Pozwól że ja zapytam.Albertus pisze:Jeśli chcesz naprawdę poznać wiarę katolicką to przeczytaj katechizm KK a jak czegoś nie rozumiesz albo z czymś się nie zgadzasz to pytaj.wuka pisze:Yarpen, nie licz na moją odpowiedź. Dopóki sam nie wyłożysz mi swojej wiary, dopóki nie ogłosisz mi twojej ewangelii to bujaj się. FIN. Finito. Koniec.
W Katechiźmie KRK czytamy:
Dział drugi
MODLITWA PAŃSKA
"OJCZE NASZ"
2759 "Gdy Jezus przebywał w jakimś miejscu na modlitwie i skończył ją, rzekł jeden z uczniów do Niego: <<Panie, naucz nas modlić się, jak i Jan nauczył swoich uczniów>>" (Łk 11, 1). W odpowiedzi na tę prośbę Pan powierza swoim uczniom i swojemu Kościołowi podstawową modlitwę chrześcijańską. Św. Łukasz podaje krótki jej tekst (pięć próśb) 1 , św. Mateusz natomiast wersję poszerzoną (siedem próśb) 2 . Tradycja liturgiczna Kościoła przyjęła tekst św. Mateusza (Mt 6, 9-13):
Ojcze nasz, któryś jest w niebie,
święć się imię Twoje;
przyjdź Królestwo Twoje;
bądź wola Twoja jako w niebie, tak i na ziemi.
Chleba naszego powszedniego daj nam dzisiaj;
i odpuść nam nasze winy,
jako i my odpuszczamy naszym winowajcom;
i nie wódź nas na pokuszenie,
ale nas zbaw ode Złego.
2760 Bardzo wcześnie przyjął się w liturgii zwyczaj dodawania doksologii na zakończenie Modlitwy Pańskiej. W Didache 3 : "Bo Twoja jest potęga i chwała na wieki". Konstytucje Apostolskie 4 dodają na początku "Królestwo" i ta właśnie formuła została aktualnie przyjęta w modlitwie ekumenicznej. Tradycja bizantyjska po "chwała" dodaje: "Ojca, Syna i Ducha Świętego". Mszał Rzymski rozwija ostatnią prośbę 5 w wyraźnej perspektywie "oczekiwania błogosławionej nadziei" (Tt 2, 13) oraz przyjścia naszego Pana Jezusa Chrystusa, potem następuje aklamacja wypowiadana przez zgromadzenie albo powtórzenie doksologii z Konstytucji Apostolskich.
– dla porównania cytuję Modlitwę Pańską z Ewangelii Łukasza 11, i Mateusza 6 z Biblii Tysiąclecia:
„A gdy Jezus przebywał w jakimś miejscu na modlitwie i ją ukończył, któryś z uczniów powiedział: Panie, naucz nas modlić się tak, jak i Jan nauczył swoich uczniów. Odpowiedział im: Gdy się modlicie, mówcie:
Ojcze, niech się święci Twoje imię,
niech przyjdzie Twoje Królestwo.
Dawaj nam codziennie nasz chleb powszedni.
Przebacz nam nasze grzechy,
bo i my przebaczamy każdemu, kto wobec nas zawinił
i nie dopuść, abyśmy ulegli pokusie.”
Ewangelia Łukasza 11,2-4:
Biblia Tysiąclecia
„Wy zatem tak się módlcie:
Ojcze nasz,
który jesteś w niebie,
niech się święci Twoje imię.
Niech przyjdzie Twoje Królestwo,
niech się spełni Twoja wola
jak w niebie, tak i na ziemi.
Naszego chleba powszedniego daj nam dzisiaj
i przebacz nam nasze winy,
tak jak i my przebaczamy tym, którzy przeciw nam zawinili,
i nie dopuść, abyśmy ulegli pokusie,
ale nas zachowaj od złego!
Ewangelia Mateusza 6,8b-15:
Biblia Tysiąclecia
Czy jesteś w stanie załważyć tą 'nieznaczącą' różnicę, że podczas gdy Jezus nauczał nas modlić się do WYBAWICIELA,
to Katechizm KRK uczy nas modlić się do ZWODZICIELA / Szatana :(
I jak nam to Albertusie wytłumaczysz ???