Brak naśladowania Ducha Świętego w NT.
Moderatorzy: kansyheniek, Bobo, booris, Junior Admin, Moderatorzy
-
- Posty: 599
- Rejestracja: 13 sty 2007, 19:47
Brak naśladowania Ducha Świętego w NT.
Na kartach NT zachęcano wielokrotnie aby w swym świadomym samodzielnym działaniu, być naśladowcami Jezusa, który swego czasu był widzialny dla niektórych. Oraz aby być naśladowcami Boga Ojca naszego, który jest niewidzialny. To wskazuje na ich osobowy charakter. Ale czy znajdujemy podobny lub jakikolwiek bezpośredni nakaz naśladowania Ducha Świętego. Taka mnogość zachęt. Bo ja tego nie widzę.
Podobnie jak nie ma modlitw do Ducha na kartach NT. Nie ma modlitw w NT u osób które doświadczyły go osobiście w I wieku.
Bracia trynitarianie. Solidnie się nad tymi dwoma aspektami zastanówcie. Spytajcie swoich nauczycieli.
Podobnie jak nie ma modlitw do Ducha na kartach NT. Nie ma modlitw w NT u osób które doświadczyły go osobiście w I wieku.
Bracia trynitarianie. Solidnie się nad tymi dwoma aspektami zastanówcie. Spytajcie swoich nauczycieli.
-
- Posty: 4308
- Rejestracja: 17 lip 2006, 11:29
- Lokalizacja: Gdańsk
Czy warunkiem bycia osobą jest konieczność bycia wzorem do naśladowania?
Poza tym Duch Święty jest wzorem:
1 P 4:6
Dlatego nawet umarłym głoszono Ewangelię, aby wprawdzie podlegli sądowi jak ludzie w ciele, żyli jednak w Duchu - po Bożemu.
Tu wyraźnie mamy napisane, że w Duchu Świętym jest wzór pobożnego życia.
Ga 5:25
Mając życie od Ducha, do Ducha się też stosujmy.
Tutaj również.
Ef 6:18-19
wśród wszelakiej modlitwy i błagania. Przy każdej sposobności módlcie się w Duchu! Nad tym właśnie czuwajcie z całą usilnością i proście za wszystkich świętych i za mnie, aby dane mi było słowo, gdy usta moje otworzę, dla jawnego i swobodnego głoszenia tajemnicy Ewangelii,
Tutaj natomiast jest przykład modlitwy w Duchu Świętym. Modlimy się do Boga Ojca, przez Syna Bożego, w Duchu Świętym. Wiadomo też, że kiedy przyzywamy Ducha Świętego, lub modlimy się do Ducha Świętego, to modlimy się do Boga, a nie w myśl błędnych od fundamentów dychotomii nie do Boga Ojca.
Ef 6:18
wśród wszelakiej modlitwy i błagania. Przy każdej sposobności módlcie się w Duchu! Nad tym właśnie czuwajcie z całą usilnością i proście za wszystkich świętych
Jn 4:24
Bóg jest duchem; potrzeba więc, by czciciele Jego oddawali Mu cześć w Duchu i prawdzie.
Oddajemy cześć Bogu w Duchu Świętym.
J 4:23
Nadchodzi jednak godzina, owszem już jest, kiedy to prawdziwi czciciele będą oddawać cześć Ojcu w Duchu i prawdzie, a takich to czcicieli chce mieć Ojciec.
Poza tym Duch Święty jest wzorem:
1 P 4:6
Dlatego nawet umarłym głoszono Ewangelię, aby wprawdzie podlegli sądowi jak ludzie w ciele, żyli jednak w Duchu - po Bożemu.
Tu wyraźnie mamy napisane, że w Duchu Świętym jest wzór pobożnego życia.
Ga 5:25
Mając życie od Ducha, do Ducha się też stosujmy.
Tutaj również.
Ef 6:18-19
wśród wszelakiej modlitwy i błagania. Przy każdej sposobności módlcie się w Duchu! Nad tym właśnie czuwajcie z całą usilnością i proście za wszystkich świętych i za mnie, aby dane mi było słowo, gdy usta moje otworzę, dla jawnego i swobodnego głoszenia tajemnicy Ewangelii,
Tutaj natomiast jest przykład modlitwy w Duchu Świętym. Modlimy się do Boga Ojca, przez Syna Bożego, w Duchu Świętym. Wiadomo też, że kiedy przyzywamy Ducha Świętego, lub modlimy się do Ducha Świętego, to modlimy się do Boga, a nie w myśl błędnych od fundamentów dychotomii nie do Boga Ojca.
Ef 6:18
wśród wszelakiej modlitwy i błagania. Przy każdej sposobności módlcie się w Duchu! Nad tym właśnie czuwajcie z całą usilnością i proście za wszystkich świętych
Jn 4:24
Bóg jest duchem; potrzeba więc, by czciciele Jego oddawali Mu cześć w Duchu i prawdzie.
Oddajemy cześć Bogu w Duchu Świętym.
J 4:23
Nadchodzi jednak godzina, owszem już jest, kiedy to prawdziwi czciciele będą oddawać cześć Ojcu w Duchu i prawdzie, a takich to czcicieli chce mieć Ojciec.
-
- Posty: 599
- Rejestracja: 13 sty 2007, 19:47
Nie. Na przykład szatan jest osobą i nie jest wzorem do naśladowania. Ale co do Ducha - tak ważnej rzekomej trzeciej osoby Boga - to cenna wskazówka kontekstu NT. I postawy tysięcy chrześcijan mających owego Ducha. Syn jest u nich wzorem postępowania i Ojciec jest wzorem dla chrześcijan I wieku. A Duch nie jest wzorem postępowania. Cisza na ten temat. Dziwne nieme świadectwo jak na najwyższą istotę we wszechświecie. I nową naukę o trójjedynosci osobowej Boga.meritus pisze:Czy warunkiem bycia osobą jest konieczność bycia wzorem do naśladowania?
A ta żonglerka wersetami o Ojcu jako osobie duchowej jest mierna. Bo słowo duch ma wiele znaczeń. Ojciec jest Duchem a zarazem:
Mat 10:20
Bo nie wy jesteście tymi, którzy mówią, lecz Duch Ojca waszego, który mówi w was.
-
- Posty: 4308
- Rejestracja: 17 lip 2006, 11:29
- Lokalizacja: Gdańsk
Subtelnie, opierając na pouczających przykładach biblijnych, wskazałem, że jednak jest...A Duch nie jest wzorem postępowania. Cisza na ten temat.
Nowa to jest nauka odmawiająca osobowości Duchowi Świętemu. Nawet Ariusz uznawał Ducha Świętego za osobę.I nową naukę o trójjedynosci osobowej Boga.
Tu jest napisane "Duch Ojca", a nie "Ojciec jest duchem".lecz Duch Ojca waszego, który mówi w was.
Cóż to za "coś" co rzekomo nie jest osobą, a:
- może podejmować decyzje - Dz 15,28
- zapowiadać - Dz 1,16
- dawać świadectwo - Dz 5,32; Hbr 10,15
- mówić - Dz 13,2; Dz 21,11; Dz 28,25; Hbr 3,7; Ap 22,17; Ap 14,13; Ap 3,22; Ap 3,13; Ap 3,6; Ap 2,29; Ap, 2,17; Ap 2,11; Ap 2,7;
- zabraniać - Dz 16,6
- zapewniać - Dz 20,23
- ustanawiać biskupów - Dz 20,28
- pokazywać - Hbr 9,8
- pomagać - 2 Tm 1,14
- zasmucać się - Ef 4,30
- wołać - Ga 4,6
itd itp etc
-
- Posty: 599
- Rejestracja: 13 sty 2007, 19:47
No właśnie nie wskazałeś. Pod tym co podałeś i co zacytuje poniżej może się podpisać obiema rekami każdy unitarianin. Nie tylko antyunitarianin - jak mniemasz. Te teksty biblijne nie są anty. Można je spokojnie zrozumieć prosto, całkiem inaczej niz sugerujesz. Powtarzam je:meritus pisze: Subtelnie, opierając na pouczających przykładach biblijnych, wskazałem, że jednak jest...
Pokaż mi wprost nakaz naśladowania Ducha Świętego, tak jak to mamy powiedziane o Ojcu, Synu, czy apostołach. Takiego tekstu nie ma w Biblii. To bardzo wymowne milczące świadectwo wszystkich pisarzy NT. Nie czepianie się słówek, czy wersetów, lecz klimat całego NT. Czujesz ten klimat? Wiem że czujesz, bo nie ma ani jednego wersetu wyraźnie nakazującego naśladowanie Ducha.meritus pisze: Poza tym Duch Święty jest wzorem:
1 P 4:6
Dlatego nawet umarłym głoszono Ewangelię, aby wprawdzie podlegli sądowi jak ludzie w ciele, żyli jednak w Duchu - po Bożemu.
Tu wyraźnie mamy napisane, że w Duchu Świętym jest wzór pobożnego życia.
Ga 5:25
Mając życie od Ducha, do Ducha się też stosujmy.
Tutaj również.
Ef 6:18-19
wśród wszelakiej modlitwy i błagania. Przy każdej sposobności módlcie się w Duchu! Nad tym właśnie czuwajcie z całą usilnością i proście za wszystkich świętych i za mnie, aby dane mi było słowo, gdy usta moje otworzę, dla jawnego i swobodnego głoszenia tajemnicy Ewangelii,
Tutaj natomiast jest przykład modlitwy w Duchu Świętym. Modlimy się do Boga Ojca, przez Syna Bożego, w Duchu Świętym. Wiadomo też, że kiedy przyzywamy Ducha Świętego, lub modlimy się do Ducha Świętego, to modlimy się do Boga, a nie w myśl błędnych od fundamentów dychotomii nie do Boga Ojca.
Ef 6:18
wśród wszelakiej modlitwy i błagania. Przy każdej sposobności módlcie się w Duchu! Nad tym właśnie czuwajcie z całą usilnością i proście za wszystkich świętych
Jn 4:24
Bóg jest duchem; potrzeba więc, by czciciele Jego oddawali Mu cześć w Duchu i prawdzie.
Oddajemy cześć Bogu w Duchu Świętym.
J 4:23
Nadchodzi jednak godzina, owszem już jest, kiedy to prawdziwi czciciele będą oddawać cześć Ojcu w Duchu i prawdzie, a takich to czcicieli chce mieć Ojciec.
Natomiast - co do uznawania przez Ariusza - Ducha za osobę. To proszę przytocz jego tekst. Omówimy go tutaj, chociaż Ariusz nie jest żadnym guru dla unitarian. I nie jego zdanie jest najważniejsze lecz Biblii. Ale mimo to, proszę przytocz jego opinie z dokładnymi namiarami i kontekstem.
-
- Posty: 4308
- Rejestracja: 17 lip 2006, 11:29
- Lokalizacja: Gdańsk
Obstawiam raczej, że nie przeczytałeś tego, co napisałem.No właśnie nie wskazałeś.
Jeszcze raz? Przecież nawet to zacytowałeś. Mamy stosować się do Ducha Świętego. Przeczytaj sobie, oszczędzisz sobie pisania i dopytywania się po kilka razy.Pokaż mi wprost nakaz naśladowania Ducha Świętego, tak jak to mamy powiedziane o Ojcu, Synu, czy apostołach.
Co do Ariusza nie mam w tej chwili dostępu do jego opracowań, by móc cytować.
-
- Posty: 599
- Rejestracja: 13 sty 2007, 19:47
Właśnie, że wskaż to konkretne miejsce które nakazuje naśladować Ducha. Nie chodzić w Duchu i prawdzie itd. Bo to każdy unitarianin chce robić i podpisze się pod tym obiema rekami.
Natomiast co do Ariusza to byłem prawie pewny, że nie masz tego tekstu. Każdy to powtarza i jakoś wszyscy nagle nie maja tekstu w którym Ariusz uważa Ducha Świętego za osobę. Kopiujecie siebie tak bezdowodowo? Czy co? A mnie to naprawde ciekawi, bo jak słowo daje nie znam takiego tekstu. Może on istnieje. Ale ja nie znam.
Natomiast co do Ariusza to byłem prawie pewny, że nie masz tego tekstu. Każdy to powtarza i jakoś wszyscy nagle nie maja tekstu w którym Ariusz uważa Ducha Świętego za osobę. Kopiujecie siebie tak bezdowodowo? Czy co? A mnie to naprawde ciekawi, bo jak słowo daje nie znam takiego tekstu. Może on istnieje. Ale ja nie znam.
Ostatnio zmieniony 22 sie 2010, 13:10 przez Olaf, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 4308
- Rejestracja: 17 lip 2006, 11:29
- Lokalizacja: Gdańsk
Olo. powtarzać nie będę. Nie mam w zwyczaju nabijać sobie postów powtarzając w koło to samo. Rozumiem, że ci nie pasują te słowa Pisma, ale nie znaczy to, że musisz udawać, że ich nie widzisz.
Niewiele tekstów się zachowało. Może teraz masz do nich dostęp, skoro jesteś taki mądry? Masz wygórowane życzenia, które nawet jeśli spełnię, to i tak to nie gwarantuje, że będziesz łaskaw to przeczytać bądź nie udać, że tego nie widzisz, jak w przypadku fragmentów Pisma, że mamy się stosować do Ducha Świętego.Natomiast co do Ariusza to byłem prawie pewny, że nie masz tego tekstu.
-
- Posty: 599
- Rejestracja: 13 sty 2007, 19:47
Używasz wieloznacznego słowa "stosować" za jednym z przekładów. Tylko to ci pozostało aby naginać te wersety. Ale ono moze oznaczać, podporzadkować sie wpływowi Ducha. Nie jest więc ostatecznym dowodem. Takiego słownictwa uzywaja równiez unitarianie.
A z tekstem Ariusza znowu cisza. Wszyscy o nim mówia i nikt go nie ma. Dobre. Ale jazda.
A z tekstem Ariusza znowu cisza. Wszyscy o nim mówia i nikt go nie ma. Dobre. Ale jazda.
-
- Posty: 4308
- Rejestracja: 17 lip 2006, 11:29
- Lokalizacja: Gdańsk
Wystarczy wziąć słownik języka polskiego tudzież synonimów i utracisz wrażenie o naginaniu. Nie podoba ci się ten werset, no trudno. Twój problem. Ja staram się stosować do Ducha.Olo. pisze:Używasz wieloznacznego słowa "stosować" za jednym z przekładów. Tylko to ci pozostało aby naginać te wersety.
Jacy wszyscy mówią?Olo. pisze:A z tekstem Ariusza znowu cisza. Wszyscy o nim mówia i nikt go nie ma. Dobre. Ale jazda.
Arianizm polski
Historia arianizmu
Jak znajdziesz mi pisma Ariusza gdzieś w internecie, to ci chętnie wskażę paluszkiem.
- amiko
- Posty: 3608
- Rejestracja: 09 wrz 2006, 12:40
Gdzie tu pisze,że Duch jest Święty,a nie Boży?meritus pisze:Czy warunkiem bycia osobą jest konieczność bycia wzorem do naśladowania?
Poza tym Duch Święty jest wzorem:
1 P 4:6
Dlatego nawet umarłym głoszono Ewangelię, aby wprawdzie podlegli sądowi jak ludzie w ciele, żyli jednak w Duchu - po Bożemu.
Tu wyraźnie mamy napisane, że w Duchu Świętym jest wzór pobożnego życia.
Gdzie tu pisze,że Duch jest Święty,a nie Boży?Ga 5:25
Mając życie od Ducha, do Ducha się też stosujmy.
Tutaj również.Gdzie tu pisze,że Duch jest Święty,a nie Boży?Ef 6:18-19
wśród wszelakiej modlitwy i błagania. Przy każdej sposobności módlcie się w Duchu! Nad tym właśnie czuwajcie z całą usilnością i proście za wszystkich świętych i za mnie, aby dane mi było słowo, gdy usta moje otworzę, dla jawnego i swobodnego głoszenia tajemnicy Ewangelii,
Tutaj natomiast jest przykład modlitwy w Duchu Świętym. Modlimy się do Boga Ojca, przez Syna Bożego, w Duchu Świętym. Wiadomo też, że kiedy przyzywamy Ducha Świętego, lub modlimy się do Ducha Świętego, to modlimy się do Boga, a nie w myśl błędnych od fundamentów dychotomii nie do Boga Ojca.
Gdzie tu pisze,że Duch jest Święty,a nie Boży?Ef 6:18
wśród wszelakiej modlitwy i błagania. Przy każdej sposobności módlcie się w Duchu! Nad tym właśnie czuwajcie z całą usilnością i proście za wszystkich świętych
Jn 4:24
Bóg jest duchem; potrzeba więc, by czciciele Jego oddawali Mu cześć w Duchu i prawdzie.
Oddajemy cześć Bogu w Duchu Świętym.
Gdzie tu pisze,że Duch jest Święty,a nie Boży? Widzę z tego,że dla Ciebie Duch Boży,który reprezentuje Boga Abba-Amma przestał istnieć,a On jest znacznie ważniejszy od Ducha Świętego.J 4:23
Nadchodzi jednak godzina, owszem już jest, kiedy to prawdziwi czciciele będą oddawać cześć Ojcu w Duchu i prawdzie, a takich to czcicieli chce mieć Ojciec.
Bo ja nie wstydzę się ewangelii chrystusowej o obecnym w nas wszystkich Chrystusie,Słowie Bożym (Kol.1.24-28).Jest On bowiem mocą i Mądrością Bożą (1 Kor.1.24) ku zbawieniu dla każdego wierzącego, najpierw dla Żyda, potem dla Greka.
-
- Posty: 599
- Rejestracja: 13 sty 2007, 19:47
Ja tez staram się stosować do Ducha. Chodzi tylko o to co kto rozumie przez to słowo. A najważniejsze jaki jest tekst grecki. Podałeś:meritus pisze:Wystarczy wziąć słownik języka polskiego tudzież synonimów i utracisz wrażenie o naginaniu. Nie podoba ci się ten werset, no trudno. Twój problem. Ja staram się stosować do Ducha.Olo. pisze:Używasz wieloznacznego słowa "stosować" za jednym z przekładów. Tylko to ci pozostało aby naginać te wersety.
Gal 5:25
Mając życie od Ducha, do Ducha się też stosujmy
Czy ten tekst w grece faktycznie mówi o naśladowaniu Ducha jako osoby, czy postępowanie zgodne z Duchem.
Kontekst wskazuje raczej to drugie.
Gal 5:19-26
19 Jest zaś rzeczą wiadomą, jakie uczynki rodzą się z ciała: nierząd, nieczystość, wyuzdanie,
20 uprawianie bałwochwalstwa, czary, nienawiść, spór, zawiść, wzburzenie, niewłaściwa pogoń za zaszczytami, niezgoda, rozłamy,
21 zazdrość, pijaństwo, hulanki i tym podobne. Co do nich zapowiadam wam, jak to już zapowiedziałem: ci, którzy się takich rzeczy dopuszczają, królestwa Bożego nie odziedziczą.
22 Owocem zaś ducha jest: miłość, radość, pokój, cierpliwość, uprzejmość, dobroć, wierność,
23 łagodność, opanowanie. Przeciw takim /cnotom/ nie ma Prawa.
24 A ci, którzy należą do Chrystusa Jezusa, ukrzyżowali ciało swoje z jego namiętnościami i pożądaniami.
25 Mając życie od Ducha, do Ducha się też stosujmy.
26 Nie szukajmy próżnej chwały, jedni drugich drażniąc i wzajemnie sobie zazdroszcząc.
Duch kontra ciało. I do tego pierwszego należy się stosować, a nie do ciała. Taki jest sens wynikły z kontekstu. A wielkość liter, to tylko interpretacja tłumaczy.
- amiko
- Posty: 3608
- Rejestracja: 09 wrz 2006, 12:40
Trzeba najpierw ustalić o jakiego Ducha chodzi w tych fragmentach,czy o Ducha Bożego,czy o Ducha Świętego? Duch Boży,to nie to samo co Duch Święty.Olo. pisze:Ja tez staram się stosować do Ducha. Chodzi tylko o to co kto rozumie przez to słowo. A najważniejsze jaki jest tekst grecki. Podałeś:meritus pisze:Wystarczy wziąć słownik języka polskiego tudzież synonimów i utracisz wrażenie o naginaniu. Nie podoba ci się ten werset, no trudno. Twój problem. Ja staram się stosować do Ducha.Olo. pisze:Używasz wieloznacznego słowa "stosować" za jednym z przekładów. Tylko to ci pozostało aby naginać te wersety.
Bo ja nie wstydzę się ewangelii chrystusowej o obecnym w nas wszystkich Chrystusie,Słowie Bożym (Kol.1.24-28).Jest On bowiem mocą i Mądrością Bożą (1 Kor.1.24) ku zbawieniu dla każdego wierzącego, najpierw dla Żyda, potem dla Greka.
-
- Posty: 4308
- Rejestracja: 17 lip 2006, 11:29
- Lokalizacja: Gdańsk
Kyrie eleison.angelo pisze:Widzę z tego,że dla Ciebie Duch Boży,który reprezentuje Boga Abba-Amma przestał istnieć,a On jest znacznie ważniejszy od Ducha Świętego.
Co do kwestii interpretacji. Tego typu interpretacje też trzeba stosować, by wykazać konieczność naśladowania Ojca.
Jest też fragment mówiący o tym, że mamy być naśladowcami Boga (Ef 5,1). Odnosi się to na równi do Ojca i Syna i Ducha Świętego.