Dwa Koscioly

Nauczania o czasach i rzeczach ostatecznych, czyli o śmierci i zmartwychwstaniu, o powtórnym przyjściu Chrystusa i sądzie, o niebie, zatraceniu wiecznym.

Moderatorzy: kansyheniek, Bobo, booris, Junior Admin, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
tom68
Posty: 5321
Rejestracja: 09 sty 2013, 13:42

Dwa Koscioly

Post autor: tom68 »

JONATAN DUNKEL
ksiazki Wydawnictwa BETEZDA mozna kupic poprzez sklep www.szaron.pl



Fragment pochodzi z ksiazki: Jonatana Dunkel "Apokalipsa: Ostatnie wydarzenia na ziemi w proroctwach Pisma Swietego".

Dwa globalne koscioly: Ktory jest Bozy?
Szatan pragnie czci, ktora nalezy sie tylko Stworcy. Wedlug ksiegi Apokalipsy w czasach konca Szatan z dwoma "chrzescijanskimi" sojusznikami - Bestia z Morza i Bestia z Ziemi - zwiedzie albo przymusi prawie caly swiat do oddania czci sobie (Ap.13).

W jaki sposob diabel moze przymusic chrzescijan do oddania sobie poklonu? Milosc i czesc okazujemy Bogu przestrzegajac Jego przykazania (J.14:15; 1J.5:3). Pierwsze cztery z nich skierowane sa na Boga. Diabel czyni siebie przedmiotem pierwszych przykazan biblijnego Dekalogu.




Przykazanie pierwsze mowi, aby nie miec innych bogow przed Bogiem (Wj.20:2), tymczasem diabel otrzymuje czesc, gdy mieszkancy ziemi oddaja poklon Bestii, ktorej uzyczyl swoj autorytet i moc (Ap.13:3-4).
Przykazanie drugie zakazuje czci dla obrazow i posagow (Wj.20:3-6), diabel zas sprawia, "ze wszyscy zostana zabici, ktorzy nie oddadza poklonu obrazowi Bestii (Ap.13:15).
Przykazanie trzecie mowi, zeby nie wzywac imienia Pana Boga nadaremno (Wj.20:7), zas Bestia "otworzyla swe usta dla bluznierstw przeciwko Bogu" (Ap.13:6).
Przykazanie czwarte czyni siodmy dzien pieczecia stworzenia i znakiem mie-dzy Bogiem a Jego ludem (Wj.20:8-11; 31:17), zas diabel wprowadza w to miejsce inny dzien, jako swoj znak: "pietno Bestii" (Ap.13:16-17).



Kierujac nasza uwage na cztery pierwsze przykazania Boze, autor Apokalipsy zapowiada, ze odstepcza religijnosc czasow konca podrobi je i zaatakuje. Klu-czowy zwrot w rozdzialach Apokalipsy, ktore to zapowiadaja jest "oddawanie poklonu". W trzynastym i czternastym rozdziale Apokalipsy slowo "poklon" w sensie oddawania czci powtarza sie osiem razy! Siedem mowi o poklonie mocom Szatana (Ap.13:4.8.12.15;14:9.11), a tylko jeden o poklonie Bogu (Ap.14:7). Ten ostatni tekst pochodzi z IV przykazania i stanowi kulminacje obu tych rozdzialow:




"Uleknijcie sie Boga i dajcie Mu chwale, bo godzina sadu Jego nadeszla. Oddajcie poklon Temu, co niebo uczynil i ziemie, i morze, i zrodla wod." (Ap.14:7).




Dr Jon Paulien, znawca i wybitny interpretator Apokalipsy, tak podsumowal swe badania nad powyzszym tekstem:




"Istniejacy material dowodowy jest tak jednoznaczny, ze komentator musi stwierdzic, iz w calej ksiedze Apokalipsy nie ma tak mocnego nawiazania do Starego Testamentu, jak w przypadku tej aluzji do IV przykazania (Ap.14:7). Kiedy autor Apokalipsy opisuje ostatni apel, jaki Bog kieruje do ludzkosci, przestrzegajac przed zwiedzeniem czasow konca, czyni to slowami, ktore apeluja do oddania czci Stworcy w kontekscie IV przyka-zania."(1)




Cytujac IV przykazanie w centrum rozdzialow poswieconych bojowi miedzy Chrystusem i Szatanem o duchowa czesc, apostol Jan wskazuje na element Prawa Bozego, ktorego odstepcza trojca nie uczci. Przeciwnie, to wlasnie w jego miejsce wyniesie swe pietno. Tym elementem jest swiecenie siodmego dnia tygodnia.

Swiecenie sabatu jest testem lojalnosci wobec Boga (Ap.14:12). W czasach konca sabat spelnia podobna role, jak drzewo dobrego i zlego na poczatku. Drzewo to na zewnatrz nie roznilo sie od innych, z wyjatkiem tego ze Bog zakazal z niego spozywac (Rdz.2:17). Test lojalnosci polegal na wiernosci wobec Slowa Bozego.

Dzien sabatu takze nie rozni sie od innych dni. Z ludzkiego punktu widzenia swiecenie tego dnia niesie tyle samo korzysci, co swiecenie innego dnia. A jednak Bog wybral siodmy dzien (Rdz.2:3) na dzien odpoczynku i nabozenstwa (Wj.20:8-11). Tak jak drzewo poznania na poczatku, jak sabat w dniach konca testuje lojalnosc kazdego czlowieka wobec Slowa Bozego.

W koncowych dniach ludzie beda mieli do wyboru dwa rodzaje religijnosci. Jedna ma korzenie w ofierze Abla, a druga w ofierze Kaina. Obaj zbudowali oltarz i zlozyli ofiare. Na pierwszy rzut oka obaj uczcili Boga. Podczas jednak, gdy Abel zlozyl Bogu to, co wskazywalo na Zbawiciela, Kain ofiarowal Mu to, co sie jemu wydalo wlasciwe. Jeden rodzaj religijnosci nawiazuje do Mojzesza, ktory przyj-mowal Prawo Boze na gorze Synaj, a drugi do tych, ktorzy w tym samym czasie czcili zlotego cielca jako Boga. Jeden przywoluje na pamiec Eliasza, ktory zacho-wal wiernosc Bogu w godzinie odstepstwa, drugi zas narod, ktory poszedl za po-pularna w starozytnosci religia slonca.

Wyznawcy Boga, ktorzy nasladuja Kaina tworzyli zawsze silniejsza wiek-szosc. Czczac Boga wedlug wlasnego widzimisie, zawsze gotowi sa przesladowac tych, ktorzy czcza Boga w zgodzie z Jego Slowem. W czasach konca wiekszosc, ktora wywyzszy ludzki dzien odpoczynku takze bedzie przekonana, ze czci praw-dziwego Boga, przesladujac tych, ktorzy maja pieczec Boza.

Ludzie podziela sie na mniejszosc, ktora okaze wiernosc wobec przykazan Bozych, wlacznie z IV przykazaniem (Ap.14:12.7), oraz wiekszosc, ktorej wyda sie wlasciwe czcic Boga w dniu wybranym przez czlowieka. W centrum konfliktu bedzie nie tyle kwestia soboty czy niedzieli, co lojalnosci wobec autorytetu Boga czy tez wobec autorytetu czlowieka.

Nikt nie pozostanie neutralny. Apokalipsa ukazuje w czasach konca dwa kos-cioly o globalnym zasiegu. Nie znaczy to, ze na ziemi beda tylko dwa wyznania, ale raczej, ze ludzie beda musieli wybrac pomiedzy religijnoscia ucielesniona w naukach jednego z nich.

Pierwszy naucza przestrzegania wszystkich przykazan Bozych jako wyrazu milosci i lojalnosci wobec Stworcy (Ap.12:17). Mimo, ze jest to kosciol relatywnie niewielki (Mt.7:14), to zasieg jego dzialania jest ogolnoswiatowy (Mt.24:14). Glo-szone przez niego poselstwo znajdzie zwolennikow wsrod ludzi z "kazdego na-rodu, szczepu, jezyka i ludu" (Ap.14:6). Kosciol ten zwraca szczegolna uwage na zapomniane przez chrzescijan IV przykazanie, zachecajac ludzi do oddania czci Temu, "co niebo uczynil i ziemie, i morze, i zrodla wod" (Ap.14:7).

Drugi kosciol odstepczy ukazany jest w Apokalipsie jako pojacy ludzi winem falszywych nauk, wywyzszajacy swoj dzien w miejsce Bozego i traktujacy ten akt jako znak swego autorytetu (Ap.14:8). Ten kosciol takze ma globalny zasieg, ale cieszy sie znacznie wieksza popularnoscia i wplywem. Idzie za nim w podziwie "cala ziemia" (Ap.13:3).

Wszyscy predzej czy pozniej znajda sie po stronie jednego z tych dwoch globalnych kosciolow. Obawa przez ostracyzmem i sankcjami ekonomicznymi (Ap.13:17) przekona nawet wyznawcow niechrzescijanskich religii i agnostykow, aby przyjac znak mocy odstepczej religijnosci.

Czas, gdy wszyscy ludzie bez pieczeci Bozej otrzymaja pietno Bestii jest wciaz przed nami. Mimo to nie zwlekaj. Pieczec Boza mozesz przyjac juz teraz. Jesli Chrystus jest twoim Panem, stan po Jego stronie obiema nogami. Okaz Mu lojalnosc. Przylacz sie do kosciola, ktory oddaje czesc Temu, "co niebo uczynil i ziemie, i morze, i zrodla wod" (Ap.14:7).



PRZYPISY:

1. Jon Paulien, "Revisiting the Sabbath in the Book of Revelation" w: Journal of the Adventist Theological Society, wiosna/jesien (1998): 185.


Europejski Sojusz na rzecz Wolnej Niedzieli - Kosciol Adwentystow ...
http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=a ... Mp81d-EguA
UE zakaze handlu w niedziele?

To Unia Europejska, a nie polski rzad, moze zdecydowac o tym, czy dozwolony bedzie handel w niedziele - akcentuje "Dziennik Gazeta Prawna".
Okolo 1/3 europarlamentarzystow podpisalo apel o ustanowienie niedzieli dniem wolnym od pracy w calej Unii Europejskiej. Jesli polowa wszystkich eurodeputowanych podpisze sie pod nim, to propozycja ta stanie sie oficjalnym stanowiskiem Parlamentu Europejskiego - zaznacza gazeta.

Przeciwni temu sa polscy pracodawcy. Zdaniem PKPP Lewiatan, na wprowadzeniu zakazu handlu w niedziele budzet panstwa straci ponad 1 miliard zlotych, a prace nawet 70 tysiecy osob. Wydaje sie jednak, iz zmiany w dyrektywie UE o czasie pracy, sa nieuchronne - czytamy w publikacji "Dziennika Gazety Prawnej".

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/ ... 14896.html

Posel Jacek Zalek chce zakazu handlu w kazda niedziele

Dodano: 27 maja 2013, 14:30

Zakaz pracy w placowkach handlowych w niedziele przewiduje projekt zmian w kodeksie pracy, ktory trafil do Sejmu. "Niedziela w polskiej tradycji jest dniem swietym i rodzinnym" - czytamy w uzasadnieniu projektu, pod ktorym podpisali sie poslowie PiS, PO, PSL i SP.

http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=z ... cu68uI2mDg
tom68

ODPOWIEDZ

Wróć do „Eschatologia”