ZBRODNIE IZRAELITÓW na EDOMITACH / ESSEŃCZYKACH

Tematyka krypto biblijna, pozabiblijne proroctwa i objawienia, eschatomania, wszelkiego rodzaju teorie spiskowe, niewyjaśnione zjawiska itd.

Moderatorzy: kansyheniek, Bobo, booris, Junior Admin, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
George
Posty: 1727
Rejestracja: 02 paź 2014, 22:16

ZBRODNIE IZRAELITÓW na EDOMITACH / ESSEŃCZYKACH

Post autor: George »

ZBRODNIE IZRAELITÓW - (religijnie Żydów) potomków Jakuba / Izraela,

na EDOMITACH / ESSEŃCZYKACH - (religijnie Nazarejczykach) potomkach Ezawa / Edomu.


W Ewangelii Jana, w rozdziale 8 czytamy:

" (31) Mówił więc Jezus (Nazarejczyk) do Żydów, którzy uwierzyli w Niego:

Jeżeli wytrwacie w słowie moim, prawdziwie uczniami moimi będziecie (32) i poznacie prawdę, a prawda was wyswobodzi. ...

... (41) Wy (Żydzi) spełniacie uczynki swojego ojca. Na to mu rzekli:
My nie jesteśmy zrodzeni z nierządu; mamy jednego Ojca, Boga.

(42) Rzekł im Jezus (Nazarejczyk) :
Gdyby Bóg był waszym Ojcem, miłowalibyście mnie, Ja bowiem wyszedłem od Boga i oto jestem. Albowiem nie sam od siebie przyszedłem, lecz On mnie posłał. ...

(44) (Jezus Nazarejczyk rzekł do Żydów)
Ojcem waszym jest diabeł i chcecie postępować według pożądliwości ojca waszego.

On był mężobójcą od początku i w prawdzie nie wytrwał, bo w nim nie ma prawdy.
Gdy mówi kłamstwo, mówi od siebie, bo jest kłamcą i ojcem kłamstwa."
Żydzi, według Biblii, to potomkowie Judy, czwartego syna Jakuba - Izraela.

Juda / Żyd, i jego potomkowie, otrzymali w spadku od swojego ojca zwierzchnictwo religijne nad całym Izraelem. Prawo zwierzchnictwa religijnego nad Izraelem należało się co prawda Pierworodnemu synowi Jakuba, ale pierwsi trzej synowie Jakuba / Izraela, z powodu gwałtów i zbrodni, zostali pozbawieni przez ojca Jakuba tego prawa (Księga Rodzaju 49), więc prawo to przypadło w udziale czwartemu z nich - Judzie / Żydowi, i jego potomkom - Żydom.

Jakub, ze swoimi cechami charakteru, to najprawdopodobniej człowiek którego sam Szatan podstępnie spłodził Izaakowi, synowi Abrahama, o czym mówił Chrystus w 'Przypowieści o Chwaście', i o czym czytamy w Księdze Rodzaju 25.

Od początku swojego istnienia, naród Izraelski z jego zachowaniem (potomkowie Jakuba) odzwierciedlał cechy Diabła / Szatana, o którym wspomniał Chrystus Nazarejczyk mówiąc do Żydów:
"On był mężobójcą od początku i w prawdzie nie wytrwał, bo w nim nie ma prawdy.
Gdy mówi kłamstwo, mówi od siebie, bo jest kłamcą i ojcem kłamstwa."


Przykładów tych zbrodni (zbrodni Izraela na niewinnych ludziach) jest w Biblii wiele, ale jednak nie wszystkie ich zbrodnie są w Biblii opisane.

Czy wiecie że to właśnie Jakub / Izrael, pod namową swojego syna Judy / Żyda (duchowego zwierzchnika Izraela i praojca Żydów), zamordował swojego brata Ezawa / Edoma?

BRATOBÓSTWO Jakuba / Izraela na pierworodnym synu Izaaka - Ezawie / Edomie, nie było co prawda początkiem zbrodni Izraelitów na niewinnych, bezbronnych ludziach, ale był to początek zbrodni Izraelitów na bratnim narodzie Ezawa / Edomu - potomkach obiecanego syna Abrahama, Izaaka, przez którego na świat zstąpiło BOŻE BŁOGOSŁAWIEŃSTWO.

O BRATOBÓJSTWIE Jakuba / Izraela, tego który zamordował swojego brata Ezawa, czytamy w dwóch Apokryfach Starego Testamentu, Księdze Jubileuszów i
Testamencie Dwunastu Patriarchów.


Może wpierw krótka notka o apokryfach, i następnie cytaty z tych ksiąg.

__________________________
Apokryfy Starego Testamentu

http://www.opoka.org.pl/biblioteka/T/TB ... kryfy.html#

Apokryfy Starego Testamentu stanowią część tzw. literatury międzytestamentalnej, a więc powstałej w ostatnich wiekach przed Chrystusem oraz na początku czasów chrześcijańskich. Nie znamy pełnej listy tych apokryfów. Niektóre księgi zaginęły, niektóre zachowały się we fragmentach, czasami tak małych, że nie jest możliwe przypisanie ich do poszczególnych dzieł. Bywały i takie sytuacje, że jedno dzieło było kilkakrotnie przerabiane czy też uzupełniane, także przez ludzi żyjących kilkaset lat po autorze.

Większość z apokryfów starotestamentalnych powstała między II wiekiem przed Chrystusem a I po Chrystusie. Do naszych czasów dotarły najczęściej za pośrednictwem autorów chrześcijańskich. Pisane były w językach: hebrajskim, aramejskim i greckim. Dziś jednak dysponujemy tymi tekstami w przekładach na inne języki starożytne, jak np: koptyjski, etiopski, ormiański, łaciński, a nawet starosłowiański. Wiemy, że wiele z nich zawiera dodane później elementy chrześcijańskie. Działo się tak dlatego, że chrześcijańscy pisarze traktowali teksty judaistyczne jako przygotowanie do nauczania Jezusa. W niektórych sytuacjach opisane tam wydarzenia czy wypowiedzi traktowali jako zapowiedź tego, co zrealizuje się wraz z przyjściem Mesjasza. Przepisując tekst judaistyczny dodawali od siebie interpretację słów czy też wydarzeń w duchu chrześcijańskim.

Do najbardziej znanych apokryfów Starego Testamentu zaliczamy: Księgi Henocha,

Księgę Jubileuszów,
Testamenty Dwunastu Patriarchów, ..."


_______________________________


Testament dwunastu Patryjarchów

Testaments of the Twelve Patriarchs
http://www.ccel.org/ccel/schaff/anf08.iii.vi.html

IV. -- TESTAMENT JUDY (syna Jakuba / Izraela) DOTYCZĄCY ODWAGI, I MIŁOŚCI DO PIENIĄDZA, I FORNIKACJI.

IV.—THE TESTAMENT OF JUDAH (son of Jacob/Israel) CONCERNING FORTITUDE, AND LOVE OF MONEY, AND FORNICATION.

"9. Przez osiemnaście lat żyliśmy w pokoju, nasz ojciec i my, z jego bratem Ezawem, i jego synowie też żyli z nami w zgodzie, po tym jak powróciliśmy z Mezopotani, od Labana.

A kiedy minęło 18 lat, w czterdziestych latach mojego życia, Ezaw, brat mojego ojca, wyszedł na przeciw nam, mocny i z dużą grupą ludzi;

I padł on, ugodzony strzałą z łuku Jakuba, i został zabrany martwy na górę Seir: i stało się to kiedy przechodził on przez Iramnę, kiedy został zabity."



"9. Eighteen years we abode at peace, our father and we, with his brother Esau, and his sons with us, after that we came from Mesopotamia, from Laban.

And when eighteen years were fulfilled, in the fortieth year of my life, Esau, the brother of my father, came upon us with much people and strong;

and he fell by the bow of Jacob, and was taken up dead in Mount Seir: even as he went above Iramna was he slain.

And we pursued after the sons of Esau.

Now they had a city with walls of iron and gates of brass; and we could not enter into it, and we encamped around, and besieged them.

And when they opened not to us after twenty days, I set up a ladder in the sight of all, and with my shield upon my head I climbed up, assailed with stones of three talents’ weight;

and I climbed up, and slew four who were mighty among them.

And the next day Reuben and Gad entered in and slew sixty others.

Then they asked from us terms of peace; and being aware of our father’s purpose, we received them as tributaries.

And they gave us

two hundred cors of wheat,

five hundred baths of oil,

fifteen hundred measures of wine, until we went down into Egypt."

=====================
__________________
Księga Jubileuszów

The Book of Jubilees

http://www.sacred-texts.com/bib/jub/jub73.htm

Wojna pomiędzy Jakubem a Ezawem, przy wierzy w Hebronie. Śmierć Ezawa i pokonanie jego Służby. (xxxviii. 1-4).

The War between Jacob and Esau at the Tower of Hebron. The Death of Esau and Overthrow of his Forces (xxxviii. 1-4).


XXXVIII.
I potem Juda zwrócił się do swego ojca Jakuba, i tak mu powiedział:

"Napnij twój łuk, ojcze, i wystrzel strzałę i zwal przeciwnika i zabij wroga; ty możesz mieć taką siłę, bo my nie powinniśmy zabić twego brata, bo on jest takim jak ty, i jest podobny do ciebie: niech ma ten zaszczyt."

2. Wtedy Jakub naprężył swój łuk i wystrzelił strzałę i trafił Ezawa, swojego brata, (w prawe popiersie) i zabił go.


XXXVIII.

"And after that Judah spake to Jacob, his father, and said unto him:

"Bend thy bow, father, and send forth thy arrows and cast down the adversary and slay the enemy; and mayest thou have the power, for we shall not slay thy brother, for he is such as thou, and he is like thee: let us give him (this) honour."

2. Then Jacob bent his bow and sent forth the arrow and struck Esau, his brother, (on his right breast) and slew him.


3. And again he sent forth an arrow and struck ’Adôrân the Aramaean, on the left breast, and drove him backward and slew him.

4. And then went forth the sons of Jacob, they and their servants, dividing themselves into companies on the four sides of the tower.

5. And Judah went forth in front, and Naphtali and Gad with him and fifty servants with him on the south side of the tower, and they slew all they found before them, and not one individual of them escaped.

6. And Levi and Dan and Asher went forth on the east side of the tower, and fifty (men) with them, and they slew the fighting men of Moab and Ammon.

7. And Reuben and Issachar and Zebulon went forth on the north side of the tower, and fifty men with them, and they slew the fighting men of the Philistines.

8. And Simeon and Benjamin and Enoch, Reuben's son, went forth on the west side of the tower, and fifty (men) with them, and they slew of Edom and of the Horites four hundred men, stout warriors; and six hundred fled, and four of the sons of Esau fled with them, and left their father lying slain, as he had fallen on the hill which is in ’Adûrâm.

9. And the sons of Jacob pursued after them to the mountains of Seir. And Jacob buried his brother on the hill which is in ’Adûrâm, and he returned to his house.

10. And the sons of Jacob pressed hard upon the sons of Esau in the mountains of Seir, and bowed their necks so that they became servants of the sons of Jacob.

11. And they sent to their father (to inquire) whether they should make peace with them or slay them.

12. And Jacob sent word to his sons that they should make peace, and they made peace with them, and placed the yoke of servitude upon them, so that they paid tribute to Jacob and to his sons always.

13. And they continued to pay tribute to Jacob until the day that he went down into Egypt.

14. And the sons of Edom have not quit the yoke of servitude which the twelve sons of Jacob had imposed on them until this day. "

Footnotes:
183:1 A city in Idumaea (Edom) identical with the "Adora" mentioned in 1 Macc. xiii. 20. It was captured by John Hyrcanus and forced to accept circumcision. in Test. Judah ix. 3 the name appears as Anoniram."
__________________________________________

W Wikipedii czytamy, że w Palestynie, okupowanej dziś przez Izrael, w miejscowości Seir - Sair, znajduje się (lub znajdował się jeśli go Żydzi nienawidzący Ezawa do dziś grobu tego nie zrównali z ziemią) bardzo ciekawy antyczny grób, i jest to grób Ezawa - Edoma, umiłowanego syna Izaaka i wnuka Abrahama, którego zamordował jego własny brat - Jakub / Izrael, pod namową Judy / Żyda - praojca Żydów.

Ten grób jest dowodem na to że Ezaw nie był postacią legendarną, lub tylko biblijną, ale historyczną.
_____________________________

Reputed grave on the West Bank

South of the Palestinian town of Sa'ir on the West Bank there is a tomb reputed to be that of Esau - El 'Ais in his Arab name.

The Palestine Exploration Fund's Survey of Western Palestine (SWP), wrote that:
"The tomb is in a chamber 37 feet east and west by 20 feet north and south, with a Mihrab on the south wall. The tomb is 12 feet long, 3 1/2 feet broad, 5 feet high, covered with a dark green cloth and a canopy above. An ostrich egg is hung near. North of the chamber is a vaulted room of equal size, and to the east is an open court with a fig-tree, and a second cenotaph rudely plastered, said to be that of Esau's slave. Rock-cut tombs exist south-west.

http://www.archive.org/stream/surveyofw ... 9/mode/1up

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Esau
________________________________________________


Chrystus / Nazarejczyk (potomek Ezawa / Edomu), został przez Żydów (potomków Jakuba) wydany na ukrzyżowanie z powodu Jego nauki, nauki o miłości do drugiego człowieka, i służeniu drugiemu człowiekowi. Nauki wprowadzonej przykładem i prawem przez Ezawa / Edoma, na dwa tyśiące lat przed narodzeniem się Chrystusa.

Pozdrawiam
George

Rethel

Post autor: Rethel »


Kiedy w końcu łaskawie doczekamy się kar
za takie bzdurne wpisy jak ten ów powyżej?

Awatar użytkownika
Anowi
Posty: 10038
Rejestracja: 02 wrz 2007, 14:28
Lokalizacja: Bóg wie

Post autor: Anowi »

Nawet jeśli odkryłeś ziarno prawdy to Jakub schodził z drogi swemu bratu, dzielił się z nim swoim dobytkiem. Widocznie pazerność i chciwość została ukarana śmiercią.
nie jest bogaty ten, kto posiada wiele,
tylko ten, kto niewiele potrzebuje.

Awatar użytkownika
George
Posty: 1727
Rejestracja: 02 paź 2014, 22:16

Ziarno prawdziwej Wiary

Post autor: George »

Anowi pisze:Nawet jeśli odkryłeś ziarno prawdy to Jakub schodził z drogi swemu bratu, dzielił się z nim swoim dobytkiem. Widocznie pazerność i chciwość została ukarana śmiercią.
Witaj Anowi,
użyłas bardzo ciekawego porównania - "ziarno prawdy";

"Św. Mateusz zanotował taką przypowieść: „Królestwo niebieskie podobne jest do ziarnka gorczycy, które ktoś wziął i posiał na swej roli. Jest ono najmniejsze ze wszystkich nasion, lecz gdy wyrośnie, jest większe od innych jarzyn i staje się drzewem, tak że ptaki przylatują z powietrza i gnieżdżą się na jego gałęziach” (Mt 13,31-32).

Zestawienie tych fragmentów: o wierze i o królestwie niebieskim, ukazuje tajemnicę ziarnka gorczycy. Jego wielkość leży nie w tym, że jest małe, ale że zawiera w sobie potężną siłę życiową! Potrafi wzrastać do ogromnych rozmiarów. Dzięki temu, że się rozwija to, co wydawało się niemożliwe, staje się rzeczywistością.

W tym kontekście odpowiedź Jezusa na prośbę o przymnożenie wiary jawi się w nowym świetle.

„Gdybyście mieli wiarę jak ziarnko gorczycy (nie taką małą, ale tak żywotną!), morwa byłaby wam posłuszna”. I jeszcze jeden szczegół. Apostołowie nie prosili: „Panie, daj nam wiarę!”, lecz: „Przymnóż nam wiary!”.

Nie trzeba studiować matematyki, żeby wiedzieć, że mnożenie przez zero jest zawsze z takim samym skutkiem – wciąż pozostaje zero, nic nie przybywa. Skoro zatem w prośbie wyrażony jest iloczyn, proszący musieli zakładać posiadanie sumienia i wiary większej niż zero!

Całkowicie słuszne było założenie, gdyż Bóg-Ojciec stwarzając z miłości człowieka nie mógł nie wyposażyć go w ziarno wiary i ziarno sumienia – czynnik konieczny do spotkania stworzenia ze Stwórcą."

Wróć proszę Anowi do Biblii i patrząc sercem zwróć uwagę na to co faktycznie Jakub dał Ezawowi, a co Ezaw Jakubowi.

Serdecznie Pozdrawiam
George
Ostatnio zmieniony 28 lis 2014, 21:25 przez George, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
George
Posty: 1727
Rejestracja: 02 paź 2014, 22:16

Post autor: George »

Rethel pisze:
Kiedy w końcu łaskawie doczekamy się kar
za takie bzdurne wpisy jak ten ów powyżej?
Widzisz Rethelu, Chrześcijanie są dziś karani za brak znajomości Biblii i historii - brak znajomości swojego BOGA.

Może lepiej napisz którą z udzielonych przezemnie informacji uważasz za "bzdurę.

Pozdrawiam
George

Awatar użytkownika
George
Posty: 1727
Rejestracja: 02 paź 2014, 22:16

Ezaw i Hykosi

Post autor: George »

Jak już wcześniej pisałem, Chrystus / Nazarejczyk (który z matki Maryi był potomkiem Ezawa / Edomu), został przez Żydów (potomków Jakuba) wydany na ukrzyżowanie z powodu Jego nauki - nauki o miłości do drugiego człowieka, i służeniu drugiemu człowiekowi.
Nauki o miłości do drugiego człowieka, wprowadzonej do naszej cywilizacji przykładem i prawem przez Ezawa / Edoma, i to na dwa tyśiące lat przed narodzeniem się Chrystusa.

Żydom nie mogło się to w głowach pomieścić, i nie chcieli nawet o tym słyszeć, bo jakże można robić łatwe pieniądze, jeśli się miłuje drugiego człowieka i służy mu?

Żydowscy faryzeusze, tacy jak Paweł i jego uczniowie, zrobili z Chrystusa NIE 'Przykłąd do naśladowania' - który jest przykładem miłości i służenia innym, lecz 'Krwawą Ofiarę przebłagalną’.

Zrobili to stwarzając fałszywą Pawłową teologię Żydowsko - Chrześcijańskiego Mesjanistycznego Kościoła, która to nauka nie ma nic wspólnego z nauką Chrystusa, nauką mówiącą o miłości i służeniu bliźniemu, ale która to żydowska nauka jest kontynuacją starego żydowskiego rytuału - przelewania niewinnej krwi (zabijania niewinnego człowieka lub zwierzęcia aby zaspokoić potrzeby ich nienawistnego boga Jehowy - Szatana).

Taka 'krwawa ofiara' znana nam jest z wielu rozdziałów Starego Testamentu - historii judaizmu, i została ona oficjalnie wprowadzona do naszego Katolickiego Kościoła przez szatanistę, Popa Innocentego III, najbardziej zbrodniczego ze wszystkich papieży.

Wróćmy teraz do historii zbrodni Izraelitów (potomków Jakuba), na Edomitach (potomkach Ezawa, pierworodnego i umiłowanego syna Izaaka).

Po zamordowaniu Ezawa, Izraelici zniewolili potomków Ezawa, narzucając na nich podatki o czym czytamy we wcześniej wspomnianych apokryfach Starego Testamentu:

Testament dwunastu Patryjarchów

http://www.ccel.org/ccel/schaff/anf08.iii.vi.html

IV. -- TESTAMENT JUDY (syna Jakuba / Izraela) DOTYCZĄCY ODWAGI, I MIŁOŚCI DO PIENIĄDZA, I FORNIKACJI.

"9. Przez osiemnaście lat żyliśmy w pokoju, nasz ojciec i my, z jego bratem Ezawem, i jego synowie też żyli z nami w zgodzie, po tym jak powróciliśmy z Mezopotani, od Labana.

A kiedy minęło 18 lat, w czterdziestych latach mojego życia, Ezaw, brat mojego ojca, wyszedł na przeciw nam, mocny i z dużą grupą ludzi;

I padł on, ugodzony strzałą z łuku Jakuba, i został zabrany martwy na górę Seir: i stało się to kiedy przechodził on przez Iramnę, kiedy został zabity."


"I udaliśmy się w pościg za synami Ezawa.
A mieli oni miasto z murami z żelaza i bramy z mosiądzu; i nie mogliśmy wejść do niego, otoczyliśmy więc je i oblegaliśmy.

I kiedy nie otworzyli oni nam bram miasta przez dwadzieścia dni, ja (Juda / Żyd) przystawiłem na oczach wszystkich drabinę, i z tarczą nad moją głową wspiołem się w górę, będąc atakowany kamieniami o wadze trzech talentów;
wspiołem się i zabiłem czterech potężnych wśród nich (Edomitów).

Następnego dnia Rebuen i Gad (synowie Jakuba) wkroczyli, i zabili sześdziesięciu z nich (potomków Ezawa).


Wtedy oni (potomkowie Ezawa) poprosili nas o warunki pokoju, a będąc świadomi celu jaki chciał osiągnąć nasz ojciec Jakub / Izrael, przyjęliśmy ich jako lenników.

I oni (Edomici) dawali nam:
dwieście corsów zborza,
pięćset balii oleju,
i tyśiąc pięćset miar wina,
aż do czasu kiedy wywędrowaliśmy do Egiptu"


_________________________________
Testaments of the Twelve Patriarchs
http://www.ccel.org/ccel/schaff/anf08.iii.vi.html

IV.—THE TESTAMENT OF JUDAH (son of Jacob/Israel) CONCERNING FORTITUDE, AND LOVE OF MONEY, AND FORNICATION.

"9. Eighteen years we abode at peace, our father and we, with his brother Esau, and his sons with us, after that we came from Mesopotamia, from Laban.

And when eighteen years were fulfilled, in the fortieth year of my life, Esau, the brother of my father, came upon us with much people and strong;

and he fell by the bow of Jacob, and was taken up dead in Mount Seir: even as he went above Iramna was he slain.

And we pursued after the sons of Esau.

Now they had a city with walls of iron and gates of brass; and we could not enter into it, and we encamped around, and besieged them.
And when they opened not to us after twenty days, I set up a ladder in the sight of all, and with my shield upon my head I climbed up, assailed with stones of three talents’ weight;
and I climbed up, and slew four who were mighty among them.

And the next day Reuben and Gad entered in and slew sixty others.

Then they asked from us terms of peace; and being aware of our father’s purpose, we received them as tributaries.

And they gave us

two hundred cors of wheat,

five hundred baths of oil,

fifteen hundred measures of wine, until we went down into Egypt."

=====================
__________________


Księga Jubileuszów

Wojna pomiędzy Jakubem a Ezawem, przy wierzy w Hebronie. Śmierć Ezawa i pokonanie jego Służby. (xxxviii. 1-4).

XXXVIII.
I potem Juda zwrócił się do swego ojca Jakuba, i tak mu powiedział:

"Napnij twój łuk, ojcze, i wystrzel strzałę i zwal przeciwnika i zabij wroga; ty możesz mieć taką siłę, bo my nie powinniśmy zabić twego brata, bo on jest takim jak ty, i jest podobny do ciebie: niech ma ten zaszczyt."

2. Wtedy Jakub naprężył swój łuk i wystrzelił strzałę i trafił Ezawa, swojego brata, (w prawe popiersie) i zabił go.


3. I znów wystrzelił strzałę i ugodził nią Adorana, Aramejczyka, w lewe popiersie, cofnął go i zabił.

4. I wtedy poszli naprzód synowie Jakuba, oni i ich służba, rozdzielając się na grupy i otaczając cztery strony twierdzy.

5. I Juda / Żyd poszedł na przedzie, i Naftali i Gad z nim, i piędziesięciu służących z nim na południową stronę twierdzy, i zamordowali wszystkich których napotkali przed sobą, i żadnemu z nich nie udało się uciec.

6. I Lewi i Dan i Aszer poszli od wschodniej strony twierdzy, i piędziesięciu (mężczyzn) z nimi, i zabili walczących mężczyzn z Moabu i Amonu.

7. I Rebuen i Iszar i Zebulen poszli od północnej strony twierdzy, i piędziesięciu mężczyzn z nimi, i zabili walczących mężczyzn z Filsty.

8. I Szymon i Benjamin i Enoch, syn Reubena, poszli od zachodniej strony twierdzy, i piędziesięciu (mężczyzn) z nimi, i zamordowali czterystu Edomitów i Huryjczyków, dzielnych wojowników; i sześciuset uciekło, i czterech z synów Ezawa uciekło z nimi, zostawiając leżącego zabitego ojca, tak jak upadł na wzgórzu które jest w Adorze.

9. I synowie Jakuba udali się w pościg za nimi w góry Seiru.
I Jakub zakopał swojego brata na wzgórzu które jest w Adorze (Ad IRAM), i wrócił do swojego domu.

10. I synowie Jakuba parli mocno na synów Ezawa w górach Seiru, i zgięli ich karki tak że stali się oni służącymi synów Jakuba.

11. I posłali oni do swojego ojca (z zapytaniem) czy zawrzeć pokój z nimi czy zgładzić ich.

12. I Jakub powiadomił ich że powinni zawrzeć pokój, i zawarli oni pokój z nimi, i nałożyli oni haracz niewolników na nich, tak że zawsze płacili oni haracz synom Jakuba.

13. I kontynuowali oni płacenie haraczu aż do dnia kiedy on (Jakub / Izrael) wywędrował do Egiptu.

14. I synowie Edomu nie przestali płacić haraczu niewolników, który synowie Jakuba nałożyli na nich, aż do tego dnia."



Footnotes:
183:1 Miasto w Idumei (Edomie, niedaleko Hebronu), to samo które jest opisane w Księdze Machabejskiej XIII. 20. jako 'Adora'. Było ono podbite w roku 109 B.C. przez Jana Hirkana, a jego mieszkańcy zmuszeni do 'obrzezania'. W Testamencie Judy. IX.3, nazwa tego miasta występuje jako
183:1 A city in Idumaea (Edom) identical with the "Adora" mentioned in 1 Macc. xiii. 20. It was captured by John Hyrcanus and forced to accept circumcision. in Test. Judah ix. 3 the name appears as Anoniram."
__________________________________________


The Book of Jubilees

http://www.sacred-texts.com/bib/jub/jub73.htm


The War between Jacob and Esau at the Tower of Hebron. The Death of Esau and Overthrow of his Forces (xxxviii. 1-4).

XXXVIII.

"And after that Judah spake to Jacob, his father, and said unto him:

"Bend thy bow, father, and send forth thy arrows and cast down the adversary and slay the enemy; and mayest thou have the power, for we shall not slay thy brother, for he is such as thou, and he is like thee: let us give him (this) honour."

2. Then Jacob bent his bow and sent forth the arrow and struck Esau, his brother, (on his right breast) and slew him.


3. And again he sent forth an arrow and struck ’Adôrân the Aramaean, on the left breast, and drove him backward and slew him.
4. And then went forth the sons of Jacob, they and their servants, dividing themselves into companies on the four sides of the tower.
5. And Judah went forth in front, and Naphtali and Gad with him and fifty servants with him on the south side of the tower, and they slew all they found before them, and not one individual of them escaped.
6. And Levi and Dan and Asher went forth on the east side of the tower, and fifty (men) with them, and they slew the fighting men of Moab and Ammon.
7. And Reuben and Issachar and Zebulon went forth on the north side of the tower, and fifty men with them, and they slew the fighting men of the Philistines.
8. And Simeon and Benjamin and Enoch, Reuben's son, went forth on the west side of the tower, and fifty (men) with them, and they slew of Edom and of the Horites four hundred men, stout warriors; and six hundred fled, and four of the sons of Esau fled with them, and left their father lying slain, as he had fallen on the hill which is in ’Adûrâm.
9. And the sons of Jacob pursued after them to the mountains of Seir. And Jacob buried his brother on the hill which is in ’Adûrâm, and he returned to his house.
10. And the sons of Jacob pressed hard upon the sons of Esau in the mountains of Seir, and bowed their necks so that they became servants of the sons of Jacob.
11. And they sent to their father (to inquire) whether they should make peace with them or slay them.
12. And Jacob sent word to his sons that they should make peace, and they made peace with them, and placed the yoke of servitude upon them, so that they paid tribute to Jacob and to his sons always.
13. And they continued to pay tribute to Jacob until the day that he went down into Egypt.
14. And the sons of Edom have not quit the yoke of servitude which the twelve sons of Jacob had imposed on them until this day. "

Footnotes:
183:1 A city in Idumaea (Edom) identical with the "Adora" mentioned in 1 Macc. xiii. 20. It was captured by John Hyrcanus and forced to accept circumcision. in Test. Judah ix. 3 the name appears as Anoniram."
__________________________________________

Jak wcześniej pisałem, w Wikipedii czytamy że w Palestynie, okupowanej dziś przez Izrael, w miejscowości Seir - Sair, znajduje się (lub znajdował się jeśli go Żydzi nienawidzący Ezawa nie zrównali z ziemią) bardzo ciekawy antyczny grób, i jest to grób Ezawa - Edoma, umiłowanego syna Izaaka i wnuka Abrahama, którego zamordował jego własny brat - Jakub / Izrael, pod namową Judy / Żyda - praojca Żydów.

Ten grób jest dowodem na to że Ezaw nie był postacią legendarną czy tylko biblijną, ale historyczną.
______________________________

"Słynny grób w Westbank

Na południe od Palestyńskiego miasta SEIR w Westbank, znajduje się słynny grobowiec uważany za grób Ezawa - nazwanego El 'Ais po arabsku.

Fundacja Poznania Palestyny, Mierniczych Zachodniej Palestyny (SWP), pisze że:

"Ten grobowiec jest w pomieszczeniu 37 na 20 stóp, z zagłębieniem w ścianie.
Grobowiec ma długość 12 stóp, szerokość 3 1/2 stopy, 5 stóp wysokości, i jest pokryty ciemno zieloną narzutą, z kanopią nad grobem. ..."
______________________________

"Reputed grave on the West Bank

South of the Palestinian town of Sa'ir on the West Bank there is a tomb reputed to be that of Esau - El 'Ais in his Arab name.

The Palestine Exploration Fund's Survey of Western Palestine (SWP), wrote that:
"The tomb is in a chamber 37 feet east and west by 20 feet north and south, with a Mihrab on the south wall. The tomb is 12 feet long, 3 1/2 feet broad, 5 feet high, covered with a dark green cloth and a canopy above. An ostrich egg is hung near. North of the chamber is a vaulted room of equal size, and to the east is an open court with a fig-tree, and a second cenotaph rudely plastered, said to be that of Esau's slave. Rock-cut tombs exist south-west."

http://www.archive.org/stream/surveyofw ... 9/mode/1up

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Esau
________________________________________________


Zanim przejdziemy do łańcucha zbrodni, popełnionych przez Izraelitów na bratnim narodzie Edomitów / Idumejczyków (Aramejczyków), wartałoby sobie przypomnieć kim był historyczny Ezaw / Edom, i co zawdzięcza mu dzisiejsza cywilizacja.

Historyczny Ezaw / Edom to Lipit-Eshtar, który przez 11 lat był królem Isinu, Sumeru i Akkad.

W jednym z dokumentów (Praw wydanych przez Lipit-Eshtar'a) czytamy:

Text 11.1 The 'code' of Lipit-Eshtar, King of Isin.

[Prologue]

"That day, Lipit-Eshtar, the wise shepherd, was called by Nunamnir was called to establish justice in the land, to banish corruption trough "words", to turn back enmity and rebellion by 'force' (of arms), and to (establish) well being in Sumer and Akkad, (then) Anu and Enili called Lipit-Eshtar to the princeship of the land.

That day, I, Lipit-Eshtar, the pious shepherd of Nippur, the loyal farmer of Ur, the careful protector of Eridu, the glorious lord of Uruk, the king of of Isin, the king of Sumer and Akkad, who am fit for the heart of Inanna, in accordance with the words of Enili, established justice in Sumer and Akkad.

Verily, in those days, I procured the freedom of the sons and daughters of Nippur, the sons and daughters of Ur, the sons and daughters of Isin, the sons and daughters of Sumer and Akkad, upon whom salveship had been imposed ..."

[Laws]

Wszystko wskazuje na to że Ezaw był królem Pasterzem, od którego wywodzili się Książęta Hykosi (Pasterze), jak opisuje ich egipski historyk antycznych czasów Manetho, w swojej księdze 'Historia Antyczności'.

Kiedyś pisałem o Hykosah ale po angielsku:
"The Shepherd Kings, known in history as the Hyksos, were (according to the writer of the 'Book of Jasher') union of Minoans, Edomites and Ishmaelites.

The word Hyksos is derived from the Egyptian word 'hyk' meaning prince, and 'sos' or 'shasu' denoting pastoral shepherds (so actually, they shall be called Shepherd Princes and not Shepherd Kings).

The Hyksos did utilize superior bronze weapons, chariots, and composite bows to help them take control of Egypt, and by about 1720 BC they had grown strong enough, at the expense of the Middle Kingdom kings, to gain control of Avaris in the north eastern Delta.

This site eventually became the capital of the Hyksos kings, yet within 50 years they had also managed to take control of the important Egyptian city of Memphis.

Manetho, the famous Egyptian historian of ancient times, tells us that these kings ruled for many years, and that Egypt was indebted to them for much useful knowledge and a great expansion of artistic endeavor.

In the History of Antiquity', Manetho states that

"Egypt was indebted to the Hyksos for much of the wisdom and artistry she bequeathed to later civilizations. For five centuries they remained in the land."

On the whole, the Hyksos were very powerful and influential people; one of the six well known Hyksos rulers was Prince Salatis, a name that has been interpreted to mean “Sultan.”

During his rise to power, he banned the contemporary Egyptian rulers from the capital city of Memphis and extended his rule over most of Middle Egypt, eventually taking over Upper Egypt and Nubia as well. In the meantime, Hyksos rulers had moved the capital to Avaris; area of present archeological excavations.

Although the Hyksos suffered tremendously from volcanic eruption of Thera in 1624 B.C., and were eventually overthrown by the Egyptians c. 1600 BC, they left behind the tools and knowledge that helped Egypt in building future empire.

Manetho wrote that Tethmosis king of Thebais, or the upper Egypt, besieged the Hyksos or Shepherds, shut up in a place called Auarim (containing 10,000 acres of ground, known now as Avaris), with an army of 480,000 men. When he found no possibility of taking them, he agreed with them that they should leave Egypt and go freely wherever they wished.

They, with all their substance and goods, being in number no less than 440,000, passed through Egypt and went by the way of the wilderness into Palestine, where they built themselves a city on the land of Palestine.This city was big enough to hold such a large number of inhabitants, and they called it Hierosolyma - Jerusalem.

We read in Wikipedia:

"The Hyksos first appeared in Egypt c. 1800 BC, during the eleventh dynasty, began their climb to power in the thirteenth dynasty, and came out of the second intermediate period in control of Avaris and the Delta.

- "It was sometime after the reign of Sobekhotep IV that the Hyksos may have made their first appearance, and around 1710 BC took control of the town of Avaris (the modern Tell ed-Dab'a/Khata'na), a few miles from Qantir."

- By the fifteenth dynasty, they ruled Lower Egypt, and at the end of the seventeenth dynasty, they were expelled (c.1560 BC). The Hyksos may have introduced the horse-drawn chariot into Egypt.[4]"

According to Wikipedia and statements of Egyptologists, Hyksos ruled Egypt for c.150 years.

However, Manetho stated that:

"Egypt was indebted to the Hyksos for much of the wisdom and artistry she bequeathed to later civilizations. For five centuries they remained in the land."

Five Centuries minus c. hundred fifty years, equals c. three hundred fifty years missing of Egyptian chronology !!!

Or, it means that Hyksos must have returned to Egypt and reign for another 350 years; who were those people?

I think they came back to Egypt and ruled the what we know now as 18 Dynasty.

Many historians and egyptologysts assume that the 18th. Dynasty was extending from 1550-1295 BC, but according to the Samaritan and also the Akashic records, the 18th Dynasty extended from 1900's-1600's."



http://books.google.ca/books?id=C0OMlqE ... rd&f=false

http://books.google.ca/books?id=0d1JAgA ... rd&f=false


Pozdrawiam
George

Awatar użytkownika
George
Posty: 1727
Rejestracja: 02 paź 2014, 22:16

Post autor: George »

W VIII wieku p.n.e., Żydzi z południa (Szczepy Judy i Szymona), i północne państwo Izraela zamieszkujące Samarię (Dzieśięć pozostałych Szczepów Izraela), ciągle sprzeciwiali się Bogu Najwyższemu, i napadali oni na pokojowe państwa które je otaczały, mordując niczemu niewinnych ludzi.

Aby tym wojnom zapobiec, w końcu roku 722 p.n.e., Shalmaneser, przywódca Assyryjczyków, otoczył Samarię - stolicę Izraela - przez trzy lata, a jego następca Sargon II wysiedlił wszystkie dziesięć szczepów Izraela z Samarii do Azji - na Zakałkazie, robiąc w ten sposób z tych 'Izraelskich niszczycieli' strefę buforową przed Azjatami z północy.
Obrazek

Obrazek

Zanim jednak to się stało, żydowski król Amasjasz, jeden z ostatnich żydowskich królów (zanim zostali oni zabrani w niewolę babilońską), o którym Biblia pisze:

„Czynił on to, co prawe w oczach Pana, jednak nie ze szczerego serca.” (2 Kron. 25:2),

napadł zbrojnie ze swoją żydowską armią na pokojowo żyjących Edomtów, i dokonał masakry na jego mieszkańcach.

Czytamy o tej żydowskiej zbrodni na Edomitach w 2 Księdze Kronik 25:11.
(11)"Amasjasz zaś nabrał odwagi i powiódł swój zbrojny lud, i doszedł do Doliny Solnej, gdzie pobił dziesięć tysięcy mieszkańców Seiru, //- (nie wojska lecz zwykłych ludzi)

(12) dziesięć tysięcy zaś uprowadzili Judejczycy żywcem do niewoli, a przywiódłszy ich na szczyt skały, strącili ich ze szczytu skały tak, iż wszyscy się roztrzaskali. ..."

(2 Ks. Kronik 25:1-28, Biblia Warszawska)
Internetowa Biblia 2000 v3.41 ˆ 1994-2001
Czy możesz sobie to wyobrazić, 10.000 niewinnych, bezbronnych ludzi: kobiety, starcy, małe dzieci, zabrane przez Żydów ze swoich domów, wyprowadzeni na szczyt góry skąd byli popychani w przepaść przez tych zbrodniarzy?
Błąd w Historii prowadzi do błędu w Doktrynie.

Kłamstwo może zmienić historię, ale tylko Prawda może zmienić Świat.

Łatwiej jest oszukać człowieka, niż przekonać go że został oszukany".
Mark Twain

Jachu
Posty: 10663
Rejestracja: 09 lis 2008, 20:55
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Jachu »

(36) Ale powiadam wam, iż z każdego słowa próżnego, które by mówili ludzie, dadzą z niego liczbę w dzień sądny; (37) Albowiem z mów twoich będziesz usprawiedliwiony, i z mów twoich będziesz osądzony. Ew. Mat.12 rozdz.

Awatar użytkownika
tola
Posty: 664
Rejestracja: 31 maja 2017, 12:57

Post autor: tola »

Jeszcze sie okaże ,ze Ezaw to ten dobry kochany a Jakow to zły razem z matka swoja.
Jakos ci nie wierze .
a Edom , Bosra wszystko to ci dobrzy ?

Jakuba umilowałem Ezawem wzgardziłem "' uwazasz,ze YHVH jest Kim ? skoro tak powiedzial.
Kim dla ciebie jest Chrystus czy tylko jakis dobry facet ?
moim zdaniem siejesz kakol .

Awatar użytkownika
Queza
Posty: 6155
Rejestracja: 30 mar 2012, 17:52
Lokalizacja: Bieszczady

Post autor: Queza »

Ja tego nawet nie czytam...
Słowa Pańskie - to słowa szczere (Psalm 12:7)

Korn
Posty: 637
Rejestracja: 20 kwie 2016, 9:34

Post autor: Korn »

tola pisze:Jeszcze sie okaże ,ze Ezaw to ten dobry kochany a Jakow to zły razem z matka swoja.
Jakos ci nie wierze .
a Edom , Bosra wszystko to ci dobrzy ?

Jakuba umilowałem Ezawem wzgardziłem "' uwazasz,ze YHVH jest Kim ? skoro tak powiedzial.
Kim dla ciebie jest Chrystus czy tylko jakis dobry facet ?
moim zdaniem siejesz kakol .
Pisze, że Ezaw był umiłowanym synem Izaaka. Z mojego punktu widzenia, syna kocha się za dobroć i jeszcze inne szlachetne cechy. Występuje jeszcze druga okoliczność, Izaak był bandytą i miłował syna za bandytyzm. Nigdzie nie doczytałem w piśmie, że Izaak to bandyta i bandyckimi kierował się zasadami. Dlaczego więc miłował Ezawa? Może ty mądra kobieto wyjaśnisz nam to?

Awatar użytkownika
tola
Posty: 664
Rejestracja: 31 maja 2017, 12:57

Post autor: tola »

Był umiłowanym synem Izaaka ale YHVH mial inne zdanie o Ezawie niz Izaak
Widzisz jak to jest Izaak miłował jesc mieso i Ezaw by dostawca zaspokajał
cialo .
Jakub mial inne zadanie .zapowiedzia duchowego.

Korn
Posty: 637
Rejestracja: 20 kwie 2016, 9:34

Post autor: Korn »

tola pisze:Był umiłowanym synem Izaaka ale YHVH mial inne zdanie o Ezawie niz Izaak
Widzisz jak to jest Izaak miłował jesc mieso i Ezaw by dostawca zaspokajał
cialo .
Jakub mial inne zadanie .zapowiedzia duchowego.
Widzisz dobra kobieto, nie ma nic piękniejszego niż odwzajemniona miłość dzieci do rodziców. To każdy rozumny rodzic Ci potwierdzi. Mądrzy rodzice umieją rozróżnić prawdę od fałszu.

A Ty Izaaka, męża prawego i sprawiedliwego przyrównałaś do zwykłego obżartucha, co to myśli żołądkiem a nie głową-wstydź się. Pisze w piśmie, że Izak to mąż bogobojny i sprawiedliwy. A Ty robisz z niego "ślepca". Tak był ślepy ale na oszustwo Jakova.

Przeanalizujmy teraz te duchowe wartości Jakova o których tu wspominałaś.
Dodam, że człowiek uduchowiony Bogiem, stosuje się do dobra zarazem odrzucając zło.

Gdy po oszustwie wykonanym nad swoim starym łatwowiernym i uczciwym ojcu Izaaku. Jakov dociera do swojego wujka Labana, możemy poznać dokładnie jego duchowe wartości.

Można powiedzieć jeden wart drugiego, oszustwo, machloje i kłamstwo to ich życiowe motto. Lepszym jest ten kto szybciej oszuka drugiego. Na tej zasadzie życie Labana i Jakova toczyło się we wspólnej symbiozie. Do momentu, aż Jakov nie wytrzymał i okradł teścia a Rachela zrabowała opiekuńcze bożki na bezpieczną drogę. Wytłumacz nam dobra kobieto, czy tak może postępować uduchowiona osoba nacechowana duchem Boga?

Czy ta uduchowiona osoba nie mogła cierpliwie i bogobojnie rozmawiać ze swoim wujkiem Labanem. Musiała posuwać się do oszustw i cynicznego kłamstwa? Też mi dobry duch.

A teraz napisze Ci coś ciekawego-nawet Jakov nie uważał się za uduchowioną osobę miał o sobie bardzo złe zdanie. Otóż gdy nastał kres dni Jakova mówi On Faraonowi w szczerej rozmowie: "krótkie i złe było życie moje". To wyznanie daje wiele do myślenia, sam się dziwię dlaczego nie wymazano go z kanonu pisma?

Wiem, że istnieje druga możliwość-usprawiedliwienia tego wszystkiego, stosować kabalistyczne tłumaczenia "co autor miał na myśli" Tylko wtedy propaguje i popiera się zło.

Te wszystkie wojny, nienawiść, mordy, wyzysk, cwaniactwo, którego od czasy Jakova nie ustały, wręcz nasiliły się ze wzmożoną siłą.

Jachu
Posty: 10663
Rejestracja: 09 lis 2008, 20:55
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Jachu »

Mal. 1:1-5
1. Wyrocznia. Słowo Pana do Izraela przez Malachiasza.
2. Umiłowałem was - mówi Pan - a wy mówicie: W czym okazałeś nam miłość? Czy Ezaw nie był bratem Jakuba? - mówi Pan - a Ja jednak umiłowałem Jakuba,
3. Ezawa zaś znienawidziłem i spustoszyłem jego góry, i jego dziedzictwo wydałem na łup szakalom pustyni.
4. Choćby Edom mówił: Jesteśmy wprawdzie rozbici, lecz znowu odbudujemy ruiny, to Pan Zastępów mówi: Oni odbudują, lecz Ja zburzę; i nazwą ich krajem bezeceństwa i ludem, na który Pan zawsze się gniewa.

5. Wasze oczy będą to oglądać i sami wyznacie: Wielki jest Pan poza granicami Izraela.
(BW)
(36) Ale powiadam wam, iż z każdego słowa próżnego, które by mówili ludzie, dadzą z niego liczbę w dzień sądny; (37) Albowiem z mów twoich będziesz usprawiedliwiony, i z mów twoich będziesz osądzony. Ew. Mat.12 rozdz.

Korn
Posty: 637
Rejestracja: 20 kwie 2016, 9:34

Post autor: Korn »

Jachu pisze:Mal. 1:1-5
1. Wyrocznia. Słowo Pana do Izraela przez Malachiasza.
2. Umiłowałem was - mówi Pan - a wy mówicie: W czym okazałeś nam miłość? Czy Ezaw nie był bratem Jakuba? - mówi Pan - a Ja jednak umiłowałem Jakuba,
3. Ezawa zaś znienawidziłem i spustoszyłem jego góry, i jego dziedzictwo wydałem na łup szakalom pustyni.
4. Choćby Edom mówił: Jesteśmy wprawdzie rozbici, lecz znowu odbudujemy ruiny, to Pan Zastępów mówi: Oni odbudują, lecz Ja zburzę; i nazwą ich krajem bezeceństwa i ludem, na który Pan zawsze się gniewa.

5. Wasze oczy będą to oglądać i sami wyznacie: Wielki jest Pan poza granicami Izraela.
(BW)
Jachu, zanalizowałem życie rodziny Izaaka, na podstawie spisanych treści starotestamentowych. Z prostej analizy- czyli pisma spisanego, tylko pisma!-(bo nie interesują mnie interpretacje dokonywane przez rabinów 2000 lat po tym fakcie). I z tej analizy wychodzi mi,że nasi "uduchowieni" bohaterowie zaczynają nam się jawić bardzo blado, wręcz odpychająco.

Nie jestem biegły w historii narodu Edomitów jak na przykład George.
Jestem też daleki od nakładania win na Ezawa za późniejsze pokolenia. W Judaizmie każdy odpowiada za swoje winy, dla mnie jest to zrozumiale. Śmieszą mnie oskarżenia Malachiasza wypowiadane 1000 lat po śmierci Ezawa. Niech oskarża sobie następne pokolenia Edomitów a nie Ezawa.

Z Malachiaszem to jest bardzo ciekawa historia. Bardzo tajemnicza i enigmatyczna.Malachiasz jest utożsamiany z samym Ezdraszem. Powiedziałbym, że to Ezdrasz napisał te księgę pod pseudonimem Malachiasz. A dlaczego w takim stylu pisał? a to już trzeba doskonale znać stosunki panujące na bliskimwschodzie w okresie powrotu Żydów z Babilonii.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Teorie spiskowe itp.”