Mylisz się Iwono.Iwona19 pisze:Tyle, że Księga mądrości to nie apokryf
Taki sam, jak ewangelia Judasza czy Mądrość Syracha, łącznie z księgą Tobiasza, Judyty...
Moderatorzy: kansyheniek, Bobo, booris, Junior Admin, Moderatorzy
Nie Henryku, Iwona ma rację. Były już o tym dyskusje na Forum i nie wracajmy do nich, bo prowadzą tylko do kłótni a doskonale wiesz, ze chodzi jedynie o przyjęcie określonej terminologii.Henryk pisze:Mylisz się Iwono.Iwona19 pisze:Tyle, że Księga mądrości to nie apokryf
Taki sam, jak ewangelia Judasza czy Mądrość Syracha, łącznie z księgą Tobiasza, Judyty...
Jachu, tu nie o to chodzi. Potężna grupa chrześcijan (katolicy i prawoslawni) uważają pewne księgi za natchnione i kierując się szacunkiem do ich poglądów, nie należy używać na ich określenie słowa "apokryf", ktore w potocznym rozumieniu ma odcień pejoratywny. Dlatego istnieje termin "księgi deuterokanoniczne" na który zgadzają sie zarówno bibliśći protestanccy jak i katoliccy.Jachu pisze:A może jednak?
mądrzej brzmiParmenides pisze:Jachu, tu nie o to chodzi. Potężna grupa chrześcijan (katolicy i prawoslawni) uważają pewne księgi za natchnione i kierując się szacunkiem do ich poglądów, nie należy używać na ich określenie słowa "apokryf", ktore w potocznym rozumieniu ma odcień pejoratywny. Dlatego istnieje termin "księgi deuterokanoniczne" na który zgadzają sie zarówno bibliśći protestanccy jak i katoliccy.Jachu pisze:A może jednak?
Izajasza można zrozumieć akurat na dwa sposoby. Jako ziemia kulista oraz płaska w kształcie okręgu właśnie. Dlatego Izajasz o niczym nie przesądza.Jachu pisze:Izaj. 40:22
22. Ten, który siedzi nad okręgiem ziemi, której obywatele są jako szarańcza; ten, który rozpostarł niebiosa jako cienkie płótno, a rozciągnął je, jako namiot ku mieszkaniu:
(BG)
Boldem zaznaczone mówi o jakim namiocie niebios?,gdzie są krawędzie owego namiotu niebios? Czytanie nie zwalnia z myślenia.BLyy pisze:Izajasza można zrozumieć akurat na dwa sposoby. Jako ziemia kulista oraz płaska w kształcie okręgu właśnie. Dlatego Izajasz o niczym nie przesądza.Jachu pisze:Izaj. 40:22
22. Ten, który siedzi nad okręgiem ziemi, której obywatele są jako szarańcza; ten, który rozpostarł niebiosa jako cienkie płótno, a rozciągnął je, jako namiot ku mieszkaniu:
(BG)
Ten cytat nic nie mówi o kulistości Ziemi. Nic nie wyjaśnie o płótnie i namiocie. Cytat jest tak samo często przytaczany na płaskość Ziemi, jak i na obronę jego.Jachu pisze:Boldem zaznaczone mówi o jakim namiocie niebios,gdzie są krawędzie owego namiotu niebios? Czytanie nie zwalnia z myślenia.BLyy pisze:Izajasza można zrozumieć akurat na dwa sposoby. Jako ziemia kulista oraz płaska w kształcie okręgu właśnie. Dlatego Izajasz o niczym nie przesądza.Jachu pisze:Izaj. 40:22
22. Ten, który siedzi nad okręgiem ziemi, której obywatele są jako szarańcza; ten, który rozpostarł niebiosa jako cienkie płótno, a rozciągnął je, jako namiot ku mieszkaniu:
(BG)
Z kropli wody nikt nie wywnioskuje jaki kształt ma planeta.Anowi pisze:w stopce napisałeś:
"Poznajcie, co macie przed oczyma, a odkryjecie wszelkie tajemnice. Albowiem nie ma rzeczy ukrytej, która odkryta być nie może" Ewangelia Tomasza 5
wiele "tworów" na Ziemi przyjmuje kształt kulisty np. kropla wody