawła wyznawcy Trójcy widzą wskazanie na nią w następującym ujęciu;
'' Miłość Boga Ojca, łaska naszego Pana Jezusa Chrystusa i dar jedności w Duchu Świętym niech będą z wami wszystkimi."
WYŁĄCZ TELEWIZOR - WŁĄCZ MYŚLENIE
-
- Posty: 2079
- Rejestracja: 13 cze 2008, 23:48
Od kiedy Ojciec, Syn, Duch to są imiona?RN pisze:Jeśli chodzi o cytaty popierające, czy wskazujące na Trójcę, to przede wszystkim mamy końcówkę ewangelii Mateusza, która nakazuje chrzest w imię :Fanar pisze:Odniesienia w Biblii do Trójcy jako boskiego bytu, w najlepszym przypadku można określić jako niejasne.
W Ewangelii wg Mateusza (28:19), znajdujemy Jezusa (sal allahu alejhi ła sallam) mówiącego swoim uczniom o wyjściu na zewnątrz i wygłaszaniu kazań do wszystkich narodów. Natomiast "Wysoka Komisja" wspomina trzy osoby, które później staną się częścią Trójcy, zwrot"...chrzcijcie ich w imię Ojca, i Syna, i Ducha Świętego" jest z pewnością dodanym do Biblii zwrotem, - nie jest natomiast właściwymi słowami Jezusa (sal allahu alejhi ła sallam) – co mogą pokazać dwa przykłady:
1. Chrzest we wczesnym Kościele, omawiany przez Pawła w jego listach, odbywał się tylko w imię Jezusa (sal allahu alejhi ła sallam).
2. "Wysoka Komisja" znaleziona w pierwszej spisanej ewangelii, Ewangelii wg Marka, z pewnością nie wspomina Ojca, Syna i / lub Świętego Ducha (zobacz Ewangelia wg Marka 16:15)
Jedyny inny odnośnik do Trójcy w Biblii znajdujemy w Pierwszym Liście Jana (5:7).
Współcześni teoretycy biblijni przyznają, że zwrot "są trzy postaci w niebie, Ojciec, Słowo, i Duch Święty: i tych troje jest jednością" jest definitywnie "późniejszym dodatkiem" do tekstu biblijnego, i nie ma go w żadnej z obecnych wersji Biblii.
Paweł z Tarsu, człowiek którego z całą pewnością można uznać za założyciela Chrześcijaństwa, sformułował wiele doktryn, pośród których nie ma doktryny o Trójcy. Podłożył jednak pod nią podwaliny, kiedy sformułował ideę o Jezusie jako "boskim synu". Przecież Syn potrzebuje Ojca, a poza tym co w takim razie z "przekazicielem" Boskiego posłannictwa dla ludzi? W istocie, Paweł nazwał każdą z głównych postaci, ale dopiero w późniejszym okresie Kościół połączył je w jedność.
Tertullian, prawnik i duchowny Kościoła, po raz pierwszy użył słowa "Trójca" w trzecim wieku, w Kartaginie. W swojej teorii przedstawił Syna i Ducha Świętego jako dzielących byt Boga. Syn, Duch Święty i Ojciec są w istocie jednością.
1. Ojca
2. Syna
3. Ducha Świętego
Jednak w dość powszechnej opinii krytyki biblijnej cytata ten uważa się za dopisek z racji braku swej koherentności z pozostałymi wskazaniami odnośnie chrztu w innych miejscach Biblii.
Natomiast w listach Pawła wyznawcy Trójcy widzą wskazanie na nią w następującym ujęciu;
'' Miłość Boga Ojca, łaska naszego Pana Jezusa Chrystusa i dar jedności w Duchu Świętym niech będą z wami wszystkimi."
Dlaczego w kilku innych miejscach biblii pisze o chrzcie w imieniu Jezusa? Czy Jezus to imię?
-
- Posty: 11282
- Rejestracja: 04 wrz 2006, 17:31
EMET:daglezja77 pisze:
Od kiedy Ojciec, Syn, Duch to są imiona?
Dlaczego w kilku innych miejscach biblii pisze o chrzcie w imieniu Jezusa? Czy Jezus to imię?
Taka niby kardynalna doktryna o Trójcy, a tylko dwa [2] [ ] wersety "na jej rzecz": Mat 28:19b oraz 2Kor 13:13/14/. Ilość "powalająca"; ponadto, czy owe wersety -- poza tym, iż są nazywane przez zwolenników doktryny Trójcy: "Zestawienia trynitarne" -- faktycznie dowodzą tego, że "Bóg jest Jeden, ale w Trzech Osobach"???
Pozostaje, jak zawsze, nieodłączne pytanie o imię Ducha Św.: skoro to Osoba, jakoby?
Stephanos, ps. EMET
„Wielu będzie biegać tu i tam [po hebrajsku: < jᵊszōṭᵊṭû >], i nastanie obfitość prawdziwej wiedzy” -- Daniela 12:4b; ‘PNŚ-2018’, Przypis.
-
- Posty: 2079
- Rejestracja: 13 cze 2008, 23:48
EMET pisze:EMET:daglezja77 pisze:
Od kiedy Ojciec, Syn, Duch to są imiona?
Dlaczego w kilku innych miejscach biblii pisze o chrzcie w imieniu Jezusa? Czy Jezus to imię?
Taka niby kardynalna doktryna o Trójcy, a tylko dwa [2] [ ] wersety "na jej rzecz": Mat 28:19b oraz 2Kor 13:13/14/. Ilość "powalająca"; ponadto, czy owe wersety -- poza tym, iż są nazywane przez zwolenników doktryny Trójcy: "Zestawienia trynitarne" -- faktycznie dowodzą tego, że "Bóg jest Jeden, ale w Trzech Osobach"???
Pozostaje, jak zawsze, nieodłączne pytanie o imię Ducha Św.: skoro to Osoba, jakoby?
Stephanos, ps. EMET
Z tego co wiem to Mat 28:19 to jedna z trynitarnych przeróbek, bardzo nieudolna..
W Łuk 1:35 pisze jaka to osoba ten Duch Sw.
-
- Posty: 11282
- Rejestracja: 04 wrz 2006, 17:31
EMET:daglezja77 pisze:
Z tego co wiem to Mat 28:19 to jedna z trynitarnych przeróbek, bardzo nieudolna..
W Łuk 1:35 pisze jaka to osoba ten Duch Sw.
Z tego, co gdzieś / kiedyś czytałem, to… „aparat pojęciowy dotyczący tematyki teologicznej doktryny Trójcy był dopracowywany aż do czasów Tomasza z Akwinu [który zmarł w 1274r.]”.
A przecież, sam Jezus jakże prosto nauczał o swoim Ojcu - 'jedynym prawdziwym Bogu' [wg Jana 17:3]; vide też: Mar 12:29, 30, 32, 33. Również nauka apostolska: 1Kor 8:4c, 6; Gal 3:20b; Efez 4:6; 1Tym 2:5a; Jak 2:19a i wiele, wiele innych.
Mamy takie znamienne słowa Jezusa pomieszczone w: Mat 11:25; Łuk 10:21; por. też 1Kor 1:19.
Stephanos, ps. EMET
„Wielu będzie biegać tu i tam [po hebrajsku: < jᵊszōṭᵊṭû >], i nastanie obfitość prawdziwej wiedzy” -- Daniela 12:4b; ‘PNŚ-2018’, Przypis.