Inny Obrońca
Moderatorzy: kansyheniek, Bobo, booris, Junior Admin, Moderatorzy
- Talmid2Tes2,15
- Posty: 782
- Rejestracja: 31 sie 2011, 19:17
Inny Obrońca
O Jezusie:
1J 2:1 bp "(1) Dzieci moje, piszę wam, abyście nie grzeszyli. Gdyby jednak ktoś zgrzeszył, to obrońcę mamy u Ojca, Jezusa Chrystusa, Sprawiedliwego."
O Duchu Świętym:
J 14:16 bp "(16) A Ja poproszę Ojca, a da wam innego obrońcę, aby był z wami na zawsze."
J 14:26 bp "(26) A obrońca, Duch Święty, którego Ojciec pośle w moim imieniu, nauczy was wszystkiego i przypomni wam wszystko, co wam powiedziałem."
J 15:26 bp "(26) Kiedy przyjdzie obrońca, którego wam poślę od Ojca, Duch prawdy, który pochodzi od Ojca, da o Mnie świadectwo."
J 16:7 bp "(7) Lecz Ja mówię wam prawdę: Lepiej dla was, że Ja odchodzę, bo jeślibym nie odszedł, Obrońca nie przyszedłby do was, jeśli zaś nie odejdę, poślę Go do was."
We wszystkich wersetach mamy to samo słowo: Obrońca . W pierwszym zostaje tak określony Jezus, pozostałe mówią o Duchu Św. jako o innym obrońcy.
Wynika z tego że Duch jest inną Osobą różną od Syna. Osobą a nie bezosobową mocą; czy energią.
1J 2:1 bp "(1) Dzieci moje, piszę wam, abyście nie grzeszyli. Gdyby jednak ktoś zgrzeszył, to obrońcę mamy u Ojca, Jezusa Chrystusa, Sprawiedliwego."
O Duchu Świętym:
J 14:16 bp "(16) A Ja poproszę Ojca, a da wam innego obrońcę, aby był z wami na zawsze."
J 14:26 bp "(26) A obrońca, Duch Święty, którego Ojciec pośle w moim imieniu, nauczy was wszystkiego i przypomni wam wszystko, co wam powiedziałem."
J 15:26 bp "(26) Kiedy przyjdzie obrońca, którego wam poślę od Ojca, Duch prawdy, który pochodzi od Ojca, da o Mnie świadectwo."
J 16:7 bp "(7) Lecz Ja mówię wam prawdę: Lepiej dla was, że Ja odchodzę, bo jeślibym nie odszedł, Obrońca nie przyszedłby do was, jeśli zaś nie odejdę, poślę Go do was."
We wszystkich wersetach mamy to samo słowo: Obrońca . W pierwszym zostaje tak określony Jezus, pozostałe mówią o Duchu Św. jako o innym obrońcy.
Wynika z tego że Duch jest inną Osobą różną od Syna. Osobą a nie bezosobową mocą; czy energią.
Biblia jest księgą, w której każdy, jakich chce prawd sobie szuka, i jakie chce, prawdy sobie znajduje.
- Bobo
- Posty: 16721
- Rejestracja: 03 mar 2007, 17:12
To, że coś określono w Biblii Obrońcą/Pocieszycielem wcale nie znaczy, że to osoba, gdyż podobnie określono tak Jezusa. Dla przykładu:Talmid2Tes2,15 pisze:We wszystkich wersetach mamy to samo słowo: Obrońca . W pierwszym zostaje tak określony Jezus, pozostałe mówią o Duchu Św. jako o innym obrońcy.
Wynika z tego że Duch jest inną Osobą różną od Syna. Osobą a nie bezosobową mocą; czy energią.
To, co niegdyś napisano, dla naszego pouczenia napisano, abyśmy – dzięki cierpliwości i pociesze, jaką dają Pisma – mieli nadzieję. (Rzym 15:4)
Chyba Pisma nie są wg. Ciebie osobą, co? Użyto tam tego samego słowa PARAKLET (z odmianami gram.) co w podanych przez Ciebie wersetach.
Jak to się ma do Twojego wniosku?
Podobnie w Jeremiasza, pocieszeniem (paraklesin) nazwano:
Nie przełamią się też chlebem żałoby na pocieszenie [bliskiego] po zmarłym i nie poda się mu kielicha pociechy z powodu [zgonu] jego ojca i matki.(LXX Jer 16:7)
A chleb i kielich też nie osoby...
-
- Posty: 1235
- Rejestracja: 16 kwie 2012, 18:55
"Deszcz szumnie śpiewa", "Tańczą sobie z wiatrem drzewa", "Jako lubo jako żywo" ?! (przyp. kodak27)... .Bobo pisze:To, że coś określono w Biblii Obrońcą/Pocieszycielem wcale nie znaczy, że to osoba, gdyż podobnie określono tak Jezusa. Dla przykładu:Talmid2Tes2,15 pisze:We wszystkich wersetach mamy to samo słowo: Obrońca . W pierwszym zostaje tak określony Jezus, pozostałe mówią o Duchu Św. jako o innym obrońcy.
Wynika z tego że Duch jest inną Osobą różną od Syna. Osobą a nie bezosobową mocą; czy energią.
To, co niegdyś napisano, dla naszego pouczenia napisano, abyśmy – dzięki cierpliwości i pociesze, jaką dają Pisma – mieli nadzieję. (Rzym 15:4)
Chyba Pisma nie są wg. Ciebie osobą, co? Użyto tam tego samego słowa PARAKLET (z odmianami gram.) co w podanych przez Ciebie wersetach.
Jak to się ma do Twojego wniosku?
Podobnie w Jeremiasza, pocieszeniem (paraklesin) nazwano:
Nie przełamią się też chlebem żałoby na pocieszenie [bliskiego] po zmarłym i nie poda się mu kielicha pociechy z powodu [zgonu] jego ojca i matki.(LXX Jer 16:7)
A chleb i kielich też nie osoby...
-
- Posty: 1235
- Rejestracja: 16 kwie 2012, 18:55
Re: Inny Obrońca
To jak zatem rozumieć Pieśń Nad Pieśniami?! Dosłownie? Jeśli duch święty jest wg. ciebie osobą, należy dosłownie rozumować cały przekaz biblijny, tak wynika z twojego rozumowania.Talmid2Tes2,15 pisze:O Jezusie:
1J 2:1 bp "(1) Dzieci moje, piszę wam, abyście nie grzeszyli. Gdyby jednak ktoś zgrzeszył, to obrońcę mamy u Ojca, Jezusa Chrystusa, Sprawiedliwego."
O Duchu Świętym:
J 14:16 bp "(16) A Ja poproszę Ojca, a da wam innego obrońcę, aby był z wami na zawsze."
J 14:26 bp "(26) A obrońca, Duch Święty, którego Ojciec pośle w moim imieniu, nauczy was wszystkiego i przypomni wam wszystko, co wam powiedziałem."
J 15:26 bp "(26) Kiedy przyjdzie obrońca, którego wam poślę od Ojca, Duch prawdy, który pochodzi od Ojca, da o Mnie świadectwo."
J 16:7 bp "(7) Lecz Ja mówię wam prawdę: Lepiej dla was, że Ja odchodzę, bo jeślibym nie odszedł, Obrońca nie przyszedłby do was, jeśli zaś nie odejdę, poślę Go do was."
We wszystkich wersetach mamy to samo słowo: Obrońca . W pierwszym zostaje tak określony Jezus, pozostałe mówią o Duchu Św. jako o innym obrońcy.
Wynika z tego że Duch jest inną Osobą różną od Syna. Osobą a nie bezosobową mocą; czy energią.
-
- Posty: 11686
- Rejestracja: 10 lis 2008, 8:26
Re: Inny Obrońca
Dla mnie nie jest to takie oczywiste.Talmid2Tes2,15 pisze:Wynika z tego że Duch jest inną Osobą różną od Syna. Osobą a nie bezosobową mocą; czy energią.
J 15:26 bw "Gdy przyjdzie Pocieszyciel, którego Ja wam poślę od Ojca, Duch Prawdy, który od Ojca wychodzi, złoży świadectwo o mnie;"
1Co 1:10 bt "A przeto upominam was, bracia, w imię Pana naszego Jezusa Chrystusa, abyście byli zgodni, i by nie było wśród was rozłamów; byście byli jednego ducha i jednej myśli."
Czy "jeden duch" to "duch prawdy"?
- informator
- Posty: 53
- Rejestracja: 28 wrz 2012, 17:56
J 15:26 bw "Gdy przyjdzie Pocieszyciel, którego Ja wam poślę od Ojca, Duch Prawdy, który od Ojca wychodzi, złoży świadectwo o mnie;"
Logicznie myśląc (to jest moja interpretacja, myśl):
Gdy przyjdzie Marek, którego ja wam pośle od Ojca, Janek, który wychodzi od Ojca, złoży świadectwo o mnie;
Mój wniosek z powyższym jest taki (pisząc nie biblijnie):
Marek (pierwszy z wersetu) wychodzi od Szefa wybrany przez Pośrednika / wychodzi od Szefa przez Pośrednika
Janek (drugi z wersetu) wychodzi bezpośrednio od Szefa
Rysunek byłby tu lepszy..
1Co 1:10 bt "A przeto upominam was, bracia, w imię Pana naszego Jezusa Chrystusa, abyście byli zgodni, i by nie było wśród was rozłamów; byście byli jednego ducha i jednej myśli."
Tu chodzi o jedność: brak rozłamu, brak dzielenia ludzi na warstwy społeczeństwa, rodzaj jaki kto jest, jak kto jest ubrany, jak to chodzi, czy ktoś ma jedną nogę, przynależność do grupy, wyznanie itd. itd. itd.
BRAK DZIELENIA: jeśli sądzisz bliźniego: dzielisz | jeśli oceniasz bliżniego: dzielisz |
robiąć coś dla kogoś opuszczając przy tym drugiego: dzielisz | mówiąc ja mam racje, ty nie masz: dzielisz itd. itd. itd.
To jest tylko moje zdanie i moja logika
Logicznie myśląc (to jest moja interpretacja, myśl):
Gdy przyjdzie Marek, którego ja wam pośle od Ojca, Janek, który wychodzi od Ojca, złoży świadectwo o mnie;
Mój wniosek z powyższym jest taki (pisząc nie biblijnie):
Marek (pierwszy z wersetu) wychodzi od Szefa wybrany przez Pośrednika / wychodzi od Szefa przez Pośrednika
Janek (drugi z wersetu) wychodzi bezpośrednio od Szefa
Rysunek byłby tu lepszy..
1Co 1:10 bt "A przeto upominam was, bracia, w imię Pana naszego Jezusa Chrystusa, abyście byli zgodni, i by nie było wśród was rozłamów; byście byli jednego ducha i jednej myśli."
Tu chodzi o jedność: brak rozłamu, brak dzielenia ludzi na warstwy społeczeństwa, rodzaj jaki kto jest, jak kto jest ubrany, jak to chodzi, czy ktoś ma jedną nogę, przynależność do grupy, wyznanie itd. itd. itd.
BRAK DZIELENIA: jeśli sądzisz bliźniego: dzielisz | jeśli oceniasz bliżniego: dzielisz |
robiąć coś dla kogoś opuszczając przy tym drugiego: dzielisz | mówiąc ja mam racje, ty nie masz: dzielisz itd. itd. itd.
To jest tylko moje zdanie i moja logika
Ostatnio zmieniony 12 paź 2012, 21:40 przez informator, łącznie zmieniany 4 razy.
- Talmid2Tes2,15
- Posty: 782
- Rejestracja: 31 sie 2011, 19:17
w J 14-16 mowa jest o INNYM Paraklecie w odniesieniu do Jezusa - Parakleta , właśnie na tą "opozycję" chciałem wskazać.Bobo pisze:To, że coś określono w Biblii Obrońcą/Pocieszycielem wcale nie znaczy, że to osoba, gdyż podobnie określono tak Jezusa. Dla przykładu:
To, co niegdyś napisano, dla naszego pouczenia napisano, abyśmy – dzięki cierpliwości i pociesze, jaką dają Pisma – mieli nadzieję. (Rzym 15:4)
samo słowo "duch" może być użyte jako rzeczownik pospolity i jako nazwa własna , zwróć uwagę że w cytatach które podałeś raz jest duch jest przez duże D , a raz przez małe dHenryk pisze:Dla mnie nie jest to takie oczywiste.
J 15:26 bw "Gdy przyjdzie Pocieszyciel, którego Ja wam poślę od Ojca, Duch Prawdy, który od Ojca wychodzi, złoży świadectwo o mnie;"
1Co 1:10 bt "A przeto upominam was, bracia, w imię Pana naszego Jezusa Chrystusa, abyście byli zgodni, i by nie było wśród was rozłamów; byście byli jednego ducha i jednej myśli."
Czy "jeden duch" to "duch prawdy"?
Biblia jest księgą, w której każdy, jakich chce prawd sobie szuka, i jakie chce, prawdy sobie znajduje.
- Bobo
- Posty: 16721
- Rejestracja: 03 mar 2007, 17:12
Kompletnie nie pojmuję związku...informator pisze:Tu chodzi o jedność: brak rozłamu, brak dzielenia ludzi na warstwy społeczeństwa, rodzaj jaki kto jest, jak kto jest ubrany, jak to chodzi, czy ktoś ma jedną nogę, przynależność do grupy, wyznanie itd. itd. itd.
BRAK DZIELENIA: jeśli sądzisz bliźniego: dzielisz | jeśli oceniasz bliżniego: dzielisz |
robiąć coś dla kogoś opuszczając przy tym drugiego: dzielisz | mówiąc ja mam racje, ty nie masz: dzielisz itd. itd. itd.
- David77
- Posty: 3720
- Rejestracja: 19 mar 2011, 11:07
- Lokalizacja: MÜNCHEN
Talmid2Tes2,15,
κἀγὼ ἐρωτήσω τὸν πατέρα καὶ ἄλλον παράκλητον δώσει ὑμῖν
I ja prosił będę Ojca i innego pocieszyciela da wam
Przymiotnik ἄλλον użyty jest tutaj w formie biernikowej pochodzi od rdzennego ἄλλος jest tłumaczony słowem Inny innego rodzaju .
Słowo Inny użyte w powyższym teksie nie odnosi się do natury ale do działania Ducha św ..
Przykład zastosowania przymiotnika ἄλλος ,jako inny innego rodzaju
1 Kor 15:39 οὐ πᾶσα σὰρξ ἡ αὐτὴ σάρξ, ἀλλὰ ἄλλη μὲν ἀνθρώπων, ἄλλη δὲ σὰρξ κτηνῶν,
Nie każde ciało jest tym samym ciałem ale inne jest ciało ludzi inne zaś ciało zwierząt
Nie ma ani jednego tekstu Pisma św aby Duchowi św oddawano cześć tak jak np Bogu , nie ma żadnej wzmianki aby modlić się do Ducha św .
Ew Jan 14:16w J 14-16 mowa jest o INNYM Paraklecie w odniesieniu do Jezusa - Parakleta , właśnie na tą "opozycję" chciałem wskazać.
κἀγὼ ἐρωτήσω τὸν πατέρα καὶ ἄλλον παράκλητον δώσει ὑμῖν
I ja prosił będę Ojca i innego pocieszyciela da wam
Przymiotnik ἄλλον użyty jest tutaj w formie biernikowej pochodzi od rdzennego ἄλλος jest tłumaczony słowem Inny innego rodzaju .
Słowo Inny użyte w powyższym teksie nie odnosi się do natury ale do działania Ducha św ..
Przykład zastosowania przymiotnika ἄλλος ,jako inny innego rodzaju
1 Kor 15:39 οὐ πᾶσα σὰρξ ἡ αὐτὴ σάρξ, ἀλλὰ ἄλλη μὲν ἀνθρώπων, ἄλλη δὲ σὰρξ κτηνῶν,
Nie każde ciało jest tym samym ciałem ale inne jest ciało ludzi inne zaś ciało zwierząt
Nie ma ani jednego tekstu Pisma św aby Duchowi św oddawano cześć tak jak np Bogu , nie ma żadnej wzmianki aby modlić się do Ducha św .
יֵּשׁוּעַ הוּא הָאָדוֹן
-
- Posty: 11686
- Rejestracja: 10 lis 2008, 8:26
O ile dobrze pamiętam, małe litery w grece zaczęto stosować już... w IX wieku po Chrystusie.Talmid2Tes2,15 pisze:samo słowo "duch" może być użyte jako rzeczownik pospolity i jako nazwa własna , zwróć uwagę że w cytatach które podałeś raz jest duch jest przez duże D , a raz przez małe d
Znaki przestankowe znacznie później.
Tak więc pisownia "Duch" lub "duch"- zależy wyłącznie od poglądów tłumacza.
- Talmid2Tes2,15
- Posty: 782
- Rejestracja: 31 sie 2011, 19:17
skoro Jezus jest Parakletem , a mówi o innym to znaczy że myśli o innej osobie niż On . Przeczytaj wers w całym kontekście : J 14-16David77 pisze:Przymiotnik ἄλλον użyty jest tutaj w formie biernikowej pochodzi od rdzennego ἄλλος jest tłumaczony słowem Inny innego rodzaju .
Biblia jest księgą, w której każdy, jakich chce prawd sobie szuka, i jakie chce, prawdy sobie znajduje.
- Bobo
- Posty: 16721
- Rejestracja: 03 mar 2007, 17:12
- David77
- Posty: 3720
- Rejestracja: 19 mar 2011, 11:07
- Lokalizacja: MÜNCHEN
Talmid2Tes2,15,
Pocieszyciel posłany przez Ojca (Jan 14.27) i przez Syna (Jan 15.26), wychodzi od Ojca (Jan 15.26), nie sam od siebie, ale cokolwiek "usłyszy" mówić będzie (Jan 16.13), uwielbi Jezusa (Jan 16.14)
Nigdzie nie jest powiedziane że Duch św jest Osobą takie stwierdzenie nie pochodzi ze Słowa Bożego .
Ew Jan 8: 15 Wy sądzicie według ciała, Ja nikogo nie sądzę. (16) A jeśli już sądzę, to sąd mój jest prawdziwy, bo nie jestem sam, lecz jestem Ja i Ten, który mnie posłał. (17) A przecież w zakonie waszym jest napisane, że świadectwo dwóch ludzi jest wiarygodne. (18) Ja świadczę o sobie, a także Ojciec, który mnie posłał, świadczy o mnie.
W zakonie Mojżeszowym napisano :
5Moj 19:15 Niech nie występuje jeden tylko świadek przeciwko komukolwiek w sprawie wszelkiego przewinienia i grzechu, jakie tamten popełnił. Na podstawie zeznania dwóch świadków lub na podstawie zeznania trzech świadków rozstrzygnie się sprawę.
Jeżeli Duch św był by osobą wówczas Pan Jezus powołując się na ten przykład z całą pewnością by go nie pominą .
Według nauki o Trójcy jest jeden Bóg ale w trzech osobach jaki zatem czynnik sprawia że ten jeden Bóg jest i jednocześnie nie jest Synem i Duchem św ?
skoro Jezus jest Parakletem , a mówi o innym to znaczy że myśli o innej osobie niż On . Przeczytaj wers w całym kontekście : J 14-16
Pocieszyciel posłany przez Ojca (Jan 14.27) i przez Syna (Jan 15.26), wychodzi od Ojca (Jan 15.26), nie sam od siebie, ale cokolwiek "usłyszy" mówić będzie (Jan 16.13), uwielbi Jezusa (Jan 16.14)
Nigdzie nie jest powiedziane że Duch św jest Osobą takie stwierdzenie nie pochodzi ze Słowa Bożego .
Ew Jan 8: 15 Wy sądzicie według ciała, Ja nikogo nie sądzę. (16) A jeśli już sądzę, to sąd mój jest prawdziwy, bo nie jestem sam, lecz jestem Ja i Ten, który mnie posłał. (17) A przecież w zakonie waszym jest napisane, że świadectwo dwóch ludzi jest wiarygodne. (18) Ja świadczę o sobie, a także Ojciec, który mnie posłał, świadczy o mnie.
W zakonie Mojżeszowym napisano :
5Moj 19:15 Niech nie występuje jeden tylko świadek przeciwko komukolwiek w sprawie wszelkiego przewinienia i grzechu, jakie tamten popełnił. Na podstawie zeznania dwóch świadków lub na podstawie zeznania trzech świadków rozstrzygnie się sprawę.
Jeżeli Duch św był by osobą wówczas Pan Jezus powołując się na ten przykład z całą pewnością by go nie pominą .
Według nauki o Trójcy jest jeden Bóg ale w trzech osobach jaki zatem czynnik sprawia że ten jeden Bóg jest i jednocześnie nie jest Synem i Duchem św ?
יֵּשׁוּעַ הוּא הָאָדוֹן
- Talmid2Tes2,15
- Posty: 782
- Rejestracja: 31 sie 2011, 19:17
zauważ że w rozdziałach J 14-16 o Duchu mówi się jak o osobie używając zaimków osobowych :on, goDavid77 pisze:Pocieszyciel posłany przez Ojca (Jan 14.27) i przez Syna (Jan 15.26), wychodzi od Ojca (Jan 15.26), nie sam od siebie, ale cokolwiek "usłyszy" mówić będzie (Jan 16.13), uwielbi Jezusa (Jan 16.14)
Nigdzie nie jest powiedziane że Duch św jest Osobą takie stwierdzenie nie pochodzi ze Słowa Bożego .
oto co znalazłem w "Wielkim słowniku gr- pol. NT" wyd. Vocatio :David77 pisze:Przymiotnik ἄλλον użyty jest tutaj w formie biernikowej pochodzi od rdzennego ἄλλος jest tłumaczony słowem Inny innego rodzaju .
Słowo Inny użyte w powyższym teksie nie odnosi się do natury ale do działania Ducha św ..
słowo ἄλλον jest też używane w sensie różny od osoby /rzeczy wymienionej wcześniej .
i dla przykładu:
Rev 6:4 bp "(4) I wyszedł inny koń - koloru płomienia, a siedzącemu na nim pozwolono odebrać ziemi pokój, tak iż ludzie wzajemnie się zabijali. I dano mu wielki miecz."
Biblia jest księgą, w której każdy, jakich chce prawd sobie szuka, i jakie chce, prawdy sobie znajduje.
- David77
- Posty: 3720
- Rejestracja: 19 mar 2011, 11:07
- Lokalizacja: MÜNCHEN
Talmid2Tes2,15,
np. "W garażu stoi samochód on jest czerwony ". W odniesieniu do słowa " samochód " używamy zaimka "on", ponieważ jest to rzeczownik rodzaju męskiego. co oczywiście nie świadczy o osobowości samochodu
Podobnie w odniesieniu do rzeczownika "Parakletos" (pocieszyciel) w języku
greckim musi posiadać zaimek rodzaju męskiego, . Tym Pocieszycielem jest oczywiście Duch święty (to pneuma hagios), do którego musi być użyty w języku greckim zaimek rodzaju nijakiego, ponieważ rzeczownik "pneuma" (duch) jest rodzaju nijakiego. Wobec tego wszędzie tam, gdzie występuje rzeczownik "Duch" lub "Duch Święty" związany jest on z zaimkiem rodzaju nijakiego.
Bardzo marna to argumentacja . Reguły gramatyki wymagają, aby używany zaimek był zgodny z rodzajem gramatycznym rzeczownika, do którego się odnosizauważ że w rozdziałach J 14-16 o Duchu mówi się jak o osobie używając zaimków osobowych :on, go
np. "W garażu stoi samochód on jest czerwony ". W odniesieniu do słowa " samochód " używamy zaimka "on", ponieważ jest to rzeczownik rodzaju męskiego. co oczywiście nie świadczy o osobowości samochodu
Podobnie w odniesieniu do rzeczownika "Parakletos" (pocieszyciel) w języku
greckim musi posiadać zaimek rodzaju męskiego, . Tym Pocieszycielem jest oczywiście Duch święty (to pneuma hagios), do którego musi być użyty w języku greckim zaimek rodzaju nijakiego, ponieważ rzeczownik "pneuma" (duch) jest rodzaju nijakiego. Wobec tego wszędzie tam, gdzie występuje rzeczownik "Duch" lub "Duch Święty" związany jest on z zaimkiem rodzaju nijakiego.
To również tyczy się tego co powyżej napisałem .oto co znalazłem w "Wielkim słowniku gr- pol. NT" wyd. Vocatio :
słowo ἄλλον jest też używane w sensie różny od osoby /rzeczy wymienionej wcześniej .
i dla przykładu:
יֵּשׁוּעַ הוּא הָאָדוֹן